VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. liepos 22 d. Nr. T3-248

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; Žin., 2008, Nr. 113-4290) 16 str. 4 dalimi, 18 str. 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) 24 str. 2 dalimi, 31 straipsnio 2 dalimi ir 2011-06-18 Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu Nr. 681 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14d. nutarimo Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo ir kai kurių Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, keitusių šį nutarimą, pakeitimo ar pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2011, Nr. 71-3426) 80 punktu, Vilniaus rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.   Patvirtinti Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2.   Pripažinti netekusiais galios:

2.1.    Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2004 m. gruodžio 8 d. sprendimą Nr. T3-333 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.

2.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2005 m. birželio 29 d. sprendimą Nr. T3-170 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių pakeitimo ir papildymo“.

 

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                 Marija Rekst


 

PATVIRTINTA

Vilniaus rajono savivaldybės

tarybos 2011 m. liepos 22 d.

sprendimu Nr. T3-248

1 priedas

 

 

VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.      Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto (toliau – Savivaldybės biudžetas) programų sąmatų sudarymo ir vykdymo, biudžeto vykdymo, biudžeto apyvartos lėšų naudojimo ir įsiskolinimo padengimo ir biudžeto keitimo tvarką, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų teises ir pareigas.

2.      Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja ir savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Savivaldybės administracijos direktorius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintomis valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei šiuo Aprašu.

3.      Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47) apibrėžtas sąvokas.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMAS

 

4.Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintais finansiniais rodikliais, oficialios statistikos duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintu strateginiu veiklos planu, socialinėmis, ekonominėmis ir biudžeto asignavimų valdytojų programomis bei jų sąmatų projektais bei Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

5.   Savivaldybės biudžetas tvirtinamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir savivaldybės tarybos reglamento nustatyta tvarka.

6.   Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, rajono savivaldybės administracijos Biudžeto planavimo skyrius per 5 darbo dienas nuo tarybos sprendimo įsigaliojimo praneša asignavimų valdytojams apie jiems skirtus asignavimus, parengdamas išrašus iš savivaldybės tarybos sprendimo dėl savivaldybės biudžeto patvirtinimo. Kiekvienas Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo biudžeto patvirtinimo sudaro ir patvirtina vykdomų biudžeto programų sąmatas pagal finansavimo šaltinius ir funkcinę klasifikaciją ir su įstaigų tinklo, etatų, kontingentų rodikliais bei išlaidų dydį pagrindžiančiais skaičiavimais pateikia Biudžeto planavimo skyriui. Programų sąmatos sudaromos pagal valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro (toliau – Finansų ministro) patvirtintą formą. Programų sąmatas pasirašo asignavimų valdytojas (vadovas) arba jo įgaliotas asmuo ir vyriausias buhalteris. Programos sąmatą tvirtina asignavimų valdytojas (vadovas) parašu ir antspaudu.

7.   Sudarydami programų sąmatas, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad jų praėjusių metų įsiskolinimai pagal priimtus įsipareigojimus būtų numatyti padengti einamaisiais metais, neviršijant tiems metams skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų.

8.   Biudžeto planavimo skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu ir asignavimų valdytojų patvirtintomis programų sąmatomis, sudaro metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal asignavimų valdytojus, valstybės funkcijas, programas ir išlaidų ekonominę klasifikaciją. Savivaldybės pajamų ir finansavimo plano pajamų dalies paskirstymas ketvirčiais rengiamas, atsižvelgiant į teritorinės mokesčių inspekcijos, Savivaldybės administracijos skyrių, biudžetinių įstaigų pateiktus duomenis apie pajamas, pervedamas į biudžetą ir įvertinus 2 paskutinių biudžetinių metų įplaukų dinamiką ir teisės aktų pasikeitimus. Savivaldybės biudžeto pajamų ir finansavimo planą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

9.   Biudžeto planavimo skyrius Savivaldybės biudžetą pagal Finansų ministro patvirtintas formas per 30 darbo dienų nuo patvirtinimo pateikia Finansų ministerijai.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS

 

10.    Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės Buhalterinės apskaitos skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

11.    Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos šių įstaigų programų sąmatos.

12.    Asignavimai iš savivaldybės biudžeto išduodami dengti tik toms išlaidoms, kurios numatytos asignavimų valdytojų vykdomų programų sąmatose. Naudoti savivaldybės biudžeto lėšas (įskaitant ir papildomai skirtas tais metais) be patvirtintos programos sąmatos ir ne pagal sąmatą draudžiama. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų, už paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

13.    Buhalterinės apskaitos skyrius asignavimų valdytojų finansavimą vykdo pagal pajamų ir programų finansavimo planą bei asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas. Paraiškos rengiamos pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą formą. Į paraišką gali būti įtrauktas lėšų poreikis tik toms priemonėms, kurios numatytos programų sąmatose. Mokėjimo paraiškos rengiamos pagal apmokėtinas išlaidas įrodančius dokumentus – tiekėjų sąskaitas faktūras, PVM sąskaitas faktūras, sutartis, darbo užmokesčio, pašalpų ir kitus išmokėjimo žiniaraščius bei kitus pateisinamuosius dokumentus bei prognozuojamas išlaidas. Rengiant paraiškas, būtina atsižvelgti į išlaidų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų funkcinę bei ekonominę klasifikaciją.

