LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS RESPUBLIKINĖS VILNIAUS LIGONINĖS IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS CENTRINĖS MEDICINOS EKSPERTIZĖS KOMISIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ IR VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS MEDICINOS CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO BEI VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2005-08-31 ĮSAKYMO NR. 1V-276 2 IR 6 PUNKTŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
2005 m. gruodžio 19 d. Nr. 1V-416
Vilnius
Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.96 straipsnio 3 dalį:
1. Tvirtinu pridedamus Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. 1V-276 „Dėl Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Respublikinės Vilniaus ligoninės ir Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Centrinės medicinos ekspertizės komisijos reorganizavimo“ (Žin., 2005, Nr. 108-3969) viešai paskelbtus:
1.1. Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Respublikinės Vilniaus ligoninės ir Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Centrinės medicinos ekspertizės komisijos reorganizavimo į Vidaus reikalų ministerijos Medicinos centrą projektą;
2. Pripažįstu netekusiais galios Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. rugpjūčio 31 d. įsakymo Nr. 1V-276 „Dėl Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Respublikinės Vilniaus ligoninės ir Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Centrinės medicinos ekspertizės komisijos reorganizavimo“ 2 ir 6 punktus.
3. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtinti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Medicinos centro nuostatai įsigalioja 2006 m. sausio 1 d.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2005 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-416
SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS RESPUBLIKINĖS VILNIAUS LIGONINĖS IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS CENTRINĖS MEDICINOS EKSPERTIZĖS KOMISIJOS REORGANIZAVIMO Į VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS MEDICINOS CENTRĄ PROJEKTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1.1. Sveikatos priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Respublikinės Vilniaus ligoninės (toliau – Ligoninė) ir Sveikatos priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Centrinės medicinos ekspertizės komisijos (toliau – Komisija) reorganizavimo projektas (toliau – reorganizavimo projektas) nustato Ligoninės ir Komisijos reorganizavimą sujungimo būdu į Vidaus reikalų ministerijos Medicinos centrą (toliau – Medicinos centras).
1.2. Šis reorganizavimo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 1.1 straipsnio 2 dalimi, 2.97 straipsnio 4 ir 9 dalimis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 4 dalimi, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120), ir įgyvendinant Ministro Pirmininko 2004 m. lapkričio 8 d. pavedimą Nr. 27-8740, kuriuo Vidaus reikalų ministerijai siūloma imtis būtinų veiksmų Valstybės kontrolės nurodytiems Vidaus reikalų ministerijos sveikatos priežiūros įstaigų veiklos trūkumams pašalinti, bei Vidaus reikalų ministerijos kolegijos 2005 m. balandžio 12 d. sprendimą dėl vidaus reikalų sistemos sveikatos priežiūros koncepcijos (Vidaus reikalų ministerijos kolegijos posėdžio 2005 m. balandžio 12 d. protokolas Nr. 2), taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto 2005 m. rugpjūčio 11 d. sprendimą dėl Vidaus reikalų ministerijos pareigūnų sveikatos priežiūros sistemos pertvarkymo (Lietuvos Respublikos Vyriausybės Strateginio planavimo komiteto 2005 m. rugpjūčio 11 d. protokolas Nr. 15).
II. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS
2.1. Šiuo metu Ligoninėje yra 156 vietos ligoniams, tačiau tik apie 35 proc. jos pacientų sudaro vidaus tarnybos pareigūnai. Paskaičiuota, kad jų gydymui pakanka apie 70 vietų stacionaro. Be to, atsižvelgdama į Vilniaus miesto gyventojų poreikius, Sveikatos apsaugos ministerija siūlo steigti 30 vietų slaugos ir palaikomojo gydymo padalinį.
Komisija įsikūrusi Ligoninės patalpose, yra integruota į Ligoninės infrastruktūrą, nuo jos priklausoma, tačiau šiuo metu vykdo savarankišką ūkinę veiklą, dubliuojamos valdymo ir aptarnavimo funkcijos bei resursai. Komisijos veiklos sritis – specializuotoji medicininė ekspertizė – yra specifinės paskirties ambulatorinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas.
Atsižvelgiant į tai, kad Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Respublikinės Vilniaus poliklinikos ir Kauno miesto poliklinikos steigėjo funkcijų Vidaus reikalų ministerija numato atsisakyti, reikiamas pareigūnams ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas (ambulatorines konsultacijas) tikslinga teikti Medicinos centre. Medicinos centras su stacionaru ir padaliniais, teikiančiais ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, būtų modernus, realistiškas ir atitinkantis specifinius pareigūnų sveikatos priežiūros poreikius asmens sveikatos priežiūros įstaigos modelis. Medicinos centrui pradėjus veikti bus panaikintas reorganizuojamų įstaigų valdymo ir aptarnavimo funkcijų dubliavimasis, sutaupytos šioms funkcijoms skiriamos lėšos, racionaliau ir lanksčiau naudojamas sveikatos priežiūros personalo potencialas, padidės pareigūnams prieinamų specialistų konsultacijų ir paslaugų pasirinkimas.
2.2. Medicinos centre numatoma 100 stacionaro lovų (iš jų 70 – bendros paskirties, 30 – slaugos). Be to, numatoma organizuoti ambulatorinių specializuotosios medicininės ekspertizės, prevencinės medicinos bei ambulatorinių II lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą suaugusiesiems. Iš valstybės biudžeto finansuojamos specializuotosios medicininės ekspertizės, vidaus tarnybos sistemos pareigūnų medicininės reabilitacijos paslaugos ir kita papildomai per programas remiama vidaus tarnybos sistemos pareigūnų sveikatos priežiūra. Iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto finansuojamos stacionarinės ir ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, suteiktos apdraustiesiems.
III. REORGANIZUOJAMOS BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS
3.1. Ligoninė:
3.1.1. pavadinimas – Sveikatos priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Respublikinė Vilniaus ligoninė;
3.1.3. biudžetinės įstaigos registravimo kodas 191006569, įregistravimo Juridinių asmenų registre data 1998 m. gegužės 28 d., registravimo pažymėjimo Nr. 009407;
3.1.4. atsiskaitomosios sąskaitos:
3.1.5. Ligoninės veiklos tikslai, pobūdis ir sritys nustatytos Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Respublikinės Vilniaus ligoninės nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 575. Ligoninės organizacinė valdymo schema patvirtinta Ligoninės administracijos posėdyje 2005 m. kovo 21 d., protokolo Nr. 3. 3.2. Komisija:
3.2.1. pavadinimas – Sveikatos priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Centrinė medicinos ekspertizės komisija;
3.2.3. biudžetinės įstaigos registravimo kodas 193372953, įregistravimo Juridinių asmenų registre data 1998 m. gegužės 29 d., registravimo pažymėjimo Nr. 000173;
3.2.4. atsiskaitomosios sąskaitos:
3.2.5. Komisijos veiklos tikslai, pobūdis ir sritys nustatytos Sveikatos priežiūros tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos Centrinės medicinos ekspertizės komisijos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1V-65; Komisijos vidaus struktūra patvirtinta Komisijos vyriausiojo gydytojo 2004 m. rugsėjo 14 d. įsakymu Nr. 15 „Dėl CMEK struktūros, organizacinės struktūros schemos, administracijos ir medicinos registratorių darbo reglamentų patvirtinimo“.
IV. REORGANIZAVIMO TIKSLAS
V. REORGANIZAVIMO ETAPAI IR LAIKAS
5.1. Ligoninė ir Komisija reorganizuojamos iki 2005 m. gruodžio 31 d. dviem etapais:
5.1.1. pirmajame etape – iki 2005 m. lapkričio 1 d.:
5.1.1.1. surengiamos konsultacijos su Ligoninės ir Komisijos darbuotojų atstovais, kad būtų išvengta numatomų pertvarkymų neigiamų pasekmių arba jos būtų sušvelnintos (atsakingi vykdytojai – Ligoninės direktorius, Komisijos vyriausiasis gydytojas);
5.1.1.2. reorganizuojamų įstaigų darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka įspėjami apie darbo sąlygų pasikeitimą ar galimą atleidimą iš darbo (atsakingi vykdytojai – Vidaus reikalų ministerijos Personalo departamentas, Ligoninės direktorius, Komisijos vyriausiasis gydytojas);
5.1.1.3. apie Ligoninės (atsakingas vykdytojas – Ligoninės direktorius) ir Komisijos (atsakingas vykdytojas – Komisijos vyriausiasis gydytojas) reorganizavimą paskelbiama viešai ir pranešama visiems reorganizuojamų įstaigų kreditoriams ir kitiems suinteresuotiems asmenims raštu;
5.1.1.4. parengiami Medicinos centro pareigybių sąrašų ir aprašymų projektai (atsakingi vykdytojai – Vidaus reikalų ministerijos Personalo departamentas, Sveikatos priežiūros tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos, Ligoninė, Komisija);
5.1.1.5. parengiami keistinų dėl Ligoninės ir Komisijos reorganizavimo ir būtinų priimti naujų teisės aktų projektai (atsakingi vykdytojai – Sveikatos priežiūros tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos);
5.1.1.6. pateikiamos paraiškos teritorinėms ligonių kasoms dėl apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo už suteikiamas nuo 2006 m. sausio 1 d. apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu asmens sveikatos priežiūros paslaugas Medicinos centre (atsakingas vykdytojas – Ligoninės direktorius);
5.1.2. antrajame etape – iki 2005 m. gruodžio 31 d.:
5.1.2.1. skelbiama ir įvykdoma Medicinos centro vadovo atranka (atsakingas vykdytojas – Vidaus reikalų ministerijos Personalo departamentas);
5.1.2.2. pateikiamos paraiškos ir kiti būtini dokumentai Medicinos centro veiklai nuo 2006 m. sausio 1 d. licencijuoti (atsakingas vykdytojas – Ligoninės direktorius, Komisijos vyriausiasis gydytojas, Sveikatos priežiūros tarnyba prie Vidaus reikalų ministerijos);
5.1.2.3. teisės aktų nustatyta tvarka Ligoninė ir Komisija išregistruojamos, o Medicinos centras įregistruojamas valstybės įmonėje Registrų centre (atsakingi vykdytojai – Ligoninė, Komisija, Medicinos centras);
VI. TURTO ĮVERTINIMAS
6.1. Ligoninės valdomo turto vertė 2005 m. sausio 1 d. pagal atskaitomybės dokumentus sudarė 14105,3 tūkst. Lt. Iš jų:
6.2. Komisijos valdomo turto vertė 2005 m. sausio 1 d. pagal atskaitomybės dokumentus sudarė 1046,4 tūkst. Lt. Iš jų:
VII. TURTO PASKIRSTYMAS IR PRIEVOLIŲ PERĖMIMAS
VIII. APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ PERĖMIMAS SAUGOTI
8.1. Ligoninės ir Komisijos turto ir dokumentacijos perdavimo Medicinos centrui ir priėmimo aktas pasirašomas pagal 2006 m. sausio 1 d. buhalterinės apskaitos duomenis. Priėmimo ir perdavimo aktą pasirašo Ligoninės ir Komisijos steigėjo – Vidaus reikalų ministerijos įgaliotas asmuo ir Medicinos centro vadovas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro
2005 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-416
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS MEDICINOS CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Medicinos centras (toliau – Medicinos centras) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros biudžetinė įstaiga.
2. Medicinos centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro, sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais nuostatais.
4. Medicinos centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose, antspaudą su pavadinimu „Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Medicinos centras“.
II. MEDICINOS CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, POBŪDIS IR SRITYS
6. Pagrindiniai Medicinos centro veiklos tikslai yra:
6.1. gerinti ir nuolatos palaikyti tokią vidaus reikalų ir kitose statutinėse įstaigose tarnaujančių pareigūnų (toliau – pareigūnai) sveikatos būklę, kuri atitiktų jiems pavestoms funkcijoms vykdyti keliamus reikalavimus;
7. Medicinos centro veiklos pobūdis yra:
7.1. stacionarinių I ir II lygio ir ambulatorinių II lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugų suaugusiesiems organizavimas ir teikimas;
8. Medicinos centro veiklos sritys:
III. MEDICINOS CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
10. Įgyvendindamas nuostatuose nurodytą tikslą bei vykdydamas nuostatuose numatytą veiklą, Medicinos centras turi šias teises:
10.1. vykdyti nuostatuose nustatytą veiklą Lietuvos Respublikoje ir teisės aktų nustatyta tvarka už jos ribų;
10.2. naudoti, valdyti perduotą patikėjimo teise turtą bei disponuoti juo įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų bei šių nuostatų nustatyta tvarka;
10.6. sudaryti sveikatos priežiūros sutartis su Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos veiklos užsakovais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis dėl nemokamų ir mokamų paslaugų teikimo;
11. Medicinos centro pareigos:
11.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;
11.3. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Medicinos centrui išduotoje licencijoje;
11.4. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje;
11.5. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, asmens sveikatos istorijas, kitus medicininius dokumentus bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir įstaigoms įstatymų ir Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;
11.7. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atlyginti žalą, padarytą paciento sveikatai teikiant paslaugas;
11.8. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai Medicinos centras privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas duoda sutikimą skelbti informaciją apie jo sveikatos būklę;
11.9. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministeriją, Medicinos centro steigėją apie Medicinos centre įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, kitus žalos pacientų sveikatai padarymo atvejus;
11.10. teikti nemokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;
11.11. teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis atlikti asmenų tinkamumo vidaus tarnybai specializuotąją medicininę ekspertizę, nustatyti pareigūno ar kursanto sveikatos sutrikdymo sunkumo laipsnį;
11.12. siųsti pareigūnus į Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbingumo lygiui nustatyti;
11.14. būti pasirengusiam kartu su vidaus reikalų statutinėmis įstaigomis vykti į katastrofų, stichinių nelaimių židinius ir pagal savo kompetenciją dalyvauti gelbėjimo darbuose;
11.15. dalyvauti pareigūnų sveikatos stebėsenoje, teikti rekomendacijas pagal kompetenciją pareigūnų saugos ir sveikatos valdymo sprendimams;
11.16. kaupti ir analizuoti informaciją apie pacientų sveikatą, organizuoti jos apsaugą, apsirūpinti medicininės apskaitos, kitų dokumentų formomis, vykdyti teisės aktais nustatyto masto apskaitą ir atskaitomybę;
11.17. teisės aktų nustatyta tvarka atsiskaityti už sveikatos priežiūros veiklą, teikti duomenis valstybės sveikatos informacijos ir kitiems registrams;
11.18. vykdyti kitas įstatymų ir kitų teisės aktų asmens sveikatos priežiūros biudžetinėms įstaigoms nustatytas pareigas;
IV. VALDYMO ORGANAI IR JŲ KOMPETENCIJA
14. Administracija organizuoja ir valdo Medicinos centro veiklą. Administracijos darbo reglamentą tvirtina ir administracijai vadovauja direktorius.
15. Administracija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Medicinos centro nuostatais, darbo reglamentu, vidaus reikalų ministro, Medicinos centro direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais.
16. Direktorių priima į darbą, nustato jam tarnybinį atlyginimą ir atleidžia iš darbo vidaus reikalų ministras teisės aktų nustatyta tvarka.
17. Medicinos centro ir jo padalinių vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
18. Direktoriaus teisės ir pareigos:
18.1. atsižvelgiant į galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus, steigėjo rekomendacijas, didinti ar mažinti Medicinos centro teikiamų paslaugų kiekį;
18.3. įstatymų nustatyta tvarka skirti ir atleisti Medicinos centro darbuotojus, juos skatinti bei skirti jiems drausmines nuobaudas;
18.4. vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei kitais teisės aktais nustatyti Medicinos centro darbuotojams darbo užmokestį, neviršijant darbo užmokesčiui skirtų lėšų;
18.6. kreiptis į steigėją dėl neefektyviai dirbančių medicinos centro padalinių reorganizavimo ar likvidavimo;
18.9. Medicinos centro vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti direktoriaus pavestas funkcijas;
18.10. atstovauti Medicinos centrui teisme ir kitose valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose;
19. Vyriausiasis finansininkas užtikrina finansinę Medicinos centro veiklą, lėšų naudojimą įstatymų nustatyta tvarka ir tinkamą buhalterinę apskaitą.
V. MEDICINOS CENTRO LĖŠŲ ŠALTINIAI IR LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
21. Medicinos centro lėšų šaltiniai:
22. Medicinos centro lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. MEDICINOS CENTRO VEIKLOS KONTROLĖ
VII. MEDICINOS CENTRO REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS