ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL BŪSTO ŠILDYMO IŠLAIDŲ, GERIAMOJO VANDENS IŠLAIDŲ IR KARŠTO VANDENS IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ NEPASITURINTIEMS ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS SKYRIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2013 m. gruodžio 12 d. Nr. T-299

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2011, Nr. 155-7353) 4 ir 23 straipsniais ir vykdydama būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų teikimą iš valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams funkciją, Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų nepasiturintiems Šiaulių rajono savivaldybės gyventojams skyrimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2014 m. sausio 1 d.

3. Paskelbti oficialų pranešimą vietinėje spaudoje apie šio sprendimo priėmimą ir visą šio sprendimo tekstą Šiaulių rajono savivaldybės interneto tinklalapyje.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2013 m. gruodžio 12 d. sprendimu Nr. T-299

 

BŪSTO ŠILDYMO IŠLAIDŲ, GERIAMOJO VANDENS IŠLAIDŲ IR KARŠTO VANDENS IŠLAIDŲ KOMPENSACIJŲ NEPASITURINTIEMS ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJAMS SKYRIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų teikimo nepasiturintiems Šiaulių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja kompensacijų skyrimo ir mokėjimo tvarką nepasiturintiems gyventojams, pagrindus, kuriems esant kompensacijų teikimas sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos teikimas, nepasiturinčių gyventojų grupes, minimalius neišmokamos kompensacijos dydžius, kompensacijas gaunančių asmenų teises ir pareigas, savivaldybės administracijos ir bendruomeninių organizacijų teises ir pareigas.

2. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos finansuojamos:

2.1. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos ir Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3322; 2013, Nr. 57-2861) (toliau – Įstatymas) 8 straipsnio 8 dalyje numatytas kreditas ir palūkanos apmokami iš valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams;

2.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms teikti pagal Įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais gali būti panaudojama iki 4 procentų būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms skirtų lėšų.

3. Tvarkos aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems deklaruotoje gyvenamojoje vietoje ar nuomojantiems būstą Šiaulių rajono savivaldybėje.

4. Kompensacijos teikiamos taikant Įstatymo nuostatas tiek, kiek jų nereglamentuoja Tvarkos aprašas.

5. Kompensacijos teikiamos vadovaujantis šiais principais:

5.1. bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Kompensacijų teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;

5.2. prieinamumo. Kompensacijos teikiamos taip, kad būtų užtikrintas kompensacijų prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;

5.3. socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Kompensacijos teikiamos siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;

5.4. visapusiškumo. Kompensacijos teikiamos derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;

5.5. lygių galimybių. Kompensacijos teikiamos užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

6. Artimieji giminaičiai – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse (toliau – Civilinis kodeksas).

7. Bendrai gyvenantys asmenys – sutuoktiniai ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; susituokęs asmuo, su kuriuo teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium yra likę gyventi jų nepilnamečiai vaikai (įvaikiai), arba vienas iš tėvų ir jo vaikai (įvaikiai) iki 18 metų; neįregistravę santuokos ir bendrą ūkį tvarkantys pilnamečiai ar veiksniais pripažinti nepilnamečiai vyras ir moteris ir jų vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į bendrai gyvenančių asmenų sudėtį taip pat įskaitomi dirbantys (taip pat savarankiškai dirbantys), jeigu per mėnesį jų gaunamos pajamos yra mažesnės kaip 1 valstybės remiamų pajamų dydis, arba nedirbantys (taip pat savarankiškai nedirbantys) nesusituokę ir savo vaikų (įvaikių) neauginantys pilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 24 metų, kurie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (studentai), įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį, taip pat pilnamečiai vaikai (įvaikiai) nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos.

8. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatyme.

9. Būstas – vienbutis gyvenamasis namas, butas ar kitos gyvenamosios patalpos arba jų dalys, tinkamos vienam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims gyventi ir atitinkančios esminius statinio (higienos, gaisrinės saugos ir kitus) reikalavimus.

10. Būsto šildymo išlaidos – pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduojamus ar su ja suderintus vartotojų siūlomus šilumos paskirstymo metodus būstui šildyti priskirtų centralizuotai tiekiamos šilumos sąnaudų arba pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos patvirtintą metodiką būstui šildyti nustatytų kitų energijos rūšių ar kuro sąnaudų, padaugintų iš jų kainos, suma, įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

11. Geriamojo vandens išlaidos – geriamojo vandens ir nuotekų kiekių, padaugintų iš jų kainų bei pardavimo veiklos sąnaudų (išlaidų), suma, įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

12. Karšto vandens išlaidos – kai karštas vanduo ar šiluma karštam vandeniui ruošti tiekiama centralizuotai, – pateikto apmokėti karšto vandens kiekio, padauginto iš jo kainos, arba pateiktų apmokėti geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti kiekio ir šilumos šiam vandeniui pašildyti kiekio, padaugintų iš geriamojo vandens ir šilumos geriamajam vandeniui pašildyti kainų, arba, kai vanduo šildomas naudojant kitas energijos rūšis ar kurą, – kitų energijos rūšių ar kuro geriamajam vandeniui pašildyti kiekių, apskaičiuotų pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos patvirtintą metodiką, padaugintų iš jų kainų, bei pateiktos apmokėti centralizuotai tiekiamos šilumos kiekio arba pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos patvirtintą metodiką apskaičiuotų kitų energijos rūšių ar kuro kiekių karšto vandens temperatūrai palaikyti (cirkuliacijai), padaugintų iš jų kainų, suma, įskaitant pridėtinės vertės mokestį.

13. Naudingasis būsto plotas – bendras gyvenamųjų kambarių ir kitų būsto patalpų (virtuvių, sanitarinių mazgų, koridorių, įstatytų spintų, šildomų lodžijų ir kitų šiltų pagalbinių patalpų) grindų plotas. Į naudingąjį būsto plotą neįskaitomas balkonų, terasų, rūsių, nešildomų lodžijų grindų plotas.

14. Nepasiturintys gyventojai – bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo, kurie, įvertinus jų turimą turtą ir pajamas, Įstatymo nustatyta tvarka turi teisę gauti piniginę socialinę paramą.

15. Pajamų šaltinio pasikeitimas – įvairios prigimties pajamų, gautų iš fizinių ar juridinių asmenų, įgijimas ir (ar) netekimas.

16. Kompensacijos nepasiturintiems gyventojams (toliau – Kompensacijos) – pinigine ar nepinigine formomis teikiama parama nepasiturintiems gyventojams Įstatymo nustatyta tvarka.

17. Savarankiškai dirbantys asmenys – kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatyme.

18. Socialinė rizika – veiksniai ir aplinkybės, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus patirti jiems socialinę atskirtį: suaugusiųjų socialinių įgūdžių tinkamai prižiūrėti ir ugdyti vaikus (įvaikius) stoka ar nebuvimas; vaikų (įvaikių) visapusiško fizinio, protinio, dvasinio, dorovinio vystymosi ir saugumo sąlygų neužtikrinimas; psichologinė, fizinė ar seksualinė prievarta; smurtas; įsitraukimas ar polinkis įsitraukti į nusikalstamą veiklą; piktnaudžiavimas narkotinėmis, psichotropinėmis medžiagomis, alkoholiu, priklausomybė nuo narkotinių, psichotropinių medžiagų, alkoholio, azartinių lošimų; elgetavimas, valkatavimas, skurdas ir benamystė; motyvacijos dalyvauti darbo rinkoje stoka ar nebuvimas.

19. Vienas gyvenantis asmuo – vienas gyvenantis vyresnis kaip 18 metų asmuo arba veiksniu pripažintas nepilnametis, kuris yra nesusituokęs (įskaitant santuoką nutraukusius asmenis), taip pat susituokęs, tačiau teismo sprendimu gyvenantis skyrium, neturintis vaikų (įvaikių) arba jų turintis, tačiau teismo sprendimu dėl sutuoktinių gyvenimo skyrium ar dėl santuokos nutraukimo vaikai (įvaikiai) yra likę gyventi su kitu sutuoktiniu.

 

III. KREIPIMASIS DĖL KOMPENSACIJŲ SKYRIMO

 

20. Šiaulių rajono savivaldybės gyventojai dėl kompensacijų skyrimo kreipiasi į jų deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos socialinį darbuotoją (prireikus į Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau Socialinės paramos skyrius):

20.1. kreipdamasis dėl kompensacijų skyrimo, asmuo pateikia asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintos formos prašymą-paraišką ir jos priedus (toliau – prašymas-paraiška) ir prašyme-paraiškoje nurodo kompensacijų skyrimui ir apskaičiavimui būtinus duomenis apie:

20.1.1. save ir bendrai gyvenančius asmenis;

20.1.2. veiklos pobūdį;

20.1.3. turimą turtą Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 6–11 punktuose ir 2 dalyje nurodyto turto vertę;

20.1.4. gaunamas pajamas;

20.1.5. kitą kompensacijoms gauti būtiną informaciją ar laisvos formos prašymą;

20.2. prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, gautas per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriamos kompensacijos, arba, jeigu pajamų šaltinis yra pasikeitęs arba tą mėnesį, nuo kurio skiriamos kompensacijos, yra gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už du ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, pajamas to mėnesio, nuo kurio skiriama kompensacijos, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu;

20.3. prašymą-paraišką pateikęs asmuo pateikia duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus kompensacijų teikimo laikotarpiu, iki kompensacijų teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia;

20.4. turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose, vertę, vadovaudamasis Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos parengta metodika ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintomis žemės ūkio produkcijos sąlyginėmis vertėmis, nustato prašymą-paraišką priėmęs socialinis darbuotojas, o jeigu prašymas-paraiška priimta Socialinės paramos skyriuje - Socialinės paramos skyrius;

20.5. seniūnijos socialinis darbuotojas (prireikus Socialinės paramos skyrius) gautą prašymą-paraišką kompensacijoms gauti užregistruoja socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“ prašymo-paraiškos pateikimo dieną ir prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį. Jeigu pateikti ne visi reikiami dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus įrašoma į informacinį lapelį. Kompensacijoms gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos Tvarkos aprašo 22.2 punkte nustatyta tvarka. Kai pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos Tvarkos aprašo 22.2 punkte nustatyta tvarka, kompensacijoms gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, Socialinės paramos skyrius priima sprendimą kompensacijų neteikti;

20.6. prašymą-paraišką kompensacijų gavėjams rekomenduojama pateikti iki mėnesio 25 dienos asmeniškai, per įgaliotą asmenį, elektroniniu būdu, kai valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, kad sprendimas jiems dėl kompensacijų skyrimo būtų priimamas kreipimosi mėnesį;

20.7. jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga ir prašymas-paraiška pateikiami elektroniniu būdu, asmuo turi nurodyti, kokios įstaigos gali patvirtinti jo prašyme-paraiškoje pateiktą informaciją. Asmuo, pateikdamas prašymą-paraišką elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę elektroniniu parašu arba kitais būdais, nustatytais Lietuvos Respublikos teisės aktuose;

20.8. buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į kompensacijas nustatyti.

 

IV. PAJAMŲ KOMPENSACIJOMS GAUTI APSKAIČIAVIMAS

 

21. Būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos apskaičiuojamos pagal visų bendrai gyvenančių asmenų vidutinių mėnesio pajamų dalį, tenkančią būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims, arba pagal gyvenamąją vietą deklaravusio ar būstą nuomojančio vieno gyvenančio asmens vidutines mėnesio pajamas.

22. Bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens mėnesio pajamos kompensacijoms gauti apskaičiuojamos:

22.1. pagal vidutines 3 praėjusių mėnesių iki mėnesio, nuo kurio skiriamos kompensacijos, pajamas, nurodytas Įstatymo 17 straipsnyje;

22.2. pagal mėnesio, nuo kurio skiriamos kompensacijos, pajamas, jeigu bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis, palyginti su 3 praėjusiais mėnesiais, pasikeitė arba tą mėnesį, nuo kurio skiriamos kompensacijos, yra gauta vienkartinė išmoka (premija, vienkartinė netekto darbingumo kompensacija, išeitinė išmoka, išmokėta nutraukus darbo sutartį, išeitinė išmoka atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui ir kitos faktiškai gautos vienkartinės pajamos, išskyrus kompensaciją už nepanaudotas atostogas) (toliau – vienkartinė išmoka) ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos arba pasikeitė bendrai gyvenančių asmenų sudėtis ar vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis.

23. Tvarkos aprašo 22.2 punkte nustatyta tvarka netaikoma, jeigu per 3 praėjusius mėnesius iki mėnesio, nuo kurio skiriama kompensacija, buvo gauta vienkartinė išmoka ar iš karto už 2 ir daugiau mėnesių išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos.

24. Socialinę pašalpą gaunantiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos apskaičiuojamos pagal pajamas, kurios paskutinį kartą buvo nurodytos skiriant socialinę pašalpą, įskaitant pagal šias pajamas paskirtos socialinės pašalpos dydį, ir skiriamos paskirtos socialinės pašalpos laikotarpiui.

25. Jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi teisę į kompensacijas pagal Įstatymą ir pagal Lietuvos Respublikos kompensacijų nepriklausomybės gynėjams, nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos, bei jų šeimoms įstatymą, taikomas tas įstatymas, kuris suteikia teisę į didesnio dydžio kompensacijas.

26. Jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų, kurie už komunalines paslaugas atsiskaito pagal vieną sąskaitą (atsiskaitomąją knygelę), visų būste gyvenamąją vietą deklaravusių ar būstą nuomojančių asmenų vidutinės mėnesio pajamos apskaičiuojamos sudedant kiekvienos bendrai gyvenančių asmenų grupės šiame būste gyvenamąją vietą deklaravusiems ar būstą nuomojantiems bendrai gyvenantiems asmenims tenkančią vidutinių mėnesio pajamų dalį ir (arba) vienų gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, prieš tai atėmus jiems (jam) tenkančių valstybės remiamų pajamų dydį.

27. Jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 2, 5 ar 6 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, jam tenkanti pajamų dalis iš bendrai gyvenančių asmenų pajamų atimama ir kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

28. Jeigu vienam iš bendrai gyvenančių asmenų būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalies 1, 3 ar 4 punktą neteikiamos, apskaičiuojant bendrai gyvenančių asmenų vidutines mėnesio pajamas, šio asmens gaunamos pajamos į bendrai gyvenančių asmenų pajamas neįskaitomos ir jam tenkanti pajamų dalis nenustatoma, o kompensacijos skiriamos likusiems bendrai gyvenantiems asmenims.

29. Jeigu viename būste gyvenamąją vietą yra deklaravę ar būstą nuomojasi bendrai gyvenantys asmenys ir vienas gyvenantis asmuo ir (arba) dvi ar daugiau bendrai gyvenančių asmenų grupių, ir (arba) du ar daugiau vienų gyvenančių asmenų ir vienam gyvenančiam asmeniui būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos pagal Įstatymo 8 straipsnio 5 dalį neteikiamos, jam vidutinės mėnesio pajamos nenustatomos, o kompensacijos skiriamos likusioms būste gyvenamąją vietą deklaravusioms ar būstą nuomojančioms bendrai gyvenančių asmenų grupėms ir (arba) vieniems gyvenantiems asmenims.

 

V. KOMPENSACIJŲ SKYRIMAS IR TEIKIMAS

 

30. Kompensacijų skyrimas:

30.1. seniūnijos socialinis darbuotojas (prireikus Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Įstatymu ir įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, apskaičiuoja bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas. Seniūnijų, kuriose geriamasis vanduo, karštas vanduo ar šiluma būstui šildyti teikiami centralizuotai (išskyrus Kuršėnų miesto seniūniją), socialiniai darbuotojai atspausdina pažymą apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų, deklaravusių gyvenamąją vietą ar būstą nuomojančių viename būste, pajamas ir taikomus normatyvus būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti ir prašymą-paraišką su visais dokumentai perduoda Socialinės paramos skyriui;

30.2. Kuršėnų miesto seniūnijos socialinis darbuotojas, vadovaudamasis Įstatymu ir įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, apskaičiuoja bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamas, atspausdina pažymą apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų, deklaravusių gyvenamąją vietą ar būstą nuomojančių viename būste, pajamas ir taikomus normatyvus būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms apskaičiuoti, suformuoja kompensacijų gavėjo bylą, kuri saugoma seniūnijoje;

30.3. kompensacijos skiriamos 3 mėnesiams nuo mėnesio, kurį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo įgijo teisę į kompensacijas, pirmos dienos, tačiau ne daugiau kaip už 2 praėjusius mėnesius iki prašymo-paraiškos pateikimo mėnesio, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų ir sprendimo priėmimo metu, taip pat laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę gauti kompensacijas;

30.4. jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui dėl tolesnio jos skyrimo bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 3 mėnesius kreipiasi su prašymu-paraiška pateikdami naujus dokumentus ir duomenis apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį bei jų (jo) pajamas, kompensacijos skiriamos nuo prašymą-paraišką pateikusio asmens nurodyto vieno iš 3 mėnesių, einančių po kompensacijų gavimo laikotarpio pabaigos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kreipimosi dėl kompensacijų metu ir laikotarpiu, už kurį skiriamos kompensacijos, turi teisę jas gauti;

30.5. jeigu pasibaigus paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpiui kreipiamasi vėliau kaip po 3 mėnesių nuo anksčiau paskirtos kompensacijos teikimo laikotarpio pabaigos, kompensacijos skiriamos Tvarkos aprašo 20 punkte nustatyta tvarka;

30.6. kompensacijos gali būti skiriamos ilgesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu nesikeičia bendrai gyvenančių asmenų sudėtis arba vieno gyvenančio asmens šeiminė padėtis, jų (jo) pajamos ir turtas;

30.7. kompensacijos gali būti skiriama trumpesniam negu 3 mėnesių laikotarpiui, jeigu yra žinoma, kad per tą laikotarpį bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neteks teisės į kompensacijas arba kompensacijų dydis pasikeis (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita);

30.8. kiekvienos savaitės pirmąją darbo dieną Socialinės paramos skyrius duomenis apie bendrai gyvenančių asmenų arba vienų gyvenančių asmenų pajamas ir nutrauktas kompensacijas perduoda institucijoms, kurios, vadovaudamosi įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais kompensacijų skaičiavimą, skaičiuoja kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui už centralizuotai teikiamą šilumą ir vandenį ir atitinkamai mažina mokesčius. Kompensacijos teikiamos už praėjusį mėnesį;

