LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO

DEKRETAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO PRIIMTO LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO RINKIMŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO GRĄŽINIMO LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMUI PAKARTOTINAI SVARSTYTI

 

2008 m. gegužės 22 d. Nr. 1K-1351

Vilnius

 

1 straipsnis.

Susipažinęs su Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. gegužės 8 d. priimtu Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo pakeitimo įstatymu Nr. X-1529, pateiktu pasirašyti ir oficialiai paskelbti,

konstatuoju:

Lietuvos Respublikos Seimas 2008 m. gegužės 8 d. priėmė Lietuvos Respublikos Prezidento įstatymo pakeitimo įstatymą Nr. X-1529 (toliau – Įstatymas), kurio tikslas – patobulinti ir patikslinti Respublikos Prezidento rinkimų organizavimo ir vykdymo tvarką, įgyvendinant Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2004 m. lapkričio 5 d. nutarimą.

Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas, aiškindamas Lietuvos Respublikos Konstitucijos normas ir principus, yra ne kartą nurodęs, kad vienas iš esminių Konstitucijoje įtvirtinto teisinės valstybės principo elementų yra teisinis tikrumas ir teisinis aiškumas. Teisinis reguliavimas privalo būti aiškus, suprantamas, neprieštaringas, tai yra: teisės aktų formuluotės turi būti tikslios, turi būti užtikrintas teisės sistemos nuoseklumas ir vidinė darna. Respublikos Prezidento rinkimai yra ypač svarbi piliečių dalyvavimo valstybės valdyme forma, įpareigojanti įstatymų leidėją užtikrinti, kad Respublikos Prezidento rinkimų teisinis reglamentavimas neprieštarautų konstituciniams teisinio tikrumo ir teisinio aiškumo principams.

Įstatymo 35 straipsnyje, kuris reglamentuoja pretendentų būti kandidatais į Respublikos Prezidentus kėlimą, nustatoma, kad pretendentais būti kandidatais į Respublikos Prezidentus gali išsikelti pavieniai asmenys, kad pretendentus būti kandidatais į Respublikos Prezidentus gali kelti ir remti politinės partijos, taip pat nurodomas pretendentų būti kandidatais į Respublikos Prezidentus kėlimo pradžios ir pabaigos terminas, kai paskelbiami pirmalaikiai Respublikos Prezidento rinkimai. Tačiau šiame straipsnyje nėra nustatytas pretendentų būti kandidatais į Respublikos Prezidentus kėlimo pradžios ir pabaigos terminas, kai organizuojami ir vykdomi eiliniai Respublikos Prezidento rinkimai. Pabrėžtina, kad šiuo metu galiojančioje Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 31 straipsnio redakcijoje yra numatyta, jog pretendentų būti kandidatais į Respublikos Prezidentus iškėlimas pradedamas ne anksčiau kaip likus 80 dienų ir baigiamas ne vėliau kaip likus 65 dienoms iki rinkimų.

Siekiant užtikrinti konstitucinių teisinio tikrumo ir teisinio aiškumo principų įgyvendinimą, reglamentuojant Respublikos Prezidento rinkimų proceso organizavimą ir vykdymą, Įstatyme turi būti nustatytas pretendentų būti kandidatais į Respublikos Prezidentus kėlimo pradžios ir pabaigos terminas, kai organizuojami ir vykdomi eiliniai Respublikos Prezidento rinkimai.

 

2 straipsnis.

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucijos 71 straipsnio pirmąja dalimi:

1) grąžinu Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo pakeitimo įstatymą;

2) siūlau:

Papildyti Lietuvos Respublikos Prezidento rinkimų įstatymo 35 straipsnį 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„3. Pretendentų būti kandidatais į Respublikos Prezidentus iškėlimas pradedamas ne anksčiau kaip likus 80 dienų ir baigiamas ne vėliau kaip likus 65 dienoms iki rinkimų dienos.“

Buvusią 35 straipsnio 3 dalį laikyti 4 dalimi.

 

3 straipsnis.

Pavedu Respublikos Prezidento patarėjai, Teisės departamento vadovei Aušrai Rauličkytei pristatyti šį dekretą Lietuvos Respublikos Seime.

 

4 straipsnis.

Šis dekretas įsigalioja nuo jo pasirašymo dienos.

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS                                                         VALDAS ADAMKUS

 

_________________