LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO TIESIOGINIŲ DERYBŲ BŪDU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1998 m. sausio 30 d. Nr. 113
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 107-2688), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatus (pridedama).
2. Nustatyti, kad:
2.1. iki 1997 m. gruodžio 1 d. nustatyta tvarka patvirtintos objektų privatizavimo tiesioginių derybų būdu programos įgyvendinamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. spalio 7 d. nutarimą Nr. 1166 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 98-2244);
2.2. Lietuvos valstybinė privatizavimo agentūra prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir ministerija, savivaldybė ar kita valstybės ar savivaldybės institucija, valdanti ir naudojanti patikėjimo teise valstybės ar savivaldybės akcijas ar kitą turtą ir jais disponuojanti, atitinkamai vykdo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme Valstybės turto fondui nustatytas funkcijas, iki jam bus perduotos šiame įstatyme nustatytos teisės ir prievolės.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. sausio 30 d. nutarimu Nr. 113
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatai
Bendroji dalis
1. Šie nuostatai reglamentuoja valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu tvarką bei sąlygas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą.
2. Savivaldybių tarybų įsteigtos privatizavimo institucijos savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį turtą tiesioginių derybų būdu privatizuoja taip pat pagal šiuos nuostatus. Jeigu savivaldybių tarybos įsteigia Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nurodytas savivaldybių turto privatizavimo institucijas, jos vykdo šiuose nuostatuose nurodytas Valstybės turto fondo (toliau vadinama – Turto fondas) funkcijas.
3. Savivaldybių tarybų įsteigtos savivaldybių turto privatizavimo komisijos vykdo šiuose nuostatuose nurodytas Privatizavimo komisijos funkcijas.
4. Privatizavimo objekto pardavimas tiesioginėse derybose – tai toks privatizavimo būdas, kai privatizavimo sandoris sudaromas su tiesioginių derybų laimėtoju, kurio rašytiniai kainos ir investiciniai pasiūlymai (pinigai, skirti įsigyti ilgalaikį ir trumpalaikį materialųjį turtą didinant akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatinį kapitalą), įvykdžius privatizavimo sąlygose nustatytus darbo vietų minimalius reikalavimus, yra geriausi.
5. Tiesiogines derybas organizuoja ir vykdo Turto fondas. Jeigu valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklauso daugiau kaip 1/2 akcijų akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatiniame kapitale ir akcijų pardavimo metu ar jas pardavus iš papildomų įnašų didinamas tos bendrovės įstatinis kapitalas, turi būti parduodama valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančių akcijų, sudarančių ne mažiau kaip 1/2 tos bendrovės įstatinio kapitalo.
Tiesioginių derybų rengimas
7. Privatizuoti objektą tiesioginių derybų būdu pasiūlo Turto fondas, kai vienas ar keli potencialūs pirkėjai Turto fondo nustatyta tvarka pateikia rašytinius ketinimus įsigyti į privatizavimo objektų sąrašą įtrauktą objektą (valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančias akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijas). Tiesioginių derybų būdu gali būti privatizuojami objektai, jeigu dėl jų specifikos yra reali tikimybė, kad potencialių pirkėjų bus nedaug. Valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės (toliau vadinama – bendrovė) akcijos gali būti privatizuojamos tiesioginių derybų būdu, jeigu jas įsigijęs potencialus pirkėjas – strateginis investitorius turės teisę įgyvendinti savo pasiūlymus.
8. Turto fondas turi parengti ir pateikti Privatizavimo komisijai kvalifikacinių kriterijų ir sąlygų projektą, kurio pagrindu tiesioginėms deryboms atrenkami potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai.
9. Privatizavimo komisijai pritarus potencialių pirkėjų – strateginių investitorių atrankos kvalifikacinių kriterijų ir sąlygų projektui, Turto fondas privalo Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbti apie ketinimą objektą privatizuoti tiesioginių derybų būdu, taip pat pakviesti ketinančius dalyvauti tiesioginėse derybose potencialius pirkėjus – strateginius investitorius pareikšti savo susidomėjimą numatomu privatizuoti objektu. Turi būti paskelbta:
9.1. įmonės, kurios akcijos parduodamos, pavadinimas, kodas įmonių registre, adresas ir pagrindinė veikla;
9.2. įmonės, kurios akcijos parduodamos, pagrindinės charakteristikos: įstatinio kapitalo dydis, metinė apyvarta ar metinė gamybos apimtis, darbuotojų skaičius, pagrindinė veikla, geografinė padėtis, įmonės produkcijos ar paslaugų dalis rinkoje ir trečiųjų asmenų teisės į tokią įmonę;
9.3. valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcijų skaičius, jų nominali vertė, dalis bendrovės įstatiniame kapitale ir preliminarus parduodamų akcijų skaičius;
9.5. Turto fondo darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos parengimą, pavardė, pareigos, adresas, telefono ir fakso numeriai;
10. Turto fondas taip pat gali tiesiogiai kreiptis į jam žinomus potencialius pirkėjus – strateginius investitorius, pateikdamas jiems tą pačią viešai skelbiamą informaciją.
11. Potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai, norintys pareikšti ar patvirtinti susidomėjimą ketinamu privatizuoti objektu, privalo iki nustatytojo laiko Turto fondui pateikti rašytinį pasiūlymą įsigyti šį privatizavimo objektą, taip pat kitą informaciją, nurodytą išankstinėse sąlygose, keliamose potencialiam pirkėjui – strateginiam investitoriui.
12. Turto fondas turi per 5 darbo dienas po to, kai pasibaigia terminas, per kurį potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai privalo nustatytąja tvarka pareikšti ar patvirtinti susidomėjimą privatizavimo objektu, įvertinti gautus kiekvieno jų rašytinius pasiūlymus ir nustatyti, ar jie atitinka potencialių pirkėjų – strateginių investitorių atrankos kvalifikacinius kriterijus ir sąlygas, kuriems yra pritarusi Privatizavimo komisija.
13. Turto fondas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 18 d. nutarime Nr. 1427 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 117-3023) nustatyta tvarka turi parengti ir pateikti Privatizavimo komisijai objekto privatizavimo tiesioginių derybų būdu programos ir potencialių pirkėjų – strateginių investitorių sąrašo projektus.
Tiesioginių derybų paskelbimas
15. Lietuvos Respublikos Vyriausybei patvirtinus objekto privatizavimo tiesioginių derybų būdu programą ir potencialių pirkėjų – strateginių investitorių sąrašą, informaciją apie objekto privatizavimą tiesioginių derybų būdu ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki privatizavimo dokumentų priėmimo pradžios Informaciniame privatizavimo biuletenyje skelbia Turto fondas.
16. Informaciniame privatizavimo biuletenyje turi būti paskelbta:
16.4. akcijų pradinė pardavimo kaina, jeigu ją nusprendžia skelbti Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar savivaldybė;
16.5. Turto fondo darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos vykdymą, pavardė, pareigos, adresas, telefono ir fakso numeriai;
16.6. kriterijai ir sąlygos, taikomi potencialiems pirkėjams – strateginiams investitoriams, dalyvaujantiems tiesioginėse derybose dėl privatizavimo objekto įsigijimo;
16.7. tiesioginių derybų dokumentų rinkinio pardavimo pradžia ir pabaiga bei atsiskaitymo už jį tvarka;
16.8. mokesčio už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį dydis (nuo 200 iki 5000 litų). Mokesčio už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį dydį kiekvienam privatizavimo objektui nustato Turto fondas, Privatizavimo komisijai pritarus;
16.9. potencialių pirkėjų – strateginių investitorių dokumentų priėmimo vieta, pradžios ir pabaigos datos bei laikas;
16.10. diskonto norma, taikoma atidėtoms įmokoms bei investicijoms, ir investicijų vertinimo pataisos koeficientas;
16.12. banko, kuriame atidaryta sąskaita atsiskaityti už privatizavimo objektą, pavadinimas, adresas, banko kodas ir sąskaitos numeris;
Tiesioginių derybų dokumentų rinkinio pardavimas
17. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame sąraše nurodyti potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai, pageidaujantys dalyvauti tiesioginėse derybose, privalo pateikti Turto fondui rašytinius prašymus parduoti tiesioginių derybų dokumentų rinkinius, kartu pridėdami banko dokumentą, patvirtinantį, kad į Turto fondo nurodytą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas Turto fondo nurodyto dydžio mokestis už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį. Prašymus parduoti tiesioginių derybų dokumentų rinkinius Turto fondas registruoja tiesioginių derybų dokumentų rinkinių pardavimo žurnale. Dokumentų rinkinys perduodamas pirkėjui asmeniškai arba kitą darbo dieną išsiunčiamas prašyme nurodytu adresu. Potencialūs pirkėjai, įsigiję tiesioginių derybų dokumentų rinkinį kitokiu būdu, negu nurodyta šiuose nuostatuose, tiesioginių derybų dokumentų rinkinių pardavimo žurnale neregistruojami, ir tokių pirkėjų paraiškos nenagrinėjamos. Prašymų parduoti tiesioginių derybų dokumentų rinkinį ir jų pardavimo žurnalo formas nustato Turto fondas.
18. Su potencialiu pirkėju, prieš jam įsigyjant tiesioginių derybų dokumentų rinkinį, Turto fondas sudaro sutartį, kurioje pirkėjas įsipareigoja neskleisti konfidencialios informacijos apie įmonę, kurios valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančios akcijos privatizuojamos, tiesioginių derybų procesą. Sutarties formą nustato Turto fondas.
19. Tiesioginių derybų dokumentų rinkinį sudaro:
19.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatai;
19.4. paraiškos dalyvauti tiesioginėse derybose forma (pavyzdinė paraiška pateikta Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 3-54), 1 priede);
19.5. pavyzdinės pirkimo-pardavimo sutarties projektas (pavyzdinė sutartis pateikta 19.4 punkte nurodytų nuostatų 2 priede);
Tiesioginių derybų dokumentų registravimas
20. Tiesioginėse derybose turi teisę dalyvauti kiekvienas Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame sąraše nurodytas potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, atitinkantis tiesioginių derybų kriterijus ir sąlygas, arba fizinių ar juridinių asmenų grupė, kurią kontroliuoja bent vienas nurodytajame sąraše esantis potencialus pirkėjas – strateginis investitorius. Kiekvienas potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, pasirašęs konfidencialumo pasižadėjimą ir šių nuostatų nustatyta tvarka įsigijęs tiesioginių derybų dokumentų rinkinį, įgyja teisę gauti iš įmonės informaciją, kurios reikia šiuose nuostatuose nurodytiems dokumentams parengti, taip pat savo lėšomis atlikti tos įmonės auditą ir kitokį teisinį ir finansinį patikrinimą.
21. Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, norintis dalyvauti tiesioginėse derybose, privalo pervesti į Turto fondo nurodytą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pradinį įnašą – ne mažiau kaip 5 procentus Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytos akcijų pradinės pardavimo kainos, o jeigu ši kaina nenurodyta,- parduodamų akcijų nominalios vertės. Jeigu reikiamas pradinis įnašas – daugiau kaip 100 tūkst. litų, potencialus pirkėjas – strateginis investitorius turi teisę pervesti tik 100 tūkst. litų.
22. Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, norintis įsiregistruoti tiesioginių derybų dalyviu, per Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtą tiesioginių derybų dokumentų priėmimo laiką Turto fondui turi pateikti:
22.3. investicijų planą, kuriame būtų numatyti pinigai ilgalaikiam ir trumpalaikiam materialiajam turtui įsigyti didinant bendrovės įstatinį kapitalą ir įsigijimo terminai;
22.4. pasiūlymus dėl pirkimo-pardavimo sutarties projekto arba pirkimo-pardavimo sutarties projektą;
22.5. įmonės registracijos pažymėjimo (užsienio potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai pateikia registracijos pažymėjimą ar jį atitinkantį dokumentą, legalizuotą nustatytąja tvarka) ir įstatų kopijas, naujausią įmonės finansinę metinę audituotą ataskaitą, įmonės vadovo ir vyriausiojo finansininko pasirašytą akcininkų, kurių akcijos sudaro daugiau kaip 5 procentus įmonės įstatinio kapitalo, sąrašą, – jeigu potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra įmonė;
22.6. fizinių ar (ir) juridinių asmenų grupės steigimo dokumentus, – jeigu potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra tokių asmenų grupė. Jeigu potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra fizinių asmenų grupė ar grupėje yra bent vienas fizinis asmuo, jos steigimo dokumentai turi būti patvirtinti notaro;
23. Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius 22 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti Turto fondui užklijuotame voke asmeniškai arba išsiųsti paštu įvertintu laišku su apyrašu ir apmokėtu pristatymu ar registruotu laišku. Ant voko rašomas Turto fondo arba savivaldybės privatizavimo institucijos pavadinimas ir adresas, privatizavimo objekto pavadinimas, kodas įmonių registre ir žodžiai „su tiesioginių derybų dokumentais“.
24. Vokai su tiesioginių derybų dokumentais registruojami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu šių dokumentų priėmimo laiku.
25. Užklijuotus vokus su tiesioginių derybų dokumentais Turto fondas registruoja tiesioginių derybų dalyvių registracijos žurnale (nurodomas dalyvių eilės numeris, jų dokumentų gavimo data ir laikas). Toks pat užrašas kartojamas ant gauto užklijuoto voko su tiesioginių derybų dokumentais. Kiekvienam potencialiam pirkėjui – strateginiam investitoriui, asmeniškai pateikusiam voką su tiesioginių derybų dokumentais, Turto fondo darbuotojas, atsakingas už objekto privatizavimo programos vykdymą, išduoda tiesioginių derybų dalyvio registracijos pažymėjimą. Tiesioginių derybų dalyvio registracijos pažymėjimo formą nustato Turto fondas.
26. Įregistruojami tie paštu atsiųsti užklijuoti vokai su tiesioginių derybų dokumentais, kurie gaunami iki Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodyto šių dokumentų priėmimo termino pabaigos. Vokus su tiesioginių derybų dokumentais, gautus paštu dar neprasidėjus jų registravimo terminui, Turto fondas įregistruoja pirmąją Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytą tiesioginių derybų dokumentų priėmimo dieną, suteikdamas jiems pirmuosius registracinius numerius pagal gavimo eiliškumą.
27. Turto fondo darbuotojai neturi teisės registruoti tiesioginių derybų dokumentų, jeigu pagal užrašą ant užklijuoto voko neįmanoma identifikuoti privatizavimo objekto.
28. Vokai su potencialių pirkėjų – strateginių investitorių pateiktais tiesioginių derybų dokumentais atplėšiami tik 36 punkte nurodytu laiku ir tvarka, išskyrus tuos šių nuostatų numatytus atvejus, kai potencialus pirkėjas – strateginis investitorius atsisako dalyvauti tiesioginėse derybose, o daugiau potencialių pirkėjų – strateginių investitorių neįsiregistruoja ir kai Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia objekto privatizavimo programos vykdymą.
29. Įregistravęs šiuose nuostatuose nurodyta tvarka Turto fonde voką su tiesioginių derybų dokumentais, iki paskutinės Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytos šių dokumentų priėmimo dienos potencialus pirkėjas – strateginis investitorius turi teisę:
29.1. pakeisti, papildyti pateiktus tiesioginių derybų dokumentus ar pateikti naujus (atšaukęs ankstesniuosius ir kartu nurodęs keičiamus ir pridedamus naujus dokumentus). Šiuo atveju potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, pateikdamas naują voką su tiesioginių derybų dokumentais, privalo raštu pranešti apie tai atsakingam už objekto privatizavimo programos vykdymą Turto fondo darbuotojui, kartu pateikdamas tiesioginių derybų dalyvio registracijos pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas turi pažymėti tiesioginių derybų dalyvių registracijos žurnale, kad dokumentai atšaukti ir pateiktas naujas vokas. Pateikusiam naują voką su papildytais ar pataisytais tiesioginių derybų dokumentais potencialiam pirkėjui – strateginiam investitoriui suteikiamas naujas registracijos numeris ir išduodamas naujas registracijos pažymėjimas. Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, atšaukęs savo dokumentus ir nepateikęs naujų, laikomas atsisakiusiuoju dalyvauti tiesioginėse derybose. Pradinis įnašas jam grąžinamas šių nuostatų nustatyta tvarka;
29.2. atsisakyti dalyvauti tiesioginėse derybose. Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius, atsisakęs dalyvauti tiesioginėse derybose, privalo raštu pranešti apie tai atsakingam už objekto privatizavimo programos vykdymą Turto fondo darbuotojui, kartu pateikdamas tiesioginių derybų dalyvio registracijos pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą ir asmens dokumentą. Turto fondo darbuotojas turi pažymėti tiesioginių derybų dalyvių registracijos žurnale, kad šis potencialus pirkėjas – strateginis investitorius atsisako dalyvauti tiesioginėse derybose, nurodyti atsisakymo datą, pasirašyti ir uždėti Turto fondo antspaudą. Potencialiam pirkėjui – strateginiam investitoriui, atsisakiusiam dalyvauti tiesioginėse derybose, tiesioginių derybų dokumentai grąžinami po šių dokumentų peržiūros arba pasibaigus jų priėmimo terminui, jeigu dalyvauti tiesioginėse derybose neįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas – strateginis investitorius. Pradinį įnašą be jokių atskaitymų Turto fondas grąžina į potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų dokumentų peržiūros arba per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų priėmimo termino pabaigos, jeigu dalyvauti tiesioginėse derybose neįsiregistruoja nė vienas potencialus pirkėjas – strateginis investitorius.
30. Jeigu Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė sustabdo ar nutraukia privatizavimo programos vykdymą jau po to, kai Turto fonde yra įregistruotas vokas su pateiktais tiesioginių derybų dokumentais, Turto fondas turi nedelsdamas apie tai informuoti potencialų pirkėją – strateginį investitorių. Pradinis įnašas ir mokestis už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį per 5 darbo dienas nuo tokio sprendimo priėmimo grąžinami į potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą.
Tiesioginių derybų rezultatų vertinimas
31. Tiesioginių derybų dalyvių pateiktus dokumentus nagrinėja ir vertina tiesioginių derybų komisija. Tiesioginių derybų komisija dirba ir turi teisę priimti sprendimus iki tos dienos, kurią įsigalioja pirkimo-pardavimo sutartis, pasirašyta su tiesioginių derybų laimėtoju. Tiesioginių derybų komisija įgaliota derėtis visais šiuose nuostatuose nurodytais privatizavimo sandorio sudarymo klausimais. Tiesioginių derybų komisiją (ne mažiau kaip 5 narių) sudaro Turto fondas.
32. Į tiesioginių derybų komisiją turi būti įtraukti Turto fondo darbuotojai ir (ar) valstybės (savivaldybės) institucijų atstovai. Turto fondas tiesioginių derybų komisijos teikimu gali pagal sutartis kviestis ekspertais konsultacinių įmonių, mokslo institucijų atstovus ir kitus asmenis.
33. Turto fondas turi teisę keisti tiesioginių derybų komisijos narius, jeigu:
34. Tiesioginių derybų komisijos sprendimai priimami paprastąja komisijos narių balsų dauguma protokoliškai. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamas komisijos pirmininko balsas.
35. Tiesioginių derybų komisijos nariai negali balsuoti dėl tiesioginių derybų dalyvių, su kuriais jie susiję artimais giminystės ryšiais (yra dalyvio sutuoktiniai, tėvai, vaikai, broliai, seserys) arba turi sutartinių įsipareigojimų.
36. Per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų dokumentų pateikimo termino pabaigos uždarame tiesioginių derybų komisijos posėdyje atplėšiami vokai su potencialių pirkėjų – strateginių investitorių pateiktais dokumentais. Tiesioginių derybų komisija, patikrinusi pateiktus dokumentus, rašo protokolą, kuriame nurodo dokumentus pateikusių potencialių pirkėjų – strateginių investitorių rekvizitus, pateiktų dokumentų pavadinimus ir bendrą lapų skaičių. Šį protokolą pasirašo visi tiesioginių derybų komisijos nariai, dalyvavę posėdyje.
37. Tiesioginių derybų komisija gali atmesti gautą potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus paraišką, jeigu nustatoma, kad:
37.1 potencialus pirkėjas – strateginis investitorius arba asmuo, užtikrinęs potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus prievolių vykdymą, yra nemokus arba jam iškelta bankroto byla;
37.2. potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus siūloma kaina yra mažesnė už privatizavimo objekto pradinę pardavimo kainą (jeigu ji buvo paskelbta Informaciniame privatizavimo biuletenyje);
37.3. potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus siūloma kaina yra mažesnė už Privatizavimo komisijos ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą minimalią privatizavimo objekto pardavimo kainą. Minimali privatizavimo objekto pardavimo kaina yra konfidenciali informacija. Pasiūlymą dėl minimalios privatizavimo objekto pardavimo kainos Turto fondas teikia Privatizavimo komisijai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti kartu su objekto privatizavimo programos projektu;
37.4. potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus pasiūlymai neatitinka Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtų objekto privatizavimo sąlygų;
37.5. pateikta paraiška dalyvauti tiesioginėse derybose ar kiti dokumentai neatitinka šių nuostatų reikalavimų arba potencialus pirkėjas – strateginis investitorius pateiktuose tiesioginių derybų dokumentuose yra nurodęs papildomas sąlygas, kurios iš esmės keičia skelbtas objekto privatizavimo sąlygas;
37.9. potencialus pirkėjas – strateginis investitorius nėra įsigijęs tiesioginių derybų dokumentų rinkinio šių nuostatų nustatyta tvarka;
37.10. tiesioginių derybų dokumentus pateikė asmuo, pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą negalintis būti potencialiu pirkėju, ar potencialus pirkėjas – strateginis investitorius neatitinka potencialiems pirkėjams – strateginiams investitoriams nustatytų išankstinių kriterijų ir sąlygų;
38. Potencialius pirkėjus – strateginius investitorius, kurių paraiškas tiesioginių derybų komisija atmeta, Turto fondas per 5 darbo dienas nuo tokio komisijos sprendimo priėmimo informuoja apie tai raštu, nurodydamas priežastis, ir grąžina pradinius įnašus be jokių atskaitymų (išskyrus 37.8 punkte nurodytą atvejį).
39. Turto fondas gali rinkti informaciją apie potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus patikimumą ir pateiktų duomenų teisingumą. Naudodamasis gauta informacija, Turto fondas privalo laikytis pasirašytų konfidencialumo įsipareigojimų.
40. Patikrintus tiesioginių derybų dokumentus tiesioginių derybų komisijos nariai turi per 15 darbo dienų išnagrinėti, įvertinti pateiktus tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymus.
41. Tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymai vertinami taip: sudedama potencialaus pirkėjo pasiūlyta kaina ir investicijų plane numatyta suma pinigų, kuriais bus didinamas bendrovės įstatinis kapitalas ir už kuriuos įsigyjamas ilgalaikis bei trumpalaikis materialusis turtas. Jeigu potencialus pirkėjas – strateginis investitorius įsipareigoja sumokėti už valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančias akcijas ne iš karto, jo pasiūlyta kaina nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo diskontuojama laikantis privatizavimo programoje nurodytos diskonto normos. Kai bendrovė, didindama įstatinį kapitalą iš papildomų įnašų:
41.1. neperžengia 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribos, būsimosios investicijos dauginamos iš objekto privatizavimo programoje nurodyto investicijų vertinimo pataisos koeficiento, kuris kinta nuo 0,1 iki 0,2, ir gautas rezultatas diskontuojamas laikantis objekto privatizavimo programoje nustatytos diskonto normos (jeigu investicija daroma vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos);
41.2. peržengia 1/2 ar 1/3 akcijų, suteikiančių balso teisę visuotiniame akcininkų susirinkime, ribą, būsimosios investicijos vertinamos taip: iš išleidžiamų akcijų emisijos kainos atimama akcijų nominali vertė ir gautas skirtumas diskontuojamas laikantis objekto privatizavimo programoje nustatytos diskonto normos (jeigu investicija daroma vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo dienos).
42. Vertinant užsienyje įregistruotų potencialių pirkėjų – strateginių investitorių pasiūlymus, atitinkama valiuta perskaičiuojama į litus Lietuvos banko nustatytu užsienio valiutos santykiu arba bazinės valiutos oficialiuoju kursu, galiojusiu paskutinę tiesioginių derybų dokumentų priėmimo dieną.
43. Užėmusiuoju pirmąją vietą pripažįstamas tiesioginių derybų dalyvis, kurio pasiūlytos kainos ir būsimųjų investicijų suma, apskaičiuota pagal 41 punktą, yra didžiausia, o kiti jo pasiūlymai atitinka privatizavimo programoje nurodytas privatizavimo sąlygas.
Tiesioginių derybų vykdymas
45. Turto fondas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po tiesioginių derybų komisijos priimto sprendimo visus įregistruotus potencialius pirkėjus tiesioginių derybų dalyvius apie tai informuoja raštu.
47. Pagal šiuose nuostatuose nurodytą vertinimo sistemą sudarius tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymų eilę, tiesioginių derybų komisija privalo nustatyti susitikimų su tiesioginių derybų dalyviais eiliškumą ir grafiką. Jeigu tiesioginių derybų dalyvių yra daugiau kaip du, tiesioginių derybų komisija pagal objekto privatizavimo programoje nustatytus kriterijus turi teisę atrinkti du geriausius pasiūlymus ir derėtis tik su dviem potencialiais pirkėjais – strateginiais investitoriais. Kitiems tiesioginių derybų dalyviams, kurie pagal šiuos nuostatus neatitinka potencialiems pirkėjams – strateginiams investitoriams keliamų reikalavimų, Turto fondas be jokių atskaitymų grąžina sumokėtus pradinius įnašus (per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų rezultatų įvertinimo) ir informuoja juos raštu apie tokį sprendimą.
49. Tiesioginių derybų komisija išsiunčia registruotu laišku kvietimą tiesioginių derybų dalyviams atvykti į tiesioginių derybų komisijos posėdį. Kvietimas pakartotinai gali būti siunčiamas ir faksu. Kvietimą, kuriame turi būti nurodyta tiesioginių derybų komisijos posėdžio diena, valanda ir vieta, pasirašo tiesioginių derybų komisijos pirmininkas. Pirmasis tiesioginių derybų komisijos posėdis, į kurį pakviestas pirmasis nustatytoje vertinimo eilėje tiesioginių derybų dalyvis, turi įvykti ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo tiesioginių derybų dokumentų peržiūros datos.
50. Jeigu potencialus pirkėjas – strateginis investitorius arba jo įgaliotas atstovas raštu atsisako derėtis arba neatvyksta į pirmąjį ar kurį nors kitą tiesioginių derybų komisijos posėdį ir iš anksto arba per artimiausias 5 dienas po paskirtos posėdžio dienos nepateikia tiesioginių derybų komisijos pripažintų pateisinamųjų dokumentų, komisija siūlo Turto fondui išbraukti šį potencialų pirkėją – strateginį investitorių iš tiesioginių derybų dalyvių sąrašo ir derybas su juo nutraukti. Turto fondas turi ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų komisijos pasiūlymo pateikimo priimti sprendimą dėl tiesioginių derybų su šiuo potencialiu pirkėju – strateginiu investitoriumi nutraukimo.
51. Tiesioginės derybos protokoluojamos. Kiekvieno tiesioginių derybų komisijos posėdžio protokolą pasirašo tiesioginių derybų komisijos pirmininkas, jos nariai ir tiesioginių derybų dalyvis. Komisijos narys, kuris nesutinka su protokole išdėstyta informacija, faktais arba priimtu sprendimu, pasirašydamas protokolą, įrašo ir savo nuomonę arba pastabas (arba išdėsto jas atskirame lape, kuris pridedamas prie protokolo).
52. Tiesioginių derybų komisijos posėdžio protokole turi būti pateikta:
52.1. tiesioginių derybų komisijos sudėtis, posėdyje dalyvavusių komisijos narių skaičius, tiesioginių derybų dalyvio pavardė ir (arba) dalyvio, kuriam jis atstovauja, pavadinimas;
52.4. tiesioginių derybų metu kilę klausimai, į kuriuos tiesioginių derybų dalyvis negali atsakyti iš karto, kada šiais klausimais vėl bus deramasi;
53. Visi tiesioginių derybų metu priimti žodiniai susitarimai įrašomi į protokolą. Tiesioginių derybų dalyvis raštu turi atsakyti į tuos klausimus (nurodomi terminai), į kuriuos negalėjo atsakyti iš karto.
54. Visi iš tiesioginių derybų dalyvio gauti rašytiniai patvirtinimai pridedami prie tiesioginių derybų komisijos posėdžių protokolų kaip neatskiriama jų dalis. Visi tiesioginių derybų komisijos posėdžių protokolai turi būti iš eilės sunumeruoti, susegti ir antspauduoti Turto fondo antspaudu. Protokolai saugomi Turto fonde 3 metus.
55. Tiesioginių derybų komisijos sprendimu tiesioginės derybos su potencialiu pirkėju – strateginiu investitoriumi nevykdomos arba nutraukiamos, jeigu:
55.1. derybų metu potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus pateikti rašytiniai įsipareigojimai neatitinka objekto privatizavimo programoje nustatytų sąlygų;
55.2. potencialus pirkėjas – strateginis investitorius nevykdo kitų šiuose nuostatuose nurodytų reikalavimų ar prievolių;
55.3. kyla nenumatytos aplinkybės (valstybėje įvedama nepaprastoji padėtis, ištinka stichinės nelaimės ir panašiai);
56. Kai tiesioginių derybų eigoje potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai atsisako toliau gerinti savo pasiūlymus, tiesioginių derybų komisija, remdamasi objekto privatizavimo programa ir šiuose nuostatuose pateikta vertinimo sistema, iš potencialių pirkėjų – strateginių investitorių, kurių pasiūlymai atitinka objekto privatizavimo programoje nustatytas sąlygas, išrenka tiesioginių derybų laimėtoją ir savo išvadą pateikia Turto fondui.
57. Kad būtų apsvarstytas su tiesioginių derybų laimėtoju suderintas pirkimo-pardavimo sutarties projektas, Turto fondas artimiausiam Privatizavimo komisijos posėdžiui turi pateikti:
Atsiskaitymas už tiesioginėse derybose įsigytą privatizavimo objektą
59. Jeigu už privatizavimo objektą sumokama iš karto, potencialus pirkėjas tiesioginių derybų laimėtojas per 30 darbo dienų nuo pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo privalo pateikti Turto fondui banko dokumentą, patvirtinantį, kad atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas patvirtintos kainos ir sumokėto pradinio įnašo skirtumas, taip pat teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą apie pajamų deklaravimą, jeigu tokios pažymos reikia pagal Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytą pajamų deklaravimo tvarką.
60 Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius gali valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės akcijų paketą pirkti dalimis. Tuomet pirkimo-pardavimo sutartyje numatomi keli pinigų pervedimo ir nuosavybės teisės perėmimo etapai (terminai). Tokių etapų negali būti daugiau kaip 5, vieno akcijų išpirkimo etapo trukmė negali būti ilgesnė kaip vieneri metai. Paskutinis akcijų išpirkimo etapas negali būti atidėtas daugiau kaip 5 metams, skaičiuojant nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo.
61 Pirkimo-pardavimo sutartyje nustatoma, kad:
61.1. už pirmąją akcijų paketo dalį (ne mažiau kaip 51 procentą privatizuojamo akcijų paketo) mokama ne mažiau kaip 60 procentų privatizuojamo akcijų paketo kainos, taip pat nurodomi per kiekvieną etapą išperkamų akcijų skaičius, atsiskaitymo tvarka, terminai;
61.3. už atidėtas eilines įmokas skaičiuojamos palūkanos nuo nesumokėtos visos akcijų paketo sumos. Palūkanų dydis nurodomas objekto privatizavimo programoje. Už laiku nesumokėtą eilinę įmoką ar palūkanas pirkėjas privalo sumokėti atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytus delspinigius, kurie skaičiuojami už kiekvieną pavėluotą dieną nuo laiku nesumokėtos sumos. Jeigu eilinė įmoka, palūkanos ir delspinigiai nesumokami per 60 dienų nuo atsiskaitymo termino pabaigos, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis nutraukiama, o visa, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, grąžinama valstybei (savivaldybei);
61.4. nutraukus pirkimo-pardavimo sutartį dėl pirkėjo kaltės, pirkėjo sumokėtos lėšos negrąžinamos. Nuostoliai, kuriuos valstybė (savivaldybė) patiria nutraukus pirkimo-pardavimo sutartį dėl to, kad pirkėjas nevykdo įsipareigojimų, išieškomi teismine tvarka.
62. Apie pirkėjo nesumokėtas eilines įmokas Finansų ministerija praneša Turto fondui, kuris imasi priemonių, kad šios įmokos, palūkanos bei delspinigiai būtų sumokėti arba sutartis nutraukta.
63. Jeigu per šių nuostatų nurodytą laiką tiesioginių derybų laimėtojas neatvyksta parengti pirkimo-pardavimo sutarties projekto arba neatvyksta pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties, arba nesumoka už tiesioginėse derybose įsigytą objektą, Turto fondas panaikina tiesioginių derybų rezultatus (sumokėti pradinis įnašas ir mokestis už tiesioginių derybų dokumentų rinkinį negrąžinami) ir gali pavesti tiesioginių derybų komisijai derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu.
64. Jeigu Turto fondas paveda tiesioginių derybų komisijai derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu, Turto fondas per 3 darbo dienas po tokio pavedimo išsiunčia šiam tiesioginių derybų dalyviui pranešimą pakartotinai sumokėti pradinį įnašą ir atvykti derėtis dėl privatizavimo objekto pirkimo. Jeigu per 15 darbo dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo tiesioginių derybų dalyvis nesumoka pradinio įnašo ir neatvyksta derybų arba, jam atvykus, per 25 darbo dienas tiesioginių derybų komisijai nepavyksta susitarti su juo, laikoma, kad jis atsisakė pirkti privatizavimo objektą. Pasibaigus nustatytam derybų terminui, pradinis įnašas be jokių atskaitymų jam grąžinamas per 5 darbo dienas.
Nuosavybės teisės dokumentų išdavimas
65. Teisę į nuosavybę potencialus pirkėjas – strateginis investitorius įgyja, kai pagal šiuos nuostatus sudaroma privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis, kurią pasirašo abi šalys. Nuosavybės teisės į privatizavimo objektą perdavimo dokumentas yra akcijų perdavimo ir priėmimo aktas, nurodytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarimu Nr. 1502 patvirtintų Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų 3 priede. Šis aktas sudaromas per 5 darbo dienas, pirkėjui visiškai sumokėjus už privatizavimo objektą, jeigu už jį sumokama iš karto, arba kiekvieną kartą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytu laiku, jeigu akcijos išperkamos etapais. Akcijų perdavimo ir priėmimo aktas sudaromas 3 egzemplioriais, ir jų po vieną perduodama įmonei, kurios akcijos buvo parduotos, Turto fondui bei pirkėjui. Pirkėjas (jo įgaliotas asmuo), atvykęs pasirašyti akcijų perdavimo ir priėmimo akto, turi pateikti asmens dokumentą.
66. Teisė valdyti, naudoti privatizavimo objektą (akcijas) ir juo (jomis) disponuoti pirkėjui pereina nuo akcijų perdavimo ir priėmimo akto įregistravimo, kai:
66.1. pirkėjo vardu atidaroma vertybinių popierių sąskaita ir joje įrašomos pirkėjui nuosavybės teise priklausančios akcijos (parduodant akcinių bendrovių akcijas);
67. Atitinkama įgaliota valstybės institucija kontroliuoja, kaip vykdomos Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtos ir pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytos papildomos privatizavimo sąlygos (paminklosaugos, aplinkos apsaugos ir kt.). Turto fondas kontroliuoja, kaip vykdomos kitos sutartyje nurodytos sąlygos ir pirkėjo įsipareigojimai. Apie tai, kad pirkėjas nevykdo papildomų privatizavimo sąlygų arba vykdo jas netinkamai, atitinkama valstybės institucija informuoja Turto fondą.
Neįvykusios tiesioginės derybos
68. Tiesioginės derybos laikomos neįvykusiomis, jeigu:
68.3. patikrinus atsiųstus tiesioginių derybų dokumentus, paaiškėja, kad nė vienas iš jų neatitinka tiesioginių derybų reikalavimų;
68.4. dėl šiuose nuostatuose nurodytų priežasčių Turto fondas anuliuoja tiesioginių derybų rezultatus ir nepaveda tiesioginių derybų komisijai derėtis su antrąją vietą užėmusiu tiesioginių derybų dalyviu;
69. Turto fondas Privatizavimo komisijos pritarimu gali sudaryti naują neparduoto objekto privatizavimo programą. Ją sudarydamas, Turto fondas gali siūlyti Privatizavimo komisijai pakeisti šio objekto privatizavimo būdą, sąlygas, nukainoti jį ir panašiai. Taip pat Turto fondas gali priimti sprendimą reorganizuoti valstybės (savivaldybės) kontroliuojamą įmonę, jeigu toks reorganizavimas padidins galimybę ją privatizuoti.
70. Turto fondas gali siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei išbraukti neparduotą objektą iš privatizavimo objektų sąrašo.
Baigiamoji dalis
Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo
tiesioginių derybų būdu nuostatų
priedas
_____________________________________ (Valstybės turto fondas ar savivaldybės institucija, vykdanti savivaldybės turto privatizavimą) _____________________________________ (parengimo vieta)
|
PAŽYMA 199__ m. __________________ d. Nr. ______
|
Dėl tiesioginių derybų dalyvių
____________________________________________________
(privatizavimo objekto pavadinimas ir kodas įmonių registre)
____________________________________________________
(tiesioginių derybų data)
Eil. Nr. |
Vokų priėmimo data* ir laikas (minutės tikslumu) |
Tiesioginių derybų dalyvio vardas, pavardė (pavadinimas, kodas įmonių registre) ir adresas |
Siūloma kaina** (litais) |
Diskontuota kaina (litais)** |
Siūloma investicijų suma (litais)** |
Diskontuota investicijų suma (litais)** |
Bendra diskontuota suma (litais)** |
Pradinis įnašas** (litais) |
Galutinio atsiskaitymo data** |
Tiesioginių derybų dalyvio pateiktų dokumentų trūkumai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Jeigu vokai atsiųsti paštu, įrašoma gavimo data.
**Pildoma pirmojo tiesioginių derybų komisijos posėdžio metu, atplėšus vokus su pateiktais pasiūlymais.
Tiesioginių derybų komisijos pirmininkas (parašas) (vardo raidė, pavardė)
Tiesioginių derybų komisijos nariai (parašai) (vardų raidės, pavardės)
A. V.
______________