VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLIŲ
2005 m. liepos 29 d. Nr. 2B-232
Vilnius
Vadovaudamasis 2001 m. sausio 17 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 44 „Dėl transporto priemonių ir sudėtinių transporto priemonių dalių atitikties įvertinimo“ 3.1 punktu (Žin., 2001, Nr. 7-194) bei įgyvendindamas 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyvą 92/24/EEB dėl greičio ribotuvų ar panašių greičio ribojimo sistemų įrengimo kai kurių kategorijų motorinėse transporto priemonėse,
1. Tvirtinu Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų tipo patvirtinimo taisykles (pridedama).
2. Technikos skyriui įsakymą paskelbti „Valstybės žiniose“ ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie
Susiekimo ministerijos viršininko
2005 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 2B-232
TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ TIPO PATVIRTINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų tipo patvirtinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato reikalavimus transporto priemonėms, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų prietaisų Europos Bendrijos (toliau – EB) tipo patvirtinimui gauti.
2. Taisyklės parengtos įgyvendinant 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyvą 92/24/EEB dėl greičio ribotuvų ar panašių greičio ribojimo sistemų įrengimo kai kurių kategorijų motorinėse transporto priemonėse (toliau – Direktyva 92/24/EEB) ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/11/EB, iš dalies pakeičiančią Tarybos direktyvą 92/24/EEB dėl greičio ribotuvų ar panašių greičio ribojimo sistemų įrengimo kai kurių kategorijų motorinėse transporto priemonėse (toliau – Direktyva 2004/11/EB).
3. Motorinėse transporto priemonėse, kurių maksimalus konstrukcinis greitis yra mažesnis, nei nustatytas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugpjūčio 16 d. įsakyme Nr. 223 „Dėl Greičio ribotuvų įrengimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 70-2078; 2003, Nr. 74-3462), greičio ribojamųjų prietaisų ar greičio ribojamųjų sistemų įrengti nebūtina.
II. SĄVOKOS
5. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:
5.1. greičio ribojamasis prietaisas – tai prietaisas, kurio pagrindinė funkcija yra kontroliuoti kuro padavimą į variklį, siekiant apriboti transporto priemonės greitį iki nustatyto dydžio;
5.2. greičio ribojamoji sistema – transporto priemonėje gamintojo įrengta sistema, atliekanti greičio ribojimo funkciją; transporto priemonėje įrengta maksimalaus greičio ribojamoji sistema nuo pat jos įrengimo yra laikoma transporto priemonės konstrukcijos dalimi, turinčia atitikti tuos pačius reikalavimus kaip ir greičio ribojamasis prietaisas;
5.3. greičio ribojamojo prietaiso tipas – tai greičio ribojamieji prietaisai, kurių charakteristikos nesiskiria šiais pagrindiniais požymiais:
5.4. informacinis aplankas – visas aplankas (byla), pareiškėjo pateikiamas techninei tarnybai (laboratorijai) arba įgaliotai institucijai, kuriame yra informacinis dokumentas, brėžiniai, nuotraukos ir kt.
5.5. informacinis dokumentas – šių Taisyklių 1 ir 2 prieduose pateiktas dokumentas, kuriame nurodyta, kokius duomenis turi pateikti pareiškėjas;
5.6. informacinis paketas – informacinis aplankas su įgaliotos institucijos ar techninės tarnybos (laboratorijos) pridėtais bandymo protokolais ar kitais dokumentais;
5.7. įgaliota institucija – Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Inspekcija);
5.8. nepakrautos transporto priemonės masė – paruoštos eksploatacijai transporto priemonės masė, įskaitant, jei nurodyta, aušinimo priemones, alyvą, kuro, įrankių ir atsarginio rato masę;
5.9. nustatytas greitis (V nustatytasis) – nustatytas vidutinis stabiliomis sąlygomis eksploatuojamos transporto priemonės greitis;
5.10. ribinis greitis (V) – maksimalus transporto priemonės greitis, kai jos konstrukcija ar įranga neleidžia reaguoti į akceleratoriaus pedalo paspaudimą;
5.11. stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis) – Taisyklių 6 priedo 1.1.4.2.3 punkte apibūdintas transporto priemonės greitis;
5.12. techninė tarnyba (laboratorija) – juridinis asmuo, įgaliotos institucijos pripažintas kaip bandymų laboratorija ir jos vardu atliekantis konkrečius bandymus ar tyrimus, siekiant įvertinti transporto priemonių ir (arba) jų sudėtinių dalių technines charakteristikas bei parametrus; techninės tarnybos (laboratorijos) turi atitikti standarto LST EN ISO/IEC 17025:2000 reikalavimus ir turėti tai patvirtinantį dokumentą;
5.13. transporto priemonė – M2, M3, N2 ar N3 klasės motorinė transporto priemonė, skirta naudoti keliuose, turinti ne mažiau kaip keturis ratus, didesnį kaip 25 km/h maksimalų konstrukcinį greitį ir turinti įrengtą greičio ribojamąjį prietaisą ar panašią greičio ribojamąją sistemą;
5.14. transporto priemonės tipas – transporto priemonės, kurios nesiskiria šiais pagrindiniais požymiais:
5.14.2. greičių intervalu, kuriame greičio apribojimas gali būti intervale, kaip nurodyta bandomojoje transporto priemonėje;
5.14.3. didžiausios variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės masės santykiu, kuris yra mažesnis ar toks pat kaip ir bandomosios transporto priemonės;
III. TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, EB TIPO PATVIRTINIMAS
6. Paraišką gauti transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo patvirtinimą Inspekcijai pateikia transporto priemonės gamintojas arba jo įgaliotas atstovas. Kartu su šia paraiška pridedamas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, informacinis aplankas. Jame turi būti informacinis dokumentas, atitinkantis šių Taisyklių 1 priedą.
7. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, atitinkanti tvirtinamą tipą, pristatoma techninei tarnybai (laboratorijai), atsakingai už EB tipo patvirtinimo bandymus. Bandymams gali būti priimta transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, turinti ne visas tipui būdingas sudėtines dalis, jei pareiškėjas techninei tarnybai (laboratorijai) gali įrodyti, kad tų sudėtinių dalių nebuvimas neturi įtakos tikrinimų rezultatams, pagal šių Taisyklių reikalavimus.
8. Inspekcija, gavusi paraišką, EB tipo patvirtinimą suteikia visiems transporto priemonių, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, tipams, atitinkantiems šių Taisyklių 1 priedo informaciniame dokumente nurodytą informaciją bei šių Taisyklių 4 priedo reikalavimus. Suteikus EB tipo patvirtinimą, gamintojui arba jo įgaliotam atstovui išduodamas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kurio forma ir turinys atitinka šių Taisyklių 5 priedą. Inspekcija negali to paties EB tipo patvirtinimo numerio suteikti kito tipo transporto priemonei, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema.
IV. GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMAS
10. Paraišką gauti greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą Inspekcijai pateikia greičio ribojamojo prietaiso gamintojas arba jo įgaliotas atstovas. Kartu su šia paraiška pristatomi:
10.1. informacinis aplankas (jame turi būti informacinis dokumentas, atitinkantis šių Taisyklių 2 priedą), kuriame būtų aprašytos greičio ribojamojo prietaiso techninės charakteristikos ir jo įrengimo metodika vienam ar keliems transporto priemonių tipams, kuriems greičio ribojamąjį prietaisą numatyta įrengti.
10.2. tvirtinamą tipą atitinkantys penki to tipo greičio ribojamojo prietaiso pavyzdžiai, ant kurių būtų aiškiai ir neištrinamai nurodytas pareiškėjo prekinis pavadinimas ar ženklas ir tipo žymėjimas.
11. Inspekcija, gavusi paraišką, EB tipo patvirtinimą suteikia visiems greičio ribojamųjų prietaisų tipams, atitinkantiems šių Taisyklių 2 priedo informaciniame dokumente nurodytą informaciją bei šių Taisyklių 4 priedo reikalavimus. Suteikus EB tipo patvirtinimą, gamintojui arba jo įgaliotam atstovui išduodamas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kurio forma ir turinys atitinka šių Taisyklių 6 priedą. Inspekcija negali to paties EB tipo patvirtinimo numerio suteikti kito tipo greičio ribojamajam prietaisui.
12. EB tipo patvirtinimo numeriu gamintojas turi paženklinti kiekvieną patvirtinto tipo greičio ribojamąjį prietaisą.
13. EB tipo patvirtinimo numeris priskiriamas kiekvienam patvirtintam greičio ribojamojo prietaiso tipui. Du pirmieji jo skaitmenys rodo Direktyvos 92/24/EB pakeitimų, apimančių naujausius pagrindinius techninius tobulinimus, padarytus iki EB tipo patvirtinimo suteikimo dienos, eilės numerį.
14. Prie kiekvieno greičio ribojamojo prietaiso, kuris pagal šias Taisykles atitinka patvirtintą greičio ribojamojo prietaiso tipą, lengvai prieinamoje ir gerai matomoje vietoje, laikantis nurodytos patvirtinimo formos, pritvirtinamas EB tipo patvirtinimo žymuo, kurį sudaro:
14.1. raidė „e“ ir EB tipo patvirtinimą suteikusios valstybės skiriamasis numeris, apibrėžti stačiakampio formos rėmeliu;
V. TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, IR GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMO PRATĘSIMAS
16. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso gamintojas, turintis išduotą EB tipo patvirtinimo sertifikatą, privalo informuoti Inspekciją apie visus duomenų pakeitimus, padarytus informaciniame dokumente.
17. Pasikeitus informacinio paketo duomenims, gamintojas ar jo įgaliotas atstovas pateikia naują informacinio paketo turinį ir tą informacinio paketo dalį, kurioje padaryti pakeitimai, nurodydamas padarytus pakeitimus.
18. Jei pasikeitus informacinio paketo duomenims keičiasi EB tipo patvirtinimo sertifikato duomenys, išduodamas naujas EB tipo patvirtinimo sertifikatas, kuris numeruojamas kaip informacinio dokumento pratęsimas (praplėtimas), nurodant EB tipo patvirtinimo pratęsimo (praplėtimo) priežastis ir išdavimo datą.
19. Jei pasikeitus informacinio paketo duomenims Inspekcija priima sprendimą, kad reikia atlikti papildomus bandymus ar patikrinimus, apie tai informuojamas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso gamintojas ar jo įgaliotas atstovas. Naujas EB tipo patvirtinimo sertifikatas išduodamas tik atlikus papildomus bandymus ar patikrinimus.
20. Apie pakeitimą, apibūdinantį EB tipo patvirtinimo suteikimą, ar atsisakymą jį suteikti pranešama Europos Sąjungos valstybėms narėms.
VI. TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, IR GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO BANDYMAS
22. Greičio ribojimo bandymai, kuriuose bandoma transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, arba bandomas pats greičio ribojamasis prietaisas, taip pat privalomos ribinės eksploatacinės savybės yra aprašytos šių Taisyklių 3 priede.
23. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ir kurios apskaičiuotas neribojamas maksimalus greitis yra ne didesnis kaip šios transporto priemonės apibrėžtas nustatytas greitis ir atitinkantis šių Taisyklių reikalavimus, gamintojui paprašius ir Inspekcijai sutikus, gali būti nebandomos pagal šių Taisyklių 3 priedą.
VII. GAMYBOS ATITIKTIS
24. Inspekcija, prieš suteikdama transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą, turi patikrinti, ar gamintojo kontrolės procedūros yra pakankamai efektyvios, garantuojančios produkcijos atitiktį patvirtintam EB tipui.
25. Kiekviena pagal šias Taisykles patvirtinta transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamasis prietaisas turi būti pagaminti taip, kad atitiktų patvirtintą tipą pagal šių Taisyklių 4 priedo reikalavimus.
26. Siekiant patikrinti, ar vykdomi šių Taisyklių 25 punkto reikalavimai, atliekami atitinkami patikrinimai.
27. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimo sertifikato turėtojas privalo:
27.2. turėti galimybę naudotis bandymo įranga, kuri reikalinga patikrinti, ar gaminiai atitinka kiekvieną patvirtintą tipą;
27.3. užtikrinti, kad bandymo rezultatų duomenys būtų registruojami ir kad su pridedamais dokumentais galima būtų susipažinti per susitarimu su Inspekcija nustatytą laikotarpį;
27.4. analizuoti kiekvieno tipo bandymo rezultatus, siekiant patikrinti ir užtikrinti transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso savybių stabilumą, atsižvelgiant į leistinus pramoninės gamybos pakitimus;
27.5. užtikrinti, kad pagal Inspekcijos patvirtintą tvarką kiekvienas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipas ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipas būtų pakankamai kartų tikrinamas ir bandomas;
28. Inspekcija, suteikusi EB tipo patvirtinimą, gali bet kuriuo metu patikrinti kiekvienos transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamojo prietaiso atitiktį patvirtintam EB tipui.
28.1. Kiekvieno patikrinimo metu Inspekcijos atstovui turi būti pateikti bandymų ataskaitos ir gamybos dokumentai.
28.2. Inspekcijos atstovas atsitiktinės atrankos būdu gali atrinkti pavyzdžius ir juos išbandyti gamintojo laboratorijoje. Minimalus pavyzdžių skaičius nustatomas pagal paties gamintojo atliktų patikrinimų rezultatus.
28.3. Inspekcijos atstovas turi atrinkti pavyzdžius, kurie būtų nusiųsti į techninę tarnybą (laboratoriją), atlikusią EB tipo patvirtinimo bandymus, jei manoma, kad kokybės lygis netinkamas, ar atrodo, kad būtina tikrinti pagal 28.2 punkto atliktų bandymų galiojimą.
28.4. Inspekcija, siekdama patikrinti transporto priemonę, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamąjį prietaisą, gali atlikti bet kurį bandymą, nurodytą šiose Taisyklėse. Paprastai tai atliekama vieną kartą per dvejus metus. Patikrinimo metu nustačius pažeidimą, Inspekcija turi užtikrinti, kad būtų imamasi reikiamų priemonių transporto priemonėms, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ar greičio ribojamųjų prietaisų atitikčiai EB patvirtintam tipui atkurti.
VIII. BAUDOS UŽ GAMYBOS NEATITIKIMĄ
29. Remiantis šiomis Taisyklėmis suteiktas transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimas gali būti panaikintas, jei nevykdomi šių Taisyklių 4 priede nustatyti reikalavimai.
30. Jei Inspekcija panaikina suteiktą transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo ar greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą, ji nedelsdama praneša apie tai kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms, nusiųsdama EB tipo patvirtinimo sertifikato kopiją pagal šių Taisyklių 5 ar 6 priede nustatytą pavyzdį.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Jei transporto priemonės, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, ar greičio ribojamieji prietaisai atitinka šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių Direktyvą 92/24/EEB, nuostatas, Europos Sąjungos valstybės narės negali:
31.1. atsisakyti suteikti EB tipo patvirtinimą arba uždrausti parduoti, registruoti, pradėti eksploatuoti arba naudoti transporto priemonę, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema;
32. Europos Sąjungos valstybės narės dėl priežasčių, susijusių su greičio ribojamaisiais prietaisais ar panašiomis greičio ribojamosiomis sistemomis, uždraudžia parduoti, registruoti arba pradėti eksploatuoti transporto priemones, kuriose įrengti greičio ribojamieji prietaisai ar panašios greičio ribojamosios sistemos, arba greičio ribojamuosius prietaisus, kurie neatitinka šių Taisyklių arba kitų Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių teisės aktų, įgyvendinančių Direktyvą 92/24/EEB, nuostatų.
33. Apie transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, EB tipo patvirtinimą, patvirtinimo pratęsimą ar atsisakymą patvirtinti Europos Sąjungos valstybėms narėms pranešama pateikus paraišką, kurios forma ir turinys nurodyta šių Taisyklių 5 priede, o apie greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimą, patvirtinimo pratęsimą ar atsisakymą patvirtinti Europos Sąjungos valstybėms narėms pranešama pateikus paraišką, kurios forma ir turinys atitinka šių Taisyklių 6 priedą.
______________
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
1 priedas
INFORMACINIS DOKUMENTAS Nr.________
patvirtinantis transporto priemonės EB tipą
Šis informacinis dokumentas pateikiamas trimis egzemplioriais. Prie jo pridedamas informacinio dokumento turinys. Visi brėžiniai pateikiami A4 formatu, tinkamo mastelio ir pakankamai išsamūs. Jei yra nuotraukų, jos turi būti informatyvios. Jei funkcijas valdo mikroprocesorius, pateikiama su jo veikimu susijusi informacija.
0. BENDROJI DALIS
0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas):.................................................................................
0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................
0.3. Tipo identifikavimo būdas, jeigu jis nurodytas ant transporto priemonės (b): ....................
0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................
0.4. Transporto priemonės klasė (c): ..........................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................
0.6. Identifikavimo lentelių ir įrašų vieta bei tvirtinimo būdas: .................................................
0.6.1. ant važiuoklės: .................................................................................................................
0.6.2. ant kėbulo: .......................................................................................................................
0.7. Jei yra sudėtinės dalys ir atskiri techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo žymens vieta ir tvirtinimo būdas: ....................................................................................................................................
0.8. Surinkimo gamyklos (-ų) adresas (-ai): ...............................................................................
1. TRANSPORTO PRIEMONĖS BENDROSIOS KONSTRUKCINĖS CHARAKTERISTIKOS
2. MASĖ IR GABARITAI (e) (kg ir mm) (pateikite nuorodą į brėžinius, jei yra):
2.6. Paruoštos eksploatacijai transporto priemonės su kėbulu masė ar važiuoklės su kabina masė, jei gamintojas neįrengia kėbulo (įskaitant aušinimo skystį, alyvą, kurą įrankius, atsarginį ratą ir vairuotoją) (o) (maksimali ir minimali kiekvienam variantui): .........................................................................................................
................................................................................................................................................................
3. VARIKLIS (q)
3.1. Gamintojas: .........................................................................................................................
3.2. Vidaus degimo variklis: ......................................................................................................
3.2.1. Speciali informacija apie variklį: ......................................................................................
3.2.1.1. Veikimo principas: priverstinis uždegimas/uždegimas nuo suspaudimo, keturtaktis/dvitaktis(l) ................................................................................................................................................................
3.2.1.3. Variklio darbinis tūris (s): ....................................................................................... cm3
3.2.1.4. Suspaudimo laipsnis: .....................................................................................................
3.2.1.8. Didžiausia variklio galia (+): .......................................... kW, kai apsukų skaičiusmin-1
3.2.1.9. Didžiausias leidžiamas variklio apsukų dažnis, nurodytas gamintojo: ................. min-1
4. TRANSMISIJA (v)
4.2. Tipas (mechaninė, hidraulinė, elektrinė ir t. t.): ...................................................................
4.5. Pavarų dėžė: ........................................................................................................................
4.5.1. Tipas (rankinė/automatinė/CVT (11) (1): ..........................................................................
4.6. Pavarų perdavimo santykiai:
Pavara |
Vidiniai pavarų dėžės santykiai (santykiai tarp variklio apsukų ir pavarų dėžės varančiojo veleno apsukų) |
Galutinis paleidimo santykis (santykis tarp pavarų dėžės varančiojo veleno apsukų ir varomo rato apsisukimų) |
Bendri pavarų santykiai |
Maksimali CVT tipui 1 2 3 ... Minimali CVT tipui Galinė |
|
|
|
6. PAKABA
6.6. Padangos ir ratai:
6.6.1. Padangos/ratlankio parametrai: ........................................................................................
(Padangoms nurodyti dydžio parametrus, minimalios apkrovos indeksą minimalaus greičio kategorijos simbolį; ratlankiams nurodyti dydžio parametrus ir riedėjimo pečius)
6.6.1.1. 1 ašis: ............................................................................................................................
6.6.2. Viršutinė ir apatinė riedėjimo spindulio ribos:
6.6.2.1. 1 ašis: ............................................................................................................................
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
2 priedas
INFORMACINIS DOKUMENTAS Nr. ................... (a)
patvirtinantis greičio ribojamojo prietaiso EB tipą
Šis informacinis dokumentas pateikiamas trimis egzemplioriais. Prie jo pridedamas informacinio dokumento turinys. Visi brėžiniai pateikiami A4 formatu, tinkamo mastelio ir pakankamai išsamūs. Jei yra nuotraukų, jos turi būti informatyvios. Jei funkcijas valdo mikroprocesorius, pateikiama su jo veikimu susijusi informacija.
0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas): ................................................................................
0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................
0.3. Tipo identifikavimas, jei pažymėtas ant techninio mazgo (b): ............................................
0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................
0.7. Jei yra sudėtinės dalys ir atskiri techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo žymens vieta ir tvirtinimo būdas: ....................................................................................................................................
12.8. Greičio ribojamasis prietaisas:
12.8.2. Priemonės, apsaugančios nuo neteisėto pašalinių asmenų daromo keitimo greičio ribojamajame prietaise: .................................................................................................................................................
12.8.3. Transporto priemonės ar variklio, su kuriais ribojamasis prietaisas buvo bandytas, tipas:
................................................................................................................................................................
12.8.4. Greitis ar greičių dydis, kuriam ribojamasis prietaisas gali būti nustatytas bandomajai transporto priemonei nurodytame intervale.............................................................................................................
12.8.5. Variklio galios ir nepakrautos bandomosios transporto priemonės masės santykis: ......
................................................................................................................................................................
12.8.7. Transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) greičio ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, tipas (-ai): ................................................................................................................................................................
12.8.8. Greitis ar greičių dydis, kuriam greičio ribojamasis prietaisas gali būti nustatytas transporto priemonei (-ėms), kurioje (-iose) jis gali būti įrengtas: ............................................................................................
12.8.9. Variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, santykis: ..................................................................................................................................
12.8.10. Didžiausias transporto priemonės, kurioje gali būti įrengtas ribojamasis prietaisas, variklio apsukų dažnis ir aukščiausia pavara įjungtos transporto priemonės greičio santykis:
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
3 priedas
TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ BANDYMAI
I. TRANSPORTO PRIEMONIŲ, KURIOSE ĮRENGTI GREIČIO RIBOJAMIEJI PRIETAISAI AR PANAŠIOS GREIČIO RIBOJAMOSIOS SISTEMOS, IR GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ BANDYMAS
1. Pareiškėjo prašymu EB tipo patvirtinimo bandymai atliekami, laikantis toliau išdėstytų 2, 3 arba 4 punktų reikalavimų.
2. MATAVIMAI BANDYMŲ KELYJE:
2.1. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, parengimas:
2.1.1. Tvirtinamą tipą atitinkanti transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, ar greičio ribojamasis prietaisas (atsižvelgiant į tai, kas tvirtinama) pateikiama techninei tarnybai (laboratorijai).
2.1.2. Bandomosios transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, variklio, ypač kuro padavimo (karbiuratoriaus ar įpurškimo sistemos) nustatymo parametrai atitinka transporto priemonės gamintojo technines sąlygas.
2.1.3. Padangos tvirtinamos bei jų slėgis nustatomas toks, kaip nurodyta transporto priemonės gamintojo.
2.2. Bandymų kelio charakteristikos:
2.2.1. Bandymui naudojamas paviršius yra tinkamas stabilizuotam greičiui išlaikyti, jame neturi būti nelygumų. Nuolydžiai ne didesni kaip 2 proc. ir negali skirtis daugiau kaip 1 proc, išskyrus posūkio išlinkimuose.
2.3. Aplinkos oro sąlygos:
2.4. Greitėjimo bandymo metodas:
2.4.1. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, važiuojanti 10 km/h mažesniu nei nustatytas greičiu, greitinama kiek įmanoma, visiškai išnaudojant greitintuvo kontrolės mechanizmą. Greitinama mažiausiai 30 sekundžių nuo tos akimirkos, kai buvo stabilizuotas transporto priemonės greitis. Bandymo metu registruojamas momentinis transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, greitis, kad būtų galima nustatyti greičio kreivę ir palyginti ją su greičiui padidinti reikalingu laiku, ir greičio ribojimo funkcijos metu arba, kai tinka, greičio ribojamojo prietaiso naudojimo metu (šio priedo 1 grafikas). Leistina greičio matavimo tikslumo paklaida yra ± 1 proc., leistina laiko matavimo tikslumo paklaida – 0,1 s.
2.4.2. Greitėjimo pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):
2.4.2.1. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, išvystytas stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis) yra lygus arba mažesnis už nustatytą greitį (V nustatytasis). Tačiau leistina 5 proc. arba 5 km/h paklaida nustatytam greičiui (V nustatytasis) (pasirenkamas didesnis dydis).
2.4.2.2. Greitėjimas atitinka pereinamojo vyksmo charakteristiką (šio priedo 2 grafikas) išvysčius stabilizuotą greitį (V stabilizuotasis) pirmą kartą:
b) greičio pokyčio intervalas ne didesnis kaip 0,5 m/s2, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s;
2.4.2.3. Stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis), pasiekus pastovaus greičio kontrolę (šio priedo 2 grafikas):
a) nesvyruoja daugiau kaip 4 proc. arba 2 km/h stabilizuoto greičio (V stabilizuotasis) (pasirenkamas didesnis);
b) neviršija 0,2 m/s-2 greičio pokyčio intervalo, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s;
2.5. Pastovaus greičio bandymo metodas:
2.5.1. Transporto priemone, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, važiuojama nuspaudus iki galo akceleratorių, kol pasiekiamas pastovus greitis. Tada mažiausiai 400 metrus važiuojama nekeičiant išvystyto greičio. Vidutinio transporto priemonės greičio matavimai kartojami, laikantis tų pačių bandymo sąlygų, bet važiuojant priešinga kryptimi ir laikantis tos pačios bandymo eigos. Viso ankstesnio bandymo stabilizuotas greitis yra dviejų vidutinių greičių, išmatuotų bandymo metu atliktos kelionės į priekį ir atgal metu, vidurkis. Visas bandymas, įskaitant stabilizuoto greičio apskaičiavimą atliekamas penkis kartus. Greičio matavimų tikslumo paklaida ± 1 proc., laiko matavimų tikslumo paklaida 0,1 s.
2.5.2. Pastovaus greičio bandymo pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):
2.5.2.1. Nei vienas iš išvystytų stabilizuotų greičių (V stabilizuotasis) neviršija nustatyto greičio (V nustatytasis). Tačiau leistina 5 proc. arba 5 km/h nustatyto greičio (V nustatytasis) paklaida (pasirenkamas didesnis).
