Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. LIEPOS 17 D. NUTARIMO NR. 892 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2010 m. spalio 13 d. Nr. 1463
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 66-1916; 2008, Nr. 46-1723; 2009, Nr. 30-1187, Nr. 62-2472), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1998 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 892
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2010 m. spalio 13 d.
nutarimo Nr. 1463 redakcija)
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatai
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ministerija) yra Lietuvos Respublikos valstybės įstaiga.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija formuoja valstybės politiką, taip pat organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja jos įgyvendinimą socialinės apsaugos ir darbo ministrui (toliau – ministras) pavestose valdymo srityse, įstatymų nustatytais atvejais ir nustatytam terminui įgyvendina valstybės politiką.
2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.
3. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Ministerijos buveinės adresas: A. Vivulskio g. 11, Vilnius, Lietuvos Respublika. Sprendimą dėl ministerijos buveinės pakeitimo priima Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
4. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra biudžetinė įstaiga, išlaikoma iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) asignavimų ir kitų valstybės pinigų fondų lėšų.
5. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos savininkė yra valstybė. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos savininko teises ir pareigas įgyvendina Lietuvos Respublikos Vyriausybė: koordinuoja ministerijos veiklą, tvirtina ir teisės aktų nustatyta tvarka keičia ministerijos nuostatus, sprendžia kitus įstatymais jos kompetencijai priskirtus klausimus.
II. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veiklos tikslai yra:
7.2. formuoti socialinio draudimo politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.3. formuoti socialinės paramos politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.4. formuoti šeimos ir jaunimo politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.5. formuoti socialinės integracijos politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.6. formuoti bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų plėtros politiką, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
7.7. formuoti Lietuvos Europos Sąjungos politiką ministrui pavestose valdymo srityse, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą;
8. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, siekdama įgyvendinti jai nustatytus veiklos tikslus, atlieka šias funkcijas:
8.1. darbo politikos srityje:
8.1.1. analizuoja darbo santykių būklę Lietuvoje, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl jų tobulinimo;
8.1.2. analizuoja minimaliojo darbo užmokesčio, vidutinio darbo užmokesčio dydžius, kitas darbo apmokėjimo sąlygas, jų kitimo tendencijas Lietuvos ūkyje, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus šiais klausimais;
8.1.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų, valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, bazinės mėnesinės algos ir bazinio valandinio atlygio dydžio;
8.1.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl darbo rinkos ir užimtumo rėmimo, užsieniečių (iš trečiųjų šalių) įsidarbinimo Lietuvos Respublikoje, socialinių įmonių, įmonių socialinės atsakomybės plėtros;
8.1.5. koordinuoja, analizuoja ir vertina darbo rinkos ir užimtumo rėmimo politikos įgyvendinimą pagal Europos Sąjungos užimtumo strategiją;
8.1.8. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;
8.1.9. organizuoja darbuotojų saugos ir sveikatos būklės stebėseną, koordinuoja nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų prevencijos priemonių rengimą ir įgyvendinimą;
8.1.10. organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu priskirtų kategorijų potencialiai pavojingų įrenginių priežiūrą, koordinuoja kitų valstybės institucijų, atsakingų už tam tikrų kategorijų potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros organizavimą, veiklą;
8.1.11. suteikia akredituotoms kontrolės įstaigoms įgaliojimus tikrinti atskirų kategorijų potencialiai pavojingų įrenginių techninę būklę arba šiuos įgaliojimus panaikina;
8.1.12. nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu priskirtų atskirų produktų privalomuosius saugos ir sveikatos, ženklinimo reikalavimus, suderintus su Jungtinių Tautų Organizacijos, Europos Sąjungos, Pasaulio prekybos organizacijos reikalavimais, taip pat patvirtinimo, kad jie atitinka nustatytuosius reikalavimus, tvarką; priima sprendimus dėl bandymų laboratorijos, sertifikacijos ar kontrolės įstaigos paskyrimo atlikti teisės aktuose nustatytas atitikties įvertinimo procedūras;
8.1.13. analizuoja ir vertina socialinės partnerystės būklę Lietuvoje, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl socialinės partnerystės plėtojimo;
8.2. socialinio draudimo politikos srityje:
8.2.1. koordinuoja socialinio draudimo (ligos ir motinystės, pensijų, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų, nedarbo) ir strateginių jo krypčių plėtojimą, nustato perspektyvinius ir artimiausius socialinio draudimo uždavinius;
8.2.2. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto projektą ir jo įvykdymo ataskaitą;
8.2.3. analizuoja, ar socialinio draudimo teikiamos garantijos atitinka valstybės, apdraustųjų asmenų ir socialinio draudimo išmokų gavėjų interesus;
8.2.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybinės socialinio draudimo bazinės pensijos dydžio, einamųjų metų draudžiamųjų pajamų dydžio ir valstybinės socialinio draudimo našlių pensijos bazinio dydžio;
8.2.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl pensijų, ligos ir motinystės, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų, nedarbo socialinio draudimo politikos įgyvendinimo;
8.2.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlymus dėl valstybinį savanoriškąjį socialinį draudimą ir kaupiamąjį pensijų socialinį draudimą reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;
8.2.8. kartu su Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija ir Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija analizuoja socialinio draudimo įmokos dalies kaupimo sistemos plėtros tendencijas, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl šios sistemos administravimo ir ją reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;
8.3. socialinės paramos politikos srityje:
8.3.1. užtikrina piniginės socialinės paramos sistemos (socialinių pašalpų ir kompensacijų nepasiturintiems gyventojams, socialinės paramos mokiniams, išmokų vaikams bei socialinės paramos mirties atveju) funkcionavimą, reguliavimą ir tobulinimą;
8.3.2. analizuoja piniginės socialinės paramos būklę ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl jos tobulinimo;
8.3.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl bazinės socialinės išmokos ir valstybės remiamų pajamų dydžių;
8.3.4. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių, mokslininkų ir nukentėjusiųjų asmenų valstybinių pensijų, valstybinių šalpos išmokų ir valstybės paramos teikimo asmenims, nukentėjusiems nuo okupacijų ir 1991 m. sausio 11–13 d. bei po to vykdytos SSRS agresijos, taip pat pasipriešinimo 1940–1990 metų okupacijoms dalyviams politikos įgyvendinimo ir ją įgyvendina;
8.3.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl kitų, šių nuostatų 8.3.4 punkte nenurodytų, iš valstybės biudžeto mokamų valstybinių pensijų ir rentų politikos įgyvendinimo;
8.3.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybinės signataro rentos ir valstybinės signataro našlių ir našlaičių rentos, Lietuvos Respublikos pirmojo laipsnio valstybinių pensijų skyrimo; techniškai aptarnauja Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisiją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
8.3.8. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės socialinių paslaugų sistemos ir socialinio darbo vystymo krypčių nustatymo;
8.3.9. analizuoja ir vertina socialinių paslaugų būklę šalyje ir teikia pasiūlymus savivaldybėms dėl socialinių paslaugų planavimo, organizavimo;
8.3.10. analizuoja socialinių darbuotojų, socialinių darbuotojų padėjėjų poreikius kelti profesinę kvalifikaciją, organizuoja socialinių darbuotojų atestaciją;
8.4. šeimos ir jaunimo politikos srityje:
8.4.2. rengia ir dalyvauja rengiant priemones, reikalingas Valstybinės šeimos politikos koncepcijai įgyvendinti;
8.4.3. koordinuoja priemonių, skirtų smurtui privačioje erdvėje mažinti ir pagalbai aukoms, įgyvendinimą;
8.4.4. analizuoja ir vertina demografinius pokyčius ir tendencijas, numato priemones demografinei būklei gerinti;
8.4.5. analizuoja vaiko teisių apsaugos būklę, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl jos tobulinimo;
8.4.6. koordinuoja vaiko globos (rūpybos), įvaikinimo, vaiko apsaugos nuo smurto ir tarptautinės vaiko teisių apsaugos politikos įgyvendinimą;
8.4.7. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų bendradarbiavimą vaiko teisių apsaugos srityje;
8.4.8. atlieka Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymo (Žin., 2003, Nr. 119-5406) vykdymo kontrolę ir priežiūrą;
8.4.10. organizuoja ir koordinuoja Europos Komisijos nustatytų prioritetinių jaunimo politikos priemonių įgyvendinimą Lietuvoje;
8.5. socialinės integracijos politikos srityje:
8.5.1. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl socialinės integracijos sistemos tobulinimo;
8.5.2. pagal kompetenciją organizuoja neįgaliųjų socialinės integracijos sistemos įgyvendinimą; užtikrina socialinės reabilitacijos paslaugų teikimo organizavimą ir šių paslaugų kokybę;
8.5.3. koordinuoja neįgaliųjų profesinės reabilitacijos sistemos plėtojimą, numato ilgalaikius neįgaliųjų profesinės reabilitacijos sistemos vystymo tikslus ir prioritetus;
8.5.5. koordinuoja asmenų, sergančių priklausomybės nuo psichotropinių medžiagų ligomis, nuteistųjų ir asmenų, paleistų iš laisvės atėmimo vietų, taip pat kitų socialinių grupių socialinės integracijos procesą;
8.5.7. koordinuoja ir prižiūri Lietuvos valstybės paramos užsieniečių, gavusių prieglobstį Lietuvos Respublikoje, integracijai teikimą;
8.5.8. koordinuoja politinių kalinių ir tremtinių bei jų šeimos narių grįžimo į Lietuvą ir jų socialinės integracijos priemonių įgyvendinimą;
8.5.9. analizuoja kai kurių gyventojų grupių diskriminacijos darbo rinkoje ir socialinės apsaugos srityje paplitimą, jos priežastis ir pasekmes, numato priemones diskriminacijai panaikinti;
8.5.10. užtikrina lygių galimybių įgyvendinimą Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo (Žin., 2003, Nr. 114-5115; 2008, Nr. 76-2998) numatytais pagrindais ministrui pavestose valdymo srityse;
8.5.12. analizuoja moterų ir vyrų padėties skirtumus, rengia ir įgyvendina programas ir priemones, skirtas užtikrinti moterų ir vyrų lygias galimybes ir mažinti moterų ir vyrų padėties skirtumus;
8.6. bendruomenių ir nevyriausybinių organizacijų plėtros politikos srityje:
8.6.1. analizuoja bendruomenių veiklą ir formavimosi procesus, skatina aktyvios visuomenės bendruomenės kūrimąsi;
8.6.2. rengia ir įgyvendina socialinės bendruomenių plėtros priemones, teikia bendruomenėms metodinę paramą;
8.6.3. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl teisinių ir ekonominių sąlygų, tinkamų bendruomenei funkcionuoti, sudarymo;
8.7. Lietuvos Europos Sąjungos politikos srityje:
8.7.1. pagal kompetenciją rengia ir derina Lietuvos Respublikos poziciją Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja ministerijos valdymo sritims priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų rengimą ir derinimą Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, taip pat teikia pastabas ir pasiūlymus dėl kitų valstybės institucijų rengiamų pozicijų;
8.7.2. pagal kompetenciją analizuoja ir įgyvendina Europos Sąjungos politikos prioritetines nuostatas;
8.7.3. pagal kompetenciją užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos interesams Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose;
8.7.4. pagal kompetenciją perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę (acquis communautaire), vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus ir Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;
8.7.5. pagal kompetenciją analizuoja Europos Teisingumo Teismo praktiką ir rengia išvadas dėl nagrinėjamų bylų aktualumo Lietuvai;
8.7.6. pagal kompetenciją organizuoja ir koordinuoja Europos Sąjungos reikalavimų socialinių garantijų migrantams srityje įgyvendinimą;
8.8. tarptautinių santykių politikos srityje:
8.8.1. ministrui pavestose valdymo srityse teisės aktų nustatyta tvarka palaiko tarptautinius ryšius su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;