30.9. apyskaitiniam mėnesiui pasibaigus šilumą ir vandenį teikiančios įmonės duomenis apie suskaičiuotas kompensacijas ir sąskaitas faktūras dėl lėšų kompensacijoms gavimo perduoda Socialinės paramos skyriui. Socialinės paramos skyrius apskaičiuotų už praėjusį mėnesį kompensacijų sumas suveda į socialinės paramos apskaitos sistemą „Parama“ ir suderina gautų sąskaitų faktūrų iš organizacijų bendras sumas su bendromis sumomis gautomis iš sistemos „Parama“. Patikrintas sąskaitas faktūras perduoda Buhalterinės apskaitos skyriui apmokėti;

30.10. Buhalterinės apskaitos skyrius, gavęs sąskaitas faktūras, lėšas perveda paslaugas teikiančioms įmonėms pagal jų pateiktas sąskaitas faktūras;

30.11. kai gyvenamajam būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamos gamtinės dujos, kompensacijas skaičiuoja Socialinės paramos skyrius. Socialinės paramos skyrius kiekvieną mėnesį iki 15 d. perduoda gamtines dujas teikiančioms įmonėms kompensacijų gavėjų vardinius sąrašus. Kiekvieną mėnesį kompensacijų gavėjai, kurie būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudoja gamtines dujas, pagal pasirinkimą, pateikia Socialinės paramos skyriui arba gyvenamosios vietos seniūnijai atsiskaitymo knygeles, kuriose nurodomas per mėnesį išnaudotas dujų kiekis. Socialinės paramos skyriaus atsakingas darbuotojas suskaičiuoja kompensaciją už gamtines dujas, išduoda kompensacijos gavėjui pažymą apie kompensacijos dydį;

30.12. kai gyvenamajam būstui šildyti ir karštam vandeniui ruošti naudojamos kito kuro rūšys, kurių faktinės sąnaudos kiekvieną mėnesį nenustatomos, kompensacijas skaičiuoja Socialinės paramos skyrius. Taikant Šiaulių rajono savivaldybės tarybos sprendimu nustatytą vidutinę kuro (malkų (mišrių), akmens anglies ir pan.) kainą, Socialinės paramos skyrius apskaičiuotų būstui šildyti ir (ar) karštam vandeniui ruošti kompensacijų sumas už visą skyrimo laikotarpį perveda į gavėjų nurodytas sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar banko skyriuose.

30.13. jeigu kompensacijų teikimo laikotarpiu jos dydis pasikeitė (dėl bendrai gyvenančių asmenų sudėties arba vieno gyvenančio asmens šeiminės padėties, pajamų šaltinio (bet ne jo dydžio) pasikeitimo, bendrai gyvenančiam asmeniui arba vienam gyvenančiam asmeniui pradėjus gauti ilgalaikės socialinės globos paslaugas socialinės globos įstaigoje ir kita), kompensacijos skiriamos iš naujo nuo kito mėnesio po aplinkybių pasikeitimo;

30.14. jeigu dėl piniginės socialinės paramos kreipiamasi tą mėnesį, kurį pasikeičia bent vieno iš bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamų šaltinis arba yra gauta vienkartinė išmoka ar už 2 ar daugiau mėnesių iš karto išmokėtos kas mėnesį gaunamos pajamos, kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriamos tik tam mėnesiui;

30.15. jeigu vienas gyvenantis asmuo arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų laikotarpiu, už kurį skiriamos ir (ar) mokamos kompensacijos, nutraukė registraciją Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje, išskyrus įsidarbinimo atvejį, arba registracija Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje jam buvo nutraukta, kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui neskiriamos arba paskirtų kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo kito mėnesio po šių aplinkybių atsiradimo. Šiems asmenims, kai jie yra Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodyti asmenys, kompensacijos skiriamos, jeigu jie ne trumpiau kaip 3 mėnesius registruojasi Lietuvos teritorinėje darbo biržoje ar kitos valstybės valstybinėje įdarbinimo tarnyboje;

30.16. jeigu bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius Socialinės paramos skyriui pateikia dokumentus, patvirtinančius, kad daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą, ateinantį šildymo sezoną jo bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam daugiabučio namo buto savininkui skiriama kompensuojama būsto šildymo išlaidų dalis mažinama 50 procentų, nuo kito šildymo sezono būsto šildymo išlaidų kompensacija neskiriama, iki bus įgyvendintas daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas, bet ne ilgiau kaip 3 metų šildymo sezonus, įskaitant atvejį, kai dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti;

30.17. kompensacijos šio Tvarkos aprašo 34.2, 34.3 ir 35.2 – 35.10 punktuose nustatytais atvejais skiriamos iš naujo nuo kito mėnesio, kai pasikeitė aplinkybės, o nutraukiamos nuo informacijos iš atitinkamų institucijų gavimo mėnesio pirmos dienos;

