LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS NACIONALINĖS FILHARMONIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ PATVIRTINIMO
2004 m. vasario 27 d. Nr. ĮV-45
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) Antrosios knygos VIII skyriaus 2.96 straipsnio 3 dalimi, 2.97 straipsnio 7 dalimi ir šio skyriaus nuostatomis, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimo Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120) nuostatomis, kiek jos neprieštarauja Civiliniam kodeksui, įgyvendindama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 6 d. nutarimo Nr. 4 „Dėl Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimo“ (Žin., 2004, Nr. 5-95) 1 punktą, Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2004 m. sausio 7 d. įsakymą Nr. ĮV-2 „Dėl reorganizavimo komisijos Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimo sąlygoms patvirtinti ir joms įgyvendinti sudarymo“, atsižvelgdama į tai, kad informacija apie Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimo sąlygas buvo paskelbta leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ (2004 m. Nr. 2), bei siekdama suteikti šiam orkestrui nepriklausomą statusą, atsiskiriant iš Lietuvos nacionalinės filharmonijos, ir galimybę savarankiškai aktualizuoti muzikinio kolektyvo nuopelnus, pristatant valstybės atlikėjų meno kultūrą Lietuvoje ir pasaulyje,
1. Reorganizuoju Lietuvos nacionalinę filharmoniją skaidymo būdu, padalijant Lietuvos nacionalinę filharmoniją į Lietuvos nacionalinę filharmoniją ir Lietuvos kamerinį orkestrą.
3. Nustatau, kad Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimas vyksta pagal šio įsakymo 2 punktu patvirtintas Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimo sąlygas.
4. Tvirtinu pridedamus:
5. Pavedu:
5.1. Lietuvos nacionalinės filharmonijos generaliniam direktoriui E. Mikšiui vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka pranešti Lietuvos kamerinio orkestro darbuotojams apie numatomą darbo sąlygų pasikeitimą;
5.2. teikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui duomenis įregistruojant po reorganizavimo veikiančias įstaigas – Lietuvos nacionalinę filharmoniją bei Lietuvos kamerinį orkestrą ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su Lietuvos nacionalinės filharmonijos veikla;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2004 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. ĮV-45
LIETUVOS NACIONALINĖS FILHARMONIJOS REORGANIZAVIMO SĄLYGOS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios reorganizavimo sąlygos nustato Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos įsteigtos koncertinės organizacijos Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimą į dvi biudžetines koncertines įstaigas – Lietuvos nacionalinę filharmoniją ir Lietuvos kamerinį orkestrą.
2. Reorganizavimo sąlygos parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) Antrosios knygos VIII skyriumi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322) ir Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 „Dėl biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 46-1120) nuostatomis, kiek jos neprieštarauja Civilinio kodekso nuostatoms.
II. REORGANIZUOJAMOS ĮSTAIGOS DUOMENYS
3. Reorganizuojamos įstaigos duomenys:
3.5. registras – Lietuvos Respublikos kultūros įstaigų registras, registracija – 1998 m. kovo 26 d., įregistravimo Nr. KĮ 98 – 066 ko (Lietuvos Respublikos kultūros ministro 1998 m. kovo 26 d. įsakymas Nr. 222 „Dėl Lietuvos nacionalinės filharmonijos įregistravimo Kultūros įstaigų registre“);
3.6. įstaigos turtas 2003 m. sausio 1 d.:
III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS
4. Reorganizavimo tikslas – atsižvelgti į Lietuvos nacionalinės filharmonijos meno kolektyvo, Lietuvos kamerinio orkestro meno vadovo ir dirigento prof. S. Sondeckio prašymą suteikti šiam orkestrui nepriklausomą statusą ir galimybę savarankiškai aktualizuoti muzikinio kolektyvo nuopelnus, pristatant valstybės atlikėjų meno kultūrą Lietuvoje ir pasaulyje. Šiam sprendimui neprieštaravo Lietuvos nacionalinė filharmonija 2003 m. lapkričio 11 d. raštu Nr. 01-02-723, atsižvelgusi į Lietuvos nacionalinės filharmonijos tarybos, sudarytos visų įstaigoje funkcionuojančių muzikos kolektyvų atstovavimo principu, 2003 m. lapkričio 6 d. pasiūlymus. Pažymėtina, kad tai vienas iš šešių aukščiausio meninio lygio Lietuvos nacionalinės filharmonijos muzikos kolektyvų, nuo pat 1960-ųjų metų – orkestro subūrimo datos iki šių dienų, per visą plataus tarptautinio pripažinimo laikotarpį žinomas Lietuvos kamerinio orkestro vardu.
5. Įstaiga reorganizuojama skaidymo būdu, padalijant Lietuvos nacionalinę filharmoniją į Lietuvos nacionalinę filharmoniją ir Lietuvos kamerinį orkestrą, t. y. dalis reorganizuojamos Lietuvos nacionalinės filharmonijos teisių ir pareigų perduodama steigiamam viešajam juridiniam asmeniui Lietuvos kameriniam orkestrui. Įstaigos reorganizavimas suderintas su Finansų ministerija, derinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 6 d. nutarimo Nr. 4 „Dėl Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimo“ projektą.
IV. TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMAS
7. Reorganizavimo pabaiga nustatoma nuo to momento, kai po reorganizavimo įregistruojami nauji juridiniai asmenys – Lietuvos nacionalinė filharmonija ir Lietuvos kamerinis orkestras.
8. Lietuvos nacionalinė filharmonija reorganizuojama vienu etapu, kurio metu vykdomos tokios priemonės:
8.1. darbuotojų įspėjimas teisės aktų nustatyta tvarka apie darbo sąlygų pasikeitimą ar galimą atleidimą;
9. Iki 2004 m. kovo 25 d. patvirtinama Lietuvos nacionalinės filharmonijos ir Lietuvos kamerinio orkestro organizacinė struktūra ir etatų sąrašai.
V. LIETUVOS NACIONALINĖS FILHARMONIJOS ADMINISTRACIJOS TEISĖS IR PAREIGOS REORGANIZAVIMO METU
11. Lietuvos nacionalinės filharmonijos administracija reorganizavimo metu privalo užtikrinti nepertraukiamą veiklą pagal galiojančius reorganizuojamos įstaigos nuostatus. Lietuvos nacionalinės filharmonijos administracija įpareigojama: sudaryti tik tuos sandorius, kurie būtini įstaigos veiklai užtikrinti iki jos reorganizavimo pabaigos, o sudarant naujus sandorius informuoti kitas sandorių šalis apie įstaigos reorganizavimą; užtikrinti vykdomų uždavinių ir funkcijų tęstinumą bei minimalias reorganizavimo sąnaudas.
12. Kultūros ministerija, vykdydama LR civilinio kodekso 2.99 straipsnio 2 dalies ir 2.101 straipsnio 1 dalies įpareigojimus apie reorganizavimo sąlygų sudarymą, paskelbė viešai vieną kartą leidinio „Valstybės žinios „ priede „Informaciniai pranešimai“ (2004 m. Nr. 2) ir pranešė visiems kreditoriams 2004 01 23 raštu Nr. S2-164 pagal Lietuvos nacionalinės filharmonijos 2004-01-20 raštu Nr. SDŪ-52 pateiktą kreditorių sąrašą.
13. Reorganizavimo laikotarpiu reorganizavimo komisija turi teisę:
13.1. rengti dokumentų ir teisės aktų, susijusių su Lietuvos nacionalinės filharmonijos reorganizavimu, projektus;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2004 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. ĮV-45
LIETUVOS NACIONALINĖS FILHARMONIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos nacionalinė filharmonija (toliau vadinama – Filharmonija) yra biudžetinė nacionalinė koncertinė įstaiga, jungianti aukščiausio meninio lygio muzikos atlikėjų kolektyvus: Lietuvos nacionalinį simfoninį orkestrą, Kauno chorą ir kamerinės muzikos ansamblius „Musica humana“, M. K. Čiurlionio bei Vilniaus kvartetus, užtikrinanti visavertę šalies muzikinės kultūros plėtrą bei sklaidą šalyje ir užsienyje.
3. Filharmonija yra viešasis juridinis asmuo, turintis nuostatus, antspaudą su savo pavadinimu, sąskaitą banke.
4. Filharmonijos veikla grindžiama jos nuostatais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
II. FILHARMONIJOS VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
7. Filharmonijos veiklos tikslai:
7.1. savo bei įstaigoje dirbančių kūrybinių darbuotojų (kūrybinių kolektyvų) veikla aukščiausiu meniniu lygiu pristatyti ir plėtoti nacionalinės muzikinės kultūros pasiekimus;
7.4. sudaryti sąlygas pripažintiems bei talentingiems jauniesiems Lietuvos ir pasaulio menininkams dalyvauti Filharmonijos kūrybinėje veikloje;
7.5. formuoti šalies kultūros įvaizdį, pristatant užsienio šalyse nacionalinės muzikinės kultūros pasiekimus;
8. Filharmonija, įgyvendindama tikslus, atlieka šias funkcijas:
8.2. organizuoja įvairius meno ir kultūros renginius (festivalius, seminarus, konferencijas, parodas ir pan.);
8.4. dalyvauja šalies ir tarptautiniuose renginiuose, programose, atstovauja Lietuvai kultūros mainų programose;
8.5. palaiko tarptautinius ryšius su panašaus pobūdžio veikla užsiimančiomis užsienio šalių įstaigomis ir organizacijomis;
III. FILHARMONIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
9. Filharmonija turi teisę:
9.3. suderinus su steigėju teisės aktų nustatyta tvarka steigti, reorganizuoti, likviduoti viešąsias įstaigas;
9.5. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugų kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė;
9.8. leisti bei platinti mokamus ir nemokamus informacinius leidinius, susijusius su Filharmonijos veikla;
10. Filharmonija, įgyvendindama jai pavestas funkcijas, privalo:
10.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui duomenis apie šio registro objektus;
IV. FILHARMONIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
12. Filharmonijai vadovauja generalinis direktorius, kurį skiria į pareigas, atleidžia iš jų kultūros ministras Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
13. Filharmonijos generalinis direktorius:
13.8. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus Filharmonijos veiklą reglamentuojančius teisės aktus, privalomus visiems jos darbuotojams;
V. FILHARMONIJOS TURTAS IR LĖŠOS
16. Filharmonijos lėšas sudaro:
VI. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS
VII. FILHARMONIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2004 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. ĮV-45
LIETUVOS KAMERINIO ORKESTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
3. Orkestras yra viešasis juridinis asmuo, turintis nuostatus, antspaudą su savo pavadinimu, einamąsias nacionalinės ir užsienio valiutos sąskaitas banke.
4. Orkestro veikla grindžiama jo nuostatais, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.
II. ORKESTRO VEIKLOS TIKSLAI IR FUNKCIJOS
6. Orkestro veiklos tikslai:
7. Orkestras, įgyvendindamas tikslus, atlieka šias funkcijas:
7.2. organizuoja įvairius meno ir kultūros renginius (festivalius, meistriškumo kursus, seminarus, konferencijas ir pan.) ir dalyvauja kitų įstaigų organizuojamuose renginiuose;
III. ORKESTRO TEISĖS IR PAREIGOS
8. Orkestras turi teisę:
8.3. suderinus su steigėju, teisės aktų nustatyta tvarka steigti, reorganizuoti, likviduoti viešąsias įstaigas;
8.5. savarankiškai nustatyti bilietų, kitų teikiamų mokamų paslaugų kainas, įkainius, tarifus, išskyrus tuos atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus kainas ir kitus normatyvus reguliuoja valstybė;
8.8. leisti bei platinti mokamus ir nemokamus informacinius leidinius, susijusius su Orkestro veikla;
9. Orkestras, įgyvendindamas jam pavestas funkcijas, privalo:
9.2. teisės aktų nustatyta tvarka teikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui duomenis apie šio registro objektus;
IV. ORKESTRO DARBO ORGANIZAVIMAS
11. Orkestrui vadovauja meno vadovas, kurį skiria į pareigas, atleidžia iš jų kultūros ministras Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
12. Orkestro meno vadovas:
12.8. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus Orkestro veiklą reglamentuojančius teisės aktus, privalomus visiems jo darbuotojams;
V. ORKESTRO TURTAS IR LĖŠOS
VI. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS
VII. ORKESTRO FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