LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL STANDARTIZACIJOS TARYBOS PERSONALINĖS SUDĖTIES IR DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2008 m. balandžio 21 d. Nr. D1-219

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 35-972; 2007, Nr. 39-1435) 13 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. sausio 16 d. nutarimo Nr. 34 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos standartizacijos įstatymą“ (Žin., 2008, Nr. 10-345) 1.1.1. ir 1.1.2. papunkčiais ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 11.5 punktu,

tvirtinu pridedamus:

1. Standartizacijos tarybos personalinę sudėtį.

2. Standartizacijos tarybos darbo reglamentą.

 

APLINKOS MINISTRAS                                                             ARTŪRAS PAULAUSKAS

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. balandžio 21 d. įsakymu Nr. D1-219

 

STANDARTIZACIJOS TARYBOS PERSONALINĖ SUDĖTIS

 

Brunonas Šičkus – Lietuvos standartizacijos departamento prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos direktorius, Tarybos pirmininkas.

Nariai:

Aušra Abraitienė – Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijos viceprezidentė;

Ieva Andriulaitytė – Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja aplinkos ir energetikos klausimais;

Alvita Armanavičienė – Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė;

Vidmantas Baliukonis – Lietuvos elektros energetikos asociacijos atstovas;

Tomas Baranauskas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Statybos ir būsto departamento Statybos produktų ir proceso normavimo skyriaus vedėjas;

Aldona Baublytė – Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė;

Vytautas Čaplikas – Statybos industrijos asociacijos direktorius;

Kastytis Gečas – Lietuvos inovacijų centro direktorius;

Stanislovas Juodvalkis – Lietuvos vartotojų asociacijos prezidentas;

Angelė Liubeckienė – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos Kokybės politikos departamento Kokybės skyriaus vedėja;

habil. dr. Gediminas Marčiukaitis – Vilniaus Gedimino technikos universiteto Statybos fakulteto Gelžbetoninių ir mūrinių konstrukcijų katedros profesorius;

dr. Henrikas Mykolaitis – Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovas;

dr. Albinas Palionis – Kauno technologijos universiteto Mechanikos ir mechatronikos fakulteto docentas;

Elena Paviržienė – asociacijos „Lietuvos maisto pramonė“ direktorė;

Rimantas Proscevičius – Lietuvos chemijos pramonės įmonių asociacijos atstovas;

Virginija Rudaminienė – Valstybinio aplinkos sveikatos centro Visuomenės sveikatos skyriaus administratorė;

Vitalius Skaržinskas – Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos Pramonės ir verslo departamento Gaminių techninio reglamentavimo skyriaus vedėjas;

Sigita Šmerauskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo departamento Techninės saugos skyriaus vedėja;

Algirdas Tuganauskas – Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Strateginio planavimo ir finansų departamento Strateginio planavimo skyriaus vedėjas;

Nijolė Ulinskienė – Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos Verslo plėtros komiteto pirmininkė.

 

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. balandžio 21 d. įsakymu Nr. D1-219

 

STANDARTIZACIJOS TARYBOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Standartizacijos tarybos (toliau – Taryba) darbo reglamentas nustato Tarybos darbo tvarką.

2. Taryba yra kolegiali patariamoji institucija prie Lietuvos standartizacijos departamento prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Departamentas).

3. Tarybos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina Lietuvos Respublikos aplinkos ministras.

4. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymais, Departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

5. Tarybos darbas grindžiamas kolegialiu klausimų svarstymu, teisėtumo, viešumo, demokratiškumo ir nešališkumo principais, taip pat asmenine Tarybos narių atsakomybe už Tarybos veiklą.

6. Tarybą techniškai aptarnauja Departamentas.

 

II. PAGRINDINIS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

7. Pagrindinis Tarybos uždavinys – svarstyti strateginius standartizacijos klausimus.

8. Taryba vykdo šias funkcijas:

8.1. stebi vykdomą politiką standartizacijos srityje ir kaupia informaciją, reikalingą jos darbui;

8.2. teikia siūlymus Departamentui sprendžiant standartizacijos strateginius klausimus;

8.3. svarsto klausimus, susijusius su standartizacijos teisės aktų projektų rengimu, teikia dėl jų savo siūlymus;

8.4. teikia Departamentui kitas rekomendacijas, susijusias su standartizacijos strateginiais klausimais.

 

III. TARYBOS TEISĖS

 

9. Taryba turi teisę:

9.1. gauti iš Departamento ir kitų institucijų informaciją, reikalingą savo funkcijoms vykdyti;

9.2. kviesti ir išklausyti atitinkamų sričių specialistų pranešimus standartizacijos klausimais;

9.3. pagal kompetenciją teikti pasiūlymus Departamentui dėl standartizacijos strateginių klausimų.

 

IV. TARYBOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

10. Į Tarybą po vieną atstovą (Tarybos narį) siūlo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, Lietuvos savivaldybių asociacija, Lietuvos elektros energetikos asociacija, Lietuvos maisto pramonės asociacija, Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacija, Lietuvos chemijos pramonės asociacija, Lietuvos verslo darbdavių konfederacija, Statybos industrijos asociacija, Lietuvos pramonininkų konfederacija, Lietuvos nacionalinė vartotojų federacija, Lietuvos vartotojų asociacija, Kauno technologijos universitetas, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija, Lietuvos inovacijų centras ir Departamentas.

11. Pasiūliusi Tarybos narį institucija gali siūlyti jį atšaukti ir pakeisti kitu.

12. Pagrindinė Tarybos darbo forma – posėdis. Taryba savo sprendimu gali nustatyti ir kitus darbo būdus: keitimąsi pasiūlymais (nuomonėmis) elektroniniu paštu bei kitus Tarybai priimtinus darbo būdus.

13. Tarybai ir jos posėdžiams pirmininkauja Departamento atstovas, Tarybos pirmininko pavaduotoją renka Tarybos nariai. Tarybos pirmininkui negalint dalyvauti ir esant jo raštiškam pavedimui, Tarybos posėdžiui pirmininkauja Tarybos pirmininko pavaduotojas.

14. Departamentas skiria Tarybos sekretorių. Tarybos sekretorius nėra Tarybos narys. Tarybos sekretorius organizuoja Tarybos darbą, protokoluoja pasitarimus, tvarko Tarybos dokumentaciją, vykdo Tarybos pirmininko pavedimus, skelbia Tarybos informaciją Departamento biuletenyje ir interneto tinklalapyje.

15. Taryba renkasi į savo posėdžius Departamente ne rečiau kaip kartą per pusę metų. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas ne mažiau kaip pusės Tarybos narių reikalavimu arba Tarybos pirmininko iniciatyva. Reikalavimas sušaukti neeilinį Tarybos posėdį pateikiamas Tarybos pirmininkui raštu.

16. Tarybos posėdžio datą, laiką, svarstytinus klausimus ir darbotvarkę nustato ir į posėdį kviečia Tarybos pirmininkas. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir posėdžio medžiaga pateikiama Tarybos nariams ne vėliau kaip 3 darbo dienos iki posėdžio.

17. Į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami Departamento ir kitų institucijų atstovai. Jų kvietimo klausimą sprendžia Tarybos pirmininkas, atsižvelgdamas į svarstomo klausimo turinį ir pranešėjų pasiūlymus. Kvietimai pateikiami ne vėliau kaip 3 darbo dienos iki posėdžio.

18. Tarybos posėdžio dalyvius registruoja Tarybos sekretorius.

19. Tarybos posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Tarybos narių ir Tarybos pirmininkas. Tarybos narys, negalintis dalyvauti posėdyje, privalo apie tai pranešti Tarybos sekretoriui, nurodydamas neatvykimo priežastį. Negalintys dalyvauti Tarybos posėdyje nariai gali raštu pateikti svarstomais klausimais savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta posėdyje.

20. Tarybos nariui daugiau kaip 3 kartus iš eilės be pateisinamos priežasties neatvykus į posėdį, Tarybos pirmininkas gali kreiptis į Tarybos narį delegavusią instituciją ar organizaciją su prašymu siūlyti kitą Tarybos narį.

21. Tarybos posėdžiuose išklausomi pranešimai ir Tarybos narių nuomonės. Tarybos posėdžio pirmininkui leidus, savo nuomonę gali pareikšti ir kiti posėdžio dalyviai.

22. Tarybos posėdžiuose kalbėjimo trukmės laikas pranešėjams ir pasisakantiems bei laikas paaiškinimams svarstomu klausimu nustatomas Tarybos sprendimu. Tarybos posėdžio pirmininkui leidus, kalbėjimo trukmė gali būti prailginta.

23. Tarybos posėdžio metu svarstoma ne daugiau kaip du klausimai. Tarybos pirmininko pasiūlymu ir ne mažiau kaip pusei dalyvaujančių Tarybos narių pritarus, darbotvarkė gali būti papildyta vienu klausimu.

24. Tarybos sprendimai priimami, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Balsuojama atvirai, balsus skaičiuoja Tarybos sekretorius. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia pirmininkaujančio Tarybos posėdžiui balsas.

25. Tarybos nariai gali būti kviečiami į Departamento pasitarimus ir kitus Departamento organizuojamus renginius.

 

V. TARYBOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

26. Tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Protokole nurodoma posėdžio data, eilės numeris, posėdžio dalyviai, svarstomi klausimai, pranešėjai bei pasisakantys. Į posėdžio protokolą įrašomi priimti sprendimai, nurodant balsavimo rezultatus. Tarybos protokolą pasirašo Tarybos pirmininkas ir Tarybos sekretorius, o, jei Tarybos pirmininko nėra, – Tarybos pirmininko pavaduotojas. Protokolas pasirašomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po Tarybos posėdžio.

27. Tarybos sekretorius elektroniniu paštu išsiunčia protokolo kopijas visiems Tarybos nariams ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Tarybos posėdžio. Tarybos nariai turi teisę per 3 darbo dienas nuo protokolo išsiuntimo dienos pateikti faksu arba elektroniniu paštu pastabas ir pasiūlymus dėl protokolo Tarybos sekretoriui. Per 3 dienas negavus Tarybos narių pastabų ir pasiūlymų, laikoma, kad protokolui pritariama. Gautų pastabų pagrįstumas svarstomas ir reikalingi sprendimai priimami kitame Tarybos posėdyje.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Tarybos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga ir kiti dokumentai) saugomi Departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________