LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBINĖS LIGONIŲ KASOS IR TERITORINIŲ LIGONIŲ KASŲ KONTROLĖS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOSE TVARKOS PATVIRTINIMO

 

1997 m. birželio 12 d. Nr. 595

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo 30 straipsnio 5 punktu ir Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo įgyvendinimo įstatymo pakeitimo ir papildymo įstatymo 2 straipsnio 1 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų kontrolės asmens sveikatos priežiūros įstaigose tvarką (pridedama).

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              GEDIMINAS VAGNORIUS

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                                       JUOZAS GALDIKAS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1997 m. birželio 12 d. nutarimu Nr. 595

 

Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų kontrolės asmens sveikatos priežiūros įstaigose tvarka

 

Bendroji dalis

 

1. Ši tvarka reglamentuoja kontrolę, Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų vykdomą asmens sveikatos priežiūros įstaigose, su kuriomis yra sudarytos sutartys teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

2. Šia tvarka privalo vadovautis Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos.

3. Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, kitais įstatymais bei teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir šia tvarka.

 

Svarbiausieji kontrolės uždaviniai

 

4. Svarbiausieji kontrolės uždaviniai yra šie:

4.1. tikrinti, kaip naudojamos Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšos, skirtos asmens sveikatos priežiūros įstaigų teikiamoms paslaugoms apmokėti, ir nustatyti esamus trūkumus;

4.2. įvertinti asmens sveikatos priežiūros įstaigų paslaugų, teikiamų draudžiamiems asmenims, prieinamumą, kiekį ir kokybę;

4.3. nustatyti, ar asmens sveikatos priežiūros įstaigų suteiktų paslaugų, apmokamų iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, poreikis atitinka skirtas lėšas.

 

Kontrolės apimtis ir organizavimas

 

5. Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos vykdo planinę ir neplaninę kontrolę.

6. Teritorinės ligonių kasos derina kontrolės planus ir neplaninę kontrolę su Valstybine ligonių kasa.

7. Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų ekspertai ekonomistai bei ekspertai gydytojai atlieka šias funkcijas:

7.1. analizuoja teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kiekį ir kokybę, jų prieinamumą;

7.2. ekonominiu ir finansiniu požiūriu įvertina teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, nustato jų efektyvumą.

8. Valstybinės ligonių kasos ir teritorinių ligonių kasų ekspertai ekonomistai bei ekspertai gydytojai kontroliuodami vadovaujasi Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, kitais įstatymais bei teisės aktais, šia tvarka, taip pat suderintu su Sveikatos apsaugos ministerija ir Valstybine medicininio audito inspekcija prie Sveikatos apsaugos ministerijos tikrinimo reglamentu, kurį tvirtina Privalomojo sveikatos draudimo taryba.

9. Valstybinė ligonių kasa ir teritorinės ligonių kasos kontroliuodamos gali kviesti dalyvauti ir kitų institucijų specialistus ar ekspertus.

10. Teritorinės ligonių kasos apie nustatytus trūkumus ir pažeidimus informuoja Valstybinę ligonių kasą.

11. Valstybinė ligonių kasa, atsižvelgdama į siūlomų spręsti klausimų pobūdį, per 10 dienų pateikia kontrolės išvadas Sveikatos apsaugos ministerijai, Privalomojo sveikatos draudimo tarybai, Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinei medicininio audito inspekcijai prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, kurių veikla buvo patikrinta.

 

Atsakomybė ir sankcijos

 

12. Valstybinė ligonių kasa:

12.1. informuoja tikrintą asmens sveikatos priežiūros įstaigą apie nustatytus pažeidimus, teikia išvadas, rekomendacijas ir nurodymus;

12.2. nurodo asmens sveikatos priežiūros įstaigai pažeidimų šalinimo terminus;

12.3. išieško Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo nustatyta tvarka iš asmens sveikatos priežiūros įstaigos dėl jos kaltės padarytą žalą Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžetui;

12.4. teikia Valstybinei medicininio audito inspekcijai prie Sveikatos apsaugos ministerijos ir Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos pasiūlymus dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigos, jos struktūrinio padalinio ar asmens sveikatos priežiūros specialisto veiklos sustabdymo ar uždraudimo.

______________