LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
N U T A R I M A S
DĖL SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINĖS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. sausio 12 d. Nr. X-486
Vilnius
(Žin., 2002, Nr. 10-355, Nr. 113-5031; 2003, Nr. 70-3175; 2004, Nr. 25-764)
1 straipsnis.
patvirtinta
Lietuvos Respublikos Seimo
2006 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. X-486
Įgyvendinimo priemonių planas
Priemonės pavadinimas |
Tikslas |
Įvykdymo laikas |
Institucija ar įstaiga, atsakinga už įvykdymą |
I SKYRIUS KORUPCIJOS PREVENCIJA |
|||
I. POLITINĖS KORUPCIJOS prevencija
|
|||
1. Parengti Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektą.
|
Reglamentuoti politinę reklamą ir privalomą politinių kampanijų finansavimo stebėseną. Uždrausti politinių partijų finansavimą paskolinant joms lėšų ilgesniam nei vieno mėnesio laikotarpiui. Nustatyti, kad fiziniai asmenys, aukojantys reikšmingas sumas, pateiktų pajamas pagrindžiančius duomenis. Įpareigoti juridinius asmenis, remiančius politines kampanijas per pastaruosius ketverius ar penkerius metus, deklaruoti gautus valstybinius ar savivaldybių užsakymus, valstybės ar savivaldybių garantijas paskoloms, mokesčių lengvatas, Europos Sąjungos (toliau – ES) ar kitų tarptautinių institucijų paramą. |
2006 m. III ketv. |
Teisingumo ministerija Finansų ministerija Ūkio ministerija Vyriausioji rinkimų komisija Specialiųjų tyrimų tarnyba Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius* |
2. Parengti naujos redakcijos Lobistinės veiklos įstatymo projektą. |
Išanalizuoti esamus trūkumus reglamentuojant lobistinę veiklą ir parengti naujos redakcijos Lobistinės veiklos įstatymą ir lydimuosius teisės aktus, atsižvelgiant į geriausią užsienio valstybių praktiką. Nustatyti efektyvesnę korupcijos valstybės tarnyboje prevenciją siekiant skatinti legalią lobistinę veiklą, užkirsti kelią nelegaliam lobizmui, užtikrinti skaidresnę Lietuvos Respublikos teisės aktų leidybą ir inicijuoti atitinkamų teisės aktų pakeitimus bei papildymus. |
2007 m. I ketv. |
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija Specialiųjų tyrimų tarnyba viešoji įstaiga Žmogaus teisių stebėjimo institutas Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius* Nacionalinė lobistų asociacija* |
3. Parengti Lobistinės veiklos etikos kodekso projektą. |
Užtikrinti efektyvesnį lobistinės veiklos reglamentavimą ir sumažinti neteisėtą verslo struktūrų įtaką sprendimų priėmimui. Numatyti realias teisinio poveikio priemones už Lobistinės veiklos etikos kodekso pažeidimus. |
2007 m. I ketv. |
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija Nacionalinė lobistų asociacija |
4. Parengti Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių viešosios informacijos rengėjų ir platintojų prievolę pateikti duomenis apie jų dalyvius (savininkus), jų atsakomybę, pakeitimų ir papildymų projektus. |
Užtikrinti visuomenės interesą žinoti visuomenės informavimo priemonių dalyvius (savininkus) ir stebėti visuomenės informavimo srities savininkų pasikeitimų procesus.
Parengti administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo ir (ar) papildymo projektą, nustatantį atsakomybę už Visuomenės informavimo įstatymo 24 straipsnio pažeidimus. |
2006 m. III ketv. |
Kultūros ministerija Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba
|
II. ADMINISTRACINĖS KORUPCIJOS prevencija
|
|||
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SRITYJE |
|||
5. Parengti Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą ir kitus reikalingus lydimuosius teisės aktų projektus. |
Tobulinti sprendimų, įforminamų įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų ir kitų viešojo administravimo institucijų teisės aktais, rengimo, derinimo, alternatyvų ir sprendimo poveikio vertinimo tvarką. Tobulinti teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo sistemą. |
2006–2007 m. |
Teisingumo ministerija Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Ūkio ministerija |
6. Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus, parengti lydimuosius teisės aktus. |
Suvienodinti visų asmenų, dirbančių valstybės tarnyboje, tarnybinės etikos pažeidimų tyrimo tvarką, atitinkamai reglamentuoti tarnybinės etikos pažeidimų tyrimą. |
Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus |
Vyriausioji tarnybinės etikos komisija Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Viešoji įstaiga „Transparecy International“ Lietuvos skyrius* |
