LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2005 M. BALANDŽIO 5 D. ĮSAKYMO NR. 1R-105 „DĖL VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBŲ STEIGIMO IR VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ VILNIAUS VIEŠOSIOS ADVOKATŲ KONTOROS BEI ŠIAULIŲ VIEŠOSIOS ADVOKATŲ KONTOROS PERTVARKYMO“ PAKEITIMO
2008 m. liepos 30 d. Nr. 1R-312
Vilnius
1. Pakeičiu Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105 „Dėl Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų steigimo ir viešųjų įstaigų Vilniaus viešosios advokatų kontoros bei Šiaulių viešosios advokatų kontoros pertvarkymo“ (Žin., 2005, Nr. 47-1577; 2006, Nr. 23-772, Nr. 33-1187; 2008, Nr. 6-224), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatau, kad Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių ir Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybų nuostatų 9.9 punktas įsigalioja nuo 2009 m. sausio 1 d.
3. Įpareigoju Kauno valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos direktorę Anželiką Banevičienę, Klaipėdos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos direktorių Rimvidą Valančių, Panevėžio valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos direktorių Alfonsą Petrauską, Šiaulių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos direktorių Arną Ilgauską ir Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnybos direktorę Solveigą Paulauskienę atlikti nurodytų nuostatų teisinę registraciją.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105
(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2008 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-312
redakcija)
KAUNO VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra valstybės institucija, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
2. Tarnybos paskirtis – užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą, koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą ir dalyvauti įgyvendinant politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu ir sąskaitą banke.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai yra:
9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;
9.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;
9.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;
9.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;
9.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;
9.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;
9.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;
9.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;
9.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;
9.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jų, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;
9.15. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;
9.16. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;
9.17. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;
9.18. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;
9.19. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;
9.20. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;
9.21. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės registrų, kitų fizinių ar juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;
10.2. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;
10.3. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;
10.4. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;
10.5. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ar įstaigų atstovus ir specialistus;
10.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;
10.7. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir organizacijomis, mokslo įstaigomis;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro nustatyta tvarka patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais ar kitais įstaigos veiklos planavimo dokumentais, kurių įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.
12. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.
13. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra pavaldus ir tiesiogiai atskaitingas teisingumo ministrui.
14. Tarnybos direktorius:
14.1. vadovauja Tarnybai, sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai pavestų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
14.2. veikia Tarnybos vardu ir atstovauja Tarnybos interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, kitose organizacijose;
14.3. atsako už Tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, įstaigos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
14.4. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
14.5. tvirtina Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
14.6. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus ir Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;
14.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
14.8. kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Teisingumo ministerijai Tarnybos veiklos ataskaitą. Teisingumo ministrui pareikalavus, papildomai atsiskaito už Tarnybos veiklą;
15. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas eina Tarnybos direktoriaus įsakymu įgaliotas kitas valstybės tarnautojas.
16. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105
(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2008 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-312
redakcija)
KLAIPĖDOS VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klaipėdos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra valstybės institucija, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
2. Tarnybos paskirtis – užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą, koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą ir dalyvauti įgyvendinant politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu ir sąskaitą banke.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai yra:
9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;
9.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;
9.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;
9.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;
9.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;
9.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;
9.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;
9.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;
9.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;
9.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jų, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;
9.15. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo,
9.16. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;
9.17. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;
9.18. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;
9.19. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;
9.20. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;
9.21. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės registrų, kitų fizinių ar juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;
10.2. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;
10.3. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;
10.4. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;
10.5. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ar įstaigų atstovus ir specialistus;
10.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;
10.7. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir organizacijomis, mokslo įstaigomis;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro nustatyta tvarka patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais ar kitais įstaigos veiklos planavimo dokumentais, kurių įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.
12. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.
13. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra pavaldus ir tiesiogiai atskaitingas teisingumo ministrui.
14. Tarnybos direktorius:
14.1. vadovauja Tarnybai, sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai pavestų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
14.2. veikia Tarnybos vardu ir atstovauja Tarnybos interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, kitose organizacijose;
14.3. atsako už Tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, įstaigos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
14.4. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
14.5. tvirtina Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
14.6. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus ir Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;
14.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
14.8. kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Teisingumo ministerijai Tarnybos veiklos ataskaitą. Teisingumo ministrui pareikalavus, papildomai atsiskaito už Tarnybos veiklą;
15. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas eina Tarnybos direktoriaus įsakymu įgaliotas kitas valstybės tarnautojas.
16. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105
(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2008 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-312
redakcija)
PANEVĖŽIO VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra valstybės institucija, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
2. Tarnybos paskirtis – užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą, koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą ir dalyvauti įgyvendinant politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu ir sąskaitą banke.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai yra:
9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;
9.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;
9.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;
9.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;
9.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;
9.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;
9.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;
9.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;
9.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;
9.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jų, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;
9.15. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;
9.16. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;
9.17. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;
9.18. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;
9.19. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;
9.20. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;
9.21. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės registrų, kitų fizinių ar juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;
10.2. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;
10.3. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;
10.4. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;
10.5. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ar įstaigų atstovus ir specialistus;
10.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;
10.7. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir organizacijomis, mokslo įstaigomis;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro nustatyta tvarka patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais ar kitais įstaigos veiklos planavimo dokumentais, kurių įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.
12. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.
13. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra pavaldus ir tiesiogiai atskaitingas teisingumo ministrui.
14. Tarnybos direktorius:
14.1. vadovauja Tarnybai, sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai pavestų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
14.2. veikia Tarnybos vardu ir atstovauja Tarnybos interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, kitose organizacijose;
14.3. atsako už Tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, įstaigos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
14.4. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
14.5. tvirtina Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
14.6. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus ir Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;
14.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
14.8. kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Teisingumo ministerijai Tarnybos veiklos ataskaitą. Teisingumo ministrui pareikalavus, papildomai atsiskaito už Tarnybos veiklą;
15. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas eina Tarnybos direktoriaus įsakymu įgaliotas kitas valstybės tarnautojas.
16. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105
(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2008 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-312
redakcija)
ŠIAULIŲ VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra valstybės institucija, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
2. Tarnybos paskirtis – užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą, koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą ir dalyvauti įgyvendinant politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu ir sąskaitą banke.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai yra:
9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;
9.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;
9.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;
9.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;
9.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;
9.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;
9.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;
9.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;
9.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;
9.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jų, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;
9.15. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;
9.16. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;
9.17. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;
9.18. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;
9.19. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;
9.20. teisingumo ministro nustatyta tvarka vykdo Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;
9.21. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės registrų, kitų fizinių ar juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;
10.2. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;
10.3. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;
10.4. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;
10.5. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ar įstaigų atstovus ir specialistus;
10.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;
10.7. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir organizacijomis, mokslo įstaigomis;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro nustatyta tvarka patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais ar kitais įstaigos veiklos planavimo dokumentais, kurių įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.
12. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.
13. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra pavaldus ir tiesiogiai atskaitingas teisingumo ministrui.
14. Tarnybos direktorius:
14.1. vadovauja Tarnybai, sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai pavestų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
14.2. veikia Tarnybos vardu ir atstovauja Tarnybos interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, kitose organizacijose;
14.3. atsako už Tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, įstaigos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
14.4. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
14.5. tvirtina Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
14.6. tvirtina Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;
14.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
14.8. kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Teisingumo ministerijai Tarnybos veiklos ataskaitą. Teisingumo ministrui pareikalavus, papildomai atsiskaito už Tarnybos veiklą;
15. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas eina Tarnybos direktoriaus įsakymu įgaliotas kitas valstybės tarnautojas.
16. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 1R-105
(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2008 m. liepos 30 d. įsakymo Nr. 1R-312
redakcija)
VILNIAUS VALSTYBĖS GARANTUOJAMOS TEISINĖS PAGALBOS TARNYBOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau vadinama – Tarnyba) yra valstybės institucija, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau vadinama – Teisingumo ministerija).
2. Tarnybos paskirtis – užtikrinti antrinės teisinės pagalbos teikimą, koordinuoti pirminės teisinės pagalbos teikimą ir dalyvauti įgyvendinant politiką smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo srityje.
3. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu (Žin., 2000, Nr. 30-827; 2005, Nr. 18-572), Lietuvos Respublikos smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo įstatymu (Žin., 2005, Nr. 85-3140), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, teisingumo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
4. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto. Tarnyba gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.
5. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu ir sąskaitą banke.
II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
8. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai yra:
9. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
9.3. tikrina, ar asmuo turi teisę gauti antrinę teisinę pagalbą, kai teikiama antrinė teisinė pagalba trunka ilgiau kaip metus;
9.4. konkurso būdu atrenka antrinę teisinę pagalbą teikiančius advokatus ir sudaro su jais sutartis dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo;
9.5. tvarko advokatų, kurie nuolat teikia antrinę teisinę pagalbą, ir advokatų, kurie prireikus teikia antrinę teisinę pagalbą, sąrašus;
9.6. pagal sutartis su advokatais, kurie teikia antrinę teisinę pagalbą, kontroliuoja antrinės teisinės pagalbos teikimą;
9.7. moka užmokestį antrinę teisinę pagalbą teikiantiems advokatams ir atlygina kitas jų turėtas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas;
9.9. teisingumo ministro nustatyta tvarka sudaro sutartis su advokatais dėl antrinės teisinės pagalbos baudžiamosiose bylose koordinavimo;
9.11. informuoja gyventojus apie galimybes gauti valstybės garantuojamą teisinę pagalbą ir jos teikimo sąlygas;
9.12. nagrinėja asmenų skundus, pareiškimus dėl advokatų teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos;
9.13. dalyvauja tikrinant antrinę teisinę pagalbą teikiančių advokatų veiklos kokybę pagal antrinės teisinės pagalbos kokybės vertinimo taisykles;
9.14. advokatams, nuolat teikiantiems antrinę teisinę pagalbą, jeigu sutartyje dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nenustatyta kitaip, užtikrina darbo vietą patalpose, kurios turi būti Tarnybos buveinėje ar kiek įmanoma arčiau jų, ir sudaro sąlygas naudotis kitu turtu, būtinu antrinei teisinei pagalbai teikti;
9.15. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo nustatytais atvejais organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą ir sudaro sutartis su viešosiomis įstaigomis ir (ar) advokatais, nuolat teikiančiais antrinę teisinę pagalbą, dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo;
9.16. moka užmokestį už suteiktą pirminę teisinę pagalbą viešosioms įstaigoms ir (ar) advokatams, kai įstatymo nustatytais atvejais Tarnyba organizuoja pirminės teisinės pagalbos teikimą;
9.17. teikia savivaldybių institucijoms metodinę pagalbą, įgyvendinant joms priskirtas funkcijas pirminės teisinės pagalbos srityje;
9.18. analizuoja savivaldybių institucijų veiklos organizuojant ir teikiant pirminę teisinę pagalbą ataskaitas, jas apibendrina ir teikia Teisingumo ministerijai informaciją apie pirminės teisinės pagalbos organizavimą ir teikimą Tarnybos veiklos teritorijoje;
9.19. teikia pasiūlymus savivaldybių institucijoms dėl pirminės teisinės pagalbos organizavimo ir teikimo tobulinimo;
9.20. vykdo teisingumo ministro pavestas Nukentėjusių nuo nusikaltimų asmenų fondo administratoriaus funkcijas;
9.21. teikia informaciją gyventojams apie smurtiniais nusikaltimais padarytos žalos kompensavimo tvarką ir sąlygas;
III. TARNYBOS TEISĖS
10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
10.1. įstatymų nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, valstybės registrų, kitų fizinių ar juridinių asmenų jų turimą informaciją, reikalingą Tarnybos funkcijoms atlikti;
10.2. tikrinti advokatų, teikiančių antrinę teisinę pagalbą, pateiktus duomenis apie suteiktą (teikiamą) antrinę teisinę pagalbą;
10.3. tikrinti, ar advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, neteikia teisinių paslaugų asmenims, neturintiems teisės į antrinę teisinę pagalbą, taip pat ar advokatas neteikia antrinės teisinės pagalbos už asmens, kuriam teikiama ši pagalba, advokatui mokamą užmokestį;
10.4. nagrinėdama asmenų skundus, pareiškimus dėl advokato teikiamos (suteiktos) antrinės teisinės pagalbos, reikalauti advokato paaiškinimų dėl skunde, pareiškime nurodytų aplinkybių, taip pat reikalauti iš advokato pateikti Tarnybai informaciją, reikalingą skundui, pareiškimui ištirti;
10.5. sudaryti komisijas, darbo grupes Tarnybos kompetencijos klausimams spręsti, įtraukti į jas kitų institucijų ar įstaigų atstovus ir specialistus;
10.6. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdyti, naudoti valstybės turtą ir juo disponuoti;
10.7. bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis, užsienio valstybių institucijomis ir organizacijomis, mokslo įstaigomis;
IV. TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro nustatyta tvarka patvirtintais viešai paskelbtais strateginiais veiklos planais ar kitais įstaigos veiklos planavimo dokumentais, kurių įgyvendinimo kontrolę atlieka Tarnybos direktorius.
12. Tarnybos veikla reguliuojama Tarnybos direktoriaus tvirtinamais Tarnybos darbo reglamentu, vidaus tvarkos taisyklėmis, struktūrinių padalinių nuostatais, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymais.
13. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį į pareigas priima ir iš jų atleidžia teisingumo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) nustatyta tvarka. Tarnybos direktorius yra pavaldus ir tiesiogiai atskaitingas teisingumo ministrui.
14. Tarnybos direktorius:
14.1. vadovauja Tarnybai, sprendžia Tarnybos kompetencijai priskirtus klausimus ir atsako už Tarnybai pavestų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
14.2. veikia Tarnybos vardu ir atstovauja Tarnybos interesams valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose, teismuose, kitose organizacijose;
14.3. atsako už Tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo tikslingumą, įstaigos materialinės bazės kūrimą ir tausojimą, užtikrina darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimų vykdymą;
14.4. spręsdamas savo kompetencijai priskirtus klausimus, priima įsakymus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi;
14.5. tvirtina Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Tarnybai patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;
14.6. tvirtina Tarnybos struktūrinių padalinių nuostatus ir Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;
14.7. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas, pašalpas;
14.8. kiekvienais metais iki kovo 1 d. pateikia Teisingumo ministerijai Tarnybos veiklos ataskaitą. Teisingumo ministrui pareikalavus, papildomai atsiskaito už Tarnybos veiklą;
15. Tarnybos direktoriaus laikinai nesant, jo pareigas eina Tarnybos direktoriaus įsakymu įgaliotas kitas valstybės tarnautojas.
16. Tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.
V. TARNYBOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS