ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ AUKŠTABALIO PRADINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 29 d. Nr. T-78
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.96, 2.99, 2.101 ir 2.103 straipsniais, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 44 straipsnio 1 ir 6 dalimis, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 79-3869), Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Baigti Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos reorganizavimą 2012 m. rugpjūčio 31 d. ir prijungti ją prie Šiaulių „Rasos“ progimnazijos.
4. Įgalioti Šiaulių „Rasos“ progimnazijos direktorių pasirašyti 3 punktu patvirtintus nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
5. Pripažinti netekusiais galios:
5.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-221 „Dėl Šiaulių Dainų, Gegužių, Gytarių, Jovaro, „Juventos“, Ragainės, „Rasos“, Rėkyvos, „Romuvos“, Salduvės, „Sandoros“ pagrindinių mokyklų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 12.7 punktą;
6. Nustatyti, kad šio sprendimo 5 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 3 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-78
ŠIAULIŲ AUKŠTABALIO PRADINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO SĄLYGOS
I. REORGANIZUOJAMAS JURIDINIS ASMUO
5. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.
II. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANTIS JURIDINIS ASMUO
11. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.
III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS, REORGANIZAVIMO BŪDAS. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ BAIGIANTYS IR VEIKLĄ TĘSIANTYS JURIDINIAI ASMENYS
13. Tikslas – sudaryti visiems mokiniams vienodas kokybiško ugdymo(si) sąlygas maksimaliai išnaudojant ugdymo plano galimybes; stambinti mokyklas siekiant optimalaus mokinių skaičiaus, kuris garantuotų mokytojų darbo vietų stabilumą; tikslingiau paskirstyti ir naudoti mokinio krepšelio lėšas įgyvendinant ugdymo programas, savivaldybės biudžeto lėšas – modernizuojant ir turtinant ugdymo aplinką.
14. Reorganizavimo būdas – Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos prijungimas prie Šiaulių „Rasos“ progimnazijos.
15. Šiaulių Aukštabalio pradinė mokykla po reorganizavimo baigia veiklą kaip juridinis asmuo nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro, bet ne vėliau kaip 2012 m. rugpjūčio 31d.
IV. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS
17. Reorganizavimas grindžiamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsniu, 2.101 straipsniu, Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 25-593; 2011, Nr. 38-1804) 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 79-3869), Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2005 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T-210 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkymo“ 16.1.1 punktu.
V. REORGANIZUOJAMO JURIDINIO ASMENS TAPIMAS JURIDINIU ASMENIU, TĘSIANČIU VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO, IR REORGANIZUOTO JURIDINIO ASMENS TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMO TVARKA
18. Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos ir Šiaulių „Rasos“ progimnazijos savininkas yra Šiaulių miesto savivaldybė.
19. Reorganizuojama Šiaulių Aukštabalio pradinė mokykla prijungiant ją prie Šiaulių „Rasos“ progimnazijos.
20. Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos reorganizavimas baigiamas 2012 m. rugpjūčio 31 d. Nuo šios datos Šiaulių „Rasos“ progimnazijai pereina visos reorganizuotos Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos teisės ir pareigos (pagal civilines, darbo sutartis, sutartis su mokyklos mokiniais ar jų tėvais).
21. Asmenų, su kuriais darbo sutartys sudarytos Aukštabalio pradinėje mokykloje, darbo teisiniai santykiai tęsiasi toliau. Darbo sutartys dėl darbovietės struktūrinių pasikeitimų ar kitų Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytų priežasčių gali būti nutraukiamos tik šiame Kodekse numatytais pagrindais.
VI. JURIDINIO ASMENS VALDYMO IR KITIEMS ORGANAMS, ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJAMS SUTEIKIAMOS PAPILDOMOS TEISĖS
23. Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos vadovas įgaliojamas ir įpareigojamas pateikti Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos reorganizavimo sąlygas Juridinių asmenų registrui kitą dieną po viešo jų paskelbimo, o visus būtinus dokumentus Juridinių asmenų registrui iki Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos reorganizavimo pabaigos.
24. Po Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos reorganizavimo pabaigos Juridinių asmenų registrui visus dokumentus pateikia Šiaulių „Rasos“ progimnazijos vadovas.
25. Reorganizavimo sąlygas įgyvendina ir reorganizavimo procedūras atlieka Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta reorganizavimo komisija.
26. Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos vadovas ir Šiaulių „Rasos“ progimnazijos vadovas įpareigojami iki 2012 m. vasario 10 d. informuoti visus kreditorius raštu apie įstaigų reorganizavimą ir reorganizavimo sąlygų sudarymą.
27. Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos vadovas teisės aktų nustatyta tvarka įspėja įstaigos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, apie galimą darbuotojų perkėlimą ar darbo sutarties nutraukimą.
VII. JURIDINIO ASMENS TURTO ĮVERTINIMAS IR INVENTORIZAVIMAS, APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA
29. Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos turtas turi būti inventorizuotas 2012 m. liepos 1 d. Turtas įvertinamas balansine verte. Šiaulių miesto savivaldybei Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos turtas turi būti perduotas 2012 m. rugpjūčio 31d.
30. Iki 2012 m. rugpjūčio 1 d. turi būti sudarytas Šiaulių Aukštabalio pradinės mokyklos turto ir prievolių sąrašas. Turtas 2012 m. rugpjūčio 31d. perdavimo aktu turi būti perduotas Šiaulių „Rasos“ progimnazijai.
31. Valstybinės mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo fondo valdybos ir kitų kreditorių įpareigojimai perduodami Šiaulių „Rasos“ progimnazijai.
VIII. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANČIO JURIDINIO ASMENS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
33. Šiaulių „Rasos“ progimnazijos veiklos uždaviniai:
34. Vykdydama pavestus uždavinius, Šiaulių „Rasos“ progimnazija:
34.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
34.3. vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, priešmokyklinio ugdymo programas;
34.5. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
34.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą patriotizmą puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
34.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
34.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
34.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
34.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-78
ŠIAULIŲ „RASOS" PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių „Rasos“ progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių „Rasos“ progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Šiaulių „Rasos“ progimnazija, trumpasis pavadinimas – „Rasos“ progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190532096.
3. Progimnazijos istorija: 1968 m. įsteigta Šiaulių 11-oji vidurinė mokykla. 1994 m. mokyklai suteiktas Aukštabalio vardas. 2010 m. mokykla pertvarkyta į pagrindinę mokyklą ir pavadinta Šiaulių „Rasos“ pagrindine mokykla. 2011 m. mokyklai suteiktas progimnazijos statusas.
6. Progimnazijos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.
8. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
12. Progimnazijos pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija (kodas 31291100). Kita progimnazijos paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis.
15. Progimnazija vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, priešmokyklinio ugdymo programas.
16. Progimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų pažymėjimus; pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.
17. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
19. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:
19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
21. Progimnazijos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.
22. Progimnazijos veiklos uždaviniai:
23. Vykdydama pavestus uždavinius, progimnazija:
23.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
23.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
23.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;
23.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
23.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
23.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
III. PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
25. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
25.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;
IV. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
27. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:
27.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą kuriam yra pritarusios progimnazijos taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
28. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.
29. Progimnazijos direktorius atlieka tokias funkcijas:
29.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
29.2. nustato progimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, progimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
29.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
29.4. priima mokinius Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
29.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;
29.8. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
29.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
29.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, struktūrinių padalinių vadovams;
30. Progimnazijos direktorius atsako už tai, kad progimnazijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą informacijos apie progimnazijos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą progimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
31. Progimnazijoje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaroma mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba.
32. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja diagnozuojant mokinių pasiekimus. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su progimnazijos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėms, teikia siūlymų metodinei tarybai dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
33. Metodinės tarybos nariai yra visų mokomųjų dalykų atstovai. Metodinė taryba bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis tarybomis. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje, bendradarbiavimą tarp metodinių grupių, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikia siūlymus metodinėms grupėms dėl veiklos tobulinimo, progimnazijos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja vienas iš direktoriaus pavaduotojų ugdymui. Metodinės tarybos sudėtį tvirtina progimnazijos direktorius.
V. PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA
35. Progimnazijos taryba yra aukščiausioji progimnazijos savivaldos institucija. Progimnazijos taryba telkia progimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam progimnazijos valdymui, padeda spręsti progimnazijai aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.
36. Progimnazijos taryba sudaroma iš progimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Progimnazijos tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius.
37. Į progimnazijos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 7-8 klasių mokinius – mokinių seimas, 1-3 vietos bendruomenės atstovus – progimnazijos direktorius.
38. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Progimnazijos direktorius progimnazijos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
39. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu progimnazijos tarybos posėdyje.
40. Progimnazijos taryba atlieka tokias funkcijas:
40.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, metiniam progimnazijos veiklos planui, Nuostatams, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;
40.3. teikia siūlymų progimnazijos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
40.5. išklauso progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;
40.6. teikia siūlymus progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
40.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui;
40.8. teikia siūlymų dėl progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
42. Progimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito progimnazijos bendruomenei.
43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybei užtikrinti klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, skyrių ir kitų padalinių, susijusių su ugdymu, vedėjai, visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
45. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
46. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.
47. Progimnazijoje nuolat veikia progimnazijos mokinių savivaldos institucija – mokinių seimas. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius. Mokinių savivaldos institucijos nariai yra 7-8 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja jos narių konferencijoje išrinktas pirmininkas. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į progimnazijos tarybą.
48. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus progimnazijos tarybai ir direktoriui.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
50. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
53. Progimnazija patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
54. Progimnazijos lėšos:
54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
56. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Progimnazijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie progimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, progimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas progimnazijos vykdomas veiklas.
61. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.
62. Nuostatai keičiami ir papildomi progimnazijos savininko, progimnazijos direktoriaus ar progimnazijos tarybos iniciatyva.