herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2008 M. RUGSĖJO 25 D. SPRENDIMO NR. T-295 „DĖL ŠIAULIŲ MIESTO STRATEGINIO PLANAVIMO TVARKOS APRAŠO PAKEITIMO IR PAPILDYMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. rugpjūčio 30 d. Nr. T-212

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia pakeisti Šiaulių miesto savivaldybės veiklos strateginio planavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2008 m. rugsėjo 25 d. sprendimu Nr. T- 295 „Dėl Šiaulių miesto strateginio planavimo tvarkos aprašo pakeitimo ir papildymo“ ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Justinas Sartauskas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2008 m. rugsėjo 25 d. sprendimu Nr. T-295

(2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimo Nr. T-212

redakcija)

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS VEIKLOS STRATEGINIO PLANAVIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių miesto savivaldybės veiklos strateginio planavimo tvarkos aprašas (toliau − Aprašas) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės (toliau − Savivaldybė) strateginio planavimo dokumentų rengimą, svarstymą, vykdymo stebėseną ir koregavimą.

2. Apraše vartojamos pagrindinės sąvokos:

2.1. strateginis planavimas − procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip efektyviausiai panaudoti turimus ir planuojamus gauti finansinius, materialinius ir darbo išteklius institucijos misijai vykdyti, numatytiems tikslams pasiekti, taip pat veiklos stebėseną ir atsiskaitymas už rezultatus;

2.2. Šiaulių miesto strateginis plėtros planas (toliau − SSPP) − ilgalaikis strateginio planavimo dokumentas, kuriame išdėstyta Šiaulių miesto vizija, ilgalaikiai prioritetai, tikslai, uždaviniai ir veiksmai strategijai įgyvendinti;

2.3. Šiaulių miesto savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau − SVP) − Savivaldybės veiklos trumpos trukmės planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ŠSPP, kitus planavimo dokumentus, patvirtintus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos (toliau − Savivaldybės taryba), ir aplinkos analizę, suformuluota Savivaldybės misija, strateginiai tikslai, aprašomos Savivaldybės vykdomos programos ir nurodomos lėšos joms įgyvendinti;

2.4. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių (toliau − struktūrinis padalinys, -iai), ir savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos planai (toliau − VP) − dokumentai, kuriuose, atsižvelgiant į ŠSPP, Savivaldybės veiklos prioritetus ir kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus ir aplinkos analizę, suformuluotos struktūrinių padalinių ir biudžetinių įstaigų misijos, strateginiai tikslai, aprašomos vykdomos programos ir nurodomos lėšos joms įgyvendinti.

2.5. Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų įstaigų, akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir savivaldybės įmonių (toliau − įmonių) veiklos planai (ĮVP) − dokumentai, kuriuose pateikiama įmonės misija, veiklos analizė, strateginiai tikslai, uždaviniai, priemonės, veiklos vertinimo kriterijai ir finansiniai rodikliai;

2.6. veiklos planas − Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas priemonių sąrašas programai įgyvendinti pagal patvirtintus savivaldybės biudžeto asignavimus;

2.7. Savivaldybės veiklos prioritetai − Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas dokumentas, kuriame išdėstyti Savivaldybės veiklos prioritetai, veiklos kryptys ir siekiami rezultatai Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiui;

2.8. Strateginės plėtros taryba − Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta taryba iš Savivaldybės tarybos narių (Savivaldybės tarybos kadencijos laikotarpiu), Savivaldybės socialinių- ekonominių partnerių ir Savivaldybės administracijos atstovų;

2.9. Programų rengimo ir įgyvendinimo priežiūros grupė (PRĮPG) − Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, kuriai vadovauja Savivaldybės administracijos direktorius ir kurią sudaro Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti struktūrinių padalinių vadovai. Ji sudaroma Šiaulių miesto savivaldybės strateginio veiklos plano rengimui organizuoti ir koordinuoti bei iškilusioms problemoms analizuoti;

2.10. strateginis tikslas − planavimo dokumente nurodyta siekiamybė, rodanti planuojamą pasiekti rezultatą;

2.11. programa − strateginiam tikslui įgyvendinti skirta SVP dalis, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai ir asignavimai;

2.12. priemonė − užsibrėžto uždavinio įgyvendinimas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai;

2.13. maksimalių asignavimų prognozė − Savivaldybės administracijos Finansų skyriaus (toliau − Finansų skyrius) parengti maksimalūs planuojami asignavimai programoms atitinkamais metais vykdyti;

2.14. vertinimo kriterijus − rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ir priemonės įgyvendinimą;

2.15. investicijų projektas − priemonė, įforminta atskiru dokumentu, kuriame finansiškai (ekonomiškai), techniškai ir socialiai pagrindžiami investavimo tikslai ir kiti efektyvumo rodikliai, nurodomos projektui įgyvendinti reikalingos lėšos ir finansavimo šaltiniai bei terminai.

 

II. PLANAVIMO SISTEMA

 

3. Šiaulių miesto savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro strateginio planavimo dokumentai (toliau − planavimo dokumentai) ir institucijos, atsakingos už planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už pasiektus rezultatus.

4. Savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro:

4.1. ŠSPP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

4.2. Šiaulių miesto savivaldybės veiklos prioritetai, kuriuos tvirtina Savivaldybės taryba;

4.3. SVP, kurį tvirtina Savivaldybės taryba;

4.4. kiti planavimo dokumentai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra įgaliota tvirtinti Savivaldybės taryba;

4.5. Savivaldybės administracijos veiklos planas, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius;

4.6. savivaldybės biudžetinių įstaigų veiklos planai, kuriuos, suderinę su jų veiklą kuruojančio struktūrinio padalinio vadovu, tvirtina įstaigų vadovai;

4.7. ĮVP, kurių rengimo ir tvirtinimo tvarką nustato Savivaldybės taryba.

5. Planavimo dokumentai yra tarpusavyje susiję − ilgalaikių planavimo dokumentų nuostatos pereina į trumpesnės trukmės planavimo dokumentus. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.

 

III. ŠSPP RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMAS, STEBĖSENĄ IR ATSISKAITYMAS UŽ PASIEKTUS REZULTATUS

 

6. ŠSPP yra Savivaldybės, socialinių partnerių ir politinių partijų susitarimas dėl miesto ilgalaikės vizijos, ilgalaikių prioritetų, jų įgyvendinimo krypčių ir siekiamos pažangos rodiklių. Kiti Savivaldybėje rengiami planavimo dokumentai turi būti suderinti su ŠSPP nuostatomis. ŠSPP rengimą, viešą svarstymą, įgyvendinimo stebėseną ir ataskaitų rengimą organizuoja Savivaldybės administracija.

7. ŠSPP uždaviniai ir priemonės, esant poreikiui, gali būti peržiūrimi ir keičiami vieną kartą per kalendorinius metus. Pasiūlymai dėl ŠSPP teikiami raštu Savivaldybės administracijos direktoriui. Pakeitimai ar papildymai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

IV. SVP RENGIMAS, SVARSTYMAS IR TVIRTINIMAS

 

8. SVP rengiamas kasmet kovo-lapkričio mėnesiais, numatant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams.

9. Savivaldybės taryba kadencijos laikotarpiui tvirtina Savivaldybės veiklos prioritetus, kurie yra rengiami vadovaujantis ŠSPP, kitais Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais ir Savivaldybės tarybos veiklos programa. Savivaldybės veiklos prioritetų projektą rengia Savivaldybės administracija. Savivaldybės veiklos prioritetai yra keičiami pasikeitus Savivaldybės tarybai.

10. Išrinkta Savivaldybės taryba kadencijos laikotarpiui tvirtina Savivaldybės veiklos prioritetus, kurių projektas yra rengiamas remiantis ŠSPP, kitais Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais ir Savivaldybės tarybos veiklos programa.

11. SVP rengiamas atsižvelgiant į ŠSPP, Savivaldybės veiklos prioritetus, kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus.

12. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos struktūriniai (toliau − struktūriniai padaliniai), kiti padaliniai, Savivaldybės biudžetinės įstaigos rengdami veiklos planus turi naudoti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintas rekomendacijas ir formas.

13. Šiaulių miesto savivaldybės kontroliuojamos viešosios įstaigos, akcinės, uždarosios akcinės bendrovės bei savivaldybės įmonės ĮVP projektus rengia pagal atskiru savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintas rekomendacijas.

14. Investicinių projektų, kurie yra SVP programų dalis, planavimo ir rengimo tvarką nustato savivaldybės administracijos direktorius.

15. Savivaldybės kontroliuojamos viešosios įstaigos, akcinės, uždarosios akcinės bendrovės, savivaldybės įmonės, biudžetinės įstaigos, atsižvelgdamos į ŠSPP, savivaldybės veiklos prioritetus bei kitus Savivaldybės tarybos patvirtintus planavimo dokumentus, parengia VP projektus ir pateikia jų veiklą kuruojantiems skyriams.

16. Į skyrių programų projektus integruojami kuruojamų biudžetinių įstaigų VP projektai, taip pat savivaldybės kontroliuojamų viešųjų įstaigų, akcinių, uždarųjų akcinių bendrovių bei savivaldybės įmonių ĮVP dalys, kurioms įgyvendinti reikalingos lėšos iš savivaldybės biudžeto ar kitų nuo savivaldybės priklausančių finansavimo šaltinių.

17. Už SVP parengimą ir įgyvendinimą atsakingas Savivaldybės administracijos direktorius.

18. Šiaulių miesto SVP rengimą organizuoja ir projektą rengia Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius (toliau − Ekonomikos skyrius).

19. Už SVP programų rengimą ir įgyvendinimą atsakingi struktūrinių padalinių vedėjai.

20. Struktūrinių padalinių vedėjai ir įstaigų vadovai skiria specialistus, atsakingus už SVP rengimą bei ataskaitų apie veiklos planų įvykdymą rengimą ir pateikimą Ekonomikos skyriui bendriesiems dokumentams rengti.

21. Finansų skyrius, įvertindamas ateinančių trejų metų savivaldybės biudžeto galimybes, rengia ir teikia struktūriniams padaliniams maksimalių biudžeto asignavimų prognozę jų programoms vykdyti. Kitos, ne savivaldybės biudžeto lėšos, numatomos Šiaulių miesto savivaldybės investicijų programoje.

22. struktūriniai padaliniai, rengdami SVP programas, turi:

22.1. naudoti Ekonomikos skyriaus parengtas ir Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintas formas (SVP formas, investicijų projektų aprašymo formas ir kt.);

22.2. rengti investicijų projektus ir derinti juos su Ekonomikos skyriumi.

23. Struktūriniai padaliniai, atsižvelgę į kuruojamų įstaigų pateiktus VP projektus, bendradarbiaudami su Ekonomikos skyriumi, rengia skyrių SVP programų projektus. Lėšos programoms vykdyti neturi viršyti Finansų skyriaus pateiktų maksimalių prognozių, aprašytų 22 punkte.

24. Ekonomikos skyrius rengia SVP projektą.

25. SVP projektas teikiamas svarstyti PRĮPG, kuri išnagrinėja SVP projektą ir, reikalui esant, teikia pasiūlymus jį koreguoti ar pildyti.

26. SVP projektas svarstomas ir tvirtinamas SPT posėdyje.

27. SVP tvirtinamas Savivaldybės tarybos sprendimu. Savivaldybės tarybos komitetams ir Savivaldybės tarybai svarstyti programas pristato programų rengėjai.

28. Savivaldybės tarybos patvirtintas SVP yra programinio savivaldybės biudžeto sudarymo pagrindas.

29. Patvirtinus ar pakeitus einamųjų metų savivaldybės biudžetą, vykdytojai rengia ir tikslina veiklos planus.

 

V. SVP ĮGYVENDINIMO STEBĖSENĄ

 

30. Savivaldybės tarybai patvirtinus SVP ir savivaldybės biudžetą, pradedamas SVP įgyvendinimas.

31. Savivaldybės administracija SVP pagrindu rengia metinį veiklos planą, kuriame detalizuoja SVP jai priskirtas vykdyti priemones. Savivaldybės administracijos veiklos metinį planą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

32. Programų vykdytojai biudžetinių metų pabaigoje teikia Ekonomikos skyriui struktūrinių padalinių ir įstaigų vykdomų priemonių ataskaitas.

33. Ekonomikos skyrius, išanalizavęs struktūrinių padalinių pateiktas SVP programų vykdymo ataskaitas, rengia suvestinę informaciją apie SVP programų vykdymą ir teikia ją susipažinti Savivaldybės administracijos direktoriui, paskui Strateginės plėtros tarybai.

34. Strateginės plėtros taryba svarsto Ekonomikos skyriaus pateiktą suvestinę informaciją apie programų vykdymą ir teikia išvadas dėl tolesnio SVP programų vykdymo.

35. Ekonomikos skyrius suvestinę informaciją apie SVP programų vykdymą ir Strateginės plėtros tarybos išvadas dėl jų vykdymo teikia Savivaldybės administracijos direktoriui ir programų vykdytojams.

36. SVP programų vykdytojai, įgyvendindami einamųjų metų ir rengdami ateinančių metų SVP programų projektus, privalo atsižvelgti į Strateginės plėtros tarybos išvadas.

37. SVP įgyvendinimo galutinės ataskaitos duomenys integruojami į metinės Savivaldybės administracijos direktoriaus ataskaitos projektą.

 

VI. STRATEGINIO VEIKLOS PLANO KOREGAVIMAS

 

38. Pasiūlymus dėl SVP koregavimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos ir struktūrinių padalinių vadovai, kiti suinteresuoti juridiniai ir fiziniai asmenys.

39. Pasiūlymai dėl SVP koregavimo teikiami raštu Ekonomikos skyriui. SVP koregavimą organizuoja Ekonomikos skyrius.

40. SVP nuostatų pakeitimai tvirtinami Savivaldybės tarybos sprendimu.

41. Savivaldybės administracijos direktorius, pritarus Strateginės plėtros tarybai, įsakymu tvirtina SVP programų pakeitimus šiais atvejais:

41.1. kai yra įgyvendinamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 6 straipsnis;

41.2. kai yra keičiamos programų priemonės nekeičiant maksimalaus programos finansavimo dydžio ir programos uždavinių ar tikslų;

41.3. kai didinamas programos finansavimo dydis gavus tikslinės paskirties lėšų iš kitų finansavimo šaltinių.

____________________________