7. Parengti Diplomatų elgesio kodekso projektą.
|
Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus, nustatyti diplomatų profesinės etikos ir elgesio normas bei teisinės atsakomybės priemones, suderintas su tarnybos santykius ir privačių interesų deklaravimą nustatančių įstatymų normomis. |
Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus |
Užsienio reikalų ministerija |
8. Išanalizuoti rotacijos principo taikymo statutiniams valstybės tarnautojams galimybes ir efektyvumą ir prireikus parengti atitinkamus teisės aktų projektus. |
Spręsti klausimą dėl rotacijos principo taikymo statutiniams valstybės tarnautojams tikslingumo. |
2006 m. IV ketv. |
Vidaus reikalų ministerija Valstybės saugumo departamentas Generalinė prokuratūra Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos Specialiųjų tyrimų tarnyba |
9. Sudaryti ir paviešinti savivaldybių administravimo subjektų, vykdančių veiklos licencijavimą, taip pat jų licencijuojamos veiklos rūšių sąrašus, atlikti šio licencijavimo pagrįstumo, dubliavimo ir efektyvumo analizę, pateikti pasiūlymus (teisės aktų pakeitimų ir (ar) papildymų projektus) dėl jo supaprastinimo. |
Sumažinti korupcijos prielaidas savivaldybėms pavaldžiose įstaigose. |
2007 m. I ketv. |
Ūkio ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Vidaus reikalų ministerija Sveikatos apsaugos ministerija Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Aplinkos ministerija Susisiekimo ministerija Žemės ūkio ministerija Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės savivaldybės apskričių viršininkų administracijos |
10. Išnagrinėti valstybės ir savivaldybių institucijų licencijų, leidimų išdavimo tvarką, kontrolės sistemos pagrįstumą ir efektyvumą, parengti pasiūlymus dėl licencijavimo ir kontrolės sistemų tobulinimo. |
Supaprastinti licencijų, leidimų išdavimą.
Sumažinti korupcijos prielaidas atsisakant nereikalingų ir neefektyvių kontrolės formų. |
2006 m. IV ketv. |
Ūkio ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Vidaus reikalų ministerija Finansų ministerija Švietimo ir mokslo ministerija Sveikatos apsaugos ministerija Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Aplinkos ministerija Susisiekimo ministerija Teisingumo ministerija Žemės ūkio ministerija |
11. Parengti teisės akto, reglamentuojančio informacijos apie licencijas (leidimus) paskelbimą internete, projektą. |
Nustatyti pareigą valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kurių veikla susijusi su ūkinės komercinės veiklos reguliavimu, skelbti susistemintą pagal savo valdymo sritį informaciją apie išduodamas licencijas (leidimus) ūkinei komercinei veiklai, nurodant licencijuojamos ūkinės komercinės veiklos pavadinimą, teisės aktus, reglamentuojančius ūkinės komercinės veiklos licencijavimą, asmenis, kuriems išduodamos licencijos (leidimai), licencijas (leidimus) išduodančią instituciją, asmens, į kurį kreiptis licencijavimo klausimais, vardą, pavardę, telefono numerį, elektroninio pašto adresą ir kitą naudingą informaciją, kuri turi būti atnaujinama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos pakeitimo. |
2007 m. I ketv. |
Ūkio ministerija Vidaus reikalų ministerija Lietuvos savivaldybių asociacija* |
12. Parengti teisės aktų projektus, siekiant įdiegti bendrus konsulinių paslaugų tarifus. |
Užtikrinti, kad bendrų konsulinių paslaugų tarifų dydis nepriklausytų nuo paslaugų suteikimo trukmės, ir pašalinti sąlygas už tas pačias paslaugas imti skirtingo dydžio mokestį. |
2006 m. III ketv. |
Užsienio reikalų ministerija Vidaus reikalų ministerija Finansų ministerija |
13. Išanalizuoti civilinės būklės aktų registravimo procedūrų trukmę bei išdavimo tvarką ir atitinkamai pakeisti Civilinės metrikacijos taisykles. |
Šalinti prielaidas korupcijos apraiškoms civilinės būklės aktų registravimo srityje. |
2006 m. II ketv. |
Teisingumo ministerija |
14. Išanalizuoti teisės aktus, reglamentuojančius statybos vykdymą ir jos priežiūrą, ir parengti jų pakeitimų ir papildymų projektus. |
Mažinti korupcijos apraiškų galimybes statybos priežiūrą vykdančiose institucijose, užtikrinti efektyvios statybos priežiūros sistemos funkcionavimą ir statybos paslaugų vartotojų teisių apsaugą.
