hERBAS_bmp

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2006 m. spalio 30 d. Nr. T1-276

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 17 straipsnio 21 ir 49 punktais, Socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Druskininkų savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Tarybos 2001 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. 448 „Dėl Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų teikimo namuose programos tvirtinimo“;

2.2. mero 2002 m. lapkričio 25 d. potvarkį Nr. 609 „Dėl asmenų slaugymo ir apmokėjimo už slaugą tvarkos tvirtinimo“;

2.3. Tarybos 2003 m. rugpjūčio 14 d. sprendimą Nr.T1-166 „Dėl Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centro specialiosios paskirties automobilio naudojimo ir teikiamų transporto kainų paslaugų apmokėjimo tvarkų tvirtinimo“;

2.4. Tarybos 2004 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T1-329 „Dėl Druskininkų savivaldybės socialiai pažeidžiamų asmenų nemokamo maitinimo organizavimo“;

2.5. Tarybos 2004 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. T1-330 „Dėl Druskininkų savivaldybės socialiai pažeidžiamų asmenų pirties paslaugų organizavimo“.

 

 

 

Meras                                                                                                               Ričardas Malinauskas


PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės tarybos

2006 m. spalio 30 d. sprendimu Nr. T1-276

 

DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ SOCIALINES PASLAUGAS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis Druskininkų savivaldybės socialinių paslaugų organizavimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) apibrėžia kreipimąsi dėl socialinių paslaugų, socialinių paslaugų poreikio vertinimą, sprendimo priėmimą, socialinių paslaugų sustabdymą, nutraukimą ir tęsimą, informacijos apie socialinių paslaugų gavėją saugojimą, socialinės paslaugos kainos apskaičiavimą, mokėjimą už socialines paslaugas, pagalbos pinigų skyrimą ir mokėjimą Druskininkų savivaldybės gyventojams.

2. Aprašo nuostatos taikomos toms socialinėms paslaugoms, kurias planuoja, skiria, kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Druskininkų savivaldybė ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti.

3. Šis aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93  patvirtintu Socialinių paslaugų katalogu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu.  

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

5. Savivaldybėje gali būti teikiamos Socialinių paslaugų katalogo nustatytos socialinės paslaugos pagal gyventojų poreikį.

6. Savivaldybės administracija administruoja socialinių paslaugų organizavimą, pagal gyventojų poreikius prognozuoja ir nustato socialinių paslaugų teikimo mastą ir rūšis bei kasmet Savivaldybės tarybai teikia tvirtinti Socialinių paslaugų kataloge apibrėžtų socialinių paslaugų planą.

7. Socialines paslaugas Savivaldybėje teikia biudžetinė įstaiga Druskininkų savivaldybės Socialinių paslaugų centras (toliau - Socialinių paslaugų centras) ir kiti Socialinių paslaugų katalogo nustatyti socialinių paslaugų teikėjai.

8. Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į gyventojų interesus ir nustatytus socialinių paslaugų poreikius, viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka perka socialines paslaugas savo teritorijos gyventojams tais atvejais, kai veikiančios savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos neteikia ar teikia nepakankamai socialinių paslaugų, ar neverta teikti tų socialinių paslaugų, kurioms yra nustatytas savivaldybės teritorijos gyventojų poreikis.

9. Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybę kontroliuoja Savivaldybės administracijos padalinys – Socialinės paramos skyrius.

 

II. SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMAS

 

Kreipimasis dėl socialinių paslaugų

 

10. Savivaldybėje socialinės paslaugos teikiamos socialinės rizikos vaikams ir jų šeimoms, vaikams su negalia ir jų šeimoms, likusiems be tėvų globos vaikams, suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimoms, senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms, socialinės rizikos suaugusiems asmenims ir jų šeimoms, socialinės rizikos šeimoms, vaikus globojančioms šeimoms, kitiems asmenims ir jų šeimoms, atsižvelgiant į individualius asmens (šeimos) interesus ir nustatytus socialinių paslaugų poreikius.

11. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas raštišku prašymu kreipiasi į Savivaldybę ir pateikia šiuos dokumentus:

11.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą laikinai gyventi Lietuvoje (ne ES valstybių narių piliečiams);

11.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis yra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra atitinkamo įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos dokumentuose);

11.3. duomenis apie asmens (šeimos narių) pajamas, gautas per paskutinius 3 mėnesius iki kreipimosi mėnesio (išskyrus duomenis, kuriuos Savivaldybės administracija gauna pagal duomenų teikimo sutartis);

11.4. kitus dokumentus, patikslinančius socialinių paslaugų poreikį.

12. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymas nebūtinas, kai kreipiamasi dėl informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, sociokultūrinių ir kitų bendrųjų socialinių paslaugų.

13. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo ar jo globėjas, rūpintojas gali kreiptis į  kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, savivaldybę.

14. Kai asmuo dėl sveikatos, neįgalumo ir kitų objektyvių priežasčių negali kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo į savivaldybę, jis gali kreiptis į Savivaldybės seniūnijos socialinio darbo organizatorių.

15. Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) gali pateikti bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas negali to padaryti pats.

 

Socialinių paslaugų poreikio vertinimas

 

16. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas socialinis darbuotojas.

17. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis dėl socialinės priežiūros nustatomas per 7 darbo dienas, dėl socialinės globos – per 30 dienų nuo asmens (šeimos) raštiško prašymo gavimo dienos. Prireikus, savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens įsakymu socialinei globai asmens poreikio vertinimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau nei 30 dienų.

18. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei ir ne rečiau kaip kartą per metus, peržiūri socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas.

19. Socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Socialinės globos poreikio likusiam be tėvų globos vaikui, socialinės rizikos vaikui, vaikui su negalia, suaugusiam asmeniui su negalia, senyvo amžiaus asmeniui, socialinės rizikos suaugusiam asmeniui nustatymo metodikomis.

20. Socialinių paslaugų poreikis nevertinimas, kai asmuo (šeima) kreipiasi dėl:

20.1. bendrųjų socialinių paslaugų;

20.2. papildomų, asmens (šeimos) pageidavimu, socialinių paslaugų.

 

Sprendimo dėl socialinių paslaugų priėmimas

 

21. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtas socialinis darbuotojas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, išvadas teikia Savivaldybės socialinių paslaugų komisijai (toliau - Komisijai).

22. Komisijos sudėtį įsakymu tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

23. Komisijos pirmininkas veikia Komisijos vardu, organizuoja Komisijos darbą, pirmininkauja Komisijos posėdžiams, pasirašo Komisijos posėdžio protokolą.

24. Komisijos posėdžiai atviri – posėdyje savo nuomonę turi teisę pareikšti pageidaujantis paslaugų asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas, rūpintojas, institucijų, asociacijų ir bendruomenės atstovai.

25. Komisijos siūlymu savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo priima sprendimus dėl:

25.1. socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, sustabdymo, tęsimo ir nutraukimo;

25.2. pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo ir nutraukimo.

26. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo priimamas per 3 darbo dienas, dėl socialinės globos – per 30 dienų.

27. Socialinės paramos skyrius sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo per 5 dienas nuo jo priėmimo dienos įteikia (išsiunčia) asmeniui, sprendimo kopiją -sprendime nurodytai socialinių paslaugų įstaigai. Socialinių paslaugų įstaiga sprendimą įsega į asmens bylą.

28. Tarp asmens (vieno iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo ir Savivaldybės administracijos bei socialinių paslaugų įstaigos sudaroma trišalė rašytinė mokėjimo už socialines paslaugas sutartis.

 

Socialinių paslaugų teikimo sustabdymas, nutraukimas ir tęsimas

 

29. Asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos sustabdomos ar nutraukiamos šiais atvejais:

29.1. asmens (šeimos), globėjo ar rūpintojo raštišku prašymu;

29.2. pasibaigus sutarties dėl socialinių paslaugų teikimo terminui;

29.3. asmeniui grubiai pažeidus socialinių paslaugų įstaigos vidaus tvarkos taisykles;

29.4. paaiškėjus, kad asmuo (šeima), globėjas ar rūpintojas sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;

29.5. asmeniui išvykus gyventi į kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

29.6. asmeniui išvykus gydytis;

29.7. asmeniui išvykus paviešėti pas gimines, artimuosius, draugus ir kt.

29.8. asmeniui atsisakius mokėti už socialines paslaugas;

29.9. asmeniui mirus;

29.10. pasikeitus aplinkybėms, turinčioms įtakos asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui tenkinti;

29.11. kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais.

30. Sprendimas sustabdyti ar nutraukti socialinių paslaugų teikimą priimamas nuo tos dienos, kai atsirado viena iš šio Aprašo 29 punkto nurodytų aplinkybių.

31. Sprendimas tęsti socialines paslaugas gali būti priimamas asmeniui grįžus iš gydymo įstaigos, viešnagės pas giminaičius ir panašiais atvejais.     

