LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PAGALBA“ 5.1 PRIEMONĘ „PAGALBA RENGIANT, VALDANT, PRIŽIŪRINT IR KONTROLIUOJANT PROGRAMĄ (ERPF)“ TEIKIMO, VERTINIMO IR SUTARTIES PASIRAŠYMO INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO

 

2004 m. gegužės 31 d. Nr. 1K-203

Vilnius

 

Vadovaudamasis Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 5.18 punktu,

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukciją.

1.2. Maksimalius paramos limitus, taikomus rengiant ir teikiant paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonės „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ 2004 m. biudžetą.

1.3. Paramos teikimo projektams, įgyvendinantiems Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“, pavyzdinės sutarties formą.

2. Pavedu Europos Sąjungos programų valdymo departamentui priimti ir vertinti viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros teikiamą paraišką pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2004 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-203

 

MAKSIMALŪS PARAMOS LIMITAI, TAIKOMI RENGIANT IR TEIKIANT PARAIŠKAS pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonės „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ 2004 m. biudžetą

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto 5.1 priemonės

„Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ 2004 m. biudžetas iš viso

 

5220000 Lt

Rezervas

261000 Lt

Paskirstomos lėšos iš viso

4959000 Lt

Vadovaujančiajai ir mokėjimo institucijoms (15 proc. viso 2004 m. biudžeto):

783000 Lt

Finansų ministerijai

783000 Lt

Tarpinėms institucijoms (20 proc. viso 2004 m. biudžeto):

1044000 Lt

Aplinkos ministerijai

31930 Lt

Informacinės visuomenės plėtros komitetui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

61344 Lt

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai

165502 Lt

Susisiekimo ministerijai

110799 Lt

Sveikatos apsaugos ministerijai

54232 Lt

Švietimo ir mokslo ministerijai

175728 Lt

Ūkio ministerijai

244026 Lt

Žemės ūkio ministerijai

200439 Lt

Įgyvendinančiosioms institucijoms (60 proc. viso 2004 m. biudžeto):

3132000 Lt

Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai

92696 Lt

VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai

751234 Lt

VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūrai

708439 Lt

Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos

581900 Lt

Transporto investicijų direkcijai

321665 Lt

Žmonių išteklių plėtros programų paramos fondui

676066 Lt

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2004 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-203

 

PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ pagalba“ 5.1 PRIEMONĘ „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo

INSTRUKCIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Parama rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcija (toliau vadinama – instrukcija) nustato gaires pareiškėjams, siekiantiems gauti paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento, kuriam pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 24 d. nutarimu Nr. 1679 (Žin., 2003, Nr. 123-5609) (toliau vadinama – BPD arba programa), 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“.

2. Ši instrukcija parengta vadovaujantis Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamentu Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiančiu reglamentą Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą Nr. 1260/1999 dėl veiklų, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinančiu reglamentą Nr. 1145/2003 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisyklės 2 dalimi), Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas, Tarybos 1999 m. birželio 12 d. reglamentu (EB) Nr. 1783/1999 dėl Europos regioninės plėtros fondo nuostatų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis bei Projektų, finansuojamų įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemones, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin. 2004, Nr. 19-599).

3. Instrukcijoje vartojamos sąvokos:

Rezervas – pagalbos rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą rezervas, kurį sudaro 5 procentai visų BPD 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonei „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą ERPF)“ (toliau vadinama – BPD 5.1 priemonė) skirtų lėšų ir nepaskirstyta BPD 5.1 priemonės lėšų dalis. Rezervo lėšos paskirstomos pagal atskirus kvietimus teikti paraiškas.

Techninė pagalba – programai įgyvendinti numatytas (penktasis) prioritetas, kuris yra skirtas užtikrinti efektyviam programos administravimui, pasitelkiant dvi BPD priemones: BPD 5.1 priemonę ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“. Techninės pagalbos priemonių tarpinės institucijos funkcijas atlieka Finansų ministerija, įgyvendinančiosios institucijos funkcijas – viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau vadinama – CPVA).

Kitos instrukcijoje vartojamos sąvokos atitinka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių ir Projektų, finansuojamų įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemones, teikimo, vertinimo ir atrankos taisyklių sąvokas.

 

II. TECHNINĖS PAGALBOS SKYRIMO PAGAL BPD 5.1 PRIEMONĘ REIKALAVIMAI

 

I. Bpd 5.1 PriemonėS tikslas, uždaviniai ir finansavimo šaltiniai

 

4. Bendras BPD 5.1 priemonės tikslas – užtikrinti efektyvų pasirengimą įgyvendinti programą, šios programos remiamų projektų vertinimo ir priežiūros kokybę bei veiksmingumą visose programos administravimo srityse.

5. Pagrindiniai BPD 5.1 priemonės uždaviniai:

5.1. užtikrinti tinkamą perduotų valdymo funkcijų finansavimą;

5.2. užtikrinti tinkamą programos audito atlikimą;

5.3. užtikrinti tinkamą pasirengimą įgyvendinti programą ir veiksmingą jos įgyvendinimą;

5.4. užtikrinti kompiuterizuotos valdymo, priežiūros ir vertinimo informacinės sistemos funkcionavimą.

6. BPD 5.1 priemonė finansuojama atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos parengtą ir Europos Komisijos patvirtintą BPD, kuriame pateikiamas Lietuvos nacionalinis strateginis socialinės ir ekonominės plėtros 2004–2006 m. planas. Šiam strateginiam plėtros planui įgyvendinti skirti 5 prioritetai: socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtros, žmogiškųjų išteklių plėtros, gamybos sektoriaus plėtros, kaimo plėtros, žuvininkystės bei techninės pagalbos, kurių siekiama įgyvendinant atitinkamas kiekvienam prioritetui priskirtas BPD priemones.

7. BPD 5.1 priemonė finansuojama iš:

7.1. Europos regioninės plėtros fondo (toliau vadinama – ERPF) lėšų. ERPF – finansinė Europos Sąjungos struktūrinės politikos įgyvendinimo priemonė, kurios pagrindiniai uždaviniai ir taikymo sritys apibrėžti Tarybos 1999 m. birželio 12 d. reglamente (EB) Nr. 1783/1999. Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarp jų – ERPF, lėšų skyrimą techninei pagalbai taip pat reglamentuoja Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentas (EB) Nr. 1260/1999 (visų pirma – šio Reglamento 23 straipsnis);

7.2. Lėšų, numatytų valstybės biudžete kaip asignavimai Finansų ministerijai specialiajai Europos regioninės plėtros fondo programai (BPD įgyvendinti) (programos kodas 60.2), kuriuos Finansų ministerija, priimdama instrukcijos

42 punkte nurodytą sprendimą, paskirsto asignavimų valdytojams – projektų vykdytojams, o tais atvejais, kai projektų vykdytojai nėra savarankiški valstybės biudžeto asignavimų valdytojai – jų asignavimų valdytojams, atsižvelgdama į šiuo įsakymu patvirtintus maksimalius limitus, taikomus rengiant ir teikiant paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ (toliau vadinama – maksimalūs paramos limitai).

 

II. REMtini PROJEKTAI

 

8. Parama teikiama tik tiems projektams, kurie atitinka BPD 5.1 priemonės tikslus, uždavinius ir remiamas veiklos sritis.

9. Visi projektai privalo atitikti šiuos reikalavimus:

9.1. prisidėti prie BPD 5.1 priemonės tikslo (tikslų) įgyvendinimo;

9.2. prisidėti prie vieno ar daugiau BPD 5.1 priemonės uždavinių įgyvendinimo;

9.3. atitikti bent vieną iš BPD 5.1 priemonėje išvardytų remiamų programos administravimo sričių pagal atitinkamam pareiškėjui priskirtas programos administravimo funkcijas;

9.4. neprieštarauti BPD nurodytai horizontalaus lygio Europos Sąjungos strategijai arba prioritetams:

9.4.1. tolygios plėtros;

9.4.2. lygių galimybių užtikrinimo;

9.4.3. informacinės visuomenės plėtros;

9.4.4. aplinkosaugos.

 

III. REMIAMOS VEIKLOS SRITYS

 

10. Pagal BPD 5.1 priemonę parama gali būti teikiama 12 punkte nurodytiems pareiškėjams šioms veiklos sritims finansuoti:

10.1. priežiūros komiteto veiklai organizuoti ir su tuo susijusiai veiklai;

10.2. kompiuterinei Europos Sąjungos struktūrinių fondų informacinei sistemai palaikyti;

10.3. pasirengimui įgyvendinti programą, programos valdymui, projektų vertinimui ir atrankai, programos ir projektų priežiūrai bei kontrolei;

10.4. projektų vertinimui ir atrankai organizuoti, ekspertams šiems darbams samdyti;

10.5. auditui bei patikroms vietose organizuoti bei vykdyti.

 

IV. PAREIŠKĖJAI

 

11. Projekto paraiškas skirti paramą pagal BPD 5.1 priemonę (toliau vadinama – paraiška) gali teikti tik šios institucijos:

11.1. Finansų ministerija, atliekanti programos vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų funkcijas;

11.2. Aplinkos ministerija, Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Susisiekimo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Švietimo ir mokslo ministerija, Ūkio ministerija, Žemės ūkio ministerija, atliekančios programos tarpinių institucijų funkcijas;

11.3. Aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra, Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, CPVA, viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra, Transporto investicijų direkcija, Žmonių išteklių plėtros programų paramos fondas, atliekantys programos įgyvendinančiųjų institucijų funkcijas.

12. Paraiškas 10.1 ir 10.2 punktuose nurodytoms veiklos sritims finansuoti gali teikti tik vadovaujančioji institucija. Paraiškas kitoms 10 punkte nurodytoms veiklos sritims finansuoti gali teikti visi 11 punkte nurodyti pareiškėjai pagal jiems priskirtas programos administravimo funkcijas.

 

V. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

13. Pagal BPD 5.1 priemonę parama gali būti suteikta finansuoti tik toms projektų išlaidoms, kurios yra tiesiogiai susijusios su pareiškėjui priskirtomis pasirengimo įgyvendinti programą, programos valdymo, projektų vertinimo, atrankos ir programos bei projektų priežiūros ir kontrolės funkcijomis ir atsiranda dėl šių funkcijų vykdymo. Pareiškėjas privalo paraiškoje aiškiai pagrįsti, kad perkamos paslaugos ir priemonės yra tiesiogiai susijusios su jam priskirtomis programos administravimo funkcijomis ir yra būtinos tinkamam programos administravimui užtikrinti.

14. Pagal BPD 5.1 priemonę remiamos šios išlaidų kategorijos:

14.1. atlyginimai darbuotojams, paskirtiems atlikti funkcijas, susijusias su pasirengimu įgyvendinti programą, programos valdymu, projektų vertinimu ir atranka, programos bei projektų priežiūra, auditu bei patikromis vietoje. Iš paramos lėšų atlyginimai arba jų dalis gali būti mokami tik tiems darbuotojams, kurie atlieka programos administravimo funkcijas, atitinkančias instrukcijos 10 punkte išvardytas remiamas veiklos sritis, ir tik už funkcijas, susijusias su priskirtomis programos administravimo funkcijomis;