|
2006 m. III ketv. |
Aplinkos ministerija Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos |
15. Parengti savivaldybių kontrolierių (savivaldybių kontrolierių tarnybų) statusą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus, įtvirtinti šių institucijų didesnę nepriklausomybę. |
Užtikrinti efektyvesnę, mažiau politikų veikiamą priimamų sprendimų stebėseną ir kontrolę. |
2007 m. I ketv. |
Valstybės kontrolė Finansų ministerija Vidaus reikalų ministerija Savivaldybių kontrolierių asociacija*
|
16. Išnagrinėti valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo ir apskundimo tvarką nustatančius teisės aktus ir parengti atitinkamus teisės aktų projektus.
|
Pagreitinti valstybės tarnautojų sprendimų priėmimą.
Sumažinti korupcinę riziką priimant sprendimus.
Užtikrinti, kad kai kurių sprendimų (ypač strateginių, rengiamų kolegialiai), kuriuos priima įvairūs valstybės tarnautojai ar institucijos, autoriai būtų žinomi visuomenei. |
2006 m. IV ketv. |
Vidaus reikalų ministerija Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Teisingumo ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba
|
17. Remiantis Nacionaline kovos su korupcija programa, parengti ir patvirtinti apskričių antikorupcines programas. |
Diegti antikorupcines priemones apskrityse, mažinti korupcijos pasireiškimo galimybes. |
2006 m. IV ketv. |
apskričių viršininkai |
18. Parengti antikorupcines programas institucijose, administruojančiose ES programų lėšas. |
Numatyti korupcijos prevencijos priemones institucijose, atsakingose už ES programų lėšų administravimą ir kontrolę. Paskirti atsakingus asmenis už numatomų antikorupcinių priemonių įgyvendinimą. |
2006 – 2007 m. |
Finansų ministerija Aplinkos ministerija Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Susisiekimo ministerija Švietimo ir mokslo ministerija Sveikatos apsaugos ministerija Ūkio ministerija Vidaus reikalų ministerija Žemės ūkio ministerija Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Centrinė projektų valdymo agentūra Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra Transporto investicijų direkcija Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra Nacionalinė mokėjimų agentūra prie Žemės ūkio ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra |
19. Išanalizuoti teisės aktus, reglamentuojančius valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektams ir programoms finansuoti, ir prireikus parengti jų pakeitimų ir papildymų projektus. |
Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms asignavimų valdytojams, panaudojant valstybės biudžeto lėšas atskiriems projektams ir programoms finansuoti. |
2007 m. IV ketv. |
ministerijos |
MOKESČIŲ, MUITŲ, INVESTICIJŲ SRITYJE |
|||
20. Įdiegti kompiuterinę rizikos valdymo sistemą (RIKS) Lietuvos muitinėje. |
Programinėmis priemonėmis įvertinti rizikos, susijusios su ūkio subjektais ir prekėmis, lygį ir sisteminėmis priemonėmis priimti sprendimus dėl prekių ir asmenų tikrinimo, taip sumažinant pareigūnų korupcijos apraiškų galimybes. |
2006 m. IV ketv. |
Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos |
21. Įsteigti mokesčių informacijos centrą. |
Įgyvendinti Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių aptarnavimo ir komunikavimo strategijos nuostatas, patvirtintas finansų ministro 2005 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 1K-037. Teikti mokesčių mokėtojams tokias paslaugas, kurios skatintų juos savanoriškai mokėti mokesčius. Telefonu teikti mokesčių mokėtojams operatyvią, tikslią, lengvai suprantamą informaciją apie mokesčius ir mokestines procedūras. |
2006 m. IV ketv. |
Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos Finansų ministerija |
