RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA

 

S P R E N D I M A S

DĖL RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1999 m. vasario 24 d. Nr. 5

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 71‑1706) 27 straipsnio 4 dalimi, Radijo ir televizijos komisija nutaria:

1. Patvirtinti pridedamus Radijo ir televizijos komisijos nuostatus.

2. Pripažinti netekusiais galios Radijo ir televizijos komisijos 1997 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 4 patvirtintus Radijo ir televizijos komisijos nuostatus (Žin., 1997, Nr. 25‑590).

 

 

PIRMININKAS                                                                                                                D. KATKUS

______________


PATVIRTINTA

Radijo ir televizijos komisijos

1999 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. 5

 

RADIJO IR TELEVIZIJOS KOMISIJA NUOSTATAI

 

I. BENDRIEJI PRINCIPAI

 

1. Radijo ir televizijos komisija, toliau vadinama Komisija, yra Lietuvos Respublikos Seimo sudaryta speciali institucija, atskaitinga Lietuvos Respublikos Seimui, veikianti pagal Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymą ir kitus Lietuvos Respublikos įstatymus, tarptautines sutartis ir šiuos Nuostatus.

2. Komisija yra juridinis asmuo, turintis atskirą turtą, savo herbinį antspaudą, galintis savo vardu įgyti turtines bei asmenines neturtinės teises bei pareigas. Komisijos buveinė yra Vilniaus mieste.

3. Komisija savo veikloje yra nepriklausoma nuo Lietuvos Respublikos vykdomosios valdžios institucijų, savivaldos organų, politinių partijų ir organizacijų bei ūkio subjektų.

4. Pagrindinis Komisijos tikslas – reglamentuoti radijo ir televizijos stočių, kabelinės televizijos veiklos licencijavimą, kad pastarųjų veikla neprieštarautų Lietuvos valstybės ir nacionalinės kultūros interesams.

 

II. VEIKLA

 

Komisija:

5. Kaupia ir analizuoja informaciją apie radijo ir televizijos ryšių sistemą, jos rinką, kaupia informaciją apie jau sukoordinuotus laisvus radijo dažnius ar dar koordinuojamus dažnius.

6. Nustato radijo ir televizijos stočių, kabelinės televizijos licencijų, suteikiančių teisę transliuoti bei retransliuoti programas, skaičių, programos turinio, jos gamybos ir techninius reikalavimus, licencijų galiojimo trukmę bei kitas sąlygas. Be to, Komisija nustato licencijų mokesčio dydį bei nustato kitas sąlygas.

7. Komisija teikia paraiškas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai dėl radijo dažnių koordinavimo; kaupia ir teikia Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyboms informaciją apie radijo dažnių poreikius naujoms radijo ir televizijos stotims projektuoti, apie licencijuotų radijo ir TV stočių poreikius naujiems radijo dažniams.

8. Komisija viešai skelbia ir vykdo:

8.1. radijo ir televizijos stočių konkursus radijo ir televizijos programų transliavimo ar kitų programų retransliavimo licencijoms gauti;

8.2. transliavimo įrengimų nuomos konkursus radijo ir televizijos programoms transliuoti ir retransliuoti;

8.3. kabelinių televizijų, radijų konkursus jų programų transliavimo licencijoms gauti;

8.4. kitus konkursus, susijusius su elektroninėmis visuomenės informavimo priemonėmis.

9. Prieš kiekvieną konkursą Komisija patvirtina jo nuostatus, kuriuose išdėstomos konkurso sąlygos.

10. Konkursai skelbiami tik naujai sukoordinuotiems arba nenaudojamiems radijo dažniams naudoti, naujoms radijo ir televizijos stotims projektuoti, taip pat transliavimo įrenginių nuomai, kai pasibaigia leidimo nuomoti terminas arba nuomojamas naujai įrengtas transliavimo įrenginys. Konkurso nuostatuose turi būti numatytas konkurso objektas, konkurso dalyvių paraiškos pateikimo tvarka, konkurso dalyvių teisės ir įsipareigojimai, nugalėtojo nustatymo kriterijai, konkurso rezultatų apskundimo tvarka, transliavimo įrengimų nuomos sutarties sudarymo sąlygos, licencijos išdavimo terminas ir sąlygos.

11. Komisija kontroliuoja, kaip radijo ir televizijos stotys, kabelinė televizija ar radijas laikosi konkursuose prisiimtų įsipareigojimų dėl programų struktūros ir turinio bei kitų konkursų sąlygose nustatytų reikalavimų. Atradusi pažeidimų, komisija apie tai raštu įspėja atitinkamą radijo ir televizijos stotį. Jeigu per komisijos nustatytą laiką, ne ilgesnį kaip trys mėnesiai, raštu įspėtoji radijo ir televizijos stotis šių pažeidimų nepašalina, Komisija kreipiasi į teismą dėl jos veiklos sustabdymo ar išduotos licencijos panaikinimo.

12. Jei kuri nors radijo ar televizijos stotis, kabelinė televizija ar radijas nemoka Komisijos nustatytų mokesčių, Komisija kreipiasi į teismą dėl šių mokesčių išieškojimo ar tos stoties veiklos sustabdymo arba išduotos licencijos nutraukimo.

13. Jeigu licencijuota televizijos ar radijo stotis nepažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymų bei laikosi prisiimtų įsipareigojimų, licencijos galiojimo laiką Komisija pratęsia pasirašant naują licenciją. Televizijos ar radijo stotys, nuomavusios transliavimo įrenginius, pasibaigus nuomos sutarties terminui ir rengiant dėl to naują konkursą, turi pirmenybės teisę į šių įrengimų nuomą.

14. Kilus ginčams dėl kurios nors radijo ar televizijos stoties, kabelinės televizijos ar radijo mokamų mokesčių dydžio, Komisija kreipiasi į atitinkamas įstaigas užklausdama apie tos stoties pajamas.

15. Komisija bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba bei kitomis valstybinėmis institucijomis, Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos taryba, Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisija, Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondu, Lietuvos radijo ir televizijos, Lietuvos kabelinės televizijos asociacijomis, esant reikalui kviečia jų atstovus į Komisijos posėdžius. Komisija bendradarbiauja ir su kitomis Lietuvos ir užsienio organizacijomis.

16. Komisija priima privalomojo pobūdžio išaiškinimus dėl Nuostatų, kitų Komisijos priimtų norminių dokumentų taikymo bei jos sprendimų vykdymo.

Komisija teikia licencijuotoms radijo ir televizijos stotims rekomendacijas dėl pastarųjų prisiimtų įsipareigojimų vykdymo: atsako į licencijuotų radijo ir televizijos stočių paklausimus.

17. Komisija leidžia metodinę ar kitokią informacinę literatūrą apie radijo ir televizijos, kabelinių televizijų veiklą, jų programas, taip pat gali materialiai remti kultūrinių – šviečiamųjų programų, laidų rengėjus.

18. Bendroji licencijuotų radijo ir televizijos stočių pateikta Komisijai informacija yra vieša. Bendrąją informaciją sudaro radijo ar televizijos stoties pavadinimas, jos buveinės adresas, teisinis statusas, administracijos vadovo vardas ir pavardė, įstatinio kapitalo dydis, programų, kurias radijo ar televizijos stotis transliuoja ar retransliuoja, pobūdis, tikslas.

 

III. KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

19. Komisija sudaroma Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo nustatyta tvarka.

20. Politinių partijų nariai, išrinkti į Komisiją, turi sustabdyti savo narystę partijoje iki savo kadencijos Komisijoje pabaigos.

21. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose ir pasitarimuose, ekspertų komisijų darbe, rengti Komisijos dokumentus.

22. Jeigu Komisijos narys daugiau kaip 3 mėnesius nelanko posėdžių, jo įgaliojimai sustabdomi ir Komisija raštu praneša apie tai jį paskyrusiai institucijai, prašydama paskirti kitą narį.

23. Komisijos nariai turi teisę gauti informaciją iš valstybės ir kitų institucijų apie radijo ir televizijos stočių, kabelinės televizijos, kitų elektroninių visuomenės informavimo priemonių bei pačios Komisijos veiklą, apskųsti teismui Komisijos bei jos administracijos nutarimus.

24. Komisijos nariai laikosi šių Nuostatų, Komisijos reglamento bei kitų Komisijos sprendimais priimtų veiklos taisyklių.

25. Komisijos nariai ir jų šeimos nariai negali turėti transliuotojų akcijų, dalyvauti jų valdymo struktūrose. Komisijos nariai ir jų šeimos nariai negali dirbti Komisijos administracijoje.

 

IV. STRUKTŪRA IR VALDYMAS

 

26. Aukščiausias Komisijos organas yra Komisijos posėdis.

27. Komisijos posėdžiai yra vieši. Jie šaukiami ne mažiau kaip trečdalio visų Komisijos narių siūlymu arba Komisijos pirmininko teikimu, bet ne rečiau kaip kartą per mėnesį. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių.

28. Komisijos nutarimai yra priimami dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma, išskyrus sprendimus dėl licencijų išdavimo, radijo dažnių skyrimo bei konkursų, taip pat priimant ir keičiant šiuos Nuostatus. Šiais atvejais Komisijos nutarimai priimami daugiau dviejų trečdalių visų Komisijos narių dauguma.

29. Komisija turi teisę rengti uždarus pasitarimus.

30. Kiekvienais metais komisija renka Komisijos pirmininką, pavaduotoją ir padalinių vadovus, tvirtina savo biudžetą, kuriame nustatomos administracinės išlaidos.

31. Nustato administracijos vadovo ir vyriausiojo buhalterio atlyginimą, priima nutarimus dėl nepriklausomų ekspertų samdymo. Konkurso būdu skiria Komisijos administracijos vadovą ir vyriausiąjį buhalterį.

32. Komisijos pirmininkas koordinuoja komisijos narių ir administracijos darbą, sprendžiant pagrindinius Komisijos veiklos klausimus, išdėstytus Radijo ir televizijos komisijos nuostatų 2 straipsnyje. Pagal Komisijos narių darbo reglamentą kviečia Komisijos posėdžius, jiems pirmininkauja, pasirašo dokumentus, kurie priimami posėdžių metu, tvarko Komisijos veiklą tarp posėdžių.

Organizuoja kontrolę, kaip radijo ir televizijos stotys laikosi konkursams pateiktų įsipareigojimų dėl programos struktūros ir turinio, kreipiasi į valstybės institucijas dėl pažeidimų šalinimo, radijo ir televizijos stočių veiklos sustabdymo ir nutraukimo.

Atstovauja Radijo ir televizijos komisijai bendraujant su Lietuvos Respublikos valstybinėmis valdžios ir valdymo institucijomis bei kitais Lietuvos Respublikos bei užsienio juridiniais ir fiziniais asmenimis. Kasmet atsiskaito Lietuvos Respublikos Seimui.

33. Tarp komisijos posėdžių Komisijos veiklą tvarko Komisijos administracija, vykdydama Komisijos sprendimus.

34. Komisijos administracijos vadovas skiriamas konkurso tvarka neterminuotam darbui. Jo darbo santykius su Komisija apibrėžia Lietuvos Respublikos darbo įstatymai ir kiti galiojantys norminiai aktai. Administracijos vadovas vykdo administracijai deleguotus Komisijos posėdžių sprendimus, atsako už Komisijos administracijos ūkinę-finansinę veiklą, organizuoja įplaukų pajamų ir išlaidų sąmatos sudarymą, pateikia jos projektą svarstyti komisijos posėdžiui. Komisijos pirmininko pavedimu atstovauja Komisijai Lietuvos Respublikos teismuose, santykiuose su kitomis valstybinėmis valdžios ir valdymo institucijomis bei kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis. Koordinuoja administracijos personalo darbą, priima ir atleidžia iš darbo administracijos darbuotojus, Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymo tvarka sudaro su jais rašytines darbo sutartis, nustato jiems atlyginimus.

Administracijos vadovas kas pusę metų atsiskaito Komisijos narių posėdyje apie Komisijos lėšų ir turto panaudojimą.

35. Administracijos darbuotojai negali turėti komercinių santykių su transliuotojais.

36. Buhalterinę apskaitą Komisijoje tvarko vyriausiasis finansininkas.

Vyriausiasis finansininkas pagal Lietuvos Respublikos įstatymų ir poįstatyminių aktų bei Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymą tvarko buhalterinę apskaitą, garantuoja buhalterinių įrašų teisingumą, taip pat savalaikę atskaitomybę. Jo nurodymai dėl buhalterinės atskaitos yra privalomi visiems Komisijos darbuotojams.

 

V. LĖŠOS, ŪKINĖ-FINANSINĖ VEIKLA

 

37. Savo ūkinę – finansinę veiklą komisija tvarko remdamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir šiais Nuostatais.

38. Komisija turi teisę turėti teisėtai įsigytą turtą, jį valdyti, juo naudotis ir disponuoti. Komisijos turtas negali būti įkeistas, draudžiama juo laiduoti kitų asmenų skolinius įsipareigojimus.

39. Komisija turi teisę:

39.1. Prisiimti įsipareigojimus ir sudaryti sutartis.

39. 2. Už prekes ir paslaugas atsiskaityti įstatymų nustatyta tvarka.

40. Komisija įstatymų nustatyta tvarka vykdo buhalterinę apskaitą. Komisijos atskaitos metai yra kalendoriniai metai.

41. Komisijos pajamų šaltiniai gali būti:

41.1. radijo ir televizijos stočių, kabelinių radijų ir televizijų mokesčiai;

41.2. kredito įstaigų palūkanos, mokamos už jose saugomas lėšas ir kitos pajamos;

41.3. iš valstybės biudžeto skirtos lėšos.

 

VI. KOMISIJOS LIKVIDAVIMO AR REORGANIZAVIMO TVARKA

 

42. Komisija likviduojama ar reorganizuojama gali būti tik atskiru Lietuvos Respublikos įstatymu.

______________