14.2. kitos išlaidos priemonėms, reikalingoms pasirengti įgyvendinti programai, vertinti, atrinkti projektams ir atlikti programos bei projektų priežiūrai, patikroms vietoje ir auditui. Pareiškėjai paramos lėšas gali panaudoti nepriklausomų ekspertų ir specialistų paslaugoms pirkti, priemonėms, pavyzdžiui, kompiuterinei techninei ir programinei įrangai, įsigyti, apmokėti techninio aptarnavimo ir palaikymo išlaidoms, apmokėti priežiūros komiteto ir pakomitečių posėdžių organizavimo, patalpų nuomos išlaidoms, taip pat apmokėti darbuotojų, paskirtų atlikti funkcijas, susijusias su pasirengimu įgyvendinti programą, programos valdymu, projektų vertinimu, atranka, programos ir projektų priežiūra, auditu, patikromis vietoje, mokymo bei profesinio tobulinimosi, kurio tikslas – padėti šiems darbuotojams geriau atlikti priskirtas programos administravimo funkcijas, išlaidoms, kitoms tiesiogiai su programos administravimu susijusioms išlaidoms.

15. Pagal BPD 5.1 priemonę gali būti finansuojamos tik tos išlaidos, kurios atitinka Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamento Nr. 448/2004 (visų pirma – šio Reglamento priedo 11 taisyklės 2 dalyje) apibrėžtas išlaidų kategorijas, BPD ir BPD priedo nuostatas.

16. Visos išlaidos turi būti aiškiai identifikuojamos, jas turi būti įmanoma pagrįsti ir įrodyti atitinkamais dokumentais, jos turi būti tiesiogiai susijusios su 10 punkte nurodytomis remiamomis projekto veiklos sritimis.

17. Pagal BPD 5.1 priemonę tinkamomis gali būti pripažįstamos ir remiamos išlaidos, patirtos nuo 2004 m. sausio 1 d.

18. Vadovaujantis instrukcijoje nustatyta tvarka, pagal maksimalius paramos limitus paskirstoma dalis 2004 m. BPD 5.1 priemonės biudžeto lėšų (iš viso 4 959 000 Lt).

19. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos finansuojamos 100 proc.

20. Išlaidos, skirtos žemei ir kitam nekilnojamajam turtui įsigyti, naujai statybai, rekonstrukcijai, transporto priemonėms įsigyti yra nefinansuojamos. Taip pat nefinansuojamos pareiškėjo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis programos administravimo funkcijomis, atitinkančiomis 10 punkte išvardytas remiamas veiklos sritis, arba nepakankamai pagrįstos išlaidos.

 

VI. PARAIŠKŲ PILDYMAS IR PATEIKIMAS

 

21. Kiekvienas iš 11 punkte nurodytų pareiškėjų gali pateikti po vieną paraišką.

22. Paraiškoje nurodyta prašoma paramos suma negali viršyti pareiškėjui nustatyto maksimalaus paramos limito.

23. Jeigu pareiškėjas pateikia paraišką skirti mažesnę sumą, nei atitinkamam pareiškėjui nustatytas maksimalus paramos limitas, maksimalaus paramos limito pareiškėjui ir jo prašomos paramos sumos skirtumas yra paliekamos rezerve.

24. Paraiškoje nurodyta projekto pradžios data negali būti ankstesnė kaip 2004 m. sausio 1 d. Projekto pabaigos data negali būti vėlesnė kaip 2005 m. birželio 1 d.

25. Paraiškose visos sumos turi būti nurodytos litais.

26. Kiekvienas pareiškėjas privalo užpildyti ir CPVA pateikti paraišką: bendrąją (A) dalį, kurios forma yra patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033, ir preliminaraus projekto biudžeto lentelę (1 priedas). CPVA savo paraišką teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

27. Kiekvienas pareiškėjas privalo pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, ir dvi paraiškų kopijas, ant kurių turi būti nurodyta „KOPIJA“. Kiekvienas paraiškos originalo lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo įgalioto atstovo parašu. Pareiškėjas taip pat turi pateikti elektroninę paraiškos kopiją, įrašytą į kompiuterinę laikmeną. Visi vienos paraiškos lapai turi būti susegti ir sunumeruoti iš eilės.

28. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Visos paraiškos turi būti išspausdintos. Ranka rašytos paraiškos nebus vertinamos.

29. Klausimai dėl paraiškų pildymo gali būti siunčiami elektroniniu paštu, adresu sf@cpva. lt ne vėliau kaip iki šios instrukcijos 34 punkte nurodyto paraiškų pateikimo termino. Elektroniniu paštu siunčiamame paklausime turi būti nurodytas klausiančiojo vardas, pavardė, pareigos, institucijos pavadinimas ir telefono numeris.

30. Visos paraiškos, išskyrus CPVA paraišką, turi būti pateiktos CPVA (J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2, LT-01108 Vilnius, Lietuva) užklijuotame ir antspauduotame voke vienu iš trijų nurodytų būdų:

30.1. atsiųstos registruotu laišku;

30.2. pristatytos per pašto kurjerį;

30.3. pristatytos asmeniškai į CPVA ir įteiktos sekretorei.

31. Kai pareiškėjas yra CPVA, paraiška užklijuotame ir užantspauduotame voke yra pristatoma Finansų ministerijos Korespondencijos, kontrolės ir vertimų skyriui adresu:

Lietuvos Respublikos finansų ministerijai

J. Tumo-Vaižganto g. 8a/2

LT-01108 Vilnius

Lietuva

32. Ant voko turi būti užrašytas kvietimo teikti paraiškas pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

33. Kitais nei 30 ir 31 punktuose nurodytais būdais (faksu arba elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nebus nagrinėjamos ir vertinamos.

34. Visos paraiškos turi būti pateiktos CPVA (tuo atveju, jeigu pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai) ne vėliau kaip 2004 m. liepos 2 d. 16:00 val. Jeigu paraiška yra siunčiama paštu, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip 2004 m. birželio 30 d.

35. Paraiškos, gautos po šios instrukcijos 34 punkte nurodyto termino, nebus nagrinėjamos ir vertinamos.

36. Visas pateiktas paraiškas registruoja CPVA (tuo atveju, jeigu pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija). Kiekvienai paraiškai suteikiamas atskiras registracijos numeris. Įteikusiam ar atsiuntusiam paraišką pareiškėjui išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimo lapas, jei pareiškėjas įteikė paraišką asmeniškai, paraiškos registravimo lapas gali būti išduodamas iškart.

 

VII. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

37. Gautas paraiškas CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija) vertina dviem etapais: atlieka paraiškų administracinės atitikties ir projektų tinkamumo finansuoti vertinimą. Visoms paraiškoms taikomi vienodi vertinimo kriterijai.

38. Administracinės atitikties vertinimo metu:

38.1. tikrinama, ar pareiškėjas tinkamai ir laiku pateikė šios instrukcijos 26 ir 27 punktuose nurodytus dokumentus;

38.2. pildoma paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė (2 priedas);

38.3. CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija) turi teisę prašyti pareiškėjų pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Terminas, per kurį trūkstama informacija arba dokumentai turi būti pristatyti CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai), nurodomas CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijos) rašte pareiškėjui. Trūkstamai informacijai arba dokumentams pristatyti CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai) gali būti nustatytas 1–5 dienų terminas priklausomai nuo trūkstamos informacijos ir dokumentų pobūdžio. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.

39. Paraiška toliau vertinama tik tokiu atveju, jeigu pagal visus administracinės atitikties vertinimo punktus yra įvertinama teigiamai.

40. Projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu:

40.1. CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerija) vertina, ar pareiškėjo siūlomas projektas atitinka šios instrukcijos 8–20 punktuose nustatytus reikalavimus;

40.2. pildoma kiekvieno projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė (3 priedas);

40.3. CPVA (tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA,– Finansų ministerija) gali prašyti pareiškėjų pateikti papildomos informacijos arba paraišką patikslinti, jeigu to reikia sprendimui dėl projekto tinkamumo finansuoti priimti.

41. Parama gali būti suteikta tik tiems projektams, kurie pagal visus projekto tinkamumo finansuoti vertinimo punktus yra įvertinami teigiamai.

 

VIII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR SUTARTIES SUDARYMAS

 

42. Įvertinusi paraiškas, CPVA savo išvadas dėl projektų tinkamumo finansuoti teikia Finansų ministerijai. Sprendimą dėl remtinų projektų ir paramos sumos bei Finansų ministerijos asignavimų pagal specialiąją Europos regioninės plėtros fondo programą (BPD įgyvendinti) paskirstymo priima Finansų ministerija, kuriai yra priskirta administruoti techninės pagalbos priemonių įgyvendinimą. Finansų ministerija gali prašyti pareiškėjų pateikti papildomos informacijos, kurios reikia sprendimui dėl pateiktos paraiškos priimti. Tuo atveju, kai pareiškėjas yra Finansų ministerija, sprendimas dėl paramos Finansų ministerijai yra priimamas vadovaujantis CPVA išvada dėl projekto tinkamumo finansuoti ir atsižvelgiant į maksimalų Finansų ministerijos paramos limitą.

43. Paraiška įvertinama ir sprendimas dėl paramos skyrimo arba paraiškos atmetimo priimamas šios instrukcijos 37–41 punktuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo šios instrukcijos 34 punkte nurodytos galutinės paraiškų pateikimo CPVA (tuo atveju jei pareiškėjas yra CPVA, – Finansų ministerijai) dienos.

44. Finansų ministerijai priėmus sprendimą skirti paramą, pasirašoma šiuo įsakymu patvirtintos formos paramos teikimo projektams, įgyvendinantiems Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“, sutartis, kurioje nustatomos paramos skyrimo ir naudojimo sąlygos: paramos suma, paramos suteikimo sąlygos, paramos išmokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, atsiskaitymo už gautą paramą tvarka: ataskaitų rengimas ir teikimas, taikytinos pirkimų procedūros, patikrų vietoje atlikimo tvarka, kitos sutarties vykdymo ir paramos naudojimo sąlygos.

45. Sutartis sudaroma tarp Finansų ministerijos, CPVA ir pareiškėjo. Kai parama yra suteikiama vadovaujančiajai, mokėjimo institucijai ar CPVA, pasirašoma dvišalė sutartis tarp Finansų ministerijos ir CPVA.

46. CPVA ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja kiekvieną pareiškėją apie sprendimą jam skirti paramą. Rašte kartu pateikiamas pasiūlymas pasirašyti sutartį, nurodomas pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminas, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų, pridedamas sutarties projektas, pateikiama kita, sutarčiai pasirašyti reikalinga informacija.

47. Pareiškėjas per CPVA rašte nurodytą terminą gali pateikti CPVA savo pasiūlymus dėl tam tikrų sutarties nuostatų keitimo arba papildymo. Į pareiškėjo pastabas CPVA gali atsižvelgti, jeigu pareiškėjo pastabos ir pasiūlymai yra pagrįsti, neprieštarauja paraiškai, projekto tikslams, teisės aktų nuostatoms.

48. Tuo atveju, jei pareiškėjas yra CPVA, informaciją apie sprendimą jam skirti paramą ir visą šios instrukcijos 46 punkte nurodytą informaciją, reikalingą sutarčiai pasirašyti, CPVA pateikia Finansų ministerija. Pasiūlymus dėl tam tikrų sutarties nuostatų keitimo arba papildymo bei kitus klausimus, susijusius su sutarties pasirašymu, CPVA derina su Finansų ministerija.

49. Tuo atveju, jei pareiškėjas yra Finansų ministerija, visi klausimai dėl sutarties pasirašymo derinami tarp CPVA ir Finansų ministerijos.

50. Pareiškėjui per pranešime nustatytą pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą nepasirašius sutarties, pasiūlymas pasirašyti sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama.

51. Jeigu paraiška Finansų ministerijos sprendimu buvo atmesta, rašte, kuriame paraišką pateikusi institucija yra informuojama apie priimtą sprendimą, nurodomos priežastys, dėl kurių paraiška buvo atmesta.

 

iII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

52. CPVA ir Finansų ministerija įsipareigoja užtikrinti pareiškėjų pateiktos informacijos ir duomenų konfidencialumą ir juos naudoti tik paraiškai įvertinti ir sprendimui dėl paramos skyrimo priimti. Tokie duomenys negali būti atskleisti jokiems tretiesiems asmenims be pareiškėjo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.

______________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2003 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 1K-203

 

PARAMOS TEIKIMO PROJEKTAMS, ĮGYVENDINANTIEMS 2004–2006 METŲ BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“, PAVYZDINĖ SUTARTIS

 

_____________Nr. ____________

(data)

______________

(sudarymo vieta)

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, atstovaujama______________________________

 

__________________________________________  (toliau vadinama – Finansų ministerija),

 

Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, atstovaujama _____________________

 

____________________________________________________ ,(toliau vadinama – CPVA),

 

ir________________________________________________________________________ ,

 

atstovaujama(-as) ____________________________________________________________

 

(toliau vadinama – projekto vykdytojas),

toliau bendrai vadinami „Šalimis“,

sudarė šią paramos teikimo projektui ____________________________________________ ,

registracijos Nr. _________ (toliau vadinama – projektas) vykdyti sutartį (toliau vadinama – Sutartis):

 

I. SUTARTIES DALYKAS

 

1. Šia Sutartimi:

1.1. Finansų ministerija, vadovaudamasi finansų ministro 200__ m. ________________ d. įsakymu Nr. ________

„Dėl …“, įsipareigoja projekto vykdytojui šioje Sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis kompensuoti Sutartyje nurodytą tinkamų išlaidų sumą iš Europos regioninės plėtros fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, numatytų Finansų ministerijos specialiojoje programoje „Europos regioninės plėtros fondo programa (BPD įgyvendinti)“ (programos kodas 60.2), (toliau vadinama – parama);

1.2. CPVA įsipareigoja pagal savo kompetenciją administruoti projektą ir vykdyti jo įgyvendinimo priežiūrą;

1.3. projekto vykdytojas įsipareigoja naudoti paramos lėšas šioje Sutartyje nustatyta tvarka;

1.4. projekto vykdytojui suteikiama iki______________________________ Lt paramos lėšų

tinkamoms projekto išlaidoms kompensuoti, iš jų ____________ Lt (____%) – iš Europos regioninės

plėtros fondo, _____Lt (____%) – iš valstybės biudžeto lėšų.

 

II. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

2. Sutarties 1.1 punkte nurodytos paramos lėšos projekto vykdytojui suteikiamos finansuoti tik tas projekto išlaidas, kurios:

2.1. yra tiesiogiai susijusios su projekto, kuriam teikiama parama, įgyvendinimu;

2.2. atitinka gairių pareiškėjams reikalavimus ir yra pripažintos tinkamomis šios Sutarties 3 skyriuje nustatyta tvarka;

2.3. yra projekto vykdytojo patirtos nuo ___________ (data) iki ________ (data);

2.4. yra pagrįstos šios Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka patvirtintais dokumentais;

2.5. projekto vykdytojo apmokėtos nepažeidžiant taikomų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų.

3. Projekto vykdytojas be CPVA raštiško sutikimo negali perleisti, įkeisti turto, kuris įsigytas iš paramos lėšų, arba kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į šį turtą 5 (penkerius) metus nuo šio turto įsigijimo nuosavybės teisėmis dienos.

4. Projekto vykdytojas įsipareigoja be CPVA raštiško sutikimo nekeisti savo veiklos, kuriai yra suteikiama parama, ir nuosavybės pobūdžio 5 (penkerius) metus nuo paskutinio paramos lėšų išmokėjimo. Apie visas priežastis, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti veiklos, kuriai suteikiama parama, projekto vykdytojas įsipareigoja nedelsdamas pranešti CPVA.

5. Visos sutartys (tarp jų – sutartys, sudarytos iki šios Sutarties įsigaliojimo) su trečiaisiais asmenimis dėl prekių, paslaugų arba darbų pirkimo, kurių išlaidas prašoma kompensuoti, turi būti sudaromos (sudarytos) vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

6. Jeigu projekto vykdytojas paramą naudoja savo darbuotojų atlyginimams arba jų daliai mokėti, jis taip pat privalo vadovautis darbo santykius reglamentuojančiais bei kitais susijusiais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

III. PARAMOS IŠMOKĖJIMO ir naudojimo TVARKA

 

7. Pasirašius Sutartį, projekto vykdytojui Finansų ministerija skiria asignavimus 50 proc. Sutartyje numatytos sumos. Projekto vykdytojui panaudojus 40 procentų Sutarties 1.2 punkte nurodytos paramos lėšų ir CPVA šią panaudotą projekto vykdytojo paramos dalį pripažinus tinkamomis išlaidomis, projekto vykdytojas gali kreiptis į Finansų ministeriją, kad jam būtų skirti asignavimai likusiai paramos pagal pasirašytą Sutartį daliai.

8. Įsigaliojus Finansų ministerijos sprendimui dėl Finansų ministerijos asignavimų pagal specialiąją Europos regioninės plėtros fondo programą (BPD įgyvendinti) paskirstymo, projekto vykdytojas per 3 darbo dienas Finansų ministerijai pateikia asignavimų valdytojo patvirtintą paramos sąmatą.

9. Projekto vykdytojas visus mokėjimus privalo vykdyti iš dviejų specialiųjų programų (Specialiosios Europos regioninės plėtros fondo programos (BPD įgyvendinti) (ES lėšos) bei Specialiosios Europos regioninės plėtros fondo programos (BPD įgyvendinti) (bendrojo finansavimo lėšos), programų kodai atitinkamai 60.21 ir 60.22), išlaikant 75:25 procentų santykį tarp Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto lėšų.

10. Projekto vykdytojas kas du mėnesius CPVA teikia išlaidų deklaracijas bei dokumentus, pagrindžiančius įgyvendinant projektą patirtas išlaidas (sąskaitų, išrašytų pagal viešųjų pirkimų-pardavimų sutartis, jeigu tokios sutartys yra sudaromos, patvirtintas kopijas, patvirtintus sąskaitų išrašus, įrodančius, kad išlaidos apmokėtos iš atitinkamų specialiųjų programų, dokumentus, įrodančius patirtų išlaidų atitikimą programos reikalavimams, ir kitų).

11. CPVA per 20 dienų nuo 10 punkte nurodytos išlaidų deklaracijos bei išlaidas pagrindžiančių dokumentų gavimo dienos patikrina minėtuose dokumentuose nurodytų išlaidų tinkamumą, rengia ir Finansų ministerijai bei projekto vykdytojui teikia informaciją apie išlaidų pripažinimą tinkamomis.

12. Jei projekto vykdytojo išlaidų deklaracijoje dalis pateiktų išlaidų negali būti pripažintos tinkamomis dėl tam tikrų priežasčių, apie tai informuojamas projekto vykdytojas. Tokios išlaidos, pašalinus trūkumus, gali būti pripažintos tinkamomis pateikus kitas išlaidų deklaracijas.

13. Išlaidų deklaracijas projekto vykdytojas gali teikti CPVA nuo Sutarties pasirašymo dienos iki 2005 m. liepos 1 d.

14. Projekto vykdytojas įsipareigoja iš paramos lėšų apmokėtas projekto išlaidas, kurios pagal projekto vykdytojo pateiktas išlaidų deklaracijas CPVA nebuvo pripažintos tinkamomis, atlyginti iš kitų nei Sutarties 9 punkte nurodytų projekto vykdytojui skirtų asignavimų.

15. Skirtos paramos lėšos gali būti naudojamos iki 2005 m. birželio 1 d.

16. Iki 2005 m. birželio 1 d. projekto vykdytojo nepanaudotos paramos lėšos bei tos lėšos, kurios pagal projekto vykdytojo pateiktas išlaidų deklaracijas, CPVA nebuvo pripažintos tinkamomis, grąžinamos į Finansų ministerijos asignavimus.

 

IV. PROJEKTO VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

17. Projekto vykdytojas privalo:

17.1. paramą naudoti Sutartyje nurodyta tvarka, laikantis gairėse pareiškėjams nustatytų paramos naudojimo sąlygų. Skirtos paramos lėšos gali būti naudojamos tik paraiškoje ES struktūrinių fondų finansinei paramai gauti nurodytoms išlaidoms finansuoti. Projekto vykdytojas turi teisę projektui skirtas paramos lėšas perskirstyti tarp atskirų projekto biudžeto išlaidų eilučių, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų bei maksimalios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas projekto vykdytojas privalo informuoti CPVA ir Finansų ministeriją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veikloms. Jeigu CPVA ir/arba Finansų ministerijos nuomone toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, paramos gavėjas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti gavimo dienos. Finansų ministerijai ir/arba CPVA nepateikus prieštaravimo, projekto vykdytojas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte;

17.2. nedelsiant pranešti CPVA apie visus galimus nukrypimus nuo projekto. Jokie su CPVA raštu nesuderinti nukrypimai nuo projekto nėra leidžiami;

17.3. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų, jei projekto vykdytojui ar tam tikriems pirkimams šio įstatymo nuostatos yra taikomos;

17.4. laikytis visuomenės informavimo reikalavimų, nustatytų Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamente (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos;

17.5. vesti atskirą projekto išlaidų buhalterinę apskaitą, laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų. Projekto vykdytojas taip pat turi užtikrinti, kad būtų aiškiai atskiriamos išlaidos, CPVA jau pripažintos tinkamomis, ir išlaidos, CPVA dar nepripažintos tinkamomis. Projekto vykdytojo vedama apskaita turi užtikrinti aiškią audito seką;

17.6. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su projekto vykdymu bei saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip iki 2012 metų;

17.7. kas du mėnesius kartu su išlaidų deklaracijomis teikti CPVA projekto įgyvendinimo ataskaitas: reguliarias veiklos ataskaitas kas ____________________  mėnesių – ne vėliau kaip per 15 dienų nuo

paskutinės ataskaitinio laikotarpio kalendorinės dienos, metines ataskaitas – ne vėliau kaip per 30 dienų nuo paskutinės ataskaitinių metų kalendorinės dienos ir galutinę projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 dienų nuo projekto įvykdymo;

17.8. bendradarbiauti su šios Sutarties 20 punkte nurodytomis institucijomis, laiku teikti joms visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas vietoje tikrinti, kaip įgyvendinamas projektas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto ir sutarties vykdymu;

17.9. gavęs sprendimą dėl paramos sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo atlyginti paramos lėšas iš kitų asignavimų, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime nurodytus reikalavimus;

17.10. kaip galima greičiau, bet ne vėliau nei per 14 dienų, pranešti CPVA apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;

17.11. CPVA nustatyta tvarka teikti jai papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti išlaidų deklaracijų trūkumus;

17.12. Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka Finansų ministerijai grąžinti nepanaudotas paramos lėšas bei tas lėšas, kurios CPVA nebuvo pripažintos tinkamomis išlaidomis;

17.13. vykdyti kitas šioje Sutartyje nustatytas sąlygas;

17.14. saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, nurodytos paraiškoje, ir prireikus šiuos dokumentus pateikti Sutarties 20 punkte nurodytoms institucijoms.

 

V. CPVA TEISĖS IR PAREIGOS

 

18. CPVA privalo:

18.1. Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka tikrinti projekto vykdytojo išlaidų deklaracijas ir kartu su šiomis deklaracijomis pateikiamus dokumentus, patvirtinančius tinkamas išlaidas, ir informuoti projekto vykdytoją ir Finansų ministeriją apie išlaidų pripažinimą tinkamomis. Jei išlaidų deklaracijoje pateikta informacija ir dokumentai nėra pakankami, CPVA gali prašyti, kad projekto vykdytojas pateiktų papildomos informacijos arba dokumentų bei atlikti patikras vietoje. Tokiu atveju išlaidų deklaracijos tikrinimo terminas gali būti pratęsiamas tol, kol bus gauta visa reikalinga informacija;

18.2. teikti projekto vykdytojui informaciją dėl projekto apskaitos ir dokumentų;

18.3. administruoti projektą ir vykdyti paramos lėšų naudojimo kontrolę;

18.4. stebėti, kaip įgyvendinamas projektas ir planuoti uždaviniai, tikrinti ir analizuoti projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas, prireikus, prašyti, kad projekto vykdytojas pateiktų papildomos informacijos, jei pateikta informacija yra nepakankama ataskaitai patvirtinti;

18.5. organizuoti patikras projekto vykdymo vietoje (mažiausiai vieną kartą per projekto įgyvendinimo laikotarpį), registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoti Finansų ministeriją apie patikrų rezultatus;

18.6. saugoti visus su projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir, prireikus, šiuos dokumentus pateikti Sutarties 20 punkte nurodytoms institucijoms;

18.7. nustačius, kad projekto vykdytojas, naudodamas paramą, padarė pažeidimų, arba gavus pagrįstos informacijos apie tokius pažeidimus, apie tai pranešti Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, imtis būtinų priemonių netinkamai panaudotoms paramos lėšoms susigrąžinti ir informuoti apie tai Finansų ministeriją.

 

VI. FINANSŲ MINISTERIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

19. Finansų ministerija:

19.1. Sutarties III skyriuje nustatyta tvarka skiria asignavimus projekto vykdytojui;

19.2. turi teisę inicijuoti paramos sustabdymą arba nutraukimą ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą paramos dalį sutarties VIII skyriuje nustatyta tvarka;

19.3. turi teisę papildomai tikrinti išlaidų deklaracijose pateiktą informaciją ir prašyti, kad CPVA ir projekto vykdytojas pateiktų papildomą informaciją arba dokumentus;

19.4. saugo visus su projektu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų nuo projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus šiuos dokumentus pateikia Sutarties 20 punkte nurodytoms institucijoms.

 

VII. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ

 

20. Europos Audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Valstybės kontrolė, Finansų ministerija, CPVA turi teisę atlikti projekto auditą ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas projektas, taip pat turi teisę atlikti projekto vykdytojo veiklos, susijusios su projekto įgyvendinimu, auditą ir kontroliuoti šią projekto vykdytojo veiklą, taip pat tikrinti visas kitas aplinkybes, susijusias su projekto vykdymu ir šia Sutartimi, ____ metų nuo paramos suteikimo.

21. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis, nurodytomis Sutarties 20 punkte, laiku teikti visą jų prašomą informaciją, leisti ir sudaryti joms sąlygas atlikti projekto įgyvendinimo patikras vietoje, įeiti į visas projekto vykdytojo patalpas, susipažinti su projekto įgyvendinimo ir apskaitos dokumentais.

 

VIII. PARAMOS SUSTABDYMAS, NUTRAUKIMAS, GRĄŽINIMAS

 

22. CPVA turi teisę inicijuoti paramos sustabdymą arba nutraukimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramą, jei projekto vykdytojas:

22.1. nepateikia paramos naudojimo ataskaitų šioje Sutartyje nustatyta tvarka;

22.2. teikdamas išlaidų deklaracijas arba vykdydamas šią Sutartį, pateikė neteisingą informaciją arba nuslėpė informaciją, kuri turėjo reikšmės priimant sprendimą dėl paramos suteikimo, išlaidų pripažinimo tinkamomis arba tinkamai Sutarties vykdymo kontrolei;

22.3. nepradeda vykdyti projekto per 6 mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos;

22.4. vykdydamas projektą, pažeidė Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus;

22.5. paramą naudojo nesilaikydamas šioje Sutartyje bei gairėse pareiškėjams nurodytų paramos naudojimo sąlygų, paramą naudojo kitoms išlaidoms finansuoti, nei nurodyta paraiškoje, nustojo vykdyti projektą arba negali įgyvendinti visos paraiškoje numatytos projekto apimties;

22.6. per penkerių metų laikotarpį nuo projekto įgyvendinimo pabaigos pakeičia pagal šią Sutartį remiamos veiklos ar nuosavybės pobūdį arba, negavus CPVA pritarimo, pasikeičia projekto vykdytojas;

22.7. bankrutuoja arba yra likviduojamas projekto vykdymo metu;

22.8. pažeidžia kitas šios Sutarties sąlygas.

23. CPVA privalo nedelsiant informuoti projekto vykdytoją ir Finansų ministeriją apie aplinkybių, nurodytų Sutarties 22 punkte, atsiradimą ir Finansų ministerijai pateikti pasiūlymą sustabdyti arba nutraukti paramą.

24. Finansų ministerija per 20 dienų nuo CPVA pasiūlymo, nurodyto Sutarties 22 punkte, gavimo dienos išnagrinėja šį pasiūlymą ir priima sprendimą:

24.1. sustabdyti paramą ir nustatyti terminą, per kurį pažeidimai turi būti ištaisyti;

24.2. nutraukti paramą ir pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas arba jų dalį ir nutraukti sutartį;

24.3. CPVA pasiūlymą atmesti kaip nepagrįstą.

25. Finansų ministerija apie priimtą sprendimą informuoja CPVA ir projekto vykdytoją.

26. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl paramos sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo gražinti paramos lėšas, privalo per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime nurodytus reikalavimus. Šis terminas negali būti trumpesnis nei 10 dienų paramos sustabdymo atveju ir 1 mėnuo, jei reikalaujama grąžinti sumokėtas lėšas.

27. Per 5 dienas po Sutarties 24 punkte nurodytų Finansų ministerijos sprendimų gavimo dienos projekto vykdytojas gali pateikti Finansų ministerijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Informaciją, kuria grindžiami paaiškinimai dėl priimto sprendimo, Finansų ministerija išnagrinėja ne vėliau kaip per 5 dienas nuo jos gavimo dienos ir priima sprendimą dėl tolesnio Sutarties įgyvendinimo ir/arba nutraukimo. Apie priimtą sprendimą Finansų ministerija informuoja projekto vykdytoją ir CPVA.

28. Sutartis nutraukiama, įsigaliojus Finansų ministerijos sprendimui atmesti projekto vykdytojo paaiškinimus, remiantis tuo, kad šie paaiškinimai yra nepagrįsti arba jie nebuvo gauti iki Sutarties 27 punkte nustatyto termino.

 

IX. KONFIDENCIALUMAS

 

29. Projekto vykdytojas sutinka, kad informacija apie jį ir jo veiklą, būtina sprendimui dėl paramos suteikimo priimti, būtų tikrinama projekto paraiškos vertinimo metu ir tvarkoma Struktūrinių fondų valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje.

30. CPVA ir Finansų ministerija įsipareigoja saugoti ir neviešinti su Sutarties sudarymu ir vykdymu gautos informacijos, susijusios su projekto vykdytojo veikla, išskyrus informaciją, numatytą Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamente (EB) Nr. 1159/2000 dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos.

31. Šios Sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be kitų Sutarties šalių sutikimo, išskyrus Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.

 

X. SUTARTIES PAKEITIMAS, ATSISAKYMAS NUO SUTARTIES

 

32. Sutartis keičiama, jeigu projekto vykdytojas dėl objektyvių aplinkybių turi pakeisti dalį projekto uždavinių arba projekto tvarkaraštį. Sutartis keičiama projekto vykdytojui pateikus motyvuotą prašymą (siūlymą) ir nurodžius faktus, pagrindžiančias aplinkybes kitoms šios Sutarties šalims. Apie sutikimą (atsisakymą) keisti Sutartį projekto vykdytojas informuojamas per 1 mėnesį nuo pasiūlymo gavimo dienos, jei su juo buvo pateikti visi įrodymai, pagrindžiantys prašymą.

33. Sutartis gali būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu.

34. Projekto vykdytojas turi teisę atsisakyti nuo Sutarties ir paramos, jeigu jis dar negavo paramos ar jos dalies.

 

XI. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

35. Ši Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktais. Šalių ginčai, kilę dėl jos vykdymo, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

XII. PRANEŠIMAI

 

36. Pranešimai šalims turi būti siunčiami šiais adresais:

Finansų ministerijai:

J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2

LT-01108 Vilnius

Lietuva

 

CPVA:

J. Tumo-Vaižganto g. 8A/2

LT-01108 Vilnius

Lietuva

 

Paramos gavėjui:

________________________________

37. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus dviem darbo dienoms nuo jo išsiuntimo registruotu paštu.

38. Pranešimas gali būti išsiųstas faksu šiais numeriais:

Finansų ministerijai: (370 5) 279 14 81

CPVA: (370 5) 251 44 01

Paramos gavėjui: ________________

39. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo fakso aparato spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo asmuo privalo įrodyti, kad jo fakso aparatas nepriėmė pranešimo.

40. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar fakso numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus adreso duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos adreso duomenis.

41. Visos ataskaitos, kurias projekto vykdytojas privalo teikti pagal šią sutartį, privalo būti siunčiamos registruotu paštu.

 

XIII. KITOS SĄLYGOS

 

42. Šalys yra atleidžiamos nuo atsakomybės už Sutarties vykdymą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996-07-15 nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (FORCE MAJEURE) aplinkybės taisyklių patvirtinimo“.

43. Sutartis įsigalioja nuo to momento, kai ją pasirašo visos Sutarties šalys, ir galioja iki visiško šalių įsipareigojimų įvykdymo.

44. Sutarties priedai sudaro neatskiriamą šios sutarties dalį.

Sutartis sudaryta trimis egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

 

XIV. ŠALIŲ PARAŠAI:

 

(Finansų ministerijai atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                              (Parašas)                      (Vardas ir pavardė)

 

(CPVA atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                              (Parašas)                      (Vardas ir pavardė)

 

(Projekto vykdytojui atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                              (Parašas)                      (Vardas ir pavardė)

 

PASTABA. Sutartis gali būti pildoma ir tikslinama. Negali būti keičiamos tik pagrindinės šalių pareigos ir teisės. Tais atvejais, kai projekto vykdytojas yra CPVA arba Finansų ministerija, pasirašoma dvišalė Finansų ministerijos ir CPVA sutartis. Pasirašant sutartį, prie sutarties pridedamos finansų ministro patvirtintos išlaidų deklaracijos ir ataskaitos formos. Paraiškos forma ir gairės pareiškėjams pridedamos prie Sutarties ir sudaro neatskiriamą jos dalį.

______________