herbas

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ DAINŲ PRADINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO

PATVIRTINIMO

 

2012 m. kovo 29 d. Nr. T-76

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.96, 2.99, 2.101 ir 2.103 straipsniais, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) 44 straipsnio 1 ir 6 dalimis, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 79-3869), Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Baigti Šiaulių Dainų pradinės mokyklos reorganizavimą 2012 m. rugpjūčio 31 d. ir prijungti ją prie Šiaulių Dainų progimnazijos.

2. Patvirtinti Šiaulių Dainų pradinės mokyklos reorganizavimo sąlygas (pridedama).

3. Patvirtinti Šiaulių Dainų progimnazijos nuostatus (pridedama).

4. Įgalioti Šiaulių Dainų progimnazijos direktorių pasirašyti 3 punktu patvirtintus nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.

5. Pripažinti netekusiais galios:

5.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimo Nr. T-221 „Dėl Šiaulių Dainų, Gegužių, Gytarių, Jovaro, „Juventos“, Ragainės, „Rasos“, Rėkyvos, „Romuvos, Salduvės, „Sandoros“ pagrindinių mokyklų pavadinimų pakeitimo ir nuostatų patvirtinimo“ 12.1 punktą;

5.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2010 m. lapkričio 25 d. sprendimo Nr. T-347 „Dėl Šiaulių pradinių mokyklų nuostatų patvirtinimo“ 1.3 punktą.

6. Nustatyti, kad šio sprendimo 5 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 3 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                       Justinas Sartauskas


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-76

 

ŠIAULIŲ DAINŲ PRADINĖS MOKYKLOS REORGANIZAVIMO SĄLYGOS

 

I. REORGANIZUOJAMAS JURIDINIS ASMUO

 

1. Pavadinimas – Šiaulių Dainų pradinė mokykla.

2. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

3. Buveinė: Dainų g. 35, LT-78262 Šiauliai.

4. Kodas – 191818855.

5. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

6. Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį – valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filialas.

 

II. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANTIS JURIDINIS ASMUO

 

7. Pavadinimas – Šiaulių Dainų progimnazija.

8. Teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

9. Buveinė: Dainų g. 45, LT-78260 Šiauliai.

10. Kodas – 190532477.

11. Mokyklos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė. Mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

12. Registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie juridinį asmenį – valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filialas.

 

III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS, REORGANIZAVIMO BŪDAS. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ BAIGIANTYS IR VEIKLĄ TĘSIANTYS JURIDINIAI ASMENYS

 

13. Tikslas – sudaryti visiems mokiniams vienodas kokybiško ugdymo(si) sąlygas maksimaliai išnaudojant ugdymo plano galimybes; stambinti mokyklas siekiant optimalaus mokinių skaičiaus, kuris garantuotų mokytojų darbo vietų stabilumą; tikslingiau paskirstyti ir naudoti mokinio krepšelio lėšas įgyvendinant ugdymo programas, savivaldybės biudžeto lėšas – modernizuojant ir turtinant ugdymo aplinką.

14. Reorganizavimo būdas – Šiaulių Dainų pradinės mokyklos prijungimas prie Šiaulių Dainų progimnazijos.

15. Šiaulių Dainų pradinė mokykla po reorganizavimo baigia veiklą kaip juridinis asmuo nuo jo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro, bet ne vėliau kaip 2012 m. rugpjūčio 31 d.

16. Po reorganizavimo Šiaulių Dainų progimnazija tęsia veiklą ir jai pereina visos reorganizuotos Šiaulių Dainų pradinės mokyklos teisės ir pareigos.

 

IV. REORGANIZAVIMO PAGRINDIMAS

 

17. Reorganizavimas grindžiamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74– 2262) 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsniu, 2.101 straipsniu, Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64–2569) 130 straipsniu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55–1049; 2008, Nr. 113–4290) 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 25–593; 2011, Nr. 38–1804) 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104–2322) 4 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 79–3869), Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2005 m. birželio 23 d. sprendimo Nr. T–210 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkymo“ 16.1.1 punktu.

 

V. REORGANIZUOJAMO JURIDINIO ASMENS TAPIMAS JURIDINIU ASMENIU, TĘSIANČIU VEIKLĄ PO REORGANIZAVIMO, IR REORGANIZUOTO JURIDINIO ASMENS TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMO TVARKA

 

18. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos ir Šiaulių Dainų progimnazijos savininkas yra Šiaulių miesto savivaldybė.

19. Reorganizuojama Šiaulių Dainų pradinė mokykla prijungiant ją prie Šiaulių Dainų progimnazijos.

20. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos reorganizavimas baigiamas 2012 m. rugpjūčio 31 d. Nuo šios datos Šiaulių Dainų progimnazijai pereina visos reorganizuotos Šiaulių Dainų pradinės mokyklos teisės ir pareigos (pagal civilines, darbo sutartis, sutartis su mokyklos mokiniais ar jų tėvais).

21. Asmenų, su kuriais darbo sutartys sudarytos Šiaulių Dainų pradinėje mokykloje, darbo teisiniai santykiai tęsiasi toliau. Darbo sutartys dėl darbovietės struktūrinių pasikeitimų ar kitų Lietuvos Respublikos darbo kodekse numatytų priežasčių gali būti nutraukiamos tik šiame Kodekse numatytais pagrindais.

22. Teisės perimamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, kitais įstatymais ir teisės aktais.

 

VI. JURIDINIO ASMENS VALDYMO IR KITIEMS ORGANAMS, ADMINISTRACIJOS DARBUOTOJAMS SUTEIKIAMOS PAPILDOMOS TEISĖS

 

23. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos vadovas įgaliojamas ir įpareigojamas pateikti Šiaulių Dainų pradinės mokyklos reorganizavimo sąlygas Juridinių asmenų registrai kitą dieną po viešo jų paskelbimo, o visus būtinus dokumentus Juridinių asmenų registrui iki Šiaulių Dainų pradinės mokyklos reorganizavimo pabaigos.

24. Po Šiaulių Dainų pradinės mokyklos reorganizavimo pabaigos Juridinių asmenų registrui visus dokumentus pateikia Šiaulių Dainų progimnazijos vadovas.

25. Reorganizavimo sąlygas įgyvendina ir reorganizavimo procedūras atlieka Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktoriaus sudalyta reorganizavimo komisija.

26. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos vadovas ir Šiaulių Dainų progimnazijos vadovas įpareigojami iki 2012 m. vasario 10 d. informuoti visus kreditorius raštu apie įstaigų reorganizavimą ir reorganizavimo sąlygų sudarymą.

27. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos vadovas teisės aktų nustatyta tvarka įspėja įstaigos darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, apie galimą darbuotojų perkėlimą ar darbo sutarties nutraukimą.

28. Šiaulių miesto savivaldybės administracijos direktorius iki 2012 m. gegužės 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka įspėja Šiaulių Dainų pradinės mokyklos vadovę Korneliją Šomkienę apie darbo sutarties sąlygų pasikeitimą ar galimą darbo sutarties nutraukimą.

 

VII. JURIDINIO ASMENS TURTO ĮVERTINIMAS IR INVENTORIZAVIMAS, APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ PERĖMIMO SAUGOTI TVARKA

 

29. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos turtas turi būti inventorizuotas 2012 m. liepos 1 d. Turtas įvertinamas balansine verte. Šiaulių miesto savivaldybei Šiaulių Dainų pradinės mokyklos turtas turi būti perduotas 2012 m. rugpjūčio 31 d.

30. Iki 2012 m. rugpjūčio 1 d. turi būti sudarytas Šiaulių Dainų pradinės mokyklos turto ir prievolių sąrašas. Turtas 2012 m. rugpjūčio 31 d. perdavimo aktu turi būti perduotas Šiaulių Dainų progimnazijai.

31. Valstybinės mokesčių inspekcijos, Socialinio draudimo fondo valdybos ir kitų kreditorių įpareigojimai perduodami Šiaulių Dainų progimnazijai.

32. Šiaulių Dainų pradinės mokyklos dokumentacija perdavimo aktu perduodama Šiaulių Dainų progimnazijai.

 

VIII. PO REORGANIZAVIMO VEIKLĄ TĘSIANČIO JURIDINIO ASMENS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

33. Šiaulių Dainų progimnazijos veiklos uždaviniai:

33.1. užtikrinti kokybišką pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programų vykdymą;

33.2. sudaryti sąlygas mokiniams nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

33.3. teikti mokiniams švietimo pagalbą;

33.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.

34. Vykdydama pavestus uždavinius, Šiaulių Dainų progimnazija:

34.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

34.2. rengia neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;

34.3. vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, priešmokyklinio ugdymo programas;

34.4. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

34.5. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

34.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

34.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

34.8. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

34.9. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

34.10. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

34.11. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

34.12. organizuoja mokinių maitinimą progimnazijoje;

34.13. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą;

34.14. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2012 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-76

 

ŠIAULIŲ DAINŲ PROGIMNAZIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šiaulių Dainų progimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių Dainų progimnazijos (toliau – progimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentų išdavimą, progimnazijos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, progimnazijos veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.

2. Progimnazijos oficialusis pavadinimas – Šiaulių Dainų progimnazija, trumpasis pavadinimas – Dainų progimnazija. Progimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas – 190532477.

3. Progimnazijos istorija: 1977 m. rugsėjo 1 d. įsteigta Šiaulių 15–oji vidurinė mokykla. 1994 m. mokyklai suteiktas Dainų vardas. 2010 m. mokykla pertvarkyta į pagrindinę mokyklą. 2011 m. mokykla pavadinta Šiaulių Dainų progimnazija.

4. Progimnazijos teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Progimnazijos priklausomybė – savivaldybės mokykla.

6. Progimnazijos savininkas – Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.

7. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Šiaulių miesto savivaldybės taryba.

8. Progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

9. Progimnazijos buveinė: Dainų g. 45, LT-78260 Šiauliai.

10. Progimnazijos grupė – bendrojo ugdymo mokykla.

11. Mokyklos tipas – progimnazija.

12. Progimnazijos pagrindinė paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija (kodas 31291100). Kita progimnazijos paskirtis – ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga darželis.

13. Mokymo kalba – lietuvių.

14. Mokymo forma – dieninė, savarankiško mokymosi, mokymo namuose, nuotolinė.

15. Progimnazija vykdo pradinio, pagrindinio ugdymo pirmosios dalies bei specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo, priešmokyklinio ugdymo programas.

16. Progimnazija išduoda mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus: pradinio ugdymo pasiekimų, pradinio išsilavinimo, mokymosi pasiekimų pažymėjimus; pažymėjimą baigusiems pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį.

17. Progimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

II. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

18. Progimnazijos veiklos sritis – švietimas.

19. Progimnazijos švietimo veiklos rūšys:

19.1. pagrindinė veiklos rūšis – pagrindinis ugdymas, kodas 85.31.10;

19.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

19.2.1. priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, kodas 85.10.20;

19.2.2. pradinis ugdymas, kodas 85.20;

19.2.3. sportinis ir rekreacinis švietimas, kodas 85.51;

19.2.4. kultūrinis švietimas, kodas 85.52;

19.2.5. kitas, niekur nepriskirtas, švietimas, kodas 85.59;

19.2.6. švietimui būdingų paslaugų veikla, kodas 85.60.

20. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

20.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas, kodas 56.29;

20.2. nuosavo arba nuomojamojo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas, kodas 68.20.

21. Progimnazijos veiklos tikslas – suteikti asmeniui dorinės, sociokultūrinės ir pilietinės brandos pagrindus, bendrąjį raštingumą, technologinio raštingumo pradmenis, ugdyti tautinį sąmoningumą, išugdyti siekimą ir gebėjimą apsispręsti, pasirinkti ir mokytis toliau.

22. Progimnazijos veiklos uždaviniai:

22.1. užtikrinti kokybišką pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo pirmosios dalies programų vykdymą;

22.2. sudaryti sąlygas mokiniams nuolat tenkinti pažinimo ir saviraiškos poreikius;

22.3. teikti mokiniams švietimo pagalbą;

22.4. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką.

23. Vykdydama pavestus uždavinius, progimnazija:

23.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir progimnazijos bendruomenės reikmes, konkrečius mokinių ugdymo(si) poreikius ir interesus, švietimo stebėsenos, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo ugdymo procese informaciją, pasiekimų tyrimų, mokyklos veiklos įsivertinimo ir išorinio vertinimo duomenis konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;

23.2. rengia neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;

23.3. sudaro mokymo sutartis ir vykdo jose sutartus įsipareigojimus;

23.4. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

23.5. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;

23.6. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo mokinių sveikatos priežiūrą, profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones teisės aktų nustatyta tvarka;

23.7. organizuoja tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, popamokinę mokinių priežiūrą, pailgintas dienos grupes, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;

23.8. sudaro sąlygas darbuotojams tobulinti savo kvalifikaciją;

23.9. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;

23.10. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;

23.11. organizuoja mokinių maitinimą progimnazijoje;

23.12. viešai skelbia informaciją apie progimnazijos veiklą;

23.13. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

24. Mokiniams išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. PROGIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

25. Progimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

25.1. parinkti ir kurti naujus mokymo ir mokymosi metodus, užtikrinančius kokybišką ugdymą(si);

25.2. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

25.3. savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos leidimu steigti filialus;

25.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;

25.5. įstatymų nustatyta tvarka jungtis į asociacijas ir dalyvauti jų veikloje;

25.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

25.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

25.8. naudotis kitomis teisės aktų suteiktomis teisėmis.

26. Progimnazija privalo užtikrinti geros kokybės švietimą, atvirumą vietos bendruomenei, sudaryti mokiniams higienos normas atitinkančias ugdymosi sąlygas.

 

IV. PROGIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

27. Progimnazijos veikla organizuojama pagal:

27.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios progimnazijos taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

27.2. direktoriaus patvirtintą metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi progimnazijos taryba;

27.3. direktoriaus patvirtintą progimnazijos ugdymo planą, kuris yra suderintas su progimnazijos taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

28. Progimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.

29. Progimnazijos direktorius atlieka tokias funkcijas:

29.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina progimnazijos vidaus struktūrą, progimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

29.2. nustato progimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, progimnazijos struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

29.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo progimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;

29.4. priima mokinius Šiaulių miesto savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

29.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;

29.6. suderinęs su progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos darbo tvarkos taisykles;

29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymu ir darbu susijusiais aspektais;

29.8. organizuoja ir koordinuoja progimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina progimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;

29.9. leidžia įsakymus, tikrina, kaip jie vykdomi;

29.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, darbo ir metodines grupes;

29.11. sudaro progimnazijos vardu sutartis progimnazijos funkcijoms atlikti;

29.12. organizuoja progimnazijos dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;

29.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja progimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

29.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

29.15. inicijuoja progimnazijos savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

29.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

29.17. atstovauja progimnazijai kitose institucijose;

29.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui, struktūrinių padalinių vadovams;

29.19. vykdo kitas teisės aktuose ir pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

30. Progimnazijos direktorius atsako už tai, kad progimnazijoje būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį progimnazijos valdymą, bendruomenės narių informavimą, informacijos apie progimnazijos veiklą skelbimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslo ir uždavinių įgyvendinimą, progimnazijos veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.

31. Progimnazijoje mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir metodinė taryba.

32. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinė grupė planuoja ugdymo turinį: aptaria mokinių mokymosi poreikius ir susitaria dėl mokomųjų dalykų, dalykų modulių, pasirenkamųjų dalykų galimos pasiūlos; atrenka, integruoja ir derina dalykų mokymo turinį; susitaria dėl ilgalaikių ir trumpalaikių mokomųjų dalykų planų rengimo principų ir tvarkos; parenka vadovėlius ir mokymo priemones, aptaria jų naudojimą; įvertina ugdymo procese mokinių sukauptą patyrimą; susitaria dėl mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Konsultuojasi tarpusavyje, taip pat su švietimo pagalbos specialistais dėl specialiųjų poreikių mokinių ugdymo bendrosiose klasėse, pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos. Dalyvauja diagnozuojant mokinių pasiekimus. Aptaria mokinių elgesio, jų lankomumo gerinimo, mokymosi krūvių optimalumo klausimus. Dalijasi gerąja patirtimi. Aptaria kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su progimnazijos veiklos tikslais. Keičiasi informacija ir bendradarbiauja su kitomis metodinėmis grupėms, teikia siūlymų metodinei tarybai dėl ugdymo turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Bendradarbiauja su kitų mokyklų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

33. Progimnazijos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą progimnazijoje, bendradarbiavimą taip metodinių grupių, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, švietimo pagalbos įstaigomis, prireikus vertina mokytojų metodinius darbus ir praktinę veiklą, nustato mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetus, teikia siūlymus metodinėms grupėms dėl veiklos tobulinimo, progimnazijos direktoriui – dėl turinio formavimo ir ugdymo organizavimo gerinimo. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.

34. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo bei pedagoginių inovacijų diegimo klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

V. PROGIMNAZIJOS SAVIVALDA

 

35. Progimnazijos taryba yra aukščiausioji progimnazijos savivaldos institucija. Progimnazijos taryba telkia progimnazijos mokinių, mokytojų, tėvų (globėjų, rūpintojų) bendruomenę, vietos bendruomenę demokratiniam progimnazijos valdymui, padeda spręsti progimnazijai aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems progimnazijos interesams.

36. Progimnazijos taryba sudaroma iš progimnazijoje nedirbančių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų, mokinių ir vietos bendruomenės atstovų. Progimnazijos tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius.

37. Į progimnazijos tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus, rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (globėjų, rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, 6–8 klasių mokinius – mokinių taryba, 1–3 vietos bendruomenės atstovus – progimnazijos direktorius.

38. Progimnazijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Progimnazijos direktorius progimnazijos tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.

39. Progimnazijos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu progimnazijos tarybos posėdyje.

40. Progimnazijos taryba atlieka tokias funkcijas:

40.1. teikia siūlymus dėl progimnazijos strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

40.2. pritaria progimnazijos strateginiam planui, metiniam progimnazijos veiklos planui, Nuostatams, progimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, kitiems progimnazijos veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems progimnazijos direktoriaus;

40.3. teikia siūlymų progimnazijos direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ar papildymo, progimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;

40.4. kolegialiai svarsto progimnazijos lėšų naudojimo klausimus;

40.5. išklauso progimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų progimnazijos direktoriui dėl progimnazijos veiklos tobulinimo;

40.6. teikia siūlymus progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl progimnazijos materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

40.7. svarsto mokytojų, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar progimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus progimnazijos direktoriui;

40.8. teikia siūlymų dėl progimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant progimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

40.9. svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus.

41. Progimnazijos tarybos nutarimai yra teisėti, jei jie neprieštarauja teisės aktams.

42. Progimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito progimnazijos bendruomenei.

43. Mokytojų taryba – nuolat veikianti progimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybei užtikrinti klausimams spręsti. Ją sudaro progimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, skyrių ir kitų padalinių, susijusių su ugdymu, vedėjai, visi progimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.

44. Mokytojų tarybai vadovauja progimnazijos direktorius.

45. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia progimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.

46. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir progimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais.

47. Progimnazijoje nuolat veikia progimnazijos mokinių savivaldos institucija – mokinių taryba. Jos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato progimnazijos direktorius. Mokinių savivaldos institucijos nariai yra 6-8 klasių susirinkimų deleguoti atstovai. Mokinių savivaldos institucijai vadovauja jos narių konferencijoje išrinktas pirmininkas. Mokinių savivaldos institucija inicijuoja ir padeda organizuoti progimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl ugdymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant progimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto progimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl institucijos veiklos organizavimo, deleguoja narius į progimnazijos tarybą.

48. Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldą sudaro visų tos klasės mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai). Klasės mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Klasių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucija aptaria su klasės vadovu klasės mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti klasės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus progimnazijos tarybai ir direktoriui.

49. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) aktualiais klausimais progimnazijos direktorius gali organizuoti klasių mokinių ir mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų vadovų pasitarimus.

 

VI DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

50. Darbuotojai į darbą progimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

51. Progimnazijos darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

52. Progimnazijos direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjai ir mokytojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

VII. PROGIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR PROGIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

53. Progimnazija patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Šiaulių miesto savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

54. Progimnazijos lėšos:

54.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;

54.2. pajamos už teikiamas paslaugas;

54.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

54.4. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

55. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

56. Progimnazija buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

57. Progimnazijos finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

58. Progimnazijos veiklos priežiūrą atlieka Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išoriniai vertintojai.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Progimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.

60. Progimnazijos interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie progimnazijos vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius progimnazijos išorinio vertinimo rezultatus, progimnazijos bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas progimnazijos vykdomas veiklas.

61. Nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria progimnazijos taryba, tvirtina progimnazijos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija.

62. Nuostatai keičiami ir papildomi progimnazijos savininko, progimnazijos direktoriaus ar progimnazijos tarybos iniciatyva.

63. Progimnazija registruojama teisės aktų nustatyta tvarka.

64. Progimnazija reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.