LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 3 D.
ĮSAKYMO Nr. ISAK-2333 „DĖL PRAKTINIO PROFESINIO MOKYMO IŠTEKLIŲ PLĖTROS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2011 m. lapkričio 2 d. Nr. V-2053

Vilnius

 

P a k e i č i u Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 „Dėl Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919; 2010, Nr. 67-3371; 2011, Nr. 34-1628) (toliau – Programa):

1. Išdėstau Programos 20.2.4 punktą taip:

„20.2.4. išbandyti modulines mokymo programas profesinio mokymo įstaigose;“.

 

2. Išdėstau Programos 22 punkto lentelę taip:

Nr.

Programos veiklų grupės

Bendra suma

(mln. litų)

Metai

2008

2009

2010

2011

2012

2013

 

 

Sutarties(-čių) vertė (mln. litų)

 

 

 

1.

Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas

9,97

 

 

9,97

 

 

 

2.

Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas

20,00

 

 

20,00

 

 

 

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas

400,32

 

107,03

 

293,29

 

 

4.

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra

10,86

 

10,86

 

 

 

 

5.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra

25,00

 

 

6,29

 

18,71

 

6.

Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas

15,00

 

 

6,75

 

8,25

 

7.

Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas

9,18

 

 

 

9,18

 

 

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose

30,35

 

 

 

 

30,35

 

9.

Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose

5,66

 

 

 

5,66

 

 

10.

Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas

3,99

 

 

 

3,99

 

 

„.

 

3. Įrašau Programos 24.1 punkto lentelės produkto rodiklio „Mokiniai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas“ skiltyje „Pagal Programą numatoma pasiekti reikšmė (iki 2015 metų)“ vietoj skaičiaus „5 500“ skaičių „100“.

4. Išdėstau Programos 24.2 punkto lentelę taip:

Nr.

Veiklų grupė

Rodiklio tipas

Rodiklio pavadinimas

Lygmuo

Matavimo vienetai

Iki 2015 metų numatoma pasiekti rodiklio reikšmė

1.

Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

Programos lygmuo (toliau – NAC)

skaičius

1

Švietimo posričiai, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų

NAC

skaičius

25

Ūkio sektoriai, kuriuose parengti ar atnaujinti profesiniai standartai

NAC

skaičius

5

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Rezultato

Švietimo posričių, kuriuose buvo į modulines pertvarkytų profesinio mokymo programų, dalis nuo visų švietimo posričių

NAC

procentai

56

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

2.

Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

NAC

skaičius

1

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

580

Dėstytojai (aukštojo mokslo studijos), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

70

Rezultato

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

Dėstytojų (aukštojo mokslo studijos), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

3.

Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas

Produkto

Projektai

VP

skaičius

33

Sukurti sektoriniai praktinio mokymo centrai

NAC

skaičius

33

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

8 250

4.

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra

Produkto

Projektai

VP

skaičius

1

Modernizuoti švietimo centrai

NAC

skaičius

48

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

10 000

5.

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra

Produkto

Sukurti švietimo paslaugų teikimo modeliai

NAC

skaičius

1

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

4 800

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

700

Rezultato

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

6.

Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas

Produkto

Išleisti suaugusiųjų mokymui(si) skirti mokymosi leidiniai

NAC

skaičius

2

Suaugusieji, kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

NAC

skaičius

4 000

Rezultato

Suaugusiųjų, kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

NAC

procentai

90

7.

Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas

Produkto

Projektai

VP

skaičius

4

Institucijos, pagerinusios profesinio arba technologinio mokymo infrastruktūrą

NAC

skaičius

4

Rezultato

Tiesioginės naudos gavėjai iš investicijų į švietimo infrastruktūrą (per 6 mėnesius po projekto pabaigos)

VP

skaičius

640

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose

Produkto

Mokinai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal formaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Mokytojai (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie mokėsi pagal neformaliojo švietimo programas

VP

skaičius

100

Rezultato

Mokinių (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo valstybės pripažįstamą kvalifikaciją, dalis

VP

procentai

80

Mokytojų (bendrasis ugdymas ir profesinis mokymas), kurie gavo neformaliojo švietimo programos baigimo pažymėjimus, dalis

VP

procentai

90

9.

Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose

Produkto

Profesinio mokymo institucijos (ISCED 2-4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas

VP

skaičius

60

Profesinio mokymo institucijų (ISCED 2-4 lygis), kurios diegia kokybės vadybos sistemas, dalis nuo visų profesinio mokymo institucijų

VP

procentai

65

10.

Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas

Produkto

Pateiktos profesinio mokymo programos (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

VP

skaičius

90

Rezultato

Dalis mokinių, kurie mokosi pagal profesinio mokymo programas (ISCED 2-4 lygis), kurios buvo įvertintos išoriniu vertinimu

VP

procentai

30

„.

 

5. Išdėstau Programos 30 punktą taip:

„30. Kryžminis finansavimas galimas iki 10 proc. nuo visų Programos veiklų grupėms skirtų 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos 2 prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ lėšų (iki 10,9 mln. Lt).“

6. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 6.3 eilutę taip:

6.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma,

mln. Lt

1. Suaugusiųjų švietimo institucijų plėtros analizė.

2. Bendrųjų kompetencijų mokymo programų kūrimas.

3. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas.

4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas.

5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse kūrimas.

6. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena.

7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas.

8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu.

2010 m. I ketv. 2012 m. I ketv.

6,75

1. Suaugusiųjų švietimo institucijų stiprinimo veikla ir bendradarbiavimo tinklų sukūrimas.

2. Bendrųjų kompetencijų mokymų organizavimas.

3. Mokymosi visą gyvenimą ir tęstinio suaugusiųjų švietimo tyrimas, vykdoma stebėsena.

4. Metodinių ir teorijos leidinių, mokomųjų laidų, vaizdo klipų mokymosi visą gyvenimą tematika rengimas, transliavimas, leidyba.

5. Suaugusiųjų švietimo organizavimo modelio savivaldybėse diegimas.

6. Suaugusiųjų mokymui adaptuotų bendrojo lavinimo dalykų vadovėlių rengimas.

7. Informavimo apie mokymosi visą gyvenimą galimybes priemonių įgyvendinimas.

8. Suaugusiųjų švietimo institucijų sąveikos stiprinimas nacionaliniu, regioniniu ir tarptautiniu lygiu.

9. Tarptautinio suaugusiųjų kompetencijų vertinimo tyrimo atlikimas.

10. Suaugusiųjų Trečiojo amžiaus universitetų sistemos plėtra.

11. Aukštos kvalifikacijos andragogų mokymai.

2012 m. I ketv. 2014 m. I ketv.

8,25

.

7. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 6.4 eilutę taip:

6.4.

Pareiškėjas

Ugdymo plėtotės centras

„.

 

 

 

8. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 7.3 eilutės skiltyje „Laikotarpis (ketvirčiais)“ vietoj skaičių ir žodžių „2011 m. II ketv.–2013 m. II ketv.“ skaičius ir žodžius „2012 m. I ketv.–2013 m. IV ketv.“

 

9. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 7.4 eilutę taip:

 

 

7.4.

Pareiškėjai

VšĮ Kelmės profesinio rengimo centras;

Kėdainių profesinio rengimo centras;

Jonavos politechnikos mokykla;

Tauragės profesinio rengimo centras;

Biržų technologijų ir verslo mokymo centras;

VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla;

Mažeikių politechnikos mokykla;

Žeimelio žemės ūkio mokykla;

Veisiejų technologijos ir verslo mokykla;

Švenčionių profesinio rengimo centras;

Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centras;

Vilkijos žemės ūkio mokykla;

Smalininkų technologijų ir verslo mokykla;

VšĮ Kuršėnų politechnikos mokykla;

Rokiškio technologijos, verslo ir žemės ūkio mokykla.

„.

 

10. Papildau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelę nauja 7.6 eilute (buvusias 7.6–7.11 eilutes laikau atitinkamai 7.7–7.12 eilutėmis):

 

7.6.

Išankstiniame kvietime dalyvavę pareiškėjai, kurių projektai gali būti finansuojami, veiklų grupei skyrus papildomų lėšų

VšĮ Daugų technologijos ir verslo mokykla,

 

Kupiškio technologijos ir verslo mokykla,

 

Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegija,

 

VšĮ Amatų mokykla „Sodžiaus meistrai“,

 

Dieveniškių technologijų ir verslo mokykla,

 

VšĮ Kretingos technologijos ir verslo mokykla,

 

VšĮ Kauno mechanikos mokykla,

 

Joniškėlio Igno Karpio žemės ūkio ir paslaugų mokykla,

 

Kauno ryšininkų mokykla,

 

VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla,

 

Kauno buitinių paslaugų ir verslo mokykla,

 

Kaišiadorių technologijų ir verslo mokykla,

 

Simno žemės ūkio mokykla,

 

Zarasų žemės ūkio mokykla,

 

Anykščių technologijos mokykla,

 

Vilniaus komunalinių paslaugų mokykla,

 

Vilniaus kolegija,

 

Skuodo kaimo verslų, amatų ir paslaugų mokykla,

 

VšĮ Šiaulių valstybinė kolegija,

 

Druskininkų amatų mokykla,

 

Klaipėdos statybininkų mokykla,

 

Kauno taikomosios dailės mokykla,

 

Šilutės turizmo ir paslaugų verslo mokykla,

 

Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės technologinė mokykla,

 

Aukštadvario žemės ūkio mokykla,

 

Alytaus dailiųjų amatų mokykla,

 

Klaipėdos laivininkų mokykla,

 

Vilniaus technologijų, verslo ir žemės ūkio mokykla,

 

Vilniaus kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų reabilitacinis profesinio mokymo centras.

„.

 

 

11. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8 eilutę taip:

 

 

8.

Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose

„.

 

12. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.1 eilutėje vietoj žodžio „įdiegti“ žodį „išbandyti“.

13. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.2 eilutėje vietoj žodžio „diegimas“ žodį „išbandymas“.

14. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.3 eilutę taip:

8.3.

Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai

Laikotarpis (ketvirčiais)

Finansavimo suma,

mln. Lt



 

1. Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas:

1.1. esant poreikiui, mokymo programos parengimas mokymo priemonių rengėjams ir jų mokymas;

1.2. mokymo priemonių rengimas posrityje (kūrimas, vertimas ir adaptavimas Lietuvos profesinio mokymo sistemai – jei perkama iš kitų šalių, išbandymas, mokymo priemonių vertinimas);

1.3. mokymo priemonių leidyba.

2012 m. II ketv.– 2015 m. II ketv.

30,35

 

2. Modulinių mokymo programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose: 

2.1. modulinių mokymo programų vykdytojų mokymai;

2.2. programų išbandymas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose;

2.3. informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių, dirbančių specialistų ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai.

 

 

„.

 

15. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.8 eilutę taip:

8.8.

Svarbos kriterijai

Projektas turi atitikti šiuos svarbos kriterijus:

1. projektą teikianti institucija privalo turėti licenciją pirminiam (pagrindiniam) profesiniam mokymui; 

2. projektą teikianti institucija turi turėti patirties profesinio mokymo plėtros srityje;

3. konkrečiame švietimo posrityje turi būti tik vienas pareiškėjas;

4. parengtos mokymo/mokymosi priemonės turi būti modernios, atitikti gerosios tarptautinės praktikos lygį;

5. mokymo/mokymosi priemonių turinys turi užtikrinti atitinkamuose profesiniuose ir (ar) profesinio rengimo standartuose ar jų nesant formaliojo profesinio mokymo programose įvardytų kompetencijų įgijimą;

6. parengtų mokymo/mokymosi priemonių tiražas turi būti pakankamas aprūpinti visus mokymo tiekėjus mokinių mokymui tame posrityje;

7. vertinant parengtas mokymo/mokymosi priemones kalbos redaktorius – privalomas (turi būti patikrinta lietuvių kalba nepriklausomai nuo to, ar priemonė spausdinama, talpinama tinklalapyje ir pan.);

8. parengtoms mokymo/mokymosi priemonėms turi būti gautas atitinkamos srities Metodinės komisijos pritarimas;

9. parengta mokymo/mokymosi priemonė turi tikti visoms profesinio mokymo įstaigoms, įgyvendinančioms atitinkamo švietimo posričio programas;

10. parengta mokymo/mokymosi priemonė turi derėti su kitomis atitinkamam švietimo posričiui parengtomis mokymo priemonėmis.

Prioritetas teikiamas projektams:

- kuriuose užtikrinamas partnerystės efektyvumas;

- kuriuos teikianti institucija planuoja rengti mokymo priemones tame posrityje, kuriame vykdo profesinio mokymo programas, ir turi patirties rengiant mokymo priemones;

- kuriuose pagrįstas planuojamų parengti mokymo priemonių modernumas, reikalingumas, parengimo ir atnaujinimo kaštų optimalumas, taip pat kuriuose pagrįstas projekto veiklų, susijusių su modulinių mokymo programų išbandymu, aktualumas ir nauda. 

„.

 

16. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 8.11 eilutę taip:

8.11.

Finansavimo intensyvumas

100 proc.

„.

 

 

17. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.3 eilutės:

17.1. skiltyje „Laikotarpis (ketvirčiais)“ vietoj skaičių ir žodžių „2011 m. II ketv.–2013 m. IV ketv.“ skaičius ir žodžius „2011 m. IV ketv.–2013 m. IV ketv.“;

17.2. skiltyje „Finansavimo suma, mln. Lt.“ vietoj skaičiaus „6,0“ skaičių „5,66“.

18. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.4 eilutėje vietoj pareiškėjo pavadinimo „Kauno maisto pramonės mokykla“ pavadinimą „Kauno maisto pramonės ir prekybos mokymo centras“.

19. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.6 eilutę taip:

 

 

9.6.

Tikslinės grupės

Mokytojai, profesijos mokytojai, mokiniai, mokymosi visą gyvenimą sistemos administracijos darbuotojai.

„.

 

 

20. Įrašau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 10.3 eilutės skiltyje „Finansavimo suma, mln. Lt“ vietoj skaičiaus „4,0“ skaičių „3,99“.

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius