LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL VALSTYBINIŲ ORLAIVIŲ REGISTRAVIMO, REGISTRACIJOS LIUDIJIMŲ IR TINKAMUMO SKRAIDYTI PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
1995 m. gegužės 15 d. Nr. 689
Vilnius
Patvirtinti Valstybinių orlaivių registravimo, registracijos liudijimų ir tinkamumo skraidyti pažymėjimų išdavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1995 m. gegužės 15 d. nutarimu
Nr. 689
VALSTYBINIŲ ORLAIVIŲ REGISTRAVIMO, REGISTRACIJOS LIUDIJIMŲ IR
TINKAMUMO SKRAIDYTI PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO NUOSTATAI
BENDROJI DALIS
1. Šie nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir nustato valstybinių orlaivių (toliau vadinama – orlaiviai) registravimo tvarką.
Šie nuostatai taikomi visiems orlaiviams, taip pat jų skrydžiams.
Šie nuostatai netaikomi bepiločiams, nevaldomiems aerostatams, neturintiems naudingo krovinio, bei meteorologiniams aerostatams.
ORLAIVIŲ REGISTRAVIMAS
2. Orlaivių registravimo tikslas – tvarkyti Krašto apsaugos ministerijai, Vidaus reikalų ministerijai, Muitinės departamentui prie Finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui priklausančių orlaivių apskaitą, nustatyti, kad orlaiviai priklauso valstybei.
3. Draudžiama skraidyti orlaiviais, neįrašytais į Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registrą ir neturinčiais tinkamumo skraidyti pažymėjimo (toliau vadinama – pažymėjimas).
Skraidyti leidžiama tais neregistruotais orlaiviais, kurie atlieka valstybinius ir eksploatavimo bandymus.
4. Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registre registruojami orlaiviai, kurių savininkai yra:
5. Orlaivis, neišregistruotas iš kitos valstybės arba kitos institucijos orlaivių registro, negali būti registruojamas Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registre.
6. Orlaivius į Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registrą įrašo Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinės tarnybos Orlaivių registravimo, sertifikavimo ir remonto skyrius.
7. Įregistravus orlaivį Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registre, visi anksčiau (kitos valstybės) orlaivių dokumentuose padaryti įrašai, išduoti registracijos liudijimai ir atpažinimo ženklai netenka galios.
8. Įrašyto į Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registrą orlaivio savininkas privalo informuoti Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinės tarnybos Orlaivių registravimo, sertifikavimo ir remonto skyrių apie tai, kad šis orlaivis sudužo arba visam laikui nutrauktas jo eksploatavimas, taip pat apie bet kokį orlaivio nuosavybės teisinį perdavimą.
9. Orlaivio registracijos liudijimas (toliau vadinama – liudijimas) skrydžio metu turi būti orlaivyje. Be liudijimo skraidyti leidžiama tik:
9.2. kai įsigytas iš kito fizinio ar juridinio asmens orlaivis skraidinamas į nuolatinę bazavimosi vietą;
10. Savininkas, disponuojantis orlaiviu, yra atsakingas už jo techninę būklę ir tinkamumo skraidyti reikalavimų vykdymą.
LIUDIJIMŲ IŠDAVIMAS
12. Įregistruodamas orlaivį, savininkas paduoda prašymą Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų vado pavaduotojo ginkluotei ir technikai vardu. Prašyme nurodoma:
12.1. orlaivio duomenys (gamyklos jam suteiktas ženklas, serijos numeris, orlaivio pagaminimo data, paskirtis);
12.2. orlaivio priėmimo bei perdavimo aktas (jeigu orlaivis perduotas) arba pirkimo bei pardavimo aktas ar kiti dokumentai, patvirtinantys, kad orlaivis įsigytas teisėtai;
13. Prašymą pasirašo kariuomenės arba Vidaus reikalų ministerijos padalinio, kuriam priklauso orlaivis, vadas.
14. Prašymas ir kiti orlaiviui įregistruoti reikalingi dokumentai laikomi Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinėje tarnyboje.
15. Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinė tarnyba, vadovaudamasi pateiktais dokumentais, įrašo orlaivį į Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registracijos knygą ir išduoda liudijimą.
16. Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinės tarnybos įgaliotas asmuo pasirašo liudijimą ir patvirtina herbiniu antspaudu.
17. Registruojamam orlaiviui suteikiami registracijos (atpažinimo) ženklai, kurie nurodomi liudijime.
Be to, liudijime nurodoma:
LIUDIJIMŲ PAKEITIMAS IR DUBLIKATŲ IŠDAVIMAS
19. Liudijimai keičiami šiais atvejais:
20. Pasikeitus orlaivio savininkui, senasis liudijimas netenka galios ir per 5 dienas grąžinamas Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinei tarnybai.
Naujasis orlaivio savininkas privalo per 5 dienas parengti orlaivį registravimui ir įregistruoti jį 12 punkte nurodyta tvarka. Už neįregistruoto ir neturinčio kitų dokumentų, įrodančių, kad orlaivis tinkamas skraidyti, orlaivio pakilimą į orą savininkas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
21. Liudijimas, tapęs netinkamas naudoti, pateikiamas Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinei tarnybai su paaiškinamuoju raštu, kodėl jis tapo netinkamas naudoti. Ši tarnyba išduoda liudijimo dublikatą.
ORLAIVIO REGISTRACIJOS PANAIKINIMAS
23. Orlaivis išbraukiamas iš Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registro, jeigu:
24. Orlaivio nurašymo ar jo eksploatavimo nutraukimo visam laikui dokumentai per mėnesį pateikiami Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų Inžinerinei tarnybai.
ORLAIVIO TINKAMUMO SKRAIDYTI NUSTATYMAS
27. Pažymėjimas išduodamas, kai orlaivis (gautas iš gamyklos naujas arba įsigytas užsienio valstybėje) pirmą kartą įregistruojamas Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registre. Prireikus pažymėjimas pratęsiamas (išduodamas naujas).
29. Kariuomenės arba Vidaus reikalų ministerijos padalinys, kuriame įregistruotas arba numatomas įregistruoti orlaivis, turi pateikti Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų vado pavaduotojo ginkluotei ir technikai vardu prašymą nustatyti, ar orlaivis tinkamas skraidyti, ir išduoti pažymėjimą arba pripažinti pažymėjimą, išduotą užsienio valstybės.
30. Prašyme nustatyti, ar orlaivis tinkamas skraidyti, ir išduoti pažymėjimą nurodoma:
30.7. orlaivio duomenys (ar orlaivis naujas, ar jau naudotas, kiek valandų skaidęs, kiek kartų nutūpęs, orlaivio tipas, serija, serijos numeris, variklių tipas ir kiekis, kiek keleivių jame gali skristi, kiek ekipažo narių, kokia orlaivio aviacinė elektroninė aparatūra, jos pavadinimas);
30.10. orlaivio paskirtis: keleivinis, krovininis, bendro naudojimo, specialaus naudojimo (nurodyti, kam naudojamas);
31. Visi ankstesni orlaivio inspekcinių apžiūrų, techninės priežiūros, bandomųjų skrydžių duomenys (įrašai) turi būti pateikti inspektuojantiesiems.
32. Nurodyto 29 punkte prašymo pateikėjas prireikus turi atlikti kontrolinį bandomąjį skrydį pagal šiam tikslui sudarytą programą (grafiką), patvirtintą Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų vado pavaduotojo ginkluotei ir technikai.
33. Patikrinus 30 punkte nurodytus duomenis, orlaiviui išduodamas pažymėjimas, tai įrašius pažymėjimų išdavimo žurnale.
34. Pažymėjimo galiojimo laikas – 1 metai. Šis laikas gali būti sutrumpintas, jeigu orlaivis arba jo įranga siunčiami kapitališkai arba kitaip remontuoti.
ORLAIVIŲ NACIONALINIAI IR ATPAŽINIMO ŽENKLAI
36. Kiekvienas orlaivis, įrašytas į Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registrą, privalo turėti atpažinimo ženklą. Orlaiviais, neturinčiais atpažinimo ženklų, skraidyti draudžiama, išskyrus atvejus, nurodytus 3, 9.2 ir 9.3 punktuose.
37. Į Krašto apsaugos ministerijos orlaivių registrą įrašyti orlaiviai, nepriklausantys Krašto apsaugos ministerijos Karinėms oro pajėgoms, privalo turėti papildomus atpažinimo ženklus arba užrašus, kad orlaivis priklauso tam tikrai valstybinei tarnybai (Vidaus reikalų ministerijai, Muitinės departamentui prie Finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui).
ORLAIVIO IŠORĖS DAŽYMAS
38. Orlaivio išorės dažymo tvarką priklausomai nuo orlaivio paskirties nustato Krašto apsaugos ministerijos Karinių oro pajėgų vadas, vidaus reikalų ministras, Muitinės departamento prie Finansų ministerijos direktorius, Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamento generalinis direktorius.