ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. lapkričio 19 d. Nr. T-352

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 551049; 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (Žin., 2002, Nr. 105-4689; 2007, Nr. 132-5354) ir atsižvelgdama į Šiaulių miesto savivaldybės mero 2009 m. birželio 29 d. potvarkiu Nr. M-4 sudarytos Investicijų pritraukimo ir verslo skatinimo programos parengimo darbo grupės išvadas, pateiktas 2009 m. spalio 30 d. protokole Nr. VM-87, Šiaulių miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.      Patvirtinti Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo nuostatus (pridedama).

2.      Pripažinti netekusiais galios:

2.1.      Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T-130 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo nuostatų patvirtinimo“ 1 ir 2 punktus;

2.2.      Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. rugsėjo 24 d. sprendimą Nr. T-288 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2009 m. balandžio 30 d. sprendimo Nr. T-130 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės smulkaus verslo rėmimo fondo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Genadijus Mikšys


 

PATVIRTINTA

Šiaulių miesto savivaldybės tarybos

2009 m. lapkričio 19 d. sprendimu Nr. T-352

 

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SMULKIOJO VERSLO RĖMIMO FONDO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo subjektams teikiamos finansinės paramos formas ir dydžius, paramos skyrimo reikalavimus, Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo (toliau - Fondas) administravimo tvarką, reikalavimus paramai gauti, paramos gavėjų atsakomybę ir paramos panaudojimo kontrolę.

2.    Nuostatai parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymu (toliau - Įstatymas).

3.    Fondas skirtas smulkiojo verslo subjektams, kurių buveinė ar deklaruota gyvenamoji vieta yra Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje, finansiškai remti.

4.    Fondo lėšas, skirtas smulkiajam verslui remti, skirsto Šiaulių miesto savivaldybės smulkiojo verslo rėmimo fondo komisija (toliau - Komisija). Komisijos sudėtį tvirtina ir keičia Šiaulių miesto savivaldybės (toliau - Savivaldybė) taryba savo sprendimu.

 

II. SĄVOKOS

 

5.    Šiuose Nuostatuose vartojamos sąvokos:

5.1.   smulkiojo verslo subjektas - labai maža įmonė ir maža įmonė, atitinkanti Įstatyme nustatytas sąlygas, ir fizinis asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka verčiasi ūkine komercine veikla (įskaitant tą, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą);

5.2.   paramos gavėjas - smulkiojo verslo subjektas, kuriam Komisija skiria finansinę paramą iš Fondo lėšų;

5.3.   paramos teikėjas - Savivaldybė;

5.4.   kreditorius - bankas, kredito unija, lizingo kompanija, kita kredito įstaiga, suteikianti paskolą paramos gavėjui;

5.5.   Fondo administratorius - Savivaldybės administracijos Ekonomikos skyrius.

5.6.   kitos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžtos Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

III. FONDO LĖŠOS

 

6.    Fondą sudaro:

6.1.   valstybės ir savivaldybės biudžetų lėšos;

6.2.   Savivaldybės privatizavimo fondo lėšos;

6.3.   įvairių Savivaldybės rėmėjų - įmonių, bankų, organizacijų, fizinių asmenų (šalies ir užsienio) - pervestos tikslinės lėšos;

6.4.   palūkanos už paties Fondo lėšas, jei jos laikomos banke;

6.5.   kitos teisėtai įgytos lėšos.

7.    Fondo lėšų saugojimas:

7.1.   Fondo lėšos laikomos Savivaldybę aptarnaujančio banko atskiroje Fondo einamojoje sąskaitoje;

7.2.   Fondo lėšos apskaitomos Savivaldybės strateginio veiklos plano Miesto ekonominės plėtros programoje.

 

IV. FINANSINĖS PARAMOS FORMOS IR MAKSIMALŪS PARAMOS DYDŽIAI

 

8.      Finansinės paramos formos ir maksimalūs paramos dydžiai vienam paramos gavėjui:

 

Eil. Nr.

Finansinės paramos formos

Maksimalus paramos dydis vienam paramos gavėjui

8.1.

Dalinis palūkanų padengimas - kai Savivaldybė padengia paramos gavėjui kreditoriaus suteiktos paskolos metų palūkanų dalį, dengdama 4 proc. metinių palūkanų

iki 5000 Lt

8.2.

Dalyvavimo parodoje išlaidų dalinis padengimas - kai Savivaldybė iš Fondo lėšų padengia parodoje dalyvavusio ir savo produkciją (teikiamas paslaugas) pristačiusio paramos gavėjo išlaidų dalį

iki 1500 Lt

8.3.

Verslo planų, investicijų projektų, paraiškų finansinei paramai iš Europos Sąjungos struktūrinių ar kitų fondų gauti rengimo išlaidų dalinis padengimas

iki 4000 Lt (bet ne daugiau kaip 50 proc. visų dokumentais pagrįstų išlaidų)

8.4.

Išlaidų paramos gavėjui, jo darbuotojams konsultuoti ir mokyti padengimas

iki 1000 Lt

8.5.

Įregistruotų naujų įmonių pradinių steigimosi išlaidų (valstybės nustatytų mokesčių) dalinis padengimas

UAB - iki 400 Lt

IĮ - iki 200 Lt

 

9.      Tam pačiam paramos gavėjui gali būti suteikta finansinė parama pagal 8.1-8.5 punktus iki 20000 Lt per dvejus kalendorinius metus.

10.    Fondo parama skiriama gamybos ir paslaugų sritims 8.1-8.5 punktuose nurodytoms paramos rūšims.

11.    Paramos gavėjas kreditorių, iš kurio ima paskolą 8.1 punkte nurodytai paramos rūšiai, pasirenka pats.

12.    Prašymas įregistruotų naujų įmonių pradinėms steigimosi išlaidoms iš dalies padengti turi būti pateiktas ne vėliau kaip per šešis mėnesius nuo įmonės ar bendrovės įregistravimo datos.

 

V. FINANSINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

13.    Finansinė parama iš Fondo lėšų teikiama Komisijos protokoliniu sprendimu.

14.    Paramos iš Fondo lėšų gavimas įforminamas dvišalėse paramos gavėjo ir Savivaldybės paramos sutartyse.

15.    Dėl 8.2 ir 8.4 punktuose nurodytų paramos formų gali būti sudaromos dvišalės Savivaldybės ir įmonės, įstaigos ar organizacijos, kuri teikia mokymo ar konsultavimo paslaugas arba organizuoja parodą, sutartys, pagal kurias parama suteikiama paramos gavėjams, tačiau Fondo lėšos tiesiogiai pervedamos atitinkamai įmonei, įstaigai ar organizacijai.

16.    Savivaldybei pasirašant paramos sutartį, Savivaldybei atstovauja Savivaldybės administracijos direktorius.

17.    Fondo finansinę apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Finansų skyrius.

 

VI. FONDO ADMINISTRATORIAUS FUNKCIJOS

 

18.    Fondo administratorius vykdo šias funkcijas:

18.1.    teikia smulkiojo verslo subjektams informaciją apie pasinaudojimo Fondo parama galimybes;

18.2.    rengia paramos teikimo sutarčių projektus;

18.3.    priima ir patikrina smulkiojo verslo subjektų pateiktus finansinei paramai gauti dokumentus ir teikia juos Komisijai;

18.4.    kontroliuoja, kaip paramos gavėjai laikosi prisiimtų įsipareigojimų, ir informuoja Komisiją;

18.5.    seka bei kontroliuoja suteiktų ir negrąžintų paskolų panaudojimą, grąžinimą bei palūkanų mokėjimo ir kitų įsipareigojimų vykdymo grafikus ir informuoja Komisiją;

18.6.    priima (gauna) iš paramos gavėjų ataskaitas apie finansinės paramos panaudojimą ir įsipareigojimų vykdymą;

18.7.    vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, skelbia apklausas ar konkursus parinkti įmonėms, įstaigoms ar organizacijoms, kurios teiks mokymo, konsultavimo paslaugas paramos gavėjo darbuotojams (verslininkui), ir teikia Komisijai svarstyti jų prašymus;

18.8.    vadovaudamasis Komisijos protokoliniais sprendimais, organizuoja potencialių paramos gavėjų, kurie siekia ploto nuomos išlaidų padengimo Šiaulių mieste vykstančiose parodose (kai vienas iš parodos organizatorių yra Savivaldybė), konkursą ir teikia Komisijai svarstyti;

18.9.    teikia Komisijai tvirtinti metinį Fondo lėšų panaudojimo planą;

18.10.    teikia Komisijai tvirtinti metinę Fondo lėšų panaudojimo ataskaitą ir informuoja ją apie paramos gavėjų įsipareigojimų įvykdymą.

 

VII. TEISĖ GAUTI FINANSINĘ PARAMĄ

 

19.    Parama iš Fondo lėšų teikiama, jei jos pageidaujantys smulkiojo verslo subjektai atitinka tokius reikalavimus:

20.1.    yra registruoti ar deklaravę gyvenamąją vietą (dirbantys su verslo liudijimais) Šiaulių miesto savivaldybės teritorijoje;

25.2.    nėra padarę ekonominio pobūdžio pažeidimų (apie ekonominio pobūdžio pažeidimų padarymą arba nepadarymą deklaruoja pildydami nustatytos formos anketą);

25.3.    nėra bankrutavę ar bankrutuojantys ir (ar) nevykdo restruktūrizacijos;

25.4.    nekontroliuoja akcijų kitose įmonėse ir jų kontroliuojamoms įmonėms per 2 metus nebuvo inicijuota bankroto procedūra (taikoma 8.5 punkte nurodytai paramos formai).

26.    Finansinė parama neteikiama smulkiojo verslo subjektams, kurie verčiasi tokia veikla: alkoholinių gėrimų gamyba; tabako gaminių gamyba; mažmenine, didmenine, komisine prekyba; finansiniu tarpininkavimu; draudimo veikla ir pensijų lėšų kaupimu; nekilnojamojo turto operacijomis; konsultacine veikla, išskyrus buhalterines paslaugas; teisine veikla; azartinių lošimų ir lažybų organizavimo veikla.

27.    Jei paramą norinčių gauti smulkiojo verslo subjektų poreikiai paramai yra didesni nei tuo metu Fondo turimos lėšos, prašymai ir paraiškos tenkinami atsižvelgiant į šiuos kriterijus: verslo svarbą miestui, verslo idėjos originalumą, sukuriamų naujų darbo vietų skaičių, prašomos paramos dydį.

28.    Paramos formoms, nustatytoms 8.2 ir 8.4 punktuose, įgyvendinti reikalingos apklausos ar konkurso pradžią ir sąlygas nustato Komisija protokoliniame sprendime ir apie tai skelbia vietinėje spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje. Skelbime nurodo datas, kada turi būti pateikiamos ir kada bus svarstomos paraiškos.

 

VIII. DOKUMENTAI FONDO FINANSINEI PARAMAI GAUTI

 

29.    Smulkiojo verslo subjektai, norintys gauti Fondo finansinę paramą, Komisijai pateikia atitinkamą kiekvienai paramos rūšiai pagal 8.1-8.5 punktus nustatytos formos prašymą ir anketą finansinei paramai gauti su visais prašyme ir anketoje reikalaujamais dokumentais.

30.    Prašymo ir anketos formos tvirtinamos Komisijos protokoliniu sprendimu ir yra skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

31.    Smulkiojo verslo subjektai, siekiantys parama iš Fondo lėšų padengti patirtas finansines išlaidas (atitinkančias Nuostatuose nurodytas finansinės paramos formas), pateikia šias išlaidas pagrindžiančius dokumentus.

 

IX. PARAMOS GAVĖJŲ ATSAKOMYBĖ IR JŲ VEIKLOS KONTROLĖ

 

32.    Jei prieš skiriant paramą ar po faktinio paramos skyrimo paaiškėja, kad smulkiojo verslo subjektas buvo padaręs ekonominio pobūdžio pažeidimų, administratorius turi teisę kreiptis į Komisiją su prašymu nebeskirti paramos ir reikalauti grąžinti paskirtą paramą.

33.    Paramos gavėjas privalo sudaryti paramos sutartį per du mėnesius nuo dienos, kada įvyko Komisijos posėdis, kuriame buvo nuspręsta skirti paramą paramos gavėjui. Priešingu atveju, parama neskiriama.

34.    Paramos gavėjo ir Savivaldybės tarpusavio įsipareigojimai ir atsakomybė nustatomi paramos sutartyse. Kiekvienu paramos skyrimo atveju sudaromos atskiros sutartys.

35.    Kaip sutarties šalys laikosi sutartyje prisiimtų įsipareigojimų, turi teisę kontroliuoti Fondo administratorius, Komisijos nariai ir Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba.

36.    Jei lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, laiku negrąžinamos ar (ir) nesilaikoma šių Nuostatų reikalavimų, skirtos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

X. KITOS NUOSTATOS

 

37.    Tai, kas nereglamentuota šiuose Nuostatuose, sprendžiama taip, kaip numatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

38.    Šie Nuostatai keičiami, pildomi, naikinami ar stabdomas jų galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

___________________________