LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2013 m. gruodžio 30 d. Nr. 5TS-955
Lazdijai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu (Žin., 2002, Nr. 57-2297) bei Lazdijų rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. 5TS-621, 182 ir 183 punktais, Lazdijų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. balandžio 8 d. sprendimą Nr. 5TS-370 „Dėl Korupcijos prevencijos komisijos sudarymo ir jos darbo reglamento patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės tarybos
2013 m. gruodžio 30 d.
sprendimu Nr. 5TS-955
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lazdijų rajono savivaldybės korupcijos prevencijos komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Lazdijų rajono savivaldybės korupcijos prevencijos komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, sudėtį, teises ir pareigas, darbo organizavimo ir sprendimų priėmimo tvarką bei kitus su Komisijos veikla susijusius klausimus.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lazdijų rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) veiklos reglamentu, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.
3. Komisijos paskirtis – pagal kompetenciją Lazdijų rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) įgyvendinti valstybės politiką korupcijos prevencijos srityje, užtikrinti kad Savivaldybės institucijos vykdytų korupcijos prevenciją reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus.
II. KOMISIJOS FUNKCIJOS
5. Komisija atlieka šias funkcijas:
5.1. nagrinėja korupcijos ir su ja susijusius reiškinius bei atvejus, priima sprendimus nagrinėjamais klausimais, kontroliuoja, kaip Savivaldybės institucijos juos vykdo;
5.2. teikia pasiūlymus Savivaldybės institucijoms, Savivaldybės viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms korupcijos prevencijos klausimais;
5.3. rengia Savivaldybės korupcijos prevencijos programą (toliau – Programa) bei jos įgyvendinimo priemonių planą ir teikia Tarybai tvirtinti;
5.4. užtikrina Programos įgyvendinimo priemonių plane Komisijai vykdyti paskirtų priemonių įgyvendinimą;
5.5. kontroliuoja Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano vykdymą, kiekvienais metais vertina Programos priemonių vykdytojų pateiktą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą ir rezultatų pasiekimą;
5.6. rengia ir teikia Tarybai pritarti Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano vykdymo ataskaitą;
5.7. svarsto gautus pasiūlymus dėl Programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano keitimo ir/ar papildymo;
5.8. Tarybos nustatyta tvarka atlieka įsigaliojusių teisės aktų antikorupcinį vertinimą bei vykdo išankstinio teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo kontrolę;
5.9. vertina Savivaldybės institucijų vykdomų viešųjų pirkimų konkursų sąlygas, kai perkamų prekių, paslaugų ar darbų kaina didesnė nei 3 mln. litų;
5.10. nagrinėja asmenų skundus ir kitą gautą informaciją dėl korupcijos pasireiškimo atvejų ir prielaidų;
III. KOMISIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
6. Komisija turi teisę:
6.1. prašyti Savivaldybės institucijų, Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų, kitų institucijų ir įstaigų pateikti Komisijos darbui reikalingus dokumentus bei jų kopijas, kitą su nagrinėjamu klausimu susijusią informaciją;
6.2. kviesti į Komisijos posėdžius Tarybos narius, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartį, Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų vadovus ir darbuotojus, kitus asmenis;
7. Komisijos nariai privalo:
7.1. saugoti informaciją, kurią sužinojo vykdydami Komisijos funkcijas, jeigu ji sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį;
IV. KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS DARBO ORGANIZAVIMAS
9. Komisija sudaroma Tarybos sprendimu iš 7 narių Tarybos įgaliojimų laikui. Komisijos sudėtį, pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir Nuostatus tvirtina Taryba.
11. Komisijos pirmininko pavaduotojo kandidatūrą iš Komisijos narių Tarybai tvirtinti teikia Komisija, už tokios kandidatūros teikimą nubalsavusi Komisijos posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
12. Jeigu Taryba nepatvirtina pateiktų kandidatų, tą patį kandidatą galima siūlyti dar vieną kartą. Jeigu ir antrą kartą pasiūlytai kandidatūrai Taryba nepritaria, turi būti siūloma kita kandidatūra.
13. Komisijos atsakingojo sekretoriaus pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas, šios funkcijos įrašomos į jo pareigybės aprašymą. Komisijos atsakingasis sekretorius nėra Komisijos narys. Komisijos atsakingajam sekretoriui dėl atostogų, komandiruotės, ligos ar kitų svarbių priežasčių negalint dalyvauti Komisijos posėdyje, Savivaldybės administracijos direktorius laikinai jo funkcijas vykdyti paskiria kitą valstybės tarnautoją.
14. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai. Komisijos posėdžiai yra vieši, išskyrus atvejus, kai posėdžiu metu svarstomas klausimas, susijęs su informacija, kuri sudaro valstybės, tarnybos, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį. Viešuose Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti bei pareikšti nuomonę nagrinėjamais klausimais visuomenės atstovai. Uždaruose Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti tik Komisijos pakviesti asmenys.
16. Komisijos posėdžius šaukia ir posėdžio darbotvarkę sudaro Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininko sudarytą darbotvarkę, su ja susijusią medžiagą bei informaciją apie posėdžio datą, laiką ir vietą ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas Komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia Komisijos atsakingasis sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu. Darbotvarkė tvirtinama posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma.
17. Komisijos posėdžiui pirmininkauja Komisijos pirmininkas. Jei pirmininkas negali dalyvauti Komisijos posėdyje dėl atostogų, ligos, komandiruotės ar kitų svarbių priežasčių, posėdžiui pirmininkauja pirmininko pavaduotojas.
18. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Komisijos narys, negalintis dalyvauti Komisijos posėdyje dėl svarbių priežasčių, turi apie tai iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pirmininko pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį.
19. Komisijos nariui be pateisinamos priežasties nedalyvavus Komisijos posėdžiuose daugiau kaip 3 kartus iš eilės, Komisijos pirmininkas turi teisę siūlyti Tarybai jį pakeisti.
20. Komisijos posėdžių eigai fiksuoti yra rašomas protokolas. Protokolą rašo Komisijos atsakingasis sekretorius. Protokole nurodoma posėdžio data, protokolo numeris, posėdžio dalyviai, svarstomų klausimų pavadinimai, svarstymo eiga ir svarstyti dokumentai bei priimti sprendimai. Protokolą pasirašo Komisijos posėdžiui pirmininkavęs asmuo ir Komisijos atsakingasis sekretorius.
21. Jeigu dėl Komisijos posėdžio metu priimto sprendimo Komisijos narys (nariai) pareiškia atskirąją nuomonę, ji įrašoma į posėdžio protokolą.
22. Komisijos atsakingasis sekretorius per 3 darbo dienas nuo posėdžio dienos privalo užregistruoti protokolą Lazdijų rajono savivaldybės administracijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje.
23. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsuojant kiekvienas Komisijos narys turi po vieną balsą. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komisijos posėdžiui pirmininkaujančiojo balsas.
24. Komisija gali priimti šiuos sprendimus:
24.2. siūlyti skirti tarnybines nuobaudas netinkamai savo pareigas einantiems Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis;
24.3. informuoti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, apie pastebėtą įstatymų nesilaikymą, tarnybinės etikos bei kitus pažeidimus ir reikalauti pašalinti nurodytus trūkumus;
24.4. teikti siūlymus Savivaldybės institucijoms, Savivaldybės viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms korupcijos prevencijos įgyvendinimo klausimais;
24.5. teikti Tarybai svarstyti sprendimų projektus, susijusius su Programos rengimu, administravimu, įgyvendinimu ir keitimu;
24.6. atsisakyti nagrinėti gautą skundą ar prašymą kaip nepagrįstą ar nepatenkantį į Komisijos kompetencijos ribas;
25. Komisija priima ir kitus sprendimus, susijusius su Komisijos vykdomomis funkcijomis bei sprendimus organizaciniais klausimais.
26. Komisijos narys negali balsuoti dėl svarstomo klausimo, jeigu yra galimas viešųjų ar privačių interesų konfliktas. Paaiškėjus tokioms aplinkybėms, jis privalo apie tai informuoti posėdžio dalyvius ir nusišalinti nuo klausimo rengimo, svarstymo ir priėmimo. Nusišalinimo faktas, nurodant nusišalinusio Komisijos nario vardą ir pavardę, užfiksuojamas posėdžio protokole.
27. Informaciją apie Komisijos sprendimus visuomenės informavimo priemonėms teikia Komisijos pirmininkas, jo nesant, - Komisijos pirmininko pavaduotojas ar kitas Komisijos įgaliotas Komisijos narys ir tik tokį, kokį įgaliojo pateikti Komisija. Komisijos nariai, posėdyje pareiškę atskirąją nuomonę dėl Komisijos priimtų sprendimų, taip pat turi teisę apie tai pateikti informaciją visuomenės informavimo priemonėms.
V. GAUTŲ SKUNDŲ, PRAŠYMŲ IR PASIŪLYMŲ NAGRINĖJIMAS
29. Komisija vykdydama jai priskirtas funkcijas, nagrinėja asmenų skundus, prašymus ir pasiūlymus (toliau – skundai), adresuotus Komisijai ir patenkančius į Komisijos kompetencijos ribas. Anoniminiai skundai nenagrinėjami.
30. Skundai gali būti teikiami elektroniniu paštu, kurio adresas nurodytas Savivaldybės interneto tinklalapio skiltyje, skelbiančioje informaciją apie Komisijos veiklą, taip pat įteikiant tiesiogiai ar per Savivaldybės institucijas.
31. Gautas skundas užregistruojamas Savivaldybės administracijos kompiuterizuotoje dokumentų valdymo sistemoje, Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtinta tvarka ir perduodamas Komisijai.
32. Komisija, vadovaudamasi šių Nuostatų nuostatomis, privalo išnagrinėti gautą skundą ir priimti galutinį sprendimą per 30 kalendorinių dienų nuo skundo gavimo dienos. Dėl asmens, kurio veiksmai skundžiami, laikino nedarbingumo, atostogų, taip pat dėl kitų svarbių priežasčių, turinčių įtakos skundo nagrinėjimo eigai, Komisijos sprendimu, skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų.
33. Pratęsusi skundo nagrinėjimo terminą, Komisija privalo informuoti apie tai skundą padavusį asmenį.
34. Komisija turi teisę apklausti skundą padavusį asmenį, kviesti jį į Komisijos posėdžius, reikalauti papildomų paaiškinimų žodžiu ir raštu. Komisija nusprendusi skundą padavusį asmenį kviesti į Komisijos posėdį, privalo jį informuoti apie Komisijos posėdžio laiką ir vietą ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.
35. Priėmusi galutinį sprendimą dėl gauto skundo, Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, apie sprendimą turi informuoti skundą padavusį asmenį. Jeigu skundas buvo paduotas dėl kito asmens veikimo ar neveikimo, Komisija apie priimtą sprendimą tuo pačiu terminu turi informuoti ir asmenį, kurio veiksmai buvo skundžiami.
VI. KOMISIJOS ATSAKOMYBĖ IR ATSKAITOMYBĖ
36. Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai atsako už tinkamą šiuose Nuostatuose priskirtų funkcijų vykdymą, o už nustatytų pareigų pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Komisijos siunčiamus ir kitus, su Komisijos veikla susijusius, dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas, jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas.
39. Komisijos atsakingasis sekretorius, be kitų šiuose Nuostatuose įvardintų pareigų, atlieka šias funkcijas:
39.1. teisės aktų nustatyta tvarka rengia, tvarko, registruoja Komisijos dokumentus ir juos saugo iki dokumentų perdavimo į archyvą;
39.2. Komisijos pirmininko pavedimu teikia informaciją, susijusią su Komisijos sudėtimi, veikla bei priimtais sprendimais Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai ir kitiems tretiesiems asmenims;
40. Komisijos veiklos klausimai, neaptarti šiuose Nuostatuose, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų, įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų bei Lazdijų rajono savivaldybės tarybos priimtų sprendimų nuostatomis.
41. Jei šių Nuostatų atskiri punktai tampa prieštaraujančiais Lietuvos Respublikos norminiams aktams, tai nedaro negaliojančiais kitų Nuostatų punktų, o prieštaraujančiuose punktuose įtvirtinti klausimai sprendžiami pagal Lietuvos Respublikos norminių teisės aktų reikalavimus.