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ IR PRIVATIZAVIMO SRITYJE |
|||
22. Išanalizuoti viešųjų pirkimų centralizavimo valstybės mastu galimybę ir parengti koncepcijos projektą. |
Siekiant palengvinti kontrolės ir korupcijos prevencijos vykdymą ir išvengti nesklandumų dėl pirkimus vykdančių asmenų kvalifikacijos stokos, sudaryti galimybę perkančiosioms organizacijoms viešuosius pirkimus, atitinkančius apibrėžtus kriterijus, perduoti vykdyti centralizuotai viešųjų pirkimų tarnybai. |
2006 m. IV ketv. |
Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Specialiųjų tyrimų tarnyba Finansų ministerija Ūkio ministerija |
23. Parengti bendrąsias (tipines) pirkimų taisykles, taikomas privačių ūkio subjektų pirkimams iš ES programų ir kitų finansinės paramos programų lėšų. |
Nustatyti, kad pirkimams už ES finansinės paramos lėšas, skiriamas privatiems ūkio subjektams, būtų taikomos vienodos pirkimų taisyklės, atitinkančios principą „geriausia kokybė už mažiausią kainą“. |
2006 m. II ketv. |
Finansų ministerija Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Ūkio ministerija |
SVEIKATOS APSAUGOS SRITYJe |
|||
24. Nustatyti ir patvirtinti bendruosius principus ir kriterijus, pagal kuriuos medicinos pagalbos priemonės ir vaistai yra perkami centralizuotai iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto. |
Nustatyti skaidresnę sprendimų, kokioms ligoms ar būklėms gydyti reikalingos priemonės turi būti perkamos centralizuotai, priėmimo tvarką. |
2006 m. II ketv. |
Sveikatos apsaugos ministerija Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos |
25. Parengti ir patvirtinti principus ir kriterijus dėl vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įtraukimo į kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašą, nustatyti nepriklausomo farmakoekonominio vertinimo reikalavimą. |
Sumažinti korupcijos prielaidas priimant sprendimus dėl vaistų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo. |
2006 m. IV ketv. |
Sveikatos apsaugos ministerija Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos |
26. Išanalizuoti licencijuojamos farmacinės veiklos teisinį reglamentavimą ir prireikus parengti teisės aktų projektus. |
Užtikrinti, kad būtų atskirtos licencijų išdavimo ir nustatytų reikalavimų laikymosi kontrolės funkcijos. |
2006 m. IV ketv. |
Sveikatos apsaugos ministerija Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos |
27. Parengti teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus siekiant užtikrinti efektyvią vaistų reklamos kontrolę. |
Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms, kai gydytojai dalyvauja vaistų reklamoje. |
2006 m. III ketv. |
Sveikatos apsaugos ministerija Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos |
TEISĖSAUGOS IR TEISINGUMO INSTITUCIJŲ VEIKLOS SRITYJE |
|||
28. Parengti Korupcijos prevencijos įstatymo ir jį lydinčių teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus. |
Užtikrinti visapusį ir skubesnį informacijos apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje, rinkimą ir pateikimą. Išnagrinėti praktikoje iškilusias problemas dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo, jas apibendrinus parengti atitinkamus teisės aktų projektus. Reglamentuoti asmenų, pranešusių apie korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus, apsaugą nuo susidorojimo administracinėmis priemonėmis. |
2006 m. III ketv. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba Vidaus reikalų ministerija Valstybės saugumo departamentas Valstybės kontrolė Vyriausioji tarnybinės etikos komisija |
29. Nustatyti korupcijos pasireiškimo didelės tikimybės sritis ir teisės aktuose nustatyta tvarka informaciją pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai.
