herbas

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠŲJŲ IR KITŲ PASLAUGŲ, KURIAS TEIKIA SAVIVALDYBĖS KONTROLIUOJAMOS ĮMONĖS, KAINŲ (TARIFŲ) NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. kovo 28 d. Nr. T-61

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 6, 8 ir 9 straipsniu, 16 straipsnio 36 ir 37 punktais, Lietuvos Respublikos kainų įstatymo (Žin., 1990, Nr. 22-542) 6 straipsniu, Kainų ir tarifų reguliavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. vasario 3 d. nutarimu Nr. 77 „Dėl kainodaros reguliavimo“ (Žin., 1994, Nr. 11-178), 13 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Viešųjų ir kitų paslaugų, kurias teikia Savivaldybės kontroliuojamos įmonės, kainų (tarifų) nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. sprendimą Nr. T-303 „Dėl Viešųjų paslaugų, kurių kainas (tarifus) nustato Savivaldybė, kainų (tarifų) nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Justinas Sartauskas

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2013 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-61

 

 

VIEŠŲJŲ IR KITŲ PASLAUGŲ, KURIAS TEIKIA SAVIVALDYBĖS KONTROLIUOJAMOS ĮMONĖS, KAINŲ (TARIFŲ) NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Viešųjų ir kitų paslaugų, kurias teikia savivaldybės kontroliuojamos įmonės, kainų (tarifų) nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato viešųjų ir kitų paslaugų, kurias Šiaulių mieste teikia Savivaldybės kontroliuojamos bendrovės, viešosios įstaigos, savivaldybės įmonė, teikiamų paslaugų kainų (tarifų) apskaičiavimo, pateikimo, svarstymo, tvirtinimo ir patvirtintų kainų (tarifų) kontrolės bendruosius principus.

2. Šiame Apraše nenumatyti klausimai sprendžiami taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, jei pastarieji numato specialią kainų ir tarifų nustatymo tvarką.

3. Aprašas parengtas vadovaujantis Vietos savivaldos, Viešojo administravimo, Kainų, Šilumos ūkio, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymais, Kelių transporto kodeksu.

4. Savivaldybės kontroliuojamos įmonės teikia:

4.1. viešąsias paslaugas:

4.1.1. šilumos energijos ir karšto vandens tiekimo paslaugas;

4.1.2. geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugas;

4.1.3. keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugas;

4.2. kitas paslaugas, kurias teikia Savivaldybės kontroliuojamos bendrovės, viešosios įstaigos, savivaldybės įmonė.

5. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. viešosios paslaugos teikėjas - Savivaldybės kontroliuojama bendrovė, viešoji įstaiga;

5.2. Savivaldybės kontroliuojama bendrovė – akcinė (uždaroji akcinė) bendrovė, kurios akcijos, suteikiančios daugiau kaip pusę balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Savivaldybei;

5.3. viešoji įstaiga – tai pelno nesiekiantis, ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, kurio dalininkas arba savininkas yra Savivaldybė;

5.4. viešoji paslauga – paslauga, kurios teikimas yra Vietos savivaldos įstatymo nustatyta priskirtoji (ribotai savarankiška) savivaldybių funkcija ir kurios reguliavimas Vyriausybės nustatyta tvarka priskiriamas Savivaldybės institucijoms;

5.5. kita paslauga – paslauga, kuri nenumatyta šio Aprašo 4.1.1–4.1.3 punktuose ir kurią teikia Savivaldybės kontroliuojama bendrovė, viešoji įstaiga, savivaldybės įmonė;

5.6. paslaugos teikėjo valdymo organas – Savivaldybės kontroliuojamos bendrovės, viešosios įstaigos, savivaldybės įmonės valdyba (jei valdyba nesudaryta – vadovas).

6. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžta Vietos savivaldos, Viešojo administravimo, Kainų, Šilumos ūkio, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymuose, Kelių transporto kodekse.

 

II. DOKUMENTŲ DĖL VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ KAINŲ (TARIFŲ) NUSTATYMO PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

7. Prašymą dėl viešųjų paslaugų kainų (tarifų) (išskyrus šilumos energijos ir karšto vandens tiekimo, geriamojo vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo) peržiūrėjimo ir nustatymo Šiaulių miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktoriui teikia viešosios paslaugos teikėjo vadovas.

8. Su prašymu dėl viešųjų paslaugų kainų (tarifų) peržiūrėjimo ir nustatymo viešosios paslaugos teikėjas turi pateikti:

8.1. galiojančios ir projektuojamos kainos (tarifo) savikainų apskaičiavimą, kuriame būtų pateiktos faktinės praėjusių kalendorinių metų sąnaudos, ataskaitinių metų sąnaudos, projektuojamos kitų kalendorinių metų sąnaudos bei pokytis, taip pat paslaugos teikimo kiekis: praėjusių kalendorinių metų, ataskaitinių metų, prognozuojamas kitų kalendorinių metų;

8.2. aiškinamąjį raštą, pasirašytą paslaugos teikėjo vadovo, kuriame turi būti nurodyti įmonės ūkinės ir finansinės veiklos rezultatai (rodikliai) per ataskaitinius metus ir pagrįstos priežastys, kodėl siūloma nustatyti (keisti) viešųjų paslaugų kainas (tarifus). Paslaugos teikėjas pateikia vidinių ir išorinių veiksnių analizę ir išvadas apie paslaugos rinką, kainų lygį;

8.3. metinę ir tarpinę finansinę atskaitomybę;

8.4. vykdomus ir (ar) numatytus vykdyti investicijų, renovacijos, rekonstrukcijų projektus, jų tikslus, įgyvendinimo rezultatus;

8.5. turimus finansinius įsipareigojimus (debitorinius ir kreditorinius);

8.6. būdus, kaip apie numatomą nustatyti (keisti) kainą (tarifą) bus informuojama visuomenė.

9. Viešosios paslaugos teikėjo vadovas, gavęs paslaugos teikėjo valdymo organo pritarimą pasirašytą prašymą dėl kainų (tarifų) nustatymo (keitimo) pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki teikiamų kainų (tarifų) taikymo pradžios.

10. Keičiant (papildant) prašymo turinį, kitus duomenis, prašymo nagrinėjimo pradžia laikoma paskutinės papildomos medžiagos įregistravimo Savivaldybėje data.

11. Prašymą dėl kainų (tarifų) nustatymo nagrinėja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paslaugų kainų (tarifų) analizei sudaryta darbo grupė (toliau - Darbo grupė), kuri per tris savaites nuo prašymo gavimo dienos parengia išvadas dėl teikiamų kainų (tarifų) pagrįstumo. Darbo grupės reikalavimu paslaugos teikėjas privalo pateikti papildomus aiškinimus dėl veiksnių, kurie turėjo įtakos paslaugų kainoms (tarifams), taip pat buhalterinius duomenis, pagrindžiančius kainų (tarifų) projektus ir jų skaičiavimus, ir kitus papildomus duomenis.

12. Darbo grupė išvadas dėl teikiamų kainų (tarifų) pagrįstumo pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui.

13. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sprendimo projektą dėl kainų (tarifų) nustatymo rengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka Savivaldybės tarybai teikia tvirtinti Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius.

 

III. DOKUMENTŲ DĖL KITŲ PASLAUGŲ KAINŲ (TARIFŲ) NUSTATYMO PATEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

14. Prašymą dėl kitų paslaugų kainų (tarifų), kurias pagal kompetenciją tvirtina Savivaldybės taryba, peržiūrėjimo ir nustatymo Savivaldybės administracijos direktoriui teikia paslaugos teikėjo vadovas.

15. Su prašymu dėl kainų (tarifų) peržiūrėjimo ir nustatymo paslaugos teikėjas turi pateikti dokumentus, nurodytus šio Aprašo 8 punkte.

16. Paslaugos teikėjo pateiktus dokumentus nagrinėja ir Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl kainų (tarifų) nustatymo rengia bei Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius. Tam tikrais atvejais paslaugų kainų (tarifų) analizei gali būti sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirta Darbo grupė, kaip numatyta šio Aprašo 11 punkte.

 

IV. KAINŲ (TARIFŲ) NUSTATYMAS IR TAIKYMO KONTROLĖ

 

Nustatant paslaugų kainas (tarifus) laikomasi nuostatos, kad nustatytos kainos (tarifai) turi padengti ekonomiškai pagrįstas sąnaudas ir užtikrinti pelną, lemiantį plėtrą bei infrastruktūros gerinimą, ir atsižvelgiama į rinkoje susiklosčiusią paslaugų paklausą ir pasiūlą, jų kokybę, socialinę reikšmę, konkurenciją, infliaciją bei kitus veiksnius. Kainos (tarifai) gali būti diferencijuojamos atsižvelgiant į savikainos, kainų ir tarifų formavimo ypatumus, kitus veiksnius.

18. Kainos (tarifai) nustatomos taikant ne didesnį kaip 7 proc. teikiamų paslaugų pelningumą.

19. Paslaugų teikėjų vadovai tiesiogiai atsako už teisingą kainų (tarifų) apskaičiavimą ir taikymą.

20. Nustatytų kainų (tarifų) taikymą kontroliuoja Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija (toliau – Komisija), Savivaldybė, ir kitos institucijos teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Jei su viešųjų paslaugų teikėjais Savivaldybė sudaro viešųjų paslaugų, kurių kainas (tarifus) nustato Savivaldybė, teikimo sutartis, sutarčių projektai turi būti derinami su Savivaldybės administracijos Finansų, Teisės ir Ekonomikos skyriais.

 

V. SKIRTINGŲ PASLAUGŲ RŪŠIŲ KAINŲ (TARIFŲ) DERINIMO IR NUSTATYMO YPATUMAI

 

22. Vadovaudamasi Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymu, Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainų nustatymo metodika, geriamojo vandens tiekimo, nuotekų tvarkymo paslaugų kainas derina Komisija. Geriamojo vandens tiekimo bei nuotekų tvarkymo paslaugų teikėjas, pateikdamas Komisijai prašymą dėl naujų kainų derinimo, informuoja Savivaldybės administracijos direktorių apie peržiūrimas kainas ir suderina veiklos bei plėtros planą su Savivaldybe.

23. Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų tiekėjai su Komisija suderintas kainas teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai pridėdami paslaugos tiekėjo prašymą ir Komisijos nutarimą dėl kainų derinimo.

24. Šilumos tiekėjas, kuris realizuoja ne mažiau kaip 10 GWh šilumos per metus, vadovaudamasis šilumos kainų nustatymo metodikomis, parengia ir teikia Komisijai bei Savivaldybei šilumos bazinės kainos projektą. Savivaldybė ne vėliau kaip per 30 dienų teikia Komisijai bazinės kainos suderinimo dokumentus ir (ar) pagrįstas pastabas. Komisija, išnagrinėjusi Savivaldybės pastabas, nustato šilumos bazinę kainą.

25. Savivaldybės taryba, vadovaudamosi Komisijos nustatytomis šilumos bazinėmis kainomis ir Šilumos kainų nustatymo metodika, nustato šilumos kainų dedamąsias kiekvienam šilumos tiekėjui, realizuojančiam ne mažiau kaip 10 GWh šilumos per metus. Pirmaisiais šilumos bazinių kainų galiojimo metais Savivaldybės taryba ne vėliau kaip per 30 dienų nustato šilumos kainų dedamąsias, atsižvelgdama į Komisijos nustatytas šilumos bazines kainas.

26. Šilumos tiekėjai, kurie realizuoja ne mažiau kaip 10 GWh šilumos per metus, bazinės kainos galiojimo laikotarpiu kasmet Komisijai bei Savivaldybei teikia perskaičiuotų šilumos kainų dedamųjų projektus ir jų pagrindimą. Savivaldybės taryba per 30 dienų nustato šilumos kainų dedamąsias.

27. Savivaldybės tarybos nustatytos šilumos kainos dedamosios galioja ne ilgiau kaip 12 mėnesių nuo jų įsigaliojimo dienos.

28. Karšto vandens tiekėjas, vadovaudamasis Komisijos patvirtinta Karšto vandens kainų nustatymo metodika, parengia ir teikia Komisijai bei Savivaldybei karšto vandens kainos dedamųjų projektą. Jei karšto vandens tiekėjas yra ir šilumos tiekėjas, realizuojantis ne mažiau kaip 10 GWh šilumos per metus, arba tiekia karštą vandenį šio šilumos tiekėjo teritorijoje, Savivaldybė ne vėliau kaip per 30 dienų teikia Komisijai karšto vandens kainos dedamųjų suderinimo dokumentus ir (ar) pagrįstas pastabas. Komisija, išnagrinėjusi Savivaldybės pastabas arba per 30 dienų jų negavusi, ne vėliau kaip per 15 dienų nustato karšto vandens kainos dedamąsias. Kitų karšto vandens tiekėjų karšto vandens kainų dedamąsias nustato savivaldybių tarybos.

29. Keleivių vežimo reguliariaisiais reisais vietinio susisiekimo maršrutais konkrečius tarifų dydžius nustato Savivaldybės taryba. Šie tarifų dydžiai peržiūrimi ne rečiau kaip kartą per metus šiame Apraše nustatyta tvarka.

30. Kitų paslaugų, kurias teikia Savivaldybės kontroliuojamos bendrovės, kainas (tarifus) tvirtina paslaugos teikėjo valdymo organas, jei teisės aktai nenustato kitaip.

31. Kitų paslaugų, kurias teikia Savivaldybės kontroliuojamos viešosios įstaigos, savivaldybės įmonė, kainas (tarifus) tvirtina Savivaldybės taryba, jei teisės aktai nenustato kitaip.

 

VI. KITOS NUOSTATOS

 

32. Šis aprašas keičiamas, pripažįstamas netekusiu galios ar stabdomas jo galiojimas Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimu.

 

 

_________________________________