kėdainių rajono savivaldybėS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO TARIFŲ SKAIČIAVIMO METODIKOS TVIRTINIMO

 

2008 m. balandžio 25 d. Nr. TS-90

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnio 2 dalimi bei Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 5 d. nutarimu Nr.3 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimo Nr. 603 „Dėl butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“, 8.1 punktu, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administravimo tarifų skaičiavimo metodiką (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės valdybos 2002 m. gegužės 23 d. sprendimo Nr. 264v „Dėl daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo ir administravimo tarifo tvirtinimo“ 3 punktą.

3. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2003 m. gegužės 29 d. sprendimo Nr. BD-7/159 „Dėl daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administravimo ir nuolatinės techninės priežiūros darbų“ 1 punktą.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                              Nijolė NaujokienėP

 


PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2008 m. balandžio 25 d. sprendimu Nr. TS - 90

 

 

DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO TARIFŲ APSKAIČIAVIMO METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Ši metodika reglamentuoja daugiabučių gyvenamųjų namų bendrosios nuosavybės administravimo tarifų apskaičiavimo tvarką, kai administravimas įgyvendinamas pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 4.84 straipsnį.

2.  Šia metodika vadovaujasi Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas administratorius (toliau – administratorius).

3.  Informacija apie daugiabučio gyvenamojo namo bendrosios nuosavybės aprašą, administravimo darbų sąrašą, tarifus, apskaičiuotus pagal šią metodiką, turi būti skelbiama viešai.

 

II. NUORODOS

 

4. Metodika, parengta vadovaujantis gyvenamųjų namų bendrosios nuosavybės administravimą reglamentuojančiais šiais teisės aktais:

4.1. Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu;

4.2. Lietuvos Respublikos statybos įstatymu;

4.3. Lietuvos Respublikos daugiabučių namų savininkų bendrijų įstatymu;

4.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 3 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 23 d. nutarimo Nr. 603 „Dėl butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“;

4.5. Statybos techniniu reglamentu STR 1.12.05:2002 „Gyvenamųjų namų naudojimo ir priežiūros privalomieji reikalavimai“;

4.6. Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-258;  

4.7. Pastato šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2003 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-259; 

4.8. Statybos techniniu reglamentu STR 2.01.01(6):1999 „Esminiai statinio reikalavimai. Energijos taupymas ir šilumos išsaugojimas“;

4.9. Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. rugpjūčio 7 d. nutarimu Nr. O3-54 patvirtinta „Daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros maksimalių tarifų nustatymo metodika“;

4.10. Rekomendacijomis daugiabučių namų bendrosios nuosavybės administravimo ir nuolatinės techninės priežiūros tarifams apskaičiuoti, aprobuotos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos sekretoriaus 2003 m. vasario 11 d. raštu Nr. 13-6-855.

4.11. Kitais teisės aktais, reglamentuojančiais daugiabučių gyvenamųjų namų priežiūrą ir administravimą.

 

III. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

5. Šioje metodikoje vartojamos sąvokos:

Administravimas – butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios dalinės nuosavybės paprastasis administravimas, kai administratorius atlieka visus veiksmus, būtinus daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektams išsaugoti ir jų naudojimui pagal tikslinę paskirti užtikrinti.

Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų remontas, rekonstravimas – šios sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr.101-3597) pateiktus sąvokų „statinio remontas“ ir „statinio rekonstravimas“ apibrėžimus.

Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų nuolatinė techninė priežiūra (eksploatavimas) – namo būklės nuolatinis stebėjimas, pastato pagrindinių konstrukcijų (sienų, cokolio, stogo ir kitų konstrukcijų) mechaninio patvarumo palaikymas, smulkių defektų šalinimas, bendrojo naudojimo inžinerinių sistemų saugos naudojimo užtikrinimas, jų profilaktika, gaisrinės saugos palaikymas.

Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų  techninė priežiūra – techninių ir organizacinių priemonių, skirtų gyvenamųjų namų bendrojo naudojimo objektų naudojimo ir priežiūros privalomiesiems reikalavimams įgyvendinti, visuma, apimanti bendrojo naudojimo objektų nuolatinę techninę priežiūrą (eksploatavimą) ir remontą.

Gyvenamojo namo bendrojo objektų naudojimo ir priežiūros privalomieji reikalavimai Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotų institucijų patvirtintuose norminiuose dokumentuose (statybos techniniuose reglamentuose, statinių naudojimo ir priežiūros taisyklėse ir kitur) nustatyti pastato konstrukcijų mechaninio atsparumo ir stabilumo, gaisrinės saugos, higienos, sveikatos ir aplinkos apsaugos, energijos taupymo ir šilumos išsaugojimo, kiti pastatų ir jų inžinerinių sistemų naudojimo ir priežiūros reikalavimai.

