LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1994 m. rugsėjo 20 d. Nr. 876

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos nuostatus (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ADOLFAS ŠLEŽEVIČIUS

 

EKONOMIKOS MINISTRAS                                                 ALEKSANDRAS VASILIAUSKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1994 m. rugsėjo 20 d. nutarimu Nr. 876

 

Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerijos nuostatai

 

Bendrieji nuostatai

 

1. Lietuvos Respublikos ekonomikos ministerija (toliau vadinama – Ekonomikos ministerija) yra Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucija.

Ekonomikos ministerija sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, taip pat vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

2. Ekonomikos ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.

3. Ekonomikos ministerijos aparato darbuotojų metinį darbo užmokesčio fondą tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

4. Ekonomikos ministerija yra juridinis asmuo ir turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu.

 

Ekonomikos ministerijos uždaviniai ir funkcijos

 

5. Svarbiausieji Ekonomikos ministerijos uždaviniai yra:

5.1. rengti Lietuvos Respublikos ūkio ekonominio plėtojimo strategiją, nustatyti ūkio sričių prioritetus ir atitinkamai formuoti valstybės investicijų politiką;

5.2. rengti valstybės ekonomikos reguliavimo politiką: ekonomikos reformos bei (kartu su kitomis ministerijomis) muitų tarifų ir netarifinio reguliavimo strategijas, smulkaus ir vidutinio verslo reguliavimo bei bankroto įgyvendinimo priemones;

5.3. formuoti privatizavimo politiką, organizuoti ir koordinuoti jos įgyvendinimą.

6. Ekonomikos ministerija, vykdydama jai pavestus uždavinius:

6.1. analizuoja Lietuvos Respublikos ekonomikos būklę, rengia ekonomikos ir tam tikrų jos sričių plėtojimo programas ir prognozes, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos ūkio ir regionų plėtojimo prioritetų;

6.2. dalyvauja rengiant pasiūlymus dėl ekonominio skatinimo sistemos, taip pat neperspektyvių ūkio šakų pertvarkymo programas;

6.3. sudaro Lietuvos Respublikos suvestinius perspektyvinius produkcijos gamybos, eksporto bei importo ir vartojimo balansus, perspektyvinius namų ūkio pajamų ir išlaidų balansus, nagrinėja metodinius šių balansų sudarymo klausimus;

6.4. dalyvauja rengiant tarpvalstybines ekonomikos ir prekybos bendradarbiavimo sutartis bei kitus su tuo susijusius dokumentus;

6.5. rengia kartu su kitomis suinteresuotomis ministerijomis valstybės investicijų programas;

6.6. atlieka investicijų projektų tarpžinybinę ekspertizę ir teikia Vyriausybinei užsienio paskolų komisijai išvadas užsienio paskolų arba valstybės garantijos gavimo klausimais;

6.7. dalyvauja rengiant Lietuvos valstybės biudžeto projektus, taip pat pasiūlymus dėl papildomų lėšų įvairioms programoms ir investicijoms skyrimo, teikia Finansų ministerijai išvadas šiais klausimais, dalyvauja formuojant kredito politiką;

6.8. formuoja kartu su kitomis ministerijomis valstybės politiką muitų tarifų ir netarifinio reguliavimo srityje, rengia muitų tarifų projektus, koordinuoja šių tarifų taikymą;

6.9. rengia ir koordinuoja strateginių prekių eksporto kontrolės klausimus;

6.10. vykdo ir koordinuoja darbus, susijusius su laisvųjų ekonominių zonų steigimo ekonominiu pagrindimu, steigimu ir funkcionavimu Lietuvos Respublikoje;

6.11. analizuoja ir prognozuoja infliacijos, defliacijos, mokesčių sistemos, kreditų politikos, pinigų politikos įtaką ūkio raidai, bendradarbiaudama su atitinkamomis ministerijomis ir kitomis Vyriausybės įstaigomis;

6.12. dalyvauja svarstant tam tikrus pinigų politikos klausimus;

6.13. analizuoja ir prognozuoja investicijų politikos įtaką svarbiausiesiems ūkinės bei finansinės veiklos rezultatams;

6.14. rengia pasiūlymus prekių (darbų) ir paslaugų valstybinio pirkimo politikos ir metodikos klausimais;

6.15. rengia pasiūlymus ilgalaikio turto susidėvėjimo normatyvų sistemos kūrimo klausimais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu juos tvirtina ir prireikus tikslina;

6.16. rengia pasiūlymus Lietuvos ūkio struktūros tobulinimo, verslininkystės skatinimo bei rinkos santykių plėtros klausimais;

6.17. analizuoja ir koordinuoja valstybinio turto pirminį privatizavimą, dalyvauja sprendžiant su tuo susijusias problemas, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Centrinei privatizavimo komisijai pasiūlymus dėl privatizavimo tobulinimo;

6.18. kontroliuoja likusio po pirminio privatizavimo valstybinio turto pirkimą, taip pat valstybinio turto, esančio privataus kapitalo įmonėse, pirkimą;

6.19. koordinuoja miestų (rajonų) privatizavimo komisijų veiklą, atlieka ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų bei vietos savivaldos institucijų sudarytų privatizavimo programų analizę, parengia suvestines valstybinio turto privatizavimo programas, organizuoja privatizavimo objektų (akcijų) pardavimą už laisvai konvertuojamą valiutą;

6.20. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu jos reguliavimo sričiai priskirtų tarnybų, įmonių steigėjo funkcijas;

6.21. metodiškai vadovauja įmonių registravimui, koordinuoja įmonių rejestro tvarkymą vietos savivaldos institucijose, rengia metodinius, organizacinius ir normatyvinius dokumentus įmonių rejestro tvarkymo klausimais;

6.22. vykdo įmonių rejestro steigėjo ir vyriausiojo tvarkytojo funkcijas, registruoja įmones, jų asociacijas, užsienio firmų filialus ir atstovybes, bendras įmones Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymo ir Užsienio investicijų Lietuvos Respublikoje įstatymo numatytais atvejais;

6.23. nustatytąja tvarka išduoda leidimus užsienio investicijoms;

6.24. pagal savo kompetenciją nustatytąja tvarka palaiko ryšius su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, rengia tarptautinių sutarčių projektus, pasirašo šias sutartis, organizuoja jų vykdymą, taip pat Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimu atstovauja Lietuvos Respublikai užsienio valstybėse ar tarptautinėse organizacijose;

6.25. analizuoja užsienio kapitalo investicijų efektyvumą ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus užsienio kapitalo pritraukimo klausimais;

6.26. analizuoja bendradarbiavimo su užsienio partneriais galimybes ir prireikus teikia turimą informaciją suinteresuotoms tarnyboms;

6.27. įvertina Lietuvos aukštesniųjų administracinių vienetų ūkio raidą, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl ekonominių valdymo metodų bei ekonominių reguliavimo priemonių taikymo siekiant kompleksiškai ir proporcingai plėtoti Lietuvos aukštesniųjų administracinių vienetų ūkį, organizuoja regioninių plėtojimo programų rengimą, dalyvauja jas rengiant ir metodiškai vadovauja šiam darbui;

6.28. organizuoja ir koordinuoja Lietuvos Respublikos įstatymų bei kitų teisės aktų ekonomikos klausimais projektų rengimą, dalyvauja juos rengiant, pagal savo kompetenciją atlieka įstatymų bei kitų teisės aktų projektų ekspertizę;

6.29. rengia normatyvinius dokumentus, reglamentuojančius bankroto teisines, ekonomines bei organizacines procedūras, vykdo valstybės įgaliotos sanavimo institucijos funkcijas;

6.30. teikia pasiūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl ekonomikos mokslo plėtojimo krypčių ir dalyvauja konferencijose ekonomikos klausimais;

6.31. informuoja visuomenę apie ministerijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais.

 

Ekonomikos ministerijos teisės

 

7. Ekonomikos ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, turi teisę:

7.1. koordinuoti ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų veiklą, susijusią su ekonominio Lietuvos ūkio plėtojimo, ekonomikos reformos, privatizavimo, bankroto procedūrų vykdymo, investicijų, muitų tarifų ir netarifinio reguliavimo, laisvųjų ekonominių zonų politikos formavimu, nemokamai gauti šiais klausimais informaciją iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įstaigų ir organizacijų;

7.2. gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, įstaigų ir organizacijų išvadas dėl ministerijos rengiamų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų dokumentų projektų;

7.3. sudaryti komisijas, darbo grupes iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų, mokslo ir mokymo įstaigų bei organizacijų atstovų bei specialistų (suderinus tai su jų vadovais), taip pat iš užsienio specialistų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektams rengti ir kitiems ministerijos kompetencijos klausimams nagrinėti;

7.4. koordinuoti Lietuvos Respublikoje ir užsienyje rengiamas valstybinės svarbos ekonomines parodas ir muges;

7.5. organizuoti ekonomikos seminarus bei konferencijas, taip pat dalyvauti šiuose renginiuose, rūpintis Ekonomikos ministerijos specialistų tobulinimusi įvairiose mokslo institucijose bei kursuose.

8. Ekonomikos ministerija turi ir kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų suteiktas teises.

 

Ekonomikos ministerijos darbo organizavimas

 

9. Ekonomikos ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu.

10. Ekonomikos ministras yra asmeniškai atsakingas už ekonomikos valdymą.

Ekonomikos ministrą gali laikinai pavaduoti tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys.

11. Ekonomikos ministras:

11.1. atsako už tai, kad ministerija vykdytų jai pavestus uždavinius;

11.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai ir kiti teisės aktai;

11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

11.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus;

11.5. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Ministro leidžiami įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

Prireikus leidžia kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus;

11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui ministerijos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

11.7. teikia Ministrui Pirmininkui pasiūlymus dėl ministerijos sekretorių skyrimo pareigoms ir atleidimo iš pareigų, taip pat pasiūlymus dėl drausminių nuobaudų jiems skyrimo;

11.8. tvirtina ministerijos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatytojo metinio darbo užmokesčio fondo;

11.9. tvirtina ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų, jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybinių įmonių nuostatus (įstatus);

11.10. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų bei organizacijų, jos reguliavimo sričiai priskirtų valstybinių įmonių vadovus, taip pat kitus ministerijos darbuotojus arba tai padaryti įgalioja vieną iš ministerijos sekretorių;

11.11. vykdo kitus įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko jam suteiktus įgaliojimus.

12. Ekonomikos ministerijos vidaus reikalų tvarkymą organizuoja ministerijos sekretoriai.

Ekonomikos ministerijos sekretoriai yra tiesiogiai atsakingi ministrui. Jų kompetenciją nustato ministras.

Ekonomikos ministras vadovauja ministerijos struktūriniams padaliniams tiesiogiai arba per ministerijos sekretorius, o departamentams, tarnyboms prie ministerijos, kitoms jai pavaldžioms įstaigoms bei organizacijoms – per šių institucijų vadovus.

Ekonomikos ministro įgaliotas ministerijos sekretorius leidžia įsakymus dėl ministerijos personalo darbo organizavimo ir raštvedybos tvarkymo.

13. Ekonomikos ministerijoje gali būti sudaroma kolegija, kuri yra ministro patariamoji institucija. Kolegiją sudaro ministras (kolegijos pirmininkas), ministerijos sekretoriai (pagal pareigas), kiti ministerijos darbuotojai, taip pat departamentų, tarnybų prie ministerijos vadovai. Į kolegijos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų ministerijų ir valstybinių institucijų atstovai bei mokslininkai, šiems sutikus.

Kolegijos narių skaičių nustato ir jos personalinę sudėtį tvirtina ministras.

14. Ekonomikos ministerijos kolegija svarsto svarbiausiuosius ministerijos veiklos klausimus, svarbiausiųjų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus, išklauso ministerijos struktūrinių padalinių, departamentų, tarnybų prie ministerijos, kitų jai pavaldžių įstaigų vadovų ataskaitas, svarsto, kaip parenkami ir ugdomi tinkami darbuotojai, kaip tikrinamas sprendimų vykdymas.

______________