LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS 2006 M. VASARIO 24 D. ĮSAKYMO Nr. 1V-261 „DĖL viešųjų telefono ryšio paslaugų, teiKiamų fiksuotoje vietoje, kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
2011 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 1V-838
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 31 straipsnio 3 dalimi, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), bei atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“:
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. vasario 24 d. įsakymą Nr. 1V-261 „Dėl Viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje, kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 27-926):
1.1. išdėstau įsakymo antraštę taip:
1.2. išdėstau įsakymo preambulę taip:
„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 31 straipsnio 3 dalimi, įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), bei atsižvelgdamas į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“:“;
1.3. išdėstau įsakymo 1 punktą taip:
1.4. Nurodytuoju įsakymu patvirtintose Viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje, kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklėse:
1.4.1. įrašau pavadinime vietoj žodžių „viešųjų telefono ryšio paslaugų, teikiamų fiksuotoje vietoje“ žodžius „prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų“;
1.4.2. išdėstau 1 punktą taip:
„1. Prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato prisijungimo prie viešojo ryšių tinklo fiksuotoje vietoje ir viešųjų telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklius (toliau – Kokybės rodikliai), Kokybės rodiklių įvertinimo ir skaičiavimo metodikas, priežiūros būdus, nustato Kokybės rodiklių viešo skelbimo ir teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) tvarką.“;
1.4.3. išdėstau 2 punktą taip:
1.4.4. išdėstau 3 punktą taip:
„3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 31 straipsnio 3 dalimi, įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), bei atsižvelgiant į Europos telekomunikacijų standartų instituto (ETSI) vadovus LST ETSI EG 202 057-1 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 1 dalis. Bendrieji dalykai“ ir LST ETSI EG 202 057-2 V1.3.1:2011 „Kalbinių signalų apdorojimas, perdavimas ir kokybės aspektai. Paslaugų gavėjams teikiamų paslaugų kokybės (QoS) parametrų apibrėžtys ir matavimai. 2 dalis. Balso telefonija, 3 grupės fakso aparatai, modemo duomenų paslaugos ir žinutės“.“;
1.4.5. išdėstau 4 punktą taip:
„4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
Kvietimas – bandymas prisiskambinti galiojančiu telefono ryšio numeriu, surinktu išgirdus telefono stoties parengties signalą.
Netiesioginės paslaugos – Paslaugos, kai jų teikėjas paslaugų gavėjui tokias Paslaugas teikia ne savo viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu, o paslaugų gavėjas turi galimybę šias Paslaugas pasirinkti (pvz., telefonu renkant papildomą kodą).
Paslaugų gavėjas – asmuo, kuriam teikiamos Paslaugos ar kuris kreipėsi dėl jų teikimo.
Paslaugų kokybė – visuminė viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikimo charakteristika, kuri apibūdina šių paslaugų gavėjo poreikių gauti Paslaugas tenkinimo laipsnį.
Paslaugų teikėjas – ūkio subjektas, teikiantis Paslaugas savo ar kito ūkio subjekto viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu.
Perkeltas numeris – paslaugų gavėjui suteiktas telefono ryšio numeris, kuris išlieka nepakitęs paslaugų gavėjui pakeitus Paslaugos teikimo vietą ir (arba) paslaugų teikėją.
Tiesioginės paslaugos – Paslaugos, kai jų teikėjas paslaugų gavėjui tokias Paslaugas teikia savo viešuoju fiksuotojo ryšio tinklu arba šiuo tikslu naudodamas atsietą prieigą.“;
1.4.8. išdėstau 6.6 punktą taip:
„6.6. paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnybos (toliau – paslaugų teikėjo tarnyba) atsiliepimo trukmė – laiko tarpas nuo momento, kai tinklas gauna sujungimui reikalingą informaciją, iki momento, kai skambinančiam paslaugų gavėjui atsiliepia paslaugų teikėjo tarnybos darbuotojas, galintis suteikti pageidaujamas paslaugas;“;
1.4.9. išdėstau 6.7 punktą taip:
„6.7. informacijos apie viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo tarnybos (toliau – informacijos tarnyba) atsiliepimo trukmė – laiko tarpas nuo momento, kai tinklas gauna sujungimui reikalingą informaciją, iki momento, kai skambinančiam paslaugų gavėjui atsiliepia informacijos tarnybos darbuotojas arba skambučio balsinio nukreipimo sistema (toliau – telefono atsakiklis), informuojanti įvesti atitinkamą norimos gauti informacijos numerį iš pateikto meniu;“;
1.4.12. išdėstau 16 punktą taip:
„16. Įvertinant linijos įrengimo trukmę, įskaitomi visi atvejai, kai įrengiama nauja linija, esamą liniją perima kitas paslaugų gavėjas, paslaugų gavėjui įrengiama papildoma linija ar viešojo komutuojamo ryšio tinklo (PSTN) linija keičiama skaitmeninio visuminių paslaugų tinklo (ISDN) linija. Įvertinant linijos įrengimo trukmę, neįskaitomi tokie atvejai, kai Paslaugų užsakymas yra atšaukiamas, paslaugų gavėjas pakeičia vieną paslaugų teikėją kitu, o naujasis paslaugų teikėjas, atsakingas už pranešimą apie linijos įrengimo trukmę, naudoja atsietą prieigą.“;
1.4.14. įrašau 25 punkte pirmajame sakinyje vietoj žodžio „Paslaugas“ žodį „paslaugas“ ir vietoj žodžio „Paslaugoms“ žodį „paslaugoms“;
1.4.23. išdėstau 82 punktą taip:
„82. Paslaugų teikėjai, kurie įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas, Taisyklių 11 punkte nurodytais laikotarpiais surinktus ir įvertintus Kokybės rodiklius už praėjusius Taisyklių 79 punkte nurodytus ataskaitinius laikotarpius privalo per 15 dienų po ataskaitinio ketvirčio pabaigos raštu popierine forma arba Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675) (toliau – Dokumentų teikimo taisyklės), nustatyta tvarka ir sąlygomis pateikti Tarnybai ataskaitą, kurios forma nurodyta Taisyklių 2 priede.“;
1.4.25. išdėstau 1 priedo žymą taip:
1.4.26. išdėstau 2 priedo žymą taip: