LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2003 M. VASARIO 20 D. ĮSAKYMO NR. 3-79 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO ĮVYKIŲ TYRIMO IR JŲ PADARINIŲ LIKVIDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2009 m. sausio 7 d. Nr. 3-3
Vilnius
Pakeičiu Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3-79 „Dėl Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 26-1066; 2006, Nr. 107-4075; 2008, Nr. 38-1415):
1. Išdėstau 1 punktą taip:
„1. Geležinkelių transporto eismo įvykių tyrimo ir jų padarinių likvidavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau – eismo įvykiai), avarinių situacijų pranešimo, eismo įvykių tyrimo, įskaitant avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizes, ataskaitų apie eismo įvykius rengimo bei geležinkelių infrastruktūros valdytojų, geležinkelio įmonių (vežėjų), kitų asmenų tarpusavio sąveikos tvarką likviduojant eismo įvykių pasekmes geležinkelių transporte, katastrofų tyrimų vadovo pareigas ir teises.“
2. Papildau 3 punktą šiomis sąvokomis:
„Avarija, susijusi su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu ir sukėlusi sunkias pasekmes – eismo ar kitas įvykis, kurio metu, dalyvaujant geležinkelių transporto priemonei, vežančiai pavojingus krovinius, kilo sprogimas, gaisras, buvo visiškai ar iš dalies sugriauti statiniai, įvyko sunkus ar mirtinas nelaimingas atsitikimas, dėl išsiveržusio į aplinką didelio pavojingų medžiagų kiekio buvo padaryta žala žmonėms arba aplinkai įvykio vietoje ar už jos ribų, arba bet koks kitas įvykis, kurio metu buvo padaryta akivaizdi įtaka pavojingų krovinių vežimo saugai.
Avarijos, susijusios su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu ir sukėlusios sunkias pasekmes, ekspertizė – avarijos tyrimo procesas, kurio metu renkama ir analizuojama informacija, daromos išvados, įskaitant priežasčių nustatymą, prireikus – ir pavojingų krovinių vežimo saugos rekomendacijų rengimą.“
3. Išdėstau 27 punktą taip:
„27. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro paskirtas katastrofų tyrimų vadovas atlieka avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu geležinkelių transportu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizę, tiria katastrofas ir Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo bei šių Nuostatų nustatyta tvarka kitus eismo įvykius, siekdamas pagerinti eismo saugą ir užtikrinti eismo įvykių prevenciją. Šiuo tyrimu nesiekiama nustatyti kieno nors kaltės ar atsakomybės. Katastrofų tyrimų vadovas, tirdamas eismo įvykius, vadovaujasi Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymu, Pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatymu (Žin., 2001, Nr. 111-4022; 2008, Nr. 71-2705), šiais Nuostatais, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro patvirtintais Katastrofų tyrimų vadovo nuostatais ir kitais teisės aktais. Katastrofų tyrimų vadovo atliekamas tyrimas nesusijęs su teisminiu tyrimu.“
4. Išdėstau 48 punktą taip: