LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ BENDROJO LAVINIMO PROGRAMAS, APRŪPINIMO MOKOMOSIOMIS KOMPIUTERINĖMIS PRIEMONĖMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. birželio 27 d. Nr. ISAK-1212
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853; 2004, Nr. 103-3755) 56 straipsnio 16 punktu,
tvirtinu Mokyklų, vykdančių bendrojo lavinimo programas, aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis priemonėmis tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu
Nr. ISAK-1212
MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ BENDROJO LAVINIMO PROGRAMAS, APRŪPINIMO MOKOMOSIOMIS KOMPIUTERINĖMIS PRIEMONĖMIS TVARKOS APRAŠAS
I. Bendrosios nuostatos
1. Mokyklų, vykdančių bendrojo lavinimo programas (toliau – mokyklų), aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis priemonėmis tvarkos aprašas (toliau – tvarka) nustato galiojančių ir rekomenduojamų įsigyti mokomųjų kompiuterinių priemonių sąrašų sudarymą, mokomųjų kompiuterinių priemonių įsigijimą už centralizuotas priemones ir mokyklos lėšas, mokomųjų kompiuterinių priemonių vertinimą ir patvirtinimo žymos registravimą. Tvarka skiriama mokomųjų kompiuterinių priemonių rengėjams, leidykloms, programinės įrangos gamintojams, švietimo ekspertams, mokytojams, kitiems fiziniams ir juridiniams asmenims, kurie vykdo įvairius mokomųjų kompiuterinių priemonių rengimo, tiekimo ir diegimo į ugdymą darbus.
2. Šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos:
Atnaujinta MKP – MKP, kuri parengiama pakeičiant anksčiau išleistą MKP arba ją papildant naujais elementais.
Centralizuotai perkamų MKP sąrašas – Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas už centralizuotas priemones perkamų MKP sąrašas.
Galiojančių MKP sąrašas – MKP, turinčių patvirtinimo žymą, sąrašas.
Informacinės ir komunikacinės technologijos – visuma priemonių ir būdų, skirtų informacijai apdoroti ir komunikuoti.
Kartotinė MKP – MKP, kuri išleidžiama antrąjį, trečiąjį ir kitus kartus, nekeičiant ir nepapildant MKP naujais elementais.
Mokomosios kompiuterinės priemonės (toliau – MKP) – ugdymui skirtos kompiuterinės programinės priemonės. MKP gali būti platinamos šiose laikmenose: kompaktinėse plokštelėse, diskeliuose ir kitose skaitmeninėse laikmenose; internete. MKP sudedamosiomis dalimis gali būti: mokomoji spausdinta medžiaga (pvz., vadovėliai, pratybų sąsiuviniai, metodinės rekomendacijos, plakatai); speciali techninė įranga (pvz., zondai, specialūs valdymo įrenginiai), kuri yra sudedamoji ugdymui skirtos kompiuterinės priemonės dalis.
MKP eskizas – kompiuterinėje laikmenoje pateiktas kuriamos MKP pirmavaizdis: MKP dizainas, struktūra, pagrindiniai skyriai, mokomosios medžiagos pavyzdžiai.
Nuolatos atnaujinamos MKP statusas – informacinių technologijų ekspertų komisijos (toliau – IT komisija) suteiktas statusas MKP, kurių naujų arba papildytų versijų dėl objektyvių priežasčių (priežasčių objektyvumą įvertina IT ekspertų komisija) yra neįmanoma įvertinti, o nuolatinis MKP atnaujinimas arba papildymas teikia MKP neabejotinų metodinių arba dalykinių privalumų.
Patvirtinimo žyma – specialus įrašas, patvirtinantis MKP tinkamumą naudoti ugdymo procese.
Rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašas – užsienyje arba Lietuvoje išleistų ir ekspertų komisijų teigiamai įvertintų MKP sąrašas.
Techninė charakteristika – MKP pagrindinių idėjų, elementų (aspektų), jų požymių ir charakteristikų aprašymas pagal MKP vertinimo kriterijus.
Tiekėjas – juridinis, fizinis asmuo ar tokių asmenų grupė, galintys pasiūlyti ar siūlantys MKP.
II. Galiojančių ir rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašų sudarymas
3. Švietimo informacinių technologijų centras (toliau – ŠITC) koordinuoja Mokyklų aprūpinimo MKP kalendorinio plano (1 priedas) įgyvendinimą.
4. Ekspertų komisijos kasmet iki mokyklų aprūpinimo MKP kalendoriniame plane nurodytos datos teikia IT ekspertų komisijai siūlymus dėl MKP įrašymo į galiojančių ir rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašus.
5. IT ekspertų komisija, apibendrinusi ekspertų komisijų siūlymus, sudaro galiojančių ir rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašus ir teikia juos tvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrui.
7. Į rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašą gali būti įtrauktos užsienyje arba Lietuvoje išleistos, už ugdymo sritį atsakingos ir IT ekspertų komisijų teigiamai įvertintos MKP, kurios:
7.5. dėl dalinio neatitikimo Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosioms programoms ir išsilavinimo standartams XI–XII klasėms, patvirtintiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. rugpjūčio 21 d. įsakymu Nr. 1465, ir Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų bendrosioms programoms ir išsilavinimo standartams I–X klasėms, patvirtintiems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. ISAK-1015 (Žin., 2003, Nr. 77-3525) (toliau – bendrosios programos ir išsilavinimo standartai), arba kitų neesminių dalykinių, metodinių ir technologinių trūkumų MKP negali būti suteikta patvirtinimo žyma.
III. MKP įsigijimas už centralizuotas priemones ir mokyklos lėšas
9. ŠITC, ištyręs esamą MKP rinką, įvertinusi preliminarias MKP kainas, apklausos būdu nustatęs, kiek ir kokių MKP mokyklos norėtų įsigyti, sudaro centralizuotai perkamų MKP sąrašą. Sąrašą apsvarsto IT ekspertų komisija ir teikia tvirtinti Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministrui.
10. MKP gali būti perkamos už mokyklų aprūpinimui MKP skirtas centralizuotas priemones (toliau – centralizuotos priemonės) ir už mokinio krepšelio lėšas, skirtas mokymo priemonėms įsigyti, ir kitas steigėjo ar mokyklos lėšas (toliau – mokyklos lėšos).
12. Kai už centralizuotas priemones perkamos galiojančių arba rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašuose įrašytos priemonės, jos skiriamos visoms mokykloms atsižvelgus į savivaldybėse esančių mokyklų skaičių.
iV. MKP vertinimAS ir Patvirtinimo žymos registravimas
14. MKP vertinamos pagal MKP vertinimo kriterijus (2 priedas), t. y. požymius, pagal kuriuos vertinama MKP kokybė, kurie susistemina pačias bendriausias ir būdingiausias MKP kiekybines ir kokybines charakteristikas, pagal kurias galima įvertinti MKP tinkamumą ugdymo tikslams ir nustatyti MKP kokybę.
15. Vertinant MKP turi būti atsižvelgiama į tai, kaip MKP:
15.1. atitinka humaniškumo, demokratiškumo, nacionalumo, atsinaujinimo, technologinio novatoriškumo bei kitus pagrindinius švietimo principus;
15.2. savo tikslais, uždaviniais bei didaktinėmis nuostatomis atitinka ir papildo bendrąsias programas ir išsilavinimo standartus;
17. MKP vertinimas ekspertų komisijose gali vykti keliais etapais:
18. Teikėjas turi teisę nesilaikyti 17 punkte nustatyto eiliškumo ir iš karto pateikti vertinti MKP galutinį variantą.
19. MKP eskizą, techninę charakteristiką ir galutinį MKP variantą dalykiniu, metodiniu ir technologiniu požiūriu vertina ekspertų komisija ir IT ekspertų komisija.
20. Vertinant MKP būtina išsamiai išanalizuoti ir profesionaliai įvertinti tuos MKP požymius, kurie apibūdina priemonės dalykinę, didaktinę ir technologinės realizacijos kokybę.
21. Nepriklausomi ekspertai, atliekantys MKP vertinimą ekspertų komisijų užsakymu, pateikia ekspertų komisijai vertinimo išvadas ir jų pagrindimą. MKP vertinimo pagrindimas ir išvados gali būti pateiktos laisva forma arba pagal pavyzdinę MKP vertinimo formą (3 priedas).
22. Gamintojas įstaigai, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, pateikia prašymą dėl MKP eskizo, techninės charakteristikos vertinimo, nuolatos atnaujinamos MKP statuso, patvirtinimo žymos suteikimo MKP, kuriame turi būti nurodytas MKP pavadinimas, autorius(-iai), dalykai (kursai, dalykų blokai), klasės (ugdymo pakopos), kurioms skirta MKP, ir:
22.4. jei teikiamas prašymas dėl nuolatos atnaujinamos MKP statuso suteikimo, surašomas argumentuotas raštas, parodantis to statuso metodinius, didaktinius ar kitokius svarbius privalumus, pagrindžiantis, kad kiekvienos naujos arba papildytos MKP versijos yra neįmanoma arba neracionalu įvertinti. Be to, rašte nurodomos išsamus MKP atnaujinimo ir/arba papildymo procedūros aprašymas.
23. Prašymas ir 22 punkte nurodyta medžiaga pateikiama trimis egzemplioriais. Prireikus įstaiga, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, gali paprašyti pateikti papildomus egzempliorius. Kartu su prašymu pateikiama spausdinta medžiaga turi būti įrišta/susegta su teikėjo rekvizitais ir parašu tituliniame lape.
24. Įstaiga, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, remdamasi MKP kuriančio arba gaminančio fizinio arba juridinio asmens (toliau – gamintojo) prašymu, nustato, kuri ekspertų komisija turi atlikti MKP eskizo techninės užduoties, MKP galutinio varianto vertinimą, ir perduoda joms vertinti pateiktą medžiagą.
25. Ekspertų komisija sprendimą dėl MKP eskizo, techninės charakteristikos, galutinio MKP varianto, nuolatos atnaujinamos MKP statuso suteikimo priima per 10 savaičių nuo pateiktos medžiagos gavimo dienos
26. Ekspertų komisija pateiktai medžiagai vertinti skiria du nepriklausomus ekspertus. Esant esminiams nepriklausomų ekspertų vertinimų neatitikimams, ekspertų komisija gali papildomai skirti 1–2 nepriklausomus ekspertus ir 4 savaitėms pratęsti vertinimo laiką.
27. Paskirti nepriklausomi ekspertai, vadovaudamiesi MKP vertinimo kriterijais, per 2 savaites nuo MKP eskizo, techninės charakteristikos gavimo dienos įvertina juos ir pateikia išvadas ekspertų komisijai.
29. Paskirti nepriklausomi ekspertai per 4 savaites nuo galutinio MKP varianto gavimo dienos, vadovaudamiesi MKP vertinimo kriterijais, įvertina gautą MKP ir pateikia išvadas ekspertų komisijai.
30. Esant esminiams nepriklausomų ekspertų vertinimų neatitikimams, ekspertų komisija gali papildomai skirti 1–2 nepriklausomus ekspertus ir pratęsti vertinimo laiką dar 4 savaitėms.
31. Ekspertų komisija, įvertinusi MKP, priima sprendimą dėl MKP patvirtinimo žymos suteikimo arba MKP įrašymo į rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašą.
32. Per 3 darbo dienas po įvykusio ekspertų komisijos posėdžio įstaiga perduoda ekspertų komisijos sprendimą ir nepriklausomų ekspertų vertinimų kopijas įstaigai, prie kurios veikia IT ekspertų komisija.
34. Jei po galutinio MKP vertinimo teikėjui buvo siūloma MKP taisyti, IT ekspertų komisija kreipiasi į tuos pačius nepriklausomus ekspertus, kurie atliko vertinimą, kad jie patikrintų, ar atsižvelgta į jų ankstesnio vertinimo pastabas. Nepriklausomi ekspertai per 2 savaites patikrina MKP ir pateikia vertinimo išvadas IT ekspertų komisijai.
35. IT ekspertų komisija, remdamasi visų MKP tinkamumą vertinusių ekspertų komisijų sprendimais ir nepriklausomų ekspertų išvadomis, priima sprendimą dėl MKP tinkamumo naudoti ugdymo procese ir suteikia MKP patvirtinimo žymą arba siūlo MKP įrašyti į rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašą.
36. IT ekspertų komisijai pritarus svarstyme gali dalyvauti ir gamintojas ar jo įgalioti atstovai. Sprendimas dėl MKP patvirtinimo žymos suteikimo priimamas gamintojui nedalyvaujant.
37. Gamintojas su IT ekspertų komisijos sprendimais raštu supažindinamas per 3 darbo dienas po įvykusio IT ekspertų komisijos posėdžio.
38. Įstaigos, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, vadovui raštu patvirtinus apie MKP patvirtinimo žymos suteikimą, nurodytose MKP vietose įrašoma „Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos rekomenduota“.
39. Jei suinteresuotas asmuo nesutinka su ekspertų komisijos ar IT ekspertų komisijos sprendimu, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo sprendimo priėmimo dienos jis raštu gali kreiptis į Bendrojo ugdymo tarybą, prašydamas peržiūrėti ekspertų komisijos ar IT ekspertų komisijos priimtą sprendimą. Tuo pačiu metu kreipimosi į Bendrojo ugdymo tarybą kopiją, jeigu buvo priimtas sprendimas dėl patvirtinimo žymos suteikimo, suinteresuotas asmuo pateikia ir Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centrui (toliau – ŠAC).
40. Atnaujintai MKP turi būti iš naujo pateikta vertinti. Tokiai MKP suteikiama nauja patvirtinimo žyma 26–38 punktuose nustatyta tvarka.
41. Kartotinėje MKP versijoje įrašoma pirmojo MKP leidimo patvirtinimo žyma bei nurodoma, kelintas leidimas.
42. MKP patvirtinimo žyma nustoja galioti pasikeitus bendrosioms programoms ir išsilavinimo standartams. Tuo atveju MKP būtina pateikti vertinti iš naujo.
44. Įstaigos, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, vadovas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl MKP patvirtinimo žymos suteikimo priėmimo pateikia ŠAC prašymą registruoti MKP patvirtinimo žymą. Prašyme nurodomas IT ekspertų komisijos sprendimas, posėdžio protokolo numeris ir data, MKP pavadinimas, paskirtis, autorius, kelintas leidimas, gamintojo rekvizitai.
45. ŠAC:
45.1. gavęs įstaigos, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, vadovo prašymą, žymą registruoja ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos ir raštu informuoja teikėją;
46. Teikėjas raštu įpareigojamas atitinkamose MKP vietose įrašyti:
47. Gamintojas, išleidęs naują, pataisytą ar papildytą ir patvirtinimo žymą turinčią MKP, pateikia: ŠAC – 4 nemokamus MKP egzempliorius; įstaigai, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, – 1 nemokamą MKP egzempliorių, o išleidęs kartotinę MKP versiją, pateikia: ŠAC – 2 nemokamus MKP egzempliorius; įstaigai, prie kurios veikia IT ekspertų komisija, – 1 nemokamą MKP egzempliorių.
______________
Mokyklų, vykdančių bendrojo lavinimo
programas, aprūpinimo mokomosiomis
kompiuterinėmis priemonėmis tvarkos aprašo
1 priedas
MOKYKLŲ APRŪPINIMO MKP KALENDORINIS PLANAS
Eil. Nr. |
Veiksmo apibūdinimas |
Vykdymo laikas |
Atsakingas |
1. |
Pateikti MKP vertinti |
Iki rugsėjo 1 d. |
MKP gamintojai ir tiekėjai |
2. |
Įvertinti ir pateikti siūlymus: 1. Galiojančių MKP sąrašui sudaryti 2. Rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašui sudaryti |
Iki lapkričio 30 d |
Švietimo informacinių technologijų centras Įstaigos, prie kurių veikia ekspertų komisijos |
3. |
Parengti ir teikti tvirtinti: 1. Galiojančių MKP sąrašą 2. Rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašą |
Iki gruodžio 31 d. |
Švietimo informacinių technologijų centras |
4. |
Pateikti Švietimo informacinių technologijų centrui MKP, kurios yra įrašytos į galiojančių ir rekomenduojamų įsigyti sąrašus, preliminarias kainas |
Iki vasario 1 d. |
MKP gamintojai ir platintojai |
5. |
Paskelbti švietimo ir mokslo ministro patvirtintus galiojančių ir rekomenduojamų įsigyti MKP sąrašus Švietimo ir mokslo ministerijos informaciniame leidinyje ir ŠITC interneto svetainėje |
Iki kovo 1 d. |
Švietimo ir mokslo ministerija Švietimo informacinių technologijų centras |
______________
Mokyklų, vykdančių bendrojo lavinimo
programas, aprūpinimo mokomosiomis
kompiuterinėmis priemonėmis tvarkos aprašo
2 priedas
MKP VERTINIMO KRITERIJAI
MKP vertinimo kriterijai |
MKP vertinimo kriterijų požymiai |
|
1. Mokomoji medžiaga |
Informacija: mokomosios medžiagos gylis, pateikimo formų įvairovė. Mokomosios medžiagos profesionalumas: dalykinis tikslumas ir aiškumas; pristatomų sąvokų, teorijų, interpretacijų šiuolaikiškumas; profesionalumas bei originalumas; naudojamų šaltinių patikimumas. Mokomosios medžiagos pateikimas: struktūros aiškumas, nuoseklumas ir tvarkingumas; mokomosios medžiagos tinkamumas, pritaikomumas ir suprantamumas pasirinktoms auditorijoms; įvairių pateikimo formų derinimas ir pateikimo naujumas; taisyklingas stilius ir kalba. Socialiniai, kultūriniai ir doriniai principai: humaniškumas; demokratiškumas; nacionalumas; lyčių ir amžiaus grupių lygybė; mažumų, kitų valstybių, tautų, rasių, religijų nediskriminavimas ir etikos normų laikymasis. Autorių teisės: Lietuvoje galiojančio Autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo laikymasis (Žin., 2003, Nr. 28-1125). |
|
2. Psichologiniai ir pedagoginiai aspektai |
Psichologinis tinkamumas: MKP sudėtingumo atitiktis pasirinktai auditorijai; mokomosios medžiagos, užduočių ir kitos informacijos orientavimas į mokinių patirtį, socialinį ir kultūrinį kontekstą; vaizdumas; psichologinis ergonomiškumas. Pedagoginis tinkamumas: sistemingumas, dermė su kitų dalykinių sričių, klasių, amžiaus grupių vadovėliais, MKP bei kitomis mokymosi priemonėmis ir naudojamais ugdymo metodais. Ugdymo metodų įvairovė ir dermė: dėstymas, imitavimas, modeliavimas, praktinės užduotys, darbas grupėse, projektų darbas ir kt. Didaktinių principų šiuolaikiškumas: konstruktyvistiniai metodai; kūrybiškumo, savarankiškumo ir pasirinkimo skatinimas; atviro teksto užduotys ir kt. Semantinis integralumas: mokomosios medžiagos, ugdymo metodų, formų, strategijų, didaktinių principų ir kt. dermė. |
|
3. Mokymosi valdymas ir interaktyvumas |
Interaktyvumo galimybių panaudojimas: grįžtamasis ryšys; MKP pranašumas lyginant su vadovėliais, pratybų sąsiuviniais, atlasais, uždavinynais ir kitomis tradicinėmis mokymo priemonėmis. Pritaikomumas savarankiškam darbui: galimybės automatizuoti ir/ arba pačiam kontroliuoti mokymosi procesą; mokymosi eigos diferencijavimas ir individualizavimas; pažangos ir pasiekimų įvertinimas bei įsivertinimas; informacija apie padarytas klaidas ir klaidų analizė; rekomendacijos. Papildomos mokymosi priemonės: pagalbos sistema; žinynai ir žodynai; paieška; vartotojo vadovas. Mokymosi organizavimo priemonės: kurso kalendorius; užrašų knygelė; studijų gidas ir kt. |
|
4. Vartotojo sąsaja |
Kokybė: fono ir teksto dermė; harmoningas išdėstymas ekrane; stilinga grafika, šriftai, spalvos, garsas, vaizdo ir kiti daugialypės terpės elementai. Patogumas: valdymo elementų paprastumas, patogumas, semantinis aiškumas; aiški navigacija; logiškas leidimas arba draudimas pasirinkti meniu punktus, valdymo elementus; vartotojo informavimas apie darbo eigą ir būseną. Individualizavimas: garso, grafikos ir vaizdo valdymas; galimybė keisti ir pritaikyti savo poreikiams visus vartotojo sąsajos elementus; pritaikomumas vartotojams, turintiems regėjimo, klausos ir judėjimo negalią*. Ergonomiškumas: vaizdo virpėjimas, raibuliavimas, aiškumas, ryškumas ir kontrastas; kitų daugialypės terpės elementų kokybė. |
|
5. Vartotojų administravimo galimybės |
Vartotojų administravimo priemonės: registravimo ir išregistravimo galimybės; informacijos apie vartotojus apskaitos galimybės. Mokymosi proceso administravimo ir individualizavimo galimybės: vartotojų profiliavimas; mokymosi eigos diferencijavimas; informacijos apie mokymąsi kaupimas ir apskaita (suvestinės); stebėjimas (mokymosi kontrolė). Vartotojų apsauga: autorizavimas; asmeninių duomenų ir informacijos saugumas; apsauga nuo išorinio neigiamo poveikio. Informacijos saugumas: turinio, vartotojo duomenų ir kitos informacijos dubliavimas. |
|
6. Instrumentikos priemonės (rengimo galimybės) |
Mokymosi objektų kūrimo galimybės. Mokymosi objektų kaupimo ir paieškos galimybės. Galimybės parengti (sudaryti) kursą. Standartai: mokymosi objektų, metaduomenų, kursų ir kitos informacijos duomenų formatų suderinamumas su tarptautiniais standartais (pvz., SCORM). |
|
7. Bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės bei priemonės |
Sinchroninės priemonės: pokalbiai, vaizdo konferencijos. Asinchroninės priemonės: elektroninis paštas, diskusijos, pasikeitimas rinkmenomis, naujienų grupės ir kt. |
|
8. Techninės savybės |
Kokybė: veikimo stabilumas; darbo sparta; prieinamumas (23,5 h per parą) ir kt. Eksportas ir importas: suderinamumas su dažniausiai vartojamais rinkmenų tipais bei su tarptautiniais standartais (pvz., SCORM). Technologinis lankstumas ir suderinamumas: nesudėtingas programos įdiegimas ir automatinis suderinimas su senesne ir naujausia technine bei sistemine įranga; palaikymas ir atnaujinimas; minimalus sistemos išteklių panaudojimas; optimizuota grafika ir kt.; pagrindinių Lietuvos ir tarptautinių informacinių technologijų standartų atitikimas **. |
|
9. Dokumentacija ir papildomos priemonės |
Bendra informacija: MKP koncepcija; paskirtis ir svarbiausios savybės; reikalavimai operacinei sistemai, programinei ir techninei įrangai; kitų galimų MKP komplekto dalių aprašas. Vartotojo vadovas: įdiegimo aprašymas; išsamus naudojimosi ir valdymo galimybių aprašymas; MKP mokomosios medžiagos apibūdinimas. Metodinė medžiaga: metodinės rekomendacijos ir papildomos metodinės priemonės mokiniui; metodinės rekomendacijos ir papildomos priemonės mokytojui. Dokumentacijos ir papildomų priemonių taisyklingas stilius ir kalba. |
|
10. Ekonominis veiksmingumas |
Kaina. Įdiegimo sąnaudos: pedagogų mokymui reikalingos lėšos; įrangai atnaujinti arba įsigyti reikalingos lėšos; kitos papildomos sąnaudos ir ištekliai. MKP palaikymo sąnaudos: nuolatinis naudojimas ir palaikymas; MKP atnaujinimas; kt. |
|
*Žr. Neįgaliesiems pritaikytų interneto tinklalapių testavimo ir įvertinimo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. T-42; Neįgaliesiems pritaikytų interneto tinklalapių kūrimo metodika, patvirtinta Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. T-43): http://www.ivpk.lt/main.php?cat=80.
**LST 1582: Informacijos technologija. Lietuviška kompiuterio klaviatūra. Ženklų išdėstymas; LST ISO/IEC 8859-13: 2000 Informacijos technologija. 8 bitais koduotų ženklų rinkiniai. 13 dalis. Lotynų 7-oji abėcėlė (ISO/IEC 8859-13:1998); LST 1590-1: 2000 Informacijos technologija. Ženklų kodavimas 8 bitais. 1 dalis. Grafinių ženklų rinkinys DOS terpei; LST 1590-3: 2000 Informacijos technologija. Ženklų kodavimas 8 bitais. 3 dalis. Grafinių ženklų rinkinys Windows terpei; LST ISO/IEC 10646-1: 2001 Informacijos technologija. Universalus keliais baitais koduotų ženklų rinkinys. 1 dalis. Sandara ir pagrindinė daugiakalbė lentelė.
______________
|
Mokyklų, vykdančių bendrojo lavinimo programas, aprūpinimo mokomosiomis kompiuterinėmis priemonėmis tvarkos aprašo 3 priedas |
Eil. Nr. |
MKP vertinimo kriterijai ir jų požymiai |
Vertinimas |
Pagrindimas |
|||
+ |
± |
– |
X |
|||
1 |
Mokomoji medžiaga |
|||||
1.1 |
Informacija |
|
|
|
|
|
1.2 |
Medžiagos profesionalumas |
|
|
|
|
|
1.3 |
Mokomosios medžiagos pateikimas |
|
|
|
|
|
1.4 |
Socialiniai, kultūriniai ir doriniai principai |
|
|
|
|
|
1.5 |
Autorių teisės |
|
|
|
|
|
1.6 |
Stilius ir kalba |
|
|
|
|
|
2 |
Psichologiniai ir pedagoginiai aspektai |
|||||
2.1 |
Psichologinis tinkamumas |
|
|
|
|
|
2.2 |
Pedagoginis tinkamumas |
|
|
|
|
|
2.3 |
Ugdymo metodų įvairovė ir dermė |
|
|
|
|
|
2.4 |
Didaktinių principų šiuolaikiškumas |
|
|
|
|
|
2.5 |
Semantinis integralumas |
|
|
|
|
|
3 |
Mokymosi valdymas ir interaktyvumas |
|||||
3.1 |
Interaktyvumo galimybių panaudojimas |
|
|
|
|
|
3.2 |
Pritaikomumas savarankiškam darbui |
|
|
|
|
|
3.3 |
Papildomos mokymosi priemonės |
|
|
|
|
|
3.4 |
Mokymosi organizavimo priemonės |
|
|
|
|
|
4 |
Vartotojo sąsaja |
|||||
4.1 |
Kokybė |
|
|
|
|
|
4.2 |
Patogumas |
|
|
|
|
|
4.3 |
Individualizavimas |
|
|
|
|
|
4.4 |
Ergonomiškumas |
|
|
|
|
|
5 |
Vartotojų administravimo galimybės |
|||||
5.1 |
Vartotojų administravimo priemonės |
|
|
|
|
|
5.2 |
Mokymosi proceso administravimo ir individualizavimo galimybės |
|
|
|
|
|
5.3 |
Vartotojų apsauga |
|
|
|
|
|
5.4 |
Informacijos saugumas |
|
|
|
|
|
6 |
Instrumentikos priemonės (rengimo galimybės) |
|||||
6.1 |
Mokymosi objektų kūrimo galimybės |
|
|
|
|
|
6.2 |
Mokymosi objektų kaupimo ir paieškos galimybės |
|
|
|
|
|
6.3 |
Galimybės parengti (sudaryti) kursą |
|
|
|
|
|
6.4 |
Standartai |
|
|
|
|
|
7 |
Bendravimo ir bendradarbiavimo galimybės bei priemonės |
|||||
7.1 |
Sinchroninės priemonės |
|
|
|
|
|
7.2 |
Asinchroninės priemonės |
|
|
|
|
|
8 |
Techniniai aspektai |
|||||
8.1 |
Kokybė |
|
|
|
|
|
8.2 |
Informacijos eksportas ir importas |
|
|
|
|
|
8.3 |
Technologinis lankstumas ir suderinamumas |
|
|
|
|
|
9 |
Dokumentacija ir papildomos priemonės |
|||||
9.1 |
Bendra informacija |
|
|
|
|
|
9.2 |
Vartotojo vadovas |
|
|
|
|
|
9.3 |
Metodinė medžiaga |
|
|
|
|
|
10 |
Ekonominis veiksmingumas |
|||||
10.1 |
Kaina |
|
|
|
|
|
10.2 |
Įdiegimo sąnaudos |
|
|
|
|
|
10.3 |
Palaikymo sąnaudos |
|
|
|
|
|
Pastabos ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Išvada __________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1. Žymėjimai: „–“ – MKP netenkina šio požymio charakteristikoms keliamų reikalavimų;
„±“ – MKP tik dalinai tenkina šio požymio charakteristikoms keliamus reikalavimus;
„+“ – MKP tenkina šio požymio charakteristikoms keliamus reikalavimus;
„X“ – MKP negali būti įvertinta pagal šį požymį (t. y. požymis nebūdingas vertinamos MKP tipui arba yra nesvarbus MKP tikslams).