|
Nustatyti korupcijos pasireiškimo didelės tikimybės sritis ES struktūrinių fondų bei kitų ES fondų lėšas administruojančiose institucijose. (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 18 d. nutarimas Nr. 414 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo“) |
2006 m. III–IV ketv. |
Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra Transporto investicijų direkcija Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra |
|
Nustatyti korupcijos pasireiškimo didelės tikimybės sritis apskričių viršininkų administracijose. |
2006 m. III–IV ketv. |
apskričių viršininkų administracijos |
30. Išanalizuoti korupcijai sąlygas sudarančio atlyginimų mokėjimo „vokeliuose“, mokesčių, įmokų vengimo mastus ir praktiką, sustiprinti prevencijos ir kontrolės priemones. |
Mažinti korupcijai sąlygas sudarančio atlyginimų mokėjimo „vokeliuose“ mastus.
Didinti mokesčių, valstybinio socialinio draudimo ir kitų įmokų surinkimą. |
2006 m. IV ketv. |
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba Vidaus reikalų ministerija Socialinės apsaugos ir darbo ministerija Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras* |
31. Parengti naują Teisėjų etikos kodeksą.
|
Sumažinti korupcijos poveikį teismams, padidinti priimamų sprendimų, nuosprendžių ir nutarčių skaidrumą bei teismų atvirumą visuomenei. |
2006 m. IV ketv. |
Teismų taryba Nacionalinė teismų administracija |
TARPTAUTINIO BENDRADARBIAVIMO SRITYJE |
|||
32. Parengti įstatymo „Dėl 1997 m. EBPO konvencijos dėl kovos su užsienio valstybių pareigūnų kyšininkavimu tarptautiniuose verslo sandoriuose ratifikavimo“ projektą. |
Prisijungti prie EBPO konvencijos dėl kovos su užsienio valstybių pareigūnų kyšininkavimu tarptautiniuose verslo sandoriuose. Plėtoti tarptautinės korupcijos prevenciją. Siekti tapti EBPO arba darbo grupės dėl kyšininkavimo tarptautiniuose verslo sandoriuose nare. |
Lietuvai tapus EBPO arba darbo grupės dėl kyšininkavimo tarptautiniuose verslo sandoriuose nare |
Teisingumo ministerija Užsienio reikalų ministerija
|
33. Dalyvauti tarptautinių antikorupcinių tinklų veikloje: 1) Baltijos jūros valstybių tarybos Ministrų Pirmininkų įgaliotinių darbo grupėje dėl organizuoto nusikalstamumo; 2) EBPO antikorupcijos tinklo veikloje; 3) pagal Europos Sąjungos narių ir Vidurio bei Rytų Europos šalių kandidačių ir Kipro paktą pasirengimo stojimui laikotarpiu dėl organizuoto nusikalstamumo; 4) Europos Tarybos valstybių grupės prieš korupciją (GRECO) veikloje. |
Stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą kovos su korupcija srityje ir plėtoti tarptautinės korupcijos prevenciją. |
nuolat |
Teisingumo ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Užsienio reikalų ministerija Vidaus reikalų ministerija |
34. Parengti atitinkamų teisės aktų projektus, įgyvendinančius 2003 m. gruodžio 9 d. Meridoje (Meksika) pasirašytos Jungtinių Tautų konvencijos prieš korupciją nuostatas, ir ratifikuoti šią konvenciją. |
Suderinti nacionalinius teisės aktus atsižvelgiant į Jungtinių Tautų konvencijos prieš korupciją nuostatas. Plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą ir stiprinti kovą su korupcija. |
2006 m. IV ketv.
|
Teisingumo ministerija |
III. VISUOMENĖS ĮTRAUKIMAS Į KORUPCIJOS PREVENCIJĄ
|
|||
35. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus ir, nustačius poreikį, prie Specialiųjų tyrimų tarnybos įsteigti visuomeninę konsultacinę antikorupcinę tarybą, parengti galiojančių teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus šios tarybos veiklai reglamentuoti. |
Sudaryti galimybes Specialiųjų tyrimų tarnybai gauti konsultacijas ir vertinimus iš visuomenėje pripažintų autoritetingų asmenų. |
2006 m. III ketv. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba Tarpžinybinė komisija kovai su korupcija koordinuoti Vyriausioji tarnybinės etikos komisija Viešoji įstaiga „Transparecy International“ Lietuvos skyrius* |
II SKYRIUS KORUPCINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ TYRIMAS
|
|||
KORUPCINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ TYRIMO VEIKSMINGUMO DIDINIMAS
|
|||
36. Išanalizuoti galimybes taikyti operatyvinių ir ikiteisminio tyrimo veiksmus advokatams ir prireikus parengti teisės aktų pakeitimų projektus. |
Tobulinti galimybes taikyti operatyvinių ir ikiteisminio tyrimo veiksmus advokatams, atsižvelgiant į advokato veiklos ypatumus, o ypač advokato kliento paslapties neatskleidimo, lojalumo klientui ir kt. principus. |
2006 m. II ketv. |
Teisingumo ministerija Generalinė prokuratūra Specialiųjų tyrimų tarnyba |
37. Išanalizuoti ir apibendrinti nusikalstamos veikos imitacijos modelių ir nusikalstamą veiką imituojančių veiksmų taikymo praktiką pagal teismuose išnagrinėtas korupcines nusikalstamas veikas. |
Nustatyti nusikalstamos veikos imitacijos modelio, numatyto Operatyvinės veiklos įstatyme, ir nusikalstamą veiką imituojančių veiksmų, numatytų Baudžiamojo proceso kodekse, taikymo trūkumus, siekiant efektyviau tirti korupcines nusikalstamas veikas. |
2006 m. III ketv. – 2007 m. I ketv. |
Generalinė prokuratūra |
38. Parengti instrukciją (rekomendacijas, taisykles) dėl nusikalstamos veikos imitacijos modelių ir nusikalstamą veiką imituojančių veiksmų taikymo tiriant korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ir pateikti tvirtinti Generalinei prokuratūrai. |
Efektyviau tirti korupcinio pobūdžio nusikaltimus taikant Operatyvinės veiklos įstatyme numatytą nusikalstamos veikos imitacijos modelį ir Baudžiamojo proceso kodekse numatytus nusikalstamą veiką imituojančius veiksmus. |
2006 m. IV ketv.
|
Specialiųjų tyrimų tarnyba Generalinė prokuratūra |
39. Išanalizuoti ir prireikus parengti Baudžiamojo ir Baudžiamojo proceso kodeksų pakeitimų projektus dėl asmenų, padedančių atskleisti nusikalstamas korupcinio pobūdžio veikas, atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės. |
Sudaryti sąlygas veiksmingai tirti korupcinius nusikaltimus.
Padidinti asmenų motyvaciją pranešti teisėsaugos institucijoms apie kyšio davimo ar reikalavimo atvejus. |
2006 m. III ketv.
|
Teisingumo ministerija Generalinė prokuratūra Specialiųjų tyrimų tarnyba |
40. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus ir parengti Asmenų, pranešusių apie teisės pažeidimus valstybės ir savivaldybių institucijose, apsaugos nuo neteisėto poveikio įstatymo projektą, taip pat Valstybės tarnybos įstatymo papildymo, Darbo kodekso papildymo įstatymų ir kitų teisės norminių aktų projektus. |
Užtikrinti asmenų, pranešusių apie teisės pažeidimus, pakankamą ir efektyvią apsaugą nuo susidorojimo administracinėmis priemonėmis ar kitokio neteisėto valstybės tarnautojų ir valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių ar organizacijų darbuotojų poveikio.
|
2006 m. I ketv. |
Teisingumo ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Vidaus reikalų ministerija Socialinės apsaugos ir darbo ministerija. |
41. Parengti ir įgyvendinti asmens (šeimos) vartojimo bei kitų išlaidų deklaravimo tvarkos, taikomos asmenims, atitinkantiems tam tikrus rizikos kriterijus, projektą.
|
Nustatyti valstybės tarnautojų neteisėto praturtėjimo atvejus.
|
2006 m. II ketv. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba Finansų ministerija Vidaus reikalų ministerija Teisingumo ministerija Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba |
42. Parengti Baudžiamojo kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą. |
Atsisakyti apribojimo viešųjų teisių atėmimo bausmę skirti tik tais atvejais, kai įrodyta, jog nusikalstama veika buvo padaryta piktnaudžiaujant viešosiomis teisėmis. |
2007 m. III ketv.
|
Teisingumo ministerija Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba |
43. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius turto konfiskavimą, ir prireikus parengti jų pakeitimo ir papildymo projektus. |
Padidinti pajamomis nepagrįsto įsigyto turto netekimo riziką.
|
2007 m. I ketv.
|
Teisingumo ministerija Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Generalinė prokuratūra |
44. Išanalizuoti Valstybės tarnautojų registro trūkumus ir išplėsti jo taikymo galimybes. |
Sukurti centralizuotą, viešą ir vientisą skelbiamų konkursų į laisvas valstybės tarnautojų pareigas valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose sistemą ir skelbti šių konkursų rezultatus. Siekiant užtikrinti efektyvesnį pažeidimų tyrimą ir korupcijos prevenciją valstybės tarnyboje, išanalizuoti galimybes ir sudaryti sąlygas į Valstybės tarnautojų registrą įtraukti informaciją apie asmenis, deklaruojančius savo privačius interesus, remiantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis. |
2007 m. I ketv. |
Vidaus reikalų ministerija Vyriausioji tarnybinės etikos komisija Lietuvos savivaldybių asociacija* |
45. Išanalizuoti Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą ir prireikus parengti jo pakeitimo ir papildymo projektą.
|
Išplėsti teisėsaugos institucijų galimybes disponuoti asmens duomenimis, kai to reikia vykdant užduotis, susijusias su korupcinio pobūdžio nusikaltimų prevencija ir tyrimu, arba įgyvendinant oficialius įgaliojimus, suteiktus duomenų valdytojui arba trečiajai šaliai, kuriai atskleidžiami duomenys. |
2006 m. III ketv. |
Teisingumo ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Vidaus reikalų ministerija Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija |
III SKYRIUS ANTIKORUPCINIS VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR visuomenės PARAMA
|
|||
ŠVIETIMO IR MOKSLO SRITYJE |
|||
46. Įdiegti parengtas antikorupcinio ugdymo metodines priemones. |
Ugdyti antikorupcinio elgesio kultūrą bendrąjį vidurinį išsilavinimą ir pirminį profesinį išsilavinimą įgyjantiems asmenims. |
2006 m. III ketv. |
Švietimo ir mokslo ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba |
47. Integruoti antikorupcinį ugdymą į aukštųjų mokyklų studijų programas. |
Formuoti antikorupcinę kultūrą. |
2007 m. IV ketv. |
Švietimo ir mokslo ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba aukštosios mokyklos |
48. Surengti mokslinio darbo antikorupcijos tema konkursą aukštųjų mokyklų studentams ir paskelbti rezultatus. |
Diegti antikorupcinio elgesio principus. |
kasmet |
Švietimo ir mokslo ministerija aukštosios mokyklos Specialiųjų tyrimų tarnyba Viešoji įstaiga Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras Lietuvos studentų sąjungos* |
VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SRITYJE |
|||
49. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius valstybės tarnautojų mokymus ir motyvacinę karjeros sistemą, ir parengti jų pakeitimų ir papildymų projektus. |
Siekti privalomo antikorupcinio ir profesinės etikos mokymo (kursų), skirto valstybės, savivaldybių valstybės tarnautojų kvalifikacijai kelti, ir numatyti finansavimą. Siekti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų aktyvaus dalyvavimo skatinant valstybės tarnautojų motyvaciją lankyti valstybės tarnautojų antikorupcinius mokymus. Įdiegti valstybės tarnautojams antikorupcinio elgesio principus. Siekti, kad antikorupcinių ir profesinės etikos mokymų (kursų) baigimas būtų laikomas vienu iš privalumų vertinant valstybės ar savivaldybės valstybės tarnautojų kvalifikaciją ir skiriant į aukštesnes pareigas. |
kasmet
|
Vidaus reikalų ministerija Vyriausioji tarnybinės etikos komisija Finansų ministerija savivaldybės apskričių viršininkų administracijos Lietuvos savivaldybių asociacija* |
50. Organizuoti kvalifikacijos kėlimo institucijų dėstytojų rengimą valstybės tarnautojų antikorupciniams ir profesinės etikos mokymams. |
Diegti valstybės tarnautojams antikorupcinio elgesio principus kvalifikacijos kėlimo institucijose. Užtikrinti 15–20 dėstytojų parengimą (I etapas) ir tolesnį ilgalaikį rengimą bei proceso finansavimą. |
2006 m. I ketv.
