ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. kovo 25 d. Nr. T-93

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2004, Nr. 103-3755) 60 straipsnio 1 dalies 6 punktu ir 69 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gruodžio 14 d. nutarimo Nr. 1520 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 106-3810; 2009, Nr. 158-7134) 9 ir 10 punktais, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Pripažinti netekusiais galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. vasario 26 d. sprendimo Nr. T-44 „Dėl mokinio krepšelio lėšų perskirstymo tarp mokyklų“ 1, 2 ir 3 punktus.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Genadijus Mikšys


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2010 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T-93

 

MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau - Aprašas) nustato Šiaulių miesto savivaldybės mokinio krepšelio lėšų dalies, kurią Šiaulių miesto savivaldybė (toliau - Savivaldybė) gali naudoti savo nustatyta tvarka, paskirstymo principus ir naudojimo tvarką. Aprašas taikomas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo lavinimo ir nevalstybinėms mokykloms, ikimokyklinėms įstaigoms, vykdančioms priešmokyklinį ugdymą (toliau - mokyklos), Pedagoginei psichologinei tarnybai, neformaliojo švietimo įstaigoms.

 

II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS

 

2.    Savivaldybės skirstomos mokinio krepšelio dalies lėšos skiriamos:

2.1. pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti;

2.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti;

2.3. bendrąjį lavinimą teikiančių mokyklų išorės auditui organizuoti;

2.4. profesinės linkmės moduliams mokyklose, vykdančiose neformaliojo vaikų švietimo programas, finansuoti;

2.5. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

2.6. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti;

2.7. bendrojo lavinimo ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui užtikrinti.

3.    Pedagoginė psichologinė tarnyba gautas mokinio krepšelio lėšas naudoja darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms.

4.    Lėšos brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, pasibaigus brandos egzaminų pagrindinei ir pakartotinei sesijai, bet ne vėliau kaip iki lapkričio 1 dienos, ir naudojamos mokėti už pagrindinės ir pakartotinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą.

5.    Bendroj o lavinimo mokyklų išorės auditui, jei tais kalendoriniais metais jis vykdomas, lėsos naudojamos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašytą dvišalę sutartį su mokyklų veiklos kokybės išorės vertintojais.

6.    Lėšos profesinės linkmės moduliams finansuoti paskirstomos mokykloms, vykdančioms profesinės linkmės modulio programas pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą Profesinės linkmės ugdymo modulio aprašą, atsižvelgiant į atitinkamas programas pasirinkusių vaikų skaičių.

7.    Neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, lėšos paskirstomos ir naudojamos vadovaujantis kita Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

8.    Pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti lėšos skiriamos mokykloms, kurių pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų vidurkis yra didesnis nei nustatyta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje (toliau - MK metodika). Lėšas mokyklos naudoja darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms. Mokykloms lėšos paskirstomos atsižvelgiant į mokyklos vidutinio pedagogų tarifinio atlygio koeficiento ir MK metodikoje nurodyto vidutinio sąlyginio pedagogų tarifinio atlygio koeficiento skirtumą bei mokyklos sutartinių mokinių skaičių.

9.    Bendrojo lavinimo ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui didinti lėšos skiriamos toms mokykloms, kurios įgyvendina arba einamaisiais metais pradės įgyvendinti priemones dėl bendrojo lavinimo mokyklų tinklo pertvarkos ir kurioms nepakanka mokinio krepšelio lėšų darbo užmokesčiui ir socialinio draudimo įmokoms.

10.  Šio Aprašo 2.1, 2.4, 2.6 ir 2.7 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšas mokykloms pagal Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus pateiktus duomenis paskirsto Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

11.  Nepanaudotos lėšos bendrojo lavinimo ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui didinti, brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti, išorės auditui organizuoti, neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, proporcingai paskirstomos taip:

11.1.                     mokykloms, kurioms trūksta lėšų darbo užmokesčiui ir socialiniam draudimui, pagal Savivaldybės administracijos direktoriui pateiktą prašymą, suderintą su Savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi;

11.2.                     mokykloms pagal turimą mokinių skaičių, jeigu nėra mokyklų, nurodytų 11.1 punkte.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12.  Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro patvirtintas Mokinio krepšelio lėšų naudojimo atitinkamoms mokymo reikmėms tenkinti rekomendacijas. Už tikslingą ir racionalų lėšų naudojimą atsako švietimo įstaigos vadovas.

___________________________