LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ PRETENDENTAMS Į APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ IR SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ VADOVŲ, INSPEKTORIŲ IR SPECIALISTŲ PAREIGAS

 

1999 m. liepos 7 d. Nr. 890

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 1998, Nr. 67-1940) 35 str. 5 p.,

Tvirtinu Kvalifikacinius reikalavimus pretendentams į apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovų, inspektorių ir specialistų pareigas (pridedama).

 

 

Švietimo ir mokslo Ministras                                                  Kornelijus Platelis

______________


PATVIRTINTA

švietimo ir mokslo ministro

1999 m. liepos 7 d. įsakymu Nr. 890

 

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI PRETENDENTAMS Į APSKRIČIŲ VIRŠININKŲ IR SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ ŠVIETIMO PADALINIŲ VADOVŲ, INSPEKTORIŲ IR SPECIALISTŲ PAREIGAS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovų, inspektorių ir specialistų kvalifikaciniai reikalavimai privalomi darbdaviams ir taikomi priimant darbuotojus į laisvą darbo vietą viešo konkurso tvarka.

2. Savivaldybių administracijų padalinių vadovams, kurie atsako ne tik už švietimo, bet ir kitus klausimus (pvz., kultūros ir švietimo, kultūros, švietimo ir sporto), kvalifikaciniai reikalavimai rekomenduojami arba apskrities viršininko, miesto, rajono mero nustatomi kiti.

3. Apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovų, inspektorių ir specialistų kvalifikaciniuose reikalavimuose vartojamos sąvokos:

3.1. švietimo padalinių specialistai – darbuotojai, kurių veikla susijusi su ugdymo turiniu ir jų darbas pagal pareigas prilyginamas pedagoginiam;

3.2. kvalifikaciniai reikalavimai – tai profesinis bei teorinis pasirengimas ir praktinės žinios, konkretūs sugebėjimai ir įgūdžiai, kurių reikia tam tikroms pareigoms atlikti (vykdyti).

 

II. KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI

 

4. Į apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovų, inspektorių, specialistų pareigybes gali būti priimami Lietuvos Respublikos piliečiai, mokantys valstybinę kalbą (III valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikacinė kategorija privaloma baigusiesiems nelietuviškas mokyklas iki 1990 m.) ir tinkami pagal toms pareigoms nustatytus kvalifikacinius reikalavimus.

5. Apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių, valstybinių švietimo inspekcijų vadovams keliami bendrieji kvalifikaciniai reikalavimai:

5.1. aukštasis išsilavinimas;

5.2. ne mažesnis kaip 5 metų pedagoginio darbo stažas;

5.3. ne mažesnė kaip 3 metų vadybinio arba valstybinės švietimo inspekcijos inspektoriaus, švietimo padalinio specialisto darbo patirtis;

5.4. bendros žinios, kurių reikia vadovo pareigoms vykdyti: Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, valstybės švietimo politikos įgyvendinimo, biudžetinių įstaigų finansavimo tvarkos, švietimo įstaigų veiklą reglamentuojančių bei kitų teisės aktų, susijusių su švietimo padalinio veikla ir pedagogine specialybe, žinojimas.

6. Apskričių viršininkų administracijų valstybinių švietimo inspekcijų inspektoriams keliami bendrieji kvalifikaciniai reikalavimai:

6.1. aukštasis pedagoginis išsilavinimas;

6.2. ne mažesnis kaip 5 metų pedagoginio darbo stažas ir ne žemesnė kaip vyresniojo mokytojo (dėstytojo) kvalifikacinė kategorija;

6.3. ne mažesnė kaip 3 metų vadybinio arba švietimo padalinio specialisto darbo patirtis;

6.4. bendros žinios, kurių reikia pareigoms eiti: Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, valstybės švietimo politikos įgyvendinimo, biudžetinių įstaigų finansavimo tvarkos, švietimo įstaigų veiklą reglamentuojančių, darbo santykius reglamentuojančių bei kitų teisės aktų, susijusių su inspektoriaus pareigų vykdymu, žinojimas.

7. Apskričių viršininkų administracijų bei savivaldybių švietimo padalinių specialistams keliami bendrieji kvalifikaciniai reikalavimai:

7.1. aukštasis išsilavinimas;

7.2. ne mažesnis kaip 5 metų pedagoginio darbo stažas;

7.3. bendros žinios, kurių reikia pareigoms eiti: Lietuvos švietimo politikos ir švietimo reformos konceptualiųjų nuostatų ir principų, švietimą reglamentuojančių teisės aktų, šiuolaikinės pedagoginės psichologijos principų žinojimas.

8. Pretendentų į apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovų, inspektorių ir specialistų pareigas privalumai:

8.1. asmeninės savybės: tolerantiškumas, komunikabilumas, iniciatyvumas;

8.2. projektų ruošimo ir valdymo patirtis;

8.3. raštvedybos įgūdžiai;

8.4. užsienio kalbos mokėjimas;

8.5. kompiuterinis raštingumas;

8.6. vyresniojo mokytojo (dėstytojo) kvalifikacinė kategorija – pretendentams į specialisto pareigas;

8.7. vadybinio darbo patirtis – pretendentams į specialisto pareigas.

______________