LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITŲ IŠ NACIONALINIŲ LĖŠŲ FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ BENDRŲJŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2010 m. lapkričio 8 d. Nr. 3D-979
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 (Žin., 1998, Nr. 83-2327; 2008, Nr. 46-1732), 7.21 ir 7.22 punktais ir siekdamas supaprastinti Žemės ūkio ministerijos ir Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos vykdomą valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių administravimą:
1. Tvirtinu Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles (pridedama).
2. Pavedu Žemės ūkio ministerijos administracijos padaliniams iki 2010 m. gruodžio 15 d. pakeisti šio įsakymo 1 punkte nurodytų Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių 3 punkte nurodytų priemonių įgyvendinimo taisykles.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2010 m. lapkričio 8 d.
įsakymu Nr. 3D-979
VALSTYBĖS PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIUI, MAISTO ŪKIUI, ŽUVININKYSTEI IR KAIMO PLĖTRAI IR KITŲ IŠ NACIONALINIŲ LĖŠŲ FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ BENDROSIOS ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrosios administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija) vykdomų programų priemonių, kurias administruojant dalyvauja Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Priemonės), bendruosius reikalavimus. Kiekvienos Priemonės administravimo ir finansavimo tvarka nustatoma tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
2. Šios Taisyklės parengtos vadovaujantis 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1857/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažoms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žemės ūkio produktų gamyba, iš dalies keičiančiu reglamentą (EB) Nr. 70/2001 (OL 2006 L 358 p. 3), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5), 2007 m. liepos 24 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 875/2007 dėl EB Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis valstybės pagalbai žuvininkystės sektoriuje, iš dalies keičiančiu reglamentą (EB) Nr. 1860/2004 (OL 2007 L 193, p. 6), 2007 m. gruodžio 20 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1535/2007 dėl EB sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio produktų gamybos sektoriuje (OL 2007 L 337, p. 35), 2008 m. liepos 22 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 736/2008 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo valstybės pagalbai mažosioms ir vidutinėms įmonėms, kurios verčiasi žuvininkystės produktų gamyba, perdirbimu ir prekyba (OL 2008 L 201, p. 16), 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 800/2008, skelbiančiu tam tikrų rūšių pagalbą suderinama su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3), bei Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 72-3009; 2008, Nr. 81-3174).
3. Taisyklių nuostatos taikomos šioms Priemonėms:
3.11. „Parama asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungoje (toliau – ES) ir tarptautinėse organizacijose mokesčiui mokėti, atstovavimo Europos Sąjungos ir tarptautinėse organizacijose išlaidoms finansuoti“;
3.14. „Paramos teikimas už šalutinių gyvūninių produktų, neskirtų vartoti žmonėms, pašalinimą ir sunaikinimą (schemos Nr. XA 249/2009 pakeitimas)“;
3.16. „Dalies palūkanų už trumpalaikiam turtui įsigyti suteiktus kreditus, paimtus nuo 2007 m. gegužės 1 d., kompensavimas“;
3.18. „Dalies draudimo įmonių išlaidų, susidariusių išmokant draudimo išmokas už nuostolius, patirtus dėl stichinės sausros, kompensavimas“;
4. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:
Administracinis patikrinimas – Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) atliekamas tikrinimas siekiant patikrinti pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų duomenų teisingumą ir išlaidų tinkamumą paramai gauti.
Nacionalinė parama žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – nacionalinė parama) – iš Lietuvos valstybės biudžeto lėšų teikiama valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai, nereikšminga (de minimis) pagalba ir (arba) kita parama, skirta Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai veiklai remti.
Nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai paraiška (toliau – paraiška) – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytos formos dokumentas, užpildytas fizinio arba juridinio asmens, siekiančio gauti paramą pagal tą Priemonę, ir pateiktas tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai institucijai.
Pagalbos gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka ir jose nurodytos institucijos patvirtintas valstybės pagalbai žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) nereikšmingai (de minimis) pagalbai gauti.
Paramos gavėjas – fizinis ar juridinis asmuo, tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklių nustatyta tvarka ir jose nurodytos institucijos patvirtintas kitai nacionalinei paramai žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai, negu valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir (arba) nereikšminga (de minimis) pagalba, gauti.
Pareiškėjas – fizinis ar juridinis asmuo, teikiantis nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai paraišką pagal tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisykles.
Patikra vietoje – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse numatytos institucijos atliekamas fizinis pareiškėjo, paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų duomenų ir dokumentų arba pagal tą Priemonę vykdomos veiklos patikrinimas vietoje.
Pažyma – tam tikros Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytos formos dokumentas, užpildytas už duomenų teikimą atsakingo juridinio asmens ir teikiamas tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai institucijai dėl nacionalinės paramos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai išmokėjimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjui.
Valstybės pagalba žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai (toliau – valstybės pagalba) – bet kokia priemonė, atitinkanti Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytus kriterijus ir teikiama Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytai žemės ūkio, maisto ūkio, žuvininkystės ir kaimo plėtros veiklai remti.
Kitos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme ir (arba) tam tikrų Priemonių įgyvendinimo taisyklėse.
II. BENDRIEJI PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ REIKALAVIMAI
5. Priemonės administruojamos pagal Priemonių įgyvendinimo taisykles, kuriose nurodoma:
5.6. tinkamumo nacionalinei paramai gauti reikalavimai nacionalinę paramą siekiantiems gauti asmenims;
5.11. mokėjimo prašymų, tarpinių mokėjimo prašymų, išlaidų pagrindimo suvestinių, tarpinių išlaidų pagrindimo suvestinių formų tvirtinimo, teikimo ir vertinimo tvarka (nurodoma tose Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pagal kurias pareiškėjai teikia minėtus dokumentus);
5.12. nuostatos dėl nereikšmingos (de minimis) pagalbos taikymo (nurodoma tose Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pagal kurias skiriama nereikšminga (de minimis) pagalba);
5.13. nacionalinės paramos lėšų išmokėjimo tvarka paramos ir (arba) pagalbos gavėjams ir lėšų išmokėjimo būdai;
6. Priemonių įgyvendinimo taisyklės skelbiamos teisės aktų nustatyta tvarka bei Ministerijos ir Agentūros interneto svetainėse (Ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt).
7. Patikrų vietoje atlikimo tvarka nurodoma tose Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pagal kurias reikalinga atlikti patikras vietoje, arba Agentūros patvirtintame Darbo procedūrų apraše, kuris skelbiamas teisės aktų nustatyta tvarka.
8. Nustatant konkrečios Priemonės paraiškos formą ir kartu su paraiška prašomus pateikti dokumentus bei jų turinį, turi būti atsižvelgiama, kad prašoma informacija būtų esminė ir būtina siekiant įvertinti pareiškėjo, jo partnerių, jei numatyta, ir paraiškos tinkamumą. Iš pareiškėjo neturi būti reikalaujama nepagrįstai daug informacijos ir pažymų, kurios būtų nereikšmingos vertinant, tačiau iš esmės sunkintų paraiškos rengimą. Vertinant paraiškos tinkamumą, turi būti siekiama naudotis esamomis duomenų bazėmis ir registrais neprašant atitinkamų pažymų iš pačių pareiškėjų.
9. Pažymai (kuri pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles yra teikiama Agentūrai) ir (arba) paraiškai, teikiamai Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytai institucijai, taikomi šie bendrieji reikalavimai:
9.2. pateikta tiksli informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, teisinė forma, įmonės kodas / asmens kodas, adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, vadovo vardas, pavardė ir telefono Nr., banko pavadinimas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos Nr. ir pan.) (taikoma priemonėms, pagal kurias teikiamos paraiškos). Banko pavadinimas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos Nr. paraiškoje nenurodomi, kai pareiškėjas pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles privalo teikti ne tik paraišką, bet ir mokėjimo prašymą (prašymus);
9.3. pateikta tiksli informacija apie pažymą teikiantį asmenį (juridinio asmens pavadinimas, įmonės kodas, adresas, telefono Nr., el. pašto adresas ir kt.) ir apie pagal pažymą nacionalinę paramą gaunančius asmenis (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, įmonės kodas / asmens kodas, banko pavadinimas, banko kodas, atsiskaitomosios sąskaitos Nr. ir kt.) (taikoma priemonėms, pagal kurias teikiamos pažymos);
9.4. pateikta informacija apie prašomas nacionalinės paramos lėšas (paraiškos teikimo atveju – pagal Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytas tinkamas finansuoti išlaidas) ir kiti reikalingi duomenys, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip;
9.7. paraiška ir pažyma turi būti pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paraiškos ir pažymos nepriimamos;
9.8. paraiška ir pažyma turi būti tinkamai užpildyta, pateikiant išsamią ir teisingą informaciją. Kartu su paraiška ar pažyma teikiami kiti reikalingi dokumentai, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse tai nustatyta;
10. Jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip, pareiškėjo deklaracijoje pareiškėjas patvirtina, kad informacija, teikiama paraiškoje ir kartu su ja teikiamuose dokumentuose, yra teisinga, kad jis yra susipažinęs su tos Priemonės įgyvendinimo taisyklių reikalavimais ir pareiškėjo įsipareigojimais:
10.1. vykdyti konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų;
10.2. bendradarbiauti su konkrečios Priemonės įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas tikrinti Priemonės vykdymą vietoje, sudaryti sąlygas susipažinti su dokumentais, susijusiais su Priemonės įgyvendinimu, leisti asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti paramos ir (arba) pagalbos gavėjo dokumentų patikrinimus, patikras vietoje: įeiti į su Priemonės įgyvendinimu susijusius pastatus, objektus, patalpas ar jų dalis, priklausančias paramos ir (arba) pagalbos gavėjui ir naudojamas jo veiklai;
10.3. teikti informaciją ir dokumentus, susijusius su Priemonės įgyvendinimu konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) Ministerijos ar Agentūros nustatytais terminais;
10.4. gavus Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl nacionalinės paramos avanso (jo dalies) ar nacionalinės paramos (jos dalies) ir (arba) permokėto nacionalinės paramos avanso ar permokėtos nacionalinės paramos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinti Agentūrai jam išmokėtą nacionalinės paramos avansą (jo dalį) ar nacionalinę paramą (jos dalį) ir (arba) permokėtą nacionalinės paramos avansą ar nacionalinę paramą;
10.5. nebūti gavus ir nesiekti paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų išlaidoms, numatytoms paraiškoje pagal konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisykles, finansuoti;
10.6. ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo paraiškos pateikimo ir ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo paskutinio mokėjimo prašymo užregistravimo datos saugoti visą su nacionalinės paramos skyrimu susijusią medžiagą ir dokumentus;
III. PRIEMONIŲ PARAIŠKŲ ADMINISTRAVIMAS
3.1. Paraiškų teikimas
12. Kvietimo teikti paraiškas procedūra, paraiškų teikimo terminai, paraiškų pateikimo vieta ir kitos sąlygos nustatomi konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
13. Kai pagal konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisykles yra privaloma skelbti kvietimus teikti paraiškas, šiuos kvietimus skelbia Ministerija „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt. Skelbime turi būti nurodyta:
14. Paraiškos turi būti įteiktos pareiškėjo asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį arba registruota pašto siunta. Kitais būdais pateiktos (paštu, faksu, el. paštu ir t. t.) paraiškos nepriimamos, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip.
15. Paraiškos byla turi būti tinkamai sukomplektuota:
15.1. pareiškėjas kartu su paraiška teikia prie paraiškos privalomus pridėti dokumentus ar jų patvirtintas kopijas. Jei pridedamas dokumentas yra ne lietuvių kalba, kartu teikiamas teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintas vertimas į lietuvių kalbą;
16. Pareiškėjas po paraiškos užregistravimo turi teisę raštu pranešti institucijai, kuriai teikė paraišką, apie pateiktos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paraišką kvietimo teikti paraiškas metu ar per Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą paraiškų teikimo terminą.
17. Užregistravus paraišką Ministerijoje/Agentūroje, pareiškėjo papildomai pateikta informacija ir dokumentai nevertinami tuo atveju, jei jau yra priimtas sprendimas dėl nacionalinės paramos skyrimo ar neskyrimo.
18. Pavėluotai pateikus paraišką, t. y. pasibaigus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytam terminui arba kvietimui teikti paraiškas, paraiška ir pridedami dokumentai toliau neadministruojami ir grąžinami pareiškėjui, išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus ir kitus atvejus, numatytus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
3.2. Paraiškų vertinimas
19. Paraiškos pradedamos vertinti iš karto, kai tik jos gaunamos, ir vertinamos Agentūros nustatyta tvarka, išskyrus tuos atvejus, kai paraiškų vertinimo procedūra yra nustatoma konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
20. Tuo atveju, kai skelbiami paraiškų teikimo terminai, paraiškos gali būti pradėtos vertinti nelaukiant Paraiškų teikimo termino ar kvietimo teikti paraiškas pabaigos.
21. Į Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytą paraiškos vertinimo terminą neįskaičiuojamas paklausimų pareiškėjui bei patikrų vietoje atlikimo terminas, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.
22. Agentūroje paraiškų vertinimo procesas organizuojamas vadovaujantis darbo procedūrų aprašais, Ministerijoje arba kitose Priemones administruojančiose institucijose paraiškos vertinamos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.
23. Iškilus klausimams, susijusiems su paraiškos vertinimu ir (arba) pareiškėjo veikla, pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų ir (arba) informacijos. Tuo atveju atitinkama institucija pareiškėjui paštu (registruotu laišku) išsiunčia paklausimą.
24. Per paklausime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų papildomų dokumentų ir (arba) trūkstamos informacijos, paraiška baigiama vertinti pagal turimus duomenis.
25. Visos pateiktos paraiškos turi būti vertinamos pagal Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatytus tinkamumo ir, jei nustatyta Priemonių įgyvendinimo taisyklėse, pirmumo kriterijus nacionalinei paramai gauti, ir šie kriterijai vertinimo metu negali būti keičiami.
26. Pareiškėjo tinkamumas gauti nacionalinę paramą vertinamas pagal pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat pagal dokumentus ir informaciją, gautą iš pareiškėjo po atitinkamos institucijos paklausimo (-ų). Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis arba dokumentais ir informacija, vėliausiai gautais iš pareiškėjo po atitinkamos institucijos paklausimo.
27. Pareiškėjo įsiskolinimo tikrinimas Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui ir Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytas reikalavimas tikrinti šį įsiskolinimą, atliekamas paraiškos vertinimo metu.
28. Apie sprendimą atmesti paraišką ar neskirti nacionalinės paramos galutinį sprendimą priėmusi institucija per 10 darbo dienų nuo tokio sprendimo priėmimo dienos informuoja pareiškėją, registruotu laišku išsiųsdama jam raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo ar paramos neskyrimo priežastis, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.
29. Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka galutinį sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priima žemės ūkio ministras, Agentūros direktorius arba kitos Priemonę administruojančios institucijos vadovas. Priėmus sprendimą skirti nacionalinę paramą, pareiškėjas tampa paramos ir (arba) pagalbos gavėjas.
Apie skirtą nacionalinę paramą paramos ir (arba) pagalbos gavėjas informuojamas Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.
30. Sprendimą pareiškėjui skirti nacionalinę paramą, kuriai taikomi nacionalinės paramos reikalavimai pagal de minimis nuostatas, priėmusi institucija, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301), per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo pateikia informaciją apie paramos ir (arba) pagalbos gavėjams suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos registrui. Esant reikalui (jei pasikeičia nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis ir (arba) intensyvumas, išmokama ne visa suma, dėl vienokių ar kitokių priežasčių nereikšminga (de minimis) pagalba grąžinama ir t. t.) Suteiktos valstybės pagalbos registrui pateikta suteiktos nereikšmingos (de minimis) pagalbos suma patikslinama.
3.3. Komisijos
31. Priemonių tam tikriems administravimo veiksmams atlikti gali būti sudaromos komisijos, kurių veikla turi būti nurodoma Priemonių įgyvendinimo taisyklėse.
32. Į komisijų sudėtį gali būti įtraukiami Ministerijos, kitų institucijų ir įstaigų, kurių kompetencijos sritis yra susijusi su atitinkamos Priemonės nustatytos veiklos pobūdžiu, atstovai. Į komisijas gali būti įtraukiami ir socialiniai-ekonominiai partneriai ar jų atstovai. Komisijų sudėtis ir jų darbo reglamentus tvirtina institucijos, sudarančios komisiją, vadovas.
33. Balso teisę komisijose turi tik komisijų nariai. Kiti komisijose dalyvaujantys asmenys komisijose dalyvauja patariamojo balso teise. Sudarant komisiją turi būti siekiama užtikrinti, kad jos nariai turėtų pakankamai žinių ir patirties, būtinų rekomendacijoms dėl svarstomų klausimų teikti.
IV. PRIEMONIŲ PAŽYMŲ ADMINISTRAVIMAS
35. Pažymas teikiantys subjektai ir pažymų teikimo terminai nustatomi Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
36. Pažyma turi būti pateikta raštu ir Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nurodytu elektroniniu paštu, jei jose nenumatyta kitaip.
37. Gavusi iš atitinkamų institucijų informaciją ar įtarusi, kad pažymos rengėjo pateiktoje pažymoje gali būti nurodyti neteisingi duomenys, arba Ministerijai nurodžius patikrinti pažymoje pateiktų duomenų teisingumą, pažymą gavusi institucija gali paprašyti, kad pažymos rengėjas pateiktų papildomus dokumentus pažymoje nurodytų duomenų ir informacijos teisingumui ir pagrįstumui įrodyti. Atlikti pažymose nurodytų duomenų patikrinimą gali būti nurodyta atskirose Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
38. Per paklausime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų papildomų dokumentų ir (arba) trūkstamos informacijos, pažyma baigiama vertinti pagal turimus duomenis.
V. NACIONALINĖS PARAMOS SUTARTIES SUDARYMAS
40. Tuo atveju, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta, kad nacionalinės paramos lėšoms išmokėti Agentūra su paramos ir (arba) pagalbos gavėju sudaro nacionalinės paramos sutartį (toliau – sutartis), sutarties formos pavyzdys nustatomas Agentūros direktoriaus įsakymu. Agentūra, priėmusi sprendimą skirti nacionalinę paramą arba gavusi žemės ūkio ministro sprendimą skirti nacionalinę paramą, su paramos ir (arba) pagalbos gavėju sudaro sutartį. Kartu su žemės ūkio ministro sprendimu skirti nacionalinę paramą Agentūrai teikiami ir kiti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyti dokumentai.
41. Agentūra savo nustatyta tvarka parengia sutarties projektą pagal konkrečiai Priemonei taikomą sutarties formą ir išsiunčia paramos ir (arba) pagalbos gavėjui kvietimą atvykti į Agentūrą pasirašyti sutarties bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris bendruoju atveju negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų nuo Agentūros pasiūlymo pateikimo dienos.
42. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjui per Agentūros nustatytą terminą neatvykus pasirašyti sutarties Agentūra kreipiasi į paramos ir (arba) pagalbos gavėją dėl atsisakymo pasirašyti sutartį. Gavus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo atsisakymą, nacionalinė parama neskiriama. Agentūra apie tai per 10 darbo dienų informuoja Ministeriją.
VI. MOKĖJIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR TIKRINIMAS
43. Šio skyriaus nuostatos taikomos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams, kurie pagal Priemonės įgyvendinimo taisykles Agentūrai teikia mokėjimo prašymus apmokėti padarytas išlaidas. Priemonės mokėjimo prašymo forma tvirtinama žemės ūkio ministro arba Agentūros direktoriaus įsakymu.
44. Mokėjimo prašymo ir (arba) tarpinio mokėjimo prašymo forma skelbiama Agentūros svetainėje www.nma.lt.
45. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas rengia ir teikia mokėjimo prašymus ir (arba) tarpinius mokėjimo prašymus pagal šiose Taisyklėse ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytą mokėjimo prašymų ir (arba) tarpinių mokėjimo prašymų teikimo tvarką. Mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą paramos ir (arba) pagalbos gavėjas turi įteikti asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį arba registruota pašto siunta. Kitais būdais pateikti mokėjimo prašymai ir (arba) tarpiniai mokėjimo prašymai nepriimami.
46. Už paramos ir (arba) pagalbos gavėjo pateiktų mokėjimo prašymų ir (arba) tarpinių mokėjimo prašymų, kartu su mokėjimo prašymais ir (arba) tarpiniais mokėjimo prašymais pateikiamų išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų tikrinimą bei tinkamų finansuoti išlaidų nustatymą atsakinga Agentūra, jeigu Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip.
47. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjo atsiskaitymai su paslaugų teikėjais ir prekių tiekėjais turi būti atliekami iš paramos ir (arba) pagalbos gavėjo sąskaitos arba mokėjimo dokumentuose mokėtoju turi būti nurodytas paramos ir (arba) pagalbos gavėjas, kai atsiskaitymai atliekami ne iš sąskaitos.
48. Mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas ir jo priedai turi būti užpildyti lietuvių kalba. Kita kalba užpildytas mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas ar jo priedai nebus priimami. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą (t. y. pasibaigus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytam terminui), mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas, ir pridedami dokumentai toliau neadministruojami ir grąžinami paramos ir (arba) pagalbos gavėjui (išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus ir kitus atvejus, numatytus Priemonių įgyvendinimo taisyklėse).
49. Užregistravus mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą, vertinama jo administracinė atitiktis – nustatoma, ar mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas yra tinkamai užpildytas ir ar pateikti visi mokėjimo prašyme ir (arba) tarpiniame mokėjimo prašyme nurodyti dokumentai. Tuo atveju, jei mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas neatitinka nustatytų reikalavimų, pateikti ne visi mokėjimo prašyme nurodyti dokumentai, mokėjimo prašymas atmetamas, nurodant atmetimo priežastis.
50. Atlikus mokėjimo prašymo ir (arba) tarpinio mokėjimo prašymo administracinės atitikties tikrinimą, jei įvertinimas yra teigiamas, gali būti atliekama mokėjimo prašymo ir (arba) tarpinio mokėjimo prašymo patikra vietoje, jei tai numatyta Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Mokėjimo prašymų ir (arba) tarpinių mokėjimo prašymų patikra vietoje atliekama darbo procedūrų aprašuose nustatyta tvarka.
51. Agentūra tikrina mokėjimo prašyme ir (arba) tarpiniame mokėjimo prašyme nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti, atlieka kitus reikalingus administracinius patikrinimus ir nustato tinkamų finansuoti išlaidų sumą.
Tarpinis mokėjimo prašymas ir (arba) mokėjimo prašymas turi būti įvertintas ne vėliau kaip per Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus terminus.
52. Jeigu Agentūra negali įvertinti išlaidų tinkamumo finansuoti dėl pateiktos ne visos arba neišsamios informacijos, (pavyzdžiui, pridėti ne visi išlaidų pagrindimo bei išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentai), paramos ir (arba) pagalbos gavėjui siunčiamas paklausimas dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas papildomą informaciją ir (arba) dokumentus turi pateikti per 10 darbo dienų nuo paklausimo gavimo dienos (paklausimas laikomas įteiktu praėjus 2 dienoms nuo jo išsiuntimo). Informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo terminas gali būti pratęstas gavus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo rašytinį prašymą ir paaiškinimą dėl termino pratęsimo. Jei informacijos ir (arba) dokumentų negauta, mokėjimo prašymas ir (arba) tarpinis mokėjimo prašymas vertinamas toliau pagal turimus duomenis.
53. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami ar klaidinanti informacija, gali būti atlikta užsakomoji patikra vietoje.
VII. IŠLAIDŲ PAGRINDIMO SUVESTINIŲ TEIKIMAS IR TIKRINIMAS
55. Šio skyriaus nuostatos taikomos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams, kurie pagal konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisykles Agentūrai teikia išlaidų pagrindimo suvestines ir (arba) tarpines išlaidų pagrindimo suvestines, kurių formos tvirtinamos žemės ūkio ministro arba Agentūros direktoriaus įsakymu. Išlaidų pagrindimo suvestinėje pateikiamas patirtų išlaidų ir jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašas.
56. Išlaidų pagrindimo suvestinės ir (arba) tarpinės išlaidų pagrindimo suvestinės forma skelbiama Agentūros svetainėje www.nma.lt.
57. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas užpildo ir Agentūrai teikia išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę šiose Taisyklėse ir Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka.
58. Išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė turi būti užpildytos lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė nebus priimamos. Pavėluotai pateikus išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę (t. y. pasibaigus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytam terminui), išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė toliau neadministruojamos ir grąžinamos paramos ir (arba) pagalbos gavėjui (išskyrus nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių atvejus ir kitus atvejus, numatytus Priemonių įgyvendinimo taisyklėse).
59. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas, teikdamas Agentūrai išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę, pagal konkrečios Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytas tinkamų išlaidų rūšis nurodo patirtas išlaidas ir pateikia jų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų sąrašą, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenustatyta kitaip. Agentūra, teigiamai įvertinusi išlaidų pagrindimo suvestinę ir (arba) tarpinę išlaidų pagrindimo suvestinę, išmoka lėšas šių Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.
60. Jeigu Agentūra negali įvertinti išlaidų pagrindimo suvestinės ir (arba) tarpinės išlaidų pagrindimo suvestinės dėl pateiktos ne visos arba neišsamios informacijos, paramos ir (arba) pagalbos gavėjui siunčiamas paklausimas dėl papildomos informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas papildomą informaciją ir (arba) dokumentus turi pateikti per 10 darbo dienų nuo paklausimo gavimo dienos (paklausimas laikomas įteiktu praėjus 2 dienoms nuo jo išsiuntimo). Informacijos ir (arba) dokumentų pateikimo terminas gali būti pratęstas gavus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo rašytinį prašymą ir paaiškinimą dėl termino pratęsimo. Jei informacijos ir (arba) dokumentų negauta, išlaidų pagrindimo suvestinė ir (arba) tarpinė išlaidų pagrindimo suvestinė vertinama toliau pagal turimus duomenis.
VIII. NACIONALINĖS PARAMOS LĖŠŲ UŽSAKYMAS IR IŠMOKĖJIMAS
62. Agentūra, siekdama gauti lėšų nacionalinei paramai pagal Taisyklių 3 punkte nurodytas Priemones išmokėti, teikia Ministerijai pinigų užsakymo paraiškas pagal Taisyklių 1 priede pateiktą formą (1 priedas).
63. Ministerija Agentūros pinigų užsakymo paraišką užregistruoja ir tikrina, ar ji atitinka turinio reikalavimus, ar neviršija atitinkamos valstybės biudžeto programos / Priemonės asignavimų.
64. Netinkamai parengtą pinigų užsakymo paraišką Ministerija, nurodydama priežastis, grąžina Agentūrai. Tokiu atveju Agentūra, atsižvelgdama į Ministerijos nurodytas priežastis, rengia ir teikia naują pinigų užsakymo paraišką.
65. Jeigu turinio reikalavimus atitinkančiai pinigų užsakymo paraiškai patenkinti reikalingas tam tikros valstybės biudžeto programos / Priemonės asignavimų perskirstymas tarp ketvirčių, ekonominės klasifikacijos ar funkcijų klasifikacijos straipsnių, nekeičiant programai patvirtintos metinės sumos ir nepažeidžiant Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 6 straipsnio, pinigų užsakymo paraiška laikoma tinkamai parengta ir Agentūrai negrąžinama.
66. Ministerija tikrina ir tvirtina gautas tinkamai parengtas pinigų užsakymo paraiškas ir, vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), pagal jas rengia mokėjimo paraiškas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) dėl lėšų pervedimo Agentūrai. Mokėjimo paraiška parengiama ir pateikiama Valstybės iždo departamentui per 5 darbo dienas nuo tinkamos pinigų užsakymo paraiškos užregistravimo dienos. Taisyklių 65 punkte nurodytu atveju mokėjimo paraiškos rengimas ir teikimas Valstybės iždo departamentui gali būti atidedamas tiek laiko, kiek užtrunkama atlikti programos išlaidų sąmatos pakeitimą.
67. Agentūra, gavusi iš banko, tvarkančio jos sąskaitas, išrašą apie Valstybės iždo departamento pervestas lėšas, per 5 darbo dienas suformuoja ir išsiunčia bankui mokėjimo pavedimus, kad šis pervestų lėšas paramos ir (arba) pagalbos gavėjams. Priemonės įgyvendinimo taisyklės gali nustatyti trumpesnį lėšų pervedimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjams terminą.
IX. NACIONALINĖS PARAMOS LĖŠŲ IŠMOKĖJIMO BŪDAI
68. Nacionalinės paramos lėšos paramos ir (arba) pagalbos gavėjams, dėl kurių priimtas sprendimas skirti nacionalinę paramą, gali būti išmokėtos šiais būdais:
69. Kiekvienai Priemonei taikomas lėšų išmokėjimo būdas bei tvarka nustatomi Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Tuo atveju, jei Priemonei gali būti taikomi keli nacionalinės paramos lėšų išmokėjimo būdai, tai nustatoma tos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
9.1. Išlaidų kompensavimo būdas
70. Taikant išlaidų kompensavimo būdą:
70.1. paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pradeda įgyvendinti Priemonę iš nuosavų lėšų ir šiose Taisyklėse bei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą arba išlaidų pagrindimo suvestines ir (arba) tarpines išlaidų pagrindimo suvestines arba kitus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus dokumentus, kuriuose deklaruoja priemonės įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas šių dokumentų formose nurodytus dokumentus (išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo ir kt. dokumentus);
70.2. Agentūra Darbo procedūrų aprašo nustatyta tvarka įvertina dokumentus, nustato, kokia nacionalinės paramos suma bus mokama paramos ir (arba) pagalbos gavėjui, Ministerijai teikia pinigų užsakymo paraišką ir perveda lėšas paramos ir (arba) pagalbos gavėjui Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.
9.2. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas
71. Išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdas gali būti taikomas paramos ir (arba) pagalbos gavėjų įgyvendinamoms priemonėms arba jų daliai, kurių įgyvendinimą pradėti paramos ir (arba) pagalbos gavėjas neturi nuosavų lėšų.
72. Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatomas paramos ir (arba) pagalbos gavėjui didžiausias Priemonei taikomas avanso dydis ir avanso dydžio nustatymo tvarka.
73. Agentūra išmoka avansą paramos ir (arba) pagalbos gavėjui vadovaudamasi Priemonės įgyvendinimo taisyklių nuostatomis ir jose nurodytos institucijos priimtu sprendimu dėl nacionalinės paramos skyrimo.
74. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pradeda įgyvendinti Priemonę avansu gautomis lėšomis ir šiose Taisyklėse bei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyta tvarka teikia mokėjimo prašymą ir (arba) tarpinį mokėjimo prašymą arba išlaidų pagrindimo suvestines ir (arba) tarpines išlaidų pagrindimo suvestines arba kitus Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus dokumentus, kuriuose deklaruoja priemonės įgyvendinimo metu patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas šių dokumentų formose nurodytus dokumentus (išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo ir kt. dokumentus).
75. Agentūra Darbo procedūrų aprašo nustatyta tvarka įvertina dokumentus, nustato, kokia nacionalinės paramos suma bus mokama paramos ir (arba) pagalbos gavėjui, Ministerijai teikia pinigų užsakymo paraišką ir perveda lėšas paramos ir (arba) pagalbos gavėjui Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.
X. PARAIŠKŲ IR (ARBA) SUTARČIŲ PAKEITIMAI
76. Paraiškų ir (arba) sutarčių pakeitimų sąlygos ir tvarka nustatomos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
77. Jokie su Priemones administruojančiomis institucijomis nesuderinti nukrypimai nuo planuoto paraiškos ir (arba) sutarties įgyvendinimo, keičiantys paraiškos ir (arba) sutartimi įgyvendinamos priemonės apimtį, keičiantys paraiškos ir (arba) sutarties išlaidas, pratęsiantys priemonės įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys paraišką ir (arba) sutartį bei paraiškoje ir (arba) sutartyje nustatytus paramos ir (arba) pagalbos gavėjo įsipareigojimus, nėra leidžiami, jei Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.
XI. KONTROLĖ IR PRIEŽIŪRA
79. Agentūra arba kita Priemones administruojanti institucija savo nustatyta tvarka atsirenka paraiškas ir (arba) mokėjimo prašymus ir patikrina vietoje, ar nurodytos išlaidos yra pagrįstos išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais, ar išlaidos yra padarytos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytais terminais ir pan., jei Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nenumatyta kitaip.
80. Prireikus Agentūra arba kita Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta institucija savo nustatyta tvarka atlieka užsakomąją patikrą vietoje.
81. Pareiškėjas, paramos ir (arba) pagalbos gavėjas privalo leisti Agentūrai arba kitoms Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodytoms institucijoms atlikti patikras vietoje.
82. Priemonių paraiškų ir (arba) sutarčių įgyvendinimo priežiūros terminai, sąlygos ir tvarka, jei reikia, nustatomos Priemonės įgyvendinimo taisyklėse. Priemonės įgyvendinimo priežiūros laikotarpis negali tęstis ilgiau kaip 3 metus nuo nacionalinės paramos galutinės sumos pagal šią priemonę išmokėjimo paramos ir (arba) pagalbos gavėjui datos.
XII. VIEŠINIMAS
83. Siekdama viešo ir skaidraus nacionalinės paramos panaudojimo, Agentūra skelbia pareiškėjų bei paramos ir (arba) pagalbos gavėjų sąrašus, projekto pavadinimus ir sumas, kurios buvo skirtos ir kurias gavo kiekvienas paramos ir (arba) pagalbos gavėjas iš valstybės biudžeto.
XIII. PAŽEIDIMAI IR GRĄŽINTINŲ LĖŠŲ ADMINISTRAVIMAS
85. Pažeidimas konstatuojamas:
85.1. kai pareiškėjas, paramos ir (arba) pagalbos gavėjas pažeidžia nacionalinės paramos gavimo ir naudojimo sąlygas ir (arba) nevykdo Taisyklėse, Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje, sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų:
85.1.1. teikdamas dokumentus (paraišką, mokėjimo prašymą, išlaidų pagrindimo suvestinę, sutarties įgyvendinimo ataskaitą ir (arba) kitus dokumentus) pateikia neteisingą, neišsamią informaciją ir (arba) nuslepia informaciją, turinčią reikšmės priimant sprendimą suteikti nacionalinę paramą, išmokėti nacionalinės paramos lėšas ir (arba) tinkamai vykdant paraiškos ir sutarties kontrolę;
85.1.2. vykdydamas Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje, sutartyje numatytus įsipareigojimus, pažeidė Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos teisės aktų, reglamentuojančių nacionalinės paramos teikimą, reikalavimus, kiek jie yra susiję su Priemonės įgyvendinimu;
85.1.3. nustojo vykdyti Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje, sutartyje numatytus įsipareigojimus, pažeisdamas nacionalinės paramos skyrimo ir naudojimo sąlygas nukrypo nuo konkrečiai įgyvendinamai Priemonei patvirtinto biudžeto, negali pasiekti nustatytų uždavinių, tikslų ir apie tai neinformuoja atitinkamų institucijų;
85.1.4. Priemonės įgyvendinimo taisyklėse, paraiškoje ir (arba) sutartyje nustatyta tvarka laiku nepateikia mokėjimo prašymų, išlaidų pagrindimo suvestinių, priemonės įgyvendinimo ataskaitų ir (arba) kitų dokumentų (dėl paramos ir (arba) pagalbos gavėjo kaltės);
85.1.5. nesudaro sąlygų ar neleidžia asmenims, turintiems teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdoma Priemonė, atlikti patikras vietoje ir (arba) patikrinti, kaip įgyvendinama Priemonė ir (arba) kaip vykdoma veikla po nacionalinės paramos skyrimo;
85.1.6. nevykdo nacionalinės paramos skyrimo ir naudojimo sąlygų, nustatančių paramos ir (arba) pagalbos gavėjui pareigą tvarkyti įgyvendinamos Priemonės apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi ir palyginama, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams;
85.1.8. iki nustatyto termino neįvykdo Taisyklėse ir (arba) Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatyto reikalavimo grąžinti neteisėtai panaudotą ir (arba) neteisėtai ar nepagrįstai išmokėtą nacionalinės paramos avansą ir (arba) nacionalinę paramą;
85.2. kai paaiškėja, kad kitų asmenų išduotuose dokumentuose, kurie turi būti pateikti siekiant gauti nacionalinę paramą, pateikiama neteisinga, neišsami informacija, turinti reikšmės priimant sprendimą suteikti nacionalinę paramą ir (arba) išmokėti nacionalinės paramos lėšas;
86. Jeigu nacionalinė parama skirta žemės ūkio ministro įsakymu ir pažeidimą nustato Ministerija, Ministerija priima sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja Agentūrą, kuri apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją, paramos ir (arba) pagalbos gavėją.
87. Jeigu nacionalinė parama skirta žemės ūkio ministro įsakymu ir pažeidimą nustato Agentūra, ji apie tai informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją ir Ministeriją. Ministerija priima sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja Agentūrą, kuri apie priimtą sprendimą informuoja pareiškėją, paramos ir (arba) pagalbos gavėją.
88. Jeigu sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priima ir pažeidimą nustato Agentūra, ji priima sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo ir apie tai informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją.
89. Jeigu nustatomas pažeidimas kitais atvejais, kurie nenumatyti šių Taisyklių 86, 87 arba 88 punktuose, sprendimą dėl nacionalinės paramos neskyrimo, nutraukimo arba sumažinimo priima Priemonės įgyvendinimo taisyklėse nurodyta sprendimą dėl nacionalinės paramos skyrimo priėmusi institucija ir apie tai informuoja paramos ir (arba) pagalbos gavėją ir Agentūrą.
90. Paramos ir (arba) pagalbos gavėjų neteisėtai panaudotų ir (arba) neteisėtai ar nepagrįstai jiems išmokėtų nacionalinės paramos avanso ir (arba) nacionalinės paramos lėšų (toliau – grąžintinos lėšos) susigrąžinimas administruojamas šiose Taisyklėse, Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ir Agentūros darbo procedūrų apraše nustatyta tvarka.
91. Jeigu grąžintinų lėšų administravimas nėra reglamentuotas Priemonės įgyvendinimo taisyklėse ar kituose teisės aktuose, Agentūra grąžintinas lėšas susigrąžina, vadovaudamasi savo parengtu darbo procedūrų aprašu.
Agentūra paramos ir (arba) pagalbos gavėjų jai grąžintas lėšas perveda Ministerijai. Jeigu lėšos sugrąžinamos tais pačiais biudžetiniais metais, kuriais jos buvo išmokėtos, Ministerija grąžintas lėšas perveda į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nurodytą valstybės iždo sąskaitą ir jomis atkuriamos atitinkamos programos išlaidos. Jeigu lėšos sugrąžinamos kitais biudžetiniais metais, nei jos buvo išmokėtos, Ministerija sugrąžintas lėšas perveda į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą.
92. Nustačius pažeidimą, gali būti taikomos sankcijos. Sankcijų taikymo ir jų administravimo tvarka nustatoma Priemonės įgyvendinimo taisyklėse.
93. Tuo atveju, jei nustačius pažeidimą, kaip numatyta Taisyklių 85 punkte, yra įtariama nusikalstama veika, pažeidimą nustačiusi institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Vidaus reikalų ministerijos, kartu pateikdama jai visą su įtariama nusikalstama veika susijusią informaciją.
XIV. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XV. AGENTŪROS TEIKIAMOS ATASKAITOS IR DOKUMENTAI
95. Agentūra iki kiekvieno mėnesio 10 dienos pateikia Ministerijai:
95.1. informaciją apie jai pervestas lėšas pagal kiekvieną Priemonę per ataskaitinį laikotarpį (nuo metų pradžios) ir ataskaitinio laikotarpio kiekvieną mėnesį pagal Taisyklių 2 priedą;
XVI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
97. Jei Priemonių įgyvendinimo taisyklėse nustatomas kitoks teisinis reguliavimas nei šiose Taisyklėse, vadovaujamasi Priemonės įgyvendinimo taisyklėmis.
Valstybės pagalbos žemės ūkiui,
maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo
plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų
finansuojamų priemonių bendrųjų
administravimo taisyklių
1 priedas
(Pinigų užsakymo paraiškos forma)
___________________________________________________________________________
(institucijos pavadinimas)
___________________________________________________________________________
(institucijos kodas, adresas, tel., faks. Nr., el. p.)
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai
PINIGŲ UŽSAKYMO PARAIŠKA
___________ Nr.________
(data)
___________________________________________________________________________
(programos pavadinimas)
Atsiskaitomoji sąskaita |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Banko pavadinimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Programos kodas |
|
|
|
Priemonės kodas |
Priemonės pavadinimas |
Funkcinė klasifikacija |
Ekonominė klasifikacija |
Priskaičiuota mokėtina suma, litais |
Priimtos nepanaudotos lėšos, litais |
Išimtos iš PU paraiškos lėšos , litais |
Užsakoma suma (litais) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
Finansų ir apskaitos departamento _____________ ____________________
direktorius A. V. (parašas) (vardas, pavardė)
Mokėjimo skyriaus vedėjas _____________ ____________________
(parašas) (vardas, pavardė)
___________________________________ (Ministerijos darbuotojo pareigų pavadinimas) ___________ (parašas) _______________________ (vardas, pavardė) ____________ (data) |
Žyma apie paraiškos patikrinimą _____________ (parašas) ____________________ (vardas, pavardė) _______________ (data)
Žyma apie paraiškos įvykdymą _______________ (parašas) _____________________ (vardas, pavardė) _______________ (data) |
Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš nacionalinių lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių
2 priedas
(Išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos forma)
________________________________________________________________________________________
(institucijos pavadinimas)
IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMO ATASKAITA
_____________ Nr. ___________
(data)
Vilnius
Valstybės biudžeto programos pavadinimas:
Valstybės biudžeto programos kodas:
Ataskaitos laikotarpis: nuo iki
Lt
Eil. Nr. |
Priemonės pavadinimas |
Klasifikacija |
Numatyta sąmatoje |
Lėšų likutis NMA laikotarpio pradžioje |
Gauti asignavimai |
Išmokėta paramos gavėjams |
Sąnaudos (faktinės išlaidos) |
Lėšų likutis NMA laikotarpio pabaigoje |
|||||||||||
funkcinė |
ekonominė |
iš Finansų ministerijos Valstybės iždo departamento |
grąžintos lėšos Žemės ūkio ministerijai |
iš viso gauta asignavimų |
Apmokėti priskaičiuota suma |
susigrąžinta skolų įskaita |
susigrąžinta skolų pavedimais |
iš viso išmokėta |
|||||||||||
lėšos, išmokėtos einamaisiais metais |
lėšos, išmokėtos ankstesniais metais |
uždirbtos pajamos |
už lėšas, išmokėtas einamaisiais metais |
už lėšas, išmokėtas ankstesniais metais |
už lėšas, išmokėtas einamaisiais metais |
už lėšas, išmokėtas ankstesniais metais |
iš viso |
iš jų EK nedeklaruotinu avansu |
|||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 = 7-8 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17=12-13-15 |
18 |
19 |
20=6+11-17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
iš jų pagal funkcinę ir ekonominę klasifikaciją: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
|
|
04 02 01 03 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04 02 01 05 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
04 02 01 06 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
05 01 01 02 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
(Pareigų pavadinimas) |
|
|
|
|
|
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |