LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL gairių preliminarių paraiškų teikėjams pagal Lietuvos 2004-2006 m. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 1.5 PRIEMONę „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ infrastruktūros PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“ patvirtinimo
2004 m. vasario 17 d. Nr. A1-41.
Vilnius
Vadovaudamasi Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1166 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimo Nr. 649 „Dėl atsakomybės už Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos įgyvendinimą Lietuvoje pasiskirstymo tarp valstybės institucijų“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 88-3999), 9.8 punktu ir siekdama geriau pasirengti pagrindinių paraiškų teikimui, įsisavinant Europos Sąjungos teikiamą finansinę paramą:
1. Tvirtinu Gaires preliminarių paraiškų teikėjams pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 1.5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ (pridedama).
2. Nustatau, kad preliminarios paraiškos pagal Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 1.5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ gali būti teikiamos nuo 2004 m. vasario 17 d. iki 2004 m. balandžio 2 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro 2004 m. vasario 17 d.
įsakymu Nr. A1-41
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA
PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO PRIORITETO „SOCIALINĖ IR EKONOMINĖ ŪKIO INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA“ 1.5 priemonĘ
„Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“
1. ĮVADINĖ INFORMACIJA
Šios Gairės preliminarių paraiškų teikėjams (toliau –Gairės) nustato reikalavimus ir sąlygas pareiškėjams, ketinantiems teikti preliminarias paraiškas pagal šias Lietuvos 2004-2006 m. Bendrojo programavimo dokumento 1.5 priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti Europos socialinio fondo priemones)“ veiklų kryptis:
- Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtra
- Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra
Šių veiklų įgyvendinimas papildo Bendrojo programavimo dokumento Žmogiškųjų išteklių plėtros prioriteto 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“.
1.1. LIETUVOS 2004–2006 M. BENDRASIS PROGRAMAVIMO DOKUMENTAS IR EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINIŲ FONDŲ PARAMA
Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų požiūriu Lietuva yra vienas regionas, todėl 2004–2006 metais Lietuva visų keturių ES struktūrinių fondų paramą gaus vienos, taip vadinamo I paramos tikslo (parama pagal šį tikslą šiuo metu skiriama regionams, kurių BVP vienam gyventojui yra mažesnis nei 75 proc. ES vidurkio) programos pagrindu. Ši programa – Lietuvos 2004–2006 m. Bendrasis programavimo dokumentas (toliau – BPD) yra bendras šaliai skiriamų ES struktūrinių fondų investicijų planavimo dokumentas, nustatantis atitinkamą plėtros strategiją, ES struktūrinės paramos investavimo kryptis bei priemones, t. y., kur ir kaip Lietuvoje planuojama investuoti ES struktūrinių fondų lėšas. Lietuvos BPD jau yra suderintas su Europos Komisija, kurios pritarimas gautas 2003 m. gruodžio 18 d. Šiam dokumentui Respublikos Vyriausybė pritarė 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 „Dėl pritarimo suderintam su Europos Komisija Lietuvos 2004–2006 metų Bendrojo programavimo dokumento projektui“. Formaliai Lietuvos BPD Komisija patvirtins nuo Lietuvos narytės ES, t. y. nuo 2004 m. gegužės 1 d.
Detali informacija apie ES struktūrinių fondų remiamas priemones, veiklas, finansinės paramos dydžius, tinkamus pareiškėjus yra pateikta BPD priede, kurį 2004 m. vasario 5 d. patvirtino Laikinasis BPD priežiūros komitetas.
Lietuvos 2004-2006 m. BPD buvo rengiamas atsižvelgiant į pagrindinių Lietuvos strateginio planavimo dokumentų: Valstybės ilgalaikės raidos strategijos (iki 2015 m.), Lietuvos ūkio (ekonomikos) plėtros iki 2015 m. ilgalaikės strategijos bei Nacionalinio susitarimo siekiant ekonominės ir socialinės pažangos nuostatas.
Remiantis šiuo dokumentu, keturių ES struktūrinių fondų lėšos bus investuojamos tam tikromis kryptimis (pagal BPD prioritetus), t. y. (i) Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtrai (transporto infrastruktūrai gerinti, energetikos sektoriui plėtoti, aplinkos kokybei gerinti, sveikatos apsaugos sistemai tobulinti, švietimo bei socialinių paslaugų infrastruktūrai atnaujinti), (ii) žmogiškųjų išteklių plėtrai (investicijoms į žmogiškuosius išteklius, dirbančiųjų kvalifikacijai bei kompetencijai tobulinti, socialinei integracijai didinti), (iii) gamybos sektoriui plėtoti (parama verslo ir pramonės konkurencingumui didinti, informacinėms paslaugoms plėtoti, turizmo potencialui efektyviau panaudoti), (iv) kaimo ir žuvininkystės plėtrai bei (v) techninei paramai.
Šiose Gairėse nurodytas dvi veiklų kryptis finansuos Europos regioninės plėtros fondas (toliau – ERPF), vienas iš keturių ES struktūrinių fondų, kurio paskirtis – prisidėti prie regioninio išsivystymo skirtumų ES mažinimo, skatinti stabilią ir tolygią plėtrą. ERPF teikia ES regionams finansinę paramą, remdamas įvairius BPD priemones atitinkančius projektus. Šio fondo lėšos sudaro apie pusę visų struktūrinių fondų biudžeto.
ERPF lėšos gali būti investuojamos į (i) gamybinę aplinką, skirtos išsaugoti/sukurti nuolatines darbo vietas; (ii) infrastruktūrą (kelius, telekomunikacijas, energetiką); (iii) mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą; (iv) smulkųjį ir vidutinį verslą (įmonių konsultavimą, rinkos tyrimus, mokslo tyrimus).
1.2. BPD 1.5 PRIEMONĖ „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PRIEMONES)“
„Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros“ priemonė 1.5 yra viena iš penkių BPD Socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtros prioriteto priemonių, finansuojamų ERPF lėšomis, kuri glaudžiai siejasi ir papildo Europos socialinio fondo (toliau – ESF) finansuojamas Žmogiškųjų išteklių plėtros prioriteto priemones.
Pagrindinis šios priemonės tikslas – mažinti regioninius darbo rinkos paslaugų skirtumus, vystyti ir atnaujinti švietimo sistemos, mokslo tyrimų ir eksperimentinės plėtros, profesinio orientavimo, konsultavimo bei profesinio mokymo ir rengimo sektoriaus infrastruktūrą, gerinti šio sektoriaus teikiamų paslaugų kokybę, taip pat mažinti skirtumą tarp minėtų paslaugų lygio Lietuvoje ir tų pačių paslaugų, teikiamų pirmaujančiose ES šalyse.
Įgyvendinant šią priemonę, bus kuriamos naujos bei stiprinamos ir modernizuojamos jau esančios darbo rinkos, švietimo bei profesinio rengimo, mokslo ir studijų įstaigos, atnaujinama šių institucijų techninė ir technologinė bazė, plėtojama ir renovuojama socialinių paslaugų ir neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūra, neįgaliųjų poreikiams pritaikoma fizinė ir informacinė aplinka.
1.3. BPD 1.5 PRIEMONĖS „DARBO RINKOS, ŠVIETIMO, PROFESINIO RENGIMO, MOKSLO IR STUDIJŲ BEI SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA (PAPILDANTI ESF PRIEMONES)“ ADMINISTRAVIMO SISTEMA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1166 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimo Nr. 649 „Dėl atsakomybės už Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos įgyvendinimą Lietuvoje pasiskirstymo tarp valstybės institucijų“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 88-3999) buvo patvirtintos ES struktūrinių fondų administravimo Lietuvoje taisyklės. Remiantis šiomis taisyklėmis, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija kartu su Švietimo ir mokslo ministerija yra paskirtos atsakingomis už BPD „Socialinės ir ekonominės ūkio infrastruktūros plėtros“ prioriteto 1.5 priemonę „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra“ tarpinėmis institucijomis, o viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA) – už šią priemonę atsakinga įgyvendinančiąja institucija.
Vadovaujantis minėtu nutarimu, tarpinė institucija atsakinga už jai priskirtos BPD priemonės struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų planavimą, priemonės įgyvendinimą ir priežiūrą, o įgyvendinančioji institucija yra atsakinga už tos pačios BPD priemonės projektų administravimą ir jų įgyvendinimo priežiūrą.
- http://www.socmin.lt
- http://www.cpva.lt
2.1. PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ TEIKIMO KONKURSO TIKSLAS
Šis preliminarių paraiškų teikimo konkursas skirtas BPD 1.5 priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF priemones)“ 2 veiklos kryptims įgyvendinti:
- Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtra
- Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra
Konkurso metu ERPF finansinė parama nebus skiriama. Konkurso tikslas – įvertinti pateiktų preliminarių pasiūlymų pagrįstumą bei ar jie atitinka BPD priemonės tikslus ir uždavinius, specifinius atrankos kriterijus ir kitus reikalavimus. Preliminarių paraiškų teikimo konkursas – galimybė pareiškėjams įsitikinti, ar jų projektų idėjos, planuojamos veiklos bei rezultatai atitinka keliamus reikalavimus.
Šio konkurso metu pareiškėjas pildo supaprastintą paraiškos formą, jam nereikia pateikti visos su projektu susijusios dokumentacijos (pvz.: galimybių studijos arba detalaus investicinio projekto, techninio projekto ir kt.). Tokiu būdu išvengiama projekto, nefinansuotino pagal BPD priemones, rengimo išlaidų; užtikrinama geresnė paraiškų kokybė ir sumažinamos jų vertinimo išlaidos. Tuo siekiama padėti institucijoms efektyviau pasinaudoti ERPF teikiama finansine parama.
Pasibaigus preliminarių paraiškų vertinimui, pareiškėjui bus pateikta bendra Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos bei CPVA rekomendacija dėl projekto tinkamumo finansuoti ERPF lėšomis.
Preliminarus paraiškų teikimo konkursas yra pirmas etapas projektų, finansuojamų ERPF lėšomis, rengimo, teikimo ir vertinimo procese.
Šiam konkursui pasibaigus, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija planuoja toliau skelbti:
- projektų techninės dokumentacijos rengimo konkursą (2004 m. II ketv.);
- BPD 1.5 priemonės Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros ir Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros projektų konkursą (2004 m. III ketv.).
2.2. NEĮGALIŲJŲ PROFESINĖS REABILITACIJOS INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA
2.2.1. Tikslai ir uždaviniai
Pagrindinis Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros tikslas yra skatinti neįgaliųjų užimtumą ir lygias galimybes dalyvaujant darbo rinkoje, sudaryti sąlygas neįgaliesiems gerinti profesinius įgūdžius, didinti jų savarankiškumą. Siekiant šio tikslo, numatoma:
- steigti ir plėtoti neįgaliųjų profesinės reabilitacijos centrus šalies regionuose, siekiant, kad materialinė bazė atitiktų profesinės reabilitacijos poreikius;
- įdarbinti didesnį skaičių neįgaliųjų, profesinės reabilitacijos priemones derinant su darbo rinkos paklausa;
- gerinti neįgaliųjų profesinės reabilitacijos prieinamumą ir šių paslaugų kokybę, plėtojant neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūrą ir profesinės reabilitacijos apimtis.
2.2.2. Remiamos veiklos:
- neįgaliųjų profesinės reabilitacijos centrų steigimas ir plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas, aplinkos pritaikymas;
- materialinės bazės kūrimas ir stiprinimas: įrangos, skirtos darbiniams ir profesiniams įgūdžiams nustatyti/ atstatyti/ ugdyti ir lavinti, įsigijimas (iš jų informacinių telekomunikacijų technologijų), mokymo klasių ir dirbtuvių įrengimas, neįgaliesiems pritaikyto transporto įsigijimas, darbo vietos įrangos, darbo paieškos ir įdarbintų neįgaliųjų vadybinio palaikymo priemonių įsigijimas).
Žemės, nekilnojamojo turto, transporto priemonių (išskyrus neįgaliesiems pritaikyto transporto) bei naudotos įrangos įsigijimas nebus finansuojamas iš paramai skirtų lėšų.
2.2.3. Reikalavimai pareiškėjams ir projekto partneriams
Pareiškėjas privalo būti juridinis asmuo, registruotas ir veikiantis Lietuvos Respublikoje. Jis turi būti tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku).
Pareiškėjai gali būti:
- apskričių viršininkų administracijos;
- savivaldybių institucijos;
- viešosios įstaigos;
- asociacijos;
- biudžetinės įstaigos.
Pareiškėjai negali būti institucijos ar įstaigos, kurios: yra bankrutavusios, likviduojamos arba yra bet kokioje analogiškoje padėtyje; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įnašų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją, ar yra įvykdę rimtų pažeidimų įgyvendindami kitą sutartį.
Pareiškėju turi būti institucija, kuri strategiškai plėtoja neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūrą, užtikrindama neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ciklą (darbingumo įvertinimą, profesinį orientavimą, darbinę reabilitaciją, profesinį ugdymą, darbo paiešką, įdarbinimą, įdarbintų neįgaliųjų vadybinį palaikymą) arba turi patirties, kvalifikaciją ir gebėjimų neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir įdarbinimo srityse užtikrinant minėtą neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ciklą.
Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriai gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi atitikti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.
Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės įgyvendinant projektą pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.
2.2.4. Reikalavimai projektui
Teikiami projektai turi atitikti BPD ir BPD priede nustatytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus:
- atitikti bendrą BPD strategiją ir nacionalinę Lietuvos bei Europos Sąjungos politiką;
- prisidėti prie BPD priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF priemones)“ tikslo (-ų) ir uždavinių įgyvendinimo;
- atitikti bent vieną iš BPD priemonėje „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF priemones)“ išvardytų remtinų veiklų;
- turėti aiškius ir pasiekiamus tikslus bei išmatuojamus rezultatus;
- demonstruoti pridedamąją vertę ir būti finansiškai tęstiniais;
- turi demonstruoti svarų papildomumą, t. y. tai, kad be ES paramos jų nebūtų įmanoma įgyvendinti.
Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros projektai turi atitikti Invalidų socialinės integracijos įstatymo nuostatas, Nacionalinės žmonių su negalia socialinės integracijos programos prioritetus, kitus neįgaliųjų socialines reikmes reglamentuojančius aktus. Pareiškėjai privalo finansiškai užtikrinti kuriamų ar plėtojamų tarnybų, paslaugų centrų išlaikymą.
Teikiami projektai taip pat turi atitikti BPD prieduose nustatytus specifinius priemonės atrankos kriterijus. Projektai turi:
- didinti teikiamos paslaugos prieinamumą;
- gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir skatinti jų plėtrą;
- prisidėti prie regioninių skirtumų mažinimo;
- prisidėti prie konkretaus regiono socialinės ekonominės plėtros.
Atrenkant projektus finansuoti iš ERPF, prioritetas bus teikiamas projektams, skirtiems sunkiausią negalią (I ir II invalidumo gr.) turinčių asmenų profesinei reabilitacijai bei projektams, kurie užtikrins neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ciklą (darbingumo įvertinimą, profesinį orientavimą, darbinę reabilitaciją, profesinį ugdymą, darbo paiešką, įdarbinimą, įdarbintų neįgaliųjų vadybinį palaikymą) ir prisidės prie naujų darbo vietų neįgaliesiems kūrimo bei skatins neįgaliųjų užimtumą.
Rengiant projektus, taip pat būtina užtikrinti, kad pastarieji neprieštarautų BPD įvardytiems horizontaliesiems prioritetams. BPD numatyti horizontalieji prioritetai yra:
- tolygi plėtra;
- lygių galimybių užtikrinimas;
- informacinės visuomenės plėtra;
- regioninė plėtra.
ERPF paramai gauti būtina sąlyga yra ERPF finansuojamą Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros projektą papildyti būsimu ESF finansuojamu projektu pagal BPD 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“, skirtu neįgaliųjų profesinės reabilitacijos veiklai plėtoti, specialistus darbui su neįgaliaisiais rengti ar jų kvalifikacijai tobulinti bei kitai veiklai.
2.2.5. Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis
Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros projektams skiriama parama gali siekti 100 proc. visų tinkamų projektų išlaidų. Tinkamos išlaidų kategorijos yra apibrėžtos Paraiškų pildymo tvarkoje (3 priedas).
Planuojamo ERPF finansuojamo projekto rekomenduojamas minimalus dydis yra 400 tūkst. Lt.
2.2.6. Projektų įgyvendinimo trukmė ir vieta
Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d.
Projektų įgyvendinimo vieta yra visa Lietuva ar atskiri jos administraciniai-teritoriniai vienetai.
2.2.7. Strateginiai dokumentai, būtini preliminarioms paraiškoms rengti
Preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei šiais dokumentais:
- Lietuvos 2004–2006 m. Bendruoju programavimo dokumentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609); http://www.socmin.lt
- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento priedu (žr. http://www. socmin. lt)
- Invalidų socialinės integracijos įstatymu (Žin., 1991, Nr. 36-969; 1998, Nr. 98-2706); http://www.socmin.lt
- Nacionaline žmonių su negalia socialinės integracijos programa 2003–2012 metams, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 7 d. nutarimu Nr. 850 (Žin., 2002, Nr. 57-2335); http://www.socmin.lt.
2.3. NESTACIONARIŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTRA
2.3.1. Tikslai ir uždaviniai
Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projektai bus įgyvendinami remiantis Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros 2004–2006 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1178 (Žin., 2003, Nr. 90-4075).
Teikiamos preliminarios paraiškos šiai veiklai įgyvendinti turi atitikti šiuos Programos tikslus:
- dekoncentruoti ir decentralizuoti socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą, didinti paslaugų įvairovę;
- mažinti socialinių paslaugų infrastruktūros skirtumus savivaldybėse ir regionuose;
- modernizuoti socialinių paslaugų įstaigų materialinę bazę.
