LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

N U T A R I M A S

DĖL SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NACIONALINĖS KOVOS SU KORUPCIJA PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. sausio 12 d. Nr. X-486

Vilnius

 

(Žin., 2002, Nr. 10-355, Nr. 113-5031; 2003, Nr. 70-3175; 2004, Nr. 25-764)

 

Lietuvos Respublikos Seimas nutaria:

 

1 straipsnis.

Pakeisti Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos, patvirtintos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programos patvirtinimo“, įgyvendinimo priemonių planą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS PIRMININKAS         ARTŪRAS PAULAUSKAS

______________

 


patvirtinta

Lietuvos Respublikos Seimo

2006 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. X-486

 

Įgyvendinimo priemonių planas

 

Priemonės pavadinimas

Tikslas

Įvykdymo laikas

Institucija ar įstaiga, atsakinga už įvykdymą

 

I SKYRIUS

KORUPCIJOS PREVENCIJA

 

I. POLITINĖS KORUPCIJOS prevencija

 

1. Parengti Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo projektą.

 

Reglamentuoti politinę reklamą ir privalomą politinių kampanijų finansavimo stebėseną.

Uždrausti politinių partijų finansavimą paskolinant joms lėšų ilgesniam nei vieno mėnesio laikotarpiui.

Nustatyti, kad fiziniai asmenys, aukojantys reikšmingas sumas, pateiktų pajamas pagrindžiančius duomenis.

Įpareigoti juridinius asmenis, remiančius politines kampanijas per pastaruosius ketverius ar penkerius metus, deklaruoti gautus valstybinius ar savivaldybių užsakymus, valstybės ar savivaldybių garantijas paskoloms, mokesčių lengvatas, Europos Sąjungos (toliau – ES) ar kitų tarptautinių institucijų paramą.

2006 m. III ketv.

Teisingumo ministerija

Finansų ministerija

Ūkio ministerija

Vyriausioji rinkimų komisija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius*

2. Parengti naujos redakcijos Lobistinės veiklos įstatymo projektą.

Išanalizuoti esamus trūkumus reglamentuojant lobistinę veiklą ir parengti naujos redakcijos Lobistinės veiklos įstatymą ir lydimuosius teisės aktus, atsižvelgiant į geriausią užsienio valstybių praktiką.

Nustatyti efektyvesnę korupcijos valstybės tarnyboje prevenciją siekiant skatinti legalią lobistinę veiklą, užkirsti kelią nelegaliam lobizmui, užtikrinti skaidresnę Lietuvos Respublikos teisės aktų leidybą ir inicijuoti atitinkamų teisės aktų pakeitimus bei papildymus.

2007 m.

I ketv.

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

viešoji įstaiga Žmogaus teisių stebėjimo institutas

Viešoji įstaiga „Transparency International“

Lietuvos skyrius*

Nacionalinė lobistų asociacija*

3. Parengti Lobistinės veiklos etikos kodekso projektą.

Užtikrinti efektyvesnį lobistinės veiklos reglamentavimą ir sumažinti neteisėtą verslo struktūrų įtaką sprendimų priėmimui. Numatyti realias teisinio poveikio priemones už Lobistinės veiklos etikos kodekso pažeidimus.

2007 m. I ketv.

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

Nacionalinė lobistų asociacija

4. Parengti Visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų, nustatančių viešosios informacijos rengėjų ir platintojų prievolę pateikti duomenis apie jų dalyvius (savininkus), jų atsakomybę, pakeitimų ir papildymų projektus.

Užtikrinti visuomenės interesą žinoti visuomenės informavimo priemonių dalyvius (savininkus) ir stebėti visuomenės informavimo srities savininkų pasikeitimų procesus.

 

Parengti administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimo ir (ar) papildymo projektą, nustatantį atsakomybę už Visuomenės informavimo įstatymo 24 straipsnio pažeidimus.

2006 m. III ketv.

Kultūros ministerija

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba

 

 

II. ADMINISTRACINĖS KORUPCIJOS prevencija

 

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SRITYJE

5. Parengti Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą ir kitus reikalingus lydimuosius teisės aktų projektus.

Tobulinti sprendimų, įforminamų įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų ir kitų viešojo administravimo institucijų teisės aktais, rengimo, derinimo, alternatyvų ir sprendimo poveikio vertinimo tvarką. Tobulinti teisės aktų ir jų projektų antikorupcinio vertinimo sistemą.

2006–2007 m.

Teisingumo ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Ūkio ministerija

6. Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus, parengti lydimuosius teisės aktus.

Suvienodinti visų asmenų, dirbančių valstybės tarnyboje, tarnybinės etikos pažeidimų tyrimo tvarką, atitinkamai reglamentuoti tarnybinės etikos pažeidimų tyrimą.

Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

Vidaus reikalų ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Viešoji įstaiga „Transparecy International“

Lietuvos skyrius*

7. Parengti Diplomatų elgesio kodekso projektą.

 

Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus, nustatyti diplomatų profesinės etikos ir elgesio normas bei teisinės atsakomybės priemones, suderintas su tarnybos santykius ir privačių interesų deklaravimą nustatančių įstatymų normomis.

Priėmus Politikų ir Tarnautojų elgesio kodeksus

Užsienio reikalų ministerija

8. Išanalizuoti rotacijos principo taikymo statutiniams valstybės tarnautojams galimybes ir efektyvumą ir prireikus parengti atitinkamus teisės aktų projektus.

Spręsti klausimą dėl rotacijos principo taikymo statutiniams valstybės tarnautojams tikslingumo.

2006 m. IV ketv.

Vidaus reikalų ministerija

Valstybės saugumo departamentas

Generalinė prokuratūra

Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos

Specialiųjų tyrimų tarnyba

9. Sudaryti ir paviešinti savivaldybių administravimo subjektų, vykdančių veiklos licencijavimą, taip pat jų licencijuojamos veiklos rūšių sąrašus, atlikti šio licencijavimo pagrįstumo, dubliavimo ir efektyvumo analizę, pateikti pasiūlymus (teisės aktų pakeitimų ir (ar) papildymų projektus) dėl jo supaprastinimo.

Sumažinti korupcijos prielaidas savivaldybėms pavaldžiose įstaigose.

2007 m.

I ketv.

Ūkio ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Vidaus reikalų ministerija

Sveikatos apsaugos ministerija

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Aplinkos ministerija

Susisiekimo ministerija

Žemės ūkio ministerija

Valstybinė tabako ir alkoholio kontrolės tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

savivaldybės

apskričių viršininkų administracijos

10. Išnagrinėti valstybės ir savivaldybių institucijų licencijų, leidimų išdavimo tvarką, kontrolės sistemos pagrįstumą ir efektyvumą, parengti pasiūlymus dėl licencijavimo ir kontrolės sistemų tobulinimo.

Supaprastinti licencijų, leidimų išdavimą.

 

Sumažinti korupcijos prielaidas atsisakant nereikalingų ir neefektyvių kontrolės formų.

2006 m.

IV ketv.

Ūkio ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba Vidaus reikalų ministerija

Finansų ministerija

Švietimo ir mokslo ministerija

Sveikatos apsaugos ministerija

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Aplinkos ministerija

Susisiekimo ministerija

Teisingumo ministerija

Žemės ūkio ministerija

11. Parengti teisės akto, reglamentuojančio informacijos apie licencijas (leidimus) paskelbimą internete, projektą.

Nustatyti pareigą valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, kurių veikla susijusi su ūkinės komercinės veiklos reguliavimu, skelbti susistemintą pagal savo valdymo sritį informaciją apie išduodamas licencijas (leidimus) ūkinei komercinei veiklai, nurodant licencijuojamos ūkinės komercinės veiklos pavadinimą, teisės aktus, reglamentuojančius ūkinės komercinės veiklos licencijavimą, asmenis, kuriems išduodamos licencijos (leidimai), licencijas (leidimus) išduodančią instituciją, asmens, į kurį kreiptis licencijavimo klausimais, vardą, pavardę, telefono numerį, elektroninio pašto adresą ir kitą naudingą informaciją, kuri turi būti atnaujinama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos pakeitimo.

2007 m.

I ketv.

Ūkio ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Lietuvos savivaldybių asociacija*

12. Parengti teisės aktų projektus, siekiant įdiegti bendrus konsulinių paslaugų tarifus.

Užtikrinti, kad bendrų konsulinių paslaugų tarifų dydis nepriklausytų nuo paslaugų suteikimo trukmės, ir pašalinti sąlygas už tas pačias paslaugas imti skirtingo dydžio mokestį.

2006 m. III ketv.

Užsienio reikalų ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Finansų ministerija

13. Išanalizuoti civilinės būklės aktų registravimo procedūrų trukmę bei išdavimo tvarką ir atitinkamai pakeisti Civilinės metrikacijos taisykles.

Šalinti prielaidas korupcijos apraiškoms civilinės būklės aktų registravimo srityje.

2006 m.

II ketv.

Teisingumo ministerija

14. Išanalizuoti teisės aktus, reglamentuojančius statybos vykdymą ir jos priežiūrą, ir parengti jų pakeitimų ir papildymų projektus.

Mažinti korupcijos apraiškų galimybes statybos priežiūrą vykdančiose institucijose, užtikrinti efektyvios statybos priežiūros sistemos funkcionavimą ir statybos paslaugų vartotojų teisių apsaugą.

 

2006 m. III ketv.

Aplinkos ministerija

Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos

15. Parengti savivaldybių kontrolierių (savivaldybių kontrolierių tarnybų) statusą reglamentuojančių teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus, įtvirtinti šių institucijų didesnę nepriklausomybę.

Užtikrinti efektyvesnę, mažiau politikų veikiamą priimamų sprendimų stebėseną ir kontrolę.

2007 m.

I ketv.

Valstybės kontrolė

Finansų ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Savivaldybių kontrolierių asociacija*

 

16. Išnagrinėti valstybės tarnautojų sprendimų priėmimo ir apskundimo tvarką nustatančius teisės aktus ir parengti atitinkamus teisės aktų projektus.

 

Pagreitinti valstybės tarnautojų sprendimų priėmimą.

 

Sumažinti korupcinę riziką priimant sprendimus.

 

Užtikrinti, kad kai kurių sprendimų (ypač strateginių, rengiamų kolegialiai), kuriuos priima įvairūs valstybės tarnautojai ar institucijos, autoriai būtų žinomi visuomenei.

2006 m.

IV ketv.

Vidaus reikalų ministerija

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Teisingumo ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

 

17. Remiantis Nacionaline kovos su korupcija programa, parengti ir patvirtinti apskričių antikorupcines programas.

Diegti antikorupcines priemones apskrityse, mažinti korupcijos pasireiškimo galimybes.

2006 m. IV ketv.

apskričių viršininkai

18. Parengti antikorupcines programas institucijose, administruojančiose ES programų lėšas.

Numatyti korupcijos prevencijos priemones institucijose, atsakingose už ES programų lėšų administravimą ir kontrolę. Paskirti atsakingus asmenis už numatomų antikorupcinių priemonių įgyvendinimą.

2006 – 2007 m.

Finansų ministerija

Aplinkos ministerija

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Susisiekimo ministerija

Švietimo ir mokslo ministerija

Sveikatos apsaugos ministerija

Ūkio ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Žemės ūkio ministerija Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Centrinė projektų valdymo agentūra

Paramos fondas

Europos socialinio fondo agentūra

Transporto investicijų direkcija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra

Nacionalinė mokėjimų agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Aplinkos projektų valdymo agentūra

19. Išanalizuoti teisės aktus, reglamentuojančius valstybės biudžeto lėšų skyrimą projektams ir programoms finansuoti, ir prireikus parengti jų pakeitimų ir papildymų projektus.

Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms asignavimų valdytojams, panaudojant valstybės biudžeto lėšas atskiriems projektams ir programoms finansuoti.

2007 m. IV ketv.

ministerijos

MOKESČIŲ, MUITŲ, INVESTICIJŲ SRITYJE

20. Įdiegti kompiuterinę rizikos valdymo sistemą (RIKS) Lietuvos muitinėje.

Programinėmis priemonėmis įvertinti rizikos, susijusios su ūkio subjektais ir prekėmis, lygį ir sisteminėmis priemonėmis priimti sprendimus dėl prekių ir asmenų tikrinimo, taip sumažinant pareigūnų korupcijos apraiškų galimybes.

2006 m. IV ketv.

Muitinės departamentas prie Finansų ministerijos

21. Įsteigti mokesčių informacijos centrą.

Įgyvendinti Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių aptarnavimo ir komunikavimo strategijos nuostatas, patvirtintas finansų ministro 2005 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 1K-037.

Teikti mokesčių mokėtojams tokias paslaugas, kurios skatintų juos savanoriškai mokėti mokesčius.

Telefonu teikti mokesčių mokėtojams operatyvią, tikslią, lengvai suprantamą informaciją apie mokesčius ir mokestines procedūras.

2006 m. IV ketv.

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos

Finansų ministerija

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ IR PRIVATIZAVIMO SRITYJE

22. Išanalizuoti viešųjų pirkimų centralizavimo valstybės mastu galimybę ir parengti koncepcijos projektą.

Siekiant palengvinti kontrolės ir korupcijos prevencijos vykdymą ir išvengti nesklandumų dėl pirkimus vykdančių asmenų kvalifikacijos stokos, sudaryti galimybę perkančiosioms organizacijoms viešuosius pirkimus, atitinkančius apibrėžtus kriterijus, perduoti vykdyti centralizuotai viešųjų pirkimų tarnybai.

2006 m. IV ketv.

Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos

Vyriausybės

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Finansų ministerija

Ūkio ministerija

23. Parengti bendrąsias (tipines) pirkimų taisykles, taikomas privačių ūkio subjektų pirkimams iš ES programų ir kitų finansinės paramos programų lėšų.

Nustatyti, kad pirkimams už ES finansinės paramos lėšas, skiriamas privatiems ūkio subjektams, būtų taikomos vienodos pirkimų taisyklės, atitinkančios principą „geriausia kokybė už mažiausią kainą“.

2006 m.

II ketv.

Finansų ministerija

Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

Ūkio ministerija

SVEIKATOS APSAUGOS SRITYJe

24. Nustatyti ir patvirtinti bendruosius principus ir kriterijus, pagal kuriuos medicinos pagalbos priemonės ir vaistai yra perkami centralizuotai iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto.

Nustatyti skaidresnę sprendimų, kokioms ligoms ar būklėms gydyti reikalingos priemonės turi būti perkamos centralizuotai, priėmimo tvarką.

2006 m.

II ketv.

Sveikatos apsaugos ministerija

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

25. Parengti ir patvirtinti principus ir kriterijus dėl vaistų ir medicinos pagalbos priemonių įtraukimo į kompensuojamųjų vaistų ir medicinos pagalbos priemonių sąrašą, nustatyti nepriklausomo farmakoekonominio vertinimo reikalavimą.

Sumažinti korupcijos prielaidas priimant sprendimus dėl vaistų ir medicinos pagalbos priemonių kompensavimo.

2006 m. IV ketv.

Sveikatos apsaugos ministerija

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos

26. Išanalizuoti licencijuojamos farmacinės veiklos teisinį reglamentavimą ir prireikus parengti teisės aktų projektus.

Užtikrinti, kad būtų atskirtos licencijų išdavimo ir nustatytų reikalavimų laikymosi kontrolės funkcijos.

2006 m. IV ketv.

Sveikatos apsaugos ministerija

Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos

27. Parengti teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus siekiant užtikrinti efektyvią vaistų reklamos kontrolę.

Užkirsti kelią korupcijos apraiškoms, kai gydytojai dalyvauja vaistų reklamoje.

2006 m. III ketv.

Sveikatos apsaugos ministerija

Farmacijos departamentas prie Sveikatos apsaugos ministerijos

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos

TEISĖSAUGOS IR TEISINGUMO INSTITUCIJŲ VEIKLOS SRITYJE

28. Parengti Korupcijos prevencijos įstatymo ir jį lydinčių teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus.

Užtikrinti visapusį ir skubesnį informacijos apie asmenis, siekiančius eiti arba einančius pareigas valstybės ar savivaldybės įstaigoje, rinkimą ir pateikimą.

Išnagrinėti praktikoje iškilusias problemas dėl korupcijos rizikos analizės atlikimo, jas apibendrinus parengti atitinkamus teisės aktų projektus.

Reglamentuoti asmenų, pranešusių apie korupcinio pobūdžio teisės pažeidimus, apsaugą nuo susidorojimo administracinėmis priemonėmis.

2006 m. III ketv.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Vidaus reikalų ministerija

Valstybės saugumo departamentas

Valstybės kontrolė

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

29. Nustatyti korupcijos pasireiškimo didelės tikimybės sritis ir teisės aktuose nustatyta tvarka informaciją pateikti Specialiųjų tyrimų tarnybai.

 

Nustatyti korupcijos pasireiškimo didelės tikimybės sritis ES struktūrinių fondų bei kitų ES fondų lėšas administruojančiose institucijose. (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 18 d. nutarimas Nr. 414 „Dėl institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo“)

2006 m.

III–IV ketv.

Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra

Transporto investicijų direkcija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra

Paramos fondas Europos socialinio fondo agentūra

Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra

 

Nustatyti korupcijos pasireiškimo didelės tikimybės sritis apskričių viršininkų administracijose.

2006 m.

III–IV ketv.

apskričių viršininkų administracijos

30. Išanalizuoti korupcijai sąlygas sudarančio atlyginimų mokėjimo „vokeliuose“, mokesčių, įmokų vengimo mastus ir praktiką, sustiprinti prevencijos ir kontrolės priemones.

Mažinti korupcijai sąlygas sudarančio atlyginimų mokėjimo „vokeliuose“ mastus.

 

Didinti mokesčių, valstybinio socialinio draudimo ir kitų įmokų surinkimą.

2006 m. IV ketv.

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba

Vidaus reikalų ministerija

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija

Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras*

31. Parengti naują Teisėjų etikos kodeksą.

 

Sumažinti korupcijos poveikį teismams, padidinti priimamų sprendimų, nuosprendžių ir nutarčių skaidrumą bei teismų atvirumą visuomenei.

2006 m. IV ketv.

Teismų taryba

Nacionalinė

teismų administracija

TARPTAUTINIO BENDRADARBIAVIMO SRITYJE

32. Parengti įstatymo „Dėl 1997 m. EBPO konvencijos dėl kovos su užsienio valstybių pareigūnų kyšininkavimu tarptautiniuose verslo sandoriuose ratifikavimo“ projektą.

Prisijungti prie EBPO konvencijos dėl kovos su užsienio valstybių pareigūnų kyšininkavimu tarptautiniuose verslo sandoriuose. Plėtoti tarptautinės korupcijos prevenciją. Siekti tapti EBPO arba darbo grupės dėl kyšininkavimo tarptautiniuose verslo sandoriuose nare.

Lietuvai tapus EBPO arba darbo grupės dėl kyšininkavimo tarptautiniuose verslo sandoriuose nare

Teisingumo ministerija

Užsienio reikalų ministerija

 

33. Dalyvauti tarptautinių antikorupcinių tinklų veikloje:

1) Baltijos jūros valstybių tarybos Ministrų Pirmininkų įgaliotinių darbo grupėje dėl organizuoto nusikalstamumo;

2) EBPO antikorupcijos tinklo veikloje;

3) pagal Europos Sąjungos narių ir Vidurio bei Rytų Europos šalių kandidačių ir Kipro paktą pasirengimo stojimui laikotarpiu dėl organizuoto nusikalstamumo;

4) Europos Tarybos valstybių grupės prieš korupciją (GRECO) veikloje.

Stiprinti tarptautinį bendradarbiavimą kovos su korupcija srityje ir plėtoti tarptautinės korupcijos prevenciją.

nuolat

Teisingumo ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Užsienio reikalų ministerija

Vidaus reikalų ministerija

34. Parengti atitinkamų teisės aktų projektus, įgyvendinančius 2003 m. gruodžio 9 d. Meridoje (Meksika) pasirašytos Jungtinių Tautų konvencijos prieš korupciją nuostatas, ir ratifikuoti šią konvenciją.

Suderinti nacionalinius teisės aktus atsižvelgiant į Jungtinių Tautų konvencijos prieš korupciją nuostatas. Plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą ir stiprinti kovą su korupcija.

2006 m.

IV ketv.

 

Teisingumo ministerija

 

III. VISUOMENĖS ĮTRAUKIMAS Į KORUPCIJOS PREVENCIJĄ

 

35. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus ir, nustačius poreikį, prie Specialiųjų tyrimų tarnybos įsteigti visuomeninę konsultacinę antikorupcinę tarybą, parengti galiojančių teisės aktų pakeitimų ir papildymų projektus šios tarybos veiklai reglamentuoti.

Sudaryti galimybes Specialiųjų tyrimų tarnybai gauti konsultacijas ir vertinimus iš visuomenėje pripažintų autoritetingų asmenų.

2006 m. III ketv.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Tarpžinybinė komisija kovai su korupcija koordinuoti

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

Viešoji įstaiga „Transparecy International“ Lietuvos skyrius*

 

II SKYRIUS

KORUPCINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ TYRIMAS

 

 

KORUPCINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ TYRIMO VEIKSMINGUMO DIDINIMAS

 

36. Išanalizuoti galimybes taikyti operatyvinių ir ikiteisminio tyrimo veiksmus advokatams ir prireikus parengti teisės aktų pakeitimų projektus.

Tobulinti galimybes taikyti operatyvinių ir ikiteisminio tyrimo veiksmus advokatams, atsižvelgiant į advokato veiklos ypatumus, o ypač advokato kliento paslapties neatskleidimo, lojalumo klientui ir kt. principus.

2006 m.

II ketv.

Teisingumo ministerija

Generalinė prokuratūra

Specialiųjų tyrimų tarnyba

37. Išanalizuoti ir apibendrinti nusikalstamos veikos imitacijos modelių ir nusikalstamą veiką imituojančių veiksmų taikymo praktiką pagal teismuose išnagrinėtas korupcines nusikalstamas veikas.

Nustatyti nusikalstamos veikos imitacijos modelio, numatyto Operatyvinės veiklos įstatyme, ir nusikalstamą veiką imituojančių veiksmų, numatytų Baudžiamojo proceso kodekse, taikymo trūkumus, siekiant efektyviau tirti korupcines nusikalstamas veikas.

2006 m. III ketv. – 2007 m.

I ketv.

Generalinė prokuratūra

38. Parengti instrukciją (rekomendacijas, taisykles) dėl nusikalstamos veikos imitacijos modelių ir nusikalstamą veiką imituojančių veiksmų taikymo tiriant korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ir pateikti tvirtinti Generalinei prokuratūrai.

Efektyviau tirti korupcinio pobūdžio nusikaltimus taikant Operatyvinės veiklos įstatyme numatytą nusikalstamos veikos imitacijos modelį ir Baudžiamojo proceso kodekse numatytus nusikalstamą veiką imituojančius veiksmus.

2006 m. IV ketv.

 

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Generalinė prokuratūra

39. Išanalizuoti ir prireikus parengti Baudžiamojo ir Baudžiamojo proceso kodeksų pakeitimų projektus dėl asmenų, padedančių atskleisti nusikalstamas korupcinio pobūdžio veikas, atleidimo nuo baudžiamosios atsakomybės.

Sudaryti sąlygas veiksmingai tirti korupcinius nusikaltimus.

 

Padidinti asmenų motyvaciją pranešti teisėsaugos institucijoms apie kyšio davimo ar reikalavimo atvejus.

2006 m. III ketv.

 

Teisingumo ministerija

Generalinė prokuratūra

Specialiųjų tyrimų tarnyba

40. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus ir parengti Asmenų, pranešusių apie teisės pažeidimus valstybės ir savivaldybių institucijose, apsaugos nuo neteisėto poveikio įstatymo projektą, taip pat Valstybės tarnybos įstatymo papildymo, Darbo kodekso papildymo įstatymų ir kitų teisės norminių aktų projektus.

Užtikrinti asmenų, pranešusių apie teisės pažeidimus, pakankamą ir efektyvią apsaugą nuo susidorojimo administracinėmis priemonėmis ar kitokio neteisėto valstybės tarnautojų ir valstybės ar savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių ar organizacijų darbuotojų poveikio.

 

2006 m.

I ketv.

Teisingumo ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Vidaus reikalų ministerija

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

41. Parengti ir įgyvendinti asmens (šeimos) vartojimo bei kitų išlaidų deklaravimo tvarkos, taikomos asmenims, atitinkantiems tam tikrus rizikos kriterijus, projektą.

 

Nustatyti valstybės tarnautojų neteisėto praturtėjimo atvejus.

 

2006 m.

II ketv.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Finansų ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Teisingumo ministerija

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba

42. Parengti Baudžiamojo kodekso pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą.

Atsisakyti apribojimo viešųjų teisių atėmimo bausmę skirti tik tais atvejais, kai įrodyta, jog nusikalstama veika buvo padaryta piktnaudžiaujant viešosiomis teisėmis.