32. Socialinės paramos skyrius per 5 darbo dienas raštiškai informuoja asmenį (šeimą) ir socialinių paslaugų įstaigą apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymą, nutraukimą ar tęsimą.

 

Informacijos apie socialinių paslaugų gavėją saugojimas

 

33. Informacijai kaupti Socialinės paramos skyriuje pradedama pildyti asmens (šeimos) registracijos kortelė, kurios formą ir galiojimo terminą nustato savivaldybės administracijos direktorius.

34. Kortelės duomenys atnaujinami atsižvelgiant į duomenų pasikeitimus. Asmeniui (šeimai) pakartotinai kreipiantis dėl socialinių paslaugų, kortelė yra papildoma.

35. Asmeniui (šeimai) pakeitus gyvenamąją vietą, kortelės ir dokumentų kopijos persiunčiamos naujos gyvenamosios vietos savivaldybės Socialinės paramos skyriui.

36. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį kaupiama asmens (šeimos) byloje.

 

III. SOCIALINĖS PASLAUGOS KAINOS APSKAIČIAVIMAS

 

37. Socialinių paslaugų įstaigos, kurios yra finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, kasmet rengia ir teikia tvirtinti Savivaldybės tarybai socialinių paslaugų sąrašą ir kainas. Socialinės paslaugos kainą sudaro socialinės paslaugos teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.

38. Socialinių paslaugų įstaigos socialinių paslaugų kainas apskaičiuoja vadovaudamosi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika ir savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Savivaldybės bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kainų nustatymo metodika bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtinta Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika.

 

IV. MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINES PASLAUGAS

 

Bendrosios mokėjimo nuostatos

 

39. Mokėjimas už socialines paslaugas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu ir šiuo Aprašu.

40. Asmenys, pradėję gauti socialines paslaugas iki 2006 m. liepos 1 d., už socialines paslaugas moka pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. sausio 29 d. nutarimą Nr. 111 „Dėl apmokėjimo už socialines paslaugas principų ir tvarkos patvirtinimo“, išskyrus tuos atvejus, kai jiems nustatytas mokėjimo už socialines paslaugas dydis yra didesnis už nustatytąjį pagal šiuo nutarimu patvirtintą Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašą.

41. Šio Aprašo mokėjimo nuostatos netaikomos tiems asmenims, kurie iki 2007 m. sausio 1 d. bus apgyvendinti apskrities viršininko pavaldumo įstaigose ir kurių išlaikymas yra finansuojamas tiesiogiai iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

42. Už gautas socialines paslaugas asmuo (šeima), globėjas, rūpintojas moka savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų kainą.

44. Savivaldybės taryba gali suteikti mokėjimo už socialines paslaugas lengvatas atskiroms asmenų grupėms.

45. Asmeniui taikant mokėjimo už socialines paslaugas lengvatas, socialinių paslaugų teikimo kaštai yra dengiami savivaldybės biudžeto lėšomis.

46. Jei asmuo pageidauja socialinių paslaugų privačiai ar papildomai, už jas moka:

46.1. visą savivaldybės tarybos nustatytą socialinės paslaugos kainą (kai socialinių paslaugų įstaigos steigėjas ar steigėjas-dalininkas yra savivaldybė);

46.2. paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu (kai socialinių paslaugų įstaigos steigėjas ar steigėjas-dalininkas nėra savivaldybė).

47. Jei asmuo (šeima) neturi finansinių galimybių mokėti už teikiamas socialines paslaugas, už jas moka (dalinai moka) asmens artimieji giminaičiai, kurie įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo rūpintis jais ir juos išlaikyti arba kiti suinteresuoti asmenys.

48. Jei asmuo (šeima) naudojasi socialinių paslaugų įstaigos teikiamomis socialinėmis paslaugomis ne pilną mėnesį, už socialines paslaugas moka proporcingai teikiamų paslaugų skaičiui.

49. Mokestis už socialines paslaugas imamas po paslaugos suteikimo.

 

Mokėjimas už bendrąsias socialines paslaugas

 

50. Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo socialinės paslaugos teikiamos nemokamai.

51. Už kitas bendrąsias socialines paslaugas (transporto, skalbimo, aprūpinimo drabužiais ir avalyne, maitinimo organizavimo, asmeninės higienos ir priežiūros, sociokultūrinių paslaugų ir kt.) nemoka:

51.1.  socialinės rizikos vaikai;

51.2. likę be tėvų globos vaikai;

51.3. socialinės pašalpos gavėjai;

51.4. asmuo (šeima), kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra mažesnės už trigubą VRP dydį.

52. Už šio Aprašo 51 punkte nurodytas socialines paslaugas iš dalies mokama, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį:

52.1. 3 – 4 VRP – mokama 15 proc. socialinės paslaugos kainos;

52.2. 4 - 5 VRP – mokama 40 proc. socialinės paslaugos kainos;

52.3. 5 - 6 VRP – mokama 85 proc. socialinės paslaugos kainos.

53. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP trigubą dydį.

54. Asmuo (šeima) moka visą bendrųjų socialinių paslaugų kainą, kai išnaudoja Savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų teikimo normą ir (ar) pageidauja socialinių paslaugų papildomai ar privačiai.

 

Mokėjimas už socialinę priežiūrą

 

55. Už socialinę priežiūrą (socialinių įgūdžių ugdymo ir palaikymo, laikinojo apnakvindinimo, pagalbos į namus ir kitas socialines paslaugas) nemoka:

55.1.  socialinės rizikos vaikai;

55.2. likę be tėvų globos vaikai;

55.3. socialinės pašalpos gavėjai;

55.4. asmuo (šeima), kurios pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį yra mažesnės už trigubą VRP dydį;

55.5. asmuo (šeima) 7 pirmąsias kalendorines dienas krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo emociniam ar fiziniam saugumui, sveikatai ar gyvybei.                 

56. Už Aprašo 55 punkte nurodytas socialines paslaugas iš dalies mokama, kai asmens pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) per mėnesį:

56.1. 3,0 – 3,5 VRP – mokama 25 proc. socialinės paslaugos kainos;

56.2. 3,5 - 4 VRP – mokama 50 proc. socialinės paslaugos kainos;

56.3. 4,0 – 4,5 VRP – mokama 75 proc. socialinės paslaugos kainos.

57. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP trigubą dydį. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

58. Asmuo (šeima) moka visą socialinės priežiūros kainą, kai išnaudoja Savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų teikimo normą ir (ar) pageidauja socialinių paslaugų papildomai ar privačiai.

 

Mokėjimas už dienos socialinę globą

 

59. Už dienos socialinę globą nemoka:

59.1. socialinės rizikos vaikai;

59.2. likę be tėvų globos vaikai.

60. Asmuo (šeima) moka visą dienos socialinės globos kainą, kai išnaudoja Savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų teikimo normą ir (ar) pageidauja socialinių paslaugų papildomai ar privačiai.

61. Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

62. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurio pajamos vienam šeimos neviršija trigubo VRP dydžio, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

63. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurio pajamos vienam šeimos nariui viršija trigubą VRP dydį, mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis neturi viršyti 50 procentų asmens pajamų.

 

Mokėjimas už trumpalaikę socialinę globą

 

64. Už trumpalaikę socialinę globą nemoka:

64.1. socialinės rizikos vaikai;

64.2. likę be tėvų globos vaikai;

64.3. socialinės rizikos suaugęs asmuo krizių atvejais 30 kalendorinių dienų, kai patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei.

65. Asmuo (šeima) moka visą dienos socialinės globos kainą, kai išnaudoja Savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų teikimo normą ir (ar) pageidauja socialinių paslaugų papildomai ar privačiai.

66. Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų.

67. Mokėjimo už trumpiau nei kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.    

 

Mokėjimas už ilgalaikę socialinę globą

 

68. Už ilgalaikę socialinę globą nemoka:

68.1. socialinės rizikos vaikai;

68.2. likę be tėvų globos vaikai.

69. Asmuo (šeima) moka visą dienos socialinės globos kainą, kai išnaudoja savivaldybės tarybos nustatytą socialinių paslaugų teikimo normą ir (ar) pageidauja socialinių paslaugų papildomai ar privačiai.

70. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, jeigu asmens turto vertė mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą.

71. Jeigu suaugusiojo asmens turto vertė didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą.

72. Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą vaikui su negalia dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų.

 

Asmens (šeimos narių) finansinių galimybių vertinimas

 

73 Asmens (šeimos narių) finansines galimybes vertinamos, kai asmuo (šeima):

73.1. pageidauja gauti socialinę priežiūrą, dienos ar trumpalaikę socialinę globą - vertinama pajamos;

73.2. pageidauja gauti ilgalaikę socialinę globą – vertinama pajamos ir turtas;

73.3. nesutinka su savivaldybės tarybos nustatytu mokėjimo už bendrąsias socialines paslaugas dydžiu.

74. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes nevertinamos, kai asmuo (šeima):

74.1. teisės aktų nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą;

74.2. kai pageidauja socialinių paslaugų privačiai ar papildomai;

74.3. kai gauna bendrąsias socialines paslaugas, išskyrus 73.3 punkte numatytą atvejį.

75. Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Socialinės paramos skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu.

76. Duomenis apie asmens (šeimos) pajamas pateikia pats asmuo (šeima), išskyrus duomenis iš Socialinio draudimo fondo valdybos, kuriuos Socialinės paramos skyrius gauna pagal Asmens duomenų teikimo sutartį.

 

V. PAGALBOS PINIGŲ SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

77. Piniginė išmoka Pagalbos pinigai skiriami, kai bendrąsias socialines paslaugas ir socialinę priežiūrą asmeniui (šeimai) yra veiksmingiau organizuoti pinigine forma.

78. Pagalbos pinigų gavėjai yra :

78.1. suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

78.2. senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos.

79. Pagalbos pinigai skiriami raštišku prašymu, kai suteiktos paslaugos kaina yra didesnė nei paslaugos, kurią gali ir pageidauja suteikti bendruomenė ar kiti asmenys, o pats asmuo sutinka, šiais atvejais :

79.1. asmuo (šeima) gyvena miesto, miestelio pakraštyje, atokioje kaimo vietovėje, (ypatingai žiemos sezono metu);       

79.2. senatvės, neįgalumo atveju, kai asmeniui nustatytas vidutinių ir didelių specialiųjų poreikių lygis;

79.3. kai šeimos narys, globėjas, rūpintojas laikinai dėl tam tikrų priežasčių (ligos, komandiruotės, atostogų, mokymosi ir kt.) negali prižiūrėti asmens, kuriam reikalinga priežiūra.

80. Pagalbos pinigai neskiriami, jei asmeniui nustatyti specialieji nuolatinės slaugos ir specialieji nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikiai ir asmuo gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją.

81. Asmuo gautus pagalbos pinigus gali skirti kitam asmeniui už suteiktą pagalbą namuose ir kasdieniniame gyvenime. Pagalbos pinigų negalima skirti socialinių paslaugų įstaigos darbuotojui, šeimos nariui ar artimam giminaičiui. 

82. Socialinės paramos skyriaus ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas išvadas dėl pagalbos pinigų skyrimo ir nutraukimo teikia Komisijai.

83. Sprendimą dėl pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimo ir nutraukimo Komisijos siūlymu priima savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo teisės aktuose nustatytais terminais.

84. Pagalbos pinigų suma vienam asmeniui per mėnesį negali būti didesnė nei 1 minimalus gyvenimo lygis (toliau – MGL). MGL dydį nustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

85. Pagalbos pinigai skiriami ne ilgesniam nei 3 mėnesių laikotarpiui. Esant reikalui, mokėjimo terminas gali būti pratęstas.

86. Pagalbos pinigus moka socialinių paslaugų įstaiga.

87. Pagalbos pinigai mokami socialinių paslaugų įstaigos patvirtinta pagalbos pinigų mokėjimo tvarka.

88. Socialinės paramos skyrius raštu informuoja socialinių paslaugų gavėją ir socialinių paslaugų įstaigą apie pagalbos pinigų asmeniui (šeimai) skyrimą ar nutraukimą.

89. Tarp asmens (vieno iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo ir savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens bei socialinių paslaugų įstaigos sudaroma trišalė rašytinė pagalbos pinigų mokėjimo sutartis.

90. Savivaldybės kontrolieriaus tarnyba prižiūri ir kontroliuoja pagalbos pinigų naudojimą pagal paskirtį.

91. Nustačius, kad pagalbos pinigai naudojami ne pagal paskirtį, priimamas sprendimas dėl pagalbos pinigų mokėjimo nutraukimo ir pagalbos pinigų pakeitimo į socialines paslaugas, kurioms nustatytas asmens (šeimos) poreikis.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

92. Socialinės paramos skyriaus socialinio darbuotojo išvadas dėl asmens (šeimos)  socialinių paslaugų poreikio skirti socialines paslaugas nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti savivaldybės administracijos direktoriui.

93. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusiųjų šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

94. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

95. Lėšos, gautos už socialines paslaugas, apskaitomos ir naudojamos  teisės aktų nustatyta tvarka.

96. Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

97. Savivaldybės kontrolierius kontroliuoja savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų socialinių paslaugų įstaigoms socialinių paslaugų teikimui, panaudojimą pagal paskirtį.

_____________