14.    Jeigu Savivaldybės biudžetas arba programų sąmatos laiku nepatvirtinamos, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų Savivaldybės biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tęstinei veiklai bei įstatymuose numatytiems įsipareigojimams vykdyti.

15.    Paraiškos pateikiamos Buhalterinės apskaitos skyriui ne dažniau kaip 2 kartus per mėnesį. Išskirtiniais atvejais paraiškos gali būti teikiamos dažniau, atsiradus skubiam finansavimo poreikiui. Paraiškas pasirašo ir už duomenų teisingumą atsako asignavimų valdytojas ir vyriausias buhalteris (specialistas).

16.    Buhalterinės apskaitos skyrius gali nepriimti paraiškų arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jeigu jos netinkamai įformintos, yra klaidų, prašoma suma viršija asignavimų valdytojų programų sąmatoje ketvirčiui numatytas sumas. Tokios paraiškos grąžinamos su žyma apie neteisingą paraiškos užpildymą.

17.    Gautas lėšas asignavimų valdytojai privalo naudoti tik toms reikmėms, kurios buvo nurodytos paraiškoje.

18.    Parengtus dokumentus dėl lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas ir kitus mokėjimo pavedimus pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius, Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas ir specialistas arba įgalioti asmenys.

19.    Asignavimų valdytojams skirtos sumos išlaidoms, iš jų darbo užmokesčiui, yra maksimalios ir jų ekonomija gali būti naudojama įsiskolinimui padengti arba turtui įsigyti.

20.    Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų sąskaitose esančios nepanaudotos biudžeto lėšos programoms vykdyti ar panaudotos ne pagal paskirtį specialios tikslinės dotacijos ir kitos tikslinės lėšos grąžinamos į savivaldybės iždo sąskaitą iki biudžetinių metų gruodžio 31 dienos.

21.    Metų pabaigoje likusios nepanaudotos tikslinės paskirties lėšos, nustatytos priimant atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą, lėšos, kurios per metus buvo paskirtos savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus ar Vyriausybės nutarimus arba panaudotos ne pagal paskirtį, iki sausio 10 dienos grąžinamos į Valstybės iždo sąskaitą, jeigu atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu nenustatyta kitaip.

22.    Savivaldybės asignavimų valdytojų biudžeto vykdymo rinkiniai rengiami pagal Finansų ministro patvirtintas biudžeto vykdymo ataskaitų formas ir terminus Biudžetinių įstaigų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitos teikiamos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatytais terminais.

23 Savivaldybės finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai rengiami ir teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo, Finansų ministerijos ir Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

IV. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMŲ NAUDOJIMAS

 

24. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamas sudaro:

24.1.    pajamos už prekes ir paslaugas;

24.2.    pajamos už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose;

24.3.    pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio turto nuomą;

24.3.    pajamos už leidimų ir kitų dokumentų išdavimą.

25. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų teikiamų paslaugų kainas tvirtina rajono savivaldybės taryba.

26. Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą įmokamos į savivaldybės biudžetą.

27. Biudžetinių įstaigų pajamų įmokėjimo į Savivaldybės biudžetą planuojamos sumos nustatomos kiekvienam Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojui jų pačių teikimu atitinkamų metų Savivaldybės biudžete.

28.    Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų vykdomų programų išlaidoms apmokėti.

29. Asignavimų valdytojai sudaro atskiras programų išlaidų sąmatas išlaidoms iš biudžetinių įstaigų pajamų.

30. Asignavimų valdytojai gautas pajamas kaupia atskiroje sąskaitoje ir sumas iš šių sąskaitų įmoka į savivaldybės biudžetą 1 kartą per mėnesį – iki 29 mėnesio dienos.

31. Biudžetinių įstaigų pajamos (išskyrus pajamas už trumpalaikio ir ilgalaikio turto nuomą) pervedamos į Savivaldybės administracijos atsiskaitomąją sąskaitą Nr. LT34 4010 0424 0005 0303. Visos surinktos biudžetinių įstaigų pajamos kiekvieno mėnesio paskutinę dieną pervedamos į savivaldybės iždo sąskaitą Nr. LT97 4010 0424 0004 0148.

32. Biudžetinių įstaigų pajamos pagal patvirtintas programas naudojamos šių įstaigų išlaidoms (iš jų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti), susijusioms su paslaugų teikimu, uždirbant biudžetinių įstaigų pajamas, dengti, pagrindinės įstaigos veiklos išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams. Įstaigos, teikiančios paslaugas, gali dalį pajamų panaudoti darbuotojams, kurie teikia šias paslaugas, darbo užmokesčiui mokėti (įskaitant socialinio draudimo įmokas), jeigu šioms reikmėms numatyti asignavimai Tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete. Pajamos už turto nuomą naudojamos ilgalaikio turto būklei gerinti, o nesant tokio būtinumo – įstaigos išlaikymo išlaidoms apmokėti.

33. Biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos iš Savivaldybės biudžeto jas įmokėjusiai biudžetinei įstaigai pagal pateiktas paraiškas.

34. Įmokėtos į Savivaldybės biudžetą ir negrąžintos biudžetiniais metais biudžetinių įstaigų pajamos grąžinamos kitais metais įmokėjusiems asignavimų valdytojams iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio.

35. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų finansavimas mažinamas faktiškai negautomis (palyginti su planu) pajamų sumomis, t.y. asignavimų valdytojai patys neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškų dėl tos sumos arba naudoti tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.

36. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai vykdomoms programoms finansuoti pirmoje eilėje naudoja biudžetinių įstaigų pajamas ir tik vėliau kitas savivaldybės biudžeto lėšas.

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO APYVARTOS LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

37.    Laikinai laisvos Savivaldybės biudžeto lėšos savivaldybės iždo sąskaitose sudaro Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas, iš jų:

37.1. pasibaigus metams likusios nepanaudotos biudžetinių įstaigų į iždo sąskaitą pervestos pajamos;

37.2. pasibaigus metams likusios nepaskirstytos biudžeto viršplaninės pajamos;

37.3. pasibaigus metams likusios nepanaudotos Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;

37.4. kiti lėšų likučiai savivaldybės iždo sąskaitoje einamųjų metų pradžioje.

38.    Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšos naudojamos:

38.1. biudžetinių įstaigų pajamų nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti;

38.2. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšų, nepanaudotų praėjusiais biudžetiniais metais, likučiams grąžinti;

38.3.             einamųjų metų biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka prognozuojamų pajamų;

38.4. biudžeto kasos operacijoms vykdyti, kai nepakanka atitinkamu laikotarpiu gautų pajamų arba nevykdomas biudžeto pajamų planas.

 

VI. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ NAUDOJIMAS, NEVYKDANT BIUDŽETO PAJAMŲ PLANO

 

39.    Jeigu Savivaldybės biudžetas nevykdomas, t.y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, ir nepakanka savivaldybės biudžeto apyvartos lėšų laikinam pajamų trūkumui padengti, kol bus priimtas Tarybos sprendimas dėl biudžeto keitimo ar trumpalaikės paskolos ėmimo iš Finansų ministerijos, programos finansuojamos tokia tvarka:

39.1. darbo užmokesčiui savivaldybės biudžetinių įstaigų darbuotojams;

39.2. socialinio draudimo įmokoms;

39.3. pašalpoms ir kitoms socialinėms išmokoms;

39.4. paskoloms grąžinti ir palūkanoms mokėti pagal paskolų sutartis;

39.5. apmokėti savivaldybės indėliui, vykdant projektus, finansuojamus Europos sąjungos paramos lėšomis,

39.6. įsiskolinimo už maisto produktus, kurą ir komunalines paslaugas apmokėjimas;

39.7. kitoms biudžete numatytoms reikmėms.

40.    Jeigu nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas ir numatoma, kad biudžeto pajamų planas iki metų pabaigos nebus įvykdytas, Savivaldybės administracijos direktorius gali inicijuoti tarybos sprendimo projektą dėl Savivaldybės biudžeto keitimo. Jeigu toks sprendimo projektas neteikiamas, finansavimas vykdomas šio Aprašo 39 punktu nustatyta tvarka. Nevykdant Savivaldybės biudžeto pajamų plano, programų finansavimas iš biudžetinių įstaigų pajamų nemažinamas, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas įmokėjo į Savivaldybės biudžetą.

41.    Nevykdant Savivaldybės biudžeto pajamų plano, asignavimų valdytojai:

41.1.             išnagrinėja programų išlaidų sąmatų vykdymą ir nustato lėšų panaudojimo prioritetus;

41.2. iki biudžetinių metų pabaigos atsisako nebūtiniausių prekių ir paslaugų įsigijimo;

41.3. racionaliai ir taupiai naudoja skirtus asignavimus, nedidinant kreditinio įsiskolinimo.

41.4. imasi priemonių apriboti transporto išlaikymo, elektros, komunalinių paslaugų, viešojo ūkio ir remonto išlaidas;

41.5. apriboja priedų ir priemokų skyrimą darbuotojams;

41.6. vykdant patvirtintas programas pirmiausia naudoja asignavimus iš biudžetinių įstaigų pajamų.

 

VII. ĮSISKOLINIMŲ PADENGIMAS

 

42.    Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įpareigojami išlaidas vykdyti pagal patvirtintas sąmatas ir jose numatyti reikiamus asignavimus biudžetinių metų sausio 1 dieną esamiems įsiskolinimams dengti.

43.    Esant kreditiniam įsiskolinimui, jis dengiamas tokia tvarka:

43.1. darbo užmokesčio įsiskolinimas įstaigos darbuotojams;

43.2. mokesčių ir socialinio draudimo įmokų atsiskaitymai;

43.3. daugiau kaip 45 dienas pradelstas kreditinis įsiskolinimas už prekes ir paslaugas;

43.4. kitas įstaigos kreditinis įsiskolinimas.

44.    Iš sutaupytų asignavimų Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai pirmiausia dengia įsiskolinimus.

45.    Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai Finansų ministro nustatyta tvarka teikia Buhalterinės apskaitos skyriui Debetinio ir kreditinio įsiskolinimo ataskaitas.

46.    Jeigu asignavimų valdytojų kreditinis įsiskolinimas daugiau kaip 45 dienas tęsiasi ilgiau kaip 6 mėnesius, asignavimų valdytojas suderinęs su kreditoriumi tvirtina įsiskolinimų padengimo grafiką.

47.    Buhalterinės apskaitos skyrius kas ketvirtį (kas mėnesį) teikia Administracijos direktoriui pažymą apie biudžetinių įstaigų įsiskolinimus.

 

VIII. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO KEITIMAS

 

48.    Savivaldybės biudžetas keičiamas tarybos sprendimu, kai:

48.1. Seimo įstatymais, Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais skiriamos papildomos ar tikslinės lėšos;

48.2. paskirstomos gautos biudžeto viršplaninės pajamos;

48.3. nevykdomas savivaldybės biudžeto pajamų planas;

48.4. pakeičiamas Vilniaus rajono savivaldybės strateginis veiklos planas;

48.5. pagal Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų prašymus dėl patvirtintų asignavimų paskirties pakeitimo;

48.6. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai biudžetiniais metais gauna papildomų pajamų už teikiamas paslaugas ir turto nuomą;

48.7. nustačius netekusius paskirties asignavimus;

48.8. kitais atvejais, vykdant teisės aktus.

49.    Asignavimo valdytojai prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti didinimo ar mažinimo teikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Prašymuose turi būti nurodyta programa, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltinis, pakeitimo priežastys su paaiškinimais.

50.Savivaldybės tarybos sprendimo projektus dėl biudžeto keitimo rengia Biudžeto planavimo skyrius.

51.    Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais keičiamas asignavimų paskirstymas pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui ir turtui įsigyti pagal kiekvieną asignavimų valdytoją ir lėšų šaltinį, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos; ketvirtinis asignavimų paskirstymas programai vykdyti gali būti keičiamas vieną kartą per ketvirtį.

52.    Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl biudžeto pakeitimo rengia Biudžeto planavimo skyrius.

53.    Patikslinus ar pakeitus asignavimus Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudaro programų išlaidų patikslintas sąmatas.

54.    Savivaldybės administracijos padaliniai privalo suderinti su Biudžeto planavimo skyriumi rengiamų rajono savivaldybės tarybos sprendimų, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus, galinčius turėti įtakos patvirtinto Savivaldybės biudžeto asignavimų, iš jų asignavimų darbo užmokesčiui, pasikeitimui.

 

IX. BIUDŽETO VYKDYMO ATSAKOMYBĖ IR KONTROLĖ

 

55.Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už:

56.1.    programų išlaidų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, už paskirtų asignavimų efektyvų, atitinkantį programoje nustatytus tikslus naudojimą;

56.2.    atsiskaitymus su darbuotojais, mokesčių administravimo įstaigomis, visų rūšių energijos ir kitų darbų, paslaugų bei prekių tiekėjais;

56.3.    buhalterinės apskaitos organizavimą ir finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rengimą bei pateikimą pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

57.       Savivaldybės biudžeto vykdymo, savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programų sąmatų, savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir savivaldybių konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

58.       Biudžeto asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų programų vykdymą vertina administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59.     Šio Aprašo nenumatytais atvejais Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai sudarydami bei vykdydami Savivaldybės biudžetą vadovaujasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių nuostatomis.

 

 

_______________________