8.8.2. pagal kompetenciją užtikrina su naryste Tarptautinėje darbo organizacijoje, Europos Taryboje ir Jungtinių Tautų Organizacijoje susijusių įpareigojimų vykdymą;
8.8.3. užtikrina tarptautinių teisės aktų reikalavimų vykdymą pagal ministrui pavestas valdymo sritis;
8.8.4. pagal ministrui pavestas valdymo sritis inicijuoja tarptautinių sutarčių sudarymą, rengia tarptautinių sutarčių projektus, užtikrina šių sutarčių vykdymą;
8.8.5. bendradarbiauja su užsienio valstybių institucijomis ir sudaro atitinkamus bendradarbiavimo susitarimus;
8.8.6. koordinuoja ir rengia ataskaitas, kaip Lietuvoje vykdomi ministrui pagal pavestas valdymo sritis priskirti tarptautiniai įsipareigojimai, teikia šias ataskaitas tarptautinėms organizacijoms;
8.9. taip pat atlieka šias funkcijas:
8.9.1. planuoja ir koordinuoja Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramos panaudojimą ministrui pavestose valdymo srityse;
8.9.2. užtikrina ministerijai priskirtų priemonių, finansuojamų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų, planavimą, įgyvendinimą ir priežiūrą, atlieka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo tarpinės institucijos funkcijas;
8.9.3. atlieka Europos pabėgėlių fondo programos ir Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programos atsakingos ir audito institucijos funkcijas;
8.9.4. atlieka Europos prisitaikymo prie globalizacijos padarinių fondo vadovaujančiosios, mokėjimo ir kontrolės institucijos funkcijas;
8.9.5. rengia įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, susijusius su valstybės politikos įgyvendinimu ministrui pavestose valdymo srityse;
8.9.6. rengia ir dalyvauja rengiant valstybės strategijas, ilgalaikes ir tikslines valstybės programas ir priemones ministrui pavestose valdymo srityse, koordinuoja, organizuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, pagal kompetenciją dalyvauja įgyvendinant kitų institucijų parengtas strategijas ir programas;
8.9.7. teikia išvadas dėl kitų valstybės institucijų ir įstaigų parengtų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei teikiamų teisės aktų projektų, kurie susiję su ministrui pavestomis valdymo sritimis;
8.9.8. rengia ir teisės aktų nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl valstybės biudžeto projekto;
8.9.9. skirsto asignavimus ir užtikrina tinkamą jų naudojimą; rengia ir derina ministerijos numatomus įgyvendinti investicinius projektus;
8.9.10. renka, kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją, susijusią su ministrui pavestomis valdymo sritimis; analizuoja kitų valstybių patirtį, susijusią su ministrui pavestomis valdymo sritimis;
8.9.11. teikia savivaldybių institucijoms metodinę paramą vaiko ir jaunimo teisių apsaugos, socialinių išmokų ir kompensacijų skaičiavimo ir mokėjimo, socialinės paramos mokiniams teikimo, socialinių paslaugų organizavimo ir teikimo užtikrinimo klausimais;
8.9.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu įgyvendina įstaigų prie ministerijos savininko teises ir pareigas (išskyrus sprendimų dėl tokių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo priėmimą);
8.9.13. teisės aktų nustatyta tvarka patikėjimo teise valdo, naudoja valstybės turtą ir juo disponuoja;
8.9.14. skelbia informaciją, susijusią su ministerijos veikla, ministerijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse;
8.9.15. rengia seminarus, konferencijas ir kitus renginius, susijusius su ministrui pavestomis valdymo sritimis;
8.9.16. bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, nevyriausybinėmis organizacijomis;
8.9.17. nagrinėja asmenų pranešimus, skundus ir prašymus, susijusius su ministrui pavestomis valdymo sritimis, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai;
III. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TEISĖS
9. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, siekdama jai nustatytų veiklos tikslų ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:
9.1. gauti iš valstybės institucijų ir įstaigų, mokslo ir studijų institucijų išvadas jų kompetencijos klausimais dėl ministerijos rengiamų įstatymų ir kitų teisės aktų projektų;
9.2. pasitelkti ministerijų ir Vyriausybės įstaigų, taip pat kitų įstaigų ir organizacijų atstovų ir specialistų, susitarusi su jų vadovais, ministerijos sprendžiamoms problemoms nagrinėti, sudaryti komisijas (darbo grupes) įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektams rengti;
