VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PRANEŠIMO APIE AKCIZAIS APMOKESTINAMŲ PREKIŲ GABENIMO DOKUMENTO NEGAVIMĄ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2005 m. gegužės 5 d. Nr. VA-44

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo (Žin., 2001, Nr. 98-3482; 2004, Nr. 26-802; toliau – Akcizų įstatymas) 14 str. 6 dalimi, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 (Žin., 1997, Nr. 87-2212; 2004, Nr. 82-2966), ir siekdama užtikrinti sklandų akcizų prievolių vykdymą, kai laiku nesugrąžintas akcizais apmokestinamų prekių gabenimo iš Lietuvos Respublikos teritorijos dokumentas:

1. Tvirtinu pridedamas Pranešimo apie akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumento negavimą taisykles (toliau – taisyklės).

2. Įsakau:

2.1. Apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų (toliau – AVMI) viršininkams kontroliuoti, kad:

2.1.1. akcizais apmokestinamų prekių sandėlių (toliau – sandėlis) savininkai, iš sandėlių į kitas Europos Sąjungos valstybes nares (toliau – ES valstybė) taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą išvežę prekes, taip pat tokias prekes eksportavę per vieną ar kelias ES valstybes, ir šių sandėlių veiklą kontroliuojantys AVMI pareigūnai laikytųsi taisyklių;

2.1.2. sandėlių savininkai, taisyklių nustatyta tvarka nepranešę AVMI apie į kitas ES valstybes ar per jas iš Europos Bendrijų teritorijos išsiųstų akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumentų, patvirtinančių, kad prekės pasiekė gavėją ir/ar kad jos buvo išgabentos iš Europos Bendrijų teritorijos, nesugrąžinimą, Akcizų įstatyme nustatyta tvarka skaičiuotų ir mokėtų akcizus;

2.1.3. į Valstybinės mokesčių inspekcijos akcizų informacinę sistemą būtų įtraukiami pranešimų apie akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumentų negavimą duomenys, kurie reikalingi galinčių atsirasti mokestinių prievolių įvykdymą užtikrinantiems dokumentams tinkamai naudoti.

2.2. Atitinkamas veiklos sritis kuruojantiems Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko pavaduotojams kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.

 

 

VIRŠININKĖ                                                                                                  VIOLETA LATVIENĖ

______________


PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

viršininko 2005 m. gegužės 5 d.

įsakymu Nr. VA-44

 

PRANEŠIMO APIE AKCIZAIS APMOKESTINAMŲ PREKIŲ GABENIMO DOKUMENTO NEGAVIMĄ TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šios Pranešimo apie akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumento negavimą taisyklės (toliau – taisyklės) nustato tvarką, kaip apskrities valstybinę mokesčių inspekciją (toliau – AVMI) turi informuoti akcizais apmokestinamų prekių sandėlio savininkas (toliau – sandėlio savininkas), kuris per kitą Europos Sąjungos valstybę narę (toliau – ES valstybė) eksportavo arba į kitą ES valstybę išsiuntė akcizais apmokestinamas prekes, kurioms taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas (toliau – prekės), tačiau iki 15 dienos kito mėnesio, einančio po to, kurį išgabentos prekės turėjo būti gautos kitoje ES valstybėje ar pateiktos išvykimo iš Europos Bendrijų valstybės muitinei, negauna akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumento (toliau – AAD) trečiojo egzemplioriaus, patvirtinančio, kad prekės pasiekė gavėją arba kad jos buvo išgabentos iš Europos Bendrijų teritorijos.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo (Žin., 2001, Nr. 98-3482; 2004, Nr. 26-802, toliau – Akcizų įstatymas) 14 straipsnio 6 dalimi.

3. Taisyklėmis turi vadovautis sandėlių savininkai, iš sandėlių į kitas ES valstybes taikant akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimą išvežę prekes, taip pat tokias prekes eksportavę per vieną ar kelias ES valstybes, ir šių sandėlių veiklą kontroliuojantys AVMI pareigūnai.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Akcizų įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytas sąvokas.

 

II. AVMI INFORMAVIMAS APIE AAD NEGAVIMĄ

 

5. Jeigu sandėlio savininkas Akcizų įstatyme nustatytais terminais negauna trečiojo AAD egzemplioriaus, patvirtinančio, kad prekės pasiekė gavėją arba kad jos buvo išgabentos iš Europos Bendrijų teritorijos, jis privalo AVMI, kurios veiklos teritorijoje įsteigtas sandėlis, pateikti šių taisyklių priede nustatyto pavyzdžio pranešimą apie AAD negavimą (toliau – pranešimas).

