VISAGINO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PRIEŠMOKYKLINIŲ GRUPIŲ DARBO ORGANIZAVIMO MODELIŲ VISAGINO IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOSE APRAŠO

 

2006 m. liepos 4 d. Nr. TS-659

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049) 6 straipsnio 2 punktu bei atsižvelgdama į Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1478 (Žin., 2003, Nr. 111-4970), Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdinį pareiginį aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581 (Žin., 2003, Nr. 111-4971), Mokinių priėmimo į Visagino savivaldybės mokyklas, klasių (grupių) komplektavimo tvarką patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2005 m. kovo 17 d. sprendimu Nr. TS-391, Visagino savivaldybės moksleivio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarką patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2004 m. lapkričio 11 d. sprendimu Nr. TS-302, nusprendžia:

1.   Patvirtinti pridedamą Priešmokyklinių grupių darbo organizavimo modelių Visagino ikimokyklinio ugdymo įstaigose aprašą

2.   Įpareigoti ikimokyklinių įstaigų vadovus numatyti priešmokyklinio ugdymo pedagogo darbo apmokėjimą iš dviejų šaltinių: 20 valandų iš specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti, likusią dalį iš savivaldybės savarankiškoms funkcijoms vykdyti skirtų lėšų.

3.   Pripažinti netekusiu galios Priešmokyklinių grupių darbo organizavimo modelio Visagino ikimokyklinio ugdymo įstaigose aprašą, patvirtintą Visagino savivaldybės tarybos 2003 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. TS-160.

4.   Įpareigoti ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovus supažindinti su sprendimu savo įstaigų bendruomenes.

5.   Sprendimo vykdymo kontrolę pavesti Švietimo ir kultūros skyriui.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                         Vytautas Račkauskas


 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2006 m. liepos 4 d. sprendimu Nr. TS-659

 

 

PRIEŠMOKYKLINIŲ GRUPIŲ DARBO ORGANIZAVIMO MODELIŲ VISAGINO IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOSE APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai pasirinkti atsižvelgiant į Visagino miesto vaikų ugdymosi poreikius, tėvų pageidavimus ir įstaigų tipą.

2.       Dokumento paskirtis – padėti Visagino ikimokyklinių įstaigų vadovams tinkamai organizuoti priešmokyklinį ugdymą, siekti visuotinumo.

3.       Priešmokyklinio ugdymo organizavimo forma – priešmokyklinė grupė.

4.       Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašas parengtas vadovaujantis priešmokyklinį ugdymą reglamentuojančiais teisės dokumentais: Priešmokyklinio ugdymo koncepcija, patvirtinta švietimo ir mokslo ministro 2000 m. lapkričio 9 d. įsakymu Nr. 1374, Bendrąja priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. birželio 24 d. įsakymu Nr. 1147, Priešmokyklinio ugdymo (si) standartais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. ISAK-10151, Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelių aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2003 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1478, Priešmokyklinio ugdymo pedagogo pavyzdiniu pareiginiu aprašu, patvirtintu švietimo ir mokslo ministro 2003 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. ISAK-1581, Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ISAK-2173, Vaiko brandumo mokytis pagal priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas įvertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-2173.

 

II. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO PRINCIPAI

 

5.       Prieinamumas:

5.1priešmokyklinis ugdymas yra visuotinis ir prieinamas šeimai, auginančiai 5–6 metų vaiką, galinčiai pasinaudoti priešmokyklinio ugdymo paslaugomis: specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių dvikalbių ar kitakalbių šeimų vaikams, socialinės atskirties sąlygomis augantiems vaikams;

5.2steigiant priešmokyklinio ugdymo grupes, prioritetas teikiamas lopšeliams-darželiams (vadovaujantis švietimo ir mokslo ministerijos 2002 m. balandžio 30 d. raštu Nr. 11-02-06 „Dėl priešmokyklinių grupių steigimo“);

5.3vaikams, lankantiems priešmokyklinio ugdymo grupes ir gyvenantiems toliau negu 3 km nuo jų, organizuojamas pavėžėjimas.

6.       Ugdymo poreikių tenkinimas:

6.1sudaromos sąlygos priešmokyklines grupes lankantiems vaikams, turintiems specifinių ugdymosi poreikių: dvikalbiams ar kitakalbiams, turintiems emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimų, patyrusiems smurtą, skurdą, seksualinę prievartą ir kt.;

6.2vaikų maitinimas organizuojamas, jeigu grupės veiklos trukmė yra ilgesnė nei 4 val. (vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro 2002 m. įsakymu Nr. 102 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75-2002 „Ikimokyklinio ugdymo įstaigos. Higienos normos ir taisyklės“ patvirtinimo“).

7.       Ugdymo kokybės užtikrinimas:

7.1grupės aplinkos sukūrimas, siekiant tinkamai organizuoti ugdymo procesą ir įgyvendinti Priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi bendrojoje programoje bei Priešmokyklinio ugdymo standartuose teikiamus reikalavimus ugdymo turiniui ir procesui, grupėse yra sukurta šiuos reikalavimus atitinkanti aplinka;

7.2. pedagogai, dirbantys priešmokyklinio ugdymo grupėje, turi turėti aukštąjį arba aukštesnįjį išsilavinimą bei įgyti ikimokyklinio amžiaus vaikų auklėtojo ar pradinių klasių mokytojo kvalifikaciją papildytą priešmokyklinio ugdymo moduliu ir būti papildomai išklausę specialų priešmokyklinio ugdymo kursą kvalifikaciniuose seminaruose.

8. Finansinis optimalumas – įvertinus tėvų socialines galimybes ir poreikius, ugdymas organizuojamas taip, kad būtų finansiškai optimalus ir duotų teigiamų ugdymo rezultatų.

 

III. PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO ORGANIZAVIMO MODELIAI

 

9. Pirmas modelis. Priešmokyklinė grupė, kurios veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (54 val. per savaitę). Ugdymas grupėje vyksta kaip vientisas procesas, jis neskaidomas ir vyksta integruotai, integruojant specialiųjų poreikių vaikus. Priešmokyklinės grupės dienos ritmas: ugdomoji veikla, maitinimas (3 kartus), poilsis. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 10, maksimalus – 20. Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas (1 etatas). Jo darbo trukmė 36 val. per savaitę. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas. Antroje dienos pusėje grupėje ugdomąjį procesą organizuoja grupės auklėtojas. Jo darbo trukmė per savaitę 18 val.

10Antras modelis. Mišraus amžiaus vaikų grupė. Grupės veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (54 val. per savaitę). Grupė steigiama, kai nesusidaro minimalus (10) priešmokyklinio amžiaus vaikų skaičius ir jungiama su ikimokyklinio ugdymo grupe (integruojant specialiųjų poreikių vaikus). Grupėje dirba, jeigu yra daugiau nei pusė priešmokyklinio amžiaus vaikų, priešmokyklinio ugdymo pedagogas. Jeigu yra daugiau nei pusė ikimokyklinio amžiaus vaikų dirba grupės auklėtojas, papildomai išklausęs priešmokyklinio ugdymo kursą. Pasirinkus šį veiklos modelį ugdymo procesą pedagogas diferencijuoja ir pritaiko skirtingo amžiaus vaikams. Minimalus vaikų skaičius grupėje – 10, maksimalus – 20. Priešmokyklinio ugdymo pedagogui talkina auklėtojo padėjėjas.

11Trečias modelis. Mišri priešmokyklinio ugdymo grupė. Grupė steigiama valstybine kalba kalbantiems vaikams, vaikams iš tautinių mažumų ar atvykusių dirbti ir gyventi į Lietuvą užsieniečių šeimų, ketinančių savo vaikus leisti į lietuviškas mokyklas. Maksimalus vaikų skaičius – 15.

Grupės veiklos trukmė 10 val. 30 min. per dieną (54 val. per savaitę). Grupėje dirba vienas priešmokyklinio ugdymo pedagogas (1 etatas). Jo darbo trukmė 36 val. per savaitę. Priešmokyklinio ugdymo pedagogas dalį ugdymo laiko skiria nelietuvių vaikų lietuvių valstybinei kalbai ugdyti.

Antroje dienos pusėje grupėje ugdomąjį procesą organizuoja grupės auklėtojas. Jo darbo trukmė per savaitę 18 val.

12Už priešmokyklinio ugdymo organizavimą atsako įstaigos vadovai ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai.

 

_________________________