30.18. sprendimas dėl kompensacijų skyrimo priimamas nurodant Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlygą (sąlygas), kuriai (kurioms) esant paskirtos kompensacijos, ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos;

30.19. prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą dėl kompensacijų skyrimo yra informuojamas asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Jeigu kompensacijos neskiriama, nurodoma neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka. Pateikti dokumentai grąžinami prašymą-paraišką pateikusiam asmeniui, o jo byloje paliekamos šių dokumentų kopijos;

30.20. jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama elektroninė paslauga, Savivaldybės administracija, priėmusi sprendimą dėl elektroniniu būdu pateikto prašymo-paraiškos, tą pačią dieną priimtą sprendimą pateikia elektroninių paslaugų sistemos paslaugos teikimo eigos stebėsenos modulyje.

31. Kompensacijų teikimas:

31.1. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui kompensacijų teikimo laikotarpiu deklaravus gyvenamąją vietą arba išsinuomojus nuomojamą būstą kitoje savivaldybėje, Šiaulių rajono savivaldybėje kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo kito mėnesio, kurį buvo pakeista deklaruota gyvenamoji vieta arba nuomojamas būstas, pirmos dienos;

31.2. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie dėl kompensacijų skyrimo nustatyta tvarka kreipiasi į Šiaulių rajono savivaldybę naujai deklaravę gyvenamąją vietą Šiaulių rajono savivaldybėje arba nuomojasi būstą, ši parama teikiama Tvarkos aprašo 20 punktu;

31.3. kai gyvenamųjų patalpų šildymas ir vanduo teikiamas centralizuotai, kompensacijos teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį;

31.4. mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims buvo teikiamos kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirtos ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėtos kompensacijos, jeigu dėl jų buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po kompensacijas gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirtos ir neatsiimtos kompensacijos neišmokamos;

31.5. jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ar karšto vandens išlaidų kompensacija mažesnė kaip 1 litas, – kompensacijos neišmokamos.

32. Neteisėtai gautų kompensacijų išieškojimas:

32.1. nustačius, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kompensacijas gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl kompensacijų metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus kompensacijoms skirti, arba kompensacijų teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į kompensacijas arba kompensacijų dydžiui, bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo turi grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą arba ją sumokėti dalimis;

32.2. negrąžinta neteisėtai gautos kompensacijos išskaičiuojamos vadovaujantis savivaldybės administracijos priimtu sprendimu iš piniginę socialinę paramą gaunančiam asmeniui paskirtos piniginės socialinės paramos sumos išskaičiuojant ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį, jeigu nėra piniginę socialinę paramą gaunančio asmens raštu pateikto sutikimo išskaičiuoti didesnę mokėtinos sumos dalį per mėnesį ar visą mokėtiną sumą;

32.3. dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VI. KOMPENSACIJAS GAUNANČIŲ ASMENŲ PAREIGOS

 

33. Kompensacijas gaunantys nepasiturintys gyventojai privalo:

33.1. išnaudoti visas teisėtas kitų pajamų gavimo galimybes (sudaryti teismo patvirtintą sutartį dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo, kreiptis į Vaikų išlaikymo fondo administratorių, gauti teisės aktais nustatytas priklausančias išmokas ir (ar) pašalpas ir kita);

33.2. pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintą prašymo-paraiškos formą ir jos priedus pateikti visą ir teisingą informaciją, įrodančią bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę gauti piniginę socialinę paramą, ir būtinus piniginei socialinei paramai gauti dokumentus;

33.3. per mėnesį pranešti apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčius įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba piniginės socialinės paramos dydžiui;

33.4. savivaldybės administracijos reikalavimu deklaruoti turimą turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Gyventojų turto deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka;

33.5. sudaryti seniūnijų socialiniams darbuotojams bei seniūnijų socialiniams klausimams spręsti komisijų nariams galimybę tikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą;

33.6. dalyvauti Savivaldybės administracijos organizuojamoje visuomenei naudingoje veikloje Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.

 

VII. SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIAUS PAREIGOS IR TEISĖS TEIKIANT

KOMPENSACIJAS

 

34. Socialinės paramos skyrius, teikdamas kompensacijas, privalo:

34.1. apskaičiuotų kompensacijų bendrai gyvenantiems asmenims arba vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, sumą pervedant į energiją, kurą, geriamąjį ar karštą vandenį teikiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose;

34.2. 6 mėnesius kompensacijų neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie kompensacijų teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

34.3. 6 mėnesius neteikti kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui iš nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančių ar kitų institucijų gavus informacijos apie piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nelegaliai gautas ar gaunamas pajamas ir (ar) nelegalų darbą, neteisėtą veiklą, susijusią su pajamų gavimu;

34.4. neskirti kompensacijų, įsiskolinusiems už būsto šildymą, geriamąjį ar karštą vandenį bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kurie yra sudarę sutartis su paslaugų tiekėjais dėl įsiskolinimo grąžinimo, tačiau nevykdo sutartinių įsipareigojimų;

34.5. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, kad yra pateikti neteisingi duomenys arba jie nuslepiami, pareikalauti, kad bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruotų turtą (įskaitant gaunamas pajamas) Lietuvos Respublikos gyventojų turto deklaravimo įstatymo (toliau – Gyventojų turto deklaravimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir informuoti nelegalaus darbo kontrolę ir prevenciją vykdančias institucijas dėl galimai nelegaliai gautų ar gaunamų pajamų ir (ar) nelegalaus darbo ar neteisėtos veiklos, susijusios su pajamų gavimu;

34.6. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, tikrinti bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu kompensacijos gali būti skiriamos, neskiriamos ar nutraukiamas jos mokėjimas.

35. Socialinės paramos skyrius, teikdamas kompensacijas, turi teisę:

35.1. darbingus nedirbančius (taip pat savarankiškai nedirbančius) ar dirbančius (taip pat savarankiškai dirbančius), atsižvelgiant į darbo laiko ar veiklos trukmę, nesimokančius darbingo amžiaus asmenis, gaunančius kompensacijas bendra įstatymo nustatyta tvarka arba gaunančius kompensacijas, numatytas 36 punkte, ir nedalyvaujančius aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti;

35.2. 3 mėnesius kompensacijų neteikti bendrai gyvenantiems asmenims ar 3 mėnesiams nutraukti jų teikimą, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Tvarkos aprašo 33.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo Tvarkos aprašo 33.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė piniginės socialinės paramos permoka - išmokėtos ne didesnės negu apskaičiuotos, įvertinus atsiradusias aplinkybes, kompensacijos;

35.3. 3 mėnesius neteikti kompensacijų ar 3 mėnesiams nutraukti jų teikimą vienam gyvenančiam asmeniui, jeigu jis nevykdo Tvarkos aprašo 33.2 punkte nustatytos pareigos ir (ar) nevykdo Tvarkos aprašo 33.3 punkte nustatytos pareigos, išskyrus atvejį, kai dėl šio punkto nuostatos nevykdymo nesusidarė kompensacijų permoka – išmokėtos ne didesnės negu apskaičiuotos, įvertinus atsiradusias aplinkybes, kompensacijos;

35.4. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Tvarkos aprašo 33.1, 33.4, 33.5, ir 33.6 punktuose nustatytų pareigų, kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą, iki pareigos bus įvykdytos;

35.5. 6 mėnesius neteikti kompensacijų, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytą piniginių lėšų normatyvą;

35.6. 6 mėnesius neteikti kompensacijų, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo per 6 mėnesius iki kreipimosi dėl piniginės socialinės paramos perleido nuosavybėn kitam asmeniui Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 1–8 punktuose nurodytą turtą ir kreipdamiesi (kreipdamasis) dėl kompensacijų prašyme-paraiškoje nenurodė gautų piniginių lėšų ar už jas įsigyto naujo turto;

35.7. 6 mėnesius neteikti kompensacijų ar 6 mėnesiams nutraukti jų teikimą darbingo amžiaus darbingam (darbingiems) vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, vykdantiems individualią veiklą ir (ar) nekilnojamųjų daiktų pardavimo ir (ar) nuomos veiklą, kuriems ilgiau kaip 6 mėnesius buvo teikiamos kompensacijos, jeigu jie prašyme-paraiškoje nurodo, kad šiuo laikotarpiu iš vykdomos veiklos gavo mažesnes kaip minimalioji mėnesinė alga vidutines pajamas per mėnesį;

35.8. 12 mėnesių neteikti kompensacijų ar 12 mėnesių nutraukti jų teikimą jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo kompensacijų teikimo laikotarpiu nuosavybės teise įgijo privalomą registruoti turtą, kurio vertė didesnė kaip piniginių lėšų normatyvas, nustatytas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje, arba nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi;

35.9. patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašiusi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena;

35.10. kilus pagrįstų įtarimų dėl prašyme paraiškoje pateiktų duomenų reikalauti papildomų dokumentų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas;

35.11. nereikalauti iš kompensacijas gaunančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens iš naujo pateikti tų duomenų, kurie iki pakartotinio kreipimosi yra nepasikeitę;

35.12. pasitelkti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, ir (ar) religinių bendrijų, ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovus, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narius, ir (ar) seniūnaičius, ir (ar) kitus suinteresuotus asmenis dalyvauti seniūnijos teritorijoje veikiančioje seniūnijos Socialinės paramos teikimo komisijoje svarstant klausimus dėl kompensacijų skyrimo.

36. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą bei atsižvelgus į seniūnijos Socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendacijas skirti būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms panaudoti iki 4 procentų būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms skirtų lėšų:

36.1. skirti kompensacijas, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka šio įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų;

36.2. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją už didesnį, negu nustatyta Įstatymo 12 straipsnio 1 dalies 1 punkte, naudingojo būsto ploto normatyvą;

36.3. skirti kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, kurie nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

36.4. skirti kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims, santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

36.5. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją vienam gyvenančiam asmeniui arba bendrai gyvenantiems asmenims, jeigu jie deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos;

36.6. skirti būsto šildymo išlaidų kompensaciją, jeigu daugiabučio namo savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

36.7. skirti kompensacijas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems kompensacijos neskiriamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 30.15 punktu.

37. Sprendimą dėl kompensacijų skyrimo (neskyrimo) šio Aprašo 36 punkte numatytais atvejais priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta Šiaulių rajono savivaldybės piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Komisija), atsižvelgdama į seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendaciją.

38. Tuo atveju, kai Komisija priima sprendimą neskirti piniginės socialinės paramos pagal Aprašo 36 punktą, sprendimas įforminamas minėtos Komisijos protokole, nurodant atsisakymo skirti paramą motyvus.

 

VIII. SENIŪNIJOS SOCIALINĖS PARAMOS KLAUSIMAMS SPRĘSTI KOMISIJOS KOMPETENCIJA

 

39. Seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos (toliau – Seniūnijos komisija) sudėtis tvirtinama seniūno teikimu Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

40. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos vadovaujasi piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Šiaulių rajono savivaldybės gyventojams pagrindiniais principais, nurodytais Tvarkos aprašo 5 punkte.

41. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos veikia visuomeniniais pagrindais.

42. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spęsti komisijos vadovaudamosi buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktais bei kita turima informacija svarsto kompensacijų skyrimo, neskyrimo, nutraukimo šiais atvejais:

42.1. patyrusiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui derina kompensacijų teikimo formas – nepinigine forma ir pinigais;

42.2. jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo pateikia neteisingus duomenis apie savo socialinę padėtį;

42.3. jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų arba vienas gyvenantis asmuo nevykdo Tvarkos aprašo 33.5 punkte nustatytų pareigų, kompensacijų neteikti ar nutraukti jų teikimą iki pareigos bus įvykdytos;

42.4. kai bendrai gyvenantys asmenys nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

42.5. santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai;

42.6. bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kai jiems kompensacijos neskiriama Tvarkos aprašo 30.15 punkte nustatytu atveju;

42.7. jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

42.8. vienam gyvenančiam asmeniui ar bendrai gyvenantiems asmenims, atsidūrusiems sunkioje materialinėje padėtyje, neturintiems jokio pragyvenimo šaltinio arba gaunantiems nepakankamas pajamas, kai jų gebėjimas patiems pasirūpinti savimi dėl objektyvių, nuo jų nepriklausomų priežasčių yra ribotas.

43. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos rekomendacijos galia – patariamojo pobūdžio.

44. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos posėdžiauti renkasi ne mažiau kaip vieną kartą per mėnesį. Kiekvienas posėdis protokoluojamas ir kiekvienam svarstytam atvejui priimamas rekomendacinio pobūdžio motyvuotas sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, sustabdymo, atnaujinimo, nutraukimo. Protokolus pasirašo komisijos pirmininkas, sekretorius ir visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.

45. Rekomendacijos, kurias pasirašo Seniūnijos socialinės paramos klausimams spręsti komisijos pirmininkas ir sekretorius, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas pateikiamos Socialinės paramos skyriui.

46. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijos vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir nutarimais, kitais teisės aktais, reglamentuojančias piniginės socialinės paramos teikimo principus ir nuostatas.

47. Seniūnijų socialinės paramos klausimams spręsti komisijų nariai privalo pasirašyti pasižadėjimą dėl informacijos konfidencialumo užtikrinimo.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. Kompensacijas gaunančių asmenų teisės į socialinę paramą užtikrinimas:

48.1. jeigu kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio įstatymo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia;

48.2. sprendimas dėl kompensacijų skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

49. Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų kompensacijoms gauti duomenų konfidencialumą.

50. Jeigu sprendimas dėl kompensacijų skyrimo priimtas iki 2014 m. sausio 1 d., kompensacijų dydis neperskaičiuojamas.

51. Skiriant kompensacijas už mėnesius iki Tvarkos aprašo įsigaliojimo, taikomos šio Tvarkos aprašo nuostatos.

52. Tvarkos aprašas keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

__________________________