UTENOS RAJONO SAVIVALDYBES ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2012 m. birželio 15 d. Nr. AĮ-609

Utena

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2009, Nr. 159-7206) 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. A1-560 (Žin., 2012, Nr. 1-18) patvirtintą Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašą:

1. Sudarau Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:

Komisijos pirmininkė -                                Danguolė Mačionytė, Utenos rajono socialinių

paslaugų centro direktorė

Komisijos pirmininkės pavaduotoja -          Dalia Bulkienė, Utenos rajono socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja darbui su neįgaliaisiais

Komisijos sekretorė -                                   Daiva Kurkienė, Utenos rajono socialinių paslaugų centro socialinė darbuotoja darbui su neįgaliaisiais

Komisijos nariai -                                         Nijolė Gaivenienė, Utenos krašto žmonių su negalia sąjungos pirmininkė (suderinta)

Jonas Marma, Lietuvos žmonių su negalia aplinkos pritaikymo asociacijos atstovas (suderinta)

Vytautas Nakas, Teritorijų planavimo ir statybos

skyriaus vyr. specialistas

Regina Skomskienė, Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vyresn. specialistė.

2. S k i r i u savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vyriausiąjį specialistą Vytautą Naką atsakingu už defektinių aktų, eskizinių brėžinių sudarymą numatomoms darbų apimtims, ir preliminarių išlaidų sąmatų apskaičiavimą pagal sustambintas statybos darbų kainas ir vidutines rinkos kainas.

3. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus (pridedama).

4. Pripažįstu netekusiais galios Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2007 m. birželio 12 d. įsakymą Nr. AĮ-543 „Dėl komisijos būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo žmonėms su negalia sudarymo“ ir Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. lapkričio 30 d. įsakymą Nr. AĮ-813 „Dėl būsto pritaikymo žmonėms su negalia komisijos nuostatų pakeitimo ir atsakingo specialisto paskyrimo už defektinių aktų, eskizinių brėžinių ir išlaidų sąmatų sudarymą“.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas  Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

Administracijos direktorius                                                                               Jonas Slapšinskas


 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus

2012 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. AĮ-609

 

BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau vadinama — Nuostatai) apibrėžia Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau vadinama - Komisija) Utenos rajone tikslus, funkcijas, uždavinius bei kitas šios Komisijos veiklą reglamentuojančias nuostatas.

2. Komisija sudaroma Nacionalinės neįgaliųjų socialinės integracijos 2010-2012 metų programos įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto socialinės apsaugos ir darbo ministro 2010 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A1-194 (Žin., 2010, Nr. 58-2854; 2011, Nr. 42-1995), 3.5 priemonės įgyvendinimo laikotarpiui - iki 2012 m. gruodžio 31d.

3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga savivaldybės administracijos direktoriui.

4. Savo veikloje Komisija vadovaujasi savo nuostatais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. A1-560 (Žin., 2012, Nr. 1-18) patvirtintu Būsto pritaikymo neįgaliesiems finansavimo tvarkos aprašu, Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. kovo 27 d. įsakymu Nr. AĮ-296 patvirtintomis Būsto pritaikymo neįgaliesiems Utenos rajono savivaldybėje taisyklėmis bei kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

5. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II. KOMISIJOS SUDĖTIS IR SUDARYMAS

 

6. Komisija sudaroma iš 7 narių. Į komisijos sudėtį įtraukiami ne mažiau kaip du Utenos rajono savivaldybės administracijos darbuotojai, (vienas iš jų - statybos darbų projektuotojas (architektas, inžinierius ar kitas kvalifikuotas specialistas)), neįgaliųjų asociacijos atstovas, turintis žinių ir būsto pritaikymo neįgaliesiems patirties, deleguotas Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama - Neįgaliųjų reikalų departamentas), Utenos rajono socialinių paslaugų centro (toliau vadinama - Socialinių paslaugų centras) darbuotojai.

7. Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu kreipiasi Į neįgaliųjų asociacijas, prašydamas pateikti pasiūlymus dėl kandidatų į Komisijos narius. Neįgaliųjų asociacijų skiriami Komisijų nariai turi turėti būsto pritaikymo neįgaliesiems žinių ir patirties. Neįgaliųjų reikalų departamentas, kartu su atstovus siūlančiomis asociacijomis kolegialiai apsvarsto, parenka ir skiria deleguoją neįgaliųjų asociacijų atstovą į savivaldybės sudaromą komisiją. Apie paskirtą atstovą raštu pranešama savivaldybės administracijai, nurodant jo duomenis ryšiams palaikyti. Neįgaliųjų asociacija gali siūlyti savo deleguotą atstovą atšaukti, apie tai pranešdama raštu Neįgaliųjų reikalų departamentui. Savivaldybės administracija gali kreiptis į Neįgaliųjų reikalų departamentą dėl deleguoto atstovo pakeitimo kitu atstovu, nurodydama šio keitimo pagrindą. Neįgaliųjų reikalų departamentas, nustatęs, kad deleguotas atstovas netinkamai vykdo jam pavestas užduotis, turi teisę jį atšaukti iš Komisijos narių ir kreiptis į neįgaliųjų asociaciją dėl kito atstovo paskyrimo.

8. Komisijos sudėtį, Komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją bei Komisijos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

 

III. KOMISIJOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

 

9. Komisijos tikslas ir paskirtis - padėti savivaldybės administracijai ir Socialinių paslaugų centrai organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia Utenos rajono savivaldybėje. Veikdama pagal savo paskirti, Komisija atlieka šias funkcijas:

9.1. Įvertina būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo neįgaliesiems poreikį;

9.2. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo poreikio tenkinimo ir teikia rekomendacijas Socialinių paslaugų centrui dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo finansavimo, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

9.3. siūlo Socialinių paslaugų centrui dengti dalį būsto pritaikymo išlaidų, kurios susidaro, kai mokestinė būsto vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytos išlaidas;

9.4. sprendžia dėl valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo būstams pritaikyti teisės aktų nustatyta tvarka, jeigu yra tik viena ar dvi būsto pritaikymo eilės;

9.5. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pakartotinio pritaikymo neįgaliesiems nuo 7 iki 24 metų tikslingumo;

9.6. nagrinėja skundus dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo organizavimo ir vykdymo;

9.7. dalyvauja priimant perduodamus neįgaliesiems pritaikytus būstus ir gyvenamąją aplinką.

 

IV. KOMISIJOS UŽDAVINIAI

 

10. Vykdydama jai pavestas funkcijas, Komisija atlieka šias užduotis:

10.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus Socialinių paslaugų centro pateiktus dokumentus;

10.2. dalyvauja priimant perduodamą pritaikytą būstą ir gyvenamąją aplinką.

 

V. KOMISIJOS NARIŲ TEISĖS IR ATSAKOMYBĖ

 

11. Komisijos nariai turi teisę:

11.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius bei kitą su Komisijos veilda susijusią reikalingą informaciją;

11.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

11.3. likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio ir posėdžio metu susipažinti su svarstyti pateiktais prašymais pritaikyti būstą ir visais kitais Komisijai pateiktais dokumentais;

11.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei Komisijos sprendimų, prireikus ir savo atskirą nuomonę Komisijos posėdžio protokole;

11.5. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

VI. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:

12.1. posėdžiai;

12.2. būsto apžiūros priimant perduodamą pritaikytą būstą ir gyvenamąją aplinką.

13. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas:

13.1. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

13.2. kviečia Komisijos narius dalyvauti priimant perduodamą pritaikytą būstą ir vadovauja Komisijai apžiūroje.

14. Komisijos paskirtas Komisijos sekretorius (Socialinių paslaugų centro darbuotojas):

14.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia Komisijos pirmininkui tvirtinti;

14.2. Komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę apie tai raštu informuoja Komisijos narius.

14.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia Komisijos sprendimams priimti;

14.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais;

14.5. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą, saugo Komisijai pateiktus dokumentus ir Komisijos posėdžio protokolų originalus per visą Komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda Socialinių paslaugų centrui;

14.6. pateikia kitą reikalingą su svarstomais prašymais pritaikyti būstą susijusią informaciją;

14.7. prireikus ar Komisijos narių prašymu pateikia Socialinių paslaugų centro susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas posėdžio metu;

14.8. perduoda Socialinių paslaugų centrui Komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

14.9. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

15. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas - neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas.

16. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

17. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

18. Socialinių paslaugų centras ir Komisija kontroliuoja būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja Socialinių paslaugų centras, gavęs rangovo pranešimą apie būsto pritaikymo darbų pabaigą. Būsto pritaikymo apžiūros laiką Socialinių paslaugų centras suderina su pareiškėju bei su Komisijos nariais.

19. Būsto pritaikymo apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė Komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

20. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus ir prireikus teikia Socialinių paslaugų centrui ir rangovui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę Komisijos nariai.

21. Socialinių paslaugų centras pasirašo Būsto pritaikymo darbų perdavimo ir priėmimo aktą tik apžiūroje dalyvavusiems Komisijos nariams pritarus.

 

VII. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

22. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant Komisijos, nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji Komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš" pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra Komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Si nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

 

VIII. KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

23. Komisijos posėdžio bei pritaikyto būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai - apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems Komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

23.1. posėdžio data ir vieta;

23.2. posėdyje dalyvavusieji Komisijos nariai;

23.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

23.4. apžiūrimo pritaikyto būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitikimas patvirtintai būsto pritaikymo darbų sąmatai;

23.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

23.6. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

24. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per Komisijos nustatytą laikotarpį elektroniniu paštu arba raštu pateikia Komisijos nariams derinti. Komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per Komisijos nustatytą laikotarpį. Per ši laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritaria. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, visi Komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Protokolas pateikiamas Socialinių paslaugų centrui, o protokolo kopija išsiunčiama visiems Komisijos nariams.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose Komisijos nuostatuose, sprendžia Komisijos pirmininkas.

26. Kiekvienas Komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Socialinių paslaugų centro nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nuostatų.

________________________