Gyvenamasis namas – gyventi pritaikytas pastatas, kuriame daugiau kaip pusė naudingo ploto yra gyvenamosios patalpos.

Daugiabutis namas – trijų ir daugiau butų gyvenamasis  namas. Daugiabučiame name gali būti ir negyvenamųjų patalpų – prekybos, administracinės, viešojo maitinimo ir kitos.

Butas – daugiabučio namo dalis iš vieno ar kelių gyvenamųjų kambarių ir kitų patalpų, atitvarų konstrukcijomis atskirta nuo bendrojo naudojimo patalpų, kitų butų ar negyvenamųjų patalpų.

Patalpos – gyvenamosios patalpos (butai) ir negyvenamosios patalpos, esančios daugiabučiame name ir nustatyta tvarka įregistruotos Nekilnojamojo  turto registre.

Bendro naudojimo objektai – bendroji dalinė daugiabučio namo savininkų  nuosavybė. Tai yra:

1) bendrosios konstrukcijos – pagrindinės daugiabučio namo laikančiosios (pamatai, sienos, perdengimai, stogas) ir kitos konstrukcijos (bendrųjų balkonų bei laiptinių konstrukcijos, fasadų apdailos elementai, įėjimo į namą (rūsį) laiptai ir durys);

2) bendroji inžinerinė įranga – daugiabučio namo vandentiekio, kanalizacijos, dujų, šilumos, elektros, telekomunikacijų ir rodmenų tinklai, ventiliacijos kameros, vamzdynai ir angos, šildymo radiatoriai (bendro naudojimo patalpose), elektros skydinės, liftai, televizijos kolektyvinės antenos ir kabeliai, šilumos mazgai, karšto vandens ruošimo įrenginiai, katilinės ir kita bendro naudojimo inžinerinė techninė įranga bendro naudojimo patalpose ar konstrukcijose (išskyrus buto), taip pat šie objektai, įrengti atskiriems gyvenamųjų ir negyvenamųjų patalpų savininkams nuosavybės teise priklausančiose patalpose, jeigu jie susiję su viso namo inžinerinės techninės įrangos funkcionavimu ir jeigu jie nėra trečiųjų asmenų nuosavybė;

3) bendrojo naudojimo patalpos – daugiabučio namo laiptinės holai, koridoriai, galerijos, palėpės, sandėliai, rūsiai, pusrūsiai ir kitos patalpos, jei jos nuosavybės teise nepriklauso atskiriems patalpų savininkams ar tretiesiems asmenims.

Administravimo tarifas. Išlaidų dydis, privalomoms administravimo funkcijoms vykdyti, apskaičiuotas pagal šią metodiką konkretaus namo naudingojo ploto kvadratiniam metrui.

 

IV. DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO TARIFŲ NUSTATYMO TVARKA

 

6. Administravimo tarifas apskaičiuojamas vadovaujantis administravimo funkcijomis, kurios numatytos daugiabučių namų patalpų savininkų (bendrasavininkių) bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose.

7. Daugiabučio namo bendrosios nuosavybės administravimo darbai:

7.1. bendro naudojimo objektų aprašo sudarymas, paskelbimas gyventojams, papildymas, pakeitimas;

7.2. nuolatinių stebėjimų vykdymas, tikrinant namo bendrojo naudojimo objektus;

7.3. pastebėtų defektų, gedimų, galimų avarinių situacijų fiksavimas atitinkamuose dokumentuose, numatant priemones jiems šalinti;

7.4. kasmetinių ir neeilinių apžiūrų atlikimas, apžiūros aktų ir namo techninės priežiūros žurnalų pildymas;

7.5. namo būklės įvertinimas ir jos atitikimo privalomųjų reikalavimų visumai nustatymas pagal nuolatinių stebėjimų ir apžiūrų rezultatus;

7.6. metinių ir ilgalaikių remonto ar kitokio tvarkymo darbų ir lėšų poreikio planų sudarymas, viešas skelbimas patalpų savininkams;

7.7. būsto savininkų sprendimų priėmimo organizavimas remontui ar rekonstravimui;

7.8. rangos darbų arba paslaugų įprastos komercinės praktikos ar konkurso būdu organizavimas, vadovaujantis paslaugų kainos ir kokybės kriterijais. Sutarčių paslaugoms, remontui ar rekonstrukcijai sudarymas;

7.9. remonto ar rekonstravimo darbų techninės priežiūros vykdymo kontrolė ir darbų priėmimas;

7.10. numatytų administravimo nuostatuose mėnesinių išlaidų daugiabučio namo bendroms reikmėms apskaičiavimas šių išlaidų kontrolės, surinkimo ir naudojimo apskaita;

7.11. pastato bendrosios inžinerinės įrangos priežiūros darbų kontrolės užtikrinimas;

7.12. mėnesinių išlaidų patalpų savininkams apskaičiavimas, jų paskirstymas, sąskaitų-pranešimų spausdinimas ir pristatymas, įmokų surinkimas ir mokėjimų kontrolės vykdymas;

7.13. bendro naudojimo objektų nuolatinės techninės priežiūros, avarijų likvidavimo organizavimas, privalomųjų statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimų įgyvendinimo darbų pajamų ir išlaidų apskaitos tvarkymas;

7.14. kasmetinių ir neeilinių butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas, veiklos rezultatų apibendrinimas, ataskaitų ir informacijos teikimas butų ir kitų patalpų savininkams, protokolavimas, susirinkimų (balsavimo raštu) dokumentacijos saugojimas;

7.15. skelbimų lentų įrengimo organizavimas;

7.16. prevencinis darbas su skolininkais, ieškinių rengimas ir skolų ieškojimas teismine tvarka;

7.17. butų ir kitų patalpų paskirties apskaitos tvarkymas;

7.18. namo techninės ir kitos dokumentacijos parengimas;

7.19. dalyvavimas viešuose aptarimuose dėl patalpų paskirties keitimo, apskaitos vykdymas ir jų saugojimas, kitų komisijų darbo organizavimas;

7.20. kiekvieno namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros (eksploatavimo) pajamų ir išlaidų apskaita;

7.21. informacijos pateikimas Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriui arba jo įgaliotam atstovui:

7.21.1. apie gyvenamojo namo avarinės būklės požymius, imasi priemonių avarinei būklei likviduoti ir inicijuoja komisijos skyrimą pagal statybos techninio reglamento reikalavimus;

7.21.2. apie įregistruotas DNSB, pateikdamas abiejų šalių pasirašytą perdavimo ir priėmimo aktą;

7.21.3. kitą pareikalautą informaciją pagal gyventojų skundus, pareiškimus, prašymus;

7.22. kiti darbai numatyti Kėdainių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintuose butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo nuostatuose.

8. Apskaičiuojant administravimo išlaidas, įvertinama:

8.1. darbų apimtis;

Darbų apimtis nustatoma pagal administravimo darbų sąrašą (žr. 5 punktą) bei kitas administratoriui privalomas funkcijas.

8.2. darbo užmokestis;

Darbo užmokestis nustatomas pagal atitinkamos kvalifikacijos darbuotojų faktinį darbo užmokestį;

8.3. socialinio draudimo mokestis – pagal įstatymo nustatytą jo dydį ir apskaičiavimo tvarką:

8.4. pridėtinės išlaidos – 40 procentų nuo darbo užmokesčio.

Pridėtinės išlaidos apskaičiuojamos procentais nuo darbuotojų darbo užmokesčio sumos.

Pridėtines išlaidas sudaro:

8.4.1. ūkio išlaidos, tenkančios administravimo funkcijoms vykdyti:

8.4.1.1. ūkio išlaidos (pašto, banko, ryšių, transporto, informacinės, kanceliarinės, apsaugos, apšvietimo, apšildymo, vandentiekio, kanalizacijos ir pan.);

8.4.1.2. ilgalaikio turto amortizaciniai atskaitymai, inventoriaus įsigijimo, nusidėvėjimo ir remonto išlaidos;

8.4.2. kompiuterių ir kompiuterinės įrangos aptarnavimo ir priežiūros išlaidos;

8.4.3. mokesčių (nekilnojamojo turto, žemės, garantinio fondo mokesčiai ir kt.) išlaidos;

8.4.4. personalo rengimo išlaidos;

8.4.5. juridinių kontorų paslaugos ir pan.;

8.4.6. įmokas priimančių įstaigų išlaidos;

8.4.7. privalomasis draudimas;

8.4.8. kitos išlaidos.

8.5. pelnas, kurio norma neturėtų viršyti 5 procentų;

8.6. pridėtinės vertės mokestis (PVM), kuri apskaičiuojama pagal nustatytąjį normatyvinį procentą (18%) nuo bendros administravimo paslaugų vertės.

9. Administravimo tarifas indeksuojamas pasikeitus minimaliam darbo užmokesčiui. Metodikos tvirtinimo metu minimalus darbo užmokestis sudaro 800 Lt per mėnesį. Pasikeitus minimaliam darbo užmokesčiui, perskaičiuotą administravimo tarifą tvirtina Kėdainių rajono savivaldybės taryba.

10. Administratorius apie naują perskaičiuotą tarifą konkretaus namo gyventojams viešai praneša prieš mėnesį.

11. Administravimo tarifas nustatomas litais per mėnesį patalpų naudingojo ploto vienam kvadratiniam metrui.

 

V. NORMUOJAMŲ IŠLAIDŲ ADMINISTRAVIMUI

NUSTATYMO TVARKA

 

12. Normuojamų administracinėms funkcijoms vykdyti išlaidų skaičiavimas:

I  = Idu + Isodra + Iprid + P + IPVM           Lt

 

I – išlaidos administravimo funkcijoms atlikti

 

Idu – darbo užmokesčio išlaidos.

 

13. Darbo užmokesčio išlaidos skaičiuojamos vadovaujantis privalomų darbų sąrašu bei kitais privalomaisiais administravimo funkcijoms vykdyti reikalavimais. Nustatomas rekomenduojamas administruojančios įmonės darbuotojų pareigybių sąrašas ir šių pareigybių darbo užmokesčio koeficientai:

 

Įmonės direktorius Idu_dir k = 3,5; vyr. buhalterė Idu_vyr_buh k = 2,8; buhalterė Idu_buh k = 2,3; vadybininkas Idu_vadyb k = 1,8; sekretorė administratorė Idu_sekr. k = 1,5; teisininkas Idu_teis k = 1,8.

 

14. Darbo užmokesčio išlaidų apskaičiavimas orientuotas į valstybės įstatymais nustatytą minimalų mėnesinį atlygį. Šiuo metu jis sudaro 800 Lt/mėn.

Įmonės darbo užmokesčio išlaidos apskaičiuojamos:

n

Idu = åa x k x n

1-n

a – darbuotojų minimalus mėnesinis atlygis (MMA)

 

k – darbo užmokesčio koeficientas   

 

n – atitinkamų pareigybių skaičius 

 

Isodra – išlaidos socialiniam draudimui 31%

 

Isodra  = Idu x 0,31

 

Iprid  – pridėtinės išlaidos    40%

 

Iprid = Idu  x 0,4

 

P- norminis pelnas 5%

 

P = (Idu + Isodra  + Iprid ) x 0,05

 

IPVM  =  išlaidos pridėtinės vertės mokesčiui (PVM) 18%    

 

IPVM = (Idu +   Isodra + Iprid + P) x 0,18

 

15. Bendrosios nuosavybės administravimo tarifas apskaičiuojamas

 

I

T = –––––––– Lt/m2

Ssąl

 

Ssąl – sąlyginis Kėdainių rajono administruojančios įmonės administruojamų namų butų naudingas plotas. Ssąl = 100 000 m2

 

VI. BENDROSIOS NUOSAVYBĖS ADMINISTRAVIMO TARIFO APSKAIČIAVIMAS

 

16. Išlaidos administravimo funkcijoms atlikti apskaičiuojamos:

n

Idu   åa x k x n = 800 x (3,5 + 2,8 + 2,3 + 1,8 + 1,5 + 1,8) = 10960 Lt

1-n

17. Socialinio draudimo išlaidų apskaičiavimas:

 

Isodra = Idu x 0,31 = 10960 x 0,31 = 3397,60 Lt;

 

18.     Pridėtinių išlaidų apskaičiavimas:

 

Iprid= Idu x 0,4 = 10960x 0,4 = 4384 Lt;

 

19.     Norminio pelno apskaičiavimas:

 

P = (Idu + Isodra + Iprid ) x 0,05 = (10960+3397,60 +4384) x 0,05 = 937,08 Lt;

 

20.     Pridėtinės vertės mokesčio apskaičiavimas:

 

IPVM = ( Idu + Isodra + Iprid + P) x 0,18 = (10960+3397,60 +4384+937,08) x 0,18 = 3542,16 Lt;

 

21.     Išlaidų administravimo funkcijoms atlikti apskaičiavimas:

 

I = Idu + Isodra + Iprid + P + IPVM  =10960+3397,60 +4384+937,08+3542,16 = 23220,84 Lt;

 

I                    23 220,84

T =   ––––––  = –––––––– = 0,23 Lt/m2

Ssąl             100 000

 

Nustatoma, kad daugiabučių gyvenamųjų namų bendrosios nuosavybės administravimo tarifas T = 0,23 Lt/m2