|
Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Paramos valdymui ir vadovavimui gerinti projektas* Vyriausioji tarnybinės etikos komisija |
51. Parengti bandomąją antikorupcinio švietimo programą savivaldybių administracijų ir kitų savivaldybių administravimo subjektų valstybės tarnautojams bei darbuotojams, bendruomenių nariams ir ją įgyvendinti. |
Kartu su nevalstybinėmis organizacijomis parengti bandomąją antikorupcinio švietimo programą ir ją įgyvendinti. Diegti antikorupcines nuostatas savivaldybių administracijų ir savivaldybių administravimo subjektų valstybės tarnautojams ir darbuotojams. Skatinti savivaldybių bendruomenės narius dalyvauti antikorupcinio švietimo programoje ir netoleruoti korupcijos. |
2006–2007 m. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba savivaldybės Vidaus reikalų ministerija Viešoji įstaiga Šiuolaikinių didaktikų centras* Lietuvos savivaldybių asociacija* Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius* |
VISUOMENĖS INFORMAVIMO SRITYJE |
|||
52. Sukurti Nacionalinės kovos su korupcija programos interneto svetainę.
|
Viešinti Nacionalinės kovos su korupcija programos įgyvendinimo rezultatus, vykdyti efektyvesnę korupcijos kontrolę ir stebėseną. Skelbti informaciją apie sektorių antikorupcinių programų ir korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą. |
2007 m. I ketv. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba |
53. Rengti regioninės spaudos žurnalistams konkursus dėl geriausių tiriamosios žurnalistikos straipsnių antikorupcijos tema, skelbti rezultatus. |
Skatinti aktyvesnę regioninės žiniasklaidos antikorupcinę veiklą ir siekti kuo didesnės visuomenės antikorupcinio švietimo sklaidos. |
2006 m. I–IV ketv. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba žurnalistų organizacijos*
|
54. Surengti geriausių žurnalistinių straipsnių antikorupcijos tema konkursą, skelbti rezultatus. |
Atkreipti Lietuvos gyventojų ir žiniasklaidos dėmesį į aktualias valstybinio lygio korupcijos problemas. |
2006 m. III ketv. |
Specialiųjų tyrimų tarnyba žurnalistų organizacijos*
|
55. Transliuojamose programose skelbti antikorupcinę informaciją. |
Kuo daugiau visuomenės atstovų supažindinti su korupcijos kontrolės ir prevencijos problemomis, aiškinti asmenų galimybes aktyviai pasipriešinti korupcijai ir pan. |
2006 m. IV ketv. |
Viešoji įstaiga Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, Specialiųjų tyrimų tarnyba, Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius* Viešoji įstaiga Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras* |
56. Parengti ir platinti atvirlaiškius, plakatus, informacines skrajutes (aiškinti antikorupcinės programos tikslus, asmenų teises ir galimybes pasipriešinti korupcijai ir pan.). |
Kuo daugiau visuomenės atstovų supažindinti su korupcijos kontrolės ir prevencijos problemomis, aiškinti asmenų galimybes aktyviai pasipriešinti korupcijai ir pan.
|
2006–2008 m. |
Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Lietuvos savivaldybių asociacija* Viešoji įstaiga Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras* Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius* Lietuvos studentų atstovybių sąjunga* |
57. Rengti Tarpžinybinės komisijos kovai su korupcija koordinuoti išvažiuojamuosius posėdžius, susitikimus su visuomene. |
Kuo daugiau visuomenės atstovų supažindinti su korupcijos kontrolės ir prevencijos problemomis, aiškinti asmenų galimybes aktyviai pasipriešinti korupcijai ir pan. |
2006–2008 m. |
Tarpžinybinė komisija kovai su korupcija koordinuoti
|
*Įmonės, įstaigos ir organizacijos įgyvendinant Nacionalinę kovos su korupcija programą dalyvauja savanoriškai.
______________