LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJA

 

Į S A K Y M A S

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO IR GAISRINIŲ TYRIMŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1998 m. vasario 13 d. Nr. 54

Vilnius

 

Siekdamas tobulinti Priešgaisrinės apsaugos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir Priešgaisrinės apsaugos departamento Gaisrinių tyrimų centro veiklą,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti:

1.1. Priešgaisrinės apsaugos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatus (1 priedas).

1.2. Priešgaisrinės apsaugos departamento Gaisrinių tyrimų centro nuostatus (2 priedas).

2. Pripažinti netekusiais galios Priešgaisrinės apsaugos departamento nuostatus, patvirtintus 1991 m. spalio 4 d.

 

 

 

VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS                                                           VIDMANTAS ŽIEMELIS


 

PATVIRTINTA

Vidaus reikalų ministerijos

1998 02 13 įsakymu Nr. 54

 

1 priedas

 

Priešgaisrinės apsaugos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatai

 

BENDROJI DALIS

 

1. Priešgaisrinės apsaugos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos departamentas) yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos padalinys, pagal savo įgaliojimus vadovaujantis teritoriniams priešgaisrinės apsaugos padaliniams. Priešgaisrinės apsaugos departamento steigėjas yra Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija.

2. Priešgaisrinės apsaugos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir potvarkiais, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kitų ministerijų ir žinybų teisės aktais, Lietuvos Respublikos sudarytomis tarptautinėmis sutartimis bei šiais nuostatais.

3. Priešgaisrinės apsaugos departamentas finansuojamas iš Lietuvos valstybės biudžeto. Departamentas turi nebiudžetinių lėšų. Nebiudžetinės lėšos naudojamos Vyriausybės nustatyta nebiudžetinių lėšų sudarymo ir naudojimo tvarka.

4. Priešgaisrinės apsaugos departamento finansinę veiklą kontroliuoja Vidaus reikalų ministerija bei kitos finansinės kontrolės teisę turinčios valstybės institucijos.

5. Priešgaisrinės apsaugos departamentas yra juridinis asmuo, turintis savo sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu bei savo pavadinimu: „Priešgaisrinės apsaugos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“.

6. Priešgaisrinės apsaugos departamento adresas: Švitrigailos g. 18, 2600 Vilnius, Lietuvos Respublika.

 

STEIGĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

7. Priešgaisrinės apsaugos departamento steigėjas yra Vidaus reikalų ministerija, turinti šią teisę Laikinojo vidaus tarnybos įstatymo, kitų įstatymų nustatyta tvarka ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu. Vidaus reikalų ministerija turi teisę tvirtinti, keisti ir papildyti Priešgaisrinės apsaugos departamento nuostatus, steigti jam pavaldžius padalinius, juos reorganizuoti ir likviduoti, taip pat skirti į pareigas, atleisti iš jų Priešgaisrinės apsaugos departamento direktorių, jo pavaduotojus, vyriausiąjį finansininką, kitus vadovus pagal patvirtintą nomenklatūrą bei nustatyti Priešgaisrinės apsaugos departamento direktoriaus pareiginį atlyginimą.

8. Vidaus reikalų ministro pavedimu kitus steigėjo kompetencijos reikalus pagal patvirtintą nomenklatūrą tvarko Priešgaisrinės apsaugos departamentas.

 

UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai Priešgaisrinės apsaugos departamento uždaviniai yra:

9.1. gaisrų prevencijos organizavimas ir vykdymas;

9.2. gaisrų gesinimas ir žmonių bei turto gelbėjimas nelaimės vietose;

9.3. pirminių gelbėjimo darbų vykdymas avarijų, katastrofų bei stichinių nelaimių atvejais;

9.4. gaisrų tyrimas.

10. Priešgaisrinės apsaugos departamentas atlieka šias funkcijas:

10.1. formuoja priešgaisrinės saugos politiką šalyje, numato jam pavaldžių teritorinių padalinių veiklos strategines kryptis, vadovauja jų darbui;

10.2. organizuoja ir vykdo valstybinę priešgaisrinę priežiūrą visų nuosavybės formų įmonėse, organizacijose, įstaigose bei gyvenamuosiuose namuose;

10.3. kartu su suinteresuotomis žinybomis ir organizacijomis rengia, tvirtina, leidžia priešgaisrinę saugą reglamentuojančius norminius aktus bei priešgaisrinę techninę ir metodinę literatūrą;

10.4. teikia išvadas, ar statybos normos ir reglamentai, standartai, techninės sąlygos, taip pat objektų, kuriems nėra patvirtintų statybos normų, projektai atitinka priešgaisrinės saugos reikalavimus;

10.5. atlieka mokslinius, tiriamuosius darbus, statybinių medžiagų, gaisrinės automatikos ir įrangos gaisrinius bandymus, sertifikuoja pirotechnikos gaminius, tiria gaisrų priežastis, išaiškina kaltus asmenis, atlieka kvotą bylose dėl gaisrų ir priešgaisrinių saugos taisyklių pažeidimų;

10.6. kontroliuoja, kaip, rengiant projektinę dokumentaciją šalies projektavimo organizacijose, laikomasi priešgaisrinę saugą reglamentuojančių norminių aktų reikalavimų;

10.7. dalyvauja valstybinės reikšmės objektų priėmimo komisijų veikloje bei vykdo šių statybų priežiūrą;

10.8. kaupia duomenis apie gaisrus, juos sistemina ir numato priemones gaisrų kilimo priežastims bei sąlygoms šalinti;

10.9. informuoja visuomenę apie gaisrus, jų priežastis ir pasekmes, gelbėjimo darbus, priešgaisrinės saugos reikalavimus, konsultuoja priešgaisrinės saugos klausimais;

10.10. organizuoja gaisrų gesinimą, avarijų, katastrofų bei stichinių nelaimių padarinių likvidavimą, koordinuoja žinybinių gelbėjimo padalinių veiksmus;

10.11. kaupia ir keičiasi informacija gaisrų prevencijos, gesinimo, avarijų, katastrofų bei stichinių nelaimių padarinių likvidavimo, priešgaisrinės apsaugos specialistų rengimo ir tobulinimosi klausimais su kitų šalių priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnybų organizacijomis.

Užmezga ir palaiko profesinius ryšius su kitų šalių priešgaisrinės apsaugos institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

10.12. formuoja priešgaisrinės apsaugos pareigūnų ir darbuotojų profesinio mokymo politiką, rengia ugniagesių pradinio ir tolesnio parengimo metodikas ir programas, kontroliuoja šią veiklą padaliniuose;

10.13. organizuoja ir koordinuoja priešgaisrinės apsaugos pareigūnų atranką bei kvalifikacijos kėlimą;

10.14. kartu su Lietuvos ugniagesybos sporto federacija rengia tarptautinius ugniagesybos sporto čempionatus ir kitas šalies pirmenybes;

10.15. organizuoja ir kontroliuoja Priešgaisrinės apsaugos departamento teritorinių padalinių, išlaikomų iš valstybės biudžeto, finansavimą bei sąmatos vykdymą, materialinį techninį aprūpinimą;

10.16. aprūpina padalinius gaisrine ir gelbėjimo technika, uniformine apranga ir savisaugos priemonėmis;

10.17. organizuoja ir atlieka naujos technikos ir technologijų tyrimą bei jų įdiegimą padaliniuose;

10.18. užtikrina vieningą priešgaisrinės apsaugos padalinių visų rūšių ryšio sistemų darbą;

10.19. organizuoja profesinio saugumo veiklą, tikrina darbų saugos reikalavimų laikymąsi padaliniuose;

10.20. teikia pasiūlymus dėl priešgaisrinės apsaugos biudžeto ir investicinių programų sudarymo;

10.21. atstovauja priešgaisrinei apsaugai įgyvendinant valstybines programas, susijusias su žmonių, turto ir aplinkos apsauga;

10.22. atstovauja Lietuvos priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo tarnyboms įvairiose tarptautinėse organizacijose;

10.23. organizuoja ir vykdo gaisrinių projektavimą, statybą, rekonstrukciją ir remontą bei kontroliuoja, kaip padaliniuose eksploatuojami gaisrinių pastatai;

10.24. pagal savo kompetenciją dalyvauja Lietuvos Respublikos ekstremalių situacijų valdymo centro veikloje.

 

TEISĖS

 

11. Priešgaisrinės apsaugos departamentas, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius bei vykdydamas funkcijas, turi teisę:

11.1. pagal savo kompetenciją tikrinti, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Vidaus reikalų ministerijos ir Priešgaisrinės apsaugos departamento įsakymai ir kiti aktai, duoti privalomus vykdyti nurodymus fiziniams bei juridiniams asmenims priešgaisrinės saugos klausimais;

11.2. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš fizinių ir juridinių asmenų informaciją bei dokumentus;

11.3. teikti siūlymus Vidaus reikalų ministerijai steigti, reorganizuoti ir likviduoti struktūrinius padalinius;

11.4. gali naudotis ir kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis;

11.5. tikrinti visų nuosavybės formų įmonių, įstaigų, organizacijų, gyvenamųjų namų ir kitos paskirties statinių, miškų, durpynų priešgaisrinę būklę, pateikti raštiškus, privalomus nurodymus priešgaisrinės saugos pažeidimams pašalinti;

11.6. už priešgaisrinės saugos taisyklių pažeidimus skirti administracines nuobaudas;

11.7. uždrausti eksploatuoti gamybos technologines linijas, iš dalies ar visai nutraukti įmonės, įstaigos darbą, sustabdyti pastatų, įrenginių statybos, rekonstrukcijos ir projektavimo darbus, jeigu yra priešgaisrinę saugą reglamentuojančių norminių aktų reikalavimų pažeidimų, galinčių sukelti gaisrą ar sprogimą;

11.8. pasitelkti specialistus nustatant priemones, gerinančias miestų, gyvenviečių, įmonių, organizacijų, įstaigų ir technologinių procesų priešgaisrinę saugą;

11.9. likviduojant ekstremalias situacijas, pasitelkti reikiamų pajėgų skaičių pavaldžiuose padaliniuose, keisti budėjimo tvarką;

11.10. skubos tvarka gauti duomenis iš Lietuvos Respublikos pavojingų liaudies ūkio objektų registro.

 

DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Priešgaisrinės apsaugos departamentui vadovauja direktorius.

Priešgaisrinės apsaugos departamento direktorius kartu yra ir Lietuvos Respublikos vyriausiasis valstybinės priešgaisrinės priežiūros inspektorius, kuris vadovauja valstybinės priešgaisrinės priežiūros tarnybų darbui Lietuvos Respublikoje. Jį šioms pareigoms skiria ir iš jų atleidžia Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas vidaus reikalų ministro teikimu.

13. Priešgaisrinės apsaugos departamento direktoriaus pavaduotojai kartu yra ir Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinės priešgaisrinės priežiūros inspektoriaus pavaduotojai.

14. Lietuvos Respublikos vyriausiojo valstybinės priešgaisrinės priežiūros inspektoriaus ir jo pavaduotojų teises reglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Vidaus reikalų ministerijos norminiai aktai.

15. Priešgaisrinės apsaugos departamento direktorius:

15.1. atsako už Priešgaisrinės apsaugos departamento uždavinių sprendimą ir funkcijų vykdymą;

15.2. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, nurodymus, teikia įpareigojimus ir tikrina, kaip jie vykdomi;

15.3. skiria pareigoms ir iš jų atleidžia departamento bei Lietuvos Respublikos priešgaisrinės apsaugos pareigūnus ir darbuotojus, neviršydamas vidaus reikalų ministro suteiktų įgaliojimų;

15.4. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymu, teikia Finansų ministerijai valstybės biudžeto išlaidų sąmatos projektą, paskirsto Priešgaisrinės apsaugos departamento biudžeto išlaidas Lietuvos Respublikos priešgaisrinės apsaugos teritoriniams padaliniams pagal išlaidų funkcinės kvalifikacijos kodus;

15.5. vadovaudamasis biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų atlyginimus ir darbo apmokėjimo sąlygas reglamentuojančiais įstatymais ir kitais teisės aktais, neviršydamas departamentui nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo, nustato departamento pareigūnams ir darbuotojams bei Lietuvos Respublikos teritorinių padalinių vadovams tarnybinius atlyginimus ir jų priedus;

15.6. skatina bei skiria drausmines nuobaudas priešgaisrinės apsaugos pareigūnams ir darbuotojams;

15.7. teikia vidaus reikalų ministrui tvirtinti Priešgaisrinės apsaugos departamento nuostatus ir etatų skaičių, neviršydamas nustatyto metinio darbo užmokesčio fondo;

15.8. tvirtina Priešgaisrinės apsaugos departamento struktūrinių ir teritorinių padalinių nuostatus bei jų etatų struktūrą;

15.9. vykdo kitus jam suteiktus įgaliojimus. Nesant direktoriaus, jo pareigas eina vienas iš direktoriaus pavaduotojų.

 

TURTAS IR LĖŠOS

 

16. Priešgaisrinės apsaugos departamento turtą sudaro iš valstybės biudžeto skirtų asignavimų bei iš nebiudžetinių lėšų įsigytas ilgalaikis ir trumpalaikis turtas bei atsargos.

17. Priešgaisrinės apsaugos departamento turtas negali būti parduotas, perleistas, įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymą. Priešgaisrinės apsaugos departamento turto dalis gali būti išnuomota Vyriausybės nustatyta tvarka.

18. Priešgaisrinės apsaugos departamento ilgalaikis turtas gali būti perduotas kitiems priešgaisrinės apsaugos padaliniams departamento direktoriaus įsakymu.

19. Susidėvėjusios ir kitos materialinės vertybės nurašomos ar realizuojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

20. Priešgaisrinės apsaugos departamento lėšų šaltiniai yra šie:

20.1. valstybės biudžeto lėšos, skirtos pagal Lietuvos Respublikos įstatymą;

20.2. valstybės investicijų programų lėšos;

20.3. nebiudžetinės lėšos;

20.4. pajamos už išnuomotą turtą;

20.5. kitos teisėtai įgytos lėšos;

20.6. parama.

21. Priešgaisrinės apsaugos departamento biudžetinės ir nebiudžetinės lėšos gali būti naudojamos tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.

22. Priešgaisrinės apsaugos departamento buhalterinė apskaita ir atsiskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

DIREKTORIUS PULKININKAS                                                                                K. ZULONAS


 

PATVIRTINTA

Vidaus reikalų ministerijos

1998 02 13 įsakymu Nr. 54

 

2 priedas

 

Priešgaisrinės apsaugos departamento Gaisrinių tyrimų centro nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Gaisrinių tyrimų centras (toliau tekste – centras) yra savarankiškas Priešgaisrinės apsaugos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos padalinys, vykdantis ir įgyvendinantis mokslinę techninę politiką gaisrinės saugos srityje. Centras turi apvalų antspaudą. Centras yra nuo gamintojų ir vartotojų nepriklausoma organizacija, kompetentinga užsiimti šiuose nuostatuose nustatyta veikla.

2. Centro struktūrą ir etatus tvirtina Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija Priešgaisrinės apsaugos departamento teikimu. Centro viršininką į pareigas skiria ir iš jų atleidžia vidaus reikalų ministras Priešgaisrinės apsaugos departamento direktoriaus teikimu.

3. Šiuose nuostatuose apibrėžti centro pagrindiniai uždaviniai, pareigos, teisės, atsakomybė, gaisrų tyrimas, bandymų ir tyrimų organizavimas ir tvarka, bendravimas su kitomis organizacijomis. Centras, be specialiai apibrėžtų funkcijų, atlieka žaliavų, medžiagų ir gaminių gaisrinio pavojingumo rodiklių, gaisrinės įrangos efektyvumo ir kokybės rodiklių nustatymo bandymus pagal Lietuvos, tarptautiniuose, Europos arba kitų šalių standartuose ar kituose normatyviniuose dokumentuose nurodytus metodus. Centro specialiosios funkcijos, susijusios su gaisrų tyrimu, apibrėžtos Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekse, VRM, PAD įsakymuose, instrukcijose bei nurodymuose.

4. Savo veikloje centras vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir potvarkiais, žinybiniais dokumentais, taip pat šiais nuostatais.

5. Centras bendradarbiauja su kitomis mokslinių tyrimų, mokslo ir mokymo, gamybinėmis ir kitomis organizacijomis lygiateisiškumo pagrindais.

6. Centras finansuojamas iš valstybės biudžeto ir nebiudžetinių lėšų.

7. Centro adresas: Švitrigailos g.18, 2600 Vilnius.

 

Pagrindiniai centro uždaviniai

 

8. Pagrindiniai centro uždaviniai yra:

- nacionalinės normatyvinės bazės, atitinkančios tarptautinius reikalavimus, gaisrinės saugos srityje rengimas, pagrįstas objektyviais duomenimis apie gaminių ir procesų gaisrinį pavojingumą;

- parengtų normatyvinių dokumentų (standartų, reglamentų ir kt.) ekspertizė;

- šalies rinkos apsauga nuo nekokybiškos produkcijos;

- gaisrinės įrangos kokybinių ir kitų rodiklių nustatymas;

- metodinė pagalba priešgaisrinei apsaugai ir kitoms VRM tarnyboms tiriant gaisrų priežastis;

- metodinių dokumentų rengimas;

- priešgaisrinių priemonių, užtvarų ir kitų inžinerinių sprendimų įvertinimas dėl jų atitikimo nustatytus reikalavimus;

- bandymų ir tyrimų bazės stiprinimas bei plėtimas pagal pažangiausias technologijas;

- mokslinių tyrimų ir bandymų rezultatų įdiegimas praktikoje;

- centro darbuotojų parengimas ir tobulinimasis stipriausiose pasaulio analogiškose organizacijose;

- atstovavimas giminingose regioninėse ir tarptautinėse organizacijose.

9. Centras užtikrina šių uždavinių vykdymą:

- kartodamas bandymų ir tyrimų rezultatus, siekiant jų pripažinimo kitose šalyse;

- dalyvaudamas kitų bandymų organizacijų akreditavime;

- organizuodamas bandymų ir tyrimų įrangos atestavimą ir matavimo priemonių kalibravimą;

- organizuodamas gaminių bandymus;

- atlikdamas tarplaboratorinius bandymus;

- analizuodamas duomenis apie gaisrus;

- bendradarbiaudamas su kitomis VRM tarnybomis, analogiškomis organizacijomis;

- nuosekliai rengdamas normatyvinius ir metodinius dokumentus.

 

Centro pareigos, teisės ir atsakomybė

 

10. Centras privalo:

- atlikti gaminių bandymus pagal nustatytas bandymų programas (metodikas), nustatytos sudėties ir nustatytais terminais;

- atlikti centro akreditavimą pagal šalyje galiojančią tvarką;

- užtikrinti numatytą nuostatuose bandymų organizavimo ir atlikimo tvarką;

- užtikrinti nustatytų bandymų ir tyrimų įrangos atestavimo ir matavimo priemonių kalibravimo terminų laikymąsi;

- užtikrinti bandymų rezultatų pakartojimą;

- analizuoti bandymų įrangos ir matavimo priemonių būklę;

- užtikrinti informacijos apie išbandytą produkciją rinkimą, kaupimą ir saugojimą, komercinės užsakovų paslapties išsaugojimą;

- atlikti gaisrinės saugos normatyvinių dokumentų įvertinimą ir ekspertizę;

- vykdyti specialistų įstaigos funkcijas gaisrų tyrimų srityje;

- pateikti užsakovų pageidavimu informaciją apie jų gaminių bandymų organizavimo ir atlikimo tvarką;

- diegti savo veikloje pažangiausias technologijas;

- informuoti visuomenę apie nekokybiškus ir pavojingus gaminius, gaisrų priežastis ir pasekmes.

11. Centras turi teisę:

- nustatyti gaminių bandymų organizavimo ir atlikimo tvarką;

- nederinti gaminių, kurių nežinomas gaisrinis pavojingumas, standartų ir kitų normatyvinių dokumentų;

- teikti pasiūlymus dėl normatyvinių dokumentų taikymo, bandymų įrangos tobulinimo, gaisrinės technikos ir įrangos panaudojimo;

- atrinkti gaminius inspekciniams bandymams;

- vykdyti ekspertinės įstaigos funkcijas įsigyjant užsienio gamybos gaminius su nežinomomis savybėmis;

- reikalauti iš įmonių ir organizacijų informacijos apie gaminamos (naudojamos) produkcijos savybes, bandymų rezultatus;

- dalyvauti produkcijos sertifikavimo sistemose;

- dalyvauti tarptautinėse programose ir projektuose dėl bandymų metodų tobulinimo, dėl naujų metodų taikymo ir bandymų įrangos modernizavimo;

- organizuoti pasitarimus, seminarus, konferencijas gaisrinės saugos klausimais, taip pat dalyvauti juose;

- pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su šalies ir užsienio organizacijomis;

- jungtis į analogiškų organizacijų asociacijas, susivienijimus tiek šalyje, tiek ir užsienyje;

- leisti centro vidaus tvarką reglamentuojančius įsakymus ir kitus dokumentus.

12. Centras atsako už:

- atliktų bandymų ir tyrimų išbaigtumą, teisingumą ir rezultatų objektyvumą;

- nustatytų bandymų terminų laikymąsi;

- komercinės užsakovų paslapties išsaugojimą;

- bandymų ir tyrimų ataskaitų kokybę ir komplektiškumą.

 

Gaisrų tyrimas

 

13. Gaisrų priežasčių tyrimą atlieka gaisrų tyrimo poskyrio darbuotojai.

14. Gaisrų priežastis tirti gali tiek pavienis darbuotojas, tiek su operatyvine grupe.

15. Gaisrų priežasčių tyrimo organizavimą nustato atskiri VRM, PAD įsakymai ir instrukcijos.

16. Gaisrų tyrimo poskyrio darbuotojų pareigos nustatytos pareiginėse instrukcijose, kurias tvirtina PAD direktorius.

 

Bandymų ir tyrimų organizavimas ir tvarka

 

17. Bandymus atlieka gaisrinių bandymų poskyrio darbuotojai. Gaisrinių bandymų poskyrio darbuotojų pareigos nustatytos pareiginėse instrukcijose, kurias tvirtina PAD direktorius.

18. Gaisriniai bandymai ir tyrimai (toliau tekste – bandymai) gali būti vykdomi pagal Lietuvos, tarptautinių, Europos, kitų šalių normatyvinių dokumentų arba centro parengtas metodikas (programas).

19. Bandymai atliekami pagal užsakovų paraiškas, kuriose gali būti nurodyti ir bandymų atlikimo terminai.

20. Produkcijos pavyzdžių į centrą pristatoma tiek, kiek nurodyta normatyviniuose dokumentuose. Pavyzdžiai atrenkami įmonėse ir organizacijose. Atrenkant produkciją įforminamas atrinkimo dokumentas, kurio vienas egzempliorius pateikiamas centrui. Atrankoje gali dalyvauti ir centro darbuotojas. Išlaidas, susijusias su atranka, apmoka užsakovas.

21. Pavyzdžiai, atlikus bandymus ir suderinus su užsakovu, atsižvelgiant į jų būseną sunaikinami pagal atskiros centro instrukcijos reikalavimus. Išbandyti gaminiai negali būti realizuojami prekybos įmonėse.

22. Pavyzdžius centrui pristato užsakovas nemokamai. Bandymų ir pavyzdžių gabenimo išlaidas apmoka gamintojas (pardavėjas, tiekėjas) pagal įkainius, patvirtintus Priešgaisrinės apsaugos departamento, arba sutartis. Įkainiai apskaičiuojami įvertinant:

- pastatų išlaikymo ir atstatymo išlaidas;

- bandymų įrangos ir matavimo priemonių amortizaciją ir atstatymą;

- išlaidas pagalbiniams įtaisams pasigaminti;

- išlaidas eksploatavimo medžiagoms įsigyti;

- pridėtines išlaidas;

- inspekcinių bandymų išlaidas ir t. t.

23. Bandymų rezultatai įforminami nustatyto pavyzdžio protokoluose. Protokolo turinį nulemia bandymų programos apimtis ir šalyje galiojantys normatyviniai dokumentai. Protokolo įforminimo tvarką nustato atskira instrukcija.

24. Ginčus, iškilusius tarp užsakovo ir centro, sprendžia PAD Ekspertinė techninė taryba arba teismas.

 

Centro turtas ir lėšos

 

25. Centro turtą sudaro iš valstybės biudžeto, iš nebiudžetinių lėšų įsigytas ilgalaikis bei trumpalaikis turtas ir atsargos.

26. Centro turtas negali būti parduotas, perleistas arba įkeistas. Juo negalima laiduoti ar garantuoti kitų subjektų prievolės vykdymą. Centro turto dalis gali būti išnuomota Lietuvos Respublikos Vyriausybės numatyta tvarka.

27. Susidėvėjusios ir kitos materialinės vertybės nurašomos ar realizuojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

28. Centro ilgalaikis turtas gali būti perduotas šalies priešgaisriniams padaliniams Priešgaisrinės apsaugos departamento nustatyta tvarka.

29. Visos lėšos, skirtos centrui, gali būti naudojamos tik šiuose nuostatuose nustatytai veiklai.

 

BendradaRbiavimas su kitomis organizacijomis

 

30. Centras bendradarbiauja su kitomis organizacijomis:

30.1. Lietuvos standartizacijos departamentu:

- naudodamasis departamento Europos ir tarptautinių normatyvinių dokumentų duomenų banku;

- atlikdamas standartizacijos technikos komiteto sekretoriato funkcijas;

- gaudamas leidimus dalyvauti Europos ir tarptautinių standartizacijos organizacijų techninių komitetų veikloje;

- pasikeisdamas abi puses dominančia informacija.

30.2. Nacionaliniu akreditacijos biuru:

- akredituodamasis pagal šalyje nustatytą tvarką;

- dalyvaudamas tarplaboratoriniuose bandymuose;

- pasikeisdamas abi puses dominančia informacija.

30.3. VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centru:

- atrinkdamas gaminius bandymams;

- dalyvaudamas statybos gaminių sertifikavimo sistemoje;

- rengdamas normatyvinius ir metodinius dokumentus;

- pasikeisdamas abi puses dominančia informacija.

30.4. Valstybine metrologijos tarnyba:

- atestuodamas bandymų įrangą ir atlikdamas matavimo priemonių kalibravimą;

- dalyvaudamas Lietuvos metrologijos tarybos veikloje;

- pasikeisdamas abi puses dominančia informacija.

30.5. Ministerijomis, departamentais, įmonėmis ir užsienio (tarptautinėmis, regioninėmis) organizacijomis (asociacijomis):

- atlikdamas tikslinius bandymus ir tyrimus;

- nustatydamas gaminių atitiktį bandymų pagalba;

- sudarydamas kitokio pobūdžio bendradarbiavimo sutartis;

- dalyvaudamas bendrose programose ir projektuose;

- spręsdamas klausimus dėl centro narystės asociacijose ir organizacijose;

- organizuodamas konferencijas, seminarus ir kt. renginius;

- pasikeisdamas abi puses dominančia informacija.

 

 

DIREKTORIUS PULKININKAS                                                                                K. ZULONAS