LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

IR LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR LIETUVOS BANKO VALDYBOS 1997 M. SPALIO 30 D. NUTARIMO NR.1200/8 „DĖL VALSTYBĖS VARDU IR SU VALSTYBĖS GARANTIJA GAUNAMŲ UŽSIENIO PASKOLŲ“ DALINIO PAKEITIMO

 

1999 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 897/125

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos banko valdyba nutaria:

Iš dalies pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Lietuvos banko valdybos 1997 m. spalio 30 d. nutarimą Nr. 1200/8 „Dėl valstybės vardu ir su valstybės garantija gaunamų užsienio paskolų“ (Žin., 1997, Nr. 100-2524):

1. Pakeisti (taip pat ir nurodytuoju nutarimu patvirtintuose Valstybės vardu ir su valstybės garantija gaunamų užsienio paskolų teikimo, paskirstymo ir grąžinimo tvarkoje ir Investicinių projektų ekspertų komisijos nuostatuose) nuorodą „ūkio subjektai“ į nuorodą „juridiniai asmenys ir įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių“.

2. Pripažinti netekusiais galios 1.1 ir 1.3 punktus.

3. Išdėstyti 1.4 punktą taip:

1.4. valstybės vardu arba su valstybės garantija gaunamos užsienio paskolos gali būti naudojamos į Valstybės investicijų programą įtrauktiems investiciniams projektams finansuoti, taip pat į Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamas smulkaus ir vidutinio verslo skatinimo programas įtrauktiems investiciniams projektams finansuoti per komercinius bankus ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės specialiai šiuo tikslu įsteigtas institucijas“.

4. Papildyti nurodytąjį nutarimą šiais 1.5 ir 1.6 punktais:

1.5. užsienio paskolos su valstybės garantija gali būti naudojamos valstybinių fondų skoliniams įsipareigojimams dengti bei šių fondų pinigų srautams subalansuoti;

1.6. išskirtiniais atvejais užsienio paskolos su valstybės garantija gali būti naudojamos valstybės įmonių bei akcinių bendrovių, kuriose valstybei priklausančios akcijos suteikia ne mažiau kaip 2/3 balsų, skoliniams įsipareigojimams dengti, kai tų įsipareigojimų nevykdymas gali turėti neigiamų socialinių padarinių, pakenkti Lietuvos padėčiai tarptautinėje finansų rinkoje, neigiamai veikti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto vykdymą“.

5. Pripažinti netekusiu galios 4.1.1 punktą.

6. Išdėstyti 4.1.2 punktą taip:

4.1.2. svarsto ir rengia pasiūlymus dėl užsienio paskolų ėmimo valstybės vardu, teikia juos tvirtinti įstatymų nustatyta tvarka“.

7. Pripažinti netekusiu galios 4.1.4 punktą.

8. Išdėstyti 4.1.7 punktą taip:

4.1.7. nagrinėja Finansų ministerijos pasiūlymus dėl paskolų ir skolos grąžinimo sutarčių sąlygų pakeitimo; pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikia tada, kai numatoma keisti teisės aktuose nurodytas paskolų teikimo ar skolos grąžinimo sąlygas“.

9. Išdėstyti 4.2.1 ir 4.2.2 punktus taip:

4.2.1. apibendrina užsienio paskolų poreikį, rengia Valstybės skolinimosi programos projektus;

4.2.2. rengia ir derina paskolų sutarčių ir garantinių raštų arba sutarčių projektus, prireikus sudaro iš Finansų ministerijos, Ūkio ministerijos, Teisingumo ministerijos ir Lietuvos banko atstovų, atrinktų projektų vykdytojų bei ekspertų darbo grupes užsienio paskolų sutartims rengti ir derinti“.

10. Išdėstyti 4.2.4 punktą taip:

4.2.4. periodiškai analizuoja juridiniams asmenims bei įmonėms, neturinčioms juridinio asmens teisių, suteiktų užsienio paskolų, gautų valstybės vardu ar su valstybės garantija, būklę ir grąžinimo galimybes, prireikus teikia išvadas bei pasiūlymus Valstybinei užsienio paskolų komisijai“.

11. Papildyti nurodytąjį nutarimą šiuo 4.2.12 punktu:

4.2.12. nagrinėja biudžetinių įstaigų prašymus leisti skelbti konkursus įrengimams, prekėms ir paslaugoms įsigyti už numatomas gauti valstybės vardu arba su valstybės garantija užsienio paskolas ir priima atitinkamus sprendimus“.

12. Išdėstyti 4.3.4 punktą taip:

4.3.4. ketvirčiui pasibaigus, teikia Finansų ministerijai informaciją apie kiekvieno komercinio banko galimybę prisiimti papildomą aktyvų riziką (nurodoma suma)“.

13. Papildyti nurodytąjį nutarimą šiuo 4.4.5 punktu:

4.4.5. Finansų ministerijos prašymu teikia išvadas dėl įmonių, kurioms suteikta valstybės vardu ar su valstybės garantija gauta užsienio paskola, ūkinės-finansinės veiklos perspektyvų arba tikslingumo taikyti bankroto procedūras“.

14. Išdėstyti 4.7.1 punktą taip:

4.7.1. priima ir nagrinėja juridinių asmenų ir įmonių, neturinčių juridinio asmens teisių, pageidaujančių gauti užsienio paskolas, investicinius projektus ir verslo planus“.

15. Išdėstyti 6.1 punktą taip:

6.1. biudžetinės įstaigos turi gauti Finansų ministerijos leidimą skelbti konkursą įrengimams, prekėms ar paslaugoms įsigyti už valstybės vardu arba su valstybės garantija gaunamas užsienio paskolas“.

16. Papildyti nurodytąjį nutarimą šiuo 6.3 punktu:

6.3. juridiniai asmenys ir įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, kuriems suteikta užsienio paskola, gauta valstybės vardu arba su valstybės garantija, turi pateikti Valstybinei užsienio paskolų komisijai prašymą leisti pakeisti rangos, tiekimo ar kitos sutarties, kuriai finansuoti skiriama ši paskola, sąlygas ir gauti jos sutikimą, jeigu šie pakeitimai turės finansinių padarinių projekto įgyvendinimui“.

17. Nurodytuoju nutarimu patvirtintoje Valstybės vardu ir su valstybės garantija gaunamų užsienio paskolų teikimo, paskirstymo ir grąžinimo tvarkoje:

17.1. įrašyti 2.1 ir 2.3 punktuose vietoj žodžio „nuostatas“ žodį „nuostatą“;

17.2. išdėstyti 2.2 punkto antrąją pastraipą taip:

„Ūkio subjektai, pretenduojantys gauti užsienio paskolą investiciniam projektui finansuoti, pateikia Investicinių projektų ekspertų komisijai dokumentus, nurodytus Investicinių projektų ekspertų komisijos nuostatuose“;

17.3. išdėstyti 3.1 punktą taip:

3.1. turi galimybę prisiimti papildomą aktyvų riziką“;

17.4. išdėstyti 4 punkto pirmąją pastraipą taip:

4. Lietuvos Respublikos Vyriausybė Valstybinės užsienio paskolų komisijos siūlymu gali priimti sprendimą suteikti ūkio subjektams paskolas, skiriamas įgyvendinti valstybinės reikšmės projektams (t. y. investiciniams projektams, įtrauktiems į Valstybės investicijų programą, bei žaliavų ir energijos išteklių importui), kurių įgyvendinimo rizikos neprisiėmė komerciniai bankai. Tuomet ūkio subjektai pasirašo paskolos sutartis su Finansų ministerija ir iš jų reikalaujama paskolos grąžinimą užtikrinančių priemonių. Jeigu bus nuspręsta, kad ūkio subjektas paskolos grąžinimą turi užtikrinti įkeisdamas nekilnojamąjį turtą, paskolos dydis negali viršyti 80 procentų įkeisto turto rinkos vertės. Įkeičiamas turtas turi būti įvertintas įstatymų nustatyta tvarka. Ūkio subjektas, pasirašantis paskolos sutartį su Finansų ministerija, už suteiktą paskolą moka Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą, bet ne mažesnę už valstybės skolinimosi kainą, metinę palūkanų normą“;

17.5. išdėstyti 9.2 punktą taip:

9.2. ūkio subjektų projektams, už kuriuos visą turtinę atsakomybę prisiima investicinis arba komercinis bankas, atitinkantis šios tvarkos 3.1 punkto reikalavimą, įgyvendinti“;

17.6. papildyti nurodytąją tvarką šiuo 9.3 punktu:

9.3. šio nutarimo 1.5 ir 1.6 punktuose nurodytais tikslais“;

17.7. išdėstyti 12.3 punktą taip:

12.3. ne mažiau kaip 15 procentų investicinio projekto vertės finansuojama savo lėšomis. Valstybinei užsienio paskolų komisijai rekomendavus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarus, nuosavų lėšų, skiriamų investiciniam projektui finansuoti, dydis gali būti sumažintas iki 5 procentų“;

17.8. papildyti nurodytąją tvarką šiuo 12.4 punktu:

12.4. investiciniam projektui įgyvendinti naudojama kuo daugiau Lietuvos Respublikoje įregistruotų įmonių gaminamų prekių, atliekamų darbų ir teikiamų paslaugų“;

17.9. išdėstyti 16 punkto pirmąją pastraipą taip:

16. Už suteiktą garantiją imama vienkartinė rinkliava – iki 3 procentų užsienio paskolos sumos. Konkretų rinkliavos dydį nustato Valstybinė užsienio paskolų komisija. Vienkartinė rinkliava neimama iš biudžetinių įstaigų, valstybinių fondų bei savivaldybių“;

17.10. išdėstyti 17 punktą taip:

17. Investicinis arba komercinis bankas, per kurį numatoma kredituoti projektą ir kuris prisiima turtinę atsakomybę už įsipareigojimų įvykdymą, nesėkmės atveju įvykdo visus sutartyje numatytus įsipareigojimus ir gali imti iš ūkio subjekto iki 5 procentų maržą, o neprisiėmęs turtinės atsakomybės gali imti iki 0,5 procento maržą. Paskolą tvarkančiam bankui, kuris nėra prisiėmęs turtinės atsakomybės, gali būti suteikta valstybės garantija, jeigu jis perskolina lėšas biudžetinėms įstaigoms, valstybės įmonėms, savivaldybėms, savivaldybių įmonėms bei akcinėms bendrovėms, kuriose valstybei ar savivaldybėms priklausančios akcijos suteikia ne mažiau kaip 2/3 balsų“.

18. Išdėstyti nauja redakcija nurodytuoju nutarimu patvirtintą Valstybinės užsienio paskolų komisijos sudėtį (pridedama).

19. Nurodytuoju nutarimu patvirtintų Investicinių projektų ekspertų komisijos nuostatų 3.10 punktą išdėstyti taip:

3.10. Lietuvos Respublikoje įregistruoto komercinio banko raštą dėl turtinės atsakomybės prisiėmimo“.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                       Rolandas Paksas

 

 

 

L. e. Lietuvos banko valdybos

pirmininko pareigas                                                                          Arvydas Kregždė

 

 

 

Finansų ministras                                                                                   Jonas Lionginas


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir

Lietuvos banko valdybos 1997 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1200/8

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir

Lietuvos banko valdybos 1999 m. rugpjūčio 18 d. nutarimo Nr. 897/125

redakcija)

 

 

VALSTYBINĖ UŽSIENIO PASKOLŲ KOMISIJA

 

Komisijos pirmininkas

finansų ministras

Komisijos pirmininko pavaduotojas

Lietuvos banko valdybos pirmininkas

Komisijos sekretorius

finansų viceministras

Komisijos nariai:

Investicinių projektų ekspertų komisijos pirmininkas

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos patarėjas finansų klausimais

 

Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto narys

 

teisininkas

 

Ministro Pirmininko patarėjas

 

užsienio reikalų viceministras

 

Lietuvos savivaldybių asociacijos valdybos narys

______________