LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBINĖS REIKŠMĖS ATLIEKŲ TVARKYMO OBJEKTŲ STEIGIMO TVARKOS

 

2000 m. vasario 2 d. Nr. 113

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726) 4 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimo tvarką (pridedama).

2. Pavesti Ūkio ministerijai ir Aplinkos ministerijai koordinuoti bei kontroliuoti šiuo nutarimu patvirtintos Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimo tvarkos įgyvendinimą.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                          ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                  VALENTINAS MILAKNIS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2000 m. vasario 2 d. nutarimu Nr. 113

 

VALSTYBINĖS REIKŠMĖS ATLIEKŲ TVARKYMO OBJEKTŲ STEIGIMO TVARKA

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Ši tvarka reglamentuoja atitinkamo statuso suteikimą Lietuvos Respublikoje veikiantiems ir steigiamiems valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektams bei juos eksploatuojančių įmonių sąrašo sudarymą.

2. Šioje tvarkoje vartojamos pagrindinės sąvokos:

atliekų tvarkymas – atliekų prevencijos, apskaitos, deklaravimo, surinkimo, rūšiavimo, ženklinimo, gabenimo, saugojimo, naudojimo bei šalinimo veikla;

valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektai (toliau kartais vadinama – objektai) – veikiančios arba statomos atliekų tvarkymo aikštelės su įrenginiais, atitinkančios šioje tvarkoje nurodytus kriterijus bei nomenklatūrą ir priklausančios įmonėms, įregistruotoms nustatytąja tvarka.

3. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektams priskiriami:

3.1. objektai, kuriuos steigti būtina vykdant Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus bei Valstybinės atliekų tvarkymo strategijos ir veiksmų programos metmenyse nurodytas užduotis;

3.2. objektai, kurie tenkina daugiau negu vienos savivaldybės poreikius;

3.3. objektai, skirti parengti principiniams sprendimams, kurių reikia Valstybinės atliekų tvarkymo strategijos ir veiksmų programos metmenyse numatytoms užduotims vykdyti.

4. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų nomenklatūrą sudaro:

4.1. pavojingų atliekų sąvartynai;

4.2. nepavojingų atliekų sąvartynai, kurių talpa – daugiau kaip 1 mln. kub. metrų;

4.3. atliekų deginimo įrenginiai, iš jų:

4.3.1. nepavojingų atliekų deginimo įrenginiai, kurių našumas didesnis kaip 5 tonos per valandą;

4.3.2. pavojingų atliekų deginimo įrenginiai, kurių našumas didesnis kaip 0,1 tonos per valandą;

4.4. pavojingų atliekų perdirbimo ir nukenksminimo įrenginiai, kurių pajėgumas didesnis kaip 1000 tonų per metus;

4.5. nepavojingų atliekų perdirbimo įrenginiai, kurių pajėgumas didesnis kaip 1000 tonų per metus;

4.6. regioninės pavojingų atliekų tvarkymo aikštelės;

4.7. parodomieji atliekų tvarkymo svarbiausiųjų technologijų objektai – įtraukti į valstybines atliekų tvarkymo programas įvairūs atliekų perdirbimo įrenginiai, atliekų surinkimo sistemos, rūšiavimo linijos, sąvartyno kompleksai ir panašiai.

5. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektai turi būti įtraukti į teritorijų bendrojo planavimo privalomuosius dokumentus.

 

II. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimas

 

6. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimo iniciatoriai – ministerijos, apskričių viršininkai, miestų (rajonų) merai, regioninės plėtros tarybos, kurie nustatytąja tvarka pagal savo kompetenciją priima sprendimus steigti šiuos objektus.

7. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigėjos – įmonės, įregistruotos Lietuvos Respublikos įmonių rejestre.

8. Ūkio ministerija sudaro sąrašą įmonių, kurios steigia ar yra įsteigusios ir eksploatuoja objektus, priskirtus valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektams.

9. Kad įmonė būtų įtraukta į šios tvarkos 8 punkte nurodytą sąrašą (toliau vadinama – sąrašas), ji turi pateikti Ūkio ministerijai:

9.1. paraišką, kurioje nurodoma įmonės pavadinimas, identifikacinis kodas, adresas, steigiamo objekto atliekų tvarkymo veiklos rūšies pavadinimas ir apimtis, paraiškos padavimo data;

9.2. suderintą su Aplinkos ministerija objekto steigimo iniciatoriaus sprendimą dėl šio objekto steigimo.

10. Ūkio ministerija, išnagrinėjusi pateiktus šios tvarkos 9 punkte nurodytus dokumentus, per 20 dienų po paraiškos priėmimo nustato, ar objektas atitinka šios tvarkos 4 punkte išvardytą nomenklatūrą, ir sprendžia klausimą dėl įmonės įtraukimo į sąrašą.

11. Jeigu įmonė nepateikia kurio nors iš dokumentų, nurodytų šios tvarkos 9 punkte, pateikia netinkamai įformintus dokumentus arba jeigu objektas neatitinka šios tvarkos 4 punkte išvardytos nomenklatūros, Ūkio ministerija per 30 dienų nuo paraiškos gavimo dienos privalo raštu nurodyti pareiškėjui priežastis, dėl kurių atsisakoma įtraukti įmonę į sąrašą.

12. Įmonė gali steigti kelis valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektus, pateikdama paraišką ir kitus šios tvarkos 9 punkte nurodytus dokumentus dėl kiekvieno objekto atskirai, darydama atitinkamus pakeitimus įmonės veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose.

13. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų statiniai teisės aktų nustatyta tvarka įtraukiami į valstybinės reikšmės statinių sąrašą.

14. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų statiniams taikomi tokie pat Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose išdėstyti projektavimo, statybos, eksploatavimo, avarijų prevencijos ir likvidavimo reikalavimai kaip ir ypatingos svarbos statiniams ar potencialiai pavojingiems įrenginiams:

14.1. objektų statinių projektus gali rengti juridiniai ir fiziniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė projektuoti ypatingos svarbos statinius;

14.2. objektų statinius gali statyti juridiniai ir fiziniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė statyti ypatingos svarbos statinius;

14.3. objektų statinių projektų ekspertizė yra privaloma;

14.4. objektų statinių tvarkymo darbų autorinė priežiūra yra privaloma;

14.5. būtinas išsamus objektų poveikio aplinkai įvertinimas;

14.6. eksploatuojanti objektą įmonė arba jo projektuotojas privalo atlikti objekto pavojaus bei rizikos analizę ir parengti priemones, kurias privalu vykdyti, kad nesusidarytų avarinė situacija, taip pat jai susidarius ar įvykus avarijai.

 

III. Įtrauktų į sąrašą įmonių pareigos

 

15. Įtraukta į sąrašą įmonė privalo:

15.1. dalyvauti vykdant valstybinėse atliekų tvarkymo programose numatytas užduotis (pagal objekto atliekų tvarkymo veiklos rūšį);

15.2. savo veikloje vadovautis ISO – 14000 standartų sistema;

15.3. parengti valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklos nutraukimo programą ir suderinti ją su Ūkio ministerija.

16. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklos nutraukimo programoje turi būti numatyta:

16.1. veiklos nutraukimo technologinis reglamentas, garantuojantis visų rūšių atliekų sankaupų, susidariusių objekto eksploatavimo metu, saugų sunaudojimą arba perdavimą kitam Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka įteisintam atliekų tvarkytojui;

16.2. objekto aplinkos monitoringas, vykdomas teisės aktų nustatyta tvarka;

16.3. nutraukusio veiklą objekto teritorijos priežiūros darbų technologinis reglamentas (sąvartyno skysčių surinkimas ir valymas, sąvartyno dujų surinkimas ir naudojimas, atliekų tvarkymo objekto išmontavimas bei teritorijos rekultivavimas ir panašiai);

16.4. lėšų objekto aplinkos monitoringui ir kitiems būtiniems priežiūros darbams kaupimo sistema bei šaltiniai.

 

IV. VALSTYBINĖS REIKŠMĖS ATLIEKŲ TVARKYMO OBJEKTO VEIKLOS NUTRAUKIMAS

 

17. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veikla nutraukiama (be žalos aplinkai ir žmonių sveikatai), jeigu:

17.1. įmonė neparengia valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklos nutraukimo programos, numatytos šios tvarkos 15.3 punkte, taip pat nevykdo įsipareigojimų, nurodytų šios tvarkos 15.1 ir 15.2 punktuose;

17.2. įvykdyta užduotis, sąlygojusi objekto steigimą;

17.3. nustatoma, kad objekto veikla daro žalą aplinkai ir kenkia žmonių sveikatai;

17.4. išnaudoti visi objekto ištekliai;

17.5. visos objekto funkcijos perduotos kitiems objektams;

17.6. pareiškiama objektą eksploatuojančios įmonės iniciatyva nutraukti jo veiklą.

18. Esant bent vienai iš šios tvarkos 17 punkte nurodytų sąlygų, valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklą kontroliuojančios valstybės institucijos arba objekto steigėjas pateikia Ūkio ministerijai:

18.1. paraišką išbraukti įmonę iš sąrašo;

18.2. Aplinkos ministerijos regioninio aplinkos apsaugos departamento pažymą apie tuo metu sukauptų atliekų kiekį bei objekto teritorijos sutvarkymą;

18.3. suderintą su Sveikatos apsaugos ministerija, Aplinkos ministerijos išvadą – teikimą nutraukti objekto veiklą.

19. Ūkio ministerija, gavusi šios tvarkos 18 punkte nurodytus dokumentus, per 20 dienų priima motyvuotą sprendimą dėl įmonės išbraukimo iš sąrašo.

20. Ūkio ministerijai išbraukus įmonę iš sąrašo, išlieka visi šios įmonės įsipareigojimai atlikti valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklos nutraukimo programoje numatytus tolesnio aplinkos monitoringo ir teritorijos priežiūros darbus.

______________

 

part_cf478b166f554587a5d430f0dddf2165_end