2.5.2.2. Skirtumas tarp didžiausių bandymų metu išvystytų stabilizuotų greičių ne didesnis kaip 3 km/h.
3. BANDYMAI GALINGUMO MATAVIMO STENDE:
3.1. Galingumo matavimo stendo charakteristikos yra šios:
3.2. Greitėjimo bandymo metodas:
3.2.1. Bandymo metu nustatoma tokia galingumo matavimo stendo stabdžių absorbavimo galia, kuri atitinka transporto priemonės atsparumą laipsniškam judėjimui, važiuojant bandomuoju greičiu (-iais). Ši galia gali būti nustatoma apskaičiavimo būdu, o jos nustatymo tikslumas ± 10 proc. Pareiškėjo prašymu ir kompetentingai institucijai sutikus, absorbuojama galia gali būti nustatoma 0,4 Pmaks (Pmaks – maksimali variklio galia). Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, važiuojanti 10 km/ h mažesniu nei jos nustatytu greičiu, maksimaliai greitinama, visiškai išnaudojant greitintuvo kontrolės mechanizmą. Greitinama mažiausiai 20 sekundžių nuo tos akimirkos, kai transporto priemonės greitis buvo stabilizuotas. Bandymo metu registruojamas momentinis transporto priemonės greitis
tam, kad būtų galima nustatyti greičio kreivę ir palyginti ją su jam išvystyti reikalingu laiku, ir greičio ribojimo funkcijos metu arba, kai tinka, greičio ribojamojo prietaiso naudojimo metu (šio priedo 1 grafikas).
3.2.2. Greitėjimo bandymo pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):
3.2.2.1. Transporto priemonės, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, išvystytas stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis) yra lygus arba mažesnis negu nustatytas greitis (V nustatytasis). Leistina 5 proc. arba 5 km/h nustatyto greičio paklaida (imamas didesnis).
3.2.2.2. Greitėjimas atitinka pereinamojo vyksmo charakteristiką (šio priedo 2 grafikas) išvysčius stabilizuotą greitį (V stabilizuotasis) pirmą kartą:
b) greičio pokyčio intervalas ne didesnis kaip 0,5 m/s2, kai greičio matavimo laikas ne trumpesnis kaip 0,1 s;
3.2.2.3. Stabilizuotas greitis (V stabilizuotasis), pasiekus pastovaus greičio kontrolę (šio priedo 2 grafikas):
a) nesvyruoja daugiau kaip 4 proc. arba 2 km/h stabilizuoto greičio (V stabilizuotasis) (pasirenkamas didesnis);
3.3. Pastovaus greičio bandymo atlikimo metodas:
3.3.1. Transporto priemonė, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, montuojama ant galingumo matavimo stendo. Toliau nurodytus pripažinimo kriterijus turėtų atitikti galingumo matavimo stendo absorbuota galia, galinti laipsniškai svyruoti nuo maksimalios galios Pmaks iki 0,2 Pmaks. Transporto priemonės greitis registruojamas anksčiau nurodytos galios amplitudės ribose. Didžiausias transporto priemonės greitis nustatomas pagal šią amplitudę. Bandymai atliekami ir anksčiau minėti rodikliai registruojami penkis kartus.
3.3.2. Pastovaus greičio bandymų pripažinimo kriterijai (įvykdžius šias sąlygas, bandymai laikomi tinkamais):
3.3.2.1. Nei vienas iš išvystytų stabilizuotų greičių (V stabilizuotasis) neviršija nustatyto greičio (V nustatytasis). Tačiau leistina 5 proc. nustatyto greičio (V nustatytasis) arba 5 km/h paklaida (pasirenkamas didesnis).
3.3.2.2. Skirtumas tarp didžiausių bandymų metu išvystytų stabilizuotų greičių (V stabilizuotasis) ne didesnis kaip 3 km/h.
4. BANDYMAS VARIKLIO BANDYMŲ STENDE:
1 grafikas. Besimptomė kreivė
Šiuo atveju nustatytas greitis lygus maksimaliam greičiui tik maksimalaus greičio sąlygoms įvykdyti.
2 grafikas. Virpesių kreivė
Vmaks yra maksimalus pasiektas transporto priemonės greitis pirmo pusperiodžio atsakomojoje kreivėje.
Vstab yra transporto priemonės stabilizuotas greitis. Tai yra vidutinis greitis suskaičiuotas per minimalų 20 sekundžių periodą, pradedant 10 sekundžių po pasiekto stabilizuoto greičio.
II. GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO PATVARUMO BANDYMAS
1. Greičio ribojamasis prietaisas pateikiamas patvarumo bandymui, laikantis toliau aprašytos eigos. Tačiau šio bandymo galima neatlikti, jeigu pareiškėjas įrodo atsparumą senėjimui.
1.1. Greičio ribojamasis prietaisas sukamas stende, imituojant tokią padėtį ir judėjimą, kuriuos greičio ribojamasis prietaisas patirtų, jei būtų sumontuotas transporto priemonėje.
Ciklo diagrama
t0 – t1 – t2 – t3 – t4 – t5 – t6 – t7 – laikas, reikalingas atlikti šį veiksmą.
t1 – t2 = 2 sekundės
t3 – t4 = 1 sekundė
t5 – t6 = 2 sekundės
t7 – t8 = 1 sekundė
2. Toliau nurodyti penki sąlygų tipai. Greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimui pateiktų pavyzdžių bandymai atliekami toliau lentelėje nurodytomis sąlygomis:
|
1-as greičio ribojamasis prietaisas |
2-as greičio ribojamasis prietaisas |
3-ias greičio ribojamasis prietaisas |
4-as greičio ribojamasis prietaisas |
1-asis sąlygų tipas |
X |
|
|
|
2-asis sąlygų tipas |
|
X |
|
|
3-iasis sąlygų tipas |
|
X |
|
|
4-asis sąlygų tipas |
|
|
X |
|
5-asis sąlygų tipas |
|
|
|
X |
2.1. Pirmasis sąlygų tipas: bandymai esant aplinkos temperatūrai (293 K ± 2 K); ciklų skaičius – 50 000.
2.2. Antrasis sąlygų tipas: bandymai esant aukštai temperatūrai:
2.2.1. Elektroninės sudėtinės dalys:
Ciklas su elektroninėmis sudėtinėmis dalimis atliekamas klimato kameroje. Per visą veikimo ciklą palaikoma 338 K ± 5 K temperatūra. Ciklų skaičius – 12 500.
2.3. Trečiasis sąlygų tipas: bandymai esant žemai temperatūrai.
Per visą veikimo ciklą antrajam sąlygų tipui naudojamoje klimato kameroje palaikoma 253 K ± 5 temperatūra. Ciklų skaičius – 12 500.
2.4. Ketvirtasis sąlygų tipas: bandymai druskingoje atmosferoje. Tokie bandymai atliekami tiktai su tomis sudėtinėmis dalimis, kurioms tenka patirti kelio aplinkos poveikį.
2.5. Penktasis sąlygų tipas: vibracijos bandymas.
2.5.1. Greičio ribojamasis prietaisas montuojamas panašiai kaip būtų montuojamas transporto priemonėje.
2.5.2. Sinusoldalinės vibracijos taikomos visose trijose plokštumose; logaritminis diapazonas – 1 oktava per minutę:
2.6. Patvarumo bandymų pripažinimo kriterijai:
2.6.1. Patvarumo bandymų pabaigoje neturi būti užfiksuota jokių greičio ribojamojo prietaiso modifikacijų nustatyto greičio atžvilgiu.
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
4 priedas
GREIČIO RIBOJAMŲJŲ PRIETAISŲ AR PANAŠIŲ GREIČIO RIBOJAMŲJŲ SISTEMŲ REIKALAVIMAI
1. Greičio ribojimas turi būti toks, kad normaliai eksploatuojama transporto priemonė, nepaisant ją galinčių veikti vibracijų, atitiktų šių Taisyklių reikalavimus. Greičio ribojamasis prietaisas projektuojamas, konstruojamas ir surenkamas taip, kad normaliai eksploatuojama transporto priemonė su joje įrengtu greičio ribojamuoju prietaisu atitiktų šių Taisyklių reikalavimus.
2. Greičio ribojamasis prietaisas turi būti suprojektuotas, sukonstruotas ir surinktas taip, jog būtų atsparus korozijai ir senėjimui, kurie jį gali veikti, ir apsaugotas nuo galimo pašalinių asmenų charakteristikų ir parametrų keitimo.
3. Eksploatuojamoje transporto priemonėje, kurioje įrengtas greičio ribojamasis prietaisas ar panaši greičio ribojamoji sistema, jokiu atveju negalima laikinai arba nuolat padidinti ar pašalinti nustatyto leistino greičio dydžio. Nepažeidžiamumas greičio ribojamojo prietaiso ar greičio ribojamosios sistemos techninei tarnybai (laboratorijai) įrodomas pateikus dokumentus, analizuojančius gedimų režimą kuriuose jų veikimas bus visapusiškai ištirtas.
Analizė, atsižvelgiant į įvairias sistemos būsenas, turi parodyti įvesties ar išvesties būsenų keitimo padarinius veikimui, galimybes įvykti šiems keitimams dėl gedimų ar dėl pašalinių asmenų atliekamo keitimo ir tikimybę keitimams įvykti. Analizė turi būti visuomet pradedama po pirmojo gedimo.
4. Greičio ribojimo funkciją greičio ribojamąjį prietaisą ir jo veikimui būtinas jungtis, išskyrus tas, kurios yra esminės transporto priemonei eksploatuoti, turi būti įmanoma apsaugoti nuo bet kokio neteisėto reguliavimo ar energijos tiekimo nutraukimo jį plombuojant ir (arba) naudojant specialius įrankius.
5. Greičio ribojimo funkcija ir greičio ribojamasis prietaisas neturi įjungti transporto priemonės darbinės stabdžių sistemos. Pagalbinė stabdžių sistema gali būti naudojama greičio lėtinimui tik, kai greičio ribojamasis prietaisas jau apribojo kuro padavimą iki minimalios kuro padavimo padėties.
6. Greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas turi būti tokie, kad spaudžiant akceleratoriaus pedalą nustatytu greičiu važiuojančios transporto priemonės greitis nesikeistų.
7. Greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas turi leisti įprastu būdu valdyti akceleratorių ketinant perjungti pavarą.
8. Gedimas ar pašalinių asmenų daromas keitimas neturi daryti įtakos transporto priemonės greičiui, kai yra paspaudžiamas akceleratoriaus pedalas.
9. Greičio ribojimo funkcija veikia nepriklausomai nuo naudojamo akceleratoriaus valdymo įtaiso, jei yra daugiau nei vienas toks įtaisas, pasiekiamas iš vairuotojo sėdimos vietos.
10. Greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas turi patikimai veikti juos supančioje elektromagnetinėje aplinkoje, patys šioje aplinkoje niekam nesudarydami nepriimtinų elektromagnetinių trukdžių.
11. Visos sudėtinės dalys, kurių reikia, kad visapusiškai veiktų greičio ribojimo funkcija ar greičio ribojamasis prietaisas, turi gauti energiją transporto priemonei pradėjus važiuoti. 12. Nustatytas greitis turi būti nurodytas kiekvienos transporto priemonės vairuotojo kabinoje gerai matomoje vietoje pritvirtintoje lentelėje.
______________
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
5 priedas
TRANSPORTO PRIEMONĖS, KURIOJE ĮRENGTAS GREIČIO RIBOJAMASIS PRIETAISAS AR PANAŠI GREIČIO RIBOJAMOJI SISTEMA, EB TIPO PATVIRTINIMO SERTIFIKATAS
apie transporto priemonės
– tipo patvirtinimą1,
– tipo patvirtinimo pratęsimą1,
– atsisakymą patvirtinti tipą1,
EB tipo patvirtinimo Nr.: ................................. Pratęsimo Nr.: .................................................
0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas): ................................................................................
0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................
0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................
0.4. Transporto priemonės klasė (c): ..........................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................
0.8. Surinkimo gamyklos (-ų) adresas (-ai): ...............................................................................
1. PAPILDOMA INFORMACIJA
1.1. EB tipo patvirtinimą gavusio (-ių) greičio ribojamojo (-ų) prietaiso (-ų) gamintojas ir tipas, jei yra; EB tipo patvirtinimo numeriai: ............................................................................................................................
1.2. Įrengtos greičio ribojamosios sistemos gamintojas ir tipas: .................................................
1.3. Greitis ar greičių dydžiai, kuriems galima nustatyti apribojimą................................... km/h
1.5. Didžiausias transporto priemonės variklio apsukų dažnis ir transporto priemonės, įjungtos aukščiausia pavara, greičio santykis: .........................................................................................................................
2. Technikos tarnyba (laboratorija), atsakinga už bandymus: ....................................................
3. Bandymų ataskaitos data: ......................................................................................................
4. Bandymų ataskaitos numeris: ................................................................................................
5. EB tipo patvirtinimo pratęsimo priežastis (-ys) (jei tinka): ....................................................
7. Vieta: .....................................................................................................................................
8. Data: ......................................................................................................................................
9. Parašas: ..................................................................................................................................
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
6 priedas
GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMO SERTIFIKATAS
apie greičio ribojamojo prietaiso
– tipo patvirtinimą 1,
– tipo patvirtinimo pratęsimą1,
– atsisakymą patvirtinti tipą1,
EB tipo patvirtinimo Nr.: ............................... Pratęsimo Nr. ...................................................
0.1. Gamintojas (gamintojo pavadinimas): ................................................................................
0.2. Tipas ir komercinis aprašymas: ............................................................................................
0.3. Tipo identifikavimas, jei pažymėtas ant techninio mazgo: .................................................
0.3.1. Šio identifikavimo žymens vieta: .....................................................................................
0.5. Gamintojo pavadinimas ir adresas: .....................................................................................
0.7. Jei yra sudėtinės dalys ir atskiri techniniai mazgai, nurodoma EB tipo patvirtinimo žymens vieta ir tvirtinimo būdas: ....................................................................................................................................
1. PAPILDOMA INFORMACIJA:
1.2. Transporto priemonės, kurioje ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, tipas (-ai):..............
1.3. Greitis ar greičių dydis, kuriam greičio ribojamasis prietaisas gali būti nustatytas transporto priemonei (-ėms), kurioje (-iose) greičių ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas: .....................................................
1.4. Transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) jis gali būti įrengtas, variklio galios ir nepakrautos transporto priemonės masės santykis: .....................................................................................................................
1.5. Didžiausias transporto priemonės (-ių), kurioje (-iose) greičio ribojamasis prietaisas gali būti įrengtas, variklio apsukų dažnis ir aukščiausia pavara įjungtos transporto priemonės, greičio santykis: ..............
................................................................................................................................................................
2. Technikos tarnyba (laboratorija), atsakinga už bandymus: ....................................................
3. Bandymų ataskaitos data: ......................................................................................................
4. Bandymų ataskaitos numeris: ................................................................................................
5. EB tipo patvirtinimo pratęsimo priežastis (-ys) (jei tinka): ....................................................
6. Pastabos (jei yra): ...................................................................................................................
7. Vieta: .....................................................................................................................................
8. Data: ......................................................................................................................................
9. Parašas: ..................................................................................................................................
Transporto priemonių, kuriose įrengti greičio
ribojamieji prietaisai ar panašios greičio
ribojamosios sistemos, ir greičio ribojamųjų
prietaisų tipo patvirtinimo taisyklių
7 priedas
GREIČIO RIBOJAMOJO PRIETAISO EB TIPO PATVIRTINIMO ŽYMENS PAVYZDYS
a ≥ 8 mm
Greičio ribojamojo prietaiso EB tipo patvirtinimo žymuo, tvirtinamas prie greičio ribojamojo prietaiso. Remiantis Direktyva 92/24/EEB greičio ribojamasis prietaisas buvo patvirtintas Prancūzijoje (e2), jam suteiktas EB tipo patvirtinimo numeris 001241. Pirmieji du skaitmenys rodo, kad greičio ribojamasis prietaisas buvo patvirtintas pagal pradinę Direktyvos 92/24/EB formą.
______________
1 Išbraukti tą variantą, kuris netinkamas.
1 Pastoviai kintama transmisija.
PASTABA. Punktų numeriai ir išnašos atitinka Direktyvos 70/156/EEB I priedo su paskutiniais pakeitimais, padarytais Direktyva 2001/116/EB, numeraciją ir išnašas. Punktai, kurie yra nesvarbūs, praleidžiami.
1 Išbraukti tą variantą kuris netinkamas.
PASTABA. Punktų numeriai ir išnašos atitinka Direktyvos 70/156/EEB I priedo su paskutiniais pakeitimais, padarytais Direktyva 2001/116/EB, numeraciją ir išnašas.