UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PAKEITIMO

 

2011 m. rugpjūčio 25 d. Nr. TS-251

Utena

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049, 2008, Nr. 113-4290) 18 straipsnio 1 dalimi, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Pakeisti Utenos rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Utenos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. TS-3 (2011 m. birželio 30 d. sprendimo Nr. TS-214 redakcija) ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Alvydas Katinas

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2009 m. sausio 29 d. sprendimu

Nr. TS-3 (2011 m. rugpjūčio 25 d.

sprendimo Nr. TS-251 redakcija)

 

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Utenos rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) ir jos sudarytų institucijų įgaliojimus bei sudarymo ir veiklos tvarką nustato Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas (toliau – Vietos savivaldos įstatymas), kiti įstatymai ir poįstatyminiai aktai bei šis reglamentas. Reglamentas nustato tuos Tarybos ir jos sudarytų institucijų veiklos klausimus, kurie nenumatyti įstatymuose, o pagal Vietos savivaldos įstatymą juos turi reglamentuoti Taryba, taip pat kitus svarbius Tarybai, bet kituose teisės aktuose nereglamentuotus klausimus.

2. Tarybos veikla planuojama vieneriems metams, sudarant metinį Tarybos veiklos planą. Šio plano projektą rengia meras, gavęs Tarybos komitetų, frakcijų, komisijų, Tarybos narių pasiūlymus dėl Tarybos posėdžiuose svarstytinų klausimų ir kitų renginių. Meras apibendrina pasiūlymus, parengia Tarybos veiklos darbo planą ir pateikia svarstyti komitetams. Planas tvirtinamas pirmajame metų ketvirtyje Tarybos posėdyje (pirmaisiais Tarybos kadencijos metais – ne vėliau kaip per tris mėnesius nuo pirmojo posėdžio dienos). Veiklos plane nurodoma:

2.1. Tarybos posėdžių laikas, numatomi svarstyti klausimai bei sprendimų projektų rengėjai;

2.2. komitetų posėdžiai ir numatomi svarstyti klausimai;

2.3. susitikimai su gyventojais;

2.4. priimtų Tarybos sprendimų įgyvendinimo kontrolė;

2.5. kiti renginiai.

3. Veiklos planas pateikiamas Tarybos nariams, savivaldybės administracijai (toliau – Administracija), savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai bei skelbiamas viešai.

 

II. TARYBOS STRUKTŪRA

 

4. Tarybą sudaro meras, mero pavaduotojas ir kiti Tarybos nariai.

5. Tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, kontroliuoti, kaip laikomasi įstatymų ir vykdomi Tarybos sprendimai, iš Tarybos narių Tarybos sprendimu sudaromi komitetai. Komitetų sudarymo ir darbo tvarką nustato šis reglamentas.

6. Savo politiniams tikslams įgyvendinti Tarybos nariai šio reglamento nustatyta tvarka gali jungtis į frakcijas, koalicijas.

7. Taryba šio reglamento nustatyta tvarka gali sudaryti nuolatines ir laikinąsias komisijas sudėtingiems, skubiems ir svarbiems klausimams spręsti.

8. Taryba gali sudaryti oficialias savivaldybės delegacijas. Delegacijų sudėtis pagal galimybes formuojama iš visų į Tarybą išrinktų partijų atstovų.

 

III. MERO RINKIMO, MERO PAVADUOTOJO SKYRIMO TVARKA

 

9. Kandidatus į mero pareigas gali siūlyti Tarybos nariai ir frakcijos. Pasiūlymui turi pritarti bent vienas Tarybos narys. Tarybos narys gali siūlyti vieną arba pritarti tik vienam kandidatui. Baigus siūlyti kandidatus, posėdžio pirmininkas perskaito visų kandidatų pavardes ir ' paprašo jų sutikimo balotiruotis.

10. Pasiūlyti kandidatai jų pavardžių abėcėlės tvarka paskelbia savo būsimos veiklos programas, atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos nariai apsvarsto kandidatų pateiktas programas. Po programų svarstymo kandidatams suteikiamas baigiamasis žodis. Veiklos programoms paskelbti skiriama iki 15 minučių, klausimams – iki 20 minučių, baigiamajam žodžiui – iki 5 minučių.

11. Rinkimų biuletenio pavyzdį tvirtina Taryba. Į rinkimų biuletenį abėcėlės tvarka įrašomos visų sutikusių balotiruotis kandidatų vardai ir pavardės.

12. Už balsavimo organizavimą atsakinga Tarybos išrinkta balsų skaičiavimo komisija. Ji antspauduoja balsavimo biuletenius ir išduoda juos Tarybos nariams. Gavę balsavimo biuletenį, Tarybos nariai pasirašo rinkimų biuletenių išdavimo sąraše.

13. Balsuojantysis rinkimų biuletenyje palieka tik vieną kandidato, už kurį jis balsuoja, pavardę ir išbraukia kitų kandidatų pavardes.

14. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai, taip pat biuleteniai, kuriuose palikta daugiau kaip vienas kandidatas. Papildomai įrašytos pavardės neskaičiuojamos.

15. Kandidatas yra laikomas išrinktu, jei už jį balsavo Tarybos narių dauguma.

16. Jeigu buvo pasiūlyti tik du kandidatai ir nė vienas nesurinko reikiamo balsų skaičiaus, šie kandidatai kitame Tarybos posėdyje gali būti siūlomi pakartotinai,

17. Jeigu buvo pasiūlyti daugiau kaip du kandidatai ir nė vienas nesurinko reikiamo balsų skaičiaus, balsavimas pakartojamas ir į biuletenį įrašomos dviejų daugiausia balsų gavusių kandidatų pavardės.

18. Jeigu daugiau kaip du kandidatai surinko po vienodą balsų skaičių, balsavimas kartojamas ir į biuletenį įrašomos visų didžiausią vienodą balsų skaičių surinkusių kandidatų pavardės.

19. Jeigu balsavimas nesumažina kandidatų skaičiaus, kitame Tarybos posėdyje kandidatai siūlomi iš naujo. Tarybai nutarus, siūlomi tie patys arba nauji kandidatai.

20. Prieš kiekvieną balsavimą kandidatas gali atšaukti savo sutikimą balotiruotis.

21. Slapto balsavimo rezultatus tvirtina Taryba.

22. Mero pavaduotojo kandidatūrą siūlo meras. Tą patį kandidatą pakartotinai galima siūlyti tik vieną kartą.

23. Kandidatūrų į mero pavaduotojus svarstymas ir balsavimas už jas vyksta tokia pat tvarka, kaip ir renkant merą.

 

IV. MERO, MERO PAVADUOTOJO ĮGALIOJIMAI, MERO PAVADAVIMO TVARKA

 

24. Meras yra savivaldybės vadovas, atskaitingas savivaldybės Tarybai ir bendruomenei už savivaldybės veiklą.

25. Mero įgaliojimai nustatyti Vietos savivaldos įstatyme.

26. Savo įgaliojimų ribose meras priima potvarkius. Mero potvarkių projektus rengia Administracijos valstybės tarnautojai pagal kompetenciją, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai.

27. Meras atstovauja savivaldybei teisme, kitose Lietuvos Respublikos bei užsienio valstybinėse institucijose, taip pat santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis. Atstovaudamas teisme, meras pateikia Tarybos sprendimą apie jo išrinkimą meru. Meras gali įgalioti atstovauti teisme kitą Tarybos narį arba Administracijos tarnautoją (darbuotoją) pagal mero pasirašytą ilgalaikį arba vienkartinį įgaliojimą, o kitose minėtose institucijose – pagal mero potvarkį.

28. Sprendimo projekto svarstymo metu paaiškėjus, kad yra duomenų apie Administracijos, savivaldybės administravimo subjektų bei savivaldybės kontroliuojamų įmonių veiklos pažeidimus, meras gali pasiūlyti Tarybai pavesti savivaldybės kontrolieriui atlikti Tarybos veiklos plane nenumatytą minėtų, subjektų finansinį ir veiklos auditą. Taryba, pritarusi mero siūlymui, savo sprendimu paveda savivaldybės kontrolieriui atlikti auditą, nurodydama terminą, iki kada tai padaryti.

29. Meras ne rečiau kaip kartą per metus atsiskaito savivaldybės Tarybai už savo veiklą ir rinkėjams bei visai savivaldybės bendruomenei – už savivaldybės veiklą šio reglamento nustatyta tvarka.

30. Mero pavaduotojo veiklos sritis ir funkcijas mero teikimu nustato Taryba atskiru sprendimu.

31. Kasmetinės ir kitos atostogos merui, mero pavaduotojui ir savivaldybės kontrolieriui suteikiamos Tarybos ar jos įgalioto asmens sprendimu pagal jų pateiktus prašymus, Administracijos direktoriui, Administracijos direktoriaus pavaduotojui – mero potvarkiu. Paprastai atostogos merui ir mero pavaduotojui suteikiamos ne vienu metu.

32. Į komandiruotes užsienio valstybėse meras, mero pavaduotojas ir Tarybos nariai paprastai vyksta Tarybos sprendimu. Gavus kvietimą vykti į komandiruotę, kai iki išvykimo dienos nėra galimybės įvykti Tarybos posėdžiui, į komandiruotę meras, mero pavaduotojas ir Tarybos nariai vyksta mero potvarkiu. Į komandiruotes Lietuvoje meras, mero pavaduotojas ir Tarybos nariai vyksta mero potvarkiu. Dienpinigiai ir kitos komandiruotės išlaidos jiems apmokamos teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Mero pavaduotojas pavaduoja merą, kai jo nėra 1 dieną ar ilgiau dėl atostogų, komandiruotės, ligos ar kitų atvejų ir tai pažymėta darbo laiko apskaitos žiniaraštyje. Šiais atvejais mero pavaduotojas atlieka visas mero pareigas, išskyrus Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 2 dalies 4–8 punktuose numatytus įgaliojimus. Mero pavaduotojas pirmininkauja savivaldybės Tarybos posėdžiui, kai priimant sprendimą meras negali dalyvauti arba negali pirmininkauti, kai svarstomas klausimas, susijęs su jo asmeniu. Mero pavaduotojo sprendimai, kai meras negali eiti pareigų, įforminami mero potvarkiais.

 

V. TARYBOS NARIAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

34. Tarybos nario statusas, jo teisės ir pareigos yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme bei šiame reglamente.

35. Tarybos narys turi teisę:

35.1. rinkti ir būti išrinktas į pareigas savivaldybės institucijose;

35.2. šio reglamento nustatyta tvarka siūlyti savivaldybės Tarybai svarstyti klausimus, rengti savivaldybės Tarybos sprendimų projektus, iš Administracijos ar kitų savivaldybės įstaigų, savivaldybės kontroliuojamų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su savivaldybės Taryboje nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, dalyvauti diskusijose svarstomais klausimais, raštu ir žodžiu pateikti pastabas dėl savivaldybės Tarybos sprendimų projektų, dėl savivaldybės Tarybos darbo tvarkos ir kt., savivaldybės Tarybos posėdžio metu klausti pranešėjus, kalbėti dėl vedimo tvarkos, kreiptis su paklausimais į savivaldybės institucijų, Administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus;

35.3. dalyvauti ir kalbėti komitetų ir komisijų posėdžiuose, kuriuose svarstomi jo pateikti arba su jo elgesiu susiję klausimai;

35.4. jungtis į frakcijas šio reglamento nustatyta tvarka;

35.5. gauti iš Administracijos vietą posėdžiui, techninę pagalbą ir priemones Tarybos nario įgaliojimams vykdyti.

36. Tarybos narys privalo:

36.1. dalyvauti savivaldybės Tarybos posėdžiuose;

36.2. būti vieno (be Kontrolės komiteto) komiteto nariu;

36.3. dalyvauti komiteto, kurio narys jis yra, posėdžiuose;

36.4. nebalsuoti savivaldybės Tarybos ir jos komitetų posėdžiuose, kai jo balsavimas svarstomu klausimu prieštarauja Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymui;

36.5. nuolat bendrauti su rinkėjais ir ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaityti rinkėjams reglamento nustatyta tvarka.

37. Tarybos, komitetų, komisijų posėdžių bei komandiruočių metu Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje ar organizacijoje.

38. Tarybos nariui nedalyvavus iš eilės 3 Tarybos posėdžiuose, meras paprašo Tarybos nario raštu pateikti paaiškinimą, nurodant priežastis, dėl kurių jis nedalyvavo posėdžiuose. Paaiškinimas teikiamas svarstyti artimiausiam Tarybos posėdžiui. Jei Tarybos narys nenurodė pateisinamų priežasčių, dėl kurių nedalyvavo Tarybos posėdžiuose, Taryba mero teikimu gali priimti sprendimą kreiptis į Vyriausiąją rinkimų komisiją dėl Tarybos nario įgaliojimų pripažinimo nutrukusiais prieš terminą.

 

VI. KOMITETŲ SUDARYMO IR DARBO TVARKA

 

39. Komitetų, jų narių skaičių ir komitetų įgaliojimus nustato Taryba. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų Tarybos narių frakcijų ir Tarybos narių grupės, jeigu ją sudaro ne mažiau kaip 3 savivaldybės Tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Sudarant kitus komitetus, laikomasi proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komitetų pirmininkus ir jų pavaduotojus, išskyrus Kontrolės komitetą, renka komitetų nariai.

40. Komitetai sudaromi ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pirmojo naujai išrinktos Tarybos posėdžio. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Administracija, jos padaliniai, savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos ir savivaldybės kontroliuojamos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetams.

41. Komitetų įgaliojimai:

41.1. savo iniciatyva arba Tarybos pavedimu rengti Tarybos sprendimų projektus pagal savo veiklos sritį;

41.2. svarstyti Tarybai teikiamus klausimus ir pateiktų sprendimų projektus, teikti pasiūlymus ir išvadas dėl jų;

41.3. kontroliuoti, kaip įgyvendinami Tarybos sprendimai, mero potvarkiai, Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai, kiti teisės aktai.

41.4. nagrinėti komiteto ar Tarybos narių vardu gautus gyventojų bei visuomeninių organizacijų pasiūlymus, pareiškimus ir skundus savo veiklos srityse ir, jei reikia, su atitinkamomis rekomendacijomis juos perduoti Tarybai, merui, Administracijos direktoriui.

41.5. rinkti komitetų pirmininkus ir jų pavaduotojus.

42. Komitetų veiklos sritys:

42.1. Ekonomikos, finansų, biudžeto ir turto valdymo reikalų – finansai, prekyba, verslo plėtra, transportas, gyventojų užimtumas, viešieji darbai, savivaldybės turto valdymas, naudojimas, disponavimas juo, savivaldybės kontroliuojamų įmonių veikla, savivaldybės turto privatizavimas, gyventojų aprūpinimas būstu, nuosavybės teisių atstatymo į pastatus klausimai.

42.2. Švietimo, kultūros ir sporto reikalų – švietimas, vaikų ir jaunimo teisių apsauga, kultūra, sportas, turizmas, poilsio organizavimas.

42.3. Aplinkos apsaugos, socialinių, sveikatos ir kaimo reikalų – aplinkos apsauga, žemės ūkis, kaimo plėtra, civilinė, darbo ir priešgaisrinė sauga, socialinė parama, neįgalių gyventojų integracija, kompensacijos ir socialinės išmokos gyventojams, sveikatos priežiūra.

42.4. Teritorijų planavimo, statybos ir infrastruktūros plėtros reikalų – architektūra ir teritorijų planavimas, žemės sklypų formavimas, kraštovaizdžio, kultūros paveldo objektų apsauga, statyba ir infrastruktūros plėtra.

42.5. Kontrolės komiteto įgaliojimai yra nustatyti Vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalyje.

43. Kontrolės komitetas:

43.1. teikia savivaldybės Tarybai išvadas dėl savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos rezultatų;

43.2. siūlo savivaldybės Tarybai atleisti savivaldybės kontrolierių, kai yra įstatymuose nurodyti atleidimo iš valstybės tarnybos pagrindai;

43.3. svarsto savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo, reglamento nustatyta tvarka iki einamųjų metų lapkričio 5 dienos grąžina šį plano projektą savivaldybės kontrolieriui tvirtinti;

43.4. įvertina savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) ateinančių metų veiklos planui vykdyti reikalingus asignavimus ir išvadą dėl jų teikia savivaldybės Tarybai;

43.5. svarsto savivaldybės kontrolieriaus parengtą ataskaitą dėl jo (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos plano įvykdymo, jos pagrindu rengia ir teikia savivaldybės Tarybai išvadas dėl savivaldybės turto ir lėšų naudojimo teisėtumo, tikslingumo ir efektyvumo bei savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos;

43.6. siūlo savivaldybės Tarybai atlikti nepriklausomą savivaldybės turto ir lėšų naudojimo bei savivaldybės veiklos auditą, teikia savo išvadas dėl audito rezultatų;

43.7. periodiškai (kartą per ketvirtį) svarsto, kaip vykdomas savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) veiklos planas, savivaldybės kontrolieriaus ar savo iniciatyva išklauso institucijų, įstaigų ir įmonių vadovus dėl savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) atlikto finansinio ir veiklos audito metu nustatytų trūkumų ar teisės aktų pažeidimų pašalinimo, prireikus kreipiasi į Administracijos direktorių arba savivaldybės Tarybą dėl savivaldybės kontrolieriaus (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos) reikalavimų įvykdymo;

43.8. dirba pagal savivaldybės Tarybos patvirtintą veiklos programą ir kiekvienų metų pabaigoje už savo veiklą atsiskaito savivaldybės Tarybai.

44. Kiekvienais metais Kontrolės komitetas svarsto savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos pateiktą kitų metų veiklos plano projektą. Šį projektą savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba pateikia Kontrolės komitetui iki einamųjų metų spalio 15 d. Kontrolės komitetas svarsto posėdyje šį plano projektą ir jam pritaria arba nusprendžia teikti pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo. Kontrolės komitetas grąžina iki einamųjų metų lapkričio 5 d. savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai veiklos plano projektą su komiteto posėdžio protokolo išrašu dėl priimto sprendimo. Jeigu priimtas sprendimas papildyti šį veiklos plano projektą, protokolo išraše nurodomas konkretus audituotinas subjektas ir audito tema.

45. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu skiria Taryba. Tarybos mažuma (opozicija) vieną arba kelias kandidatūras siūlo raštu merui, kartu pateikdama Tarybos mažumos (opozicijos) posėdžio protokolą dėl siūlymo skirti Kontrolės komiteto pirmininką ir Tarybos sprendimo projektą. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba jeigu nėra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Kontrolės komiteto pirmininką skiria Taryba mero siūlymu.

46. Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu skiria savivaldybės Taryba. Kandidatūrą siūlo meras žodžiu Tarybos posėdyje.

47. Kiekvienas Tarybos narys pasirenka komitetą, kuriame dirbs.

48. Klausimus svarstyti komitetams nukreipia meras.

49. Pagrindinė komiteto veiklos forma yra posėdžiai.

50. Komiteto posėdžius šaukia ir jų darbotvarkę sudaro komiteto pirmininkas. Posėdį taip pat gali sušaukti ne mažiau kaip pusė komiteto narių. Komiteto posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių. Komitetų posėdžių darbotvarkės ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po jų patvirtinimo paskelbiamos savivaldybės interneto tinklalapyje.

51. Komiteto posėdžiai šaukiami prireikus, taip pat gavus Tarybos posėdžiui pateiktus svarstyti sprendimų projektus komiteto veiklos srities klausimais. Komiteto nariai posėdyje gali svarstyti visus Tarybos posėdžiui pateiktus klausimus ir priimti dėl jų rekomendacinius sprendimus, pasiūlymus, išvadas. Į komiteto posėdį komiteto pirmininko ar daugumos komiteto narių pageidavimu gali būti kviečiamas Administracijos direktorius, direktoriaus pavaduotojas, atitinkamo padalinio vedėjas arba sprendimo projektą parengęs specialistas, pranešus jam apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną. Jie pateikia paaiškinimus dėl teikiamo svarstyti Tarybos sprendimo projekto, atsako į komiteto narių klausimus. Į komiteto posėdį taip pat gali būti kviečiami savivaldybės įsteigtų įmonių ir įstaigų vadovai, ekspertai, bendruomenės atstovai (seniūnaičiai), pranešus jiems ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Bendruomenės atstovai kviečiami, kai svarstomi aktualūs tai bendruomenei klausimai. Komiteto posėdyje gali dalyvauti ir kiti asmenys, su kuriais yra susiję svarstomi klausimai. Į posėdį kviečiamų ir kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų nuomonė yra patariamojo pobūdžio.

52. Komiteto sprendimai, pasiūlymai ir išvados priimami dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių balsų dauguma, išskyrus atvejus, kai balsai pasiskirsto po lygiai. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komiteto posėdžiui pirmininkaujančio asmens balsas. Balsavimo būdą pasirenka komitetas. Komiteto narys, kuris privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo pagal Vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 10 dalį, tai atlieka šia tvarka:

52.1. prieš pradedant svarstyti klausimą praneša, kad nusišalina nuo šio klausimo svarstymo ir dėl kokių priežasčių;

52.2. išeina iš patalpos ir grįžta po balsavimo;

52.3. nedelsiant papildo savo privačių interesų deklaraciją (jei aplinkybės, dėl kurios nusišalina, nėra deklaravęs anksčiau).

53. Komiteto sprendimus, pasiūlymus, išvadas pasirašo komiteto posėdžio pirmininkas, o protokolus – ir posėdžio sekretorius. Posėdžio protokole turi būti tinkamai pažymima nusišalinimo procedūra – kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada grįžo į posėdžių salę.

54. Komiteto veiklos organizacinį, informacinį ir techninį aptarnavimą atlieka Administracijos Bendrasis ir personalo skyrius. Komiteto posėdžiai protokoluojami. Protokole nurodomi tokie pat duomenys, kaip ir Tarybos posėdžio protokole. Protokolai surašomi ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio ir saugomi Administracijos Bendrajame ir personalo skyriuje. Administracijos direktoriaus įsakymu kiekvienam komitetui numatoma nuolatinė posėdžių vieta ir paskiriamas Administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas komiteto posėdžiams protokoluoti.

55. Keli komitetai savo iniciatyva jų pirmininkų susitarimu gali sušaukti bendrus posėdžius. Tokiame posėdyje turi dalyvauti visų komiteto narių dauguma. Bendram posėdžiui pirmininkauja vieno iš komitetų pirmininkas, išrinktas bendrame posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Komitetai bendrai paruoštais klausimais Tarybos posėdyje gali daryti bendrus pranešimus arba atskirai pateikti savo pasiūlymus ir išvadas. Bendro posėdžio protokolą pasirašo visi dalyvavę posėdyje komitetų pirmininkai.

56. Komitetų atstovai Tarybos posėdžiuose gali daryti pranešimus visais svarstomais klausimais, informavę apie tai posėdžio pirmininką ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Tarybos posėdžio pradžios.

57. Komitetų nariai turi teisę siūlyti, kad Tarybos sprendimų projektai bei kiti savivaldybės teritorijoje esantiems juridiniams ir fiziniams asmenims svarbūs klausimai būtų pateikti svarstyti visuomenei. Už tokį pasiūlymą turi balsuoti dauguma Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių.

58. Komitetų rekomendacinius sprendimus, pasiūlymus, išvadas gavę asmenys, išvardinti 60 punkte, privalo per 2 savaites juos apsvarstyti ir pranešti komitetui apie svarstymo rezultatus.

59. Komitetai turi teisę tikrinti, kaip atsižvelgiama į komitetų rekomendacinius sprendimus, pasiūlymus, išvadas.

60. Komitetai turi teisę teikti paklausimus savivaldybės institucijų, Administracijos, savivaldybės kontroliuojamų ir įsteigtų įmonių ir įstaigų, taip pat valstybės institucijų, veikiančių savivaldybės teritorijoje, vadovams ir tarnautojams.

61. Komitetas gautus jam nukreiptus prašymus, pareiškimus išnagrinėja, apsvarsto savo posėdyje ir pateikia pareiškėjui atsakymą ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo gavimo dienos. Teikiamų Tarybos posėdžiui sprendimų projektus komitetai apsvarsto likus ne mažiau kaip dviems darbo dienoms iki Tarybos posėdžio, kuriame jie bus teikiami.

62. Komiteto pirmininkas:

62.1. šaukia komiteto posėdžius ir organizuoja jiems reikalingų dokumentų bei kitos medžiagos parengimą;

62.2. duoda komiteto nariams pavedimus, pateikia jiems medžiagą ir dokumentus, susijusius su komiteto veikla;

62.3. kviečia dalyvauti komiteto posėdžiuose reikalingus asmenis;

62.4. pirmininkauja komiteto posėdžiams;

62.5. organizuoja komiteto sprendimų vykdymą;

62.6. informuoja komiteto narius apie komiteto rekomendacinių sprendimų

vykdymą.

63. Komiteto pirmininkui negalint eiti pareigų, jas vykdo pavaduotojas, o, jam nesant, pirmininko įgaliotas komiteto narys.

64. Kiekvieno komiteto pirmininkas pateikia merui spręstinų klausimų planą, kuris įtraukiamas į metinį Tarybos veiklos planą.

65. Komitetai turi teisę gauti iš Administracijos padalinių, savivaldybės kontroliuojamų ir įsteigtų įmonių ir įstaigų specialistų ataskaitinius duomenis ar kitokią klausimui nagrinėti reikalingą medžiagą. Komiteto pirmininkas kreipiasi į Administracijos, įmonės, įstaigos vadovą, kuris paveda minėtiems specialistams pateikti reikalaujamus duomenis.

 

VII. FRAKCIJŲ, KOALICIJŲ, KOMISIJŲ SUDARYMO TVARKA

 

66. Frakciją gali sudaryti ne mažiau kaip 3 Tarybos nariai. Kiekvienas Tarybos narys gali būti tik vienos frakcijos nariu. Frakcijos pačios nusistato darbo tvarką, išsirenka vadovą. Frakcijos vadovas, jo pavaduotojas ar narys turi teisę atstovauti tokiai Tarybos daliai, kokia yra jų frakcija. Tarybos nariai, norintys įkurti frakciją, pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteikdami jį posėdžio pirmininkui, deklaruoja, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją. Pareiškime nurodoma frakcijos sudėtis ir vadovas. Frakcijos gali jungtis į koalicijas ir veikti kaip viena frakcija.

67. Tarybos narių frakcija ir (ar) savivaldybės Tarybos narių grupė Tarybos mažumą (opoziciją) gali įsteigti pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravusios (deklaravusi), kad nesiūlo savo kandidato sudarant savivaldybės vykdomąją instituciją, nedelegavusios (nedelegavusi) savo kandidatų į mero, mero pavaduotojo pareigas ir pateikusios (pateikusi) savo veiklos kryptis. Tarybos narių grupė – Tarybos nariai, nesusivieniję į Tarybos narių frakcijas.

68. Tarybos dauguma – Tarybos narių frakcija ir (ar) savivaldybės Tarybos narių grupė, delegavusios (delegavusi) savo kandidatų į savivaldybės vykdomąją instituciją arba mero, mero pavaduotojo pareigas ir pirmajame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, pateikusios (pateikusi) savo veiklos programą, taip pat Tarybos narių frakcija ir (ar) Tarybos narių grupė, viešu pareiškimu nedeklaravusios (nedeklaravusi), kad nedalyvauja sudarant savivaldybės vykdomąją instituciją, ir nedelegavusios (nedelegavusi) į mero, mero pavaduotojo pareigas savo kandidatų.

69. Pasikeitus frakcijos pavadinimui, sudėčiai ar vadovui, frakcijai iširus ar nutraukus veiklą, taip pat susidarius koalicijai, turi būti nedelsiant raštu pranešta merui, kuris apie tai paskelbia artimiausiame Tarybos posėdyje.

70. Taryba sudaro nuolatines komisijas – Administracinę komisiją ir Etikos komisiją, taip pat gali sudaryti kitas nuolatines ir laikinąsias komisijas. Taryba savo sprendimu, kuris parengiamas ir priimamas Reglamento nustatyta tvarka, gali deleguoti Tarybos narius į įstatymų nustatytas regionines tarybas, komisijas ir suteikti jiems įgaliojimus. Į įstatymų nustatytas regionines tarybas ar komisijas Tarybos nariai gali būti deleguojami esant jų sutikimui.

71. Etikos komisijos pirmininko kandidatūrą teikia meras savivaldybės Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu. Ši frakcija vieną arba kelias kandidatūras siūlo raštu merui, kartu pateikdama frakcijos posėdžio protokolą dėl siūlymo skirti Etikos komisijos pirmininką ir Tarybos sprendimo projektą. Etikos komisijos pirmininkas skiriamas Tarybos sprendimu. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos pirmininko kandidatūros, Etikos komisijos pirmininką Taryba skiria mero teikimu.

72. Laikinosios komisijos sudaromos sudėtingiems, svarbiems klausimams spręsti, įvairiems siūlymams, pavedimams atlikti. Laikinąsias komisijas skubiems klausimams spręsti gali sudaryti ir meras.

73. Sudarant komisiją, apibrėžiamas jos veiklos tikslas, darbo trukmė, nustatomas narių skaičius, nurodoma Tarybos išrinkti ar paskirti komisijos pirmininkas ir nariai. Komisijos pirmininkų kandidatūras teikia meras.

74. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės bendruomenės nariai. Etikos ir Administracinės komisijos pirmininkai skiriami iš Tarybos narių. Etikos komisijoje gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių.

75. Nuolatinės komisijos dirba pagal savo nuostatus (reglamentus), kurie tvirtinami Tarybos sprendimu.

76. Laikinoji komisija jai pateiktą klausimą turi išnagrinėti ne vėliau kaip per 1 mėnesį, išskyrus atvejus, kai to padaryti negalima dėl objektyvių priežasčių arba savivaldybės Taryba nenustato kito termino. Taryba klausimo nagrinėjimo terminą gali pratęsti. Laikinoji komisija dirba pagal šiame skyriuje nustatytą tvarką.

77. Komisijos posėdis teisėtas, kai jame dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, išskyrus atvejus, kai balsai pasiskirsto po lygiai. Šiuo atveju lemia komisijos pirmininko balsas.

78. Komisijų posėdžių metu rašomi protokolai. Jie surašomi ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po posėdžio ir saugomi Administracijos Bendrajame ir personalo skyriuje, jeigu norminiai aktai nenumato kitaip. Komisijų posėdžių metu priimami rekomendaciniai sprendimai, pasiūlymai ir išvados, kuriems taikomi tokie pat reikalavimai, kaip ir komitetų protokolams bei rekomendaciniams sprendimams. Komisijas aptarnauja ir posėdžiuose sekretoriauja Administracijos Bendrojo ir personalo skyriaus arba kiti Administracijos direktoriaus paskirti Administracijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

79. Komisija gali teikti nustatyta tvarka parengtą Tarybos sprendimo projektą, kurį Tarybos posėdžio metu pristato komisijos pirmininkas ar jo įgaliotas komisijos narys.

80. Į komisijos posėdį komisijos pirmininko ar daugumos komisijos narių pageidavimu gali būti kviečiami Administracijos valstybės tarnautojai, pranešus jiems ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio pradžios, taip pat savivaldybės įsteigtų įmonių ir įstaigų vadovai, ekspertai, bendruomenės atstovai (seniūnaičiai), pranešus jiems ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Bendruomenės atstovai kviečiami, kai svarstomi aktualūs tai bendruomenei klausimai. Į posėdį kviečiamų asmenų nuomonė yra patariamojo pobūdžio.

81. Komisijos atsiskaito Tarybos posėdžio metu, pareikalavus Tarybai.

82. Komisijos turi teisę gauti iš Administracijos padalinių, savivaldybės kontroliuojamų ir įsteigtų įmonių ir įstaigų specialistų ataskaitinius duomenis ar kitokią klausimui nagrinėti reikalingą medžiagą. Komisijos pirmininkas kreipiasi į įstaigos (įmonės) direktorių, kuris paveda atitinkamiems specialistams pateikti reikalaujamus duomenis.

 

VIII. SPRENDIMŲ PROJEKTŲ PATEIKIMO TARYBOS POSĖDŽIUI TVARKA

 

83. Tarybos posėdžiams klausimus gali rengti savivaldybės Tarybos nariai, Tarybos komitetai bei komisijos, Tarybos narių frakcijos, mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai, Administracijos, savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojai.

84. Administracijos tarnautojų parengtus sprendimų projektus su aiškinamaisiais ; raštais Tarybai teikia Administracijos direktorius, kuris pasirašo ant sprendimo projekto.

85. Tarybos narių parengtus sprendimų projektus bei jų pakeitimus Tarybai teikia pats Tarybos narys arba komitetas, komisija. Tarybos narių rengiami sprendimų projektai, susiję su savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimu ir Administracijos darbu, turi turėti Administracijos direktoriaus išvadą. Už Tarybos narių rengtų sprendimų projektų pateikimą derinti Administracijai atsakingas Tarybos sekretorius. Administracijos darbuotojai teikia pagalbą Tarybos nariams, jiems rengiant Tarybos sprendimo projektus.

86. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos rengiamų sprendimų projektus su aiškinamaisiais raštais teikia savivaldybės kontrolierius, kuris pasirašo ant sprendimo projekto.

87. Tarybai teikiami sprendimų projektai derinami su padalinio, kuriam priklauso projektą rengęs darbuotojas, vadovu (jei projektą rengė ne padalinio vadovas), teisininku, kuriam pareigybės aprašyme numatyta funkcija derinti Tarybos sprendimų projektus, kalbos tvarkytoju, kitų su rengiamu sprendimo projektu susijusių padalinių vadovais, direktoriaus pavaduotoju pagal jo kuruojamas sritis, Tarybos sekretoriumi. Teisininkas uždeda nuorodą „Skelbti“ ant norminio pobūdžio Tarybos sprendimų projektų ir pasirašo.

88. Sprendimų, susijusių su savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimu, projektuose turi būti numatyta lėšų poreikis, reikalingas sprendimo įgyvendinimui, vykdytojai ir įvykdymo terminai.

89. Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Administracijos direktorius pagal jo įsakymu nustatytą tvarką ir terminus. Projektą rengia Administracijos valstybės tarnautojas, kuriam ši funkcija numatyta pareigybės aprašyme, vadovaudamasis Tarybos patvirtintu Utenos rajono plėtros strateginiu planu iki 2010 m. ir trimečiu savivaldybės veikios strateginiu planu. Sudarant savivaldybės biudžetą, taikomi strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principai, nustatyti strateginio planavimo metodikoje ir papildyti pagal Administracijos poreikius. Parengtas biudžeto projektas teikiamas Ekonomikos, finansų, biudžeto ir turto valdymo reikalų komitetui ir, gavus jo pastabas, teikiamas Tarybai. Taryba svarsto biudžeto projektą ir tvirtina jį Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

90. Tarybos posėdyje svarstomi tik tie klausimai, kurių sprendimų projektai pateikiami merui ne vėliau kaip prieš 2 savaites iki posėdžio pradžios. Projektus merui pateikia Tarybos sekretorius. Meras peržiūrėtus sprendimų projektus, kuriuos numato teikti Tarybos posėdžiui, grąžina Tarybos sekretoriui, kuris juos užregistruoja prieš 5 d. iki Tarybos posėdžio specialiame sprendimų projektų registravimo žurnale ir perduoda darbuotojui, kurio pareigybės aprašyme numatyta funkcija perduoti sprendimų projektus savivaldybės interneto svetainės tinklalapio administratoriui. Sis darbuotojas nedelsiant perduoda juos elektroniniu būdu tinklalapio administratoriui paskelbti, nurodant paskelbimo dieną, kuri negali būti vėlesnė negu artimiausia darbo diena po projektų užregistravimo. Papildomai pateikti sprendimų, reikalaujančių neatidėliotino svarstymo, projektai registruojami ne vėliau kaip 24 val. prieš Tarybos posėdį ir perduodami paskelbti ne vėliau kaip paskutinę dieną prieš Tarybos posėdį.

91. Meras sudaro Tarybos posėdžio darbotvarkę, kuri, nurodant posėdžio laiką, kartu su sprendimų projektais ir kita reikiama medžiaga pateikiama Tarybos nariams elektroniniu paštu siunčiant nuorodą medžiagai peržiūrėti ir parsisiųsti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Per šį laiką komitetai apsvarsto į darbotvarkę įtrauktus klausimus pagal savo veiklos sritis ir pateikia savo išvadas, su kuriomis Tarybos nariai supažindinami Tarybos posėdžio metu.

92. Jei komitetas pagal savo veiklos sritį laiku neapsvarsto sprendimo projekto, klausimą dėl jo svarstymo Tarybos posėdyje mero siūlymu sprendžia Taryba.

93. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu į komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 val. iki posėdžio pradžios. Ekstremalių įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais, meras turi teisę pateikti savivaldybės Tarybai svarstyti klausimą ir siūlyti priimti sprendimą skubos tvarka.

94. Tarybai gali būti pateikiami keli alternatyvūs sprendimo projektai. Jie nagrinėjami kartu ir pasirenkamas vienas iš jų.

 

IX. PASKELBIMO APIE TARYBOS POSĖDĮ TVARKA

 

95. Apie Tarybos posėdžio laiką bei svarstyti pateiktus klausimus (posėdžio darbotvarkę) paskelbiama vietos spaudos leidinyje, kuriame skelbiama savivaldybės informacija, taip pat savivaldybės interneto puslapyje ne vėliau kaip prieš tris dienas iki posėdžio pradžios. Už paskelbimą atsakingas Tarybos sekretorius. Jis rengia mero potvarkių projektus dėl Tarybos posėdžio sušaukimo ir darbotvarkės patvirtinimo, užtikrina darbotvarkės paskelbimą spaudoje. Ši funkcija įrašoma į jo pareigybės aprašymą.

96. Jei į posėdžio darbotvarkę įtraukti klausimai, liečiantys konkrečių gyvenamųjų vietovių bendruomenių interesus, apie tai turi būti informuojami tų bendruomenių atstovai – seniūnaičiai. Seniūnaičius žodžiu arba raštu informuoja Bendrasis ir personalo skyrius pagal sprendimo projektų rengėjų nuorodas rodyklėse arba Tarybos sekretoriaus nurodymu.

 

X. TARYBOS POSĖDŽIO DARBO IR JAME DALYVAUJANČIŲ ASMENŲ PASISAKYMO TVARKA

 

97. Tarybos posėdžiai paprastai šaukiami kartą per mėnesį. Tarybos posėdžius šaukia meras, o kai jo nėra – mero pavaduotojas. Ypatingomis aplinkybėmis, kai nei meras, nei mero pavaduotojas negali eiti savo pareigų dėl nuo jų nepriklausančių priežasčių, Tarybos posėdį šaukia ne mažiau kaip 1/3 Tarybos narių. Susirinkusi Taryba paveda eiti mero pareigas vienam iš Tarybos narių. Šis Tarybos narys praneša apie Tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus bei įregistruotus klausimus šio reglamento 9 skyriuje nustatyta tvarka.

98. Tarybos posėdis paprastai trunka ne ilgiau kaip 1 darbo dieną. Posėdis gali būti pratęstas pasiūlius posėdžio pirmininkui ir pritarus Tarybai.

99. Tarybos posėdžiai yra atviri. Kai posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs klausimas, Taryba gali nuspręsti jį nagrinėti uždarame posėdyje. Tarybos posėdžius aptarnauja Administracijos Bendrasis ir personalo skyrius.

100. Kiekviename Tarybos posėdyje registruojami Tarybos nariai ir kviestieji asmenys. Jeigu Tarybos narys negali atvykti į posėdį, apie tai jis turi ne vėliau kaip iki posėdžio pradžios pranešti merui arba Tarybos sekretoriui, nurodydamas priežastį. Nepranešus yra laikoma, kad Tarybos narys posėdyje nedalyvavo be pateisinamų priežasčių.

101. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Tarybai nutarus, gali būti daromi garso ar vaizdo įrašai, kurie saugomi 3 metus. Posėdžio protokolas kartu su priedais sutvarkomas ir pasirašomas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po posėdžio.

102. Tarybos posėdžio protokole nurodoma Tarybos pavadinimas, data, posėdžio vieta, eilės numeris, pradžios ir pabaigos laikas, Tarybos narių skaičius, kiek jų dalyvauja, kiek nedalyvauja, pavėlavusių ir anksčiau išvykusių narių atvykimo (išvykimo) laikas, nusišalinusių nuo klausimų svarstymo Tarybos narių vardai, pavardės, nusišalinimo priežastys, kada nusišalinusieji grįžo į posėdžio salę, posėdžio pirmininko ir posėdžio sekretoriaus vardas ir pavardė, posėdžio darbotvarkė, kiekvieno klausimo pranešėjo ir papildomo pranešėjo vardas, pavardė, pareigos, diskusijose dalyvavusių asmenų, pateikusių klausimus (raštu ar žodžiu) pranešėjams, vardai, pavardės, trumpas kalbų, pranešimų, klausimų išdėstymas, priimtų sprendimų sąrašas ir balsavimo rezultatai.

103. Prie posėdžio protokolo pridedama Tarybos priimti sprendimai, posėdyje dalyvavusių Tarybos narių, kviestųjų ir kitų asmenų sąrašai, pranešimai ir papildomi pranešimai, posėdžio pirmininkui raštu perduoti siūlymai ir pastabos tų Tarybos narių, kurie buvo užsirašę kalbėti, tačiau negavo žodžio dėl to, kad diskusijos buvo nutrauktos. Prie protokolo taip pat pridedama Tarybos nario pareikšta atskiroji nuomonė, patvirtinta jo parašu.

104. Posėdžio pirmininkas:

104.1. skelbia posėdžio pradžią ir pabaigą, esant reikalui, gali paskelbti darbotvarkėje nenumatytą posėdžio pertrauką;

104.2. tikrina, ar posėdyje yra kvorumas;

104.3. stebi, kad būtų laikomasi šio reglamento ir posėdžio darbotvarkės;

104.4. suteikia žodį Tarybos nariams ir kviestiesiems asmenims, taip pat, jeigu Taryba neprieštarauja, kitiems asmenims, vadovauja svarstymo eigai;

104.5. kontroliuoja pasisakymų trukmę ir, jeigu viršijama, įspėja kalbėtoją, o po antro įspėjimo gali nutraukti kalbėtoją;

104.6. jeigu klausimas svarbus ir Taryba neprieštarauja, gali pratęsti kalbos laiką;

104.7. gali įspėti kalbėtoją, jeigu jis nukrypsta nuo svarstomo klausimo esmės;

104.8. pagal svarstymo rezultatus formuluoja klausimus balsavimui, vadovaudamasis reglamentu nustato balsavimo tvarką ir pagal balsų skaičiavimo komisijos pateiktus duomenis skelbia atviro balsavimo rezultatus;

104.9. pasiūlo Tarybos nariams balsuoti dėl pašalinimo iš posėdžio salės kviestuosius ar kitus asmenis, jeigu jie trukdo posėdžiui;

104.10. pareiškia pastabas Tarybos nariams, jeigu jie nesilaiko šio reglamento ir darbotvarkės, kelia triukšmą salėje, įžeidinėja Tarybos narius, kitus asmenis ar kitaip trukdo Tarybos darbui, o esant reikalui ir Tarybai pritarus, perduoda juos svarstyti Etikos komisijai;

104.11. leidžia pasisakyti Tarybos nariui frakcijos arba komiteto vardu.

105. Posėdžio trukmę nustato Taryba, tvirtindama darbotvarkę.

106. Sprendimų projektus Tarybos posėdyje paprastai pristato:

106.1. Administracijos tarnautojų rengtus sprendimų projektus – rengėjas arba atitinkamo Administracijos padalinio vadovas arba Administracijos direktorius, arba Administracijos direktoriaus pavaduotojas;

106.2. Tarybos narių rengtus sprendimų projektus – projektą rengęs Tarybos narys;

106.3. komiteto, komisijos rengtus sprendimų projektus – atitinkamo komiteto, komisijos pirmininkas, jam nedalyvaujant posėdyje – kitas komiteto, komisijos narys;

106.4. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos rengtus sprendimų projektus – savivaldybės kontrolierius ar jo įgaliotas asmuo.

107. Sprendimo projektui pristatyti paprastai skiriama iki 5 min. Posėdžio pirmininkas šią trukmę gali pratęsti.

108. Jeigu Tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems posėdžio pirmininkas leidžia užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti, jei apie tai buvo pranešę posėdžio pirmininkui ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki posėdžio pradžios. Pavėlavus tai padaryti, minėtų asmenų nuomonė, pateikta raštu, pridedama prie posėdžio protokolo ir gali būti paskelbiama posėdžio metu. Posėdžio pirmininkui pasiūlius ir Tarybai pritarus leidžiama užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti asmenims, kurie nepranešė apie pageidavimą pasisakyti. Šių asmenų pasisakymo trukmė neturi viršyti 2 minučių. Tarybos nariams neprieštaraujant, posėdžio pirmininkas šią trukmę gali pratęsti. Kai yra techninės galimybės, Tarybos nustatyta tvarka jos posėdžiai transliuojami interneto tinklapyje. Esant reikalui, po Tarybos posėdžio skiriama iki pusės valandos laiko paklausimams aktualiais Tarybos nariams klausimais.

109. Esant reikalui, Taryba gali išklausyti savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų padalinių vadovus Šių padalinių veiklos klausimais. Šiuos vadovus į posėdį numato iškviesti Taryba, nurodydama, kokiu klausimu turės pasisakyti padalinio vadovas. Apie tai įrašoma posėdžio protokole. Apie dalyvavimą Tarybos posėdyje minėtų padalinių vadovus Administracija informuoja raštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki Tarybos posėdžio, nurodydama posėdžio datą, atvykimo laiką ir kokiu klausimu jiems reikės pasisakyti. Pasisakymo trukmę nustato posėdžio pirmininkas.

110. Po sprendimo projekto pristatymo pranešėjai atsako į Tarybos narių klausimus.

111. Pradėjus svarstyti sprendimo projektą, pirmiausia išklausoma Tarybos komiteto, kuriam pagal kompetenciją priklauso svarstomas klausimas, nuomonė. Po to pasisako Tarybos nariai. Tarybos narių pasisakymams skiriama po 5 minutes. Svarstomu klausimu Tarybos narys gali kalbėti vieną kartą. Papildomai jam gali būti suteikiamos 2 minutės. Tik posėdžio pirmininkas gali nutraukti kalbantįjį.

112. Posėdžio metu frakcijoms jų prašymu suteikiama viena pertrauka pasitarti dėl balsavimo. Jos trukmė negali viršyti 15 min.

113. Diskusijos baigiamos posėdžio pirmininko sprendimu.

114. Pasibaigus diskusijoms, pranešėjai turi teisę tarti baigiamąjį žodį, kurio trukmė iki 2 minučių. Posėdžio pirmininkas skelbia balsavimo pradžią,

115. Balsuojant replikos ir pastabos dėl balsavimo motyvų neleidžiamos.

116. Tarybos sprendimo projekto pataisas Tarybos nariai pateikia posėdžio pirmininkui raštu, o žodžiu – tik jam leidus. Tarybos nariui suteikiamas žodis pataisai pagrįsti. Komitetui prašant, jam perduodamos svarstyti Tarybos sprendimų projektų pataisos.

117. Galutiniam sprendimo projektui rengti Taryba gali sudaryti redakcinę komisiją, paskirdama jos pirmininką. Į tokią komisiją būtinai įtraukiama projekto rengėjas ir posėdyje dalyvaujantis teisininkas. Komisijos pirmininkas praneša Tarybai komisijos darbo rezultatus ir pristato Tarybai sprendimo projektą.

118. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai renkamas meras, skiriamas mero pavaduotojas, Administracijos direktorius, Administracijos direktoriaus pavaduotojai, sprendžiamas nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, Administracijos direktoriumi, Administracijos direktoriaus pavaduotoju klausimas. Slaptas balsavimas Tarybos frakcijai pasiūlius ir posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai pritarus galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Administracinės komisijos pirmininkas, Etikos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Administracinės komisijos pirmininku, Etikos komisijos pirmininku klausimas. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Tarybos narių balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto tinklalapyje.

119. Atvirai balsuojama rankos pakėlimu.

120. Balsuojant atvirai pirmininkaujantis, skelbdamas balsavimo rezultatus, prie jų prideda savo balsą.

121. Slaptai balsuojama Vietos savivaldos įstatyme ir šiame reglamente numatytais atvejais. Apie numatomą slaptą balsavimą iniciatoriai turi pranešti posėdžio pirmininkui iki posėdžio pradžios. Šiuo būdu paprastai balsuojama pertraukos metu, naudojant specialiosios formos balsavimo biuletenius. Balsavimo biuletenius tvirtina Taryba, o Tarybos nariams pasirašius juos išduoda balsų skaičiavimo komisija.

122. Balsavimo vietoje turi būti slapto balsavimo kabina ir balsadėžė.

123. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio biuleteniai, taip pat tie, kuriuose paliktų pavardžių skaičius viršija renkamų pareigūnų skaičių arba paliktas daugiau kaip vienas pasirinkimui duotas teiginys. Papildomai įrašytos pavardės ir teiginiai neskaičiuojami.

124. Viename biuletenyje abėcėlės tvarka gali būti rašomos pavardės kandidatų tik į vienas pareigas.

125. Visais atvejais biuletenis turi turėti antraštę, kurioje aiškiai nurodyta, dėl ko

balsuojama.

126. Slapto balsavimo rezultatus skelbia balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas.

127. Balsuojant rankos pakėlimu ar biuleteniais, balsus skaičiuoja Tarybos paskirta balsų skaičiavimo komisija.

128. Jei nagrinėtu klausimu buvo balsuojama, bet sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti nagrinėjamas tik kitame Tarybos posėdyje, jeigu Taryba nenusprendžia kitaip. Atvirą balsavimą galima vieną kartą pakartoti, kol nepradėtas svarstyti kitas darbotvarkės klausimas, jei to reikalauja posėdžio pirmininkas, komitetas arba frakcija. To reikalauti galima, jeigu nebuvo tinkamai ir aiškiai suformuluotas balsuoti teikiamas klausimas. Balsuojama asmeniškai.

129. Balsavimui gali būti pateiktas vienas arba keli alternatyvūs teiginiai. Pirmuoju atveju balsuojama „už“, „prieš“ arba „susilaikoma“. Antruoju atveju balsuojama „už 1-ą siūlymą“, „už 2-ą siūlymą“. Jei siūlymų daugiau kaip du, posėdžio pirmininkas turi juos pagal prasmę sugrupuoti taip, kad per keletą balsavimų būtų išspręsti visi. Daugiausia balsų surinkęs teiginys pateikiamas balsuoti papildomai dėl sprendimo patvirtinimo. Jei to padaryti nepavyksta, galima siūlyti kompromisinį sprendimą arba klausimą, atidėti. Alternatyvūs teiginiai paprastai pateikiami balsavimui pagal pateikimo svarstyti eilę.

130. Tarybos narys, kuris privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo ir balsavimo pagal Vietos savivaldos įstatymo 13 straipsnio 10 dalį, tai atlieka šia tvarka:

130.1. prieš pradedant svarstyti klausimą praneša, kad nusišalina nuo šio klausimo svarstymo ir dėl kokių priežasčių;

130.2. išeina iš posėdžių salės ir grįžta po balsavimo;

130.3. nedelsiant papildo savo privačių interesų deklaraciją (jei aplinkybės, dėl kurios nusišalino, nėra deklaravęs anksčiau).

131. Jei Taryba sprendimo nepriima, Tarybos nuomonė ar pavedimai įforminami protokoliškai.

132. Tarybos nariai, susipažinę su posėdžio protokolu, gali pareikšti dėl jo pretenzijas iki artimiausio Tarybos posėdžio. Jei yra ginčytinų klausimų, po praėjusio posėdžio pirmininko paaiškinimo Taryba priima atitinkamą sprendimą.

 

XI. TARYBOS SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS, JŲ PASKELBIMO TVARKA, ĮGYVENDINIMAS IR KONTROLĖ

 

133. Tarybos sprendime nurodoma Tarybos pavadinimas, data, sprendimo priėmimo vieta, sprendimo pavadinimas ir eilės numeris, sprendimo priėmimo teisinis pagrindas ir jo turinys. Sprendimą pasirašo Tarybos posėdžio pirmininkas.

134. Už priimtų Tarybos sprendimų įforminimą, spausdinimą ir pateikimą posėdžio pirmininkui pasirašyti atsakingas Administracijos Bendrasis ir personalo skyrius.

135. Tarybos sprendimus Tarybos posėdžio pirmininkas privalo pasirašyti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio.

136. Valstybės tarnautojas, atsakingas už ryšius su žiniasklaida, atrenka pasirašytus sprendimus, kurių projektuose yra uždėta žyma „Skelbti“, ir jų tekstą ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimų pasirašymo elektroniniu paštu išsiunčia spaudos leidiniui, kuriame, skelbiama savivaldybės informacija.

137. Visi Tarybos sprendimai ne vėliau kaip per 1 savaitę nuo jų pasirašymo .paskelbiami savivaldybės interneto tinklalapyje. Sprendimus šio tinklalapio administratoriui elektroniniu paštu perduoda darbuotojas, atsakingas už Tarybos sprendimų spausdinimą.

138. Tarybos sprendimus atitinkamoms valstybės institucijoms, įmonėms, įstaigoms, Organizacijoms bei kitiems adresatams Administracijos Bendrasis ir personalo skyrius pagal projekto rengėjo sudarytą sąrašą-rodyklę išsiunčia ne vėliau kaip per 2 darbo dienas po sprendimų pasirašymo. Sprendimai finansiniais ir turto klausimais pateikiami savivaldybės kontrolieriui. Kitiems asmenims Tarybos sprendimai ar kitų savivaldos institucijų dokumentai pateikiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

139. Tarybos sprendimus įgyvendina arba jų įgyvendinimą organizuoja ir kontroliuoja Administracija. Kaip Administracija įgyvendina savivaldybės Tarybos sprendimus, kontroliuoja ir prižiūri meras.

 

XII. TARYBOS NARIŲ PAKLAUSIMAI

 

140. Paklausimu laikomas toks savivaldybės kompetencijai priskirtas klausimas, dėl kurio Tarybos narys ar jų grupė kreipėsi į savivaldybės institucijų, Administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir tarnautojus (darbuotojus).

141. Paklausimu gali būti laikomas ir toks klausimas, kurio reikšmingumą balsuodama pripažįsta posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma.

142. Su paklausimu Tarybos narys ar jų grupė gali žodžiu arba raštu kreiptis į savivaldybės institucijų, Administracijos, kitų savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus (darbuotojus).

143. Paklausimo teikėjas (teikėjai) turi nurodyti konkretų pareigūną ar tarnautoją (darbuotoją), į kurį jis (jie) kreipiasi ir kokio atsakymo – žodžiu ar raštu – laukia. Atsakymo į paklausimą terminas – 10 dienų.

144. Jeigu asmuo, kuriam pateiktas paklausimas, negali nustatytu laiku atsakyti, jis privalo tai raštu motyvuoti ir pasiūlyti kitą atsakymo terminą, bet ne ilgesnį kaip vieno mėnesio nuo paklausimo gavimo.

145. Ar paklausimo svarstymą įtraukti į Tarybos posėdžio darbotvarkę, sprendžia Taryba.

146. Nagrinėjant paklausimą, Tarybos posėdyje turi dalyvauti jo teikėjas (teikėjai) arba bent vienas iš teikėjų. Kai paklausimo teikėjas (teikėjai) posėdyje nedalyvauja, paklausimo nagrinėjimas atidedamas.

147. Administracijos direktorius artimiausiame Tarybos posėdyje informuoja Tarybą, kaip vykdomi sprendimai dėl Tarybos narių paklausimų, gautų Administracijoje, o dėl kitų paklausimų informuoja meras.

 

XIII. TARYBOS NARIŲ VEIKLOS APMOKĖJIMAS

 

148. Tarybos nariams, išskyrus merą ir mero pavaduotoją, už darbo laiką atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas apskaičiuojamas pagal skelbiamą VMDU (vidutinį mėnesinį darbo užmokesčio) dydį, atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką.

149. Faktiškai dirbtas laikas, vykdant Tarybos nario pareigas, – tai laikas, kurį Tarybos narys praleido savivaldybės Tarybos, komitetų posėdžiuose, Tarybos, mero, Administracijos direktoriaus sudarytų komisijų, kitų komisijų, į kurias Tarybos narys yra deleguotas, posėdžiuose, susitikimuose su rinkėjais, taip pat komandiruotėse ir kituose renginiuose, kuriuose asmuo dalyvavo kaip Tarybos narys, ir už kurį jis negavo darbo užmokesčio savo pagrindinėje darbovietėje.

150. Dirbto laiko trukmė fiksuojama savivaldybės Tarybos, komitetų, komisijų posėdžių protokoluose, savivaldybės Tarybos sprendimuose, mero potvarkiuose, kitų institucijų teisės aktuose ar kituose dokumentuose, įrodančiuose, kad Tarybos narys dalyvavo posėdžiuose, komandiruotėse ar kituose renginiuose.

151. Administracijos Bendrojo ir personalo skyriaus vedėjas einamojo mėnesio paskutinę darbo dieną pateikia tarnautojui, atsakingam už personalo tvarkymą, protokolus ir kitus dokumentus, įrodančius Tarybos nario dalyvavimą savivaldybės institucijose vykusiuose posėdžiuose ar kituose renginiuose. Jei Tarybos narys dalyvavo ne savivaldybės institucijų sudarytose komisijose ar kituose renginiuose, jis pats pristato tai įrodančius dokumentus Administracijos tarnautojui, atsakingam už personalo tvarkymą.

152. Tarybos narys Administracijos tarnautojui, atsakingam už personalo tvarkymą, f turi pateikti dokumentą iš savo pagrindinės darbovietės apie tai, kad negavo darbo užmokesčio už laiką, kai vykdė Tarybos nario pareigas.

153. Vadovaudamasis 151 ir 152 punktuose išvardintais ir pateiktais dokumentais Administracijos tarnautojas, atsakingas už personalo tvarkymą, užpildo Tarybos narių darbo laiko apskaitos žiniaraštį ir pasirašytą mero iki mėnesio pirmos dienos perduoda Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui.

154. Atlyginimas (užmokestis) Tarybos nariams mokamas kartą per mėnesį, mėnesio pirmą darbo dieną, pervedant lėšas į Tarybos nario asmeninę sąskaitą.

155. Administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius perveda minėtą išmoką į asmeninę Tarybos nario sąskaitą banke.

56. Tarybos nariui su jo, kaip Tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarijos, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Administracija, kas mėnesį skiriama iki 1 MMA dydžio išmoka. Jei asmuo Tarybos nario statusą turėjo ne visą mėnesį, išmokos maksimali riba apskaičiuojama proporcingai to mėnesio kalendorinių dienų skaičiui, kai asmuo turėjo Tarybos nario statusą.

1561. Ši išmoka mokama Tarybos nariams atsiskaitytinai. Kiekvieną mėnesį iki 10 dienos Tarybos narys pateikia Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui turėtas per praėjusį mėnesį išlaidas patvirtinančius dokumentus, atitinkančius Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 13 straipsnyje nustatytus reikalavimus, taikomus apskaitos dokumentams (kasos čekius, kvitus, sąskaitas-faktūras, sutartis, mokėjimo pavedimus ir kt. Šie dokumentai turi būti išrašyti Tarybos nario vardu) su lydraščiu, kuriame nurodomas pateikiamų dokumentų skaičius ir bendra apskaitos dokumentuose nurodyta suma (spręsti posėdžio metu). Lėšos pervedamos į Tarybos nario nurodytą asmeninę sąskaitą pagal pateiktus išlaidas patvirtinančius dokumentus (faktines išlaidas per mėnesį) iki to paties mėnesio 15 dienos.

1562. Nepateisinus išlaidų dokumentais, išmoka (jos dalis) nemokama ir į kitą mėnesį nekeliama. Iš Tarybos nariui patvirtintos išmokos lėšų įsigytos prekės nepajamuojamos. Patirtų išlaidų, susijusių su Tarybos nario veikla, suma, pateisinta prekių įsigijimo dokumentais, įskaitoma į sąnaudas.

1563. Šio reglamento 156 straipsnyje nurodytoms išlaidoms priskiriama: kanceliarijos išlaidoms – išlaidos popieriui, rašymo priemonėms, raštinės ir darbo stalo reikmenims ir pan.; pašto išlaidoms – pašto siuntimo išlaidos ir pan.; telefono išlaidoms – pokalbių asmeninio stacionaraus ar mobiliojo ryšio telefonu išlaidos; interneto ryšio išlaidoms – išlaidos, viršijančios Tarybos nariui nustatytą limitą už interneto ryšį; transporto išlaidoms – degalų asmeniniam automobiliui įsigijimo išlaidos, viešojo transporto bilietų įsigijimo išlaidos, išlaidos taksi paslaugoms rajono ribose, išlaidos transporto nuomai, asmeninio automobilio remonto išlaidos, patiriamos vykdant Tarybos nario funkcijas.

157. Atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms finansuoti sudaromas mero fondas, kurio dydis nustatytas Vietos savivaldos įstatymo 19 straipsnio 15 dalyje ir yra iki vieno Statistikos departamento paskutiniojo paskelbto Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio dydžio per mėnesį. Mero fondą sudaro savivaldybės biudžeto lėšos, skirtos reprezentacinėms išlaidoms, neviršijant bendrų savivaldybės reprezentacijai skirtų lėšų, ir kitos teisėtai gautos lėšos. Mero fondo naudojimo tvarka nustatoma atskiru Tarybos sprendimu.

 

XIV. TARYBOS NARIŲ BENDRAVIMO SU GYVENTOJAIS FORMOS, ATSISKAITYMO RINKĖJAMS TVARKA, GYVENTOJŲ DALYVAVIMAS SVARSTANT TARYBOS SPRENDIMŲ PROJEKTUS

 

158. Pagrindinės Tarybos narių bendravimo su gyventojais formos yra susitikimai su gyventojais (rinkėjais), gyventojų pareiškimų, prašymų nagrinėjimas bei gyventojų priėmimas asmeniškai.

159. Tarybos nariai kartą per metus atsiskaito rinkėjams susitikimo su gyventojais metu ar kitu Tarybos nario pasirinktu būdu.

160. Susitikimus su gyventojais organizuoja Tarybos nariai arba frakcijos, koalicijos.

161. Tarybos nario prašymu Administracijos direktorius miesto teritorijoje arba kaimo seniūnijos seniūnas privalo skirti patalpas atitinkamoje seniūnijoje Tarybos nario susitikimui su rinkėjais organizuoti. Patalpos skiriamos ne vėliau kaip per 2 savaites nuo prašymo gavimo dienos. Apie susitikimo su rinkėjais laiką ir vietą skelbiama viešai ne vėliau kaip prieš 2 savaites iki susitikimo pradžios.

162. Tarybos nariai jų adresu gautus gyventojų pareiškimus, prašymus nagrinėja patys arba siunčia juos svarstyti atitinkamai institucijai. Apie nagrinėjimo rezultatus pareiškėją informuoja pats Tarybos narys. Į gautą pareiškimą, prašymą Tarybos narys turi atsakyti ne vėliau kaip per 1 mėnesį.

163. Tarybos nario vardu gauti pareiškimai, prašymai gali būti nagrinėjami Tarybos komitetuose, o jei komitetuose jų išspręsti negalima – Tarybos posėdyje.

164. Tarybos nariai priima gyventojus asmeniškai, jiems užsiregistravus iš anksto Administracijoje. Informacija apie užsiregistravimo tvarką, gyventojų priėmimo vietą ir laiką skelbiama viešai.

165. Administracija teikia pagalbą Tarybos nariams, jiems organizuojant susitikimus su rinkėjais, nagrinėjant gyventojų pareiškimus, prašymus ir juos priimant asmeniškai.

166. Gyventojai gali dalyvauti, svarstant jiems svarbių Tarybos sprendimų projektus.

167. Savivaldybės biudžeto ir kitų Tarybos sprendimų, kurie yra svarbūs rajono bendruomenei, projektai pateikiami svarstyti gyventojams, paskelbiant juos viešai ne vėliau kaip prieš 3 savaites iki Tarybos posėdžio. Sprendimų projektai, svarbus tiktai atskiroms bendruomenėms ar pavieniams įmonių, įstaigų, organizacijų kolektyvams, išsiunčiami jiems paštu ne vėliau kaip prieš 2 savaites iki Tarybos posėdžio.

168. Skelbiant sprendimo projektą, nurodoma jo rengėjai ir iniciatoriai, taip pat gyventojų pastabų ir pasiūlymų pateikimo terminai ir būdas. Gyventojų pareikštas pastabas ir pasiūlymus atitinkamas komitetas apsvarsto posėdyje, o kiti Tarybos nariai su jais supažindinami Tarybos posėdžio metu.

169. Sprendimų projektų paskelbimo būtinumą numato meras, pasiūlius Tarybos komitetui pagal kompetenciją arba Administracijos direktoriui.

 

XV. VIEŠO TARYBOS DARBO ATASKAITOS PATEIKIMO TVARKA IR TARYBAI ATSKAITINGŲ INSTITUCIJŲ ATSISKAITYMO TVARKA

 

170. Pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip iki kitų metų gegužės 1 d., meras pateikia Tarybai savo ir Tarybos veiklos ataskaitą. Tarybai savo sprendimu patvirtinus šią ataskaitą, ji teikiama visuomenei viešai susipažinti - bent viename rajono spaudos leidinių, savivaldybės interneto puslapyje, su ja visuomenė gali būti supažindinta susitikimo su gyventojais metu arba išleidžiant atskirą leidinį. Su šia ataskaita gyventojus Tarybos vardu supažindina meras ne vėliau kaip iki liepos 1 d. Apie susitikimo su visuomene laiką ir vietą skelbiama bent viename iš vietos spaudos leidinių ne vėliau kaip prieš 2 savaites iki susitikimo pradžios.

171. Ataskaita pateikiama po kiekvienų Tarybos darbo metų. Ataskaitoje nurodoma, kokius bendruomenei aktualius klausimus Taryba svarstė per metus ir kokie sprendimai priimti, taip pat dar neišspręstų Tarybai pateiktų klausimų nagrinėjimo eiga. Ši ataskaita gali būti skelbiama per masines visuomenės informavimo priemones.

172. Savivaldybės Taryba prižiūri savivaldybės vykdomąsias institucijas (Administracijos direktorių) ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas. Šios institucijos ir subjektai pateikia Tarybai veiklos ataskaitas šiame reglamente nustatyta tvarka.

173. Administracijos direktorius savo veiklos ataskaitą pateikia Tarybai ne vėliau kaip iki kitų metų balandžio 1 d.. Tarybai savo sprendimu patvirtinus Administracijos direktoriaus ataskaitą, apie savo veiklą jis informuoja savivaldybės gyventojus ne vėliau kaip iki kitų metų liepos 1 d. Informacija pateikiama bent viename iš vietos spaudos leidinių ir savivaldybės interneto puslapyje.

174. Paskutiniais kadencijos metais meras ir Administracijos direktorius pateikia Tarybai veiklos ataskaitas ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį iki kadencijos pabaigos. Tarybai savo sprendimu patvirtinus šias ataskaitas, jos nedelsiant teikiamos visuomenei viešai susipažinti bent viename iš rajono spaudos leidinių ir savivaldybės interneto puslapyje.

175. Savivaldybės kontrolierius kiekvienais metais turi pateikti savivaldybės Tarybai savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitą ne vėliau kaip iki kitų metų liepos 1 d. Savivaldybės Tarybai savo sprendimu pritarus šiai ataskaitai, savivaldybės kontrolierius šios ataskaitos santrauką paskelbia vietos spaudoje.

176. Taip pat kiekvienais metais savivaldybės kontrolierius teikia savivaldybės Tarybai išvadas, parengtas pagal Valstybinio audito reikalavimus:

176.1. Išvadą dėl biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio prie Administracijos parengtų ir teikiamų savivaldybės Tarybai tvirtinti metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio (įsigaliojus ataskaitų rinkinių privalomam rengimui, išvada teikiama dėl pateiktų tvirtinti metinių savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio, metinių savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo) – pasibaigus kalendoriniams metams, ne vėliau kaip iki kitų metų liepos 1 d.;

176.2. Išvadą dėl savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto ataskaitos prie Administracijos parengtos ir teikiamos savivaldybės Tarybai audituotos metinės Savivaldybės turto ataskaitos – ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d.;

176.3. Išvadą dėl patikėjimo teise valdomo valstybės turto ataskaitos prie Administracijos parengtos ir teikiamos savivaldybės Tarybai audituotos metinės Valstybės turto ataskaitos – ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 1 d.

177. Savivaldybės Taryba priima sprendimą dėl pritarimo šioms ataskaitoms.

178. Savivaldybės kontroliuojamos įmonės bei viešosios įstaigos už savo veiklą Tarybai atsiskaito jų finansinių atskaitomybių tvirtinimo metu. Biudžetinės įstaigos savo veiklos ataskaitas pateikia pareikalavus Tarybai. Ataskaitų pateikimo terminai numatomi metiniame Tarybos darbo plane. Taryba gali pareikalauti iš Administracijos direktoriaus, kitų subjektų, tiesiogiai įgyvendinančių valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, ir neeilinės veiklos ataskaitos už tam tikrą laikotarpį, įrašant apie tai posėdžio protokole, nurodant, kokius duomenis pateikti, ir terminą, iki kada pateikti ataskaitą.

 

XVI. TARYBOS FUNKCIJOS, KURIAS PAVEDAMA VYKDYTI ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUI

 

179. Savivaldybės Taryba šiuo reglamentu paveda vykdyti savivaldybės Administracijos direktoriui šias funkcijas, priklausančias savivaldybės Tarybos paprastajai kompetencijai:

179.1. funkcijų, susijusių su savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovų darbo santykiais, taip pat ir darbo sutarčių dėl papildomo darbo sudarymu, įgyvendinimas Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, išskyrus skyrimą į įstaigų vadovų pareigas, atleidimą iš šių pareigų, tarnybinio atlyginimo ir personalinių priedų nustatymą, drausminių nuobaudų skyrimą;

179.2. savivaldybės biudžetinių įstaigų finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas;

179.3. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) finansinių ataskaitų rinkinių tvirtinimas;

179.4. savivaldybės viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vidaus kontrolės tvarkos nustatymas;

179.5. sprendimų dėl valstybės socialinių ir ekonominių programų tikslinių lėšų, kitų valstybės fondų lėšų ir materialiojo turto paskirstymo savivaldybės biudžetinėms įstaigoms priėmimas.

180. Mero, komiteto arba Savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu ir kitus konkrečius įgaliojimus, pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymą priskirtus paprastajai Tarybos kompetencijai, Taryba atskiru Tarybos sprendimu, parengtu ir priimtu Reglamento nustatyta tvarka, gali pavesti vykdyti Savivaldybės administracijos direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui (jeigu ši pareigybė steigiama). Jeigu Savivaldybės vykdomoji institucija negali (dėl viešųjų ir privačių interesų konflikto) įvykdyti pagal Vietos savivaldos įstatymą priskirtų paprastajai Tarybos kompetencijai ir Tarybos jai perduotų įgaliojimų, šiuos įgaliojimus vykdo Taryba.

181. Administracijos direktorius (pavaduotojas) vykdydamas savivaldybės tarybos perduotus įgaliojimus, savo įsakyme privalo nurodyti ne tik atitinkamą Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo straipsnį, bet ir savivaldybės tarybos sprendimą, kuriuo jam suteikti įgaliojimai.

 

VII. TARYBOS NARIŲ APKLAUSOS INICIATYVOS TEISĖS ĮGYVENDINIMAS IR APKLAUSOS REZULTATŲ SVARSTYMAS

 

182. Savivaldybės Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip 1/4 Tarybos narių grupės reikalavimu šio reglamento nustatyta tvarka.

183. Tarybos nariai, norintys inicijuoti apklausos paskelbimą, raštiškai kreipiasi į savivaldybės merą. Kreipimesi nurodomas konkrečiai ir aiškiai suformuluotas galutinis apklausai teikiamo (-ų) klausimo (-ų) tekstas, siūlomas apklausos būdas, teritorija, data, vieta, apklausos komisijos sudėtis. Kreipimąsi pasirašo visi inicijuojantys apklausą Tarybos nariai. Prie kreipimosi pridedamas savivaldybės Tarybos sprendimo projektas su aiškinamuoju raštu dėl apklausos paskelbimo motyvų, tikslingumo, lėšų poreikio dydžio.

184. Meras šį klausimą įtraukia į artimiausio savivaldybės Tarybos posėdžio darbotvarkę. Taryba gali patikslinti arba iš dalies pakeisti galutinio apklausai teikiamo (-ų) klausimo (-ų) tekstą, siūlomą apklausos būdą, teritoriją, datą, vietą, apklausos komisijos sudėtį. Taryba gali nepriimti sprendimo dėl apklausos paskelbimo.

185. Apklausos organizavimo tvarką nustato Taryba atskiru sprendimu.

186. Apklausos rezultatai svarstomi, priimant sprendimą dėl apklausai teikto (-ų) klausimo (-ų). Apibendrinti apklausos rezultatai pateikiami kiekvienam Tarybos nariui kartu su sprendimo projektu.

 

__________________