2007 m. III ketv.

 

Teisingumo ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

43. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius turto konfiskavimą, ir prireikus parengti jų pakeitimo ir papildymo projektus.

Padidinti pajamomis nepagrįsto įsigyto turto netekimo riziką.

 

2007 m.

I ketv.

 

Teisingumo ministerija

Vidaus reikalų ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Generalinė prokuratūra

44. Išanalizuoti Valstybės tarnautojų registro trūkumus ir išplėsti jo taikymo galimybes.

Sukurti centralizuotą, viešą ir vientisą skelbiamų konkursų į laisvas valstybės tarnautojų pareigas valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose sistemą ir skelbti šių konkursų rezultatus.

Siekiant užtikrinti efektyvesnį pažeidimų tyrimą ir korupcijos prevenciją valstybės tarnyboje, išanalizuoti galimybes ir sudaryti sąlygas į Valstybės tarnautojų registrą įtraukti informaciją apie asmenis, deklaruojančius savo privačius interesus, remiantis Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis.

2007 m.

I ketv.

Vidaus reikalų ministerija

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

Lietuvos savivaldybių asociacija*

45. Išanalizuoti Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymą ir prireikus parengti jo pakeitimo ir papildymo projektą.

 

Išplėsti teisėsaugos institucijų galimybes disponuoti asmens duomenimis, kai to reikia vykdant užduotis, susijusias su korupcinio pobūdžio nusikaltimų prevencija ir tyrimu, arba įgyvendinant oficialius įgaliojimus, suteiktus duomenų valdytojui arba trečiajai šaliai, kuriai atskleidžiami duomenys.

2006 m. III ketv.

Teisingumo ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Vidaus reikalų ministerija

Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija

 

III SKYRIUS

ANTIKORUPCINIS VISUOMENĖS ŠVIETIMAS IR visuomenės PARAMA

 

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO SRITYJE

46. Įdiegti parengtas antikorupcinio ugdymo metodines priemones.

Ugdyti antikorupcinio elgesio kultūrą bendrąjį vidurinį išsilavinimą ir pirminį profesinį išsilavinimą įgyjantiems asmenims.

2006 m. III ketv.

Švietimo ir mokslo ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

47. Integruoti antikorupcinį ugdymą į aukštųjų mokyklų studijų programas.

Formuoti antikorupcinę kultūrą.

2007 m. IV ketv.

Švietimo ir mokslo ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

aukštosios mokyklos

48. Surengti mokslinio darbo antikorupcijos tema konkursą aukštųjų mokyklų studentams ir paskelbti rezultatus.

Diegti antikorupcinio elgesio principus.

kasmet

Švietimo ir mokslo ministerija

aukštosios mokyklos

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Viešoji įstaiga Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras

Lietuvos studentų sąjungos*

VIEŠOJO ADMINISTRAVIMO SRITYJE

49. Išanalizuoti galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius valstybės tarnautojų mokymus ir motyvacinę karjeros sistemą, ir parengti jų pakeitimų ir papildymų projektus.

Siekti privalomo antikorupcinio ir profesinės etikos mokymo (kursų), skirto valstybės, savivaldybių valstybės tarnautojų kvalifikacijai kelti, ir numatyti finansavimą.

Siekti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų aktyvaus dalyvavimo skatinant valstybės tarnautojų motyvaciją lankyti valstybės tarnautojų antikorupcinius mokymus.

Įdiegti valstybės tarnautojams antikorupcinio elgesio principus.

Siekti, kad antikorupcinių ir profesinės etikos mokymų (kursų) baigimas būtų laikomas vienu iš privalumų vertinant valstybės ar savivaldybės valstybės tarnautojų kvalifikaciją ir skiriant į aukštesnes pareigas.

kasmet

 

Vidaus reikalų ministerija

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

Finansų ministerija

savivaldybės

apskričių viršininkų administracijos

Lietuvos savivaldybių asociacija*

50. Organizuoti kvalifikacijos kėlimo institucijų dėstytojų rengimą valstybės tarnautojų antikorupciniams ir profesinės etikos mokymams.

Diegti valstybės tarnautojams antikorupcinio elgesio principus

kvalifikacijos kėlimo institucijose.