9.3. teisės aktų nustatyta tvarka gauti iš ministerijų, Vyriausybės įstaigų, kitų įstaigų ir organizacijų duomenis ir informaciją ministerijos kompetencijai priskirtais klausimais;
9.4. nustatyti įstaigoms prie ministerijos veiklos tikslus ir uždavinius, kontroliuoti jų įgyvendinimą, tikrinti pagal kompetenciją šių įstaigų veiklą, vertinti veiklos ataskaitas, prireikus teikti joms metodinius nurodymus;
IV. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
11.Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintais strateginiais ir metiniais veiklos planais, kitais planavimo dokumentais. Ministerijos strateginiai ir metiniai veiklos planai skelbiami ministerijos interneto tinklalapyje.
Ministerijos veiklos planų vykdymą vertina ministerijos Vidaus audito skyrius.
12. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos administracijos padalinių veiklą reglamentuoja ministro tvirtinami Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentas, Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vidaus tvarkos taisyklės, ministerijos administracijos padalinių nuostatai, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymai.
13. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Respublikos Prezidentas Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko teikimu. Ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 2 dalyje.
14. Socialinės apsaugos ir darbo ministras, vadovaudamas jam pavestoms Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo ir kitų įstatymų nustatytoms valdymo sritims, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui.
15. Socialinės apsaugos ir darbo ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo nustatytas, kitų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų pavestas funkcijas.
16. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti.
Viceministrų skaičių ministro teikimu tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.
17. Viceministrai ministro nustatytose veiklos srityse atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo nustatytas ir kitas ministro jiems pavestas funkcijas.
18. Jeigu viceministro laikinai nėra, visas arba dalį jo funkcijų ministro pavedimu atlieka kitas viceministras (viceministrai).
19. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi savo administraciją, jai vadovauja ministerijos kancleris. Ministerijos administraciją sudaro departamentai, skyriai ir kiti padaliniai.
20. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kancleris yra karjeros valstybės tarnautojas, ministerijos administracijos vadovas, pavaldus ministrui. Ministerijos kancleris atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme nustatytas, kitų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir ministro pavestas funkcijas.
21. Jeigu ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas arba dalį jo funkcijų ministras paveda atlikti vienam iš ministerijos administracijos padalinių vadovų.
22. Ministerijos kancleris, o kai jo laikinai nėra, – ministro paskirtas ministerijos administracijos padalinio vadovas pagal savo kompetenciją priima potvarkius.
23. Ministerijos kancleris saugo ministerijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą. Saugoti ministerijos antspaudą ministras gali įgalioti kitą ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas ministerijos valstybės tarnautojas.
24. Ministerijoje sudaroma kolegija kaip ministro patariamoji institucija. Kolegija sudaroma Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme nustatyta tvarka.
25. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, priėmimo į darbą (pareigas), darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti teisės aktai.
V. SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ
26. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vidaus auditą atlieka ministerijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybinį (finansinį (teisėtumo) ir veiklos) auditą atlieka Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė.
28. Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
31. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija reorganizuojama, pertvarkoma arba likviduojama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.