LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. SAUSIO 30 D. NUTARIMO NR. 113 „DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO TIESIOGINIŲ DERYBŲ BŪDU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

1998 m. rugsėjo 17 d. Nr. 1132

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš dalies pakeisti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 30 d. nutarimu Nr. 113 „Dėl Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo tiesioginių derybų būdu nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 12-280):

1. Išdėstyti 7 punktą taip:

7. Sprendimą objektą privatizuoti tiesioginių derybų būdu priima Turto fondas. Tiesioginių derybų būdu privatizuojami tie objektai, kurių potencialiems pirkėjams dėl šių objektų specifikos bei svarbumo šalies ūkiui turi būti nustatomi specialūs kvalifikaciniai reikalavimai. Valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančios akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės (toliau vadinama – bendrovė) akcijos gali būti privatizuojamos tiesioginių derybų būdu, jeigu jas įsigijęs potencialus pirkėjas – strateginis investitorius turės teisę įgyvendinti savo pasiūlymus. Tiesioginių derybų būdu gali būti privatizuojami valstybės (savivaldybės) kontroliuojamų įmonių akcijų paketai arba akcijų paketai, sudarantys daugiau kaip ½ įmonės įstatinio kapitalo, kai Turto fondas įstatymų nustatyta tvarka parduoda valstybei (savivaldybei) priklausančias akcijas kartu su akcijomis kitų įmonės akcininkų, pasirašiusių su Turto fondu atitinkamas sutartis“.

2. Įrašyti 9 punkto pirmojoje pastraipoje vietoj žodžių „pareikšti savo susidomėjimą numatomu privatizuoti objektu“ žodžius „pateikti rašytinius pasiūlymus dėl dalyvavimo įsigyjant nurodytą privatizavimo objektą“.

3. Išdėstyti 9.6 punktą taip:

9.6. terminas, per kurį turi būti pateikti rašytiniai pasiūlymai įsigyti privatizavimo objektą“.

4. Išdėstyti 11 ir 12 punktus taip:

11. Potencialūs pirkėjai – strateginiai investitoriai, norintys įsigyti numatomą privatizuoti objektą, Turto fondui turi pateikti rašytinį pasiūlymą įsigyti šį objektą, taip pat dokumentus, įrodančius, kad potencialus pirkėjas atitinka Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtus kvalifikacinius kriterijus ir sąlygas.

12. Pasibaigus terminui, per kurį potencialūs pirkėjai privalo nustatytąja tvarka pateikti rašytinius pasiūlymus įsigyti privatizavimo objektą, Turto fondas turi įvertinti gautus kiekvieno jų rašytinius pasiūlymus ir nustatyti, ar potencialūs pirkėjai atitinka kvalifikacinius kriterijus ir sąlygas, kuriems yra pritarusi Privatizavimo komisija. Turto fondas turi teisę kreiptis į atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės (ar nustatytąja tvarka – į užsienio valstybių) institucijas dėl informacijos apie potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus patikimumą ir pateiktų duomenų teisingumą. Lietuvos Respublikos valstybės institucijos turi pateikti savo išvadas per 15 kalendorinių dienų, kai potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra Lietuvos fizinis ar juridinis asmuo, ir per 30 kalendorinių dienų, kai potencialus pirkėjas – strateginis investitorius yra užsienio valstybės fizinis ar juridinis asmuo. Naudodamasis gauta informacija, Turto fondas privalo laikytis pasirašytų konfidencialumo įsipareigojimų. Jeigu pripažįstama, kad potencialus pirkėjas – strateginis investitorius nepatikimas, per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo Turto fondas apie tai turi informuoti potencialų pirkėją – strateginį investitorių. Potencialus pirkėjas – strateginis investitorius per 7 dienas nuo pranešimo gavimo turi teisę apskųsti šį Turto fondo sprendimą Teisingumo ministerijos sudarytai tarpžinybinei komisijai“.

5. Išdėstyti 16.1 punktą taip:

16.1. objekto privatizavimo programa ir objekto naudojimo bei pardavimo sąlygos, jeigu tokios sąlygos nustatytos“.

6. Papildyti 22.3 punktą šiuo sakiniu:

„Kai investuoti numatoma iš įmonės, kurios akcijos yra privatizuojamos, vardu gautų paskolų, vertinant potencialių pirkėjų – strateginių investitorių pasiūlymus šios investicijos nevertinamos, tačiau privatizavimo sandoryje turi būti numatyta jų vykdymo kontrolė“.

7. Išdėstyti 25 punkto trečiąjį sakinį taip:

„Kiekvienam potencialiam pirkėjui – strateginiam investitoriui, asmeniškai pateikusiam voką su tiesioginių derybų dokumentais, Turto fondo darbuotojas išduoda tiesioginių derybų dalyvio registracijos pažymėjimą“.

8. Išbraukti 29.1 punkto antrajame sakinyje žodžius „už objekto privatizavimo programos vykdymą“, o paskutinįjį sakinį išdėstyti taip:

„Pradinį įnašą be jokių atskaitymų Turto fondas grąžina į potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus ar jo įgalioto asmens nurodytą sąskaitą per 5 darbo dienas nuo tiesioginių derybų dokumentų peržiūros arba nuo šių dokumentų priėmimo termino pabaigos, jeigu dalyvauti tiesioginėse derybose neįsiregistravo daugiau nė vienas potencialus pirkėjas – strateginis investitorius“.

9. Išbraukti 29.2 punkto antrajame sakinyje žodžius „už objekto privatizavimo programos vykdymą“.

10. Išdėstyti 37.10 punktą taip:

37.10. tiesioginių derybų dokumentus pateikė asmuo, kuris nebuvo įtrauktas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą potencialių pirkėjų – strateginių investitorių sąrašą, ar potencialus pirkėjas – strateginis investitorius neatitinka potencialiems pirkėjams – strateginiams investitoriams nustatytų išankstinių kvalifikacinių kriterijų ir sąlygų“.

11. Įrašyti 37.11 punkte po žodžių „potencialus pirkėjas – strateginis investitorius“ žodžius „arba bent vienas iš fizinių ar juridinių asmenų grupės narių“.

12. Išdėstyti 39, 40, 41, 43 ir 44 punktus taip:

39. Turto fondas turi teisę kreiptis į atitinkamas Lietuvos Respublikos valstybės (ar nustatytąja tvarka – į užsienio valstybių) institucijas dėl informacijos apie potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus patikimumą ir pateiktų duomenų teisingumą 12 punkte nurodyta tvarka. Jeigu tiesioginių derybų komisija atmeta potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus paraišką arba nutraukia derybas dėl to, kad jis nepatikimas, šį sprendimą potencialus pirkėjas – strateginis investitorius turi teisę apskųsti 12 punkte nurodyta tvarka. Jeigu ir Teisingumo ministerijos sudaryta tarpžinybinė komisija pritaria sprendimui pripažinti potencialų pirkėją – strateginį investitorių nepatikimu, sumokėtas pradinis įnašas jam grąžinamas per 10 darbo dienų nuo šio sprendimo priėmimo.

40. Tiesioginių derybų komisija turi teisę reikalauti iš potencialių pirkėjų – strateginių investitorių, kad šie raštu patikslintų ar paaiškintų dokumentuose dalyvauti tiesioginėse derybose pateiktus pasiūlymus. Patikrintus tiesioginių derybų dokumentus tiesioginių derybų komisijos nariai turi per 15 darbo dienų nuo šių dokumentų peržiūros arba atitinkamų valstybės institucijų rašytinio pranešimo apie potencialaus pirkėjo – strateginio investitoriaus patikimumą gavimo, jeigu Turto fondas yra kreipęsis į šias valstybės institucijas, išnagrinėti ir įvertinti pateiktus tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymus.

41. Tiesioginių derybų dalyvių pasiūlymai vertinami taip: sudedama potencialaus pirkėjo pasiūlyta kaina ir investicijų plane numatyta suma pinigų, kuriais bus didinamas bendrovės įstatinis kapitalas ir už kuriuos įsigyjamas ilgalaikis bei trumpalaikis materialusis turtas. Jeigu potencialus pirkėjas įsipareigoja sumokėti už valstybei (savivaldybei) nuosavybės teise priklausančias akcijas dalimis, jo pasiūlyta kaina (suma, kuri mokama vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo – pardavimo sutarties pasirašymo dienos) diskontuojama privatizavimo programoje nurodyta diskonto norma. Jeigu būsimos investicijos daromos vėliau kaip po 12 mėnesių nuo pirkimo – pardavimo sutarties pasirašymo dienos, jos dauginamos iš objekto privatizavimo programoje nurodyto pataisos koeficiento, kurio kitimo ribos – nuo 0,1 iki 0,3, ir gautas rezultatas diskontuojamas objekto privatizavimo programoje nurodyta diskonto norma. Jeigu parduodant valstybei (ar savivaldybei) ne visą priklausantį akcijų paketą, bendrovė didina įstatinį kapitalą iš papildomų įnašų, tačiau didindama įstatinį kapitalą:

43. Vertindama potencialių pirkėjų – strateginių investitorių pateiktus pasiūlymus, tiesioginių derybų komisija surašo priede nurodytą pažymą ir sudaro tiesioginių derybų eilę. Užėmusiuoju pirmąją vietą pripažįstamas tiesioginių derybų dalyvis, kurio pasiūlytos kainos ir būsimųjų investicijų suma, apskaičiuota pagal 41 punktą, yra didžiausia, o kiti jo pasiūlymai atitinka privatizavimo programoje nurodytas privatizavimo ir naudojimo sąlygas.

44. Tiesioginių derybų komisija pažymą apie tiesioginių derybų dalyvius per 3 darbo dienas nuo šios pažymos sudarymo perduoda Turto fondui“.

13. Įrašyti 49 punkto ketvirtajame sakinyje vietoj žodžių „tiesioginių derybų dokumentų peržiūros datos“ žodžius „pažymos apie tiesioginių derybų dalyvius sudarymo“.

14. Išdėstyti 58 punktą taip:

58. Pirkimo – pardavimo sutartis sudaroma, tiesioginių derybų laimėtojo sumokėtas pradinis įnašas į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą pervedamas ir pasiūloma įsigyti akcijų įmonės darbuotojams Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. gruodžio 31 d. nutarime Nr. 1502 nurodyta tvarka“.

15. Išdėstyti 61.1 ir 61.3 punktus taip:

61.1. perkama pirmoji akcijų paketo dalis turi sudaryti ne mažiau kaip 51 procentą parduodamo akcijų paketo. Per šį etapą akcijų išpirkimo kaina turėtų būti tikslinama koeficientu, didesniu už 1, tačiau per vėlesnius etapus pataisos koeficientas turi būti parenkamas taip, kad visa akcijų kaina būtų lygi pirkėjo siūlomai akcijų pardavimo kainai, ir nurodomi per kiekvieną etapą išperkamų akcijų skaičius, atsiskaitymo tvarka bei terminai;

61.3. už atidėtas eilines įmokas skaičiuojamos palūkanos nuo visos nesumokėtos akcijų pardavimo kainos. Palūkanų dydis nurodomas objekto privatizavimo programoje. Jeigu už pirmąją akcijų paketo dalį sumokama per 30 darbo dienų nuo pirkimo – pardavimo sutarties pasirašymo, palūkanos už šią mokėjimo dalį neskaičiuojamos. Už laiku nesumokėtą eilinę įmoką ar palūkanas pirkėjas privalo sumokėti atitinkamai į Finansų ministerijai atidarytą Privatizavimo fondo sąskaitą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytus delspinigius, kurie skaičiuojami už kiekvieną pavėluotą dieną nuo laiku nesumokėtos sumos. Jeigu eilinė įmoka, palūkanos ir delspinigiai nesumokami per 60 dienų nuo atsiskaitymo termino pabaigos, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis nutraukiama, o visa, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, grąžinama valstybei (savivaldybei)“.

16. Įrašyti 63 punkto pirmajame sakinyje vietoj žodžių „per šių nuostatų“ žodžius „per Turto fondo“.

17. Išdėstyti 66.1 ir 66.2 punktus taip:

66.1. pirkėjo vardu atidaroma vertybinių popierių sąskaita, kurioje įrašomos pagal pirkimo – pardavimo sutartį įsigytos įmonės akcijos, – jeigu parduodamos nematerialiosios akcijos;

66.2. pirkėjo vardu padaromas indosamentas ar išduodamas akcijų sertifikatas, – jeigu parduodamos materialiosios akcijos“.

18. Išdėstyti 67 punktą taip:

67. Turto fondas kontroliuoja, kaip vykdomi pirkimo-pardavimo sutartyje nurodyti pirkėjo įsipareigojimai“.

19. Papildyti nurodytuosius nuostatus šiuo 68.6 punktu:

68.6. Privatizavimo komisija ar Lietuvos Respublikos Vyriausybė (savivaldybių turto privatizavimo komisijos, kai savivaldybių turto fondai privatizuoja savivaldybėms nuosavybės teise priklausantį turtą) nepritaria pirkimo – pardavimo sutarties projektui“.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              GEDIMINAS VAGNORIUS

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                              VYTAUTAS PAKALNIŠKIS