LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBINĖS REIKŠMĖS ATLIEKŲ TVARKYMO OBJEKTŲ STEIGIMO TVARKOS
2000 m. vasario 2 d. Nr. 113
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726) 4 straipsnio 8 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Pavesti Ūkio ministerijai ir Aplinkos ministerijai koordinuoti bei kontroliuoti šiuo nutarimu patvirtintos Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimo tvarkos įgyvendinimą.
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2000 m. vasario 2 d. nutarimu Nr. 113
VALSTYBINĖS REIKŠMĖS ATLIEKŲ TVARKYMO OBJEKTŲ STEIGIMO TVARKA
I. Bendrosios nuostatos
1. Ši tvarka reglamentuoja atitinkamo statuso suteikimą Lietuvos Respublikoje veikiantiems ir steigiamiems valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektams bei juos eksploatuojančių įmonių sąrašo sudarymą.
2. Šioje tvarkoje vartojamos pagrindinės sąvokos:
atliekų tvarkymas – atliekų prevencijos, apskaitos, deklaravimo, surinkimo, rūšiavimo, ženklinimo, gabenimo, saugojimo, naudojimo bei šalinimo veikla;
valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektai (toliau kartais vadinama – objektai) – veikiančios arba statomos atliekų tvarkymo aikštelės su įrenginiais, atitinkančios šioje tvarkoje nurodytus kriterijus bei nomenklatūrą ir priklausančios įmonėms, įregistruotoms nustatytąja tvarka.
3. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektams priskiriami:
3.1. objektai, kuriuos steigti būtina vykdant Lietuvos Respublikos tarptautinius įsipareigojimus bei Valstybinės atliekų tvarkymo strategijos ir veiksmų programos metmenyse nurodytas užduotis;
4. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų nomenklatūrą sudaro:
4.3. atliekų deginimo įrenginiai, iš jų:
4.4. pavojingų atliekų perdirbimo ir nukenksminimo įrenginiai, kurių pajėgumas didesnis kaip 1000 tonų per metus;
II. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimas
6. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigimo iniciatoriai – ministerijos, apskričių viršininkai, miestų (rajonų) merai, regioninės plėtros tarybos, kurie nustatytąja tvarka pagal savo kompetenciją priima sprendimus steigti šiuos objektus.
7. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų steigėjos – įmonės, įregistruotos Lietuvos Respublikos įmonių rejestre.
8. Ūkio ministerija sudaro sąrašą įmonių, kurios steigia ar yra įsteigusios ir eksploatuoja objektus, priskirtus valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektams.
9. Kad įmonė būtų įtraukta į šios tvarkos 8 punkte nurodytą sąrašą (toliau vadinama – sąrašas), ji turi pateikti Ūkio ministerijai:
9.1. paraišką, kurioje nurodoma įmonės pavadinimas, identifikacinis kodas, adresas, steigiamo objekto atliekų tvarkymo veiklos rūšies pavadinimas ir apimtis, paraiškos padavimo data;
10. Ūkio ministerija, išnagrinėjusi pateiktus šios tvarkos 9 punkte nurodytus dokumentus, per 20 dienų po paraiškos priėmimo nustato, ar objektas atitinka šios tvarkos 4 punkte išvardytą nomenklatūrą, ir sprendžia klausimą dėl įmonės įtraukimo į sąrašą.
11. Jeigu įmonė nepateikia kurio nors iš dokumentų, nurodytų šios tvarkos 9 punkte, pateikia netinkamai įformintus dokumentus arba jeigu objektas neatitinka šios tvarkos 4 punkte išvardytos nomenklatūros, Ūkio ministerija per 30 dienų nuo paraiškos gavimo dienos privalo raštu nurodyti pareiškėjui priežastis, dėl kurių atsisakoma įtraukti įmonę į sąrašą.
12. Įmonė gali steigti kelis valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektus, pateikdama paraišką ir kitus šios tvarkos 9 punkte nurodytus dokumentus dėl kiekvieno objekto atskirai, darydama atitinkamus pakeitimus įmonės veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose.
13. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų statiniai teisės aktų nustatyta tvarka įtraukiami į valstybinės reikšmės statinių sąrašą.
14. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objektų statiniams taikomi tokie pat Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose išdėstyti projektavimo, statybos, eksploatavimo, avarijų prevencijos ir likvidavimo reikalavimai kaip ir ypatingos svarbos statiniams ar potencialiai pavojingiems įrenginiams:
14.1. objektų statinių projektus gali rengti juridiniai ir fiziniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė projektuoti ypatingos svarbos statinius;
14.2. objektų statinius gali statyti juridiniai ir fiziniai asmenys, įmonės, neturinčios juridinio asmens teisių, kurioms teisės aktų nustatyta tvarka suteikta teisė statyti ypatingos svarbos statinius;
III. Įtrauktų į sąrašą įmonių pareigos
15. Įtraukta į sąrašą įmonė privalo:
15.1. dalyvauti vykdant valstybinėse atliekų tvarkymo programose numatytas užduotis (pagal objekto atliekų tvarkymo veiklos rūšį);
16. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklos nutraukimo programoje turi būti numatyta:
16.1. veiklos nutraukimo technologinis reglamentas, garantuojantis visų rūšių atliekų sankaupų, susidariusių objekto eksploatavimo metu, saugų sunaudojimą arba perdavimą kitam Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka įteisintam atliekų tvarkytojui;
16.3. nutraukusio veiklą objekto teritorijos priežiūros darbų technologinis reglamentas (sąvartyno skysčių surinkimas ir valymas, sąvartyno dujų surinkimas ir naudojimas, atliekų tvarkymo objekto išmontavimas bei teritorijos rekultivavimas ir panašiai);
IV. VALSTYBINĖS REIKŠMĖS ATLIEKŲ TVARKYMO OBJEKTO VEIKLOS NUTRAUKIMAS
17. Valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veikla nutraukiama (be žalos aplinkai ir žmonių sveikatai), jeigu:
17.1. įmonė neparengia valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklos nutraukimo programos, numatytos šios tvarkos 15.3 punkte, taip pat nevykdo įsipareigojimų, nurodytų šios tvarkos 15.1 ir 15.2 punktuose;
18. Esant bent vienai iš šios tvarkos 17 punkte nurodytų sąlygų, valstybinės reikšmės atliekų tvarkymo objekto veiklą kontroliuojančios valstybės institucijos arba objekto steigėjas pateikia Ūkio ministerijai:
18.2. Aplinkos ministerijos regioninio aplinkos apsaugos departamento pažymą apie tuo metu sukauptų atliekų kiekį bei objekto teritorijos sutvarkymą;
19. Ūkio ministerija, gavusi šios tvarkos 18 punkte nurodytus dokumentus, per 20 dienų priima motyvuotą sprendimą dėl įmonės išbraukimo iš sąrašo.