LIETUVOS RESPUBLIKOS

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

Sprendimas

DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2012 m. balandžio 26 d. Nr. T3-117

Prienai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55- 1049; 2008, Nr. 15-508) 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2598), atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymą Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570; 2009, Nr. 83-3450), Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. rugsėjo 16 d. sprendimą Nr. T3-203 „Dėl Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Vytas Bujanauskas


PATVIRTINTA

Prienų rajono savivaldybės tarybos

2012 m. balandžio 26 d.

sprendimu Nr.T3-117

 

 

PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO, ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato socialinių paslaugų teikimo organizavimą ir mokėjimą už socialines paslaugas Prienų rajono savivaldybės (toliau – savivaldybės) gyventojams.

2. Socialinės paslaugos finansuojamos iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Prienų rajono savivaldybės biudžeto lėšų, mokėjimo už paslaugas ir kitų lėšų. Savivaldybės biudžete kasmet planuojamos lėšos, reikalingos socialinėms paslaugoms teikti, socialinių paslaugų programoms ir projektams įgyvendinti.

3. Prienų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius) pagal gyventojų poreikius planuoja socialines paslaugas (kasmet sudaro ir teikia tvirtinti Prienų rajono savivaldybės tarybai socialinių paslaugų planą), administruoja socialinių paslaugų organizavimą ir kontroliuoja bendrųjų socialinių paslaugų bei socialinės priežiūros kokybę.

4. Socialinės paslaugos teikiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (Žin., 2006, Nr. 17-589; 2010, Nr. 53-2598), Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 43-1570; 2009, Nr. 83-3450) ir kitais teisės aktais.

5. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJAI

 

6. Savivaldybėje socialinės paslaugos teikiamos:

6.1. vaikams, likusiems be tėvų globos, ir jų šeimoms;

6.2. socialinės rizikos vaikams ir jų šeimoms;

6.3. vaikams su negalia ir jų šeimoms;

6.4. senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms;

6.5. suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimoms;

6.6. socialinės rizikos asmenims ir jų šeimoms;

6.7. kitiems asmenims ir jų šeimoms.

7. Socialinių paslaugų gavėjais gali būti ir kitų savivaldybių gyventojai krizių atvejais, kai asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei.

 

III. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMAS

 

8. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūnijos specialistą, užpildo prašymą-paraišką ir pateikia šiuos dokumentus:

8.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams);

8.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

8.3. informaciją (pažymas) apie asmens (šeimos narių) gaunamas pajamas (išskyrus informaciją, kurią Prienų rajono savivaldybės administracija gauna pagal asmens duomenų teikimo sutartis);

8.4. kitus dokumentus, patikslinančius socialinių paslaugų poreikį.

9. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymas nebūtinas, kai kreipiamasi dėl informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo bei kitų bendrųjų socialinių paslaugų gavimo.

10. Dėl kitų bendrųjų socialinių paslaugų (transporto, skalbimo, aprūpinimo drabužiais ir avalyne, maitinimo organizavimo, asmeninės higienos ir priežiūros, sociokultūrinių paslaugų ir kt.) asmuo (šeima) kreipiasi į socialines paslaugas teikiančią įstaigą.

11. Kai asmuo (šeima) dėl sveikatos, neįgalumo ar kitų objektyvių priežasčių negali kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo į gyvenamosios vietos seniūnijos specialistą, veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi.

12. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato seniūnijų specialistai. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu.

13. Seniūnijos specialistas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, išvadas ir sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo projektą pateikia Socialinės paramos skyriaus vedėjui, priimančiam sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo.

14. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Socialinės paramos skyriaus vedėjas gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas suteikus (arba jau teikiant) socialines paslaugas.

15. Socialinių paslaugų, kurios teikiamos papildomai asmens (šeimos) pageidavimu, poreikis nevertinamas. Taip pat poreikio vertinti nebūtina, jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas.

16. Socialinės paramos skyrius sprendimo dėl socialinių paslaugų skyrimo kopiją per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikia (išsiunčia) asmeniui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

17. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę, o vaikui, kuriam nustatyta laikinoji globa, ar socialinės rizikos vaikui – trumpalaikę socialinę globą globos namuose, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar dalininku (savininku) yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Socialinės paramos skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčia šio sprendimo kopiją Socialinės globos įstaigų administravimo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

18. Informaciją apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, seniūnijų specialistai suveda į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

19. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą), gaunantį socialines paslaugas, kaupiama ir saugoma asmens byloje.

20. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, peržiūri socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas ir pateikia išvadas socialinių paslaugų įstaigos vadovui.

21. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, kuris gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje ir kuriam reikia keisti paslaugų rūšį, kreipiasi į savivaldybę, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo.

22. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo priima šiais atvejais:

22.1. asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo ar rūpintojo raštišku prašymu;

22.2. asmuo dėl sveikatos pablogėjimo nukreiptas į sveikatos priežiūros, reabilitacijos ar kitas gydymo įstaigas;

22.3. asmuo išvyksta paviešieti pas gimines ar artimuosius.

23. Išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo sustabdytas socialinių paslaugų teikimas, socialinių paslaugų įstaigos vadovas priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo.

24. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimas gali būti nutraukiamas šiais atvejais:

24.1. asmeniui mirus;

24.2. pasibaigus sutarties dėl socialinių paslaugų teikimo terminui;

24.3. grubiai pažeidus socialinių paslaugų įstaigos darbo tvarkos taisykles;

24.4. asmeniui išvykus gyventi į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

24.5. atsisakius mokėti už socialines paslaugas;

24.6. nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (neįsileidžiant į namus darbuotojo, nepriimant teikiamos pagalbos ir pan.);

24.7. kitais atvejais, kai paslaugų gavėjas netenka teisės gauti socialines paslaugas.

25. Dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kreipiasi raštu į socialines paslaugas teikiančią įstaigą. Prašyme turi būti nurodytos visos aplinkybės ir priežastys, dėl kurių turi būti  nutrauktas socialinių paslaugų teikimas. Įstaigos vadovas įvertinęs visas aplinkybes per 3 darbo dienas informuoja Socialinės paramos skyrių.

26. Sprendimą nutraukti socialinių paslaugų teikimą, atsižvelgdamas į pateiktą informaciją, Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima nuo tos dienos, kai gauna informaciją apie Aprašo 24  punkte nurodytų aplinkybių atsiradimą.

27. Socialinės paramos skyrius sprendimo dėl socialinių paslaugų nutraukimo kopiją per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos įteikia (išsiunčia) asmeniui. Sprendimo originalas įsegamas į asmens bylą.

 

IV. ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

28. Finansinių galimybių vertinimas – asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimo procedūra, apimanti asmens (šeimos) pajamų, turto įvertinimą. Prie finansinių galimybių vertinimo priskiriamas ir mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių nustatymas.

29. Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia prašymą-paraišką, kuriame nurodomi asmens duomenys, jo (šeimos narių) veiklos pobūdis ir kita finansinėms galimybėms mokėti už socialines paslaugas įvertinti būtina informacija.

30. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina asmens (šeimos) Socialinės paramos skyriaus specialistas, kuris nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

31. Socialinės paramos skyriaus specialistai ir socialinių paslaugų teikimo įstaigos darbuotojai užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą.

32. Socialinės paramos skyriaus specialistai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais ir jiems tarpininkauja.

33. Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pagal sutartyje numatytas sąlygas praneša Socialinės paramos skyriui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per socialinių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo informacijos gavimo dienos.

34. Socialinės paramos skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, finansines jo galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per vienus metus nuo minėtos informacijos gavimo.

35. Socialinės paramos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

36. Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių) ir jų vertes Socialinės paramos skyrius gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų teikimo sutartį.

37. Duomenis apie privalomų registruoti transporto priemonių ir privalomos registruoti žemės ūkio technikos, turimų akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertę bei pinigines lėšas nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) prašyme-paraiškoje. Prie prašymo-paraiškos pridedami turimi šio turto įsigijimą patvirtinantys dokumentai (pirkimo, pirkimo-pardavimo, dovanojimo sutartys, paveldėjimo dokumentų kopijos ir kita).

 

V. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

38. Mokėjimas už socialines paslaugas, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Prienų rajono savivaldybė ir kurių teikimas finansuojamas iš Prienų rajono savivaldybės biudžeto lėšų ar savivaldybei skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo aprašu.

39. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

40. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, teikiamų socialinių paslaugų rūšį ir kainą.

41. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

42. Jei asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti už teikiamas socialines paslaugas, už jas moka (dalinai moka) asmens artimieji giminaičiai, kurie įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo jais rūpintis ir juos išlaikyti, arba kiti suinteresuoti asmenys.

43. Jei asmuo (šeima) socialines paslaugas gauna ne visą mėnesį, už socialines paslaugas moka proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

44. Socialinių paslaugų įstaigos socialinių paslaugų kainas apskaičiuoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika.

 

VI. MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

45. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos teikiamos nemokamai.

46. Asmeniui (šeimai), gaunančiam socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį, bendrosios socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

47. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (transporto, skalbimo, aprūpinimo drabužiais ir avalyne, maitinimo organizavimo, asmeninės higienos ir priežiūros, sociokultūrinių paslaugų ir kt.) asmuo (šeima) moka pagal steigėjo patvirtintus socialinių paslaugų įstaigų įkainius ir tvarką.

48. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

 

VII. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS

 

49. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

50. Mokėjimas už socialinės priežiūros paslaugas neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

51. Tais atvejais, kai socialinė priežiūra teikiama šeimai, mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 20 procentų šeimos pajamų.

52. Socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai:

52.1. asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (gaunančiai) socialinę pašalpą;

52.2. asmeniui (šeimai), kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį;

52.3. socialinės rizikos šeimoms ir vaikams.

53. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį.

54. Mokestis už socialinę priežiūrą mokamas už praėjusį mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos socialinių paslaugų įstaigos nustatyta tvarka.

 

VIII. MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

55. Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

56. Vieno gyvenančio asmens mokėjimas už vieną kalendorinį mėnesį teikiamas dienos socialinės globos paslaugas neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

57. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija valstybės remiamų pajamų trigubo dydžio, mokėjimas už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

58. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, mokėjimas už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

59. Asmuo, gyvenantis šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija valstybės remiamų pajamų trigubą dydį, moka už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą namuose 30 procentų asmens pajamų (gaunantiems paslaugas nuo 2012-05-01).

60. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

61. Mokėjimas už dienos socialinę globą mokamas už praeitą mėnesį iki kito mėnesio 25 dienos socialinių paslaugų įstaigos nustatyta tvarka.

 

IX. MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĖS SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGAS

 

62. Už trumpalaikę socialinę globą nemoka:

62.1. likęs be tėvų globos vaikas;

62.2. socialinės rizikos vaikas;

62.3. socialinės rizikos suaugęs asmuo krizių atvejais 30 kalendorinių dienų, kai patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei.

63. Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

64. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų.

65. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

 

X. MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

66. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas ir turimą turtą.

67. Mokėjimo už ilgalaikę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybės nustatytą turto vertės normatyvą.

68. Jeigu suaugusio asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

69. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų.

70. Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai. Už ilgalaikę socialinę globą likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui mokama iš Prienų rajono savivaldybės biudžeto lėšų.

71. Asmenys, laikinai teisės aktų nustatyta tvarka išvykę iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką moka 30 procentų jiems nustatyto mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydžio. Išvykus ne ilgiau kaip trims paroms, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nemažinamas.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

72. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

73. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms, tinkamą panaudojimą.

74. Ginčai dėl Prienų rajono savivaldybės institucijos priimtų sprendimų nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_______________________