KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2008 m.  lapkričio 28 d. Nr. TS – 310

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 10 punktu, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kėdainių rajono savivaldybės administracijos nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2004 m. liepos 16 d. sprendimą Nr. TS-313 „Dėl savivaldybės administracijos nuostatų papildymo“.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                              Nijolė Naujokienė


 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2008 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. TS-310

 

KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai nustato Kėdainių rajono savivaldybės administracijos (toliau-administracijos), kaip įstatymus, Kėdainių rajono savivaldybės tarybos (toliau vadinama – Taryba) sprendimus ir kitus teisės aktus įgyvendinančios institucijos, sandarą, darbo organizavimo tvarką ir kompetenciją.

2. Administracija yra savivaldybės biudžetinė įstaiga, kurią sudaro struktūriniai padaliniai, į struktūrinius padalinius neįeinantys valstybės tarnautojai ir struktūriniai teritoriniai padaliniai - seniūnijos (savivaldybės administracijos filialai).

3. Įstaigos savininkas – Kėdainių rajono savivaldybė (kodas 111103885), adresas J.Basanavičiaus g. 36, 57288, Kėdainiai, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija - Kėdainių rajono savivaldybės Taryba.

4. Administracijos buveinė: J. Basanavičiaus g. 36, 57288 Kėdainiai.

5. Administracija savo veikloje  vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais,  Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Tarybos sprendimais, bei šiais nuostatais.

6. Administracijos santykiai su valstybės institucijomis grindžiami Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais. Administracija nėra tiesiogiai pavaldi valstybės institucijoms. Administracijos įgaliojimai nėra susiję su savivaldybės tarybos įgaliojimų pabaiga.

7. Administracija turi antspaudą su savivaldybės herbu ir įrašu “Kėdainių rajono savivaldybės administracija”, dokumentų blankus ir sąskaitas banke.

8. Administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus ir darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičių administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu tvirtina ir keičia savivaldybės taryba, o pareigybes tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

 

II. ADMINISTRACIJOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

9. Pagrindiniai administracijos tikslai:

9.1. kartu su rajono Taryba įgyvendinti vietos savivaldos teisę savivaldybės bendruomenės interesais;

9.2. skatinti ir plėtoti vietos savivaldą kaip demokratinės valstybės raidos pagrindą;

9.3. įgyvendinti Konstitucijos nuostatą, kad visos valdžios įstaigos tarnauja žmonėms;

9.4. Svarbiausi administracijos uždaviniai - vykdyti viešąjį administravimą, skatinti valstybės tarnautojų administracinius gebėjimus, didinti veiklos efektyvumą, organizuoti ir užtikrinti viešųjų paslaugų teikimą, įgyvendinti valstybės ir savivaldybės institucijų priimtus teisės aktus ir vykdyti kitus jai nustatytus uždavinius ir funkcijas;

9.5. Administracija sprendžia jos kompetencijai pagal Vietos savivaldos įstatymą ir kitus teisės aktus priklausančius klausimus, vykdo kitas įstatymų ir Tarybos jai pavestas funkcijas, užtikrina savivaldybės institucijų funkcijų įgyvendinimą, kaupia, sistemina ir rengia Tarybos, mero, administracijos direktoriaus veiklai reikalingą informaciją ir kitą medžiagą, teikia Tarybai, merui, administracijos direktoriui pasiūlymus savivaldos institucijų kompetencijos klausimais;

10. Administracija vykdydama Tarybos formuojamą politiką:

10.1. savivaldybės teritorijoje organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą arba pati juos įgyvendina; 

10.2. įgyvendina įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius savivaldybės institucijų sprendimų; 

10.3. įstatymų nustatyta tvarka organizuoja savivaldybės  biudžeto  pajamų  ir išlaidų  bei kitų piniginių išteklių buhalterinės  apskaitos  tvarkymą; 

10.4. administruoja viešųjų paslaugų teikimą; 

10.5. rengia savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių  projektus; 

10.6. per įgaliotus valstybės tarnautojus atstovauja savivaldybei savivaldybės įmonių ir akcinių bendrovių valdymo organuose;

10.7. atlieka sekretoriato, mero, tarybos narių, Kontrolės ir audito tarnybos finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą;

10.8. įstatymų nustatyta tvarka teikia viešąją savo veiklos informaciją visuomenei bei viešąją ir privačią informaciją pareiškėjams;

10.9. rengia ilgalaikių ir trumpalaikių socialinių, kultūrinių, ūkinių, investicinių, demografinių, ekologinių ir kitų programų projektus;

10.10. įgyvendina Tarybos patvirtintas programas savivaldybės teritorijoje;

10.11. organizuoja savivaldybės teritorijos ar jos dalių bendrąjį, pagal kompetenciją specialųjį ir detalųjį planavimą, rengia teritorijų planavimo dokumentų pakeitimus ir papildymus bei teikia  šiuos dokumentus tvirtinti nustatyta tvarka;

10.12. organizuoja teritorijų planavimo dokumentų reikalavimų vykdymo kontrolę, nustato planavimo sąlygas ir reikalavimus bendrajam, specialiajam ir detaliajam planavimui, tvirtina kompleksinius statybos dokumentus su projektavimo sąlygomis ir reikalavimais, derina parengtus statybos projektus;

10.13. kontroliuoja, kaip laikomasi visų savivaldybės objektų statybos, plėtimo ir pertvarkymo, architektūros bei kultūros paminklų apsaugos reikalavimų;

10.14. teikia Tarybai spręsti socialinės ir rajono ūkio infrastruktūros objektų projektavimo ir statybos klausimus, prižiūri, kaip laikomasi šiems objektams nustatytos eksploatavimo tvarkos;

10.15. vykdo socialinės ir gamybinės infrastruktūros objektų projektavimo ir statybos užsakovo funkcijas;

10.16. rengia savivaldybės biudžeto projektą, organizuoja jo vykdymą bei rengia biudžeto įvykdymo apyskaitą;

10.17. teikia Tarybai pasiūlymus dėl papildomų savivaldybės biudžeto lėšų bei kitų išteklių panaudojimo;

10.18. pagal Tarybos patvirtintą tvarką kaupia ir naudoja specializuotus (nebiudžetinius, tikslinius) fondus bei lėšas, rengia jų panaudojimo apyskaitą;

10.19. administracijos  vardu turi teisę gauti  paramą ir vykdyti paramos gavėjo  įsipareigojimus. Pagal Tarybos nustatytas taisykles skirsto gautą paramą;

10.20. teikia Tarybai pasiūlymus dėl savivaldybės reguliavimo srities įmonių teikiamų paslaugų kainų ir tarifų nustatymo;

10.21. vykdo Tarybos nustatytų taisyklių, už kurių pažeidimą taikoma administracinė atsakomybė, laikymosi kontrolę;

10.22. organizuoja vietinių rinkliavų rinkimą;

10.23. organizuoja savivaldybės gyvenamųjų patalpų statybą, eksploataciją, sudaro ir tvarko asmenų eiles valstybės paramai gauti, įstatymų nustatyta tvarka nuomoja savivaldybės fondo gyvenamąsias patalpas, teikia Tarybai pasiūlymus dėl nekilnojamųjų daiktų nuomos, panaudos ir nurašymo;

10.24. Tarybos nustatyta tvarka organizuoja ir  kontroliuoja   savivaldybės  turto valdymą ir naudojimą;  vykdo savivaldybės  turto apskaitą,

10.25. teikia Tarybai pasiūlymus dėl savivaldybės biudžeto lėšų išlaikomų įstaigų, įmonių ir organizacijų kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių steigimo, reorganizavimo bei likvidavimo;

10.26. teikia Tarybai pasiūlymus dėl finansinių lengvatų biudžeto sąskaita suteikimo įmonėms, steigiančioms naujas darbo vietas, tenkinančioms būtiniausius gyventojų poreikius;

10.27. teikia Tarybai pasiūlymus dėl skolinimosi, naudojimosi bankų kreditais;

10.28. Tarybos patvirtinta tvarka rengia sutarčių ir susitarimų projektus, bei sudaro sutartis;

10.29. kartu su Darbo birža tiria ir analizuoja migracijos procesus, organizuoja racionalų gyventojų užimtumą, kvalifikacijos tobulinimą, perkvalifikavimą bei viešuosius darbus;

10.30. kartu su kitomis valstybės institucijomis rengia ir įgyvendina prevencines priemones, gyventojų gelbėjimą katastrofų, stichinių nelaimių, epidemijų, padidėjusių susirgimų užkrečiamomis ligomis metu, dalyvauja likviduojant jų padarinius;

10.31. organizuoja ir kontroliuoja savivaldybės teritorijos tvarkymą, pagal kompetenciją užtikrina sanitarijos ir higienos normų vykdymą ir su jomis susijusių paslaugų teikimą gyventojams;

10.32. pagal kompetenciją organizuoja komunalinių paslaugų teikimą gyventojams;

10.33. organizuoja ir prižiūri pavaldžių švietimo įstaigų veiklą;

10.34. rūpinasi gyventojų kultūros ugdymu, bendrosios ir etnokultūros puoselėjimu;

10.35. organizuoja ir koordinuoja kūno kultūros ir sporto veiklą rajone;

10.36. organizuoja gyventojų poilsio ir turizmo plėtrą;

10.37. kontroliuoja, kaip savivaldybės teritorijoje vykdomas Valstybinės kalbos įstatymas;

10.38. organizuoja gyventojų pirminę ir antrinę sveikatos priežiūrą ir sergamumo prevenciją bei žmonių su negalia slaugą;

10.39. organizuoja ir teikia socialines paslaugas bei paramą visų socialinės rizikos grupių žmonėms, neįgaliems ir pagyvenusiems, koordinuoja socialines paslaugas teikiančių įstaigų veiklą;

10.40. informuoja gyventojus, savivaldybės reguliavimo srities  įmones, įstaigas ir organizacijas apie savivaldybės institucijų priimtus sprendimus;

10.41. kaupia ir analizuoja duomenis apie Kėdainių rajono socialinę ir ekonominę raidą;

10.42. kuria ir plėtoja strateginio planavimo sistemą, dalyvauja formuojant finansų politiką ir tobulinant investicijų planavimą;

10.43. organizuoja savivaldybės veiklos strateginio plano rengimą ir jį įgyvendindama rengia projektų paraiškas finansinei paramai gauti iš Europos sąjungos struktūrinių fondų;

10.44. supažindina merą su gauta korespondencija, susijusia su rajono savivaldybės vykdoma socialine, ekonomine politika;

10.45. vykdo vietos gyventojų apklausą;

10.46. vykdo valstybines (valstybės savivaldybėms perduotas) funkcijas;

10.47. vykdo kitas įstatymų nustatytas funkcijas.

 

IIIADMINISTRACIJOS VALDYMO ORGANAI

 

11. Savivaldybės administracijos direktorius vadovauja savivaldybės administracijai. Administracijos direktorius yra įstaigos vadovas. Savivaldybės administracijos direktoriaus skyrimo ir atleidimo tvarką nustato Vietos savivaldos ir Valstybės tarnybos įstatymas.

12. Savivaldybės administracijos direktorius į pareigas skiriamas mero teikimu savivaldybės tarybos sprendimu savivaldybės tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Savivaldybės administracijos direktoriaus kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas  (pavaduotojai) į pareigas skiriamas (skiriami) savivaldybės  administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu savivaldybės tarybos  sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Tarnybines nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui (direktoriaus pavaduotojui (pavaduotojams) už tarnybinius nusižengimus skiria savivaldybės taryba. Tarnybinės nuobaudos skyrimo procedūra pradedama mero iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų) tarnybinius nusižengimus.

13. Dėl savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės (pavaduotojų pareigybių) steigimo ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavadavimo sprendžia savivaldybės taryba. 

14. Savivaldybės administracijos direktoriaus atostogų ar ligos metu, taip pat kai jis laikinai negali eiti pareigų dėl kitų priežasčių, savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas, atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, kuriam pagal pareigybės aprašymą ši funkcija yra priskirta.  

15. Pasibaigus savivaldybės administracijos direktoriaus, administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų) kadencijai, jei šias pareigas ėję asmenys nepaskiriami naujai kadencijai arba jei savivaldybės administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) atsistatydina ar atleidžiamas (atleidžiami) iš pareigų, išskyrus atleidimą už tarnybinius nusižengimus, šie asmenys turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka grįžti į iki paskyrimo savivaldybės administracijos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju eitas pareigas, o kai tokios galimybės nėra, - į kitas tos pačios ar žemesnės kategorijos pareigas, jeigu eitos pareigos pagal teisės aktus priskiriamos valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas)  pareigoms. Savivaldybės administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas turi teisę grįžti į iki išrinkimo savivaldybės tarybos nariais eitas pareigas, jeigu jie ėjo šias pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, o kai tokios galimybės  nėra, - į kitas pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba  savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje. Jeigu šie asmenys iki paskyrimo savivaldybės administracijos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju tokių pareigų  nėjo arba atsisakė pasiūlytų kitų žemesnės kategorijos  pareigų, pagal teisės aktus priskiriamų valstybės tarnautojų (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas) pareigoms, arba kitų pareigų savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės kontroliuojamoje įmonėje, jiems išmokamos atitinkamai 2 mėnesių savivaldybės administracijos direktoriaus, administracijos direktoriaus pavaduotojo darbo užmokesčio dydžio išeitinės išmokos. Šios išmokos išmokamos per 2 mėnesius lygiomis dalimis  kas mėnesį. Jeigu asmuo pradeda eiti pareigas valstybės tarnyboje anksčiau negu po 2 mėnesių, likusi neišmokėta išmokos dalis nemokama.

16. Savivaldybės administracijos direktorius jam įstatymų nustatytus ir savivaldybės tarybos perduotus įgaliojimus turi teisę, kiek ji neapribota savivaldybės tarybos sprendimu, pavesti vykdyti savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui (pavaduotojams). Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai) atsiskaito savivaldybės administracijos direktoriui, o prireikus - ir savivaldybės tarybai.

17. Administracijos direktorius:

17.1. tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės ir savivaldybės tarybos sprendimų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje jo kompetencijai priskirtais klausimais;

17.2. tiesiogiai įgyvendindamas įstatymus, Vyriausybės ir savivaldybės tarybos sprendimus, gali kreiptis į valstybinio administravimo subjektus, leisti įsakymus, privalomus administracijos struktūriniams padaliniams, administracijos filialams - seniūnijoms ir į struktūrinius padalinius neįeinantiems valstybės tarnautojams, taip pat jam priskirtos kompetencijos klausimais - savivaldybės gyventojams ir kitiems savivaldybės teritorijoje esantiems subjektams;

17.3. organizuoja administracijos darbą, tvirtina savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių ir administracijos filialų - seniūnijų veiklos nuostatus, atsako už vidaus administravimą savivaldybės administracijoje;

17.4. administruoja asignavimus, savivaldybės tarybos skirtus savivaldybės administracijai;

17.5. savivaldybės tarybos nustatyta tvarka administruoja savivaldybės biudžeto asignavimus ir kitus piniginius išteklius, organizuoja savivaldybės biudžeto vykdymą ir atsako už savivaldybės ūkinę ir finansinę veiklą, administruoja savivaldybės turtą;

17.6. įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia administracijos valstybės tarnautojus ir kitus  savivaldybės administracijos darbuotojus, atlieka kitas Valstybės tarnybos įstatymo ir savivaldybės  tarybos jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;

17.7. koordinuoja ir kontroliuoja viešąsias paslaugas teikiančių subjektų darbą, atlieka kitas pagal įstatymus ir savivaldybės tarybos sprendimus jam priskirtas savivaldybės juridinių asmenų valdymo funkcijas;

17.8. organizuoja savivaldybės tarybos narių, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą;

17.9. reglamento nustatyta tvarka atsiskaito už savo ir administracijos veiklą teikdamas veiklos ataskaitas savivaldybės tarybai ir merui;

17.10. savivaldybės Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais, bet ne rečiau kaip kartą per metus informuoja savivaldybės gyventojus apie savo veiklą;

17.11. teikia merui siūlymus dėl didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičiaus administracijoje;

17.12. tvirtina administracijos vidaus darbo tvarkos taisykles ir jomis vadovaujasi organizuodamas administracijos darbą;

17.13. tvirtina administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių sąrašą ir pareigybių aprašymus, neviršydamas Tarybos nustatyto didžiausio leistino valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių užmokestį iš savivaldybės biudžeto, skaičiaus;

17.14. skiria administracijos darbuotojams nuobaudas už darbo drausmės, kitus pažeidimus, atlieka kitas Valstybės tarnybos įstatymo bei savivaldybės Tarybos jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;

17.15. atstovauja ar įgalioja kitus asmenis atstovauti savivaldybės administracijai teismuose, valstybės institucijose, santykiuose su fiziniais ir juridiniais asmenimis;

17.16. tvirtina darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, konkursinių pareigų sąrašą ir konkursų nuostatus administracijoje;

17.17. rengia reguliarius departamentų vadovų pasitarimus;

17.18. sudaro laikinąsias ar nuolatines darbo grupes, komisijas įstatymams, Vyriausybės nutarimams, Tarybos sprendimams ir kitiems teisės aktams įgyvendinti;

17.19. vadovaudamasis Tarybos patvirtinta tvarka sudaro sutartis.

18. administracijos direktoriaus įsakymų projektai rengiami ir derinami administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

19. Kai savivaldybės teritorijoje laikinai įvedamas tiesioginis valdymas, savivaldybės administracijos direktorius ir jo pavaduotojas (pavaduotojai) yra pavaldūs ir atskaitingi Vyriausybės įgaliotiniui.

20. Administracijos tarnautojai:

20.1. savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai priimami Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka administracijos direktoriaus įsakymu. Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus ir sąrašus Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka tvirtina administracijos direktorius, neviršydamas Tarybos nustatyto didžiausio valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus;

20.2. kiti administracijos darbuotojai priimami ir atleidžiami Darbo kodekso nustatyta tvarka administracijos direktoriaus įsakymu. Į konkursines pareigas, patvirtintas administracijos direktoriaus įsakymu, priimama konkurso tvarka;

20.3. administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, negali būti  rajono Tarybos nariais.

20.4. administracija nesusieta su Tarybos įgaliojimų trukme. Pasibaigus kadencijai valstybės tarnybos, darbuotojų darbo santykiai tęsiasi;

20.5. administracijos valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, atskaitingi savivaldybės administracijos direktoriui;

20.6. administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kompetenciją, funkcijas ir atsakomybę nustato pareigybės aprašymai, darbo sutartys. Darbo apmokėjimo tvarka reglamentuojama Valstybės tarnybos įstatymu, Darbo kodeksu, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais bei direktoriaus įsakymais.

21. Administracijos sudarymo principai:

21.1. administraciją sudaro struktūriniai padaliniai – departamentai ir jiems pavaldus skyriai bei teritoriniai padaliniai – seniūnijos, Centralizuota vidaus audito tarnyba;

21.2. administracijos struktūrą tvirtina Taryba;

21.3. administracijos padalinio steigimas ir likvidavimas, pavaldumo pakeitimas nustatomas Tarybos sprendimu;

21.4. departamentas yra administracijos struktūrinis padalinys, pagal savo kompetenciją turintis veikimo, iniciatyvos bei operatyvių sprendimų priėmimo laisvę. Pagal savo nuostatus vadovauja tam tikrai savivaldybės administracijos veiklai, vykdo Tarybos formuojamą Savivaldybės politiką, koordinuoja jam pavaldžių skyrių darbą;

21.5. departamentui vadovauja direktorius, skyriui – vedėjas;

21.6. departamentų, skyrių kompetenciją, funkcijas, atsakomybę, darbo organizavimą reglamentuoja veiklos nuostatai;

21.7. biudžetinių asignavimų valdytojai gali turėti savo antspaudą, dokumentų blanką ir einamąsias sąskaitas banke, jei tai nustatyta įstatuose ar atskirame Tarybos sprendime;

21.8. Tarybos nustatytoje savivaldybės teritorijos dalyje – seniūnijoje vadovauja seniūnas. Seniūną Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria ir atleidžia savivaldybės administracijos direktorius;

21.9. seniūno pavaduotoją, seniūnijoje dirbančius valstybės tarnautojus LR Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria ir atleidžia savivaldybės administracijos direktorius, kitus seniūnijos darbuotojus LR Darbo kodekso nustatyta tvarka priima į darbą administracijos direktorius arba pagal įgaliojimą veikiantis seniūnijos seniūnas.

22. Atstovavimas ir pavadavimas:

22.1. administracijos direktorius, administracijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, gali būti įgaliojami atstovauti savivaldybei teismuose, valstybės ir savivaldybių institucijose, santykiuose su fiziniais ir juridiniais asmenimis;

22.2. atstovavimo tvarką ir formą nustato atstovą skyręs vadovas;

22.3. administracijos direktorius savivaldybės Administracijai atstovauja arba skiria atstovauti jam pavaldžių padalinių valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, pagal savo kompetenciją;

22.4. Meras savo potvarkiu gali įgalioti administracijos direktorių, administracijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atstovauti savo kompetencijos klausimais savivaldybei, teisme, santykiuose su kitomis savivaldybėmis, valstybės ir užsienio valstybių savivaldos institucijomis, fiziniais ir juridiniais asmenimis;

22.5. administracijos valstybės tarnautojus ar darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, jų atostogų, komandiruočių, stažuočių metu pavaduoja kiti tarnautojai pagal pareigybės aprašymus arba administracijos direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai.  

 

IV. ADMINISTRACIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

23. Administracijos padalinių pasitarimai:

23.1. administracijos padalinių reguliarius pasitarimus organizuoja, jiems pirmininkauja bei pasitarimų vedimo tvarką nustato administracijos direktorius;

23.2. prireikus administracijos direktorius kai kuriems klausimams nagrinėti numato papildomus pasitarimus ir darbų vykdytojus;

23.3. pasitarimų metu duotus pavedimus kontroliuoja administracijos direktorius, jo pavaduotojas ar struktūrinių padalinių vadovai;

24. Gyventojų prašymų bei skundų nagrinėjimas ir lankytojų priėmimas:

24.1. asmenų prašymai, skundai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, administracijos direktoriaus patvirtintomis asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo Kėdainių rajono savivaldybės administracijoje taisyklėmis.

24.2. priėmimo dienos ir valandos turi būti nurodytos savivaldybės informacinėje lentoje.

25. Gaunamos ir siunčiamos korespondencijos tvarkymas:

25.1. gaunamos ir siunčiamos korespondencijos tvarkymas reglamentuojamas administracijos direktoriaus įsakymu, tarnautojų pareigybių aprašymais.

26. Tarybos narių paklausimų nagrinėjimas:

26.1. į Tarybos nario, komiteto, frakcijos, Tarybos narių grupės raštišką paklausimą savivaldybės kompetencijai priskirtais klausimais administracijos specialistai atsako ne vėliau kaip per 10 darbo dienų raštu;

26.2. jeigu atsakymui į paklausimą reikia gauti informaciją iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų arba reikia atlikti tyrimą ir dėl šios priežasties specialistai negali atsakyti laiku, terminas pratęsiamas iki 20 darbo dienų apie tai informuojant suinteresuotus asmenis;

26.3. paklausimus raštu registruoja savivaldybės administracijos direktoriaus priimamojo referentė ir perduoda administracijos direktoriui, kuris apie tai informuoja merą.

 

V. ADMINISTRACIJOS PADALINIŲ DARBO KONTROLĖ

 

27. Administracijos padalinių veiklą kontroliuoja administracijos direktorius.

28. Departamentų direktoriai mero ar administracijos direktoriaus reikalavimu pateikia savo veiklos ataskaitas.

29. Padalinių vadovai pagal savo kompetenciją užtikriną įstatymų ir kitų teisės aktų, taip pat Tarybos sprendimų, mero potvarkių bei administracijos direktoriaus įsakymų vykdymą.

30. Administracijos direktoriaus reikalų perdavimas ir priėmimas:

30.1. pasibaigus savivaldybės administracijos direktoriaus kadencijai, jei į šias pareigas nepaskiriamas naujai kadencijai, buvęs administracijos direktorius, ne vėliau kaip kitą darbo dieną, dalyvaujant merui, turi perduoti reikalus ir su jais susijusius dokumentus naujam administracijos direktoriui ar kitam Tarybos įgaliotam asmeniui;

30.2. perduodant reikalus, turi būti surašomas perdavimo aktas. Perdavimo akte turi būti pateikti svarbiausi duomenys, apibūdinantys faktinę administracijos būklę, jos sandarą ir etatus, Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, taip pat Tarybos sprendimų bei mero potvarkių vykdymą;

30.3. perdavimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos perimantis asmuo. Pasirašytą perdavimo aktą tvirtina meras. Jei reikalus perduodantis arba juos perimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą;

30.4. perdavimo aktas surašomas dviem egzemplioriais: vienas įteikiamas reikalus priimančiam asmeniui, kitas saugomas Dokumentų valdymo ir informacinių technologijų skyriuje. Buvęs administracijos direktorius turi teisę gauti akto kopiją.

31. Administracijos padalinio vadovo funkcijų perdavimo tvarką nustato administracijos direktorius, darbuotojų – padalinio vadovas.

 

VI. ADMINISTRACIJOS LĖŠŲ ŠALTINIAI, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

32. Administracija yra finansuojama iš savivaldybes biudžeto ir lėšų, gautų už teikiamas paslaugas, pagal patvirtintas sąmatas.

33. Administracijos pajamas sudaro:

33.1. savininko asignavimai;

33.2. tiksliniai asignavimai;

33.3. parama;

33.4. kitos teisėtos lėšos.

34. Administracijos išlaidas sudaro su administracijos funkcijų vykdymu susijusios išlaidos.

35. Administracijos veiklą kontroliuoja savininkas, vidaus auditą atlieka Centralizuota savivaldybės vidaus audito tarnyba, išorės finansinį ir veiklos auditą atlieka Kontrolės ir audito tarnyba, kitos įstatymų įgaliotos institucijos.

 

VII. LIKVIDAVIMAS IR REORGANIZAVIMAS

 

36. Administracija reorganizuojama ar likviduojama savininko sprendimu.

 

 

____________________________