herbas

 

ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ

 

2004 m. gegužės 12 d. Nr. T-378

Šalčininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, remdamasi Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ĮSAK-1478 bei siekdama užtikrinti priešmokyklinio ugdymo kokybę rajone ir padėti vaikams sėkmingai subręsti mokyklai, Šalčininkų rajono savivaldybės taryba nusprendžia

patvirtinti priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Leonard Talmont


 

 

PATVIRTINTA

Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos

2004 m. gegužės 12 d. sprendimu Nr. T-378

 

PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIŲ APRAŠAS

 

1. Priešmokyklinė grupė lopšelyje -darželyje, pradinėje, pagrindinėje, vidurinėje mokykloje

 

Grupės veiklos trukmė - 4 val. per dieną

Grupėje vykstantį ugdymą reglamentuoja Priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bendroji programa. Ugdymas vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas į atskiras sritis ir vyksta integruotai. Pabrėžiamas būtinų priešmokyklinio amžiaus kompetencijų ugdymas , o ne specifinės žinios ar siauri mokėjimai,

Minimalus vaikų skaičius - 5 .

Maksimalus skaičius - 20

Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas.

 

2. Priešmokyklinė grupė lopšelyje - darželyje, pradinėje, pagrindinėje, vidurinėje mokykloje.

 

Grupės veiklos trukmė ilgesnė nei 4 val. Priklausomai nuo tėvų pageidavimų veiklos laikas per dieną gali būti 7.12 val., 10.30 val. ar kt. Ugdymas šioje grupėje vyksta remiantis tais pačiais principais kaip ir pirmame modelyje. Numatant vaikams tinkamą grupės dienos ritmą turi būti sudaromos sąlygos vaikų poilsiui ir maitinimui.

Minimalus vaikų skaičius grupėje - 5.

Maksimalus skaičius -- 20 .

Priešmokyklinio ugdymo pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas.

 

3. Mišraus amžiaus vaikų grupė. Šis ugdymo organizavimo modelis siūlomas lopšeliams- darželiams, darželiams, pradinėms, pagrindinėms, vidurinėms mokykloms, kur yra mažiau nei 10 priešmokyklinio amžiaus vaikų. Šiuo atveju priešmokyklinė grupė jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe. Jeigu daugiau nei pusė grupės vaikų yra priešmokyklinio amžiaus, grupėje dirba priešmokyklinio ugdymo pedagogas, o jeigu 3-5 metų vaikai - darželio auklėtoja.

Pasirinkus šį veiklos modelį, ugdymo procesą pedagogas privalo diferencijuoti ir pritaikyti skirtingo amžiaus vaikams.

Grupės veiklos trukmė priklauso nuo šeimos poreikių.

Maksimalus vaikų skaičius- 20.

Priešmokyklinio ugdymo pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas.

 

4. Sezoninė priešmokyklinė ugdymo grupė gali būti organizuojama tiek vasarą, tiek žiemą ar kitu bendruomenės poreikius tenkinančiu laiku. Grupės veikla gali būti organizuojama nuo kelių savaičių iki kelių mėnesių. Šis modelis yra viena iš galimybių organizuoti priešmokyklinį ugdymą tuose regionuose, kur yra sudėtingos vaikų vežiojimo sąlygos. Jeigu veikla organizuojama vasarą arba moksleivių atostogų metu, grupėje gali dirbti priešmokyklinio ugdymo pedagogas kartu su būsimuoju pirmosios klasės mokytoju. Prireikus pasitelkiami psichologai, socialiniai pedagogai ir kt.

Toks priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelis yra puiki galimybė į grupės veiklą įtraukti šeimas, studentus ir kitus bendruomenės narius.

Maksimalus vaikų skaičius grupėje - 20 .

______________________