2.3.2. Remiamos veiklos
Plėtojant nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūrą, bus remiamos šios veiklos:
- dienos socialinės globos įstaigų (vaikų dienos centrų, senų žmonių dienos centrų, dienos centrų neįgaliesiems, socialinės reabilitacijos centrų, mišrių dienos centrų) steigimas ir plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas;
- socialinės adaptacijos tarnybų bei laikino gyvenimo įstaigų, teikiančių darbo terapijos, užimtumo paslaugas socialinės rizikos grupių asmenims, steigimas ir plėtra: statyba, rekonstrukcija, įrengimas;
- stacionarių socialinių paslaugų įstaigų pritaikymas (rekonstrukcija, įrengimas) dienos socialinės globos paslaugų (vaikams, seniems žmonėms, neįgaliesiems) teikimui.
Žemės, nekilnojamojo turto, transporto priemonių bei naudotos įrangos įsigijimas nebus finansuojamas iš paramai skirtų lėšų.
2.3.3. Reikalavimai pareiškėjams ir projekto partneriams
Pareiškėjas privalo būti juridinis asmuo, registruotas ir veikiantis Lietuvos Respublikoje. Jis turi būti tiesiogiai atsakingas už projekto parengimą ir valdymą (nebūti tarpininku).
Pareiškėjai gali būti:
- savivaldybių institucijos;
- apskrities viršininko administracijos;
- viešosios įstaigos;
- biudžetinės įstaigos;
- asociacijos;
- religinės bendruomenės/bendrijos/centrai.
Pareiškėjai negali būti institucijos ar įstaigos, kurios: yra bankrutavusios, likviduojamos arba yra bet kokioje analogiškoje padėtyje; nevykdo įstatymais numatytų mokesčių ar socialinio draudimo įnašų mokėjimo įsipareigojimų; paraiškoje pateikia klaidinančią informaciją ar yra įvykdę rimtų pažeidimų įgyvendindami kitą sutartį.
Pareiškėjai gali dalyvauti konkurse individualiai arba kartu su partneriu (-iais). Projekto partneriai gali būti institucijos, kurios dalyvaus įgyvendinant projektą ir naudosis jo rezultatais arba produktais. Projekto partneriai turi atitikti tuos pačius kriterijus kaip ir pareiškėjai.
Rinkdamasis partnerį, pareiškėjas turėtų atsižvelgti į jo žinias, įgūdžius, patirtį bei galimybes papildyti projektą reikalingais ištekliais. Pasirinkęs partnerį, pareiškėjas su juo turi aptarti vaidmens ir atsakomybės įgyvendinant projektą pasidalijimą bei kitus su projekto įgyvendinimu susijusius klausimus.
2.3.4. Reikalavimai projektui
Teikiami projektai turi atitikti BPD ir BPD priede nustatytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus:
- atitikti bendrą BPD strategiją ir nacionalinę Lietuvos bei Europos Sąjungos politiką;
- prisidėti prie BPD priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF priemones)“ tikslo (-ų) ir uždavinių įgyvendinimo;
- atitikti bent vieną iš BPD priemonėje „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF priemones)“ išvardytų remtinų veiklų;
- turėti aiškius ir pasiekiamus tikslus bei išmatuojamus rezultatus;
- demonstruoti pridedamąją vertę ir būti finansiškai tęstiniais;
- turi demonstruoti svarų papildomumą, t. y. tai, kad be ES paramos jų nebūtų įmanoma įgyvendinti.
Atsižvelgiant į BPD 1.5 priemonės reikalavimus, projekto paraiškoje (paraiškos 2.6 punktas) turi būti nurodyta, kaip projekto rezultatai (pvz., įsteigta ar rekonstruota socialinių paslaugų įstaiga) prisidės prie tų asmenų, kuriems skirtos socialinės paslaugos, šeimos narių sugrįžimo į darbo rinką.
Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projektai turi atitikti Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros 2004–2006 metams programos tikslus bei uždavinius bei atitinkamus regioninius planus. Projektu turi būti numatyta steigti, plėsti ar vystyti atskirą nestacionarias socialines paslaugas teikiančią įstaigą, filialą ar padalinį. Įgyvendinus projektą, pastatas privalo atitikti socialinių paslaugų įstaigoms keliamus reikalavimus bei statybos normas ir taisykles, kurios nustatytos analogiškos paskirties pastatams.
Teikiami projektai taip pat turi atitikti BPD prieduose nustatytus specifinius priemonės atrankos kriterijus. Projektai turi:
- didinti teikiamos paslaugos prieinamumą;
- gerinti teikiamų paslaugų kokybę ir skatinti jų plėtrą;
- prisidėti prie regioninių skirtumų mažinimo;
- prisidėti prie konkretaus regiono socialinės ekonominės plėtros.
Šiems projektams yra nustatyti ir papildomi atrankos kriterijai, į kuriuos bus atsižvelgiama atrenkant projektus finansavimui. Prioritetas bus teikiamas:
- projektams tų regionų (savivaldybių), kuriuose (-iose) bedarbių, pagyvenusių asmenų, neįgaliųjų, socialinės rizikos šeimų ar kitų socialinių grupių asmenų, kuriems skiriamas projektas, dalis (procentine išraiška) bendrame to regiono (savivaldybės) gyventojų skaičiuje yra didesnė už šalies vidurkį (pvz., Lietuvoje vyresni nei 60 m. amžiaus asmenys sudaro 19,3 proc., o Ignalinos savivaldybėje – 30 proc. (2001 m. gyventojų surašymo duomenimis). Vadinasi, šios savivaldybės projektams, numatantiems nestacionarių socialinių paslaugų plėtrą pagyvenusiems asmenims, bus teikiamas prioritetas);
- projektams, kurie numato bendradarbiavimą su savivaldybe ar apskrities viršininko administracija, kurių teritorijose numatoma projektus įgyvendinti;
- tiems pareiškėjams, kurie numato papildyti teikiamą ERPF projektą planuojamu ESF finansuojamu projektu pagal BPD 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“.
Rengiant projektus, taip pat būtina užtikrinti, kad pastarieji neprieštarautų BPD įvardytiems horizontaliesiems prioritetams. BPD numatyti horizontalieji prioritetai yra:
- tolygi plėtra;
- lygių galimybių užtikrinimas;
- informacinės visuomenės plėtra;
- regioninė plėtra.
2.3.5. Paramos intensyvumas ir minimalus projekto dydis
Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projektams skiriama parama gali siekti 100 proc. visų tinkamų projektų išlaidų. Tinkamų išlaidų kategorijos yra apibrėžtos Paraiškų pildymo tvarkoje (3 priedas).
Planuojamo ERPF finansuojamo projekto rekomenduojamas minimalus dydis yra 400 tūkst. Lt.
2.3.6. Projektų įgyvendinimo trukmė ir vieta
Planuojamų projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai ir turi pasibaigti iki 2008 m. kovo 1 d.
Projektų įgyvendinimo vieta yra visa Lietuva ar atskiri jos administraciniai-teritoriniai vienetai.
2.3.7. Strateginiai dokumentai, būtini rengiant preliminarias paraiškas
Standartinė preliminarios paraiškos forma turi būti užpildyta vadovaujantis šiomis Gairėmis, paraiškų pildymo tvarka bei šiais dokumentais:
- Lietuvos 2004–2006 m. Bendruoju programavimo dokumentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609; http://www.socmin.lt)
- Lietuvos 2004–2006 m. Bendrojo programavimo dokumento priedu (žr. http://www.socmin.lt)
- Socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros 2004–2006 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1178 (Žin., 2003, Nr. 90-4075)
- socialinės apsaugos ir darbo ministro 2000 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. 70 „Dėl socialinių paslaugų katalogo 2000 m. patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1968; http://www.socmin.lt).
3. PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS
3.1. PARAIŠKŲ PILDYMAS
Pareiškėjai turi užpildyti šių Gairių 1 priede pateiktą preliminarios paraiškos formą ir 2 priede pateiktą preliminarų biudžetą. Paraiška ir biudžetas turi būti užpildyti vadovaujantis 3 priede pateikta preliminarių paraiškų pildymo tvarka.
Viena paraiška gali būti teikiama gauti paramą tik pagal vieną iš dviejų šiose Gairėse nurodytų 1.5 priemonės veiklų krypčių: Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros arba Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros.
Pareiškėjas gali teikti daugiau negu vieną preliminarią projekto paraišką.
Paraiškų teikėjai gali pateikti klausimus dėl paraiškų pildymo elektroniniu paštu: sf@cpva. lt. Elektroniniame užklausime turi būti aiški nuoroda į šį konkursą, klausiančiojo vardas ir pavardė, organizacijos pavadinimas bei telefonas. Telefonu ir asmeniškai informacija pareiškėjams nebus teikiama.
Centrinė projektų valdymo agentūra
J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2
LT-01108 Vilnius, Lietuva
Kitais būdais (pvz., faksu ar elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos preliminarios paraiškos nebus vertinamos.
Pareiškėjas privalo pateikti vieną preliminarios projekto paraiškos originalą (užpildytą paraiškos formą ir priedus), ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“ ir dvi preliminarių paraiškų (užpildyta paraiškos forma ir priedai) kopijas, nurodydamas „KOPIJA“.
Galutinis terminas preliminarioms projektų paraiškoms pateikti yra:
- 2004 m. balandžio 2 d., jei siunčiama paštu (išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti 2004-04-02);
- 2004 m. balandžio 2 d. 16 val., jei paraiška asmeniškai pristatyta į CPVA ir įteikiama į rankas sekretorei.
Visos preliminarios projektų paraiškos, gautos po nurodyto termino, nebus vertinamos.
4. PARAIŠKŲ VERTINIMAS
Preliminarias paraiškas vertins vertinimo komisija, kurią sudarys CPVA ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai.
Vertinimas vyks dviem aspektais: pareiškėjo ir projekto. Bus vertinama, ar pareiškėjas ir jo siūlomas projektas atitinka šiose gairėse jiems nustatytus reikalavimus.
Vertinimas vyks „taip/ne“ principu. Kiekvienos paraiškos vertinimas bus atliekamas užpildant žemiau pateiktą lentelę:
Paraiškos pristatymo data: |
Pareiškėjo pavadinimas: |
||||
Paraiškos Nr.: |
Partneris 1: |
||||
Projekto pavadinimas: |
Partneris 2: |
||||
Paraišką vertino: |
: ……….. |
||||
1. |
Pareiškėjas |
Taip |
Ne |
Pastabos |
|
1.1. |
Ar pareiškėjas patenka į pareiškėjų, kurie gali teikti paraiškas, sąrašą? |
|
|
|
|
1.2. |
Ar pareiškėjas yra tiesiogiai atsakingas už projektą (nėra tarpininkas)? |
|
|
|
|
1.3. |
Ar partneris atitinka visus jam keliamus reikalavimus? |
|
|
|
|
2. |
Projektas |
Taip |
Ne |
Pastabos |
|
2.1. |
Ar projektas atitinka BPD priemonės tikslą? |
|
|
|
|
2.2. |
Ar projektas atitinka BPD priemonės bent vieną uždavinį? |
|
|
|
|
2.3. |
Ar projektas atitinka šiose gairėse nurodytas remiamas veiklas? |
|
|
|
|
2.4. |
Ar projektas tenkina projektams keliamus reikalavimus bei atrankos |
|
|
|
|
|
kriterijus, nurodytus BPD priede ir šiose Gairėse? |
|
|
|
|
2.5. |
Ar paraiškoje yra nurodyti būsimo ESF projekto pavadinimas, tikslai ir veikla? (jei taikoma) |
|
|
|
|
2.6. |
Ar projektas neprieštarauja ES horizontaliesiems prioritetams? |
|
|
|
|
2.7. |
Ar projekto tikslai ir rezultatai yra aiškūs, pasiekiami ir pamatuojami? |
|
|
|
|
2.8. |
Ar projekto trukmė neviršija nustatytos maksimalios projekto trukmės? |
|
|
|
|
2.9. |
Ar projekto įgyvendinimo vieta atitinka jai keliamus reikalavimus? |
|
|
|
|
Vertinimo išvada: |
Įvertinus preliminarias projekto paraiškas, bus parengtos rekomendacijos, kaip projektas atitinka BPD 1.5 priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų, socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra (papildanti ESF priemones)“ tikslus, uždavinius, remiamas veiklas bei šiose Gairėse nustatytus reikalavimus Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos ir Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projektams. Šios vertinimo išvados bus pateiktos pareiškėjams, nurodant, kad:
- preliminarus projektas yra pripažįstamas potencialiai tinkamas gauti paramą ir šiam projektiniam siūlymui bus rekomenduojama dalyvauti kituose šios priemonės atitinkamų veiklų konkursuose, t. y. rengti išsamų projektą (ir visą reikalingą dokumentaciją). Tačiau tokia rekomendacija nereiškia, kad pateikus visiškai parengto projekto paraišką, parama bus suteikiama automatiškai. Pateiktos visiškai parengtos paraiškos bus vertinamos vienodomis sąlygomis su kitomis paraiškomis, neteiktomis preliminariam vertinimui;
- preliminarus projektas yra pripažįstamas netinkamu gauti paramą iš struktūrinių fondų pagal BPD 1.5 priemonės nurodytas veiklas;
- preliminarus projektas gali būti pripažintas tinkamu, atitinkamai jį papildžius ar pakoregavus.
Pareiškėjams, kurių projektai atitiks BPD 1.5 priemonės Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros ir Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklas, tačiau kurie neturės reikalingos projekto techninės dokumentacijos, bus rekomenduojama dalyvauti projektų techninės dokumentacijos rengimo konkurse.
Gairių preliminarių paraiškų teikėjams
1 priedas
(Preliminarios paraiškos forma)
Paraiškos gavimo data:
|
|
Paraiškos Nr.:
|
|
Užregistravo:
|
(pareigos, parašas, vardas ir pavardė) |
(Pildo CPVA)
_____________________________________
(pareiškėjo pavadinimas)
(kodas, adresas, tel., faks., el. p., banko rekvizitai)
Centrinei projektų valdymo agentūrai
Darbo rinkos, švietimo, profesinio mokymo, mokslo ir studijų institucijų ir socialinių paslaugų
infrastruktūros plėtros priemonė
1. DUOMENYS APIE PAREIŠKĖJĄ
1.1 Pareiškėjas
Pareiškėjo teisinė forma |
(pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą) |
Pareiškėjo veiklos rūšis (-ys) |
(pagal pareiškėjo įstatus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (nurodykite pagrindinę (-es) veiklą (-as), susijusias su projektu)) |
Kontaktinis asmuo |
(pareigos, vardas ir pavardė, adresas, tel. ir faks. nr.,el. p.) |
1.2. Pareiškėjo partneris (jeigu taikytina)
Pavadinimas |
|
Teisinė forma |
(pagal juridinio asmens registracijos pažymėjimą) |
Rekvizitai (juridinio asmens kodas, adresas, tel. ir faks. nr., el. p., banko rekvizitai): |
|
Partnerio veiklos rūšis (-ys) |
(pagal pareiškėjo įstatus ir ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (nurodykite pagrindinę (-es) veiklą (-as), susijusias su projektu)) |
PASTABA. Jeigu partnerių yra daugiau negu vienas, duomenys turi būti pateikti apie kiekvieną partnerį atskiroje lentelėje.
2. PROJEKTAS
(EB reglamento 438/2001 investicijų sričių kodas: 36 Socialinės ir visuomenės sveikatos infrastruktūra)
2.2. Projekto įgyvendinimo vieta
(a) apskritis_____________________;
(b) savivaldybė_____________________;
(c) *miesto teritorija; * kaimo vietovė.
2.5. Įvardykite, kurią BPD priemonėje nurodytą remtiną veiklą numatote vykdyti
* Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtra;
* Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros kūrimas bei įvairovės skatinimas.
2.6. Projekto pagrindimas
2.6.1. Probleminės situacijos aprašymas (įvardykite problemą ir aprašykite ją, nurodydami tikslines grupes, jų poreikius)
(ne daugiau kaip 1/2 p.)
2.6.2. Projekto atitikimas Gairėse pareiškėjams nurodytiems reikalavimams bei atrankos kriterijams
(ne daugiau kaip 1 p.)
2.7. Techninės ir finansinės projekto tęstinumo galimybės (planuojami tęstinumo užtikrinimo veiksmai)
2.8. Projekto atitikimas ES horizontaliosioms politikoms
Horizontalioji politika |
Projekto poveikis |
Pagrindimas |
Tolygi plėtra |
* teigiamas neutralus |
|
Lyčių lygybė |
* teigiamas neutralus |
|
Regioninė plėtra |
* teigiamas *neutralus * neigiamas |
|
Informacinė visuomenė |
* teigiamas * neutralus |
|
2.9. Projekto parengtumas (atlikti projekto parengiamieji darbai)
Parengiamojo darbo pavadinimas |
Būklė (atlikta/šiuo metu atliekama) (atlikimo metai) |
(pvz., galimybių studija, investicinis ir techninis projektas, viešųjų pirkimų konkursinė dokumentacija ir 1.1.) |
(pvz., šiuo metu atliekama (2004 m.)) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Pastaba:jei turite nurodytus dokumentus, jų kopijas pridėkite prie paraiškos.
2.10. Projektas, kurį planuojate teikti Europos socialinio fondo (ESF) paramai gauti*
Projekto pavadinimas |
|
Projekto tikslas |
|
Projekto uždaviniai |
|
Tikslinės grupės |
|
Numatomi projekto rezultatai |
|
* Privaloma pildyti pareiškėjams, kurie rengia preliminarų Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros projektinį pasiūlymą ir rekomenduojama pareiškėjams, kurie rengia preliminarų Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projektinį pasiūlymą.
Gairių preliminarių paraiškų teikėjams
2 priedas
PRELIMINARUS PROJEKTO BIUDŽETAS
1 lentelė. Projekto išlaidos
Išlaidų kategorijos |
Bendra suma (Lt) |
|
|
1. Statybos ir rekonstrukcijos darbai |
|
2. Naujos įrangos pirkimas arba nuoma (t.p. lizingas) |
|
3. Paslaugų pirkimas |
|
4. Darbo užmokestis projektą administruojančiam personalui |
|
PROJEKTO IŠLAIDOS, IŠ VISO: |
|
Iš jų PVM: |
|
Paraiškos teikėjo parašas _________________________
2 lentelė. Numatomi finansavimo šaltiniai
Šaltinis |
Suma (Lt) |
Dalis nuo bendros projekto vertės, proc. |
1. Paramos lėšos |
|
|
2. Pareiškėjo įnašas |
|
|
2.1. Nuosavos lėšos, išskyrus skolintas lėšas |
|
|
2.2. Skolintos lėšos |
|
|
3. Partnerių įnašas |
|
|
3.1. partneris 1 |
|
|
3.2. partneris 2 |
|
|
3.3. partneris n |
|
|
4. Tiesioginės pajamos iš projekto |
|
|
BENDRA PROJEKTO VERTĖ, SUMA: |
|
|
IŠ JŲ PVM: |
|
|
Gairių preliminarių paraiškų teikėjams
3 priedas
PRELIMINARIŲ PARAIŠKŲ PILDYMO TVARKA
1. BENDROSIOS NUOSTATOS
Perkelkite savo projekto planus ir jų argumentaciją į preliminarią paraiškos pildymo formą. Ją galite rasti internete adresu: http://www.socmin.lt. Paraiškos formą pildykite lietuvių kalba.
1.1. PAREIŠKĖJAS
Preliminarius projektinius pasiūlymus gali teikti pareiškėjai, nurodyti Gairių 2.2.3 arba 2.3.3 punktuose (priklausomai nuo veiklos krypties).
Jeigu pareiškėjas atitinka Gairėse nustatytus reikalavimus, preliminarioje paraiškoje užpildoma visa reikalaujama pareiškėją apibūdinanti informacija, pagal įstatus nurodant pareiškėjo pagrindinę (-es) veiklos (-ų) rūšį (-is), konkrečiai susijusią (-ias) su inicijuojamu projektu.
1.2. PAREIŠKĖJO PARTNERIS
Jeigu pareiškėjas planuoja įgyvendinti projektą ne vienas, o su partneriais, preliminarioje paraiškoje būtina pateikti informaciją apie projekto partnerius. Jeigu projekte partnerių yra daugiau negu vienas, duomenys turi būti pateikti apie kiekvieną partnerį atskiroje lentelėje.
Projekto partneriai turi tenkinti tuos pačius reikalavimus kaip ir pareiškėjai (žr. Gairių pareiškėjams 2.2.3 ir 2.3.3 punktus).
2. PROJEKTAS
Rengiant projektą, pirmiausia reikia aiškiai suformuluoti projekto tikslą ir uždavinius bei apibrėžti veiklas. Būtina atidžiai susipažinti su Gairių 2.2.1, 2.2.2, 2.2.4 (teikiantiems projektinius pasiūlymus pagal Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros veiklą) arba 2.3.1, 2.3.2, 2.3.4 (teikiantiems projektinius pasiūlymus pagal Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklą) punktuose pateikta informacija.
2.1. PROJEKTO PAVADINIMAS
Projekto pavadinimas turėtų būti trumpas, konkretus ir aiškus, apibūdinantis projekto esmę.
2.2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VIETA
Projektų įgyvendinimo vieta turi būti detalizuota, konkrečiai įvardijant, kur projektas bus vykdomas.
2.3. PROJEKTŲ REZULTATŲ GEOGRAFINĖ APRĖPTIS BEI PASIEKIAMUMAS/PRIEINAMUMAS GALIMIEMS VARTOTOJAMS
Rengiant projektą, būtina aprašyti projekto rezultatų geografinę aprėptį, t. y., kaip plačiai visos Lietuvos ar atskirų jos administracinių-teritorinių vienetų (vieno ar kelių) ribose turės įtakos projekto rezultatai, ir preliminariai įvertinti šių rezultatų prieinamumo galimybes galimiems vartotojams.
2.4. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO TRUKMĖ
Projektų įgyvendinimo trukmė negali būti ilgesnė negu 36 mėnesiai, tačiau, atkreipkite dėmesį, kad visų projektų įgyvendinimo pabaiga turi būti 2008 m. kovo 1 d..
2.5. PROJEKTO VEIKLOS
Rengiamas projektas privalo atitikti bent vieną iš dviejų, Gairėse nurodytų, BPD 1.5 priemonės „Darbo rinkos, švietimo, profesinio rengimo, mokslo ir studijų institucijų bei socialinių paslaugų infrastruktūros plėtra“ veiklų krypčių:
- Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros veiklos kryptį arba
- Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos kryptį.
2.6. PROJEKTO PAGRINDIMAS
Šioje paraiškos dalyje argumentuotai pagrįskite projekto būtinybę, naudą, konkrečius tikslus. Apibūdinkite, kaip projektas atitinka bendruosius projektams keliamus reikalavimus, specifinius priemonės atrankos kriterijus bei papildomus veiklos atrankos kriterijus.
2.6.1. PROBLEMINĖS SITUACIJOS APRAŠYMAS
Įvardykite ir aprašykite problemą bei ją sąlygojančias priežastis. Apibūdinkite tikslines grupes, kurioms skirtas projektas, bei jų poreikius. Pateikite problemos mastą nusakančią statistiką. Pateikite informaciją, kaip šiuo metu sprendžiama problema, ir nurodykite, kokias priemones bei metodus taikysite problemos sprendimo procese.
2.6.2. PROJEKTO ATITIKIMAS GAIRĖSE 2.2.4 ARBA 2.3.4 PUNKTUOSE (PRIKLAUSOMAI NUO VEIKLOS KRYPTIES) NURODYTIEMS REIKALAVIMAMS BEI ATRANKOS KRITERIJAMS
Paaiškinkite, kaip projektas atitinka Gairių 2.2.4 arba 2.3.4 punktuose (priklausomai nuo veiklos krypties, kuriai teikiamas projektinis pasiūlymas) išdėstytus bendruosius projektams keliamus reikalavimus bei specifinius priemonės atrankos kriterijus.
2.6.3. PROJEKTO TIKSLAS
Nurodykite pagrindinį projekto tikslą (arba tikslus), kuris turi būti formuluojamas glaustai, aiškiai apibrėžiant pagrindinę projekto idėją. Tikslas turi būti realus, konkretus ir apibrėžiamas atsižvelgiant į esamą problemą bei jos priežastis ir tikslinių grupių poreikius. Projekto tikslas turi atitikti BPD 1.5 priemonėje bei Gairėse nurodytų veiklų krypčių (Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros veiklos arba Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros veiklos) tikslus bei uždavinius.
2.6.4. PROJEKTO VEIKLOS (EIGA)
Suskirstykite projekto eigą į konkrečius etapus (apgalvokite įgyvendinimo grafiką mėnesiais), kurie atspindėtų, ar projekto veiklos yra detaliai apgalvotos ir atitinka keliamus tikslus. Projekto veiklų planas turi apimti visas projekte numatomas veiklas, pareiškėjų bei partnerių įsipareigojimus.
2.6.5. LAUKIAMI PROJEKTO REZULTATAI
Aprašykite konkrečius projekto rezultatus, kurie padės spręsti nurodytas problemas bei pasiekti projekte numatytus tikslus. Aiškiai nurodykite rezultatų kiekybinę išraišką (kokioms nurodytoms tikslinėms grupėms paslaugos bus teikiamos, kiek žmonių gaus paslaugas, kiek bus įkurta darbo vietų ir kt.). Nurodykite, kaip projektas papildys jau esamą teikiamų paslaugų sistemą regione.
Planuojami rezultatai turi būti realūs, nes pagal juos bus vertinama projekto sėkmė.
2.7. PROJEKTO TĘSTINUMO GALIMYBĖS (PLANUOJAMI TĘSTINUMO UŽTIKRINIMO VEIKSMAI)
Aprašykite, kaip, pasibaigus projektui, veiks struktūros, kurios užtikrins projekto tęstinumą, bei kokie galimi tolesni projekto veiklų finansavimo šaltiniai.
2.8. PROJEKTO ATITIKIMAS ES HORIZONTALIOSIOMS POLITIKOMS
Inicijuojamas projektas turi neprieštarauti BPD nurodytoms horizontaliosioms politikoms (horizontaliems prioritetams), t. y. tolygiai plėtrai, lygių galimybių užtikrinimui, informacinės visuomenės plėtrai bei regioninei plėtrai.
2.9. PROJEKTO PARENGTUMAS (ATLIKTI PROJEKTO PARENGIAMIEJI DARBAI)
Šioje paraiškos dalyje būtina parodyti, ar jau yra atlikti kokie nors projekto parengiamieji darbai. Jeigu taip, prie paraiškos pridėkite juos liudijančių dokumentų (galimybių studijų, investicinių ir techninių projektų, viešųjų pirkimų konkursinės dokumentacijos ir kt.) kopijas. Identifikuokite parengiamųjų darbų būklę, pvz., atlikta, šiuo metu atliekama, atlikimo metai ir t. t.
2.10. PROJEKTAS, KURĮ PLANUOJATE TEIKTI EUROPOS SOCIALINIO FONDO PARAMAI (ESF) GAUTI
Lentelę 2.10 privalo pildyti pareiškėjai, kurie rengia preliminarų Neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros plėtros projektinį pasiūlymą.
Pareiškėjams, kurie rengia preliminarų Nestacionarių socialinių paslaugų infrastruktūros plėtros projektinį pasiūlymą, šią lentelę rekomenduojama pildyti. Vertinimo metu tiems pareiškėjams, kurie numato papildyti teikiamą ERPF projektą planuojamu ESF finansuojamu projektu pagal BPD 2.3 priemonę „Socialinės atskirties prevencija ir socialinė integracija“, bus teikiamas prioritetas.
2.11. AR PROJEKTUI ĮGYVENDINTI NUMATOMI VIEŠIEJI PIRKIMAI
Numatant projekto įgyvendinimo eigą, būtina nurodyti, ar projekto metu planuojama vykdyti viešuosius pirkimus, ar ne. Šios paraiškos dalies konkretizuoti nereikia.
2.12. PROJEKTO IŠLAIDOS
Projekto išlaidas užpildykite Gairių 2 priede pateiktoje formoje. Pildydami šią formą, atskirai nurodykite numatomų išlaidų sumas pagal 1 projekto išlaidų lentelėje pateiktas išlaidų kategorijas (kiekvienos kategorijos išlaidų detalizuoti nereikia) ir bendrą išlaidų sumą.
Parama nebus teikiama žemės, transporto priemonių (išskyrus neįgaliųjų profesinės reabilitacijos infrastruktūros projektus, kuriems leidžiama įsigyti specialųjį neįgaliesiems pritaikytą transportą) nekilnojamojo turto ir naudotos įrangos pirkimui.
1 lentelėje nurodytų išlaidų kategorijų pavyzdinės išlaidos:
1. Statybos/rekonstrukcijos darbai – statybos darbai bei pastato rekonstrukcijos darbai. Minėtų darbų išlaidas apskaičiuokite remdamiesi patvirtintais normatyviniais darbų įkainiais, atkreipdami dėmesį į tai, kad specializuoti pastatai gali būti susiję su papildomomis išlaidomis.
2. Naujos įrangos pirkimas arba nuoma (t. p. lizingas): įranga – transporto priemonės (tik su specialia, neįgaliesiems pritaikyta įranga), baldai, kompiuterinė įranga, kompiuterių programinė įranga.
3. Paslaugų pirkimas – audito paslaugos, vertimo paslaugos, finansinės paslaugos ir mokesčiai (finansinė garantija ir pan.), teisinės paslaugos ir mokesčiai (pvz., notaro), viešumo ir informavimo išlaidos ir kt.
4. Darbo užmokestis – darbuotojų (projektą administruojančio personalo) darbo užmokestis, kartu su socialinio draudimo ir kitais mokesčiais.
Pildant 2 lentelę „Numatomi finansavimo šaltiniai“, nurodykite pagal joje pateiktas finansavimo šaltinių kategorijas numatomų finansavimo šaltinių sumas, jų dalį (procentais) nuo bendros projekto vertės ir bendrą projekto vertę.
Atkreipiame dėmesį, kad preliminariame projekto biudžete Jūsų prašome nurodyti tik dalies projekto išlaidų (pagrindinių išlaidų kategorijų) sumas. Dalyvaujant kituose konkursuose turėsite pildyti visas projekto įgyvendinimui būtinas išlaidas apimantį detalų projekto biudžetą.