DRUSKININKŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO SKYRIAUS VEIKLOS NUOSTATŲ, KARJEROS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ IR DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS, PAREIGYBIŲ APRAŠYMŲ

 

2008 m. rugsėjo 12 d. Nr. V35-665

Druskininkai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 5 dalies 2 ir 3 punktais, Valstybės tarnybos įstatymo 8 straipsnio 8 dalies 1 punktu ir Darbo kodekso 232 straipsniu:

1. T v i r t i n u:

1.1. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus veiklos nuostatus (pridedama);

1.2. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus (pridedama):

1.2.1. skyriaus vedėjo;

1.2.2. skyriaus vedėjo pavaduotojo;

1.2.3. vyriausiojo specialisto;

1.2.4. vyriausiojo specialisto;

1.3. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, - vyresniojo specialisto pareiginius nuostatus (pridedama) - iki 2009 m. rugpjūčio 7 d.

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus veiklos nuostatus, patvirtintus savivaldybės administracijos direktoriaus 2005 m. lapkričio 11 d. įsakymo Nr. V35-812 „Dėl savivaldybės administracijos padalinių veiklos nuostatų“ 1 punkto 1.5 papunkčiu;

2.2. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus:

2.1.1. skyriaus vedėjo, patvirtintus savivaldybės administracijos direktoriaus

2007 m. rugpjūčio 14 d. įsakymo Nr. V35-507 „Dėl Švietimo skyriaus karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų“ 1 punkto 1.1 papunkčiu;

2.1.2. skyriaus vedėjo pavaduotojo ir vyriausiojo specialisto, patvirtintus savivaldybės administracijos direktoriaus 2006 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. V35-828 „Dėl Savivaldybės administracijos karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų“ 1 punkto 1.5 ir 1.6 papunkčiais;

2.1.3. vyriausiojo specialisto, patvirtintus savivaldybės administracijos direktoriaus

2007 m. rugpjūčio 14 d. įsakymo Nr. V35-507 „Dėl Švietimo skyriaus karjeros valstybės tarnautojų pareigybių aprašymų“ 1 punkto 1.2 papunkčiu.

 

 

 

Savivaldybės administracijos                                                              direktorius Linas Urmanavičius


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V35-665

 

ŠVIETIMO SKYRIAUS VEIKLOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švietimo skyrius yra Savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys. Skyriaus steigėjas - Druskininkų savivaldybės taryba.

2. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus veiklos nuostatai (toliau vadinama - Nuostatai) reglamentuoja Švietimo skyriaus uždavinius, funkcijas, struktūrą, teises ir atskaitomybę.

3. Švietimo skyriaus (toliau vadinama - Skyrius) paskirtis - teisės aktų nustatyta tvarka vykdyti švietimo viešąjį administravimą Druskininkų savivaldybės tarybai pavaldžiose mokyklose ir pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigose:

3.1. „Atgimimo“ vidurinėje mokykloje;

3.2. „Ryto“ gimnazijoje;

3.3. Leipalingio pagrindinėje mokykloje;

3.4. Viečiūnų pagrindinėje mokykloje;

3.5. „Saulės“ pagrindinėje mokykloje;

3.6. Leipalingio vaikų lopšelyje - darželyje „Liepaitė“;

3.7. Viečiūnų vaikų lopšelyje - darželyje „Linelis“;

3.8. Lopšelyje - darželyje „Bitutė“;

3.9. Lopšelyje - darželyje „Žibutė“;

3.10. Mikalojaus Konstantino Čiurlionio muzikos mokykloje;

3.11. Vytauto Kazimiero Jonyno dailės mokykloj e;

3.12. Amatų mokykloje (pagal 1996-12-09 sutarties 4 punktą);

3.13. Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje;

3.14. Švietimo centre.

4. Skyrius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, Savivaldybės administracijos nuostatais, Savivaldybės administracijos veiklos reglamentu, strateginiais švietimo planais, metinėmis švietimo veiklos programomis, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

5. Skyrius yra juridinis asmuo ir teisės aktų nustatyta tvarka turi antspaudą, blankų su Savivaldybės herbu ir savo pavadinimu.

6. Skyriaus veiklą, įgyvendinant valstybės ir savivaldybės švietimo politiką, koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija, Druskininkų savivaldybės taryba, savivaldybės meras, mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius.

7. Skyriui vadovauja skyriaus vedėjas, kurį į pareigas skiria savivaldybės administracijos direktorius įstatymų nustatyta tvarka.

8. Skyriaus veiklą kuruoja Savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir sporto komitetas. Skyrius palaiko ryšius su Apskrities viršininko administracijos Socialinių reikalų ir švietimo departamentu, Valstybine švietimo priežiūros tarnyba, Švietimo ir mokslo ministerija, Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos tarnyba, kitų savivaldybių švietimo padaliniais.

9. Skyrius raštvedybą ir archyvą tvarko vadovaudamasis Archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos vyriausybės nustatyta tvarka.

 

II. ŠVIETIMO SKYRIAUS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

10. Svarbiausi skyriaus uždaviniai:

10.1. įgyvendinti valstybinę ir Savivaldybės švietimo politiką, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, švietimo ir mokslo ministro įsakymus, savivaldybės tarybos sprendimus, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą;

10.2. organizuoti, prižiūrėti ir tobulinti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vykdomą ikimokyklinį ir priešmokyklinį vaikų ugdymą, vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą, specialųjį ugdymą, profesinį mokymą, vaikų ir suaugusiųjų neformalųjį švietimą, vaikų užimtumą;

10.3. Užtikrinti Savivaldybės plėtros strateginio plano įgyvendinimą.

11. Skyrius pagal savo kompetenciją atlieka šias funkcijas:

11.1. tiria ir vertina švietimo būklę analizuojant, kaip tenkinami vaikų ir suaugusių asmenų švietimo poreikiai savivaldybėje pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybių institucijoms nustatytą kompetenciją;

11.2. rengia savivaldybės strateginių švietimo planų projektus, Savivaldybės

švietimo tarybos pritarimu teikia juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendina patvirtintus planus;

11.3. rengia savivaldybės metinių švietimo veiklos programų projektus,

Savivaldybės švietimo tarybai apsvarsčius, teikia juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendina patvirtintas programas;

11.4. dalyvauja rengiant savivaldybės biudžetų projektus švietimo programoms įgyvendinti, koordinuoja jų vykdymą;

11.5. rengia tikslinių švietimo programų projektus, teikia juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir organizuoja patvirtintų programų įgyvendinimą;

11.6. teikia Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl sąlygų sudarymo vaikų

privalomajam švietimui, prieinamo visuotinio švietimo, mokyklų tinklo formavimo pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybės institucijoms nustatytą kompetenciją;

11.7. teikia mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie savivaldybėje veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;

11.8. tvarko švietimo informacines sistemas; teikia Švietimo ir mokslo ministerijai,

valstybinės švietimo priežiūros institucijoms ir visuomenei savivaldybės administracijos

direktoriaus patvirtintą informaciją apie švietimo būklę savivaldybėje;

11.9. vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka vykdo valstybės švietimo stebėseną, analizuoja ir teikia išvadas;

11.10. inicijuoja savivaldybės švietimo įstaigų savivaldos institucijų kūrimąsi;

11.11. koordinuoja Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų vadybinę, ūkinę, finansinę veiklą; konsultuoja mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo ir personalo tvarkymo klausimais;

11.12. koordinuoja Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų veiklą teikiant informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą mokiniams ir pedagoginę pagalbą socialinę atskirtį patiriantiems skurdžiai gyvenančių šeimų, pabėgėlių vaikams, beglobiams, mokyklų nelankantiems vaikams, riboto mobilumo asmenims, bedarbiams, taip pat grįžusiems iš įkalinimo įstaigų, besigydantiems nuo alkoholizmo ir narkomanijos ir prie visuomenės nepritampantiesiems asmenims, koordinuoja žalingų įpročių ir nusikalstamumo prevenciją, vaikų saugumą švietimo įstaigose;

11.13. koordinuodami Savivaldybės tarybai pavaldžių Pedagoginės psichologinės tarnybos ir Švietimo centro veiklą, teikia kvalifikacijos tobulinimo, konsultacinę pagalbą mokykloms ir mokytojams;

11.14. vertina Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų mokinių mokymosi

pasiekimus;

11.15. prižiūri mokyklų veiklą pagal švietimo ir mokslo ministro nustatytą tvarką;

11.16. organizuoja Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų vadovų ir mokytojų atestavimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

11.17. rengia sprendimų dėl mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai

įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo projektus pagal Lietuvos

Respublikos švietimo įstatymo savivaldybės institucijoms nustatytą kompetenciją, organizuoja sprendimų įgyvendinimą;

11.18. koordinuoja, prižiūri ir analizuoja vaiko minimalios priežiūros priemonių

vykdymą ir įgyvendinimą savivaldybėje ir teikia pasiūlymus Švietimo ir mokslo ministerijai,

kitoms suinteresuotoms institucijoms apie vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą savivaldybėje.

