LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOORDINAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO
2003 m. vasario 3 d. Nr. 182
Vilnius
2. Ministrai, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų vadovai ir apskričių viršininkai per 3 savaites po šio nutarimo įsigaliojimo turi paskirti savo institucijos padalinį (ar valstybės tarnautoją), atsakingą už institucijoje vykdomų informacinės visuomenės plėtros projektų koordinavimą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. vasario 3 d. nutarimu
Nr. 182
INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS KOORDINAVIMO METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Informacinės visuomenės plėtros koordinavimo metodikos (toliau vadinama – Metodika) tikslas – nustatyti informacinės visuomenės plėtros planavimo ir stebėsenos (monitoringo) tvarką.
2. Informacinės visuomenės plėtros koordinavimo pagrindinės procedūros šioje Metodikoje nustatomos atsižvelgiant į ministerijų, Vyriausybės įstaigų, įstaigų prie ministerijų ir apskričių viršininkų administracijų (toliau vadinama – institucijos) strateginių veiklos planų rengimą, programų vykdymo kontrolę, vertinimą ir informacinių sistemų, registrų kūrimą reglamentuojančius teisės aktus, taip pat į institucijų nuostatuose apibrėžtą kompetenciją įgyvendinti informacinės visuomenės plėtrą šalyje.
3. Šioje Metodikoje vartojamos sąvokos:
Informacinės visuomenės plėtros projektas (priemonė) – užsibrėžto uždavinio informacinės visuomenės plėtros srityje įgyvendinimo būdas (sprendinys), kuriam naudojami žmonių, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
Informacinės visuomenės plėtros koordinavimas – institucijų, atsakingų už informacinės visuomenės plėtros strateginiame plane ir kituose Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintuose dokumentuose numatytų projektų (priemonių) vykdymą, veiksmų derinimas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus tikslus ir prioritetus informacinės visuomenės plėtros srityje ir kuo racionaliau naudojant lėšas numatytiems tikslams pasiekti; stebėsenos (monitoringo) organizavimas; informacinės visuomenės plėtrą ir informacinės infrastruktūros eksploatavimą reglamentuojančių teisės aktų rengimas.
Lėšos informacinės visuomenės plėtrai – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir fondų, Europos Bendrijų programų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų šaltinių lėšos informacinės visuomenės plėtros projektams (priemonėms) įgyvendinti ir informacinei infrastruktūrai eksploatuoti.
II. LIETUVOS INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS DETALIŲJŲ (METINIŲ) PLANŲ RENGIMAS IR LĖŠŲ JIEMS ĮGYVENDINTI PLANAVIMAS
4. Institucijos kasmet iki vasario 15 d. teikia Informacinės visuomenės plėtros komitetui prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Komitetas) pasiūlymus dėl Lietuvos informacinės visuomenės plėtros strateginiame plane (toliau vadinama – strateginis planas) numatytų prioritetų, tikslų, rezultatų ar atsakingų vykdytojų patikslinimo ar papildymo ateinantiems trejiems metams, atsižvelgdamos į kituose strateginiuose ir programiniuose dokumentuose (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001–2004 metų programos įgyvendinimo priemonėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. spalio 4 d. nutarimu Nr. 1196 (Žin., 2001, Nr. 86-3015), Informacijos technologijų saugos valstybinėje strategijoje ir jos įgyvendinimo plane, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1625 (Žin., 2001, Nr. 110-4006), ir kitur) numatytus tikslus ir priemones, susijusius su Lietuvos informacinės visuomenės plėtra.
5. Remdamasis institucijų pateiktais pasiūlymais ir strateginiu planu, Komitetas kasmet iki kovo 1 d. parengia Lietuvos informacinės visuomenės plėtros atitinkamų metų detaliojo plano (toliau vadinama – detalusis planas) metmenis. Detaliojo plano metmenyse nurodomi tikslai ir atitinkamų metų priemonės jiems įgyvendinti. Parengto detaliojo plano metmenys pateikiami institucijoms, atsakingoms už numatytų tikslų įgyvendinimą.
6. Atsakingos institucijos per mėnesį pateikia pasiūlymus dėl konkrečių priemonių tikslams įgyvendinti (tai gali būti investicijų projektai, studijos ir t.t., taip pat priemonės, kurioms vykdyti nereikia asignavimų, pvz., teisės aktų rengimas), jų įvykdymo laiko, lėšų poreikio, vykdytojų. Į detaliojo plano projektą siūlomi įtraukti investicijų projektai aprašomi pagal Komiteto direktoriaus įsakymu patvirtintą formą.
7. Komitetas, atsižvelgdamas į institucijų pasiūlymus, parengia Lietuvos informacinės visuomenės plėtros atitinkamų metų detaliojo plano projektą, kuriame numatomos priemonės (projektai) strateginiame plane ir kituose planavimo dokumentuose informacinės visuomenės plėtros klausimais suformuluotiems prioritetams ir tikslams įgyvendinti atitinkamais biudžetiniais metais.
8. Parengtas detaliojo plano projektas svarstomas Komiteto organizuojamuose pasitarimuose su Vidaus reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos ir kitų suinteresuotų institucijų (kurių priemonės svarstomos) atstovais.
9. Parengtą detaliojo plano projektą Komitetas kasmet iki balandžio 30 d. teikia svarstyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės Informacinės visuomenės plėtros komisijai (toliau vadinama – Komisija). Kartu su detaliojo plano projektu Komitetas teikia detaliojo plano projekto priemonių, dėl kurių nesutarta su Vidaus reikalų ministerijos, Susisiekimo ministerijos ar institucijų, atsakingų už atitinkamų priemonių vykdymą, atstovais, sąrašą, nurodydamas abiejų pusių argumentus.
10. Komisijai pritarus detaliojo plano projektui, Komitetas teikia jį Finansų ministerijai ir institucijoms, atsakingoms už numatytų priemonių vykdymą.
11. Institucijos, rengdamos strateginius atitinkamų metų veiklos planus, įtraukia į savo programas informacinės visuomenės plėtros priemones iš Komisijos aprobuoto Lietuvos informacinės visuomenės plėtros atitinkamų metų detaliojo plano projekto, taip pat priemones, skirtas informacinei infrastruktūrai eksploatuoti. Visas šias priemones, susijusias su informacinės visuomenės plėtra, institucijos, vadovaudamosi Strateginio planavimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312), 37 punktu, nurodo formoje „Informacija apie dalyvavimą tarpinstitucinėje programoje“ (Strateginio planavimo metodikos 3 priedas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytais terminais teikia Finansų ministerijai kartu su strateginiu veiklos planu, o informacijos apie dalyvavimą tarpinstitucinėje programoje patvirtintą kopiją – ir Komitetui (kartu siunčiama ir elektroninė forma).
12. Atsižvelgdamas į gautą informaciją, Komitetas sudaro suvestinę pagal Strateginio planavimo metodikos 4 priede nustatytą formą („Informacija apie tarpinstitucinės programos vykdymo koordinavimą“) ir per 10 darbo dienų nuo institucijų strateginių veiklos planų pateikimo Finansų ministerijai dienos teikia ją Komisijai ir Finansų ministerijai.
13. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei pritarus patikslintiems institucijų strateginiams veiklos planams, institucijos, atsakingos už atitinkamų metų detaliojo plano projekte numatytų priemonių vykdymą, dar kartą apsvarsto jų kompetencijai priskirtas detaliojo plano projekto priemones ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikia Komitetui informaciją apie atitinkamų metų detaliojo plano projekto pakeitimus, atsiradusius patikslinus strateginius veiklos planus (dar kartą pildo Strateginio planavimo metodikos 3 priedo formą). Atsižvelgdamas į gautą informaciją, Komitetas patikslina Lietuvos informacinės visuomenės plėtros atitinkamų metų detaliojo plano projektą ir teikia jį tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
III. INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS INVESTICIJŲ PROJEKTŲ DERINIMAS
15. Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektų derinimo ir vertinimo tvarką reglamentuoja šio skyriaus nuostatos ir Komiteto direktoriaus įsakymai, kuriais sudaroma Investicijų projektų derinimo komisija, nustatoma jos darbo tvarka (reglamentas, vertinimo kriterijai: atitikimas strateginiuose dokumentuose numatytus tikslus, suderinamumas su kitais projektais, ekonominiai aspektai ir panašiai).
16. Institucijos ne vėliau kaip prieš 6 darbo dienas iki numatyto investicijų projektų pateikimo termino Finansų ministerijai teikia juos derinti Komitetui.
17. Komitetas per 5 darbo dienas pateikia institucijoms pasiūlymus ir išvadas, ar tikslinga įgyvendinti investicijų projektus (toliau vadinama – išvados). Šios išvados turi būti parengtos laikantis Informacinės visuomenės plėtros investicijų projektų derinimo ir vertinimo tvarkos. Komitetas gali prašyti, kad institucijos, atsižvelgdamos į išvadose išdėstytas pastabas ir pasiūlymus, pateiktų papildomus paaiškinimus arba pakartotinai derintų investicijų projektus. Institucijos kartu su suderintais investicijų projektais teikia Finansų ministerijai ir Komiteto išvadas.
18. Pasibaigus terminui, iki kurio investicijų projektai gali būti teikiami Finansų ministerijai, Komitetas per 5 darbo dienas parengia ir teikia svarstyti Komisijai institucijų informacinės visuomenės plėtros investicijų projektų rekomendacinį sąrašą pagal prioritetus (toliau vadinama – rekomendacinis sąrašas), kuriame nurodomi suderintų projektų pavadinimai, institucijų pageidaujami asignavimai, Komiteto siūlomi skirti asignavimai, taip pat pridedamas nesuderintų (siūlomų nevykdyti) projektų sąrašas.
IV. INFORMACINĖS VISUOMENĖS PLĖTROS STEBĖSENA
20. Komitetas stebi, analizuoja ir vertina, kaip įgyvendinami informacinės visuomenės plėtros tikslai, kaip laikomasi teisės aktų, reglamentuojančių informacinių sistemų ir registrų kūrimą, reikalavimų. Prireikus Komitetas teikia informaciją institucijų vadovams ir Komisijai, kad jie galėtų priimti atitinkamus sprendimus.
21. Informaciją apie tai, kaip įgyvendinami informacinės visuomenės plėtros tikslai, Komitetas kaupia duomenų bazėje ir skelbia Komiteto tinklalapyje.
22. Komitetas rengia Lietuvos informacinės visuomenės plėtros metinę ataskaitą jam pateiktų ataskaitų (vadovaujantis Strateginio planavimo metodikos 63 punktu), Finansų ministerijai pateiktos informacijos apie programas, kurių vykdymo metu buvo nustatyta netikslumų arba trūkumų efektyvumo požiūriu (vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų vykdymo kontrolės ir vertinimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 379 (Žin., 2001, Nr. 35-1035; 2002, Nr. 52-2010), Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pateiktos suvestinės statistinės informacijos apie investicijoms skirtų valstybės lėšų naudojimą (vadovaujantis Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 (Žin., 2001, Nr. 37-1251) ir gautų duomenų iš Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės pagrindu. Parengtą Lietuvos informacinės visuomenės plėtros metinę ataskaitą Komitetas teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Prie ataskaitos pridedama informacija pagal Strateginio planavimo metodikos 8 priede nustatytą formą („Koordinuojančios institucijos informacija apie tarpinstitucinės programos įgyvendinimą pagal gautą informaciją per ataskaitinį laikotarpį“), taip pat kita informacija apie informacinės visuomenės plėtrai atitinkamais metais panaudotas lėšas.
Šiame punkte minimos institucijos teikia nurodytuosius duomenis Komitetui tarpusavyje suderinta tvarka arba suteikia galimybę susipažinti su jais.