LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSIOJI RINKIMŲ KOMISIJA
S P R E N D I M A S
DĖL AUKŲ LAPŲ, POLITINIŲ KAMPANIJŲ FINANSAVIMO ATASKAITŲ IR APSKAITOS ŽINIARAŠČIŲ
1997 m. lapkričio 19 d. Nr. 291
Vilnius
Vyriausioji rinkimų komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos politinių kampanijų finansavimo kontrolės įstatymu (Žin., 1997, Nr. 104-2626), nusprendžia:
1. Patvirtinti:
1.1. Aukų lapų užsakymo, gamybos, platinimo, įsigijimo, naudojimo, apskaitos ir likvidavimo tvarką (1 priedas);
1.2. aukų lapų formas, kuriose nustatyti privalomi aukų lapų rekvizitai ir tekstas:
1.2.1. aukų lapą, kuriame politinės kampanijos metu registruojama dovana (auka), gaunama iš įmonės ar kito juridinio asmens;
1.3. Apskaitos žiniaraščio, kuriame politinės kampanijos laikotarpiu iš pirminių apskaitos dokumentų (aukų lapų ir bankų išrašų) registruojamos visos pajamos ir išlaidos, formą;
2. Nustatyti, kad partijos, kandidatai, pretendentai į kandidatus, referendumų iniciatoriai politinės kampanijos laikotarpiu Vyriausiajai rinkimų komisijai gali pateikti aukų lapų maketus, pagal kuriuos spausdinami aukų lapai, jeigu šie maketai atitinka patvirtintas aukų lapų formas ir specialios apskaitos dokumentų blankų reikalavimus.
PATVIRTINTA
Vyriausiosios rinkimų komisijos
1997 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. 291
1 priedas
Aukų lapų užsakymo, gamybos, platinimo, įsigijimo, naudojimo, apskaitos ir likvidavimo tvarka
Bendroji dalis
1. Aukų lapai yra specialūs apskaitos dokumentų blankai, kuriuose registruojamos politinės kampanijos metu visos gaunamos dovanos (aukos). Šie lapai yra privalomi pirminiai apskaitos dokumentai, patvirtinantys partijos, kandidato, pretendento į kandidatus, referendumo iniciatorių pajamas.
Aukų lapų blankų užsakymas ir gamyba
2. Vyriausioji rinkimų komisija aukų lapų gamybos tiražo paraiškas teikia Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Finansų ministerijos.
3. Blankai gaminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. spalio 24 d. nutarimu Nr. 1230 „Dėl Specialių apskaitos dokumentų blankų užsakymo, gamybos, technologinės apsaugos, platinimo, įsigijimo, naudojimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 104-2384, Nr. 119-2792; 1997, Nr. 6-107, Nr. 20-462, Nr. 59-1378, Nr. 85-2140) patvirtinta Specialių apskaitos dokumentų blankų užsakymo, gamybos, technologinės apsaugos, platinimo, įsigijimo, naudojimo ir likvidavimo tvarka, išskyrus šioje tvarkoje numatytas išimtis.
5. Aukų lapų komplektą sudaro trys lapai. Užsakymo vykdymą kontroliuoja Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos.
6. Aukų lapai turi būti numeruojami septynženkliais eilės numeriais nuo Nr. 0000001 iki Nr. 9999999 spaustuvėje, nurodoma jų serija, kuri žymima dviem lietuvių abėcėlės raidėmis AK.
Aukų lapų platinimas ir įsigijimas
8. Aukų lapus platina Vyriausioji rinkimų komisija aukų gavėjui iš anksto apmokėjus arba pagal pateiktą garantinį apmokėjimo raštą.
9. Partijos, kandidatai, pretendentai į kandidatus ir referendumų iniciatoriai aukų lapus įsigyja tik Vyriausiojoje rinkimų komisijoje. Norint įsigyti aukų lapus, pateikiama:
9.1. paraiška aukų lapams įsigyti. Joje nurodomas partijos pavadinimas, kandidato, pretendento į kandidatus vardas, pavardė, asmens kodas, referendumo iniciatorių grupės pavadinimas, adresas bei jų registravimo akto numeris ir data, norimų įsigyti aukų lapų komplektų kiekis, aukų lapus atsiimančio asmens vardas, pavardė ir asmens kodas, paraiškos pateikimo data, partijos, referendumo iniciatorių grupės atstovų, kandidatų ar pretendentų į kandidatus vardai, pavardės, parašai;
9.2. partijos, kandidato, pretendento į kandidatus, referendumo iniciatorių grupės registracijos akto originalai (pirmą kartą politinės kampanijos metu įsigyjant aukų lapus), o antrą kartą ir vėliau – kopijos;
9.3. įgaliojimas (jeigu aukų lapus atsiima ne pats kandidatas ar pretendentas į kandidatus ar referendumo iniciatorių grupės narys);
10. Jeigu į aukos lapą spausdinant nėra įrašyta kandidato, pretendento į kandidatus vardas, pavardė arba partijos, referendumo iniciatorių grupės pavadinimas, šiuos duomenis, atsiimdamas aukų lapus iš Vyriausiosios rinkimų komisijos, turi įrašyti atsiimantis asmuo.
12. Šios tvarkos 9.1 punkte bei 9.2 punkte nurodyti dokumentai (dokumentų kopijos) saugomi Vyriausiosios rinkimų komisijos archyve, laikantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų bendrųjų dokumentų saugojimo terminų.
Aukų lapų naudojimas
14. Visi aukų lapų egzemplioriai pildomi vienodai – ranka (šratinuku) ar techninėmis priemonėmis įskaitomai, be trynimų, braukymų ir taisymų. Sugadinti ir anuliuoti aukų lapai, ant kiekvieno egzemplioriaus užrašius „Sugadinta“ arba „Anuliuota“, registruojami Apskaitos žiniaraštyje su atitinkama žyma „Sugadinta“ arba „Anuliuota“.
15. Aukų lapai išrašomi iš karto po dovanos (aukos) gavimo. Pirmasis aukų lapo egzempliorius paliekamas dovanos aukotojui, antrąjį aukos gavėjas kartu su Apskaitos žiniaraščiu ir Politinės kampanijos finansavimo ataskaita pateikia Vyriausiajai rinkimų komisijai, trečiasis lieka aukos gavėjui.
16. Aukų lapo privalomieji rekvizitai:
16.2. dovanos (aukos) gavėjo – partijos, referendumo iniciatorių grupės pavadinimas, kandidato, pretendento į kandidatus vardas, pavardė;
16.3. aukotojo – juridinio asmens ar įmonės, neturinčios juridinio asmens statuso, pavadinimas, kodas, adresas arba fizinio asmens kodas, vardas ir pavardė, adresas;
16.4. dovanos (aukos) pavadinimas: pinigai, daiktai, suteiktos paslaugos ar kitokia piniginę vertę turinti parama;
16.5. piniginės dovanos (aukos) pateikimo būdas: grynaisiais, pavedimu per banką, nurodant pavedimo numerį ir datą;
18. Apskaitos žiniaraščiuose nurodomi pajamas ir išlaidas patvirtinančių dokumentų rekvizitai (pavadinimas, serija ir numeris, data) ir sumos bei pasirašoma.
Aukų lapų apskaita
20. Aukų lapų apskaitą tvarko kandidatai, pretendentai į kandidatus, partijos, referendumų iniciatoriai arba jų įgalioti asmenys. Aukų lapų apskaitos dokumentuose privaloma nurodyti aukų rinkėjų, kuriems išduodami aukų lapai, vardai, pavardės, adresai, asmens kodai ir jiems išduotų aukų lapų numeriai ir serijos.
21. Pasibaigus politinei kampanijai, visi aukų lapų naudotojai – partijos, kandidatai, pretendentai į kandidatus, taip pat referendumų iniciatoriai – kartu su galutine politinės kampanijos metu gautų aukų ir kitų lėšų bei dovanų naudojimo ataskaita (Politinės kampanijos finansavimo ataskaita) ir Apskaitos žiniaraščiu pateikia Vyriausiajai rinkimų komisijai aukų lapų naudojimo ataskaitą.
22. Aukų lapų naudojimo ataskaitoje nurodoma:
24. Aukų lapų dingimo faktas per vieną darbo dieną įforminamas aktu, kurio vienas egzempliorius perduodamas Vyriausiajai rinkimų komisijai, o kitas lieka pas aukų lapų gavėją ir pranešama Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Finansų ministerijos. Akte nurodoma: dingusių aukų lapų serija, numeriai, dingimo priežastys ir aplinkybės. Aktą pasirašo kandidatas, pretendentas į kandidatus, partijos vadovas, referendumo iniciatorių grupės narys ir už aukų lapų naudojimą atsakingas asmuo. Jeigu aukų lapų dingimo faktas buvo užregistruotas teisėsaugos institucijose, Vyriausiajai rinkimų komisijai su aktu pristatoma ir pažymos apie šio įvykio užregistravimą kopija. Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos informaciją apie aukų lapų dingimą per 3 dienas paskelbia „Valstybės žiniose“.
Aukų lapų likvidavimo tvarka
25. Pasibaigus politinei kampanijai, ne vėliau kaip per 25 dienas visi nepanaudoti aukų lapai grąžinami Vyriausiajai rinkimų komisijai. Lapų grąžinimas įforminamas aktu, kuris surašomas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas lieka Vyriausiojoje rinkimų komisijoje, antras atiduodamas aukų lapų naudotojui, grąžinusiam lapus. Už nepanaudotus ir grąžintus Vyriausiajai rinkimų komisijai aukų lapus pinigai negrąžinami. Vyriausiajai rinkimų komisijai perduotus aukų lapus sunaikina jos pirmininko įsakymu sudaryta komisija.
Baigiamosios nuostatos
27. Šios tvarkos kontrolę pagal savo kompetenciją vykdo Vyriausioji rinkimų komisija ir Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos.