LIETUVOS RESPUBLIKOS

ATOMINĖS ELEKTRINĖS

Į S T A T Y M A S

 

2007 m. birželio 28 d. Nr. X-1231

Vilnius

 

PREAMBULĖ

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

įgyvendindamas Nacionalinę energetikos strategiją ir atsižvelgdamas į Europos Sąjungos energetikos politikos strategiją;

siekdamas užtikrinti energijos tiekimą iš skirtingų, saugių, tausių, šiltnamio efektą sukeliančių dujų neišmetančių energijos šaltinių ir skatinti ekonomikos augimą ateityje;

siekdamas apsaugoti Lietuvos Respublikos esminius interesus ir nacionalinį saugumą;

pabrėždamas europinės ir transatlantinės integracijos principų įgyvendinimo svarbą plėtojant Lietuvos energetikos sektorius ir užtikrinant šalies energetinį saugumą;

įvertindamas patirtį, sukauptą daugelį metų saugiai ir patikimai eksploatuojant Ignalinos atominę elektrinę;

įvertindamas privačių juridinių asmenų iniciatyvą, kurios pagrindu gali būti rengiamas, vystomas ir įgyvendinamas regioninės atominės elektrinės projektas Lietuvoje;

siekdamas pakeisti prarandamus elektros energijos generuojančių šaltinių galingumus dėl Ignalinos atominės elektrinės uždarymo ir sudaryti teisines prielaidas pastatyti Lietuvoje naują atominę elektrinę, kurios galia bus nustatoma atsižvelgiant į poveikio aplinkai vertinimo rezultatus ir investuotojų susitarimus;

atsižvelgdamas į palankią ekonominę aplinką atominei elektrinei statyti;

atsižvelgdamas į branduolinės saugos reikalavimus ir Lietuvos prisiimtus įsipareigojimus pagal tarptautines sutartis,

priima šį Atominės elektrinės įstatymą.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir tikslas

Šio įstatymo paskirtis ir tikslas yra nustatyti naujos atominės elektrinės projekto įgyvendinimo nuostatas, sudaryti teisines, finansines ir organizacines prielaidas naujos atominės elektrinės projektui įgyvendinti.

 

2 straipsnis. Sprendimas dėl naujos atominės elektrinės

Seimas pritaria naujos atominės elektrinės statybai Lietuvos Respublikoje.

 

3 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Atominė elektrinė – visuma įrenginių ir pastatų, skirtų elektros arba elektros ir šilumos energijai gaminti naudojant branduolinį kurą.

2. Investuotojai – nacionalinis investuotojas ir strateginiai partneriai.

3. Nacionalinis investuotojas – privatus juridinis asmuo, nurodytas šio įstatymo ketvirtajame skirsnyje.

4. Projektas – plėtojamas ir įgyvendinamas naujos atominės elektrinės projektas, apimantis naujos atominės elektrinės galimybių studijos parengimą, projektavimą, statybą, finansavimą, eksploataciją, eksploatacijos nutraukimą ir radioaktyviųjų atliekų tvarkymą.

5. Projekto įgyvendinimo bendrovė – privatus juridinis asmuo, įsteigtas projektui įgyvendinti.

6. Rezervinė galia – elektros galios ir energijos gamybos potencialas, reikalingas dažniui ir galios srautams reguliuoti ir elektros energijai gaminti nenumatytais gamybos sumažėjimo ar vartojimo padidėjimo atvejais.

7. Strateginiai partneriai – juridiniai asmenys, atitinkantys 6 straipsnio 2 dalyje nurodytus kriterijus ir sudarę sutartis dėl dalyvavimo projekte su nacionaliniu investuotoju.

 

4 straipsnis. Specialiųjų saugumo priemonių nustatymas

1. Įstatymai ir kiti teisės aktai projekto atžvilgiu nustato nacionalinio saugumo interesus užtikrinančias specialiąsias saugumo priemones (toliau – specialiosios saugumo priemonės).

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato specialiųjų saugumo priemonių įgyvendinimo tvarką.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS

 

5 straipsnis. Projekto įgyvendinimo bendrovė

1. Projekto įgyvendinimo bendrovė steigiama, registruojama ir veikia Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Jos buveinė yra Lietuvos Respublikoje.

2. Projekto įgyvendinimo bendrovė atsako už projekto įgyvendinimo darbų vykdymą pagal branduolinės energetikos veiklai keliamus saugos reikalavimus. Įvykdžiusi teisės aktuose nustatytus reikalavimus ir gavusi atitinkamus leidimus bei licencijas, ji tampa atominę elektrinę eksploatuojančia organizacija ir teisės aktų nustatyta tvarka plečia elektros energijos gamybos pajėgumus.

3. Projekto įgyvendinimo bendrovė ir nauja atominė elektrinė turi ypatingą strateginę reikšmę Lietuvos nacionaliniam saugumui ir valstybės esminiams interesams.

4. Projekto įgyvendinimo bendrovei taikomos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytos specialiosios saugumo priemonės.

 

6 straipsnis. Projekto įgyvendinimo bendrovės dalyviai

1. Projekto įgyvendinimo bendrovė gali būti steigiama nacionalinio investuotojo iniciatyva, sudarant galimybę dalyvauti strateginiams partneriams.

2. Investuotojais gali būti asmenys, atitinkantys šiuos kriterijus:

1) atitinka įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas specialiąsias saugumo priemones;

2) turi finansinių, teisinių ir techninių galimybių įvykdyti visus savo įsipareigojimus atominės elektrinės projektavimo, statybos bei eksploatavimo ir visiško atominės elektrinės eksploatacijos nutraukimo laikotarpiu;

3) jų atsakomybė yra užtikrinta garantijomis ir įsipareigojimais, kurių sąlygos yra priimtinos Lietuvos Respublikos Vyriausybei;

4) sudarydami atitinkamas sutartis su Lietuvos perdavimo sistemos operatoriumi, prisiima įsipareigojimus suteikti rezervinę galią, priimtiną Lietuvos elektros energijos perdavimo sistemos operatoriui ir leidžiančią jam užtikrinti elektros energijos perdavimo stabilumą bei saugumą, arba prisiima įsipareigojimus dėl rezervinės galios sąnaudų padengimo.

3. Investuotojai projekto įgyvendinime dalyvauja vienodomis sąlygomis: jų indėlis, teisės ir pareigos įgyvendinant projektą turi būti proporcingos būsimam investuotojo dalyvavimui projekto įgyvendinimo bendrovės kapitale. Investuotojų dalys projekto įgyvendinimo bendrovės kapitale nustatomos tarpusavio susitarimais, atsižvelgiant į šio įstatymo reikalavimus.

4. Kiekvienas investuotojas finansuoja ar užtikrina finansavimą tos projekto sąnaudų dalies, įskaitant sąnaudas projekto įgyvendinimui, projekto įgyvendinimo bendrovės veiklai, atominės elektrinės eksploatacijos nutraukimui, radioaktyvių atliekų tvarkymui, kuri yra proporcinga jo daliai projekto įgyvendinimo bendrovės kapitale.

5. Nacionalinio investuotojo teisės ir pareigos projekto įgyvendinimo bendrovės valdyme nustatomos atsižvelgiant į esminius valstybės interesus.

6. Šio straipsnio 2 dalyje nustatytų kriterijų laikymosi valstybinė priežiūra ir kontrolė yra užtikrinama vykdant atominę elektrinę eksploatuosiančios organizacijos veiklos licencijavimą.

 

7 straipsnis. Projektui įgyvendinti reikalingų prekių, paslaugų ir darbų pirkimai

Projektui įgyvendinti reikalingų prekių, darbų ir paslaugų pirkimai vykdomi įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos nustatytus: nacionalinio saugumo kriterijus, esminius valstybės interesus ir specialiąsias saugumo priemones.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

VALDYMAS

 

8 straipsnis. Valdymas

1. Valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų nacionalinio investuotojo bendrovėje suteikiamos teisės įgyvendinamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka. Valstybės akcijų valdytojas ir jo įgalioti asmenys įgyvendina nacionalinio investuotojo bendrovėje valstybės kaip akcininkės turtines ir neturtines teises, vadovaudamasis šia tvarka. Valstybės akcijų valdytojas ir jo įgalioti asmenys balsuoti nacionalinio investuotojo bendrovės organuose dėl projekto įgyvendinimo bendrovės akcininkų sutarties gali tik vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kai Lietuvos Respublikos Seimas pritaria esminėms šios sutarties nuostatoms.

2. Nacionaliniam investuotojui nuosavybės teise turi priklausyti akcijų paketas, sudarantis ne mažiau kaip 34 procentus projekto įgyvendinimo bendrovės akcijų ir balsų projekto įgyvendinimo bendrovės visuotiniame akcininkų susirinkime.

 

9 straipsnis. Ekstremali padėtis

Įvedus ekstremalią energetikos padėtį pagal Energetikos įstatymą arba įvykus ar gresiant branduolinei avarijai, gresiant žalai aplinkai ar kilus pavojui žmonių sveikatai ar saugai, atominę elektrinę eksploatuojanti organizacija privalo vykdyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės, jos įgaliotų institucijų nurodymus. Jeigu, esant ekstremaliai energetikos padėčiai arba įvykus ar gresiant branduolinei avarijai, gresiant žalai aplinkai ar kilus pavojui žmonių sveikatai ar saugai, atominę elektrinę eksploatuojanti organizacija nevykdo nurodymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija turi teisę, kol truks ekstremali energetikos padėtis, kol bus pašalinta branduolinės avarijos grėsmė ar avarijos padariniai, kol bus pašalinta žalos aplinkai grėsmė ar kilęs pavojus žmonių sveikatai ar saugai, perimti projekto įgyvendinimo bendrovės valdymą, sustabdyti ar panaikinti licencijos galiojimą ar imtis kitų būtinų priemonių branduolinei ir radiacinei saugai bei projekto įgyvendinimo bendrovės veiklai užtikrinti, tačiau šios priemonės neturi būti taikomos daugiau, negu būtina atsiradusiems sunkumams pašalinti. Projekto įgyvendinimo bendrovės valdymo perėmimas, licencijų sustabdymas ar galiojimo panaikinimas neatleidžia projekto įgyvendinimo bendrovės nuo atsakomybės.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

NACIONALINIS INVESTUOTOJAS

 

10 straipsnis. Nacionalinis investuotojas

1. Nacionalinis investuotojas – Lietuvos Respublikoje įregistruotas, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus neribotam laikui įsteigtas ir veikiantis savarankiškas privatus juridinis asmuo, socialiai atsakingai siekiantis naudos sau ir visiems akcininkams. Nacionalinio investuotojo buveinė yra Lietuvos Respublikoje. Nacionalinis investuotojas yra privačią iniciatyvą investuoti į projektą pareiškusi akcinė bendrovė „Lietuvos energija“, atitinkanti šio įstatymo reikalavimus.

2. Lietuvos Respublikai nuosavybės teise turi priklausyti akcijų paketas, sudarantis daugiau kaip 1/2 nacionalinio investuotojo akcijų ir balsų nacionalinio investuotojo visuotiniame akcininkų susirinkime. Kiti asmenys dalyvauti nacionalinio investuotojo įstatiniame kapitale, valdyti, naudotis bei disponuoti nacionalinio investuotojo akcijomis ir nacionalinio investuotojo akcijų suteikiamomis teisėmis gali Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo, taip pat kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų nustatytomis sąlygomis bei tvarka.

3. Nacionalinis investuotojas kartu su dukterinėmis įmonėmis yra nacionalinio investuotojo įmonių grupė. Pagrindinė nacionalinio investuotojo veikla turi būti nacionalinio investuotojo įmonių grupės patronuojančios bendrovės veikla. Nacionalinis investuotojas gali verstis ir kita veikla, kuri neprieštarauja nacionalinio investuotojo veiklos tikslui.

4. Nacionalinio investuotojo įmonių grupės įmonės vykdo teisės aktų nustatyta tvarka atskirtas elektros energijos gamybos, perdavimo, skirstymo, tiekimo, rinkos operatoriaus ir kitokią veiklą. Nacionalinio investuotojo įmonių grupės įmonė gali verstis ir kita veikla, kuri neprieštarauja tokios įmonės veiklos tikslui.

5. Nacionalinio investuotojo organai yra visuotinis akcininkų susirinkimas, stebėtojų taryba, valdyba ir bendrovės vadovas.

6. Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos priimami sprendimai dėl balsavimo nacionalinio investuotojo visuotiniame akcininkų susirinkime turi sudaryti reikiamas prielaidas viešai prekiauti nacionalinio investuotojo akcijomis reguliuojamoje rinkoje, kaip ją apibrėžia Finansinių priemonių rinkų įstatymas. Ši nuostata neįpareigoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos priimti sprendimą dėl nacionalinio investuotojo akcijų pardavimo ar kitokio perleidimo.

7. Su nacionalinio investuotojo valdybos nariais sudaromos sutartys, kuriose turi būti numatytos valdybos narių teisės, pareigos bei atsakomybė. Sutarties su kiekvienu valdybos nariu sąlygas nustato ir įgaliotą asmenį nacionalinio investuotojo vardu pasirašyti sutartis paskiria stebėtojų taryba.

 

11 straipsnis. Nacionalinio investuotojo įstatinio kapitalo didinimas

1. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir akcinės bendrovės „VST“ kontrolinį akcijų paketą turintis akcininkas šio ir kitų įstatymų nustatyta tvarka turi teisę investuoti atitinkamai akcinės bendrovės Rytų skirstomųjų tinklų ir akcinės bendrovės „VST“ akcijas, sudarančias daugiau kaip 1/2 kiekvienos bendrovės akcijų ir balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, į nacionalinio investuotojo – akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ įstatinį kapitalą.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę:

1) derėtis su akcinės bendrovės „VST“ kontrolinį akcijų paketą turinčiu akcininku dėl visų ar dalies, sudarančios daugiau kaip 1/2 akcinės bendrovės „VST“ akcijų ir balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, tokiam akcininkui nuosavybės teise priklausančių akcinės bendrovės „VST“ akcijų investavimo bei naujai išleidžiamų akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ akcijų įsigijimo taip, kaip tai numatyta šio straipsnio 3 dalyje, ir, pasiekus tokį susitarimą, priimti atitinkamus šio bei kitų įstatymų numatytus sprendimus ir sudaryti atitinkamus sandorius;

2) priimti atitinkamus sprendimus dėl visų ar dalies, sudarančios daugiau kaip 1/2 akcinės bendrovės Rytų skirstomųjų tinklų akcijų ir balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, valstybei nuosavybės teise priklausančių akcinės bendrovės Rytų skirstomųjų tinklų akcijų investavimo taip, kaip tai numatyta šio straipsnio 3 dalyje.

3. Pasiekusi šio straipsnio 2 dalies 1 punkte numatytą susitarimą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę priimti sprendimus dėl balsavimo akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ visuotiniame akcininkų susirinkime, reikalingus įgyvendinant šio straipsnio nuostatas, taip pat dėl akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ įstatinio kapitalo didinimo papildomais įnašais tokiomis sąlygomis:

1) naujai išleidžiamų akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ akcijų dalies, proporcingos visuotinio akcininkų susirinkimo dieną valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų nominaliai vertei, emisijos kaina apmokama nepiniginiais įnašais – akcinės bendrovės Rytų skirstomųjų tinklų akcijomis, sudarančiomis daugiau kaip 1/2 akcinės bendrovės Rytų skirstomųjų tinklų akcijų ir balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, ir akcinės bendrovės „VST“ akcijomis, sudarančiomis daugiau kaip 1/2 akcinės bendrovės „VST“ akcijų ir balsų visuotiniame akcininkų susirinkime;

2) teisė įsigyti likusias naujai išleidžiamas akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ akcijas suteikiama kitiems akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ akcininkams proporcingai jiems visuotinio akcininkų susirinkimo dieną nuosavybės teise priklausančių akcijų nominaliai vertei, emisijos kainą apmokant pinigais.

4. Naujai išleidžiamas akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ akcijas apmokant nepiniginiu įnašu, akcinės bendrovės „Lietuvos energija“, akcinės bendrovės Rytų skirstomųjų tinklų ir akcinės bendrovės „VST“ akcijos turi būti įvertintos nepriklausomo turto vertintojo teisės aktų nustatyta tvarka ir turi būti gauta finansų institucijos, kurios ilgalaikio skolinimosi reitingas yra ne mažesnis kaip „A-“ pagal tarptautinės reitingų agentūros Fitch Ratings suteiktą reitingą, arba „A3“ pagal tarptautinės reitingų agentūros Moody 's suteiktą reitingą, arba „A-“ pagal tarptautinės reitingų agentūros Standard & Poor's suteiktą reitingą, nuomonė apie akcijų įvertinimą. Akcijų įvertinimo, nuomonės apie akcijų įvertinimą pareiškimo ir kitų ekspertinių paslaugų pirkimą teisės aktų nustatyta tvarka vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, apmokėdama iš Privatizavimo fondo lėšų.

5. Lietuvos Respublikos Vyriausybė turi teisę priimti sprendimą dėl valstybei priklausančių nacionalinio investuotojo akcijų pardavimo kitiems asmenims ar valstybės pirmumo teisės įsigyti naujai išleidžiamas nacionalinio investuotojo akcijas perleidimo ar atsisakymo kitų asmenų naudai, visais atvejais užtikrinant, kad Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausys akcijų paketas, sudarantis daugiau kaip 1/2 nacionalinio investuotojo akcijų ir balsų nacionalinio investuotojo visuotiniame akcininkų susirinkime.

6. Jei Lietuvos Respublikos Vyriausybė nuspręstų parduoti dalį po šio įstatymo 11 straipsnyje numatyto akcinės bendrovės „Lietuvos energija“ įstatinio kapitalo padidinimo valstybei priklausančių nacionalinio investuotojo akcijų, pardavimas turi būti vykdomas viešai, sudarant nediskriminacines sąlygas jas įsigyti Lietuvos Respublikos piliečiams ir juridiniams asmenims, visais atvejais užtikrinant, kad Lietuvos Respublikai nuosavybės teise priklausys akcijų paketas, sudarantis daugiau kaip 1/2 nacionalinio investuotojo akcijų ir balsų nacionalinio investuotojo visuotiniame akcininkų susirinkime. Siekiant užtikrinti platesnį ir tinkamą Lietuvos Respublikos ir kitų nacionalinio investuotojo akcininkų atstovavimą nacionalinio investuotojo organuose, nacionalinio investuotojo stebėtojų tarybos narių skaičius gali būti didesnis, nei nurodyta Akcinių bendrovių įstatyme, tačiau ne daugiau kaip 25.

7. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija informuoja Seimą apie šio straipsnio 2 dalies 1 punkte numatytų derybų eigą ir rezultatus. Šio straipsnio 2 dalies 1 punkte numatyti susitarimai yra nekonfidencialūs (vieši). Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija visą šioje dalyje nurodytų susitarimų tekstą paskelbia Vyriausybės interneto tinklalapyje.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

STATYBOS VIETA

 

12 straipsnis. Statybos vietos nustatymas

Atominės elektrinės statybos vieta nustatoma vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymo, Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo, Branduolinės energijos įstatymo, šio įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka bei atsižvelgiant į Tarptautinės atominės energijos agentūros rekomendacijas.

 

13 straipsnis. Žemės suteikimas naujos atominės elektrinės statybai

1. Projektas yra svarbus valstybei ir visuomenės poreikiams ekonominis projektas.

2. Žemė, reikalinga naujos atominės elektrinės statybai, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka perduodama, išnuomojama ar kitais teisės aktų nustatytais pagrindais suteikiama naudotis projekto įgyvendinimo bendrovei ar nacionaliniam investuotojui.

3. Projektui įgyvendinti reikalinga žemė gali būti paimama visuomenės poreikiams iš privačios žemės savininkų arba tam tikslui valstybinės žemės nuomos ir panaudos sutartys gali būti nutraukiamos prieš terminą Žemės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

14 straipsnis. Eksploatacijos nutraukimo fondas

Lėšos naujos atominės elektrinės eksploatacijos nutraukimui užtikrinti kaupiamos atominės elektrinės eksploatacijos nutraukimo fonde. Toks eksploatacijos nutraukimo fondas steigiamas įstatymu.

 

15 straipsnis. Kontrolės ir priežiūros institucijų finansavimas

Branduolinės energetikos reguliavimo, kontrolės ir priežiūros institucijų veikla finansuojama iš įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų šaltinių, taip pat iš tarptautinėse sutartyse nustatytų finansavimo šaltinių.

 

16 straipsnis. Investicijų apsauga

Investuotojams suteikiamos Investicijų įstatyme, tarptautinėse sutartyse ir kituose teisės aktuose nustatytos investicijų apsaugos priemonės.

 

17 straipsnis. Ignalinos atominės elektrinės atskyrimas nuo projekto

1. Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatacijos nutraukimo darbai yra vykdomi atskirai ir nepriklausomai nuo projekto. Valstybės įmonė Ignalinos atominė elektrinė nėra naujos atominės elektrinės projekto dalyvė.

2. Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės infrastruktūra ir kitas projektui įgyvendinti reikalingas turtas, nepažeidžiant Ignalinos atominės elektrinės saugumo, gali būti išnuomojamas ar kitais teisės aktų nustatytais pagrindais suteikiamas projekto įgyvendinimo bendrovei ne konkurso būdu Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

18 straipsnis. Visuomenės informavimas

Projekto įgyvendinimo bendrovė ir Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija reguliariai informuoja visuomenę apie projekto įgyvendinimo eigą, atominės elektrinės saugos užtikrinimo priemones ir jos teikiamą naudą Lietuvai bei visam Baltijos regionui.

 

19 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas

Įgyvendinant šio įstatymo ketvirtojo skirsnio nuostatas, Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymo nuostatos netaikomos.

 

20 straipsnis. Pasiūlymai Vyriausybei

1. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1) patvirtinti valstybei nuosavybės teise priklausančių akcijų nacionalinio investuotojo bendrovėje projekto įgyvendinimo metu suteikiamų teisių įgyvendinimo tvarką;

2) patvirtinti specialiųjų saugumo priemonių įgyvendinimo tvarką;

3) parengti ir patvirtinti nacionalinę branduolinės energetikos specialistų rengimo programą, kuri užtikrintų reikalingų branduolinės energetikos specialistų rengimą, ir nustatyti šios programos įgyvendinimo priemones;

4) parengti ir pateikti Seimui ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šio įstatymo įsigaliojimo Branduolinės energijos įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo pakeitimo įstatymo projektą, kitų šiam įstatymui įgyvendinti reikalingų įstatymų projektus;

5) siekti, kad, investuotojams pasirenkant elektrinės parametrus, būtų atsižvelgiama į Lietuvos elektros perdavimo sistemos stabilaus darbo sinchroniniu režimu su Elektros perdavimo koordinavimo sąjungos (UCTE) sistema sąlygas.

2. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ar jos įgaliotai institucijai parengti ir patvirtinti kitus teisės aktus, reikalingus šio įstatymo nuostatoms įgyvendinti.

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                                  VALDAS ADAMKUS