6. Pranešime turi būti nurodyta:

6.1. sandėlio savininko pavadinimas arba vardas, pavardė,

6.2. sandėlio savininko mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas arba asmens kodas),

6.3. sandėlio savininko buveinės adresas: gatvė, namo Nr., miestas,

6.4. sandėlio savininko telefono, fakso numeriai, el. pašto adresas,

6.5. sandėlio identifikacinis numeris,

6.6. prekių išgabenimo data (-os),

6.7. AAD numeris (-iai),

6.8. sandėlio savininkui žinomos priežastys, dėl kurių AAD sugrąžinimas vėluoja.

7. Sandėlio įregistravimo vietos AVMI akcizų administravimo skyriui arba mokesčių mokėtojų aptarnavimo skyriui raštiškas pranešimas turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki 25 dienos kito mėnesio, einančio po to, kurį išgabentos prekės turėjo būti gautos kitoje ES valstybėje arba pateiktos išvykimo iš Europos Bendrijų valstybės narės muitinei. Jeigu to mėnesio 25 diena yra ne darbo diena, pranešimas AVMI turi būti pateiktas darbo dieną, einančią po tos ne darbo dienos. Jei pranešimas buvo pateiktas AVMI mokesčių mokėtojų aptarnavimo skyriui, pastarasis nedelsdamas turi pranešimo kopiją faksu išsiųsti akcizų administravimo skyriui, o vėliau jam perduoti ir pranešimo originalą.

8. Tiesiogiai AVMI teikiamas pranešimas gali būti pateiktas dviem egzemplioriais, kurių vienas su AVMI žyma apie pranešimo gavimą grąžinamas pateikėjui.

9. Pranešimas AVMI akcizų administravimo skyriui gali būti pateiktas faksu arba elektroniniu paštu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto tinklalapyje (http://www.vmi.lt) nurodytais AVMI el. pašto adresais (pvz.: Vilniaus AVMI – clnt.ais.Vilniaus@vmi.lt, Marijampolės AVMI – clnt.ais.Marijampoles@vmi.lt). Sandėlio savininkas, pranešimą AVMI pateikęs el. paštu, pranešimo originalą AVMI akcizų administravimo skyriui gali pateikti kartu su akcizų deklaracija, kurioje turėtų būti deklaruota mokėtina prekių akcizų suma, jei sandėlio savininkas būtų nepranešęs apie AAD negavimą.

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10. Sandėlio savininkas, šių taisyklių nustatyta tvarka AVMI neinformavęs apie AAD negavimą laiku, privalo Akcizų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka deklaruoti ir sumokėti į kitą ES valstybę ar iš Europos Bendrijų teritorijos išsiųstų prekių akcizus.

______________


Pranešimo apie akcizais apmokestinamų

prekių gabenimo dokumento negavimą

taisyklių priedas

 

(Pranešimo apie akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumento negavimą formos pavyzdys)

 

________________________________________________________________________________

(pranešimo teikėjo pavadinimas (vardas, pavardė), mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris (kodas arba asmens kodas)

adresas,_________________________telefonas________________________ , faksas __________.

 

 

__________________________ apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai

 

 

PRANEŠIMAS

 

20___m. ____________ ____ d.

 

 

Pranešu, kad iki 20_____m._____________15 d. nėra gauti tokie akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumentai, patvirtinantys, kad iš akcizais apmokestinamų prekių sandėlio Nr. LT0A__________________ išsiųstos akcizais apmokestinamos prekės pasiekė gavėją/buvo išgabentos iš Europos Bendrijų teritorijos (reikalingą pabraukti):

 

Eil. Nr.

Akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumento Nr.

Akcizais apmokestinamų prekių išgabenimo data

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumentų tretieji egzemplioriai nesugrąžinti dėl tokių priežasčių:

________________________________________________________________________________

(nurodyti priežastis, dėl kurių akcizais apmokestinamų prekių gabenimo dokumento grąžinimas vėluoja)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

 

Atsižvelgdamas į tai, kas išdėstyta, prašau mokestinių prievolių įvykdymo užtikrinimo dokumentų, kuriais užtikrintos akcizais apmokestinamų prekių gabenimo metu galinčios atsirasti mokestinės prievolės, naudojimą pratęsti ne trumpiau kaip Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo (Žin., 2001, Nr. 98-3482; 2004, Nr. 26-802) 14 str. 6 dalyje nurodytam 4 mėnesių terminui.

 

________________________           __________________               __________________________

            (pareigų pavadinimas)                                         (parašas)                                                     (vardas, pavardė)

______________