11.19. organizuoja reorganizuojamų, likviduojamų ar pertvarkomų mokyklų

mokymosi sutartyse numatytų mokyklų įsipareigojimų mokiniams vykdymą;

11.20. rengia Savivaldybės tarybos sprendimų projektus ir koordinuoja jų įgyvendinimą:

11.20.1. dėl mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų nuostatų, jų pakeitimų ir papildymų tvirtinimo;

11.20.2. dėl pritarimo mokyklų strateginiams švietimo planams ir metinėms veiklos

programoms;

11.20.3. dėl mokslo metų pradžios ir trukmės nustatymo neformaliojo švietimo

mokyklose;

11.20.4. dėl mokesčio dydžio nustatymo už mokyklų teikiamą neformalųjį švietimą, ikimokyklinio ugdymo ir bendrojo lavinimo mokyklos nuostatuose reglamentuotas mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamas papildomas paslaugas (pailgintos dienos grupės, mokinių priežiūra po pamokų, studijos, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kitos paslaugos);

11.20.5. dėl pritarimo pavaldžių mokyklų vykdomų formaliojo švietimo programų pasirenkamosios dalies variantams, neformaliojo švietimo programoms, užtikrindami, kad mokyklų vykdomų švietimo programų pasiūla tenkintų vietos bendruomenės poreikius;

11.20.6. dėl neformaliojo vaikų švietimo programų mokinių atostogų metu vykdymo tvarkos;

11.20.7. dėl priėmimo į mokyklas tvarkos ir aptarnavimo teritorijų bendrojo lavinimo mokykloms nustatymo;

11.20.8. dėl švietimo įstaigų vykdomų specialiųjų programų paslaugų kainų

tvirtinimo;

11.20.9. dėl švietimo įstaigų maksimalaus darbo užmokesčio fondo ir maksimalaus etatų, išlaikomų iš savivaldybės biudžeto, skaičiaus tvirtinimo;

11.20.10. dėl mokinių nemokamo maitinimo;

11.20.11. dėl mokinių vežiojimo organizavimo;

11.20.12. teikia Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl moksleivio krepšelio paskirstymo ir perskirstymo tarp savivaldybių ir mokyklų;

11.20.13. kitais švietimo veiklos klausimais;

11.21. kontroliuoja, ar mokymas bei studijos organizuojami teisėtai, turint leidimą (licenziją);

11.22. kontroliuoja, ar nėra kliudoma jaunimui iki 16 metų mokytis;

11.23. atlieka ir kitas funkcijas:

11.23.1. organizuoja savivaldybės teritorijoje esančių mokyklų mokinių pagrindinės mokyklos pasiekimų vertinimą ir brandos egzaminus, analizuoja rezultatus ir teikia pasiūlymus;

11.23.2. nustatytąja tvarka organizuoja ir tvarko savivaldybės teritorijose gyvenančių vaikų apskaitą;

11.23.3. nustato mokyklų nelankančių vaikų skaičių ir jų ugdymo poreikius, kartu su mokyklomis vykdo tikslines šių vaikų įtraukimo į švietimo veiklą programas, užtikrindami savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas, renka duomenis apie mokinių migraciją;

11.23.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 2 d. nutarimo Nr. 836 (nuo 2004 m. liepos 7 d.) nustatyta tvarka atlieka švietimo teikėjų veiklos priežiūrą;

11.23.5. koordinuoja mokinių dalykinių olimpiadų, konkursų, apžiūrų, varžybų vykdymą, analizuoja jų rezultatus, koordinuoja mokinių papildomąjį ugdymą;

11.23.6. koordinuoja mokinių vasaros poilsio organizavimą;

11.23.7. teikia duomenis švietimo įstaigų registrui;

11.23.8. registruoja ir išduoda bendrojo lavinimo mokyklų ir papildomojo ugdymo įstaigų baigimo pažymėjimus ir priedus, veda jų apskaitą;

11.23.9. koordinuoja įstaigų vadovų ir pedagoginių darbuotojų metodinę veiklą, dalijimąsi gerąja darbo patirtimi;

11.23.10. derina švietimo įstaigų darbuotojų tarifikacijas;

11.23.11. koordinuoja švietimo įstaigų mokinių duomenų bazės sudarymą, analizuoja, teikia pasiūlymus ir išvadas;

11.23.12. rengia statistines ataskaitas;

11.23.13. rengia pagal kompetenciją Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, kontroliuoja parengtų sutarčių vykdymą, teikia ataskaitas apie sutarčių vykdymą;

11.23.14.  užtikrinant naudojamų darbo tikslais asmens duomenų saugumą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu;

11.23.15. dalyvauja rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų paramai gauti bei projektus, finansuojamus minėtų fondų lėšomis; dalyvauja priežiūros komitetų ar projektų koordinavimo grupių veikloje, įgyvendinant šiuos projektus.

 

III. SKYRIAUS STRUKTŪRA

 

12. Skyriaus struktūra nustatoma savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Švietimo padalinių valstybės tarnautojų pareigybių sąrašas sudaromas ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybės tvirtinamos, atsižvelgiant į priskirtų funkcijų sudėtingumą, pedagogų pavaldžiose mokyklose, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigose skaičių ir skirtus asignavimus.

13. Skyriaus vedėjo ir specialistų pavaldumą ir atskaitomybę nustato Švietimo skyriaus veiklos nuostatai, pareigybių aprašymai ir pareiginiai nuostatai.

14. Švietimo skyriaus vedėjas ir specialistai priimami į pareigas ir atleidžiami iš jų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ir Darbo kodekso nustatyta tvarka.

 

IV. SKYRIAUS TEISĖS IR ATSKAITOMYBĖ

 

15. Skyrius turi teisę:

15.1. kreiptis į valstybinio ir savivaldybių administravimo subjektus;

15.2. pagal savo kompetenciją gauti iš valstybės ir Savivaldybės institucijų ir įstaigų, Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų duomenis, kurių reikia skyriaus uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

15.3. sudaryti darbo grupes sprendžiamoms problemoms nagrinėti;

15.4. dalyvauti rengiant Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių švietimo veiklą, projektus, teikti pastabas ir pasiūlymus dėl parengtų projektų;

15.5. gauti iš Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vadovų ataskaitas, kitus dokumentus, duoti jiems pavedimus įvairiais veiklos organizavimo klausimais;

15.6. bendradarbiauti su kitų apskričių ir savivaldybių administracijų švietimo padaliniais, kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis; apskričių viršininkų ar savivaldybių institucijų įgaliojimu atstovauti savivaldybėms visų instancijų teismuose;

15.7. teisės aktų nustatyta tvarka dalyvauti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vadovų skyrimo konkursuose;

15.8. dalyvauti tarptautinėse programose ar kitaip bendradarbiauti su užsienio valstybių švietimo sistemų subjektais.

16. Skyrius gali turėti ir kitų teisių, kurias jam suteikia Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti teisės aktai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai.

17. Skyriaus vedėjas pagal kompetenciją leidžia įsakymus, pasirašo sutartis švietimo veiklos organizavimo, priežiūros klausimais ir kitais Savivaldybės tarybos ir savivaldybės administracijos direktoriaus suteiktais įgaliojimais.

18. Skyriaus vedėjas ir švietimo specialistai tobulina kvalifikaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, fondų ir kitų teisėtų lėšų.

19. Skyriaus specialistai tiesiogiai ir asmeniškai atsako už priskirtų funkcijų, numatytų padalinio veiklos nuostatuose, specialistų pareigybių aprašymuose bei pareiginiuose nuostatuose, tinkamą vykdymą, priskirto turto naudojimą tarnybos ir darbo tikslais ir jo saugumą.

20. Švietimo skyriaus vedėjas atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

 

V. SKYRIAUS REORGANIZAVIMAS IR VEIKLOS NUTRAUKIMAS

 

21. Skyrius reorganizuojamas arba likviduojamas Savivaldybės tarybos sprendimu įstatymų nustatyta tvarka.

_______________________

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V35-665

 

ŠVIETIMO SKYRIAUS VEDĖJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Švietimo skyriaus vedėjas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 12.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Švietimo skyriaus vedėjo pareigybė reikalinga padėti formuoti ir įgyvendinti savivaldybės švietimo politiką, įgyvendinti švietimo teikėjų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, organizuoti Švietimo skyriaus veiklą.

 

III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

5. Išmanyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, švietimo ir mokslo ministro įsakymus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo teikėjų veiklą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą ir gebėti juos taikyti praktiškai.

6. Aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas; studijų sritis- fiziniai mokslai; mokytojo profesinė kvalifikacija.

7. Turėti pedagogo kvalifikaciją, ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo stažą ir ne mažesnę kaip 2 metų vadybinio darbo patirtį švietimo sistemoje.

8. Mokėti užsienio kalbą (anglų, vokiečių, prancūzų arba rusų) B1 lygmeniu.

9. Mokėti dirbti kompiuteriu šiomis programomis: MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer.

10. Išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo taisykles.

11. Sugebėti rengti Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus savo vykdomų funkcijų srityje.

12. Sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus.

13. Mokėti savo veikloje taikyti strateginio planavimo principus ir metodus.

14. Gebėti analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, teikti išvadas.

15. Sugebėti atstovauti skyriui Savivaldybės ir kitose institucijose.

16. Mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus.

17. Gebėti bendrauti ir bendradarbiauti, savarankiškai planuoti, organizuoti skyriaus darbą, sklandžiai ir argumentuotai dėstyti mintis raštu ir žodžiu.

18. Būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, iniciatyviam, aktyviam, geranoriškam, nuoširdžiam, gebėti bendrauti.

19. Laikytis Lietuvos Respublikos Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

 

IV. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

20. Bendrosios funkcijos:

20.1. laiku įgyvendinti teisės aktus ir valstybės bei Savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

20.2. vykdyti Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Švietimo skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;

20.3. organizuoti skyriaus darbą, valdant pavaldų personalą, siekiant įgyvendinti skyriaus veiklos nuostatuose numatytus uždavinius; kontroliuoti skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbą;

20.4. skyriaus veikloje taikyti strateginio planavimo principus ir metodus;

20.5. užtikrinti Savivaldybės plėtros strateginio plano įgyvendinimą švietimo

srityje;

20.6. inicijuoti, koordinuoti ir rengti Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų dokumentų projektus; prižiūrėti jų įgyvendinimą;

20.7. rengti skyriaus veiklos nuostatus ir pagal skyriaus valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, veiklos sritis - jų pareigybių aprašymus bei pareiginius nuostatus;

20.8. rengti pagal kompetenciją Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikti ataskaitas apie jų vykdymą;

20.9. koordinuoti ir dalyvauti rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų paramai gauti bei projektus, finansuojamus minėtų fondų lėšomis; dalyvauti priežiūros komitetų ar projektų koordinavimo grupių veikloje, įgyvendinant šiuos projektus;

20.10. analizuoti užsienio valstybių ir kitų miestų savivaldybių patirtį, sprendžiant švietimo problemas;

20.11. nagrinėti gyventojų, įstaigų prašymus, paklausimus bei skundus švietimo

klausimais;

20.12. koordinuoti ir rengti statistines ataskaitas;

20.13. dalyvauti komisijų, darbo grupių veikloje;

20.14. saugoti asmens duomenis ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai; saugoti asmens duomenų paslaptį, jei duomenys neskirti skelbti viešai;

20.15. organizuoti skyriaus dokumentų tvarkymą ir perdavimą į archyvą;

20.16. teikti informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

20.17. kontroliuoti, ar pavaldūs valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, laikosi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų;

20.18. atstovauti Švietimo skyriui teismuose ir kitose institucijose;

20.19. laiku atlikti savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimus, įvykdyti žodinius nurodymus.

21. Specialiosios funkcijos:

21.1. koordinuoti, prižiūrėti ir įgyvendinti valstybinės ir savivaldybės švietimo politikos, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, švietimo ir mokslo ministro įsakymų, Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių švietimo veiklą, įgyvendinimą;

21.2. koordinuoti, organizuoti, prižiūrėti ir tobulinti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų vykdomą ikimokyklinį ir priešmokyklinį vaikų ugdymą, vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą, specialųjį ugdymą, profesinį mokymą, vaikų ir suaugusiųjų neformalųjį švietimą, vaikų užimtumą;

21.3. koordinuoti ir prižiūrėti savivaldybės mokytojų metodinių būrelių veiklą, dalijimąsi gerąja patirtimi;

21.4. koordinuoti ir prižiūrėti mokomųjų dalykų olimpiadas, konkursus ir kitus renginius;

21.5. koordinuoti, tirti ir vertinti švietimo būklę analizuojant, kaip tenkinami vaikų ir suaugusių asmenų švietimo poreikiai savivaldybėje pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybių institucijoms nustatytą kompetenciją;

21.6. koordinuoti, užtikrinti dalyvavimą ir rengti Savivaldybės strateginių švietimo planų projektus, Savivaldybės švietimo tarybos pritarimu teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintus planus;

21.7. koordinuoti, rengti Savivaldybės metinių švietimo veiklos programų projektus, Savivaldybės švietimo tarybai apsvarsčius, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintas programas;

21.8. koordinuoti, deleguoti ir dalyvauti rengiant savivaldybės biudžetų projektus švietimo programoms įgyvendinti, koordinuoti jų vykdymą;

21.9. koordinuoti, inicijuoti ir rengti tikslinių švietimo programų projektus, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir organizuoti patvirtintų programų įgyvendinimą;

21.10. koordinuoti ir teikti Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl sąlygų sudarymo vaikų privalomajam švietimui, prieinamo visuotinio švietimo, mokyklų tinklo formavimo pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybės institucijoms nustatytą kompetenciją;

21.11. koordinuoti ir teikti mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie savivaldybėje veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;

21.12. koordinuoti, kontroliuoti ir tvarkyti švietimo informacines sistemas; teikti Švietimo ir mokslo ministerijai, valstybinės švietimo priežiūros institucijoms ir visuomenei savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą informaciją apie švietimo būklę savivaldybėje;

21.13. vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka koordinuoti, kontroliuoti vykdymą ir vykdyti valstybės švietimo stebėseną, analizuoti ir teikti išvadas;

21.14. inicijuoti Savivaldybės švietimo įstaigų savivaldos institucijų kūrimąsi;

21.15. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų vadybinę, ūkinę, finansinę veiklą; konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo bei personalo tvarkymo klausimais;

21.16. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų veiklą teikiant informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą mokiniams ir pedagoginę pagalbą socialinę atskirtį patiriantiems skurdžiai gyvenančių šeimų, pabėgėlių vaikams, beglobiams, mokyklų nelankantiems vaikams, riboto mobilumo asmenims, bedarbiams, taip pat grįžusiems iš įkalinimo įstaigų, besigydantiems nuo alkoholizmo ir narkomanijos ir prie visuomenės nepritampantiesiems asmenims, koordinuoti žalingų įpročių ir nusikalstamumo prevenciją, vaikų saugumą švietimo įstaigose;

