LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2000 M. SAUSIO 20 D. NUTARIMO NR. 65 „DĖL ŽEMĖS PAĖMIMO VISUOMENĖS POREIKIAMS“ DALINIO PAKEITIMO
2001 m. rugpjūčio 16 d. Nr. 1002
Vilnius
Iš dalies pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. sausio 20 d. nutarimą Nr. 65 „Dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams“ (Žin., 2000, Nr. 7-188):
1. Išdėstyti nurodytojo nutarimo antraštę taip:
2. Nurodytuoju nutarimu patvirtintoje Prašymų paimti žemę visuomenės poreikiams pateikimo bei nagrinėjimo ir su žemės paėmimu susijusių nuostolių atlyginimo tvarkoje:
2.1. išdėstyti 6 punktą taip:
„6. Norint paimti visuomenės poreikiams žemę teritorijoje, kurios detaliojo planavimo dokumentas neparengtas, žemės paėmimu suinteresuoto asmens užsakymu turi būti parengtas ir patvirtintas tos teritorijos detalusis planas, kai paimamas visuomenės poreikiams žemės sklypas yra urbanizuotoje teritorijoje, arba žemėtvarkos ar miškotvarkos projektas, kai žemės sklypas yra neurbanizuotoje teritorijoje, jeigu šio dokumento sprendiniuose yra suformuotas (numatytas) visuomenės poreikiams paimamas žemės sklypas“;
2.2. išdėstyti 9 punktą taip:
„9. Visuomenės poreikiams paimamo žemės sklypo ir jame esančių statinių vertė nustatoma Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo (Žin., 1999, Nr. 52-1672) nustatyta tvarka. Paimamo žemės sklypo ir statinių vertę nustato turto vertintojai žemės paėmimu suinteresuoto asmens lėšomis, užsakę žemės paėmimo visuomenės poreikiams žemėtvarkos projektą (toliau vadinama – žemės paėmimo projektas) šiuos projektus rengiančiai įmonei. Vietoj paimamo visuomenės poreikiams žemės sklypo suteikiamo toje pačioje kadastro vietovėje lygiaverčio žemės sklypo vertė nustatoma vadovaujantis Žemės įvertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. vasario 24 d. nutarimu Nr. 205 „Dėl žemės įvertinimo tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 21-597).
Kai į paimamos visuomenės poreikiams žemės plotą įeina keli žemės ūkio paskirties žemės sklypai, kurių žemės ūkio naudmenų našumas skiriasi ne daugiau kaip 5 balais, visai teritorijai rengiamas vienas žemės įvertinimo rinkos kaina dokumentas“;
2.3. išdėstyti 16.1 punktą taip:
2.4. išdėstyti 17 punktą taip:
„17. Apskrities viršininkas gautą prašymą paimti žemę visuomenės poreikiams ir kitus dokumentus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų išnagrinėja, priima sprendimą dėl prašymo rengti žemės paėmimo projektą tenkinimo arba jo atmetimo ir apie priimtą sprendimą informuoja instituciją, pateikusią prašymą paimti žemę visuomenės poreikiams, kartu praneša ir apie galimybes tenkinti žemės savininko pageidavimą suteikti lygiavertį žemės sklypą toje pačioje kadastro vietovėje, o jeigu žemės sklype, kuris paimamas visuomenės reikmėms, yra pastatytų ar statomų statinių – apie galimybes atlyginti už juos paimamos žemės savininkui ar naudotojui. Priėmus sprendimą prašymo netenkinti, nurodomos atsisakymo priežastys.
Kai už paimamą visuomenės poreikiams žemę atlyginama šalių sutarimu suteikiant nuosavybėn lygiavertį žemės sklypą toje pačioje kadastro vietovėje, apskrities viršininkas suteikia nuosavybėn pagal detaliojo planavimo dokumentus arba žemės reformos žemėtvarkos projektą (kaimo vietovėje) suformuotą lygiavertį žemės sklypą per du mėnesius nuo sprendimo paimti žemę visuomenės poreikiams priėmimo.
Atlyginant už paimamą visuomenės poreikiams žemę, jos savininkams galima suteikti nuosavybėn tik laisvos žemės fondo lygiaverčius žemės sklypus“;
2.5. išdėstyti 21 ir 22 punktus taip:
„21. Visuomenės poreikiams paimamo žemės sklypo planas turi būti rengiamas vadovaujantis tai teritorijai galiojančiu teritorijų planavimo dokumentu. Žemės sklypo planas parengiamas kadastriniais matavimais nustačius visuomenės poreikiams paimamo žemės sklypo ar jo dalies ribas ir pagrindinius situacijos elementus (žemės naudmenas, statinius, įrenginius ir kita), apskaičiavus plotą, vertę, prireikus numačius specialiąsias žemės ir miško naudojimo sąlygas, ūkinės veiklos apribojimus, žemės servitutus ir kitus elementus, turinčius įtakos šio sklypo ar jo dalies paėmimo sąlygų ir nuostolių dydžio nustatymui.
22. Jeigu paimama Nekilnojamojo turto registre įregistruoto žemės sklypo dalis arba kelių žemės sklypų dalys, visa visuomenės poreikiams paimama žemė formuojama kaip vienas atskiras nekilnojamojo turto objektas ir nustatoma pagrindinė tikslinė jos naudojimo paskirtis. Žemės paėmimo projektui rengti naudojami detaliojo (specialiojo) planavimo duomenys apie padalijamų žemės sklypų ribas, plotą ir įvertinimą. Kai žemės paėmimo projekte sprendžiamas kelių žemės sklypų padalijimas, duomenys, kurių reikia Nekilnojamojo turto kadastrui ir registrui, rengiami pagal vieną projektą, kiekvieno atskiro žemės sklypo padalijimo projektai nerengiami“;
2.6. išdėstyti 24 punkto pirmąją pastraipą taip:
2.7. išdėstyti 25 punktą taip:
2.8. išdėstyti 29 punktą taip:
„29. Jeigu žemės paėmimas visuomenės poreikiams priskirtas Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetencijai, paimti žemę visuomenės poreikiams Lietuvos Respublikos Vyriausybei siūlo apskrities viršininkas. Nustatytąja tvarka suderintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo projektą kartu su žemės paėmimo projektu apskrities viršininkas teikia Vyriausybei“;