VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2005 M. SPALIO 14 D. ĮSAKYMO NR. 1-315 „DĖL ĮMONIŲ, TURINČIŲ LICENCIJAS GAMINTI SAUGIUOSIUS DOKUMENTUS IR SAUGIUOSIUS DOKUMENTŲ BLANKUS, LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI TIKRINIMŲ TAISYKLIŲ TVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2009 m. birželio 12 d. Nr. 1-119

Vilnius

 

Įgyvendindama Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. balandžio 29 d. įsakymą Nr. 1K-138 „Dėl finansų ministro 2003 m. lapkričio 6 d. įsakymo Nr. 1K-269 „Dėl Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 51-2043),

p a k e i č i u Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus 2005 m. spalio 14 d. įsakymą Nr. 1-315 „Dėl Įmonių, turinčių licencijas gaminti saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus, licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimo taisyklių tvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 126-4526) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

 

„VALSTYBĖS DOKUMENTŲ TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS

PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL ĮMONIŲ, TURINČIŲ SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ GAMYBOS LICENCIJAS, LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ TVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1615 (Žin., 2003, Nr. 119-5432; 2008, Nr. 120-4562):

1. Tvirtinu Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūros taisykles (pridedama).

2. Nurodau Kontrolės skyriaus valstybės tarnautojams, atliekantiems įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimus, vadovautis šiuo įsakymu patvirtintomis taisyklėmis.“

 

 

 

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJA,

LAIKINAI ATLIEKANTI DIREKTORIAUS FUNKCIJAS              SALVIJA TININIENĖ


PATVIRTINTA

Valstybės dokumentų technologinės

apsaugos tarnybos prie Finansų

ministerijos direktoriaus

2005 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. 1-315

(Valstybės dokumentų technologinės

apsaugos tarnybos prie Finansų

ministerijos direktoriaus

2009 m. birželio 12 d.

įsakymo Nr. 1-119 redakcija)

 

ĮMONIŲ, TURINČIŲ SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ IR SAUGIŲJŲ DOKUMENTŲ BLANKŲ GAMYBOS LICENCIJAS, LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI PRIEŽIŪROS TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūros taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos įstatyme (Žin., 2003, Nr. 61-2758; 2007, Nr. 125-5094) (toliau – Įstatymas), Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1615 (Žin., 2003, Nr. 119-5432; 2008, Nr. 120-4562) (toliau – Licencijavimo taisyklės), Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 1K-269 (Žin., 2003, Nr. 108-4840; 2009, Nr. 51-2043) (toliau – Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklės), išdėstytų licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūros ir jos rezultatų įforminimo tvarką.

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975; 2008, Nr. 123-4657), Įstatyme, Licencijavimo taisyklėse, Darbo uždarojo režimo sąlygomis taisyklėse vartojamas sąvokas.

3. Licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūrą atlieka Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos (toliau – Tarnyba) administracijos padalinio, vykdančio licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūros funkciją, valstybės tarnautojai, kuriems Tarnybos direktorius paveda atlikti priežiūrą.

 

II. LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI PRIEŽIŪRA

 

4. Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijas, (toliau – įmonė) licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūra (toliau – priežiūra) yra:

4.1. įmonių licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimas (toliau – tikrinimas);

4.2. dalyvavimas priimant specialiąsias medžiagas, ruošinius iš tiekėjo į įmonės specialiųjų medžiagų patalpą, sunaikinant gatavus saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus, jų broką, specialiąsias medžiagas, ruošinius, fotoplėveles, spaudos formas, tuščią specialiųjų dažų tarą, inventorizuojant specialiąsias medžiagas, ruošinius, broką, fotoplėveles, spaudos formas.

5. Įmonių tikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

6. Planiniai įmonių tikrinimai atliekami pagal Tarnybos direktoriaus patvirtintą planą, kuris direktoriaus sprendimu gali būti koreguojamas. Planiniai tikrinimai atliekamai ne rečiau kaip kartą per ketvirtį kiekvienoje įmonėje, vadovaujantis rotacijos principu, t. y. valstybės tarnautojams, atliekantiems tikrinimus, tikrinamos įmonės cikliškai keičiamos.

7. Neplaniniai įmonių tikrinimai atliekami Tarnybos iniciatyva, jeigu Tarnybos direktorius priima sprendimą atlikti šiuos tikrinimus. Neplaniniai įmonių tikrinimai gali būti atliekami:

7.1. atsiradus aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti tvirtinant įmonių licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimų planą;

7.2. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto prašymą ar pavedimą atlikti įmonės licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimą;

7.3. turint informacijos apie teisės aktams galinčią prieštarauti ar teisės aktų neatitinkančią įmonės veiklą;

7.4. siekiant užtikrinti įmonės ankstesnio tikrinimo metu nustatytų teisės aktų pažeidimų pašalinimą ir priimtų sprendimų įgyvendinimą.

 

III. PRIEŽIŪRĄ ATLIEKANČIŲ VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TEISĖS, PAREIGOS IR ATSAKOMYBĖ

 

8. Priežiūrą atliekantys valstybės tarnautojai turi teisę:

8.1. darbo metu patekti į įmonės gamybines patalpas, kuriose yra arba gali būti gaminami ir (ar) laikomi saugieji dokumentai ir saugieji dokumentų blankai;

8.2. tikrinti užsakymų knygą, visus dokumentus, susijusius su saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamyba, tikrinti specialiųjų medžiagų, ruošinių, gatavų saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų, jų broko, fotoplėvelių, spaudos formų, tuščios specialiųjų dažų taros laikymą, apskaitą bei sutikrinti jų faktiškus kiekius su apskaitos dokumentais, saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų tiražus;

8.3. gauti iš įmonių informaciją, dokumentus bei rašytinius paaiškinimus dėl tikrinamojo dalyko.

9. Priežiūrą atliekantys valstybės tarnautojai privalo:

9.1. vadovautis teisės aktais, reglamentuojančiais saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybą, Tarnybos, administracijos padalinio, vykdančio licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūros funkciją, nuostatais, Tarnybos direktoriaus pavedimais bei šiomis Taisyklėmis;

9.2. pavedime nurodytu laiku ir apimtimi tinkamai atlikti licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūrą;

9.3. tikrinimo rezultatus įforminti aktu;

9.4. užtikrinti teisingą dokumentų surašymą ir įforminimą;

9.5. tikrinimo metu viešai neskelbti nuomonės apie numatomus tikrinimo rezultatus;

9.6. neatskleisti gautos informacijos, kuri yra įmonės komercinė paslaptis.

 

IV. PRIEŽIŪROS ATLIKIMAS

 

10. Visi tikrinimai atliekami valstybės tarnautojui turint Tarnybos direktoriaus pavedimą.

11. Pavedime turi būti nurodyta:

11.1. institucijos, išrašiusios pavedimą, pavadinimas;

11.2. pavedimo numeris;

11.3. pavedimą gaunančio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės);

11.4. pavestos tikrinti įmonės pavadinimas, adresas, kodas;

11.5. tikrinimo užduotis ir jos turinys;

11.6. tikrinimo pradžios ir pabaigos datos.

12. Su pavedimu pasirašytinai supažindinamas įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo.

13. Licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūrą atliekantis valstybės tarnautojas be pavedimo privalo turėti ir valstybės tarnautojo pažymėjimą.

14. Tikrinimo pradžios data laikoma pavedime nurodytoji data.

15. Tarnybos direktoriaus pavedimu tikrinimui atlikti gali būti skiriamas papildomas valstybės tarnautojas arba vienas valstybės tarnautojas pakeistas kitu:

15.1. kai, atsižvelgus į tikrinimo sudėtingumą, tikrinimo mastą bei kitas aplinkybes, paaiškėja, kad nėra galimybės per pavedime nurodytą laiką atlikti tikrinimą;

15.2. išaiškėjus aplinkybėms, galinčioms sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą.

16. Tikrinimo laikas Tarnybos direktoriaus įsakymu gali būti pratęstas, jei:

16.1. įmonė nepateikia arba pateikia ne laiku tikrinimui atlikti reikalingus dokumentus;

16.2. įmonė nepateikia paaiškinimų, būtinų tikrinimui atlikti;

16.3. įmonė nepašalina aplinkybių ir sąlygų, trukdančių valstybės tarnautojui tinkamai atlikti pareigas;

16.4. įmonė trukdo daryti dokumentų kopijas arba išrašus;

16.5. valstybės tarnautojas, atliekantis tikrinimą, laikinai nedarbingas;

16.6. atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti rengiant įmonės tikrinimo pavedimą.

17. Tikrinime dalyvaujantys asmenys turi būti išklausomi, jie gali teikti savo rašytines pastabas dėl tikrinamo dalyko. Tikrinimą atliekantis valstybės tarnautojas apie gautas rašytines pastabas turi pažymėti tikrinimo akte ir pridėti jas prie tikrinimo akto.

18. Valstybės tarnautojas dalyvauja priimant specialiąsias medžiagas, ruošinius, sunaikinant gatavus saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus (jeigu paskutinę dieną iki sprendimo dėl licencijos panaikinimo įsigaliojimo gamintojas nepakvietė Tarnybos atstovų atlikti atrankinio saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo), jų broką, specialiąsias medžiagas, ruošinius, fotoplėveles, spaudos formas, tuščią specialiųjų dažų tarą, inventorizuojant specialiąsias medžiagas, ruošinius, broką, fotoplėveles, spaudos formas turėdamas Tarnybos direktoriaus pavedimą. Pavedime nurodoma institucijos, išrašiusios pavedimą, pavadinimas, pavedimo numeris, pavedimą gaunančio (-ių) valstybės tarnautojo (-ų) pareigos, vardas (-ai), pavardė (-ės), įmonės, kurioje pavesta dalyvauti (priimant specialiąsias medžiagas, ruošinius, sunaikinant gatavus saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus, jų broką, specialiąsias medžiagas, ruošinius, fotoplėveles, spaudos formas, tuščią specialiųjų dažų tarą, inventorizuojant specialiąsias medžiagas, ruošinius, broką, fotoplėveles, spaudos formas), pavadinimas, adresas, kodas, užduotis ir turinys, pavedimo atlikimo data. Su pavedimu pasirašytinai supažindinamas įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo.

19. Valstybės tarnautojas, atvykęs į įmonę atlikti tikrinimą, privalo įmonės pateiktame valstybinių kontrolės institucijų pareigūnų atliekamų tikrinimų registravimo žurnale įrašyti Tarnybos pavadinimą, savo vardą, pavardę, pareigas, tikrinimo tikslą, datą, o baigęs tikrinimą – trumpą tikrinimo išvadą ir pasirašyti. Vietoj išvados valstybės tarnautojas gali nurodyti tikrinimo akto datą ir numerį.

20. Tikrinimą atliekantis valstybės tarnautojas tikrina:

20.1. ar saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų užsakymai registruojami saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų užsakymų knygoje (toliau vadinama – užsakymų knyga) (tikrinama, ar gaminių laikymo patalpoje esantys gatavi saugieji dokumentai ir saugieji dokumentų blankai bei tikrinimo metu gaminamų saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų užsakymai yra užregistruoti užsakymų knygoje, patikrinamas įmonės gautų dokumentų registras);

20.2. ar teisingai pildoma užsakymų knyga (tikrinama, ar pildomos visos ir pagal paskirtį užsakymų knygos skiltys, ar kiekvienam užsakymui suteikiamas atskiras eilės numeris, ar užsakymų knygoje registruojami tik užsakymai gaminti saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus);

20.3. ar laiku ir tinkamai Tarnyba informuojama apie įmonės sudarytą sutartį su užsakovu dėl saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos, arba su subrangovu dėl saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų, fotoplėvelių, spaudos formų gamybos, ar pranešama Tarnybai apie sutarties pakeitimus, pratęsimus, kai tai susiję su saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų tiražo keitimu (tikrinama Tarnybai įmonės pateikta informacija apie sutarčių sudarymą su užsakovais ar subrangovais ir sutartys, esančios įmonėje, registruotos įmonės gautų dokumentų registre, kurias pateikia tikrinime dalyvaujantis įmonės atstovas);

20.4. ar laiku ir tinkamai Tarnyba informuojama apie gautą užsakymą gaminti saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus (sutikrinama Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registre (toliau – Registras) esanti informacija apie pranešimo išsiuntimo datą dėl užsakymo gavimo ir užsakymų knygoje įrašyta užsakymo gavimo data bei įmonės gautų dokumentų registre įregistruota užsakymo gavimo data);

20.5. ar laiku ir tinkamai informuojama Tarnyba apie užsakymo įvykdymą (sutikrinama Registre esanti informacija apie pranešimo išsiuntimo datą dėl užsakymo įvykdymo ir Tarnybos atlikto atrankinio saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo atlikimo data);

20.6. ar saugiųjų dokumentų, saugiųjų dokumentų blankų tiražas gaminamas patvirtinus etaloną (tikrinama, ar yra etalono tvirtinimo aktas, sutikrinamos etalono tvirtinimo akto data ir saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų numeravimo data, įrašyta Numeruotų saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registracijos žurnale, bei užsakymų knygoje įrašyta pagamintų saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų Tarnybos atlikto atrankinio saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo atlikimo data);

20.7. ar įmonė laiku ir tinkamai pateikė Tarnybai saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko pavyzdžius (tikrinama etalono tvirtinimo akto ir užsakymų knygoje įrašytos etalono patvirtinimo datos bei Saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų pavyzdžių registro įrašai);

20.8. ar kiekvienas specialiųjų medžiagų ar ruošinių įsigijimas iš tiekėjo įforminamas atskiru įsigijimo dokumentu (tikrinami specialiųjų medžiagų ar ruošinių įsigijimo dokumentai);

20.9. ar visada priimant specialiąsias medžiagas ar ruošinius, skirtus saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų gamybai, dalyvavo Tarnybos atstovas (sutikrinami Specialiosios medžiagos, ruošinio priėmimo į specialiųjų medžiagų patalpą aktų duomenys ir Specialiosios medžiagos, ruošinio, esančių specialiųjų medžiagų patalpoje, bei Specialiosios medžiagos, ruošinio, esančių gamyboje, apskaitos kortelių duomenys);

20.10. ar įmonė laiku pateikė Tarnybai Specialiosios medžiagos, ruošinio priėmimo į specialiųjų medžiagų patalpą, Specialiųjų medžiagų, ruošinių trūkumo ar pertekliaus nustatymo, Broko sunaikinimo aktus, Fotoplėvelių, spaudos formų sunaikinimo, Tuščios specialiųjų dažų taros sunaikinimo, Specialiųjų medžiagų likučių sunaikinimo aktus (sutikrinamos įmonės pateiktų Tarnybai aktų surašymo ir šių aktų Tarnyboje registravimo datos);

20.11. ar priėmusi į specialiųjų medžiagų patalpą kiekvienos naujos rūšies specialiąją medžiagą, įmonė laiku jos pavyzdžius pateikė Tarnybai (sutikrinamos Specialiosios medžiagos, ruošinio priėmimo į specialiųjų medžiagų patalpą akte nurodyta priėmimo ir specialiųjų medžiagų pavyzdžių perdavimo–priėmimo akto datos);

20.12. ar pagamintos fotoplėvelės sunumeruotos, ar tinkamai sunumeruotos ir užregistruotos Fotoplėvelių apskaitos žurnale (sutikrinami faktiškai įmonėje esančių fotoplėvelių kiekis, numeriai ir Fotoplėvelių apskaitos žurnalo įrašai);

20.13. ar tinkamai saugojimo vietoje laikomos kiekvieno saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko fotoplėvelės (tikrinama, ar kiekvieno saugiojo dokumento ar saugiojo dokumento blanko fotoplėvelės saugomos komplektais (taip pat ir brokuotos));

20.14. ar kiekvienas fotoplėvelių išdavimas iš laikymo vietos ir grąžinimas registruojamas Fotoplėvelių perdavimo–priėmimo žurnale (sutikrinami Spaudos formų apskaitos ir Fotoplėvelių perdavimo–priėmimo žurnalų įrašai, patikrinami Fotoplėvelių, spaudos formų sunaikinimo aktai);

20.15. ar pagamintos spaudos formos, skirtos saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų gamybai, tinkamai sunumeruotos ir užregistruotos Spaudos formų apskaitos žurnale (sutikrinami faktiškai įmonėje esančių spaudos formų kiekis, numeriai ir Spaudos formų apskaitos žurnalo įrašai);

20.16. ar tinkamai saugojimo vietoje laikomos kiekvieno užsakymo spaudos formos (tikrinama, ar kiekvieno užsakymo spaudos formos saugomos komplektais (taip pat ir brokuotos, nebetinkamos ir nebenaudojamos gamyboje));

20.17. ar kiekvienas spaudos formų išdavimas iš laikymo vietos ir grąžinimas užregistruojamas Spaudos formų perdavimo–priėmimo žurnale (sutikrinami Numeruotų saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registracijos ir Spaudos formų perdavimo–priėmimo žurnalų įrašai, patikrinami Fotoplėvelių, spaudos formų sunaikinimo aktai);

20.18. ar tinkamai saugomi saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų etalonai, pagaminti saugieji dokumentai ir saugieji dokumentų blankai, jų gamyboje naudojamos specialiosios medžiagos, ruošiniai, saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų brokas;

20.19. ar negaminamas didesnis saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų kiekis, nei nurodyta užsakyme (palyginami duomenys, nurodyti Numeruotų saugiųjų dokumentų ir saugiųjų dokumentų blankų registracijos žurnale, ir informacija apie užsakymo įvykdymą, esanti Registre, bei saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų gamybos sutartyje nurodytas tiražas);

20.20. ar visada naikinant fotoplėveles ir spaudos formas dalyvavo Tarnybos valstybės tarnautojai, ar sunaikinus nebetinkamas ir nebenaudojamas gamyboje fotoplėveles ar spaudos formas padaromi įrašai Fotoplėvelių apskaitos ar Spaudos formų apskaitos žurnale (tikrinami Fotoplėvelių apskaitos žurnalas, Spaudos formų apskaitos žurnalas, Fotoplėvelių sunaikinimo aktai, Spaudos formų sunaikinimo aktai ir minėtų aktų duomenys sulyginami su faktišku fotoplėvelių, spaudos formų kiekiu, saugomu įmonėje);

20.21. ar visada sunaikinant broką dalyvavo Tarnybos valstybės tarnautojai (sutikrinami Broko apskaitos žurnalo ir Broko sunaikinimo aktų duomenys bei faktiškas broko kiekis, esantis specialiųjų medžiagų patalpoje);

20.22. ar įmonė, pagaminusi saugiųjų dokumentų tiražą ar įvykdžiusi užsakymą (jei tiražas gaminamas dalimis), laiku ir tinkamai pateikė Tarnybai Gaminių, sunaudotų specialiųjų medžiagų, ruošinių ir broko ataskaitą;

20.23. ar prieš atiduodant pagamintus saugiuosius dokumentus ar saugiuosius dokumentų blankus užsakovui buvo atliktas jų atrankinis kokybės tikrinimas (palyginamos užsakymų knygoje įrašytos saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų atidavimo užsakovui ir Tarnybos atlikto atrankinio saugiųjų dokumentų ar saugiųjų dokumentų blankų kokybės tikrinimo atlikimo datos);

20.24. ar įmonė kartą per pusmetį atlieka specialiųjų medžiagų, ruošinių, broko, fotoplėvelių, spaudos formų inventorizaciją;

20.25. ar įmonė laiku informavo Tarnybą apie numatomą atlikti specialiųjų medžiagų, ruošinių, broko, fotoplėvelių, spaudos formų inventorizaciją, broko, fotoplėvelių, spaudos formų, tuščios specialiųjų dažų taros sunaikinimą;

20.26. ar įmonė laikosi ir kitų licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi nuostatų reikalavimų.

21. Valstybės tarnautojui dalyvauti priimant specialiąsias medžiagas, ruošinius iš tiekėjo į įmonės specialiųjų medžiagų patalpą, sunaikinant gatavus saugiuosius dokumentus ir saugiuosius dokumentų blankus, jų broką, specialiąsias medžiagas, ruošinius, fotoplėveles, spaudos formas, tuščią specialiųjų dažų tarą, inventorizuojant specialiąsias medžiagas, ruošinius, broką, fotoplėveles, spaudos formas pavedama gavus įmonės pranešimą apie numatomas procedūras.

22. Priimdami specialiąsias medžiagas, ruošinius į įmonės specialiųjų medžiagų patalpą Tarnybos ir įmonės atstovai sutikrina (specialiosios medžiagos sveriamos ar suskaičiuojamos, ruošiniai suskaičiuojami), ar faktiškai gautas iš tiekėjo specialiųjų medžiagų, ruošinių kiekis atitinka apskaitos dokumentuose nurodytus kiekius, tikrina, ar nepažeista įpakavimo tara ar pakuotė, Tarnybos atstovas stebi, ar įmonės atstovas tinkamai sunumeruoja kiekvieną specialiosios medžiagos, ruošinio pakuotę ar tarą.

23. Jeigu priimant specialiąsias medžiagas, ruošinius į specialiųjų medžiagų patalpą nustatoma, kad faktiškai gautų specialiųjų medžiagų, ruošinių kiekis neatitinka įsigijimo dokumentuose nurodyto jų kiekio, surašomas Specialiųjų medžiagų, ruošinių trūkumo ar pertekliaus nustatymo aktas.

24. Priėmus specialiąsias medžiagas, ruošinius į įmonės specialiųjų medžiagų patalpą, įmonės atstovas nedelsdamas surašo Specialiosios medžiagos, ruošinio priėmimo į specialiųjų medžiagų patalpą aktą dviem egzemplioriais, kurį pasirašo specialiąsias medžiagas, ruošinius į specialiųjų medžiagų patalpą priėmęs (-ę) įmonės atstovas (-ai) ir priimant dalyvavęs Tarnybos atstovas. Aktas pateikiamas įmonės vadovui arba jo įgaliotam asmeniui tvirtinti.

25. Valstybės tarnautojui, atvykusiam į įmonę dalyvauti naikinant fotoplėveles, spaudos formas, tuščią specialiųjų dažų tarą, broką, įmonės atstovas pateikia duomenis (sąrašą) apie naikinamų fotoplėvelių, spaudos formų, tuščios specialiųjų dažų taros kiekius, numerius, broko kiekį. Tarnybos atstovas su įmonės atstovu (-ais) sutikrina naikinti atrinktų fotoplėvelių, spaudos formų numerius, kiekius, nustato, kokiam saugiajam dokumentui ar saugiajam dokumento blankui gaminti jos buvo pagamintos, sutikrina tuščios specialiųjų dažų taros numerius ir apskaitos žurnaluose nurodytus duomenis. Įmonės atstovas (-ai), dalyvaujant Tarnybos atstovui, pasveria visas broko talpyklas ir sutikrina faktišką broko talpyklos ir nurodytą ant talpyklos svorius. Prieš sunaikinant nepanaudotos, nebenaudojamos specialiosios medžiagos yra pasveriamos ar suskaičiuojamos, sutikrinami jų faktiški likučiai ir likučiai, nurodyti Specialiosios medžiagos, ruošinio, esančių specialiųjų medžiagų patalpoje, apskaitos kortelėse. Valstybės tarnautojas, sutikrinęs fotoplėvelių, spaudos formų, tuščios specialiųjų dažų taros, broko kiekius, sąraše pasižymi faktišką atrinktų naikinti fotoplėvelių, spaudos formų, tuščios specialiųjų dažų taros, broko kiekį.

26. Tarnybos atstovas stebi, ar fotoplėvelės, spaudos formos, tuščia specialiųjų dažų tara, brokas, nepanaudotos, nebenaudojamos specialiosios medžiagos sunaikinti taip, kad jų nebūtų galima naudoti pagal tiesioginę paskirtį.

27. Sunaikinus fotoplėveles, spaudos formas, tuščią specialiųjų dažų tarą, broką, nepanaudotas, nebenaudojamas specialiąsias medžiagas, įmonės atstovas nedelsdamas surašo Fotoplėvelių, spaudos formų, Tuščios specialiųjų dažų taros, Broko, Specialiųjų medžiagų likučių sunaikinimo aktus dviem egzemplioriais. Įmonės ir Tarnybos atstovų pasirašyti aktai pateikiami įmonės vadovui arba jo įgaliotam asmeniui tvirtinti.

28. Įmonės vadovo įsakymu sudaryta inventorizacijos komisija, dalyvaujant Tarnybos atstovui, pasveria ar suskaičiuoja specialiąsias medžiagas, ruošinius, broką, suskaičiuoja fotoplėveles, spaudos formas. Tarnybos atstovas, dalyvaujantis inventorizacijoje, stebi, ar teisingai pasveriamos ar suskaičiuojamos specialiosios medžiagos, ruošiniai, brokas, fotoplėvelės, spaudos formos.

29. Inventorizacijos komisija suskaičiuotas fotoplėveles ir spaudos formas, dalyvaujant Tarnybos atstovui, sudeda į spintas.

30. Inventorizacijos komisija ir dalyvaujantis inventorizacijoje Tarnybos atstovas sulygina faktiškai rastų specialiųjų medžiagų, ruošinių, broko, fotoplėvelių bei spaudos formų kiekius ir Specialiosios medžiagos, ruošinio, esančių specialiųjų medžiagų patalpoje, apskaitos kortelėse, Fotoplėvelių, Spaudos formų, Broko apskaitos žurnaluose nurodytus kiekius.

31. Atlikusi inventorizaciją inventorizacijos komisija duomenis surašo į inventorizavimo aprašą. Inventorizacijos komisijos ir Tarnybos atstovo pasirašytas inventorizavimo aprašas pateikiamas įmonės vadovui arba jo įgaliotam asmeniui tvirtinti. Inventorizacijos aprašas surašomas dviem egzemplioriais.

32. Valstybės tarnautojas įsitikinęs, jog duomenys aktuose surašyti teisingai, pasirašo Specialiosios medžiagos, ruošinio priėmimo į specialiųjų medžiagų patalpą, Broko sunaikinimo, Fotoplėvelių, spaudos formų sunaikinimo, Tuščios specialiųjų dažų taros sunaikinimo, Specialiųjų medžiagų likučių sunaikinimo aktuose.

 

V. TIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS

 

33. Tikrinimo rezultatai įforminami Licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi tikrinimo aktu (pridedama). Tikrinimo aktas surašomas tvarkingai, be braukymų, taisymų ir trynimų.

34. Tikrinimo aktas (su priedais) turi būti surašomas dviem egzemplioriais. Vienas tikrinimo akto egzempliorius paliekamas Tarnybai, kitas egzempliorius atiduodamas įmonei.

35. Su tikrinimo aktu pasirašytinai supažindinamas tikrintos įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jei pasirašantis asmuo nesutinka su akto turiniu arba jo dalimi, prieš parašo rekvizitą parašo: „Pastabos pridedamos“, o pastabos surašomos atskirame lape arba pateikiamos akte kaip atskira teksto dalis ar pastraipa, po kuriomis pasirašoma. Įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo su tikrinimo aktu privalo per 3 darbo dienas nuo tikrinimo akto įteikimo susipažinti ir jį pateikti Tarnybai.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

36. Tikrinimų dokumentai turi būti saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nuostatomis.

37. Pasikeitus įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nuostatoms, jomis būtina vadovautis iš karto, nelaukiant šių Taisyklių pakeitimų ar papildymų.

38. Tarnybos atstovai, pažeidę šias Taisykles, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________


Įmonių, turinčių saugiųjų dokumentų ir

saugiųjų dokumentų blankų gamybos

licencijas, licencijuojamos veiklos

sąlygų laikymosi priežiūros taisyklių

priedas

 

(herbas)

 

VALSTYBĖS DOKUMENTŲ

TECHNOLOGINĖS APSAUGOS TARNYBOS

PRIE FINANSŲ MINISTERIJOS

__________________________________________________________ SKYRIUS

(administracijos padalinio, vykdančio licencijuojamos veiklos sąlygų laikymosi priežiūrą, pavadinimas)

__________________________________________________________________

Valstybės biudžetinė įstaiga, L. Sapiegos g. 17, LT-10312 Vilnius, www.vdtat.gov.lt. Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188694162. Tel. (8 5) 261 2671 Faks. (8 5) 212 2548

 

LICENCIJUOJAMOS VEIKLOS SĄLYGŲ LAIKYMOSI ______________

(įmonės pavadinimas)

TIKRINIMO AKTAS

 

20___ m. __________ d. Nr.

__________________

(surašymo vieta)

 

Vykdydamas (-a) Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybos prie Finansų ministerijos direktoriaus _____ pavedimą Nr. ___ ir vadovaudamasis (-i) Saugiųjų dokumentų

(data)

ir saugiųjų dokumentų blankų gamybos licencijavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1615 (Žin., 2003, Nr. 119-5432; 2008, Nr. 120-4562),      ,

(valstybės tarnautojo (-ų) pareigos, vardas (-ai) ir pavardė (-ės)

dalyvaujant _____________________________________________________________ ,

(įmonės atstovo pareigos, vardas ir pavardė)

patikrino _______________________________________________________________

(pavedime nurodyta tikrinimo užduotis)

______________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas, kodas)

 

Įsakyme nurodyta tikrinimo trukmė _____________ .

Tikrinimas pradėtas __________________________ .

Tikrinimas baigtas ___________________________ .

Tikrinimo atlikimo vieta – _____________________ .

Įmonė pateikė / nepateikė žurnalą (-o) kontrolės institucijų pareigūnų atliekamiems

(rašyti tai, kas reikalinga)

patikrinimams registruoti.

 

Tikrinimo metu nustatyta __________________________________________________

(išdėstoma, kas buvo tikrinta, nustatytų pažeidimų esmė,

___________________________________________________________________________

nurodomi kiti tikrinimo meru nustatyti faktai)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Išvados:

1. ____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

2. ____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Aktas surašytas dviem egzemplioriais:

 

1 egz. – Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnybai prie Finansų ministerijos;

1 egz. – ___________________________________ .

(tikrintos įmonės pavadinimas)

 

PRIDEDAMA:

 

 

_____________________

(tikrinimą atlikusio valstybės tarnautojo pareigos)

___________

(parašas)

__________________

(vardas ir pavardė)

 

Su aktu susipažinau

_______________________

(įmonės vadovo arba jo įgalioto

asmens pareigos)

_______________________

(parašas)

_______________________

(vaidas ir pavardė)

_______________________

(data)

 

_________________