VH3BW

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO NEPINIGINE FORMA TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO

 

2012 m. liepos 18 d. Nr. 1-752

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 9 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Vilniaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Socialinių išmokų teikimo nepinigine forma tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2010 m. spalio 20 d. sprendimą Nr. 1-1768 „Dėl Socialinių išmokų teikimo nepinigine forma tvarkos aprašo tvirtinimo“.

3. Pavesti Socialinių išmokų teikimo nepinigine forma tvarkos aprašo vykdymo kontrolę Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos departamentui.

4. Paskelbti sprendimą savivaldybės interneto tinklalapyje www.vilnius.lt.

 

 

Meras                                                                                                  Artūras Zuokas


 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos

2012 m. liepos 18 d. sprendimu Nr. 1-752

 

SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO NEPINIGINE FORMA TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinių išmokų teikimo nepinigine forma tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu.

2. Aprašas nustato išmokų ar tam tikros jų dalies teikimo nepinigine forma atvejus Vilniaus miesto savivaldybėje gyvenamąją vietą deklaruojantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, socialines išmokas naudojantiems ne pagal paskirtį arba nevykdantiems teisės aktuose nustatytų pareigų, nustato socialinių išmokų rūšis, kurios gali būti teikiamos nepinigine forma, socialinių išmokų teikimo nepinigine forma būdus, trukmę ir teikimo procedūrą.

3. Aprašo tikslas – užtikrinti tikslingą socialinių išmokų panaudojimą, tenkinant gyvybiškai svarbius ir būtinus socialinių išmokų gavėjų poreikius.

4. Apraše vartojamos sąvokos sutampa su Lietuvos Respublikos išmokų vaikams, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymuose vartojamomis sąvokomis.

5. Šiuo Aprašu privalo vadovautis biudžetinė įstaiga Vilniaus miesto socialinės paramos centras (toliau – Socialinės paramos centras), Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos departamentas (toliau – Socialinių reikalų ir sveikatos departamentas), Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos skyrius
(toliau – VTAS) bei Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Finansų departamentas (toliau – Finansų departamentas).

6. Aprašo vykdymo kontrolę atlieka Socialinių reikalų ir sveikatos departamentas.

 

II. SOCIALINIŲ IŠMOKŲ NEPINIGINE FORMA TEIKIMAS

 

7. VTAS, Socialinės paramos centras, sveikatos priežiūros, švietimo įstaigos, seniūnijų, Socialinių reikalų ir sveikatos departamento Socialinio būsto skyriaus bei kitų institucijų darbuotojai, turintys informacijos apie asmenis, patyrusius socialinę riziką, ir (ar) apie asmenis, kurie skirtas išmokas panaudoja ne bendrai gyvenančių asmenų interesams, apie tai raštu informuoja Socialinių reikalų ir sveikatos departamento Socialinių išmokų skyrių (toliau – Socialinių išmokų skyrius).

8. Socialinės išmokos arba tam tikra jų dalis nepinigine forma gali būti teikiamos:

8.1. asmenims, patyrusiems socialinę riziką, taip pat asmenims, kurie socialines išmokas naudoja ne pagal paskirtį;

8.2. vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 25 straipsnio 2 ir 3 punktuose nustatytų pareigų;

8.3. vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą;

8.4. vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams), jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų;

8.5. asmenims, turintiems įsiskolinimų už socialinio būsto nuomą ir (ar) komunalines paslaugas.

9. Nepinigine forma gali būti teikiamos šių rūšių socialinės išmokos:

9.1. išmokos bendrai gyvenančių asmenų auginamiems vaikams:

9.1.1. vienkartinė išmoka vaikui;

9.1.2. išmoka vaikui;

9.1.3. išmoka privalomosios tarnybos kario vaikui;

9.2. išmoka globojamiesiems vaikams ir asmenims, kuriems nustatyta globa (rūpyba) – globos (rūpybos) išmoka;

9.3. vienkartinė išmoka nėščiai moteriai;

9.4. socialinė pašalpa.

 

III. SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO NEPINIGINE FORMA BŪDAI IR TRUKMĖ

 

10. Socialinės išmokos arba tam tikra jų dalis nepinigine forma gali būti teikiamos šiais būdais:

10.1. pervedant socialinę išmoką į socialinę kortelę, skirtą naudotis viešųjų pirkimų konkursą laimėjusio mažmeninės prekybos tinklo teikiamomis prekėmis;

10.2. iki 20 procentų mokamos socialinės išmokos sumos pervedant tiesiogiai į būsto nuomos paslaugas, energiją, geriamąjį bei karštą vandenį ir kitas paslaugas teikiančių įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

11. Socialinės išmokos arba tam tikra jų dalis nepinigine forma teikiamos už praėjusį mėnesį:

11.1. socialinės išmokos dalį, skirtą pinigais, pervedant į gavėjo nurodytą asmeninę sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje, su kuriuo Vilniaus miesto savivaldybės administracija yra sudariusi paslaugų teikimo sutartį, arba išmokama per grynųjų pinigų išmokėjimo paslaugas teikiančią įstaigą pagal gavėjo gyvenamąją vietą;

11.2. pervedant socialinę išmoką arba tam tikrą jos dalį į socialinę kortelę.

12. Socialinės pašalpos dydis pinigais asmenims, patyrusiems socialinę riziką, negali viršyti 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio.

13. Socialinės išmokos arba tam tikros jų dalies nepinigine forma teikimo trukmė (ne ilgiau nei):

13.1. išmoka vaikui – 1 metai;

13.2. išmoka privalomosios tarnybos kario vaikui – 1 metai;

13.3. globos (rūpybos) išmoka – 3 mėnesiai;

13.4. socialinė pašalpa:

13.4.1. pagal Aprašo 8.1 dalį – 1 metai;

13.4.2. pagal Aprašo 8.2 dalį – 3 mėnesiai;

13.4.3. pagal Aprašo 8.3 dalį – 6 mėnesiai;

13.4.4. pagal Aprašo 8.4 dalį – iki pareigos bus įvykdytos.

14. Esant pagrįstų siūlymų dėl socialinių išmokų ar jų dalies teikimo nepinigine forma pasibaigus nurodytiems terminams, šių išmokų ar jų dalies teikimas nepinigine forma gali būti pratęstas tokiam pačiam laikotarpiui kaip nurodyta 13.1–13.4  punktuose.

15. Priėmus sprendimą, bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo apie išmokų teikimo būdą informuojamas raštu.

16. Socialinių išmokų teikimo būdai ir trukmė asmenims, patyrusiems socialinę riziką, naudojantiems išmokas ne pagal paskirtį arba nevykdantiems teisės aktuose nustatytų reikalavimų, gali būti pakeisti arba socialinės išmokos mokamos pinigais, jei asmuo pateikia argumentuotą prašymą, ar socialiniai darbuotojai pateikia informaciją, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo yra pakeitę gyvenimo būdą ir pasirengę naudoti gaunamas išmokas pagal paskirtį.

 

IV. SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO NEPINIGINE FORMA PROCEDŪRA

 

17. Klausimus dėl socialinių išmokų arba tam tikros jų dalies skyrimo nepinigine forma nagrinėja Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta 5 narių komisija (toliau – komisija), kuri išvadas teikia Socialinių reikalų ir sveikatos departamento direktoriui.

18. Sprendimai dėl socialinių išmokų arba tam tikros jų dalies teikimo nepinigine forma, jų būdo ir trukmės įforminami Socialinių reikalų ir sveikatos departamento direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymu (nurodant, kokia forma (dalį – piniginėmis lėšomis, dalį – nepinigine forma, visą išmoką nepinigine forma) skiriama socialinė išmoka).

19. Pasiūlymus dėl socialinių išmokų arba tam tikros jų dalies teikimo nepinigine forma ir (ar) su tuo susijusią informaciją komisijai teikia:

19.1. socialiniai darbuotojai apie asmenis, patyrusius socialinę riziką, t. y. apie asmenis, turinčius polinkį į smurtą, nusikalstamą veiklą, piktnaudžiavimą narkotinėmis, psichotropinėmis medžiagomis, alkoholiu arba priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių medžiagų, alkoholio, azartinių lošimų; apie elgetaujančius, valkataujančius arba benamius asmenis; apie asmenis, socialines išmokas naudojančius ne pagal paskirtį, ir apie asmenis, turinčius įsiskolinimą už socialinio būsto nuomą ir (ar) komunalines paslaugas;

19.2. socialinių išmokų specialistai apie šio Aprašo 8.1–8.5 punktuose nustatytus atvejus;

19.3. socialiniai darbuotojai ar socialinių išmokų specialistai, gavę VTAS, sveikatos priežiūros, švietimo įstaigų, seniūnijų ar kitų institucijų informaciją ar pranešimą apie asmenis, patyrusius socialinę riziką, naudojančius socialines išmokas ne pagal paskirtį arba nevykdančius teisės aktuose nustatytų pareigų.

20. Socialiniai darbuotojai ir socialinių išmokų skyriaus specialistai rengia ir teikia komisijai tarnybinį pranešimą, kuriame siūlo teikti socialines išmokas arba tam tikrą jų dalį nepinigine forma, teikimo nepinigine forma būdą ir teikimo trukmę, kartu su tarnybiniu pranešimu teikia dokumentus, įrodančius būtinumą skirti socialines išmokas nepinigine forma.

 

V. SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO NEPINIGINE FORMA ORGANIZAVIMAS

 

21. Komisijos darbo forma yra posėdžiai.

22. Komisijos posėdžiai organizuojami pagal poreikį, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas  nuo pasiūlymo dėl socialinių išmokų teikimo nepinigine forma gavimo.

23. Posėdžio metu komisijos nariai susipažįsta su parengtais ir pateiktais komisijai tarnybiniais pranešimais.

24. Komisijai vadovauja komisijos pirmininkas, komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius, kuris:

24.1. per 5 darbo dienas po komisijos posėdžio parengia Socialinių reikalų ir sveikatos departamento direktoriaus arba jo įgalioto asmens įsakymo projektą;

24.2. gavęs pasirašytą įsakymo kopiją per 3 darbo dienas informuoja ir perduoda ją socialiniam darbuotojui, teikusiam pasiūlymą dėl socialinių išmokų arba tam tikros jų dalies teikimo nepinigine forma.

25. Komisija turi šias teises:

25.1. kviesti į posėdžius VTAS, Socialinės paramos centro ar seniūnijų darbuotojus ir kitų įstaigų atstovus;

25.2. kviesti į posėdžius asmenis, kuriems svarstoma teikti socialines išmokas arba tam tikrą jų dalį nepinigine forma;

25.3. nustatyta tvarka gauti informaciją iš valstybinių įstaigų, kitų institucijų ir organizacijų apie bendrai gyvenančius asmenis ar vieną gyvenantį asmenį, kuriems svarstoma teikti socialines išmokas arba tam tikrą jų dalį nepinigine forma;

25.4. gauti iš socialinių darbuotojų ir socialinių išmokų specialistų papildomą informaciją ir dokumentus, savarankiškai tirti situacijas, patikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas;

25.5. pratęsti socialinių išmokų ar jų dalies teikimą nepinigine forma pagal Aprašo 14 punktą.

26. Visa dokumentacija, susijusi su komisijos veikla, laikoma komisijos sekretoriaus darbo vietoje. Komisijos sekretorius atsako už dokumentų tvarkymą.

 

VI. ATSAKOMYBĖ

 

27. Socialinių išmokų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu ir Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, atsako už teisingą dokumentų socialinėms išmokoms priėmimą, paskaičiavimą ir dokumentų paruošimą joms išmokėti.

28. Socialinių išmokų arba tam tikros jų dalies teikimą nepinigine forma vykdo ir už tai atsako Finansų departamentas.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Sprendimą dėl socialinių išmokų teikimo nepinigine forma bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo gali apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už šio Aprašo nuostatų nesilaikymą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

__________________________________