21.17. kontroliuoti, ar mokymas bei studijos organizuojami teisėtai, turint leidimą (licenziją);

21.18. inicijuoti, koordinuoti ir vertinti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų mokinių mokymosi pasiekimus;

21.19. inicijuoti, koordinuoti ir prižiūrėti mokyklų veiklą pagal švietimo ir mokslo ministro nustatytą tvarką;

21.20. koordinuoti, organizuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų vadovų ir mokytojų atestavimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

21.21. koordinuoti, inicijuoti ir organizuoti reorganizuojamų, likviduojamų ar pertvarkomų mokyklų mokymosi sutartyse numatytų mokyklų įsipareigojimų mokiniams vykdymą;

21.22. koordinuoti, organizuoti ir prižiūrėti savivaldybės teritorijoje esančių mokyklų mokinių pagrindinės mokyklos pasiekimų vertinimą ir brandos egzaminus, analizuoti rezultatus ir teikti pasiūlymus;

21.23. nustatytąja tvarka koordinuoti, inicijuoti, organizuoti savivaldybės teritorijose gyvenančių vaikų apskaitą; nustatyti mokyklų nelankančių vaikų skaičių ir jų ugdymo poreikius, kartu su mokyklomis vykdyti tikslines šių vaikų įtraukimo į švietimo veiklą programas, užtikrinti Savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas, rinkti duomenis apie mokinių migraciją;

21.24. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 2 d. nutarimo Nr. 836 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimo Nr. 128 „Dėl apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka koordinuoti, inicijuoti ir atlikti švietimo teikėjų veiklos priežiūrą;

21.25. koordinuoti ir prižiūrėti mokinių dalykinių olimpiadų, konkursų, apžiūrų, varžybų organizavimą, analizuoti jų rezultatus, koordinuoti mokinių papildomąjį ugdymą;

21.26. koordinuoti mokinių vasaros poilsio organizavimą;

21.27. teikti pasiūlymus Savivaldybės švietimo plėtotės įgyvendinimo klausimais;

21.28. kontroliuoti, ar nėra kliudoma jaunimui iki 16 metų mokytis;

21.29. sustabdyti arba pakeisti švietimo įstaigų vadovų įsakymus, mokyklų tarybų nutarimus, prieštaraujančius teisės aktams;

21.30. atlikti švietimo veiklą reglamentuojančių dokumentų ekspertizę;

21.31. konsultuoti ir teikti metodinę pagalbą mokyklų vadovams ir mokytojams bei sudaryti sąlygas jiems kelti kvalifikaciją ir atestuotis;

21.32. vykdyti kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas kompetencijos srityje.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

22. Švietimo skyriaus vedėjas turi teisę:

22.1. pagal kompetenciją leisti įsakymus švietimo veiklos organizavimo ir priežiūros klausimais;

22.2. gauti iš įmonių, įstaigų ir organizacijų, esančių savivaldybės teritorijoje, bei Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, informaciją, reikalingą Švietimo skyriaus vedėjo funkcijoms vykdyti;

22.3. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo ir kitais klausimais;

22.4. dalyvauti pasitarimuose ir posėdžiuose, kai svarstomi švietimo klausimai;

22.5. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

22.6. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

22.7. į mokymą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšas;

22.8. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

22.9. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas Valstybės tarnybos įstatymo nustatytas socialines garantijas;

22.10. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje.

23. Švietimo skyriaus vedėjas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

24. Švietimo skyriaus vedėjas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

24.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų

vykdymą;

24.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Švietimo skyriaus veiklos nuostatų vykdymą;

24.3. Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų vykdymą;

24.4. savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimų ir nurodymų vykdymą laiku;

24.5. skyriaus darbo organizavimą bei kitų šiame pareigybės aprašyme numatytų funkcijų tinkamą vykdymą;

24.6. rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

24.7. asmens duomenų saugojimą;

24.8. savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir jų naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

VII. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

25. Švietimo skyriaus vedėjas yra pavaldus ir atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

_______________________

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V35-665

 

ŠVIETIMO SKYRIAUS VEDĖJO PAVADUOTOJO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 11.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojo pareigybė reikalinga padėti formuoti ir vykdyti Savivaldybės švietimo politiką, koordinuoti ir telkti švietimo įstaigų vadovus ir mokytojus švietimo politikos įgyvendinimui, vykdyti švietimo politikos įgyvendinimo priežiūrą.

 

III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

5. Išmanyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, švietimo ir mokslo ministro įsakymus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo teikėjų veiklą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą ir gebėti juos taikyti praktiškai.

6. Aukštasis universitetinis arba jam prilygintas išsilavinimas; studijų sritis - humanitariniai mokslai, studijų kryptis - filologija; mokytojo profesinė kvalifikacija.

7. Turėti pedagogo kvalifikaciją, ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo stažą;

8. Turėti ne mažesnę kaip 1 metų vadybinio darbo patirtį švietimo sistemoje;

9. Mokėti užsienio kalbą (anglų, vokiečių, prancūzų arba rusų) B1 lygmeniu.

10. Mokėti dirbti kompiuteriu šiomis programomis: MS Word, MS Exsel, MS Outlook; Internet Explorer.

11. Sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus.

12. Sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą.

13. Mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus.

14. Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo taisykles.

15. Būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, iniciatyviam, aktyviam, geranoriškam, nuoširdžiam, gebėti bendrauti ir bendradarbiauti.

16. Sugebėti atstovauti skyriui Savivaldybės ir kitose institucijose.

17. Laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

 

IV. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

18. Bendrosios funkcijos:

18.1. laiku įgyvendinti teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

18.2. dalyvauti įgyvendinant Savivaldybės plėtros strateginį planą švietimo srityje;

18.3. vykdyti Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių ir Švietimo skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;

18.4. inicijuoti, koordinuoti ir rengti Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus ir Švietimo skyriaus vedėjo įsakymų, kitų dokumentų projektus, prižiūrėti jų įgyvendinimą;

18.5. rengti pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikti ataskaitas apie jų vykdymą;

18.6. koordinuoti ir dalyvauti rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų paramai gauti bei projektus, finansuojamus minėtų fondų lėšomis; dalyvauti priežiūros komitetų ar projektų koordinavimo grupių veikloje, įgyvendinant šiuos projektus;

18.7. dalyvauti komisijų, darbo grupių veikloje;

18.8. nagrinėti gyventojų, įstaigų prašymus, paklausimus bei skundus švietimo klausimais;

18.9. analizuoti užsienio valstybių ir kitų miestų savivaldybių patirtį, sprendžiant švietimo problemas;

18.10. saugoti asmens duomenis, gaunamus pagal Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;

18.11. nedelsiant patikrinti asmens duomenis; nustačius, kad jie yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs, sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą;

18.12. nedelsiant sunaikinti neteisėtai ir nesąžiningai sukauptus asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą;

18.13. sunaikinti asmens duomenis, kai jie nebereikalingi jų tvarkymo tikslams, išskyrus tuos duomenis, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti tretiesiems asmenims ar valstybiniams archyvams;

18.14. saugoti asmens duomenų paslaptį, jei duomenys neskirti skelbti viešai;

18.15. teikti informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

18.16. laiku atlikti savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimus, įvykdyti žodinius nurodymus.

19. Specialiosios funkcijos:

19.1. koordinuoti ir prižiūrėti valstybinės ir savivaldybės švietimo politikos, Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, švietimo ir mokslo ministro įsakymų, savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių švietimo veiklą, įgyvendinimą;

19.2. kuruoti lopšelių - darželių „Bitutė“, „Žibutė“, „Linelis“, „Liepaitė“ veiklą;

19.3. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų vadybinę veiklą, konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo klausimais;

19.4. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų veiklą, teikiant informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą mokiniams ir pedagoginę pagalbą socialinę atskirtį patiriantiems skurdžiai gyvenančių šeimų, pabėgėlių vaikams, beglobiams, mokyklų nelankantiems vaikams, riboto mobilumo asmenims, bedarbiams, taip pat grįžusiems iš įkalinimo įstaigų, besigydantiems nuo alkoholizmo ir narkomanijos ir prie visuomenės nepritampantiems asmenims, koordinuoti žalingų įpročių ir nusikalstamumo prevenciją, vaikų saugumą švietimo įstaigose;

19.5. vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka, vykdyti valstybės švietimo stebėseną pagal savo kuruojamą sritį, analizuoti ir teikti pasiūlymus;

19.6. rengti Savivaldybės strateginių švietimo planų projektus, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintus planus;

19.7. rengti Savivaldybės metinių švietimo veiklos programų projektus, teikti Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintas programas;

19.8. rengti tikslinių švietimo programų projektus, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir organizuoti patvirtintų programų įgyvendinimą pagal savo kuruojamas sritis;

19.9. teikti Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl sąlygų sudarymo vaikų privalomajam švietimui, prieinamo visuotinio švietimo, mokyklų tinklo formavimo pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybės institucijoms nustatytą kompetenciją ir savo kuruojamą sritį;

19.10. analizuoti ir vertinti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų mokinių mokymosi pasiekimus;

19.11. organizuoti ir prižiūrėti ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo įgyvendinimą savivaldybėje;

19.12. organizuoti ir prižiūrėti savivaldybės teritorijoje esančių mokyklų mokinių pagrindinio ugdymo pasiekimų vertinimą bei brandos egzaminus, analizuoti rezultatus ir teikti pasiūlymus;

19.13. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 metų liepos 2 d. nutarimo Nr. 836 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimo Nr. 128 „Dėl apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka atlikti švietimo teikėjų veiklos priežiūrą pagal kuruojamas sritis;

19.14. koordinuoti ir prižiūrėti lietuvių kalbos, istorijos, ikimokyklinio ugdymo, pradinių klasių ir priešmokyklinio ugdymo pedagogų metodinių būrelių veiklą, dalijimąsi gerąja patirtimi;

19.15. koordinuoti ir prižiūrėti pagal kuruojamą sritį mokinių dalykines olimpiadas, konkursus, apžiūras, varžybas, kitus renginius, analizuoti jų rezultatus, koordinuoti mokinių papildomąjį ugdymą;

19.16. rengti Savivaldybės švietimo ataskaitas bei statistines ataskaitas;

19.17. inicijuoti kuruojamų Savivaldybės švietimo įstaigų savivaldos institucijų kūrimąsi;

19.18. koordinuoti ir prižiūrėti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų vadovų ir mokytojų atestavimą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

19.19. teikti profesinę pagalbą švietimo įstaigų vadovams bei pedagogams, sudaryti sąlygas jiems kelti kvalifikaciją bei atestuotis;

19.20. nustatytąja tvarka organizuoti ir tvarkyti savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitą; nustatyti mokyklų nelankančių vaikų skaičių ir jų ugdymo poreikius, kartu su mokyklomis vykdyti tikslines šių vaikų įtraukimo į švietimo veiklą programas, užtikrinant savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas, rinkti duomenis apie mokinių migraciją;

19.21. kontroliuoti, ar nėra kliudoma jaunimui iki 16 metų mokytis;

19.22. koordinuoti, inicijuoti ir organizuoti pagal kuruojamą sritį reorganizuojamų, likviduojamų ar pertvarkomų mokyklų mokymosi sutartyse numatytų mokyklų įsipareigojimų mokiniams vykdymą;

19.23. koordinuoti ir prižiūrėti kuruojamų įstaigų vadovų ir pedagoginių darbuotojų metodinę veiklą, dalijimąsi gerąja patirtimi;

19.24. prižiūrėti kuruojamų mokyklų veiklą pagal švietimo ir mokslo ministro nustatytą tvarką;

19.25. atlikti švietimo veiklą reglamentuojančių dokumentų ekspertizę;

19.26. teikti pasiūlymus Savivaldybės švietimo plėtotės įgyvendinimo klausimais;

19.27. teikti mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie savivaldybėje veikiančias mokyklas, jose vykdomas programas, mokymosi formas;

19.28. prižiūrėti valstybinės kalbos mokėjimo kvalifikavimo komisijos veiklą;

19.29. vykdyti skyriaus vedėjo funkcijas jo tarnybinių komandiruočių, atostogų, ligos metu ir kitais atvejais, kai jis negali eiti pareigų;

19.30. teikti pasiūlymus bendrais Savivaldybės administracijos veiklos, Švietimo skyriaus veiklos, skyriaus vedėjo pavaduotojo funkcijų vykdymo klausimais;

19.31. vykdyti pagal kompetenciją kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

20. Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas turi teisę:

20.1. gauti skyriaus vedėjo, Savivaldybės administracijos, švietimo įstaigų informaciją, reikalingą Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojo funkcijoms vykdyti;

20.2. reikalauti iš švietimo įstaigų vadovų ataskaitų, paaiškinimų, dokumentų;

20.3. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

20.4. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

20.5. į mokymą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšas;

20.6. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

20.7. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas Valstybės tarnybos įstatymo nustatytas socialines garantijas;

20.8. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

20.9. streikuoti;

20.10. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo ir kitais klausimais.

21. Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

22. Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

22.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

22.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, skyriaus veiklos nuostatų vykdymą;

22.3. Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus ir skyriaus vedėjo įsakymų vykdymą;

22.4. skyriaus vedėjo, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimų atlikimą laiku ir nurodymų įvykdymą;

22.5. pareigybės aprašyme numatytų funkcijų vykdymą;

22.6. rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

22.7. asmens duomenų apsaugą;

22.8. Savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei jų naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

VII. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

23. Švietimo skyriaus vedėjo pavaduotojas yra pavaldus ir atskaitingas skyriaus vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

________________________


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V35-665

 

ŠVIETIMO SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 9.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Švietimo skyriaus vyriausiojo specialisto pareigybė reikalinga padėti formuoti ir įgyvendinti savivaldybės švietimo politiką, koordinuoti ir telkti švietimo įstaigų vadovus ir pedagogus švietimo politikai įgyvendinti, vykdyti švietimo politikos įgyvendinimo priežiūrą.

 

III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

5. Išmanyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą ir gebėti juos taikyti praktiškai.

6. Aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas; studijų sritis - fiziniai mokslai; mokytojo profesinė kvalifikacija.

7. Turėti pedagogo kvalifikaciją, ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo stažą ir ne mažesnę kaip 1 metų vadybinio darbo patirtį švietimo sistemoje.

8. Mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis - MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer

9. Gebėti vykdyti Apskričių viršininkų administracijų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimu Nr. 128 (Žin. , 2004, Nr. 21-643), 7 punktu nustatytas funkcijas.

10. Mokėti savo veikloje taikyti strateginio planavimo principus ir metodus.

11. Sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus.

12. Mokėti taikyti praktikoje teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą.

13. Mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją.

14. Gebėti analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, teikti išvadas.

15. Sugebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą.

16. Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo taisykles.

17. Sugebėti rengti savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus savo vykdomų funkcijų srityje.

18. Laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

19. Būti pareigingam, darbščiam, geranoriškam, gebėti bendrauti.

 

IV. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

20. Bendrosios funkcijos:

20.1. laiku įgyvendinti teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

20.2. vykdyti Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Švietimo skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;

20.3. rengti Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių bei savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus švietimo klausimais;

20.4. rengti pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikti ataskaitas ir išvadas apie sutarčių vykdymą;

20.5. dalyvauti rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų paramai gauti;

20.6. dalyvauti komisijų, darbo grupių veikloje;

20.7. nagrinėti gyventojų prašymus, paklausimus, skundus ir įstaigų, įmonių paraiškas, skundus savo vykdomų funkcijų srityje;

20.8. teikti informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

20.9. analizuoti užsienio valstybių ir kitų Lietuvos savivaldybių patirtį sprendžiant problemas savo vykdomų funkcijų srityje;

20.10. teikti pasiūlymus savivaldybės administracijos veiklos ir Švietimo skyriaus veiklos klausimais;

20.11. saugoti asmens duomenis ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai; saugoti asmens duomenų paslaptį, jei duomenys neskirti skelbti viešai;

20.12. laiku atlikti kitus savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pavedimus, vykdyti žodinius nurodymus;

21. Specialiosios funkcijos:

21.1. įgyvendinti savivaldybės švietimo politiką;

21.2. vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka, vykdyti švietimo stebėseną pagal savo kuruojamą sritį, analizuoti ir teikti išvadas;

21.3. tirti ir vertinti švietimo būklę analizuojant, kaip tenkinami vaikų ir suaugusių asmenų švietimo poreikiai savivaldybėje pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą;

21.4. koordinuoti ir prižiūrėti chemijos, fizikos, biologijos, matematikos, informatikos mokytojų metodinių būrelių veiklą, dalijimąsi gerąja patirtimi;

21.5. rengti pasiūlymus dėl įstaigų, išlaikomų iš savivaldybės biudžeto lėšų, steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo;

21.6. kuruoti „Atgimimo“ vidurinės mokyklos, „Ryto“ gimnazijos, Švietimo centro veiklą;

21.7. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų vadybinę veiklą; konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo klausimais;

21.8. koordinuoti ir prižiūrėti pagal kuruojamą sritį mokomųjų dalykų olimpiadas, konkursus, kitus renginius;

21.9. inicijuoti savivaldybės švietimo įstaigų (kuruojamų) savivaldos institucijų

kūrimąsi;

21.10. rengti Savivaldybės strateginių švietimo planų projektus, Savivaldybės Švietimo tarybos pritarimu teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintus planus;

21.11. rengti Savivaldybės metinių švietimo veiklos programų projektus, Savivaldybės švietimo tarybai apsvarsčius, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintas programas;

21.12. rengti tikslinių švietimo programų projektus, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir organizuoti patvirtintų programų įgyvendinimą pagal savo kuruojamą sritį;

21.13. teikti mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie Savivaldybėje veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;

21.14. tvarkyti švietimo informacines sistemas; teikti Švietimo ir mokslo ministerijai, valstybinės švietimo priežiūros institucijoms ir visuomenei savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą informaciją apie švietimo būklę savivaldybėje;

21.15. analizuoti ir vertinti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų mokinių mokymosi pasiekimus;

21.16. prižiūrėti mokyklų veiklą pagal Švietimo ir mokslo ministro nustatytą

tvarką;

21.17. organizuoti ir prižiūrėti Savivaldybės teritorijoje esančių mokyklų mokinių pagrindinės mokyklos pasiekimų vertinimą ir brandos egzaminus, analizuoti rezultatus ir teikti pasiūlymus;

21.18. organizuoti ir vykdyti švietimo įstaigų vadovų atestaciją;

21.19. koordinuoti ir prižiūrėti mokytojų atestaciją;

21.20. vykdyti mokyklų vadybinės ir pedagoginės veiklos išorinį auditą, koordinuoti ir mokyklų veiklos vidau auditą;

21.21. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 2 d. nutarimo Nr. 836 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimo Nr. 128 „Dėl apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka atlikti švietimo teikėjų veiklos priežiūrą;

21.22. rengti švietimo veiklos statistines ataskaitas;

21.23. atlikti švietimo veiklą reglamentuojančių dokumentų ekspertizę;

21.24. vykdyti kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas kompetencijos srityje.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

22. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas turi teisę:

22.1. gauti skyriaus vedėjo, Savivaldybės administracijos, savivaldybės teritorijoje esančių švietimo įstaigų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti;

22.2. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo klausimais;

22.3. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

22.4. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

22.5. į mokymą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšas;

22.6. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

22.7. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas Valstybės tarnybos įstatymo nustatytas socialines garantijas;

22.8. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje.

23. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

24. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

24.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

24.2 Tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Švietimo skyriaus veiklos nuostatų ir šiame pareigybės aprašyme numatytų bendrųjų ir specialiųjų funkcijų vykdymą;

24.3. savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, skyriaus vedėjo įsakymų ir žodinių nurodymų, skyriaus veiklos nuostatų vykdymą laiku;

24.4. savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, skyriaus vedėjo pavedimų vykdymą laiku;

24.5. rengiamų dokumentų teisėtumą ir parengimą laiku;

24.6. asmens duomenų saugojimą;

24.7. savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

VII. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

25. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas yra pavaldus ir atskaitingas Švietimo skyriaus vedėjui ir savivaldybės administracijos direktoriui.

________________________

 


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V35-665

 

ŠVIETIMO SKYRIAUS VYRIAUSIOJO SPECIALISTO PAREIGYBĖS APRAŠYMAS

 

I. PAREIGYBĖS CHARAKTERISTIKA

 

1. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas yra karjeros valstybės tarnautojas.

2. Pareigybės lygis - A.

3. Pareigybės kategorija - 8.

 

II. PAREIGYBĖS PASKIRTIS

 

4. Švietimo skyriaus vyriausiojo specialisto pareigybės paskirtis - padėti formuoti ir įgyvendinti savivaldybės švietimo politiką; koordinuoti ir telkti švietimo įstaigų vadovus ir pedagogus švietimo politikos įgyvendinimui; vykdyti švietimo politikos įgyvendinimo priežiūrą.

 

III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM VALSTYBĖS TARNAUTOJUI

 

5. Išmanyti Lietuvos Respublikos Konstituciją, Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą, valstybės tarnybą ir gebėti juos taikyti praktiškai.

6. Aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas; studijų sritis - humanitariniai mokslai; studijų kryptis - filologija; mokytojo profesinė kvalifikacija.

7. Turėti pedagogo kvalifikaciją, ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo stažą ir ne mažesnę kaip 1 metų vadybinio darbo patirtį švietimo sistemoje.

8. Mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis - MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer.

9. Gebėti vykdyti Apskričių viršininkų administracijų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimu Nr. 128 (Žin., 2004, Nr. 21-643), 7 punktu nustatytas funkcijas.

10. Mokėti savo veikloje taikyti strateginio planavimo principus ir metodus.

11. Sugebėti reaguoti į valstybės ir savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus.

12. Mokėti taikyti praktikoje teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą.

13. Mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją.

14. Gebėti analitiškai įvertinti ir apibendrinti problemas, teikti išvadas.

15. Sugebėti savarankiškai planuoti ir organizuoti savo veiklą.

16. Sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo taisykles, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo taisykles.

17. Sugebėti rengti savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus savo vykdomų funkcijų srityje.

18. Laikytis Valstybės tarnautojų veiklos etikos taisyklių reikalavimų.

19. Būti pareigingam, darbščiam, geranoriškam, gebėti bendrauti.

 

IV. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO FUNKCIJOS

 

20. Bendrosios funkcijos:

20.1. laiku įgyvendinti teisės aktus ir valstybės bei savivaldybės institucijų ir Savivaldybės administracijos sprendimus viešojo administravimo srityje;

20.2. vykdyti Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Švietimo skyriaus veiklos nuostatų reikalavimus;

20.3. rengti Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių bei savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus švietimo klausimais;

20.4. rengti pagal kompetenciją savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudaromų sutarčių projektus, teikti ataskaitas ir išvadas apie sutarčių vykdymą;

20.5. dalyvauti rengiant paraiškas Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir kitų fondų paramai gauti;

20.6. dalyvauti komisijų, darbo grupių veikloje;

20.7. nagrinėti gyventojų prašymus, paklausimus, skundus, įstaigų, įmonių paraiškas, skundus savo vykdomų funkcijų srityje;

20.8. teikti informaciją savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui apie Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų pakeitimus savo vykdomų funkcijų srityje;

20.10. analizuoti užsienio valstybių ir kitų Lietuvos savivaldybių patirtį, sprendžiant problemas savo vykdomų funkcijų srityje;

20.11. teikti pasiūlymus Savivaldybės administracijos veiklos ir Švietimo skyriaus veiklos klausimais;

20.12. tvarkyti pagal kompetenciją skyriaus dokumentus ir perduoti juos į archyvą;

20.13. laiku atlikti kitus savivaldybės mero, mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, skyriaus vedėjo pavedimus, vykdyti žodinius nurodymus;

20.14. saugoti asmens duomenis, gaunamus pagal Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;

20.15. nedelsiant patikrinti asmens duomenis; nustačius, kad jie yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs, sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą;

20.16. nedelsiant sunaikinti neteisėtai ir nesąžiningai sukauptus asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą;

20.17. sunaikinti asmens duomenis, kai jie nebereikalingi jų tvarkymo tikslams, išskyrus tuos duomenis, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti tretiesiems asmenims ar valstybiniams archyvams;

20.18. saugoti asmens duomenų paslaptį, jei duomenys neskirti skelbti viešai.

21. Specialiosios funkcijos:

21.1. įgyvendinti Savivaldybės švietimo politiką;

21.2. vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka vykdyti švietimo stebėseną pagal savo kuruojamą sritį, analizuoti ir teikti išvadas;

21.3. tirti ir vertinti švietimo būklę analizuojant, kaip tenkinami vaikų ir suaugusiųjų asmenų švietimo poreikiai savivaldybėje pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo ;

21.4. dalyvauti įgyvendinant Savivaldybės plėtros strateginį planą švietimo srityje;

21.5. koordinuoti ir prižiūrėti užsienio kalbų, geografijos, dorinio ugdymo, socialinių pedagogų, bibliotekininkų metodinių ratelių veiklą, pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančių specialistų veiklą;

21.6. rengti pasiūlymus dėl įstaigų, išlaikomų iš savivaldybės biudžeto lėšų, steigimo, reorganizavimo ir likvidavimo;

21.7 kuruoti „Saulės“ pagrindinės mokyklos, Leipalingio pagrindinės mokyklos, Viečiūnų pagrindinės mokyklos, Druskininkų pedagoginės psichologinės tarnybos veiklą;

21.8. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų vadybinę veiklą; konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo klausimais;

21.9. koordinuoti ir prižiūrėti pagal kuruojamą sritį mokomųjų dalykų olimpiadas, konkursus, kitus renginius;

21.10. inicijuoti savivaldybės švietimo įstaigų (kuruojamų) savivaldos institucijų

kūrimąsi;

21.11. rengti Savivaldybės strateginių švietimo planų projektus, Savivaldybės švietimo tarybos pritarimu teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir įgyvendinti patvirtintus planus;

21.12. rengti tikslinių švietimo programų projektus, teikti juos Savivaldybės tarybai tvirtinti ir organizuoti patvirtintų programų įgyvendinimą pagal savo kuruojamą sritį;

21.13. teikti mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie Savivaldybėje veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;

21.14. tvarkyti švietimo informacines sistemas; teikti Švietimo ir mokslo ministerijai, valstybinės švietimo priežiūros institucijoms ir visuomenei savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą informaciją apie švietimo būklę Savivaldybėje;

21.15. analizuoti ir vertinti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų mokinių mokymosi pasiekimus;

21.16. prižiūrėti mokyklų veiklą pagal Švietimo ir mokslo ministro nustatytą tvarką;

21.17. kontroliuoti, ar mokymas bei studijos organizuojami teisėtai, turint leidimą (licenziją);

21.18. prižiūrėti moksleivių specialųjį ugdymą, rūpintis vaikų teisių, sveikatos ir socialine apsauga švietimo įstaigose;

21.19. organizuoti, prižiūrėti ir koordinuoti vaikų vasaros poilsio socializacijos, socializacijos per mokslo metus programų vykdymą, psichoaktyvių medžiagų vartojimo prevencijos programų vykdymą, gabių vaikų ir jaunimo ugdymo programų vykdymą bei šių programų konkursų skelbimą ir atranką;

21.20 atsakyti už žalingų įpročių, nusikalstamumo prevenciją, specialiųjų poreikių mokinių ugdymą; koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių mokyklų, pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai įstaigų veiklą, teikiant informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą mokiniams ir pedagoginę pagalbą socialinę atskirtį patiriantiems skurdžiai gyvenančių šeimų, pabėgėlių vaikams, beglobiams, mokyklų nelankantiems vaikams, riboto mobilumo asmenims, bedarbiams, taip pat grįžusiems iš įkalinimo įstaigų, besigydantiems nuo alkoholizmo ir narkomanijos ir prie visuomenės nepritampantiesiems asmenims, koordinuoti žalingų įpročių ir nusikalstamumo prevenciją, vaikų saugumą švietimo įstaigose;

21.21. koordinuoti mokyklų komandų veiklą, teikiant socialinę, pedagoginę pagalbą mokiniams;

21.22. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 2 d. nutarimo Nr. 836 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 5 d. nutarimo Nr. 128 „Dėl apskričių viršininkų ir savivaldybių administracijų švietimo padalinių bendrųjų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ nustatyta tvarka atlikti švietimo teikėjų veiklos priežiūrą pagal kuruojamas sritis;

21.23. registruoti ir išduoti bendrojo lavinimo mokyklų ir papildomojo ugdymo įstaigų baigimo pažymėjimus ir priedus, vesti jų apskaitą, rengti ataskaitas;

21.24. rengti švietimo veiklos ataskaitas;

21.25. tvarkyti Druskininkų savivaldybės švietimo įstaigų registrą;

21.26. vykdyti pagal kompetenciją kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

V. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO VALSTYBĖS TARNAUTOJO TEISĖS

 

22. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas turi teisę:

22.1. gauti skyriaus vedėjo, Savivaldybės administracijos, švietimo įstaigų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti;

22.2. į tarnybinės veiklos vertinimą;

22.3. į karjerą valstybės tarnyboje pagal turimą kvalifikaciją;

22.4. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

22.5. į mokymą Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka už valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšas.

22.6. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

22.7. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas Valstybės tarnybos įstatymo nustatytas socialines garantijas;

22.8. būti profesinių sąjungų, organizacijų ar susivienijimų nariu, taip pat politinių partijų ar organizacijų nariu, ne tarnybos (darbo) laiku dalyvauti politinėje veikloje;

22.9. streikuoti;

22.10. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo ir kitais klausimais.

23. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas turi ir kitų įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktų teisių.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

24. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

24.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

24.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Švietimo skyriaus veiklos nuostatų vykdymą;

24.3. Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus ir skyriaus vedėjo įsakymų vykdymą;

24.4. skyriaus vedėjo, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimų atlikimą laiku, nurodymų įvykdymą;

24.5. pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų vykdymą;

24.6. rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

24.7. asmens duomenų apsaugą;

24.8. Savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei jų naudojimą tik tarnybos tikslais.

 

VII. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

25. Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas yra pavaldus ir atskaitingas skyriaus vedėjui ir savivaldybės administracijos direktoriui.

________________________


 

PATVIRTINTA

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus

2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V35-665

 

ŠVIETIMO SKYRIAUS VYRESNIOJO SPECIALISTO PAREIGINIAI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švietimo skyriaus vyresnysis specialistas yra Savivaldybės administracijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš Savivaldybės biudžeto. Į pareigas jį skiria ir atleidžia savivaldybės administracijos direktorius teisės aktų nustatyta tvarka.

2. Vyresniojo specialisto pareigybė įsteigta padėti formuoti ir vykdyti Savivaldybės švietimo politiką, koordinuoti ir telkti švietimo įstaigų vadovus ir pedagogus švietimo politikos įgyvendinimui, vykdyti švietimo politikos įgyvendinimo priežiūrą.

3. Vyresnysis specialistas turi išmanyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo teikėjų veiklą, vietos savivaldą, viešąjį administravimą ir gebėti juos taikyti praktiškai.

4. Vyresniajam specialistui keliami kvalifikaciniai reikalavimai:

4.1. aukštasis universitetinis arba jam prilygintas išsilavinimas; studijų sritis - socialiniai mokslai; studijų kryptis - edukologija; mokytojo profesinė kvalifikacija.

4.2. Turėti pedagogo kvalifikaciją, ne mažesnį kaip 5 metų pedagoginio darbo stažą;

4.3. sugebėti reaguoti į valstybės ir Savivaldybės institucijų suformuotos politikos pokyčius ir operatyviai priimti sprendimus;

4.4. taikyti strateginio planavimo principus ir metodus;

4.5. mokėti kaupti, analizuoti, sisteminiu požiūriu vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus;

4.6. savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą;

4.7. sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, išmanyti Dokumentų rengimo ir įforminimo, Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles bei teisės aktų rengimo taisykles;

4.8. Mokėti dirbti kompiuterinėmis programomis - MS Word, MS Excel, MS Outlook, Internet Explorer;

4.9. sugebėti atstovauti skyriui Savivaldybės ir kitose institucijose;

4.10. būti pareigingam, darbščiam, kūrybiškam, iniciatyviam, aktyviam, geranoriškam, nuoširdžiam, gebėti bendrauti;

 

II. FUNKCIJOS

 

5. Bendrosios funkcijos:

5.1. įgyvendinti valstybinę ir Savivaldybės švietimo politiką, Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, švietimo ir mokslo ministro įsakymus, Savivaldybės tarybos sprendimus, savivaldybės administracijos direktoriaus, skyriaus vedėjo įsakymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius švietimo veiklą;

5.2. analizuoti užsienio valstybių ir kitų Lietuvos savivaldybių patirtį, sprendžiant švietimo problemas;

5.3. nagrinėti gyventojų ir švietimo įstaigų prašymus, paklausimus bei skundus švietimo klausimais;

5.4. saugoti asmens duomenis, gaunamus pagal Savivaldybės ir Savivaldybės administracijos vardu sudarytas sutartis iš institucijų bei įstaigų ir joms teikiamus, ne ilgiau, nei to reikalauja asmens duomenų tvarkymo tikslai;

5.5. nedelsiant patikrinti asmens duomenis, nustačius, kad jie yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs, sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą;

5.6. nedelsiant sunaikinti neteisėtai ir nesąžiningai sukauptus asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą;

5.7. sunaikinti asmens duomenis, kai jie nebereikalingi jų tvarkymo tikslams, išskyrus tuos duomenis, kurie įstatymų nustatytais atvejais turi būti perduoti tretiesiems asmenims ar valstybiniams archyvams;

5.8. saugoti asmens duomenų paslaptį, jei duomenys neskirti skelbti viešai;

5.9. dalyvauti komisijų, darbo grupių veikloje;

5.10. tvarkyti pagal kompetenciją skyriaus dokumentus ir perduoti juos į archyvą;

5.11. prižiūrėti raštvedybą, dokumentų bylų tvarkymą, saugojimą ir naudojimą bei dokumentų tvarkymo programos „Kontora 2000“ naudojimą;

5.12. teikti pasiūlymus bendrais Savivaldybės administracijos veiklos, Švietimo skyriaus veiklos, vyresniojo specialisto funkcijų vykdymo klausimais.

6. Specialiosios funkcijos:

6.1. kuruoti M. K. Čiurlionio muzikos ir V. K. Jonyno dailės mokyklų veiklą;

6.2. koordinuoti ir prižiūrėti dailės, muzikos, kūno kultūros, technologijų metodinių būrelių veiklą, dalijimąsi gerąja patirtimi;

6.3. tirti ir vertinti švietimo būklę analizuojant, kaip tenkinami vaikų ir suaugusių asmenų švietimo poreikiai savivaldybėje pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybių institucijoms nustatytą kompetenciją;

6.4. rengti Savivaldybės metinių švietimo veiklos programų projektus;

6.5. rengti tikslinių švietimo programų projektus, organizuoti patvirtintų programų įgyvendinimą pagal savo kuruojamą sritį;

6.6. teikti pasiūlymus dėl sąlygų sudarymo vaikų privalomajam švietimui; prieinamo visuotinio švietimo, mokyklų tinklo formavimo pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo savivaldybės institucijoms nustatytą kompetenciją ir savo kuruojamą sritį;

6.7. teikti mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie savivaldybėje veikiančias mokyklas, švietimo programas, mokymosi formas;

6.8. vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais švietimo stebėsenos rodikliais ir jo nustatyta tvarka vykdyti valstybės švietimo stebėseną pagal savo kuruojamą sritį, analizuoti ir teikti išvadas;

6.9. inicijuoti savivaldybės švietimo įstaigų (kuruojamų) savivaldos institucijų kūrimąsi;

6.10. koordinuoti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų vadybinę veiklą; konsultuoti mokyklų vadovus ir mokytojus, mokyklų bendruomenes ugdymo proceso organizavimo ir ugdymo turinio įgyvendinimo klausimais;

6.11. koordinuoti ir prižiūrėti Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo įgyvendinimą savivaldybėje;

6.12. analizuoti ir vertinti Savivaldybės tarybai pavaldžių kuruojamų mokyklų mokinių mokymosi pasiekimus;

6.13. prižiūrėti kuruojamų mokyklų veiklą pagal švietimo ir mokslo ministro nustatytą tvarką;

6.14 organizuoti pagal kuruojamą sritį reorganizuojamų, likviduojamų ar pertvarkomų mokyklų mokymosi sutartyse numatytų mokyklų įsipareigojimų mokiniams vykdymą;

6.15. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 2 d. nutarimo Nr. 836 (nuo 2004 m. liepos 7 d.) nustatyta tvarka atlikti švietimo teikėjų veiklos priežiūrą pagal kuruojamas sritis;

6.16. koordinuoti ir prižiūrėti pagal kuruojamą sritį mokinių dalykines olimpiadas, konkursus, apžiūras, varžybas, analizuoti jų rezultatus, koordinuoti mokinių neformalųjį ugdymą;

6.17. koordinuoti ir prižiūrėti kuruojamų įstaigų vadovų ir pedagoginių darbuotojų metodinę veiklą, dalijimąsi gerąja darbo patirtimi;

6.18. atlikti švietimo veiklą reglamentuojančių dokumentų ekspertizę;

6.21. laiku atlikti kitus skyriaus vedėjo, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimus ir nurodymus.

 

III. TEISĖS

 

7. Švietimo skyriaus vyresnysis specialistas turi teisę:

7.1. gauti skyriaus vedėjo, Savivaldybės administracijos, švietimo įstaigų informaciją, reikalingą Švietimo skyriaus vyresniojo specialisto funkcijoms vykdyti;

7.2. reikalauti iš švietimo įstaigų vadovų ataskaitų, paaiškinimų, dokumentų;

7.3. gauti įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytą darbo užmokestį;

7.4. kelti savo kvalifikaciją, dalyvauti mokymo renginiuose;

7.5. į Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytas atostogas;

7.6. į valstybinio socialinio draudimo pensiją ir kitas teisės aktų nustatytas socialines garantijas;

7.7. teikti pasiūlymus skyriui pavestų funkcijų vykdymo ir kitais klausimais.

 

IV. ATSAKOMYBĖ

 

8. Švietimo skyriaus vyresnysis specialistas tiesiogiai ir asmeniškai atsako už:

8.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, kitų teisės aktų vykdymą;

8.2. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos nuostatų, Savivaldybės administracijos veiklos reglamento, Savivaldybės administracijos vidaus tvarkos taisyklių, Švietimo skyriaus veiklos nuostatų vykdymą;

8.3. Savivaldybės tarybos sprendimų, savivaldybės mero potvarkių, savivaldybės administracijos direktoriaus, skyriaus vedėjo įsakymų vykdymą laiku;

8.4. pareiginiuose nuostatuose numatytų funkcijų vykdymą;

8.5. skyriaus vedėjo, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus pavedimų atlikimą laiku ir nurodymų įvykdymą;

8.6. rengiamų dokumentų teisėtumą, teisingumą, parengimą laiku;

8.7. asmens duomenų apsaugą;

8.8. darbo drausmės laikymąsi;

8.9. Savivaldybės turto, darbo priemonių tausojimą ir priežiūrą bei jų naudojimą tik darbo tikslais.

 

V. PAVALDUMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

9. Švietimo skyriaus vyresnysis specialistas yra atskaitingas skyriaus vedėjui bei savivaldybės administracijos direktoriui.

_______________________