Užtikrinti 15–20 dėstytojų parengimą (I etapas) ir tolesnį ilgalaikį rengimą bei proceso finansavimą.

2006 m.

I ketv.

 

Vidaus reikalų ministerija Specialiųjų tyrimų tarnyba Paramos valdymui ir vadovavimui gerinti projektas*

Vyriausioji tarnybinės etikos komisija

51. Parengti bandomąją antikorupcinio švietimo programą savivaldybių administracijų ir kitų savivaldybių administravimo subjektų valstybės tarnautojams bei darbuotojams, bendruomenių nariams ir ją įgyvendinti.

Kartu su nevalstybinėmis organizacijomis parengti bandomąją antikorupcinio švietimo programą ir ją įgyvendinti.

Diegti antikorupcines nuostatas savivaldybių administracijų ir savivaldybių administravimo subjektų valstybės tarnautojams ir darbuotojams.

Skatinti savivaldybių bendruomenės narius dalyvauti antikorupcinio švietimo programoje ir netoleruoti korupcijos.

2006–2007 m.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

savivaldybės

Vidaus reikalų ministerija

Viešoji įstaiga Šiuolaikinių didaktikų centras*

Lietuvos savivaldybių asociacija*

Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius*

 

VISUOMENĖS INFORMAVIMO SRITYJE

52. Sukurti Nacionalinės kovos su korupcija programos interneto svetainę.

 

Viešinti Nacionalinės kovos su korupcija programos įgyvendinimo rezultatus, vykdyti efektyvesnę korupcijos kontrolę ir stebėseną.

Skelbti informaciją apie sektorių antikorupcinių programų ir korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimą.

2007 m.

I ketv.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

53. Rengti regioninės spaudos žurnalistams konkursus dėl geriausių tiriamosios žurnalistikos straipsnių antikorupcijos tema, skelbti rezultatus.

Skatinti aktyvesnę regioninės žiniasklaidos antikorupcinę veiklą ir siekti kuo didesnės visuomenės antikorupcinio švietimo sklaidos.

2006 m.

I–IV ketv.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

žurnalistų organizacijos*

 

54. Surengti geriausių žurnalistinių straipsnių antikorupcijos tema konkursą, skelbti rezultatus.

Atkreipti Lietuvos gyventojų ir žiniasklaidos dėmesį į aktualias valstybinio lygio korupcijos problemas.

2006 m. III ketv.

Specialiųjų tyrimų tarnyba

žurnalistų organizacijos*

 

55. Transliuojamose programose skelbti antikorupcinę informaciją.

Kuo daugiau visuomenės atstovų supažindinti su korupcijos kontrolės ir prevencijos problemomis, aiškinti asmenų galimybes aktyviai pasipriešinti korupcijai ir pan.

2006 m. IV ketv.

Viešoji įstaiga Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija,

Specialiųjų tyrimų tarnyba,

Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius*

Viešoji įstaiga Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras*

56. Parengti ir platinti atvirlaiškius, plakatus, informacines skrajutes (aiškinti antikorupcinės programos tikslus, asmenų teises ir galimybes pasipriešinti korupcijai ir pan.).

Kuo daugiau visuomenės atstovų supažindinti su korupcijos kontrolės ir prevencijos problemomis, aiškinti asmenų galimybes aktyviai pasipriešinti korupcijai ir pan.

 

2006–2008 m.

Vidaus reikalų ministerija

Specialiųjų tyrimų tarnyba

Lietuvos savivaldybių asociacija*

Viešoji įstaiga Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centras*

Viešoji įstaiga „Transparency International“ Lietuvos skyrius*

Lietuvos studentų atstovybių sąjunga*

57. Rengti Tarpžinybinės komisijos kovai su korupcija koordinuoti išvažiuojamuosius posėdžius, susitikimus su visuomene.

Kuo daugiau visuomenės atstovų supažindinti su korupcijos kontrolės ir prevencijos problemomis, aiškinti asmenų galimybes aktyviai pasipriešinti korupcijai ir pan.

2006–2008 m.

Tarpžinybinė komisija kovai su korupcija koordinuoti

 

 

*Įmonės, įstaigos ir organizacijos įgyvendinant Nacionalinę kovos su korupcija programą dalyvauja savanoriškai.

______________